REKLAMA

Rozmowa z ciekawym człowiekiem: Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny portalu brief.pl

Data emisji:
2019-05-12 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
30:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo ponownie chciałbym przywitać naszego gościa w naszym stałym cyklu rozmowa z ciekawym człowiekiem pan Grzegorz szybki ślub jest z nami dzień dobry dzień dobry twórca marki redaktor naczelny portalu brief kropką PL tak pomówmy o świcie o świecie reklamy pozwoli pan jak Dragon wygląda jak się zmienia na przestrzeni lat zastanawia mnie czy powinniśmy postawić jakąś cenzury i myślę z własnej Rozwiń » młodości, że był to moment, w którym słowo reklama w zaczęło się kojarzyć z czymś innym niż reklamówką czy środków którymi unosi się w momencie, kiedy zobaczyliśmy próbę sprzedania nam o Prusach kolei ktoś założył były te reklamy są to po pierwsze po drugie telewizja satelitarna firmy z Arką w Indiach to były tak to pierwsze reklamy w Polsce tak to były początki nie były one zupełne początki gitarzyści takie były reklamy czarna seria reklam Alicja zresztą gdzieś prawdopodobnie na jak kiedyś pęknięciem na własny użytek w czasie szkoleń pokaże wam to on moim studentom albo ludziom, których szkoliłem robią to bardziej w przerwie zajęć niż dla zabawy bardziej, że ludzie się wtedy świetnie bawili Basię przypominająca hełm parapecie zioła rzeczywiście pan Jan mam to szczęście, że mam już ponad 60 lat i dużo pamiętam mam dobrą pamięć i pośrednimi działów Lenin trafił 30 lat temu do reklamy marketingu to był teatr telewizji przez 12 lat Rogera w teatrze telewizji, a później 2 lata w teatrze powszechnym i w teatrze telewizji Radia w związku z tym, że wtedy byłem młody robił, a był to taki okres teatru telewizji zrobiliśmy bardzo dużo teatru sensacji i Kuby ja byłem kierownikiem produkcji także wtedy nazywało i dlaczego o tym, mówią, dlatego że Jan, a propos reklamy niektóre z tych przedstawień działy się w realiach amerykańskich i talentem tak o sztukę, w której bohaterka Polka zresztą próbuje teraz już ósmy teraz przypomnieć tytuł pracuje jako sprzątaczka sprząta biura i ona wsiądą do biura to oczywiście przerwali zwani do Polski z tych biur, a on, ale też ogląda reklamy w telewizji nawet niech pan ile mieli się problemu to były lata osiemdziesiąte i nie było problemu, żeby ściągnąć Ameryk amerykańskie reklamy już jak się udało przez ambasadę amerykańską wręczała redakcja teatru telewizji zasiedliśmy przed telewizorem przed monitorem chyba aż 1 , 5 godziny oglądaliśmy te reklamy nie mieliśmy tak o takiej taką zabawę i błoto tak fantastyczne przeżycie dla nas, a dziś na co dzień się dzisiaj większość z nas twierdzi, że nie cierpię reklam, że reklama to samo zło, że taka anegdota, że mężem i niższym wraca do domów z Warszawy mama go także pracują, mówi że pracują grana pianinie w burdelu naciąg kolega, który słyszy to tę rozmowę wieść o tym, po mieście nieprawdę zaczynają pylić agencje reklamowe przeczy, więc konotacje reklamy nie są najgorszym, a jak pan powiedział, że będziemy rozmawiać z reklamy to pierwsza rzecz, która nie szliśmy do głowy, że powinienem powiedzieć, owszem, ale pod warunkiem, że będziemy mówili w kontekście, że nie będzie mówi o reklamie w kontekście, czego marketingowa tego, że reklama jest i jest tylko o takim taką wisienką na torcie pewnych działań, które musi podjąć firma, ale tak naprawdę każdy z nas w pewnym sensie podejmuje pewne działania, żeby się zaprezentować przedstawić żeby, żeby zdobyć pracę, żeby zdobyć klientów niezależnie od tego co robimy to musi to być wizerunek spójny, czyli muszę mieć produkt musimy wiedzieć jak i my jesteśmy warci i marketingu w 1000 zloty cena musimy też ten nasz produkt umieć umiemy umiejętny sposób dostarczyć przekazać też nazwa dystrybucja i dopiero gdzieś tam na końcu możemy używać narzędzi, które służą promowaniu tego produktu tej cienkiej dystrybucji film też reklamy bardzo cieszy mnie, że użył pan takiej analogii, ponieważ ona stanie się orężem rozwojem rynków w rozmowie z panem Narojczyk dżemy i staram się zdobyć nową pracę najważniejsze byśmy byli sobą, bo tylko szara, żeby pracodawca bądź też przyszły pracodawca był zdecydowany nie opiera się na kolei fałszu tylko na tym co tu gra, o ile my jesteśmy szczerzy w swoim przekazie rzekomo jest dość podobnie, ale reklama nie do końca pokazuje nam prawdy tylko prawda, że posłużę się regułą z amerykańskiego zamiast amerykańskich filmów sensacyjnych tak jak i ten klient, który idzie po robotę w jeśli słaby to musi kłamać jeśli jakiś towar jest słaby nie sprzedaje to też musimy troszeczkę ponacinać, żeby przekonać, że to jest wartościowa i każdy klient po 2 tygodniach może po 2 miesiącach zostanie rozpoznany rozszyfrowany wyleci z pracy, chyba że pracodawca jest też nie chcieliśmy nie niepokoi natomiast my tak, bo reklamował swój język poezja też na swój język też jakoś nie mówili wprost literatura wcześnie mówi wprost film też nie mówi wprost SPA jest język reklamy on jest rzeczywiście bardzo nacechowany drugim ocenia pan przekonać, że reklama jest sztuką, a nie tylko narzędziem sprzedażowym też Macieja Englerta w kontekście tego pana tego się nawet jestem sam jestem o tym, przekonany jest sztuką tak jak my w tym sensie jak sztuką jest robienie stołów to prawda to też sztuka nie może nas często to nie słodzić dzieła sztuki nie nie znajdujemy w muzeach tuż po prostu funkcjonalny rzeczy do czego się służący jak mówią o języku reklamujemy też zmierza też do tego, że LO ne go pan po pytaniu mamy być sugestia, że nie zawsze reklama mówi prawdę w topowym dalej u większości nie mówi prawdę o tego bym z tym bardzo polemizował, chociaż właśnie z tego powodu, że jeżeli nie mówi prawdę to prędzej czy później zostanie rozpoznana i nic nie przestaję taka reklama mieć jakąkolwiek wartość klienta, a wręcz przeciwnie skutek jest zupełnie odwrotny, aczkolwiek ma pan dużo racji w tym, że reklama posługuje się jako pewnym specyficznym językiem siły, którego my w Polsce często nie do końca rozumiemy w związku z tym, że Jan pamięta sam początek początek reklamy to chce taką bardzo ważną myśl przekazać nadzieję, że muszę dodać że w tej chwili te złe konotacje brzeg reklamy w Polsce wynikał trochę z tego, że 80 dziewiąty rok przełomu lat osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych część ciężaru transformacją straszy nas zaskoczył i zastał nas w stanie zupełnego nieprzygotowania na pewne rzeczy proszę zwrócić uwagę, iż montownie tego nie pamięta lata 7090 wszyscy chcieliśmy być kapitalistami i w tej chwili po 30 latach doprowadziliśmy do sytuacji, że kapitalista jest symbolem złodzieja prezes związku bandyty i t d. owych, ale co się stało stało się tak, że zachłysnęliśmy się tak w pierwszym momencie reklamową np. reklamą czy w ogóle kapitalizmem, ale nie poszła za tym w przypadku nasiona te plany nie powyższą uchwałę, że na nie poszła za tym nauka języka reklamy chcieli ja już nie mówię o Anglię w czasach Anglika gwałt i tam też są kraje, w których reklama ma bardzo pozytywny wizerunek dlaczego, bo oni rozumieją ten język nie wiedział, że też pewnego rodzaju gra, że tam w stanach każdy jest sprzedawcą, a w związku z tym oni wiedzą, że są pewne techniki którymi musi się posłużyć żeby, żeby sprzedać taniej nie wszyscy, którzy rozumieją umieją mówić język angielski rozumieją angielską prasę w zrozumieniu Monty Pythona, a przy absolutnie tak w sierpniu pan tak, że zastanawia mnie idąc tropem Pańskiego wywodu czy chciałby reklama jej reputacja w danym miejscu nie jest uzależniona od takiego wzorca kulturowego i z tą reklamą w Polsce, bo muszę przyznać, że ta reputacja reklamy gdzieś legła w gruzach i rozumiemy gość, który to był moment, kiedy zaczęliśmy mieć tego dość, kiedy nastąpił przesyt to jest tak jak posłużę się analogią kulinarną ex post WDM, który też nam się na początku podobał się, bo były synonimem, bo były synonimem luksusu tak, ale koniec końców po kilku latach powiedzieliśmy, ale Polska kuchnia jest najlepsza z tak jak i upiera się przy tym, że problem w przypadku reklamy polega na tym może teraz jeszcze się bardzo zmienia, chociaż po bolesnych przejściach, że razem, że wejście reklamy na Polski rynek rynek, a pamiętajmy, że bardzo często były to reklamy bardzo ważne i wyrafinowanego myślę poza tym proszę Colette niewiele samodzielnie reklam w swoim mieście tenora Pollena 2000 ojciec prać się, iż tego typu historie natomiast rok generalnie to były reklamy adoptowane tutaj do drewna Błasik często tłumaczone na Polski język często nieudolnie Szkot reklama jakiegoś proszku doprania aż taka niemiecka to wiesz co się u nas było takie hasło uzupełnienie niań obliczone, jakby ich, więc zaatakowano z reklamą, a my nie bardzo byliśmy przygotowani jak mówi do tego, że to zgraja nowy stan tym momencie pamiętam postulowałem, żeby zacząć uczyć się co może nam dziś dla niektórych zabrzmi absurdalnie, żeby uczyć języka reklamy w szkołach średnich i nowe marzenie na regularne przedmioty, ale przynajmniej na nas na jakiś kursach pociąg po torze jak robię szkolenia cenę często taki przykład mówiłem, że przeciętny powietrzne Polak w momencie, kiedy wraca ze sklepu obejmuje zakup i nagle mówi Orany znowu mi to wcisnęli czyli, a z kolei na próbowałem przekonać, że jaja w Raciążu sklepu i mówią, że coś nie wcisnęli modelki wśród nich jest głupi, że da się nabrać i to jest różnica, że ja wiem, że też Graal i w tym momencie przegrałem nie będę nikomu mogę mieć pretensje tylko do siebie, że się norma Jean Reno i zachęty wracamy do naszej rozmowy musimy zaprosić teraz naszych słuchaczy co zrobimy z przyjemnością informacji Radia TOK FM pan Grzegorz, iż mógł, czyli ciekawy człowiek redaktor naczelny portalu biztok PL jest moim państwa gościem twórca tej Markiem rozmawiano o reklamie marketingu, bo borykała z marketingu niż jej i odwrotnie informację o niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo ponownie pan Grzegorz Kisiel jest z nami dzień dobry dzień dobry, by w pełni CRISPR tą marką, którą pan reprezentuje to oni też zapytam natomiast oprzeć się do tej reklamy i kto i co wyrządziły najwięcej zła w reklamie w Polsce, bo ja byłem chyba właśnie w NATO wpadłem tedy będzie zbyt odkrywcze, ale to wtedy, kiedy pan mówił o tym, dałem się nabrać wszystkie dzieci wszyscy pomidorów komiwojażera grać razem, wciskając odkurzacze garnki te wszystkie te firmy, które telefonują do nas bez naszej zgody naciągają nas to wszystko wrzucamy 12 plus ramy znak równości między tą działalnością bardzo często, balansując na granicy prawa reklamą, którą widzimy w telewizji, która pochłania wielkie budżety które, który jest dziełem sztuki tak jak pan powiedział, a sztuką teraz, gdy umorzenie tych działek zdarzają się oczywiście takie takie fantastyczne reklamy tym razem celebryta, który w kanale sprzedażowym mamy takie kanały w Poznaniu rewizji reklamuje tarkę do warzy w i tamto marchewki 2 skrobia jest równoznaczne z ulgi modelką albo o spróbuje, choć aktorka znaleźć za pan jakąś taką, która występuje w portach w tym jest piwo w wianie nie będą mówiono nazwiska aktorki ani też jak festiwale występuje i to pewnie kosztowało miliony złotych jednak coraz więcej aktorów występuje w reklamach takim samym trybie taki wywiad wywiad i Anny jest nadal na właśnie przy naszych okazji nasze rozmowy nawet go przypomnę jak wrócić do domu na naszej stronie, że z Piotrem Fronczewskim Piotr Fronczewski to 1 z pierwszych aktorów w Polsce w końcu znanej bardzo dobry aktor, który grał w mnóstwo nastroju treści reklam i ja kiedyś wybraliśmy go DAW no może z 1015 lat temu naszym człowiekiem roku briefu i zrobią z nim wywiad rozmawialiśmy z talentem życie dlatego wolę PLK otrzyma pan aktorem pan grywa w reklamie i starć mowa, że teraz mają próbowaliśmy trochę przełamać taki rywal ja jestem też człowiekiem można powiedzieć, który prowadzi się z teatrów wprawdzie tych funkcji produkcyjnych, ale napatrzyłem się na ponad 100 przedstawień teatralnych w teatrze telewizji, bo tyle asystowałem produkowanie robię dlatego bliska mieszkanka szczelna, że moje Ranczo sztuki mieszczanin szlachcicem to nie jest taka sytuacja, że mieszczanin, który przekupuje szlachectwo musisz się, jakby go do tego poziomu dorównać w związku z tym bierze bierze nauczyciela czy tego, jakie wina dobrać jak zachować przy stole i bierze nauczyciela francuskiego łączny francuskiej na drugiej lekcji mówi do niego świeżo po dziś w przeciwieństwie do poprzedniej elekcji, gdzie mówiliśmy o prośbie będziemy mówili, że o poezji będzie mówi o prozie, którzy Banco na co dzień posługuje na czym się, że udało ja żadnej szkoły nie kończy, a ja nie posługuje się prozą na zdjęciu to jest tak samo jest reklamą to co będzie z chaosem początku każdy z nas np. idąc na InterRegio nie zdajesz sprawę z tego, że używa technik komunikacyjnych już odejść na tę usługę reklamowaną, żeby budzić ten cały niepokój reklamy jest cząstką komunikacji marketingowej, a komunikacja marketingowa to jest w biznesie wszystko reszta oczyszcza opakowanie ten sam produkt proszę zwrócić uwagę że, a przecież to nie jest reklama, że tu rzesze obaj mamy takie same telefony, ale niższe od tych telefonów z dziejów, którego ojciec był stolarzem nauczył go, że szafa, a nawet sztywna ściana musi być tak pięknie dopracowane do końca września, który nigdy nie zobaczy, że on właśnie opracował cały system np. opakowania do iPhonów i już w tej chwili 6 trawę, a na początku jak się dostawało ja pamiętam pierwsze telefony, a my mamy ana początku to kolekcjonowaniem pudełka nie na szafie je tam 8 pudełek po to, po iPhone, a sam moment otwierania żona był pewnym rytuałem tak to też jest marketing to też jest komunikacja marketingowa to nie jest tylko to ordynarne powiedzmy mówienie, aczkolwiek z tych działa przy kończąc prezentację pierwszą prezentację i iPadów, kiedy powiedziało, a turyści, a 3000 piosenek naszą kieszeń odnieść do góry powiedział, a teraz iście kupujcie trochę jak jakże DVD, ale właśnie to są to czasem te formy komunikowania się bez których, jeżeli chcesz prowadzić biznes, jeżeli chcesz być jakąkolwiek działalność nie masz możliwości używania musisz używać tych tych metod inna sprawa, że nie należy też za bardzo przywiązywać się on inny, że bardzo często nie szanuje rzeczy nas odstraszają tylko ich nazwy reklama stała się takim fetyszem i na naszą reklamę reagujemy jak na coś bardzo złego tak euro marketing wyrwanym i to trochę moja wina, bo mają mniejsze od 20 lat było oswajanie ludzi w Polsce zmarnowano bowiem jak to działa na mojej perspektywy dostaje nie potrafię tego zliczyć, ale zakładam druku 150 maili dziennie miasto podaż podpięte pod skrzynką ogólną, a 3 skrzynki poczta i kiedy pisze do mnie ktoś, zwracając się personalnie panie Przemysławie nasze wydawnictwo i t d. wydało jakąś książkę ich możemy pić albo karmnik zachęcam do pan porozmawia z autorem tej książki wydane to, gdy zadzwonił autor tej książki bądź sobą miał do tej książki temu przyjął z otwartymi ramionami nie, oceniając ich wartości tej trend ten będzie on skrócić ale kiedy widzę specjalista ds. marketingu to się nie chce, ale wymaga i niech pan proszę bardzo, że pan zapyta naszych wydawców wzdryga się na słowo marketingowiec i i punktem honoru jest nigdy nie dopuścić go za próg drzwi studia rady trudno tak, ale też to co mówię co zaszło wżyciu przeżyłem synalek nie tylko w Polsce kartel do tego doszło 30 lat temu takie rzeczy na reklamę agencji reklamowej to proszę wierzyć świat był może to też trudno zrozumieć świat był bardziej uporządkowany i reklamę nie miała takiego złego tak złych konotacji z tego względu, że wszyscy wiedzieli, że reklama to to jest 1 z elementów marketingu w tej chwili proszę zwrócić uwagę, że pan mówiąc markę marketingowiec czy marketem czy marketing tak naprawdę mówi pan tylko części naszych działań z punktu widzenia podręcznikowe ego, czyli on o tym co do pana docierać z po w formie pisanej mówiono o nazwie komunikacja, a komunikacja jest 14 obok działań marketingowych to Niewiem jak tak jak mówię ja trochę trochę czuję się odpowiedzialny, dlatego że ja, że ciężar zajmować się w działalność wydawniczą już 21 lat temu w tym mija 21322 lata temu i nie moje życie mojemu wtedy i tak takim celem było oswajanie młodzieży marketingiem mobilnym i może ona jest że, że marketing to jest zbiór narzędzi żaden romans czy można obrać i mówiły o próbujemy oceniać reklamy czy marketing czy można oceniać, bo obrazić się na nóż tylko, dlatego że ktoś dokonał zbrodni nożem przyznał się codziennie posługują się w domu w kuchni, czyli reklama to są narzędzia, jeżeli narzędzia są w dobrych rękach też są to łatwiej coś osiągnąć sukces w dobrej sprawie, jeżeli się złych rękach tak, ale nie ma pan wrażenia, że najczęściej są złe Lenka, że jeśli rozmawiam z konsultantem nie wiem danego operatora telewizyjnego, który dostarcza usługi dla pomogą nam do mojego mieszkania ja zapewniam, że za cenę x będę miał toto i to, a po tym, jak zgodzę się NATO to okazuje się, że zwracanej to jest o wiele mniej, a żeby dostać wszystko to Musze x + 2 i zapłacić i t d. właściwie robione w balona to jest pańska konstatacja, kiedy pan wrócił z tego sklepu testu na każdym kroku tak się czuje z tym wrogo nastawiony do instrumentów, jakimi są marketing reklama Tigera z agencją poruszył pan jeszcze 1 bardziej, że bardzo ciekawą sprawę mianowicie jakość i po 1 rzecz to są te obrazki, które nam się ukazują w telewizji albo te reklamy, które słyszę takie kamienie na naszą piękne takie lukrowane fantastyczne jesteśmy najlepsi ścigają się najlepszy produkt i t d . tak dalej, a tak naprawdę my z Telefonią komórkową czy, że winnymi markami, iż dotykały się bezpośrednio, jakby całe, ale nie spływają do nas z ekranu telewizyjnego do nas przychodzi pan Kazio, żeby to sprzedać mówię to pewna jak reklama stanowi wizerunku firmy tak pan każe stanowi o wizerunku firmy też od roku ich do tego zmierzam, że to on psuje ten wizerunek, że firmy bardzo często niepotrzebnie dużo kasy wydają szczególnie takie firmy jak firmy usługowe właśnie wydają dużo kaszy na promowanie wydają miliony zlotych na celebrytów, którzy pokazują się z tym właśnie telefonem czy scen w tym samochodem natomiast nie wydają pieniędzy na szkolenia tych ludzi którzy, z którymi my później rozmawiamy mamy z tym do czynienia w sklepach mamy z tym do czynienia ze na poczcie mamy szczyt z tym do czynienia nie miał w taksówce coś z tym, że Marka i wydaje kasę na budowanie wizerunku, jeżeli one właśnie pan przecież przepraszamy wszystkich panów mężów, że pan Kazio w 1 sekundzie, gdyż niweczy ten cały cały dorobek i postanowiłem mu się pan powiedzieć sam zadbać o reklamy tych, którzy na to zasługują, ale też cieszy podkreśla dziś deprecjonować marki, które strona to nie zasługują w moim mniemaniu opiera się na osobistych empirycznych doświadczeń podam panu przykład firma, która reklamuje się bardzo szeroką firma paliwowa tankuje paliwo i 1 do okienka proszę coś do jedzenia panią widzę, że pan z bardzo ugruntowaną nie ma przychylnej damy się pan to tą tragedią tych pań, bo ujmująca pani zapytała, jakie się czuje i trojga proc z czego postanowiłem nie być tylko pieniacza sytuacje, które mnie irytują napisano do tej firmy i jestem klientem ważny jest zadowolony tego tygodnia błędna waszej stacji toyoty godzinie dar stała tam pani, który ma pakiet w cenie to nazwisko miał imię Agnieszka chciałbym podkreślić profesjonalne zachowanie, gdybyście tak, jaką dostałem odpowiedź gdybym, gdyby więcej, gdyż więcej mieli takich pracowników niepotrzebna była ona była żadna reklama dziękujemy panu bardzo pani zostanie dodatkowo anegdotą przelotną absolutnie tak wiele razy tak robił to rynek reklam paru, a nie był potrzebny i technikach co panu, o czym może nie tyle trudno w jak ja uważam, że dobre reklamy i nasze dobre marki poprzez reklamę poprzez swoje działania w 12002000 przykładów i tak się bronią i mamy zrobić wyłom pewien, ale rzadko posługujemy się z nazwami Marek właśnie produkt placement to jest narzędzie, które weszły przecież to Brand managera to stosunkowo niedawno, bo wcale nie przy okazji przemian ustrojowych tylko później odkryto, że można z tego korzystać nie najlepsza reklama taka, jaką w Polsce zobaczyliśmy jak pan posłużę się marką trud należy powieszą nas Roman z trudem powiedzieć ja na najlepsza Polska reklama ta oferta nie implementowano z Zachodu i nieudolnie przetłumaczona nie chce fachu z chwilą, a potem wymienić prawo do takiej, która została w mojej pamięci ja byłem radnym na wielu festiwalach i na pewno tylko moja pamięć to powoduje, ale nie jest w stanie powiedzieć żadnej takiej, która jest zupełnie tak w Austrii i w tej chwili najgorsza nie będę mówił źle o moich kolegach itd nie najgorsze są CRM w takie, które po prostu sprzedają nie ma w nich żadnej finezji nie ma w niej żadnego tzw . teraz modnego stary Tallin Gunia opowiadają żadnej historii nie wiążą wciąż szybko sprzedać zarobić pieniądze dla swoich na swoje właściciel do swoich Marek, ale też nie chce się nie chce się na razie tu posługiwać, chociaż gdyby pan mniej uprzedził pan Jan Pelczar przygotował się tej chwili niech się nieodpowiedzialnie nikomu nie dość reklam z aktorami, których pan wspominał, które znów w mojej ocenie nie deprecjonują dorobku aktorskiego żaden sposób jeśli są przemyślane wierzę, że w przemyśle są doskonałe, a poza tym tam też, że aktor broni się też swoją charyzmą swoją osobowością nawet jeśli reklama jest ciut niższych lotów tym Fronczewski Piotr Fronczewski, który walczy o to Janusz Gajos, który wziął udział w tandetną fantastyczny mundial zdaniem ci ludzie ani nie stracili tylko firmy podniósł swoją wartość Marek Kondrat, który przez tyle lat buduje markę banku i robi to w sposób doskonały mecz wiadomo, że z pracownikiem tak nawet nawet nie jest to, że szkodą dla nich daje go dla jego aktorskiego kunsztu i te tego co zrobił w aktorstwie na koniec chciałbym pana zapytać nie możemy oczywiście równać się do krajów Europy zachodniej, w których domy rynek reklamy żyją od dekad możemy też, tym bardziej równać z rynkiem amerykańskim ale, gdybyśmy te w obrębie naszego wzorca biograficzną o kulturowego postarali się gdzieś ulokować Polskę, gdzie ludzie my jesteśmy na tle innych krajów, które miały problem nie do końca, bo wolnorynkowe i wie pan w cywilu wiesz czy na pewno nasza pozycja nie jest najgorsza, a my mieliśmy zresztą bardzo dobre lata to były lata to co bardziej 90 niż w tej chwili w tej chwili sytuacja na reklamy i na stan reklama wpływa też sytuacja gospodarcza, więc jeżeli sytuacja gospodarcza jest niepewna w tej chwili jest także o rynek się bardzo zmienił coraz trudniej o dobrą reklamę, dlatego że agencje reklamowe muszą zarabiać muszą się utrzymać, a w związku z tym biorą wszystko nie nie nie nie nie przebierają a dlaczego biorą wszystko da się rozstać się zmieniła internet też bardzo dużo zmienia, czyli reklamy, które my traktujemy jak my jako reklamy mówią, że 3 dobre albo zwlekano też reklamy też tzw. mediów obaw zalania czy telewizja radio prasa Outdoor kino natomiast my do nas w tej chwili komunikacja marketingowa w olbrzymim procencie dociera poprzez media społecznościowe przez internet i tym gardzi nimi tę grę dokładny, czyli to wpływa też jeszcze bardziej na ten na ten wizerunek niezasłużony często jak jest natomiast na alarm Rosjanie są bardzo dobrze bardzo dobre są też reklamy estońskie przykład, ale takim przebojem jest taka taki festiwal w Porto aż o Golden Travel Channel Rzymian Słowenii tam przez całe lata bardzo duża nagród zdobyli Rumuni i czy to też nie jest do końca wyznacznik tego, który Krajci, który rynek jest najlepszy jak się patrzy na festiwale były one już teraz w związku z tym, że jest mało okazji na rynku większe rzadziej, ale kiedyś robiło się także agencja utrzymywała tzw. byli w piękne na naszym forum nawiasem mówiąc o jak odsetek w obliczu miała przygotować reklamy tak, ale drogi Jałty do prasy reklamy do telewizji Radia i przygotowała klientowi w czasie prezentacji mówiła to są te rzeczy, które będą sprzedawać produkty, a jeszcze na koniec mamy takie reklamy, które wygrają festiwal czy te reklamy, które wygrywają festiwale wcale nie muszą sprzeda nie niekoniecznie są robione zmyślą o sprzedawaniu produktów, ale mają być piękne mają poruszyć świat i mają jurorów wbić fotele, skąd wiadomo najlepsze filmy to są DKF kochany panie w dużych multipleksach pełną no właśnie będzie mówił, że publiczność też różnych od chwili to zajada popcorn, a tutaj nie dziękuję panu bardzo za za tę wizytę dziękuję bardzo ja im zaproszą części bądź gorzkiej Stock ciekawy człowiek był z nami człowiek, który w reklamie wie wszystko bliższa to kapela ciągle bardzo zapraszam teraz na informację Radia TOK FM pani sztuka życia, a na dzień Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA