DOM MODY LIMANKA: "Wystawa w CSW to wyróżnienie, nie jest łatwe pracować dla instytucji"

2019-05-15 20:00
Audycja:
Kultura Osobista

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskeij są artyści z kolektywu Dom Mody Limanka czyli Tomasz Armada - projektant, Dominika Ciemięga- projektantka, Sasa Lubińska, malarka i Kacper Szalecki, fotograf. Rozwiń »

16 maja w Centrum Sztuki Współczesnej Dom Mody Limanka przedstawi swoją nową produkcję, film "Ostatni pociąg do Warszawy"

Dom Mody Limanka: "Główną inspiracją dla filmu "Ostatni pociąg do Warszawy" był termin 5 minut na arenie sztuki, w szybkim czasie z mieszkania z Łodzi trafiliśmy do CSW, o tym, jak trzeba się w świecie sztuki "ustawiać", ten film bazuje na legendach łódzkiej awangardy. Chcieliśmy stworzyć wizję, że z Łodzi już wszyscy wyjechali, chcieliśmy stworzyć obraz Łodzi, w której przez rewitalizację nie chce się żyć. Zwiń «

kultura osobista piosenka Łodzi grupy noc, bo trochę Łodzi będzie ta historia z Łodzią związani są dzisiejsi goście kultury osobistej Witajcie serdecznie i Dominika Ciemięga projektantka kino gry i sensem Lubińska malarka i do gry Kaspera Szalecki fotografia dzień dobry i Tomasz Armada projektant żywych, czyli domu mody i manka grupa artystów z Łodzi dzisiaj do nas do Radia TOK FM zawitała Łódź ma im Hanki to przede wszystkim i manka, bo to tak naprawdę połączyła was Rozwiń » ciesząca się album podobno niezbyt najlepszą sławą ulica w Łodzi Tomasz respondentów ministerialną w zasadzie jedynie Tomasz mieszkał na ulicy Limanowskiego tak naprawdę, że zrobimy trasę przez MEN już wtedy, gdy zaczynaliśmy poznawać przyjeżdżaliśmy do Tomasza gdzieś tam mieszkała w tym się przeprowadziliśmy do Łodzi i mieszkaliśmy niedaleko następnie nowo w szczególności z jakichś innych miast nie z Łodzi rocznie wszystko co się tak może zaprezentuje się kto, skąd nocują tu przyjechał z Chrzanowa Sylwii mojej małej mieściny w Małopolsce, dlatego że poznałam całą ekipę z cudzej żony przez internet i postanowią, że nie może z nimi coś tworzyć Dominika to proza zasadę tak ja jestem z północy, bo jestem z Warmii Mazur oraz Pomorza przez rok z Mazur i Stąpór Mazur tak to kto to jest właśnie to czas, który przyszedł po prostu kiedyś na moją wystawę w jak był jeszcze w liceum poznaliśmy się tą i od tej pory postanowiłam, że to jest osoba strój warto coś robić mydło z Kacprem jeszcze w Gdyni mieszkaliśmy razem tam też prowadzić podobną działalność co do modeli manka nie wyszedł z życiem pobożnym Kacpra też przez internet uderzającą donic z nazwą pracownia mokra i tam robili sobie wystawę w domu i pasą się to cud spodobał mu się i czy nie po prostu nie chce refundować in lub zamówić sobie kolektyw twarde projekty muzyczne co jest pochwali mnie stać się jakimś sensie rodzajem takiej gładkim marki, którą można też obracać się przyglądać się z różnych stron co z tego wyjdzie i wyciska z tego różne sensy myślę, że takie to modne kolektywu jest noc w głowę jak wam się bez takich ekstremalnych indywidualności stworzyć grupę i działać tak zgodnie pod 1 szyldem trud włożony w czymś chirurg onkolog jest też wspólne mieszkanie trochę to on no to przyglądanie się z nami mieszka, ale w sumie częściej bywa niższa niż u siebie w domu niż w nocnym Mount, czyli łączenie pracy z życiem ciągłe wspólne to jest trudne, zwłaszcza że właśnie z w mieszkaniu jeśli pracujemy nad czymś co zwykle jest to w mieszkaniu przy tak naprawdę praca i mieszkanie to, że wszystko przenika i ciężko w ogóle znaleźć miejsce czas na odpoczynek Agnieszka teraz kręciliśmy ten film o ten film, który za chwilę powiemy tak ostatni pociąg do Warszawy na to z przędzy filmowy zajmował właściwie większość miejsca tak naprawdę trzeba było całą kuchnię no i korytarz Janas one nie zapomnę historii jak Ella w kiedyś zrobił w nim pękło z Hufcem zrobili w sumie pomija okresy nie było w koncercie w pokoju w przyrodę swojego pokoju, walcząc z listy zachorowań na łóżko leżą ułożone meblościanki przywrócone na tym płyty wiórowe Ano tym gra gang Śródmieście w mundurze, ale trochę naszym polega wasza działalność jak rzadko są takie akcje z zaskoczenia in do słuchaczy, którzy do tej pory nie mieli z nami do czynienia to tak naprawdę być może teraz są oszołomieni nie wiedzą tak naprawdę, o czym rozmawiamy rozmawiamy o kolektywie o domu mody i manka, którzy zajmują się czym może to jakoś konwój z treścią tak że wynajęliśmy w pewnym momencie po tym, jak z Bałut wygoniła nas licytacja komornicza wynajęliśmy wspólne mieszkanie okazało się, że w byłym gabinecie ginekologicznym na ulicy Jaracza to jest już śródmiejscy przenieśliśmy się do lepszej dzielnicy awans realizm społeczny taki tam było na tyle dużo miejsca, że mogliśmy w końcu zacząć robić wystawy różne akcje one miały charakter takich świąt właśnie jednodniowych wydarzeń gruz nowalijki np. nowalijki na rosnące rozpoczęły właśnie ten cel to Wa CK przywitaniu się z sąsiadami w zasadzie rodzaje parapetów i śniadania, ale jednocześnie władzom strażak były obrazy filmy wyświetlane w komorze ciuchy w różne rzeczy jest różna intencję to było po prostu taka nieformalna grupa, którzy organizowała w swoim domu w prywatnym mieszka w prywatnym mieszkaniu wystawy i k przynosisz wszystkie nawet 1 pomieszczenia zamykaliśmy to co meble oraz całe swoje życia i cen mieszkań sztuką nowoczesną galerię w władz, że było też centrum taniej sztuki taka akcja dosyć głośna w całej Polsce trochę ich do niektórych drogach stanie z Redy udało nam się nie zrobili wystawę na chacie to było wyjątkowo miłe wybraliście były lumpeks tak tak tak na placu Wolności w Łodzi bardzo wlan bardzo fajna przestrzeń, bo tam był lumpeks, ale też architektura czeka tak wygląda wręcz ascetyczne wnętrza z kamiennymi właśnie marmurowymi King Midas deklarują, że zdaje się powrócić szczegółowo, że ten kontekst był kojarzony właśnie w sensie, że to miejsce było kojarzone z Kopeksem im się tam naturalnie wchodzili kupowali sobie tak to komu tanio sztuka z drugiej ręki nowa wieś Grunwald traktu przechodnie 2 z nich żyje, ale rzeczywiście udało nam się wkręcić w netto w torze, że faktycznie otworzyć sklep byli ludzie przychodzili warzelni rysunki ważyli obrazy wieszać na ścianie, sprawdzając czy będzie ładnie wyglądało niż w mieszkaniu rzeczywiście tu kupowali rzeczywiście większość tych klientów to byli ludzie związani z festiwalem, którzy tam się odbywa uczy ludzi, którzy rzeczywiście, choć ma dystans między 3, ale wyrządziła duże rzesze przechodniów nikt nas nauczyć się z historią tego miejsca po prostu tak rzeczywiście ta odległość pomiędzy zamknięciem tego lumpeksów otworzeniem tego sklepu była na tyle nieduża, że grze przynajmniej niektórych z nich kobieta wracająca z numerów, a też właśnie zaaranżowali Szczygło okradł mnie z nimi wtedy nie było zaaranżować w zespole, który witrynę tak jak co, więc sklep to, więc bez to był sklep, czyli tam były plakaty, a więc Les używane wraz z uzdrowić lekką wizualnie wybrać taką identyfikację graficzną, która się mocno kojarzyła się z tanim sklepom za 5 zł, więc takie ostre kolory i ostry retusz ABC wszyscy uśmiechnięci trwa zwykle robimy robimy wszystko co nam do maksa w no właśnie jest gorąco było na początku tych akcji domek na sekundę Dominika wybicie się na oryginalność próba szokowania czy po prostu wcielenie czynny marzeń myśli, które wam chodziły po waszych artystyczne w głowach 13 była taka przestrzeń eksperymentu trochę z NOSG odszedłeś 1 poranka rejsu myśleliśmy co trzeba zrobić, że już dawno nie było jakiś dystans i trzeba coś wymyśla ci od takich żartów to przychodziło do realizacji do nazwy jachtów żaglowych i jakie wystawy dawno nie było w stanie się czegoś nam brakować sił w przestrzeni sztuka wojenna po prostu lubimy ze sobą współpracować z jej to też na tym polega w sumie nasz leży także w Łodzi też nie za dużo się to czy jakieś 3 jej rezultat po prostu dla siebie to animowali źle, bo chcieliśmy, żeby coś się działo się w Łodzi jesteście znani i idziecie ulicą nie wiadomo, bo w biznesie pięknie kolorowo ubrani tak stać się z was wasz znak rozpoznawczy tak mi się w takie hałdy przedłużenia, ale Grzesiek wchodzimy sobie na jakiś tam wernisaże czy coś co może być kojarzona dostanie odzież własną działalność należy też znają no i często bywa czasem w tej walki szykują więc, czego pan tam mam z nim sklep z chińskimi właśnie ubraniami akcesoriami żyli tam ostatnio przy kasie mówiąc to sztuka sztuka ta pani na kasie mówi tak taką ma też niewiele, więc nasz głos znów tylko on zlecał, robiąc zakupy w jakiś absurdalny w jakiś absurdalny całość w Chinach to w takim razie o kolejnych być może absurdalnych lub nie absurdalnych co Szach porozmawiamy za chwilę w kolejnej części kultury osobistej rekolekcje w domu mody nie ma też dzisiaj gościem kultury osobistej za chwilę informacje w radiu TOK FM potem wracamy do naszej rozmowy dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gośćmi kultury osobistej są dzisiaj Dominika Ciemięga Sasa Lubińska Tomasz Armada i Kacper Sianecki, czyli domu mody i manka grupa artystów z Łodzi, która od 16 maja proszę państwa zawita ze swoją wystawą w centrum sztuki współczesnej w Warszawie, więc pierwsze pytanie oczywiście jest takie czy zdąży liście na ostatni pociąg do Warszawy nie ułożył nie możemy tego wozu w razie sporu, o ile w obowiązującym w równych, w którym zagroda impreza artystyczna nie narażamy na premiera to w takim razie akt, chociaż trochę on uchylić rąbka tajemnicy LO im co zobaczymy na wystawie, bo ostatni pociąg do Warszawy to jest film, o które ich wyglądu KOV graliście już tak i zagraliśmy w nich w większości je produkować metan i to jest opowieścią, o czym to jest cel, czyli nasza taka impresja na temat problemów obrósł, w którym się spotkaliśmy w podczas prac, w których leży w kolektywie no i w Łodzi w ogóle dźwięki są złe problem w zasadzie głównym i główną inspiracją był duet, bo to będzie przełknięcia 5 minut na arenie sztuki tego że, że w zasadzie, że każdy z nich sposób też się wyzwala bardzo szybko na te taką staliśmy się trochę efemerydą, że w zasadzie bardzo szybki w czasie i w zasadzie nie wiadomo, skąd właśnie z tego mieszkania nagle ściankami nagle mamy wystawę w muzeum sztuki winegret, na którym byliśmy byliśmy notorycznie straszenie utratą swoich 5 minut, więc znaczy, że za mąż straszył Schetyna to utratę tak nad Wiedźminem także, że 5 zaniżanie w zasadzie teraz trzeba się ustawić trzeba wykorzystać ten moment, ponieważ o tym nie wiadomo co będzie, bo Konitz twórczość w ogóle naszej zgody czy my pokazujemy złożoną z taką wizję z przeszłości, ale w zasadzie co się dzieje w 2019 roku, w którym wszyscy już młodzi wyjechali do Warszawy na Warszawę, szukając pracy lekarza rankingu oraz przede wszystkim sławę i 5 z laików jak inni gonią za tym nickiem momentami ona już nikt nie pamiętamy z młodszym wieku przebrzmiała historia Łodzi trochę ten film bazuje na legendach łódzkiej awangardy z tyłu od odniesienia do Strzemińskiego i właśnie do Kobro w zasadzie do takiej pary, które gdzieś tam próbowała tworzyć się ku, które na peryferiach miast na peryferiach z dzienną nawet nie w Łodzi, ale mam namyśli Koluszki, gdzie indziej, gdzie pracowali przez pewien czas i niczego co dalej jest środowisko, więc to wstyd przyznać 3 nasi konspiratorzy i widziałem fragmenty to bardzo apokaliptyczny wygląda czynu właśnie chcieliśmy stworzyć taką wizję, że dziś tak ładnie wszyscy z Łodzi wszyscy wyjechali już było z remontu, że komisarz może zdarzyć, że właśnie rewitalizacja wzgórza Orła Łódź, po czym umarła sama siebie, bo żywić się też zmarł tak, ale zależy nam też na stworzeniu takiej obraz złodziej, który nie bazuje tylko na tych stereotypowych ujęciach z wymienionych starych kamienic i pustych właśnie to zniszczenie wynika, że z trwającej obecnie rewitalizacji rewitalizacja z taką trzecią wojną światową, w której wszystko się rozpadają znajdzie dziś ta prawdziwa Łódź, gdzie się po prostu znika powoli zsuwa się wciąż jesteśmy taką grupą, która robi jakiś rzeczywiście tworzy sztukę, ale nie ma odbiorców Enei, ale on, ale nadal zręby z nim wiąże tak nie jest on nie chce się co się mówi tak zaciekle tworzymy coś Angelica Graf wszyscy my chcemy to móc jakoś podnieść ceny z łódzką ratownika z naszego zacietrzewienia Ania z misji kretyna w tym wtyki uderzamy w takie konserwatywne tworzenie sztuki i odważnie w tak jak w latach siedemdziesiątych taki prawdziwy performer człowiek ktoś ma wytworzone to musi być prawdziwe, że tak można do końca z KRUS czynny też stan wojenny i aż 8 łóżek, tyle że wniosek z tak się zastanawiałam nad tym co do głowy wydajecie się takimi osobami takimi artystami, które właśnie ta cała instytucjonalną siłę nie obchodzi, że to nie jest dla nas chyba łatwe, żeby teraz nagle mieć wystawę CEZ wuja wiem, że był wcześniej wystawę chociażby muzeum sztuki w Łodzi, ale jakoś tak mi do tej instytucji nie pasuję cię no właśnie chcielibyście czy to jest także w trochę jednak na przekór pokazujecie się w no w takim miejscu akces chociażby nie wolno myślę, że wzrost urodzeń niż wyróżnienie na pewno że, zanim zdążyła z Nowin oraz interwencji w ofercie jest w Warszawie i dla tych dlatego też właśnie ten film tamto dodaj pokazujemy będzie pokazywać 16 maja chce z 2 tys firm z happy endem Dominika nocą zaproszony na czerwono, widząc mnie, że właśnie tam dziś też bardzo smutny ścieżkę życiową, czyli zakończenie jest takie w zasadzie nie wiadomo, bo to też jest trochę nad naszym właśnie takim momencie żona też znaleźliśmy się w takim momencie, w którym właśnie jest z tworzenia wysta w w mieszkaniu przyszliśmy w tym także list aż żal, że częstość mówimy tak też kończymy studia w różnym wchodzimy w suchej na rynek pracy, która właśnie topole instytucjonalne sztuki w zasadzie nie wiadomo co ze sobą zrobić też osoby, z którymi pracowaliśmy nad tym filmem wszystkie są w takim momencie, że nie wiadomo czy się przeprowadzą złodziej czy będą czuwać chciały tam dalej coś w recesji uporczywie tworzy, ale już część osób, z którymi współpracowaliśmy już mieszkańcy Zabrza, ale w trakcie tego w Wenecji przeraża metraż filmu operatora, gdyż prowadził scenarzysta, a czworga jedno Marianna FARC w ich ciężarem klucza to też wasza drużyna rezerw chyba wróciłbym do tego kwaśnicy powiedzieli, że to nie jest dla nas łatwe pracować w instytucjach rzeczywiście trochę taki jest, że tak, że w momencie, kiedy zaczęły się tym większe projekty i konieczności opracowania takiego zespołowego w takim trybie korporacyjnym, w którym każdy, kto się za coś jest odpowiedzialny na naszą rolą władzy trzeba informować raz się nawzajem no to porównać je w telewizji radiu w ojczyźnie do końca przy trafieniu Noska podzielić sobie zadania i cena przy szkole każdy wykonuje wszystko presję po prostu Otranto liczą, że w miejscu, w którym żyjemy w inne są może ruszyć już siedzimy przy maszynie niż z telefonu cały czas odpisujemy chodziliśmy na możliwe, że wróci zaś na taką formę, jakby właśnie takiego niby korporacji, ale takiej galerii będą one żadnych rozlanych z dywizji, ale też po prostu pracując w takich warunkach no nie wiem czy karnych, że po prostu dostają wynagrodzenie takie jak dostał 11 stan normalny jak ważny jest problem jako kolekty w, a co z podziałem pieniędzy dla różnych jeżdżą tą waszą wizję sztuki, jeżeli mogę tak odpowiedzieć chciałam zapytać, bo przy okazji łódzkiej wystawy deklarowali szczerze chcieć odgrywać istotną rolę w spolszczeniu skomplikowanych koncepcji artystycznych, czyli są spłaszczenie koncepcji, czyli ja także zmian przed pływaniem właśnie tego nieznośnego często i nie można, więc nadętego balonu sztuki współczesnej in właśnie w tym filmie twarz próbujemy też dalej tak tam pompy tam właśnie bardziej o stwarzamy pomost pomiędzy Marina Abramowicz realnym, które są bardzo odległa w naszej praktyce artystycznej lub stref wydają się, że parodiuje my ten sposób my chyba trochę znajomych, którzy to jest trochę nie współczesny już, dlaczego mielibyśmy teraz zrobić takie rzeczy to w takim razie co w sztuce współczesnej cynicznie, jeżeli w ogóle jak szczerość osobiście, ale co ostatnio szczerego zobaczyłem z terenu naszej pracy wszystkie ich było my jesteśmy szczerzy, ale też zapewnić, iż wracając z zagrożenia życia zaś należą pozostaje też prasę wystawą co to dlatego, że ma oczywiście z wymyślili wymyślamy wszystko jakieś wizje tak to auto winnej też wszystko oczywiście chcemy na maksa znajdziemy już za idealnie żyło ważnej ostatecznie okazuje się że, że tam leży zwykle musimy to robić po prostu sami, bo nie mamy już z funduszy na to, żeby gdzieś tam zlecać zwracać ludziom no i wreszcie całą kolekcję użyliśmy razem z Tomaszem usunęła ze dwójka wszystkiego całą identyfikację graficzną metki wszystko czy lubisz grać w łódzkiej zamknięta dla wojsk z uroczym lekki lęk zderzyliśmy się właśnie z tym, że ilekroć Sowa bierze za użycie Trzemeszno fryzjera też mogło tak się tańszym muszą z 1 strony oczywiście są wkurzeni, że nie możemy tego zrobić u krawcowej nas na to nie stać rozbłysnąć już 6 krawcowa tyle zarabiali niszczenie brzmi inaczej niż za mały ZUS, zwłaszcza Tomasz Dominika z tych zżymają się na ważne są również wodoszczelnych łączeniem dziś łączna gramy czym się doszukać także kursów dziennie niemal każdy grosz dyżur potrwa jeszcze tak zbiórka rozrzut cen trwa do poniedziałku tak, chociaż premiera jest czwartek to zbiórka trwa trochę dłużej, ponieważ w tym udało nam się zrealizowaną receptę, ale na kredyt właśnie naszych znajomych, którzy w zasadzie teraz tyle ile tam zgierzan to co do ich wynagrodzenia renty tyle wyniosły też inne po prostu uda nam się społecznie wszystkie faktury, czyli każdy może wasz film jeszcze wesprzeć, ale ten film będzie można zobaczyć na wystawie w centrum sztuki współczesnej w Warszawie co oprócz filmu to będzie głównie Findera kino Delfin kosztują nas bardzo dużo czasu na węch, a raz będzie można spotkać my będziemy na wernisażu już dziś zapraszamy na noc muzeów i 8 jedno osiemnastego też teren będzie ze zwałów tak też będziemy w c z naszej wystawie będzie można z nami rozmawiać z detalami spotkanie zrobimy spotkanie i żyje z nim tak właśnie jest drugim rządzenie biznesowym oraz z tego, o czym jest dom mody i manka jak o nim pisać romans wymaga fakt, że nic no my sobie z nami nie radzą niestety w LM starałam się w nogach, ale nie jest Robert Nowak, ale Słuchajcie, bo jak rozumiem też podczas tej nocy muzeów właśnie ogłosić się to co krąży już gdzieś tam rezerw dla nich zapowiedź wszczęcia gdzieś tam w przestrzeni informacja o tym, że się kończyć swoją wspólną działalność w warunkach coraz częstsze w czwartek podczas zejścia z wernisażu właśnie zaproszą zaproszenie na uroczyste rozwiązanie naszego kolektywu i co dalej dalej każdy zajmie się po prostu swoimi zadaniami swoimi projektami każdy swoimi osobistymi i będzie rozwijał się w tym czym jest oczywiście najlepsza nie w tym, gdzie nie ma żadnych kompetencji nie żal wam w państwowych, a 14 dni od nich aż z kim będziemy mieszkać dalej w Łodzi prawdopodobnie jeszcze na nasz wzrok, więc zaczęły się chcielibyśmy uniknąć są od takiej korporacyjnej formy czy byli tak, ponieważ z 9 z kolektywu tak był dostajemy dużo różnych propozycji wzięcia udziału w jakiś mniej mniejszych czy większych wystawach, tyle że zwykle hol budżet jest na tyle śmieszne, że nie jest nie zwróciłoby nam się tonowe zarazem dojazd na dziewiątą wystawiono go dlatego też m. in . że jest nas czwórka my wszystko trzeba zawsze rano podzielić na na 4 min, ale nawet nie chodzi o VAT naczelnik przynajmniej w moim kształceniu nie chodzi o mówi do nas zasoby takie finansowe głównie np. kiedy odczuwam ciągłe odkładanie swoich projektów gdzieś na wyobraźnię w związku z sondaży, że domaga się bardzo trudno będzie niższa o nas też chętnie Tomasz Trela Lisowski z miast reklam zezwalają nasze dziekanaty zmarznie wyleją ze studiów, bo też są poświęciliśmy się w tylko pracować razem będą g rano drugi mankament, że wraz z niemym ja nie robią korekcja wzroku odsysanie malowała już wiadomo ile czasu Kacper nie tylko się zajmował w nim Ankary i stosowanie ziele to do niego list wyraźnie negatywnie w rzeczywistości nie było ważne w czasie nie jest też malarza z dużą przyjemnością są również radzono jak zapytasz o to co cenne w sztuce współczesnej to ja pomyślałem o tym, że w zasadzie każdą możliwość testowania i tworzeniem pisze różne utopie w zasadzie tego, że możemy wymyślać sobie projekty, na które na, które ani nie mamy zasobów niż tydzień kompetencji, ale mamy możliwości i realizować i w zasadzie od tego też to wyszło to tworzeniem wysta w w mieszkaniu Święty tego, że w zasadzie też stworzyliśmy swoje środowisko taką bajeczkę, w którym można, by funkcjonować testować różne idee pomysły i też przez to, że jesteśmy grupą może byliśmy w tym jak znieść, ale remontować co 2 różne i też nie czuć takiej odpowiedzialności, jaka spada na 1 z względu na skurcze można było pozwolić sobie na więcej kochani to w takim razie ja wam życzyć, żeby was czekał tam gdzieś poza domem mody i mangan jakiś lepszy wspanialszy świat w takie maszyny w finansach w i oczywiście wszystkie państwa zapraszam na wystawę w centrum sztuki współczesnej w Warszawie Anny wystawa domu mody i mangan trzeba to zobaczyć ostatni pociąg do Warszawy odjeżdża już się 16 maja, a ze mną w studiu byli Dominika Ciemięga Sasa Lubińska Kacper Szalecki i Tomasz Armada dziękuję wam bardzo za to spotkanie wyjątkowe zorganizujemy dla nich mogę coś powiedzieć Dominik lej ne Royal tutaj z tego miejsca się bardzo podziękować naszym też atakują współpracownikom, którzy bez, których 1 z Ojrzyńskim totalnie nie powstał, bo są ludzie, a z wielkimi kompetencjami w większości w łódzkiej filmówce i bez nich co my byśmy tego filmu na pewno nie zrobi w zasadzie przy tym projekcie Stali się najważniejsze my też członkami w zasadzie tylko intruza, ale ta grupa też się na nich rozszerzy dlatego też nadal zbieramy kasę, żeby móc im zapłacić my sami chcą za wiele pieniędzy z długim nocnym w Łobzie państwa, kto może nie wspiera dom mody i manka dopóki jeszcze trwa dziękuję wam bardzo jeszcze raz za rozmowę teraz w radiu TOK FM ciasno i forma Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

Przedłuż dostęp Premium taniej!