REKLAMA

Jacek Borcuch: "Jest to historia o kobiecie odważnej, o pięknym człowieku"

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-05-06 20:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
25:18 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Jacek Borcuch- reżyser filmowy. Rozmowa dotyczy jego najnowszego filmu "Słodki koniec dnia" nagrodzonego za rolę Krystyny Jandy na festiwalu Sundance. "Słodki koniec dnia" wygrał właśnie Konkurs Polskich Filmów Fabularnych na Festiwalu Mastercard OFF Camera 2019 w Krakowie. Rozwiń »


Jacek Borcuch: "Gdyby istniała recepta na dobry film, to bym je sprzedawał. Postanowiłem podzielić się lękiem, który mi towarzyszy od pewnego czasu. Lęk to wielki kapitał polityczny"

Jacek Borcuch: "Jest to historia o kobiecie odważnej, o pięknym człowieku, który jest symbolem czegoś co odchodzi" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
tuż przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościom kultury osobistej dzisiaj reżyser Jacek Borcuch witam serdecznie i 3, a będziemy rozmawiać o słodkim końcu dnia 7 bardzo wyczekiwanym, które w polskich kinach już od najbliższego piątku w filmie w oczekiwanym filmie nagradzanym oraz słodki koniec z dnia zwyciężył w konkursie polskich filmów fabularnych dwunastego Międzynarodowego festiwalu kina niezależnego MasterCard off Camera w Krakowie, a w styczniu był festiwale Rozwiń » Sundance stany Zjednoczone, gdzie Krystyna Janda grająca w filmie główną rolę poetki Marii winda została nagrodzona za pierwszoplanową rolę kobiecą także wielkie gratulacje Jacku obie te nagrody również najświeższa przywieziona z Krakowa pokazują że, że warto było chyba tyle czasu poświęcić, ale też tyle czasu czekać na efekt końcowy, bo film powstawał dobrych kilka lat no tak 3 lata takiej intensywnej intensywnego skupienia na tym temacie to zawsze jest gra w ciemno nigdy nie wiadomo jakich, gdyby istniała recepta na taki dobry film to, że zajmę się sprzedawaniem tych recept w zagrożonym sprzedażowym miliarderem nie ma na to jest to jest to jest ten Janda teraz powtarza taką anegdotę o Wajdzie że, że często nago pytała na planie przy pracy Andrzej trzyma robimy to się kupy nie otrzyma on już, że my musimy robić to co przyjemna, a ludzie zaczną to interpretować co zrobiłeś co czułeś osób, a postanowieniem o tak podzielić się podzielić się lękiem którymi to ważne już dłuższego czasu właściwie podróżując po świecie widzę, że talent jest powszechnym lękiem bardzo często irracjonalnym, że talent jest pewnym zjawiskiem nie jest nie ma takiego, jakiego źródła się to źródło to zjawisko medialne są media, które interpretują AMD czy też może nie interpretują, ale powtarzają słowa polityków, którzy grają tym co jest dzisiaj wielki kapitał polityczny, a lęk, a ludzie myślą są w stanie zapłacić każdą cenę, żeby tego nie czuć, żeby nikt mnie w szatni przeskoczył przez płot być może nawet wolność, bo tak sobie myślę, że tam że, żeby mieć świadomość utraty wolności trzeba, choć trochę korzystać z tej wolności trzeba angażować się sprawy społeczne trzeba mieć dostanę jakąś Obywatelską głosować mieć świadomość co jest dobre, a co złe znać przynajmniej 1 język podróżować przyglądać światu i wtedy taka potencjalna utrata tego, z czym obcujemy tego jak żyjemy rzeczywiście zagrożeniem, a jeżeli nasze życie wygląda prościej znaczy, że wstajemy rano ciężko pracujemy później przed telewizorem oglądam ukochaną telenowele MII i gdzieś przypadkiem lecą nam do głowy informację, że hordy dzikusów za granicą są i zaraz nas spalą Niewiem poczta ratuje ją to rzeczywiście RM możemy dać sobie wolność ale jakie ponosimy zimno żadnej przecież to jest jakaś z figuranta karną polityczną, a nie ruszyło kilka tematów te narody, które poruszają twój film, na który moim zdaniem ma zacięcie mocno publicystyczne i tak naprawdę krąży właśnie wokół kilku kwestii oczywiście uchodźcy PRL kwestia emigracji, kiedy zaczęliście zdjęcia na rozumiem, że tak było to wtedy właśnie cała Europa żyła z kryzysem uchodźczym i rozumiem, że ten film miał być kimś takim głosem w dyskusji również nieufności nieżyczliwości właśnie ten strach, o którym mówiłaś, ale też wolności wolności bardzo otwarta w nocy z liderem jest najważniejsza jakaś taka najważniejsze warstwa jakaś taka w dla mnie osobiście jak my zaczęliśmy kręcić pamięta też taką potrzebę posłuchania RM pomyślałem sobie, że żal, że 68 ciężko usłyszeć prawdę to znaczy wszyscy uważają na słowa, że myślą o takiej medialnej przestrzeni głównie dotyczące polityków może złośliwie oni ani uran to co chcemy usłyszeć już zastanawiać nad różnicami dzisiaj między partią rządzi w Polsce rządzącą na szeroko pojętą koalicję to oczywiście poza fundamentami ideologicznym jedziesz na różnicami to te zdania właściwie się bardzo różnią się nawet ciężko jest wyciął techniki konkret pamiętam parę dni temu parę paręnaście dni temu ten strajk nauczycieli ciężko było tej koalicji naszej kochanej usłyszeć konkretne zdanie czy 3 rzeczy czy są za kontynuowanie strajku czy nie 3 rzeszą okrągłe zdania, że trzeba popierać nauczycieli i inni milkli i w związku z tym rozciągnięta w czasie tęsknota za prawdą Zan za tym, żeby usłyszeć kogoś, kto mówi to co myśli co Niemcom być może nie jest okrągła ładna i przydatne politycznie czy też, ale będzie rano, żeby pomyślano o doświadczeniu tego filmu, toteż po podróży z tym filmem trochę po świecie i t d . że właściwie ne goście zostali nam tylko artyści to od nich możemy usłyszeć fragment rzeczywistości nazwany ten trudniejszy, że oni się nie przejmują kosztami ino oni próbują odpowiedzieć na świat interpretować go, ale i w tym sensie tęsknota za tym sprawiła, że bohaterem tego filmu nsport kanał czy ktoś, kto waży słowa, ale ta waga jest wadą sensu, a nie my z zysku no właśnie to powiedzmy jeszcze bolą wielu naszych słuchaczy jeszcze filmu nie widziała Polska noblistka poetka, żyjąc na co dzień w pięknej Toskanii niedaleko Walterem to on nie jest to historia, ale nie jest to opowieść o Wisławie Szymborskiej im bardziej o odmianie Fallaci, jakby miał szukać jakieś podobieństwa osobowościowych i taty moja żona z jakimś takim miksem kulturowym, że tam jest trochę takich miejsc i Oriana Fallaci Susan Sontag i Marianne Faithfull to co w Ameryce słuszna na ten temat coś tam, gdzie Danki ton Marianne Faithfull mieli całą sieć szczerze, że ona przywołuje, bo taka była też jej rola, że jest taka trochę i koniczyna, a tak nie jest to opowieść i nie mógł tego nie kontrastem cynicznie o starszej pani w okularach zgarbiona siedzącą przy piecu i piszącą ważne słowa i to historia o całkowicie wolnej od ważnej ponoszący konsekwencje wolności i odwagi o pięknym człowieku, który jest symbolem czegoś co odchodzi myśl żona ma w sobie to coś czym się nasze pokolenie poprzednie wszystkich zachwycał taki 19 wieczne jakiś ideał intelektualisty, który był autorytetem kierunkowskazem, jakim się punktem odniesienia w dyskursie KMŻ to jest jakaś moja rozpacz na tym, że dzisiaj już i nie są potrzebne autorytet, że na świecie wszyscy chodziło o to przecież każdy będzie miał swoje 5 minut my mamy dzisiaj TL 5 minut wszystkiego czyli, czyli niczego im Marii naraża się w pewnym momencie może to powinniśmy wyjaśnić się zimno o akcie terroru, do którego dochodzi w Rzymie w czasie, kiedy w momencie, kiedy nam odebrać nagrodę miasta Woltera, gdy dochodzi do przemówienia on wychodzi na mównicę i mówienie o tym, akcie terroru właśnie od zamachu jako dziele sztuki, ale i tutaj jak ta poprawność polityczna zostaje brutalnie zburzona albo gdzieś też o tych o autorytetach moralnych one w pewnym momencie mówi takie zdanie ważne, że oczywiście ma prawo do wolności słowa i ona też mówi o tym, że on się wcale nie czuje autorytetem moralnym żona nie chce nim być tak naprawdę ktoś z nich taki autorytet chciał zrobić wbił w rolę tego, kto będzie wygłaszał właśnie ex cathedra mądre tezy mające pomóc możnym tego świata być może politykom Maria mówi nie tak ona bardzo wyraźnie mu, że jakaś niewielka zupełnie grupa wpływowych intelektualistów zrobiła z niej kogoś kim ona nie jest mało tego ona, mówi że nawet nie pretenduje do bycia autorytetem moralnym, że moralność powszechnie obowiązującym konwenanse jest zupełnie obca może w tej konwencji o nas wręcz niemoralna i absolutnie rację to też jest jakaś manifestacja szczerości, bo my wiemy, że rzeczywiście tak jest no tak to jest mi autorytetami moralnymi ziem i wrażliwi poszukujący pytający ludzie pragną oni potrzebują szukają, ale to wcale nie jest żaden sposób zobowiązujące dla tych ludzi maszyna obciążanie ich tym, żeby wskazywali na drogę i brali odpowiedzialności tłumaczyli nam rzeczywistość jest on dzisiejszych czasach niepojętych nieprzewidywalnych być może za dużym obciążeniem myślę, że na dzisiaj taką formą obecności zaznaczania siebie też często w ich wycofania się, że wszyscy mówią na wszystkich forach internetowych można miliony mądrości wyczytać każdy wie najlepiej jak zrobić film i dzisiaj widzę siłę, a jednocześnie ubolewam nad tym, że największe wycofuje na czele ten krok do tyłu chowają się w swoich domach pełen pełnych książek nie wiem lunety z czy też teleskopów nie wiem instrumentów i jedzenia dobrego i próbując dożyć przeżyć nie wiem, bo właściwie nie trudno się przebić przestrzenny chaos przez to przez to zło, które na przystanku pozornie wolny internet czy też inne na wolne szkodliwy zaczyna być wręcz WN dzisiaj dzisiejsza polityka to sens polityka lekarz już, że to sztuczna inteligencja zaczyna już tu funkcjonować, że te wszystkie roboty te wszystkie trolle to jest to już nie są ludzie na szczyt Otóż nie ma wymiaru ludzkiego to jest jakaś taka nienawiść zaprogramowane w systemie proste wrażliwy człowiek przerasta to braknie argumentów po prostu i Jacek Borcuch reżyser Piłsudskiego końca nie znoszę kultury osobistej za chwilę wracam do naszej rozmowy teraz czas na informację w radiu TOK FM w dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościom kultury osobistej dzisiaj Jacek Borcuch reżyser nagrodzonego ostatnio w Krakowie wcześnie na festiwalu Sundance krótkiego końca dnia firma wchodzi na ekrany polskich kin już w najbliższy piątek słodki koniec dnia wziął się podobno im trochę z poszukiwaniem morświn jakkolwiek by nie zabrzmiało tak dosłownie z poszukiwania morfiny Twardocha z próby dokonania adaptacji tej książki, która zapowiadała się goście ciekawie po co z tego nawet scenariusz wydaje mi się interesujące, że było śmiesznie, ale tam pracowałem z kim jest twardo Chem Łukasz Orbitowski w pewnym momencie doszedł do nas jeszcze Jakub Żulczyk każe wydawało się, że to rodzaj Dream teamu dość, że to się musi udać się udać się nie udało się nie udało tutaj z przyczyn takich norm czysto technicznych producenckich nie udał się dźwignąć tematu toto to był dość wymagający projekt, bo to jest klucz w Warszawie, który nie ma, więc to trzeba było dużym stopniu w zbudować 3 del i tak dają na ten trend wiem, że Szczepan ponownie ten temat podnosi, ale to już jest rzecz, która mnie nie dotyczy to jakoś, gdzie indziej pewnie się ułoży tak 3 lata minęły, a jeszcze pan pozostał twojego boku, bo to jest ważne, żeby wspomnieć też jest współautorem scenariusza słodkiego koncern czarno dobrała jakiś rekonwalescencja także przewietrzenia się za bramką do Włoch no i przyjaciół, których mamy dla trochę tak właściwie zaczęliśmy rozmawiać może być też prościej powiedzieć coś, bo to rzeczywiście zmarnowaliśmy te 3 lata i zostały zmarnowane tak odpowiedzialnej nie zmarnowaliśmy też dziwne uczucie tak naprawdę on kiedyś, kiedy dużo czasu poświęca takiej sytuacji i tak pojechaliśmy no tak właściwie trochę jeździliśmy, a piliśmy wina trochę oglądaliśmy już rozmawialiśmy i tak trafiliśmy na na jakąś gazetę włoską, gdzie był duży tekst o złapać amerykańskim poecie przeklętym wybitnym i przeklęte, którego motyw pojawia się w filmie takiego rządu takim rzeczywiście impulsem do tego, żeby ta figura poety przeklętego znalazł na potrzeby tego poety to słowo przeklęte, bo na początku wyklętych chciano Falklandy tancerz trasie są nie leży z nim konotacji różne teraz, ale zrobi amerykański poeta, który nienawidzi Ameryki, który z był zwolennikiem Mussoliniego w czasie wojny propagował faszyzm antysemityzm Lorenc to czysta noce takie ważne też w filmie przez siebie przechwycony po wojnie z prądu przez ponad 20 dni przetrzymywany w klatce na widoku publicznym na rynku w Pizie i ta klatka pojawia się także w filmie niczego symbole miast no właśnie on i pomyślałem sobie wyobrażam sobie sytuację na rynku wolt, że żal, że może bitego złapano w środku może wziąć taki obraz który, który każdy malarz chciałby namalować wielkiego artysty zamkniętego jak zwierzę w klatce złota klatka ma wiele wymiarów można tam film jest fanem jest i jest próba opowieści o nich, że artysta, który buduje tę klatkę w trakcie filmu stawiają zapytuję czy te 3 na klatkach chroni nas przed tym też w środku przy konflikt na odwrót czy czyńcie tego w środku uchroni przed resztą społeczeństwa ma od stara się nie odpowiadać nie dawać za dużo odpowiedział, że w moją rolą było drażnić tak tak tak sobie wymyśliłem to, że będę zadawał pytania, których nie słyszę, żeby widz mógł wejść i spróbować sobie sam na nią odpowiedzieć być może nie ma odpowiedzi, ale non z pewnością jest bardzo dużo pytań, jakie się rodzą, kiedy ogląda się słodki koniec dnia noc dla mnie Szkota klatka to co jakiś miks metafora przyhamuje miejskiej jeśli może za daleko na każdy też mamy prawo do swoich interpretacji, że to coś jakoś jest on metafora Europy, która zastanawia, gdzie jest, dlaczego znalazła się w takim punkcie, w którym się znalazła i czy tak bardzo boi się z samej siebie tak bardzo nie ufa samej sobie, że musisz się odgradzać od innych tak tracić jak było to, że Amerykanie zresztą sam zobaczyli w tym filmie zastałam budującym mury oni w ogóle takim bardzo osobiście potraktować to właśnie mogłoby się wydarzyć tutaj tak do tego jeszcze figura poety na mocy do tego też zaczęło się to myślę, że to, że to jest później Paweł Pawlikowski jakiś wzmocnień powiedział Jacek poeta, kto dzisiaj czyta poetów ją zalałem się potem zdania nie leży, w których w Polsce nikt nie czyta jest taki straszny naprawdę znikomy czysto badania z roku na rok są coraz bardziej przerażające i to wiem, że poszerzają w ogóle pole badań, że to magazyny są w to wliczone jakieś takie kilkudziesięciu stronicowe jakiś periodyki nie wiem, żeby żyć, żeby odejść, że może nie książka może ktoś czyta np. tanie kwiaty listy zaś wzrost rok instrukcje z ulgi np. nawet poezja to podejrzewam, że na poziomie błędu Statystycznego liczba tych wolności słowa szczególnie w tym wymiarze zakończenia filmu dzisiaj się często też spotykam czy ta scena u nas bardzo symboliczna i ich tak właściwie może nawet oklejona do filmu i 3 czy nie naprawdę taki kolos zapytał czy TFI nie palą się skończyć wcześniej, ale sobie, żebym zabrał im 5 lat temu to być może skończyć wcześniej, ale dzisiaj chciał coś dopowiedzieć marży dla dla samego siebie umorzono, bo widzę, że jednak więcej na rzecz to wszystko rękoma urzędnika demokratycznego państwa się wydarza gdzieś tam, że to jest też o w jednak o odebraniu prawa do mówienia to prawo domówienia Chin ma na szczęście w główna bohaterka wróćmy do niej na nim wykorzystuje nieczyste potem kończy teraz to państwo zobaczą w filmie sami, ale wróćmy do Krystyny Jandy, bo to jest jej firma również film scenariusz, który napisała się ze Szczepanem Twardochem powstawał zmyślą o Krystynie Jandzie innym czymś czym miała jakieś wątpliwości w ogóle, kiedy przeczytał scenariusz czy przyjąć tę propozycję ważą strach nie nie miała nie miała i i muszę poznać z Krystyną Jandą czy bez tajemnic HBO ta histeria razem robić nam jakoś się polubiliśmy wyjątkową mamy chyba to samo poczucie humoru i jakoś tak podobnie podobnie widzimy świat i jej miałam to łatwe, że mogłem mieć duży skrót, żeby na niej przyjść z tymi kilkoma kartkami zapisanymi w tej podróży włoskiej i się spodobało, ale spodobał się koncerty ta figura no aktorzy też bardzo często nie zamykają sobie drogi do projektu, bo też wiedzą, że żal żal, że to, że ktoś ma pomysł to oni wcale nie znaczy, że powstanie z tego scenariusza co dopiero film to są długie miesiące praca później trzeba jeszcze zagrać w wielkie pieniądze, żeby to ona Kędziora w polskich firm we włoszech no to jest praktycznie misja niemożliwa do Włoch są dużo droższe są to ten film kosztuje prawie 2 × więcej z systemu łatwo jest powiedzieć, tak więc myślę, że Krystyna tak nie do końca wierzyła chyba, że to może powstać, bo to, bo trudno ekstrawaganckie i też dzisiejszej rzeczywistości nieco prowokacyjne, ale tak po miesiącu dostał kolejną wersję po 3 kolejną żonę i rzeczywiście się zaangażowała ja uwielbiam Krystyny uważam że, że Emil i raduje się dzisiaj że, że mam taki mały wkład w jej wspaniałą karierę Boże udało mi się znaleźć się jej taką jeszcze nie obserwowaną część dokładnie tak mam takie samo wrażenie, jakie wrażenie, że Krystyna Janda w tym, że w miarę trochę odpuściłem bez Krystyny Jandy, że pokazuje nam trochę inną u siebie z tak pomyślałam jak oglądam film żal, że może jest tak jak mówi w pewnym momencie ona, czyli bohaterka Maria Linde, że on już nic nie musi może ich i może jest coś takiego żarty strach też jak sobie czasami to wyraźnie powie już nic nie musza już już teraz zrobiłem też to wtedy odpuście i wtedy się rodzić coś nowego tak też, że tak wydaje też tak darzono jesteś takim momencie życia, a szczerze, że żal, że taką passą weszła w to wszystko że, że miała dużą przyjemność Theron pomogło trochę szynki kilka rzeczy można to, że żona wygląda zupełnie inaczej, że MO, że mówi po włosku w języku, którego nie znała ona i francuskiej i obcym językiem Aten boski musiała pilnować samogłosek ale, żeby się to nie pomyliło to sensu się zmieniał w związku z tym zmuszona była mówić wolniej, a mówiąca wolni później Janda więcej dzięki, jakby tym kilku okoliczności rzeczywiście czasami można zapomnieć i inni i że to Jan anatomiczne ekrany nikt na pewno nie ma wątpliwości, że to właśnie, przyznając zapali najpiękniej papierosy w Polskim filmie w raj i to jest też teren w twoim słodkim końcu dnia nic dla mnie jak jesteśmy przy głównej bohaterce to jeszcze powiedzmy o tym, bo to jest film o sile kobiet już trochę o tym, dowiedział się, ale też o dochodzeniu do tej siły tam kilka bohaterek kobiecych oczywiście jest tam Maria, która jest silną niezależną sceną stanowiącą osobie kobietom kraść nie boi i która też co jest ważne w tym filmie przełamuje bardzo źle stereotyp jeśli chodzi o relacje męsko damskie ręce starsza kobieta i zakochany w niej przystojny młodzieniec na dużo takich romansów na ekranie do tej pory nie doświadczyliśmy tak licznych to jak się z nim jakiegoś takiego buntu przed roszczeniem, że Jean niezgodzie na to że, że te stereotypy tak bardzo ją nie mógł prymitywnie mają naszą rzeczywistość na razie bardzo łatwo zaakceptować starszego mężczyzny muszą wygrać drugą stronę wydaje się to dziwne zaskakujące, ale właśnie tak bardzo prosty zabieg taki negatywny rzeczywistości, opowiadając o tym kto zaczyna przykuwać uwagę ktoś napisał, że Janda ucieleśnia tych wszystkich bohaterów nowofalowy francuskich z papierosem w rolę w okularach słonecznych ma młodszego chłopaka ma dobry samochód sportowy z jest zachwycająca inteligentna zabawna tak jest tak, ale jest też, że ich córka jest też jej wnuczka, która uczy przeklinać po polsku, bo to jest wnuczka urodzona też dowożę, więc na Polski z drugim językiem, ale łączy wolność czy też nauczy ją wolności oczywiście oczywiście, więc to są ku zaskoczeniu matki tej dziewczynki, które z kolei w Ammanie uczyła, ale ta jest także w tym pokoleniu, kiedy się z babcią czy też innym się z relacji matka córka im się z racji babcia Ingi wnuczka też zauważam po swojej córce, że Lis Ilona dostaje moich rodziców, a ile ja dostawałem przynajmniej trochę jestem tym zmartwiony, że błędne bardziej napięci byli wychowujące w lesie jest do jakości rodzicom się na 5 AAA dziadkiem nic się wspaniałe muszę odpuścić dopuszczają się, że to jest właśnie to to słuszne spostrzeżenie twoje, że staram się chyba bardzo odpuściła test ten test odpuszczając zachęt i napra w czy wracając do relacji męsko damskich też nowe piękne zdanie mówi w pewnym momencie, że jej skórę i wygląd jest 1 z sukienek, jaką zakłada i że ten młodszy kochanek może widzieć wiedzieć więcej w niej przez to danie sobie prawa do powiedzenia takich rzeczy da się do zakwestionowania w pewien sposób swojej starości to jest odwaga i ty jesteś bardzo inspirujące, ale co ciekawe w tym filmie nic nie jest tak naprawdę powiedziane do końca starość ma swoje dobre strony mówi Marian w pewnym momencie przyjeżdżając z dnia rano do swojego kochanka pięknem kabrioletem BMW, a on NATO i mówili Białas starość i mamą od razu takie drugie dno tej relacji jakiś taki układ o korzeniach postkolonialnych, które gdzieś tam pobrzmiewa też w powietrzu tak jest ja myślę, że też, że takim dużym kołem znowu wracamy do tego lęku Europejczyków, że to jest lęk przed utratą tego przywileju białej starości, że planowana nowy odcień, który się pojawia w Europie coraz szerzej mocniej, że ci przybysze chcący mający prawo do takiego samego życia jak my przecież mają taki sam limit czasu ich tam swoje życie przeżyć biali staną teraz muszą zaczynać odnowa mu muszą zaczynać, a oni nie chcą nam niczego odebrać oni chcą mieć równe szansę oni chcą po prostu się czegoś dorobić, chcąc przeżyć swoje życie tam nie mogą tam nie tylko wojna to się kończy woda tam za gorąco to to tu to nawet jak wszystkie wojny ustaną i tak ten ruch na północ będziesz na to w ogóle jest nieuchronny nie ma muru, który robi się nie dało przejść wysadzić zburzyć w związku z tym myślę że, że powinniśmy zacząć się o otwierać i ich szanować nie wiem zacząć budować wspólnotę jakąś taką rzeczywistą, bo inaczej będzie dla mnie to są rzeczy niepojęte jest takim zapatrzona to gwiazdy amatorem jakimiś nie wiem, a astronomem i ja w ogóle widzę naszą ziemię z jakiej takiej perspektywy szerszej też było moje największe marzenie zobaczyć miasto okrągła i im uwierzyć, że to rzeczywiście źle patrzę na ten zmierzony czarny kosmos to co to właściwie wystarczy tu tuż na Księżyc poleci, żeby zobaczyć, że to jest, że tyle się dzieje, że ludzie jakiś płyn, który zdobywa się z wody biją szarpią zamiast świętować jesteś pacyfistą mogliśmy świętować nie torze że, że obcujemy w tym akcie życia ważne, że my mamy mamy mamy to szczęście, ale i dlatego te rzeczy te są one się biorą takiego zaciśnie zgodę chyba wszystkie moje takie na to, że to jest to trudny czas wracam znowu na ziemię RODO do tej Europy naszej biednej zagubionej, że MO, że to wszystko jest jednak strach i jest także, że się ktoś chce nam odebrać te nasze samoloty autobusy dowożące nas do kurortów lodówki, by poróżnić dzieci porąbać żonę zgwałcić dajemy sobie wciskać kitu jesteśmy dość sił wykształconym kontynentem dość zamożnym niemych taka wpadka taka banalna wulgarna prymitywna średniowieczna papka trafia do pana na taki na grunt innym się, że ludzie naprawdę wierzą w to się boją, bo on wrogiem dużą dawkę, żeby się właśnie nie bać Jacek Borcuch reżyser słodkie do końca dnia był gościem kultury osobistej nie wspomnieliśmy jest mi bardzo przykro wspomnimy, chociaż 1 zdaniem przepiękne zdjęcia Michała Danka wspaniała zachwycająca muzyka Daniela Blooma wspaniała również Kasia Smutniak w tym filmie i cała reszta aktorów, którzy towarzyszą Krystynie Jandzie premiera filmu proszę państwa już w najbliższy piątek w żyli pod przewodnictwem laureatki Oscara ma SI my Heart ten uznał słodki koniecznie w Krakowie za najlepszy Polski film, określając go jako elegancki, ale i prowokująca on też ciekawe określenie czujesz, żebyś eleganckie wiem on nie jest najgorszym od ich formalnej strony Jacek Borcuch bardzo dziękuję za spotkanie w dołku słyszenia Marta Perchuć-Burzyńska czas na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA