REKLAMA

Uber jutro wchodzi na giełdę: Jest skazany na sukces - mówi Andrzej Kublik

Data emisji:
2019-05-09 13:20
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
26:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

łączenie ich ruch i innych dóbr trzynasta 23 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną w studiu Rafał Hirsch erem dziennik Gazeta prawna autorzy podcastu cotygodniowe podsumowanie roku na tokfm PL dzień dobry dzień dobry wynik Andrzej Kublik GazetaWyborcza dzień dobry dzień dobry, a dzień dobry państwu, a będziemy mówić o jutrzejszym debiucie w giełdowym Ubera także w kontekście niedawnego debiutu giełdowego wielkiego konkurenta Ubera, ale dużo mniejszego tak jakby Rozwiń » porównać skalę, czyli blisko, o czym to głównie jest waszym zdaniem cała ta historia z udarem wchodzącym na giełdę to jest to o sukcesie to jest to nowej formie transportu w nowej formie i gospodarki być może, o czym to jest on o przymusie przymusić do stosowania się z inwestycji, które poczyniono w przeszłości kilka lat wcześniej ten ma ona mówi się, że to ma być największy debiut w tym roku najgłośniejszy z pewnością być może nawet nie tylko w tym roku, ale w ciągu ostatnich kilku lat i na pewno będzie wyróżniał się, dlatego że Uber się wyróżnia głównie tym, że nie zarabia, a mimo to jest wart bardzo dużo pieniędzy i dotąd można było podejrzewać, że tak jest, dlatego że on nie jest na giełdzie i w związku z tym ten debiut giełdowy będzie, jakby takim wielkim powiedzeniem sprawdzam czy sam debiut pewnie się uda będzie spektakularny wszyscy będą o tym, mówić natomiast jestem bardzo ciekawe co się będzie działać z akcjami Ubera długofalowa tygodnie miesiąc 2 miesiące po tym, debiucie czy one wejdą w jakiś faktycznie trend wzrostowy i rynek w sposób taki bardziej trwały uzna, że faktycznie ta firma jest aż tyle warte 31 chwilę będziemy widzieć schodzenie coraz niżej tak jak widzimy w przypadku tego jego konkurent właśnie, czyli firmy Oliwka, która weszła na giełdzie to mnie miesiąc 2 miesiące temu i nie radzi sobie najlepiej sprawdzi to one się też nie ma znaczenia jak oni sobie radzą do MZA jest byśmy patrzyli sobie na inną firmę z tego powiedziałbym w razie nowego transportu, czyli Teslę model był właściwie to spółka niegdyś akcjonariuszom nie zwróciła jakichkolwiek pieniędzy nie wypłaciła dywidendy, ale na granicy bankructwa ciągle marzenie na granicy bankructwa ciągle jest w stratach i ich kurs, a kapitalizacja miała cały czas ma kapitalizację większą niż kilka dużych międzynarodowych uznanych renomowanych koncernów, które produkują setki razy więcej samochodów niż Tesla i ostatnio przez wiemy, że w niespełna tydzień ściągnęli przeprowadzili największą w swojej historii podwyższy kapitały o27 miliarda dolarów do właściwie spółka, która ma jest patowa na poziomie śmieciowym Mariki w miejscach głębokość śmieciowym czy coś podobnego będzie się działo działo się i z listem i będzie się działo z Uberem to znaczy, że ta przed leśnicy zapowiedziały w swoim prospekcie, że oni szli do pory nie mieli zyskuję nie są wcale pewni, że kiedykolwiek będą mieli zysk tak coś podobnego takie zastrzeżenie, bo to są takie obowiązkowe czy zastrzeżenia w prospektach jest w przypadku Ubera teraz wszyscy zastanawiają tylko nad tym jak będzie wielki to debiut tak to znaczyć to będzie rzeczywiście największy w tym roku i od 5 lat w gruncie rzeczy w Google Uber zawsze chciał być na giełdzie to szarlatani chcieli być na giełdzie to przeszkodziły im problemy te, które w postępowaniach, które są tuczone np. o opóźnieniu informacja o gigantycznej kradzieży danych przez hakerów czy też wszystkie problemy z molestowaniem seksualnym pracownic przez menedżerów pierwszy prezes Krzysztof Żuk arbitralne ustalanie, kto zostanie pierwsza firma, która została pani, która wyraziła swojego założyciela, ale on jest cały czas nas jest nasz największy akcjonariusz, tyle że dostał podobno teraz zakaz pojawienia się na balkonie na głosy podczas debiutu, żeby nie chcesz pewnie atmosfery natomiast 1 problem dla Ubera było to, że wcześniejszy dublet, czyli konkurent na giełdę atak, który przebił w ogóle wszelkie oczekiwania najpierw, jeżeli chodzi o kapitalizację Neil wiemy, że wczoraj na przeciek ogłosili, że w pierwszym kwartale mieli jedynej ponad miliard dolarów straty netto kursom no 11 % w sumie w ogóle to jest obecnie wycena 13 prawie niższa niż to było podczas debiutu zobaczymy jak to będzie z Uberem są w niej już poziom konserwatywnie mówią, że to prawda zaplanowali, że to będzie kapitalizacja nie ponad 100 miliardów dolarów, ale tak, więc 8090 techno to jest tak oszałamiająca suma bule to niema nic wspólnego są, jakby z takimi realnymi wycena tej spółki na Zielną można powie, że Uber tak właściwie i to, że oni otwarcie faktycznie w prospekcie mówią, że oni wiedzą czy kiedykolwiek w ogóle będą zarabiać to jest takie chodzące zaprzeczenie kapitalizmu tak właściwie, którym można, by powiedzieć polega na tym, że zakładamy w spółkę po to, żeby ona miała zysk wszyscy się uczył w szkole, że spółka ma maksymalizować zyski tak dalej atutem jest firma, która nigdy niczego nie zarobiła wręcz jeszcze ośmiela się twierdzić, że ona nie wie czy kiedykolwiek zarobi, ale inwestorzy i tak do nich sygnału inwestują swoje pieniądze aż drżał i są niesamowicie cierpliwi trenerzy inwestorzy w UE wkładają swoje pieniądze z Ubera, ponieważ liczą na to, że podejrzewam, że liczą na to, że jednak mimo wszystko gdzieś tam kiedyś ten Uber w końcu na czym zarobi jeszcze nie wiemy na czym boi się chwyta całej masy różnych pomysłów z winorośli niesamowite różne epizody natomiast są w stanie wybaczać mówił i czekać niesamowicie długo, ponieważ to czekanie na zysk w przypadku inwestora długoterminowego w dzisiejszych czasach nie kosztuje aż tak bardzo mamy też rekordowo niskie stopy procentowe im wyższe stopy procentowe, tym bardziej kosztuje czekanie na zysk, ale ile kosztuje mało i oni pewnie są w stanie czekać z 20630, ale wierzymy patrzymy sobie właśnie jest kolejna Tesla porównamy, czyli właśnie taką spółkę, gdzie od lat są właściwie tych pieniędzy nie ma nie widać jak widać długi i coraz większe potrzeby finansowe to zwykle są w sensie można powiedzieć, że jest jakaś grupa inwestorów, którzy mają naprawdę za dużo gorących pieniędzy w rękach tak, że ich wspiera te pieniądze pazia skoro decydują się inwestować tak długo i dodatkowo zwiększać inwestycje w 2 BM w a kiedy ten zwrot miałby nastąpić no właśnie za Stolat docenta wolny żaden normalny inwestor nie robi tak chory jest 1 warunek, który musi pokazywać i Tesla i Uber i te wszystkie inne wynalazki z Doliny Krzemowej nawet jeśli mówią, że nie i że nie wiedzą czy będzie zysk oni muszą pokazywać wzrost nieustające tym ludziom mandarynów wszystko jedno, czego wzrost czy wzrost przychodów wzrost, ale wiele dużych klientów, ale musi być jakiś wzrost jest handlowanie pewnymi nadziejami i nie marzeniami, bo w ryzach w finale żużlowego grand prix w przypadku te marzenia dotyczą właśnie z szeroko nowego typu transportu to co te spółki akurat obie FT Uber handlują ich jednak z drugiej strony trasa ta jest podziałem nowa wizja transportu transportu czy usług w ogóle transport i usług transportowych nie tylko transport ludzi wraz z transportu czegokolwiek, bo tu szeroko rozumianego, ponieważ ona przed maską NATO zajmuje się transportem różnymi z różnych prawda sferach zarówno małe firmy też zajmującą się lotami kosmicznymi tak rakiety, ale też ma firmę, która zajmuje się przygotowaniem tych tuneli czy też komunikacji w tunelach podziemnych tak żyją właściwie jest już w we wszystkich dziedzinach, ale rozmową uderzył, ale mówimy o Uberze i to jest też inna forma akurat dobrze mówimy to stres łączymy, bo n p . to co łączy te firmy Teslę i Ubera i innych to też to jest np. nowa wizja właśnie takich usług transportowych czy transportu w ogóle też, że taka, w której nie będzie kierowcy naczelnik wielkim problemem dla zarówno dla Lisek Ubera, który rozreklamował są te spółki dzisiaj jest niesłychanie Knieja to jest strajk kierowców, bo to jest rajd rowerowy ową niespodziankę zrobili podział my specjalnie zorganizowano w wielu miastach USA i w Londynie strajk prawda kierowców Ubera i listach, które domagają się większej zapłaty i dokładnie nie wie ile im płacą mam jakiś tam mamy pewne informacje, ale nie wydaje się to znowu tak mało w natomiast niewątpliwie tak jak wszyscy wskazują to 1 z problemów w przychodach zyskach w obu tych spółek jest to, że trzeba płacić ludziom, chociaż jest to bardzo duże różnice jednak moim zdaniem 1 między testowała Uberem czy Tesla w przypadku Tesli za nimi stoją u władzy lokalnej rządy Tesla wykorzystują różnego rodzaju granty programy subwencje korzysta na tym w stanach Zjednoczonych jest 1 taki program federalne i 1 też stanowych Kalifornii są z Kaliforni montes chyba raz w ubiegłym roku pokazała de facto zysk netto, ale ten zysk właśnie w nich ostrych wykorzystania ich zaksięgowania korzyści z tego programu ani ze sprzedaży niemal się natomiast Uber, gdzie się nie pojawi to ma jednak wzbudza kontrowersje i jest zawsze gdzieś jakaś grupa ludzi grupa lokalnych przedsiębiorców, którzy są przeciwko i którzy chcą to blokować i sprzęt to sprawa robi się polityczna jak trasa nie jest sprawą polityczną na świecie za chwilę każdy będzie chciał mieć samochód elektryczny Wieteski do innej marki, ale generalnie to, że idziemy w stronę samochodów elektrycznych nie budzi kontrowersji wręcz budzi entuzjazm gdzieniegdzie, a Uber budzi w aucie z dużych miast mówi to jest przeszkoda nie mówiąc o biznesie mówi o tym, mówić jako takie punkcie wspólnym tylko nie, o którym pojazdu auto na gaz ziemny rozbieżność to o pojazdach autonomicznych tak to znaczy teraz właściwie największą nadzieją maska przedstawiano jako to źródło zysków w przyszłości niedalekiej ma być wprowadzenie samochodów autonomicznych tak i własnych firm carsharingowych z drugiej strony takim podziałem trochę innym Karaś czy car-sharing jems kierowcą tak bym powiedział tak frekwencyjne lotniczych taksówką jest Uber i Ziobro również szansą na zmniejszenie kosztów jest samochód autonomiczny odbierze tylko, że to jest tak silną dalekosiężne jednak zakład taki szef BOR Jerzy ja osobiście absolutnie nie wierzę w to, żeby się pokazały samochody autonomiczne na dzisiejszych ulicach Maciej jedynym gwaru, lecz warunkiem tego, żeby to faktycznie zaczęło działać moim zdaniem jest zbudowanie osobno infrastruktury dla tych samochodów, czyli wpuścić w jakiś impuls Elle miały do czynienia, ale nie wierzę w to, że bez, żeby jakikolwiek polityk w jakimkolwiek kraju zgodził się na taką zmianę prawa, żeby samochód autonomiczny jechał ulicą, przy której jest chodnik, na którym ludzie o samochody autonomiczne jeżdżą już tak przy chodnikach bardzo dużych z Los Angeles już od początku tej dekady wyślą Uber też tam testował i wyleciał za to zresztą zbyt głośna afera prawda tylko, dlatego że nie dostali zezwolenia zezwolenie w Kalifornii wymaga po prostu przed informowania o tym, o wypadkach mam i to na domenie publicznej na stronie internetowej tego chcieli uniknąć ich stan była prawda ta wielka afera w tym większa, więc jeszcze, że pod kradli pewne koncepcje od UAM, czyli od spółki siostry mogą, która zajmuje się od lat samochodami autonomicznymi samochody autonomiczne w to jest niestety dużo bliższa przyszłość niesie się wydaje funkcja dynamiczne to już jest w ogóle rzecz, która jest w każdym samochodzie nowoczesnym, a za chwilę będzie wręcz obowiązkowa w wielu samochodach tych urządzeń jak automatycznego hamowania, które się pojawią w Europie również obowiązkowe na początku przyszłej dekady, ale mamy też wielu innych modelach różne funkcje dynamiczny całość pojazdu autonomicznego to rzeczywiście jest pytanie co z tym będzie nad miastem zwrócił uwagę też na to, że 1 z większych inwestorów w Uberze in z akcjonariuszami 1 z większych są zarówno w łajno, czyli właśnie firma produkująca posłów pracująca nad samochodami autonomicznymi, jaki Toyota już zatrzymany wrócimy po informacjach jest trzynasta 36 ALS łączenie ich różni od dziur aż 1342 Jakub Janiszewski przy mikrofonie za mną studzi Rafał Hirsch i Andrzej Kublik wracamy do rozmowy o jutrzejszym debiucie giełdowym Ubera z tej wymiany zdań przed informacjami wynikało po prostu tych wynikało, że właśnie takim horyzontem być może też dla przyszłych zysków dorastałem w różnym samochody autonomiczne tak to jest ten pojazd w dynamicznym wzrostem pięściarze sianko pojazdy autonomiczne, bo jeżeli n p . Uber sobie rozszerzył paletę usług swoich, wprowadzając to co nazywa się Uber Eats prawda przewożenie dowożenia żywności jedzenia to mamy też już konkurencję powiedziałbym taką właśnie autonomiczną Amazon, który w stanach zaczął testować czy też ma zacząć testować takie roboty zwany pojazd do przewożenia dowożenie pizzy flotylli była mowa, że drony mają no no tak, ale dużo my mamy dość wąski zakres dronami mamy problem regulacji prawda większych powietrznych z pojazdami o tym, wstępnymi takimi nawet małymi na tę ostatnią milę też będą swoje problemy, ale to właśnie tam widać, że najbardziej znaną przeszkadzają w transporcie takiej komunikacji człowiek ten kraj, gdzie on przeszkadza tutaj jest ten, który zarabia, któremu trzeba płacić, który się męczy np. prawda no, więc jest choruje jest 1000 takich problemów i żywności, jeżeli chodzi o z kolei o taki transport oprócz obniżek o bezpieczeństwo drogowe na to niech każdy, kto zwolennik transportu takich pojazdów autonomicznych powie, że statystycznie najwięcej wypadków jest z winy człowieka tak czy tak czy owak naszych wina po pojazdu czy też nie zrozumiałem, że człowiek jest przeszkodą we wprowadzaniu tych małych samochodów tych formach pojazdów będzie też dlatego z gry to dlaczego będzie też mogli wyrównać przed tym co jest mało znane, ale w Kalifornii dziś testuje samochody autonomiczne Nate najczęściej no bo tam nie pada i najprościej jest co zrobi w związku z tym bez dobrych klimaty dobra pogoda nie ma różnego rodzaju przeszkód z tym związanych ze notowała zdarzały są doniesienia o tym, że zdarzają się ataki na samochody testowane autonomiczne część ludzi się Boże inspirował, ale fakt, że się w oczach zawsze boli tak tak, bo ugrzęzło na kółkach jazdę na czas to jest zła, które będzie też odbierać ludziom pracę przynależności, jakby potwierdza tożsamość mówił wcześniej różnicy między te słowa Uberem, że Uber jest kontrowersyjny może budzić sprzeciw Latos nie budzi sprzeciwu więc, ale zdrowi może być trudniej wczesna pora dnia rozszerzy się prawda ze swoim programem, jeżeli z NASK spełni obietnice trudno powiedzieć czy spełnić to w przyszłym roku prawda, czyli tego swoich usług car-sharingu z pojazdami autonomicznymi scen z mikroprocesorem cudownym, który jak się teraz dowiadujemy są robione w Chinach dziś NATO w NATO wtedy ta może wywoływać chęć protestu ważnego zawsze pryzma będzie ludziska będą protestować w stanach Zjednoczonych to co się mówi jako terrorystach, którzy są realia zaś są ludzie, którzy ze względu na ideę ochrony środowiska potrafią winnych mordować generalnie całe to zagadnienie niesie za sobą dość duże dość dużo duża doza ryzyka którą, które bardzo trudno oszacować w tej chwili, ponieważ te wszystkie pola, na których chce działać Uber czy też Tesla inne firmy to są wszystko na czym prawo nie nadąża za technologią na całym świecie to są wszystko rzeczy, które nie są do końca uregulowane prawnie i de facto dzisiaj nie wiemy jak zostaną uregulowane jest świetny przykład tych hulajnoga elektryczna w Polsce teraz te, które nawet wpadną wszędzie tak, ale wpadły świetnie Super i po miesiącu się okazuje, że to jest nie do końca zgodne z prawem, bo sąd postanowił, że to jest pojazd w związku z tym powinien mieć OC lusterka i 2 i imigrantach i migacze kolejna upojna nakazywałaby Czesław Jerzy Miller ten biznes prowadzi do Aram zginął żartowano, że już wypadki śmiertelne przez hulajnogi czy to jest problem znowu człowieka z kamer w nogach, ale chodzi o to, że należy minimalizować ryzyko wzniesione czy jeśli Umer przekonuje ludzi, że w przyszłości będzie na tym zarabiają ci to może mu się uda okleina to jest tak dużo nieprzewidywalnych ryzyk po drodze ryzyk także politycznych i prawnych że, z czym będąc inwestorem długoterminowym z dużym portfelem to jest Ziobrę, że z Ubera można zainwestować tylko na zasadzie, a co mi tam jestem mam tyle pieniędzy, że sobie 1 % portfela wrzuca w UB może mu się uda tak natomiast jest cała masa innych biznesów równie przełomowych, a mniej ryzykownych mam mam wrażenie, że ma tutaj no Spotify np. który zrewolucjonizował rynek muzyczny i to nikogo nie boli mnie też nie zarabia jeszcze 1 musi zwiększyć skalę, żeby zarabiać, ale mam wrażenie, że to jest bliżej do tego sukcesu, ale myślę, ale i też dłużej niż u nas też wywołuje protesty, których twórcy bardzo mocno się sprzeciwiają temu serwis Spotify można tym Stream w ogóle się nie zarabia Bolt jest kwestią negocjacji oni najpierw protestują potem siadają gdzieś się dogadują się ile czasu właściciele praw do muzyki do Bitelsów protestowali nie chcieli, żeby oni tam byli potem cyklistą Laszlo wydają się, że jednak Uber jest jutro przynajmniej skazany na sukces, bo jest to tak taka spółka właściwie do w pewnym momencie w stanach spółka, jeżeli chce być poziom doceniana musi wejść na giełdę koniec kropkę i wtedy inwestorzy, jeżeli to jest ta upragniona oczekiwana od lat spółka również inwestorzy również chcą mieć nawet podziałami niczym wizytówka w swoim czasie ta luka prawda no i to jest jakby z góry skazuje na sukces, a ten sukces to się opiera na tym jednak, że jest grupa inwestorów szeroko rozumiana ludzi nawet polityków, którzy oczekują właśnie w pewnej zmiany w systemach transportu komunikacji, którą zapowiada to co się stworzyło z Uberem te rzeczy, bo tak jak mówię to jest jednak taka wizja świata, w której przyszłość transportu, której nie będziemy mieli samochodów będziemy korzystać z tego co się niektórzy mówią z usługi transportowe dach czy gdzieś coś nas powiezie w razie potrzeby będziemy się komunikować wtedy właśnie elektronicznie ściągać elektronicznie na otwiera się też pole do 1000 różnych internatach od blisko 1000 różnych zagrożeń i on cały czas mamy na przerwę przed gigantyczną zagrożenia, o których wspomnieliśmy, że od Ubera ten trwa cały czas trwa w postępowaniach kradzież danych hakerzy włamali się ukradli dane i dobrze też możliwość, że to wszystko się wydarzy, że świat się zmieni zmieni się sposób w jaki się poruszamy, ale Uber i tak na tym nie zarobi, bo będzie miał zbyt dużo konkurentów w różnych miejscach na świecie, ale może warto się dowiedzieć się z roślinnym oraz służby jednak tych dużych protestach przeciw Uberowi zarówno protestować w samych, ale to, dlatego że zwłaszcza, że spółka jak i też takiego ruchu społecznego i wykazali swoje konto no no bo ale też od 8 lat właściwie powiedziałbym właśnie zaczęła taką no rewolucje tak to znaczy do tej pory wcześniej to zanim pojawia się coś co nazwali aplikacja dach mógł się bronić tym, że niewłaściwie świadczą żadnych usług, a także nie znają tylko aplikacje na grę można korzystać urzędniczych, ale teraz już chętnych w protesty kierowców to troska jest inaczej, ale zawsze tam było takie są karani Cinven 1 ze współtwórców zaś mówią, że wasze lubi tak, żeby to był taki trochę House w jego spółce dodałaby wszystko działo się właśnie na zasadzie takiego chaosu, ale inaczej pewną zmianę, która gdzieś tam pewnie dojrzewała już w tym czasie takiego systemu transportowego, czyli odchodzenia od sytuacji takiej, kiedy kupujemy samochód jesteśmy właścicielami samochodu albo użytkownikami dokonujesz sam mam tylko wyższym, a użytkownikiem usług itd jeśli chodzi o tę zmianę systemu polegającą na tym, że w tej chwili już czeka duża firma taksówkowa także to tzw. tradycyjna ma aplikacje dno to tutaj zasługa Ubera jest niewątpliwa oczywiście ani też zmienili zdecydowanie najlepszy teren ten rynek natomiast, że taksówkarze firmy taksówkowe protestują w wielu miejscach to też specjalnie mnie dziwi, ponieważ te protesty wynikają moim zdaniem przede wszystkim z tego, że Uber działa na rynku ma zupełnie innych warunkach niż każda inna firma taksówkowa, ponieważ ich, ponieważ Uber ma za sobą cały ten kapitał, który nie zwraca uwagę na to czy oni są rentowne czy nie Uber jest bardzo bardzo nierentowną firmą i gdyby którakolwiek z tych klasycznych firm taksówkowych była tak bardzo nierentowna to zostałaby natychmiast zlikwidowana i po prostu by upadła, ponieważ te firmy muszą być rentowne, ponieważ dzięki temu się utrzymują nie mają z tyłu firmy z japońskiej South bank napędzanej kapitałem z Arabii Saudyjskiej, który to kapitał ara nie chce się zdywersyfikować nie opierać się tylko na ropie, więc inwestuje w różnych miejscach ciekawych na świecie m. in . m. in . w Uberze tak natomiast kto ostatecznie Naddniestrze i zaraz Saudyjskiej nie zaangażuje w nie zainwestuje firma taksówkowa w Warszawie czy z Poznania, więc tutaj jest nierówna nie nie równa jest konkurencja można, by powiedzieć, że Bogna zwolennicy Ubera mówił, że oni po prostu z wygrywają rynek, ponieważ oferują taniej swoje usługi co za problem niż inne firmy też zajdą Stanami oferują swoje usługi tylko, że biorąc pod uwagę to co jak wyglądają finanse Ubera można, by powiedzieć, że to jest celowa taka gra Adam Pilch udowadniać że, gdyby oni nagle usłyszeli od swoich właścicieli, że mają tak zarządzać tym biznesem, żeby on był rentowny to oni też musieliby podnieść ceny i nie byłoby już przewagi nad lokalnymi władzami jeszcze gdyby nie było to nie byłoby żadnych wymogów tak nadal jednak na Times taksówkarze, którzy musieli zdawać egzaminy tak będzie tu nie ma tych wymogów czasami kwestie, bo na, tyle że oboje znani nadrobić dość łatwo Racheli natomiast moralne główna przewaga polega na tym, że im nikt nie patrzy ile oni tracą pieniędzy oni mają od swoich właścicieli zezwolenie na to, żeby tracić 3 miliardy dolarów rocznie nikt nie robi problemy życiowe, że nasze mamy przykład Polski, że właściwie te zmiany w przepisach, które są prawdę na sprowadzane dotąd, które mają ułatwić jakoś stworzy możliwość dla funkcjonowania Ubera na trochę podniesiony o zasadach z drugiej strony obniżają zasad dla Acta zostały taksówkarzy związku z tym idziemy strony jednak takiego oni wymuszają zmiękczenie rynku zwiększenie reguł w realizację i to jest jednak takim podziałem niszczeniem tradycyjnego modelu transportu komunikacji zbiorowej, a teraz realizacja wiąże się z tym i to właściwie jest znowu otwieranie coraz szerzej drogi do Torunia pojazdów autonomicznych taka liberalizacja zawsze też wiąże z tym, że troszeczkę się podnosi poziom ryzyka dla użytkownika dla klienta, bo ten rynek jest regulowane tak jak każda inna regulacja generalnie na rynku jest po to, żeby bronić jakością bezpieczeństwa czy też praw konsumenta liberalizujące są tak jak to się w tym momencie dzieje w Polsce ten poziom ochrony jest rzadko obniżamy, że nie powiedziałbym, że jej teraz jest dramatycznie Nisko będzie ten poziom taka będzie niżej niż Bóg da się u nas jest może złym przykładem, bo to nasz rynek taksówkarskiej bywał prawda zdewastowany też przez wiele lat pamiętamy może niektórzy pamiętają historię z mafią taksówkową na ranczu macierzanka władze sobie z takimi poziomym rzeczami nie potrafi z legalnie u nas Uber ma dość łatwo, bo byli jako poziom jakości usług tych tradycyjnych taksówkowych też nie jest wysoki jak ludzie nie przepadają za taksówkarzami oni też rozniosły też między ścianą w czasie prawda natomiast w wał być może także pod wpływem tego pojawia się takich harcowników na tym rynku dodaje wcześniej na staż byłem przepisy, które zezwalały Fish tank takie dorywcze dowożenie, zanim jeszcze w epoce przed Uberem prawda dowożenie i to było też zrodziło protesty także od takiego rynku regulowanego przechodzimy do rynku do regulowanego mocno, ale trochę inaczej w środku i Ubera też i tego procesu to jest też jasne wyzwanie od kierowcy chcą więcej zarabiać i to w pewnym momencie stworzy na taki duży problem, że firma będzie coraz więcej inwestować jednak w samochody autonomiczne, które niekoniecznie musi sama twarz może to być praca Tesla w aktach numeru NIP oraz za głowę państwa JR dziękuję bardzo Andrzej Kublik z GazetyWyborczej Rafał Hirsch dziennik Gazeta prawna oraz cotygodniowe podsumowanie roku na tokfm PL 13 o 55 zasilić Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!