REKLAMA

Kiepski debiut Ubera na giełdzie

Data emisji:
2019-05-15 13:20
Audycja:
Połączenie
Prowadzący:
Czas trwania:
12:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

łączenie ich różni od tych 2 radnych po 1323 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studio dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej dzień dobry dzień dobry będziemy oznaczałoby, że także o polskiej próbie uregulowania ławek w tej kwestii Ubera czy tzw. lex Uber z poprawkami senackich komisji, który ma wrócić do Sejmu, ale może zacznijmy od z ról tych wydarzeń ubiegło tygodniowej, czyli debiutu giełdowego Ubera w pewnych słabego debiutu jak wszyscy mówią to Rozwiń » w mniejszym patrzeć na wartości LM z akcji Natan może się wydawać tak patrzącego z dystansu na to, że w UB roku wartość spadła o 13 proc od wczoraj akcji to rzeczywiście można uznać za słaby w komentarzach w poświęcono temu wydarzeniu pojawiały się głosy, że to był najgorszy debiut jeśli chodzi o tego typu spółkę na moment na giełdzie w ogóle jeśli chodzi o debiuty, ale ja jestem ostrożny w tego typu wnioskach, dlatego że po pierwsze, wydaje mi się, choć nie jestem wielkim specjalistą jest, że to nie jest strategia Mariusz Czubaj niech niech Urban Brownie, choć chyba o to, żeby podnieść wartość spółki akcji w krótkim czasie bardzo przypomina Uber w swojej strategii na tyle ile się orientuję Amazona, który zyski zaczną przynosić kozy Lu z wielu wielu latach to jest w tej chwili spółka, która zdaniem komend komentatorów Uber jest nie tylko stylizowana na problemy z z pieniędzmi potrzebowała pieniędzy na swój plan strategiczny jest bardzo aktywna jeśli chodzi o inwestowanie w kilka dni temu przyjęła Karima spółka bardzo podobną do Ubera tylko, działając na innym rynku inwestuje bardzo mocno w różnego rodzaju innowacje i wydaje się, że oni idą w tym kierunku, żeby nad tym w tej chwili inwestować na zyski będą odłożone zresztą dziś, których wypowiedziach dyrektorki wykonawczych do to potwierdził obok Marka to rzeczywiście porównanie zamazane może się okazać najbardziej trafione, bo marzannę, która kilkanaście lat temu miałeś zaczynał był właśnie tylko księgarnią i czekał na ten moment, który ma teraz sprawdza czy na ten czas, kiedy wszyscy będziemy korzystali z internetu i tak będzie miejsce, gdzie się robi zakupy układ rządu od początku winna właściciele Amazona duża to nie jest tak rząd chce w tej chwili na Zarabiu pieniądzom poczekano na rentę z serii do 3 się doczekali się po mieście docieka morskich do czego się w ten sposób, że chyba czwarty najbogatszy człowiek może być w tym umowy ale, przechodząc jeszcze do Ubera idę do pytań związanych z Uberem w prospekcie emisyjnym spółka bardzo wyraźnie zaznaczała, jakie ma problemy z właśnie takim po pierwsze, regulacjami prawnymi, a po drugie z akcjami społecznymi, które mają na celu atak na atak na tego rodzaju KON koncepcję, czyli nóżka hasło Tomasz Wołek dzieli długa dyżury tak bardzo im troszkę napsuł krwi oczywiście tych akcji jest dużo to już powiem tak większość problemów prawnych Ubera bierze się moim zdaniem serem nieprzygotowania kiedyś na ten temat rozmawiali systemy prawne nie są przygotowane tego typu innowacje tak my jako społeczeństwo w zależności od generacji też jesteśmy w mniejszą większym stopniu przygotowani konkurencja nie jest przygotowana na tego typu rozwiązania i tych procesów będzie dużo o nich podkreślali, ale trzeba pamiętać, że ta się może to my na to nałożyć obecna wojna handlowa między Chinami Stanami, które też można z tych Polaków w górach jeździł Kret coś co wpłynie na pierwsze przesłanki kryzysu gospodarczego gmin to też może być oczywiście nie jestem wybitnym ekonomiście nie chciałbym prognozować, iż prognozy ekonomi ostatnio nie mają najlepszej prasy natomiast to też może być to właśnie to podkreślali główni udziałowcy w tej chwili jest się pojawił dramat przynoszą niewielkie straty, ale nie są tak duże japońskie South bank, który jest w tej chwili właściwie od 15 % zaś akcji Ubera, którą dorosła to na giełdzie w Tokio 3 % nie jest aż tak dużo to może zaszkodzić, ale w dłuższej perspektywie wydaje się, że to nie będzie coś co będzie miało kluczowy wpływ jak gdyby na odbiór brat pamiętamy nadal żyje z części społeczeństwa i jak dosyć intensywnie śledzę to co się dzieje w internecie nie tylko na polskich forach poświęconych, by rozwiązać na zagranicznych pan, a tak jednoznacznego ruchu oporu wobec wobec Ubera o tym co tam dosyć te głosy są podzielone część środowisk jest rzeczywiście przeciwna tym praktykom, jakie stosują wariant jest postrzegany, a część środowisk zauważa, że sum hola hola to jest w końcu coś co nam coś co się sprzeda sprawdza niż się także, że Amentum to jest pytanie co się stanie długofalowe, bo tak jak mówią rozmaici eksperci to też nie jest tak rażące zakaz to tajemnica Borys właściwie przygotowane pod automatyzacja jest jeśli tak się stanie to ta infrastruktura nagle może bardzo mocno zacząć tak powiem, że leci bardzo zmienia gospodarka bardzo zmienić funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw wielu biznesów to może być faktycznie partia taka innowacja ktoś mówi zaburzają są w rzeczywistości występuje także z medyczną tak tak to jest problem dla della gospodarek melona właśnie wspólnie, ale oczywiście to też jest problem dla tradycyjnych konkurentów nam na tym rynku tak to będzie bardzo Nisko kosztowa działalności Milicz konkurenci nic sobie poradzono jej to jest troszkę tak jak z każdą rewolucją przemysłową, która gmina występowała postępowało ono po sobie na każdą rewolucję przyniosła przynosiła ze sobą łopatki jakiś branż zawodów na otwierała nowe pola możliwość jestem daleki od stwierdzenia, że to zabierze pracę wszystkim osobom, które pracują w razie wzrostu przewozów pasażerskich takim jak Uber autonomiczny pojazd to zlikwiduje, ale tak się może stać tak jak zginął znikną dorożkarz wróżka to jest luksus i wykresy pozwalają pary młodej i turyści w praktyce może być w przypadku Ubera skoro wejdzie ona autonomiczny Jon przełamie barierę mentalności wśród użytkowników, że to nie jest żadne zagrożenie może podważyć poważnie jest także się popatrzy na to, że rozmaite prawa, które są pisane od Ubera właśnie defektem polskiej lex Uber to, że to właśnie mamy dowód na to jak trudno jest uregulować stan materialny głaszcze prawą dokładnie nie nadąża za nie radzą ze swoimi ze swoim Instytut instrumentami właściwy jest znana regulacje tego rodzaju innowacji not jest poważny problem przed legislatorem przed urzędnikami, którzy moim zdaniem to albo się mylić mówi to pewnego stopnia nie radzą sobie za antycypację zmian innowacji, jakie zachodzą na biznes wyprzedził urzędników wyprzedził wyobraźnię legislatorów z dużym stopniu został on bazuje na tym on wykorzystuje te luki, gdzie może nam mógł skorzystać artystka innowacji jest właśnie tak ostro obecnie uregulowana skoro jest regulowana nocą jest otwarte pole dla nas możemy w tej chwili robić co chcemy dołączyć wzór Górak regulują zobaczymy albo się dostosujemy albo jakoś na to wpły w nie ma albo zmienimy albo będziemy albo się wycofam to się wycofał wyrwie w krajach w winnych krajach przekonał legislatora do swoich pomysłów, a w innych funkcjonuje nadal w Inter jak chce, ponieważ żadnego prawa nie ma tak to sąd choćby takie 3 młode 3 ścieżki to ja widzę jeśli chodzi o VAT od rozwiązania, a dowodów na to będzie znacznie więcej chorych Platformy pośredniczące w pracy czy to są rynki krajowe czy są rynki globalne czy to jest rynek Europejski, który podlega innym regulacjom to jest rynek światowy nie wiem czy amerykańską jest zupełnie inne regulacje prac wartych platform pośredniczących w pracy Digit ekonomista znany czytany ekonomia 2 jest rozjazd jest tam jest to są miliony użytkowników i teraz pytanie czy oni poszli podlegają jakimś zabezpieczeniu związane z utratą pracy i z odmową wynagrodzenia czy nie, jaka jest regulacja czy to jest regulacja Polska to jest regulacja Europejska czy dystrybucja amerykańska może jest regulacja z Bangladeszu tego nie wiemy, ale z innowacją innowacja na tym właśnie w tej chwili to jest ciekawe pytanie chyba dla regulatora, który się nazwą Unia Europejska, bo przecież dążymy do tego co się nazywa jednolity rynek cyfrowy prawda, więc jak rozumiem tego rodzaju przedsiębiorstwa będą miały w Europie i możliwość operowania na takiego transgranicznego i wówczas pojawia się pytanie faktycznie w jaki sposób traktować to w ten sposób zatrudnienia ludzi kręcono w tą nową formę pracy, bo to jest nowa forma prac to oczywiście niektórzy pejzaż to jest na razie forma pracy dorywczej, ale ja jestem sobie w stanie wyobrazić, że niedługo to będzie tak samo naturalna forma pracy jak każdy inny stosunek zatrudnienia w gorzelni mnie nie dla wszystkich dziennikarzy będzie się z tego korzystać tutaj już już euro komisja Europejska próbuje rozwiązywać to co proste problemy, ale mogą się pojawić zarzuty, że to jest próba ograniczenia dostępu do doświadczenia z działalności to jest bardzo poważny problem to jest bardzo trudne trudne do do uregulowania ja sobie jak współczuję regulatora, który musi się z tym problemem zmierzyć po tym, gdy nie będzie także znajdzie złoty środek i każda ze stron będzie zadowolona ktoś na pewno na tym skorzysta kolejna kwestia ile ten biznes jest silny dostaniesz przeforsować swoje inne swoje regulacje takie wydaje się, że dno Uber to też nie jest dobrze wyszła dobra to też nie jest w wodzie tak żeśmy rozmawiali kiedyś to nie jest samotna wyspa pośrodku oceanu to jest firma, która w swoim debiucie giełdowym była wspierana przez potężne grupy finansowe Citi bank Barclays i wiele innych nie robiły tego dla zasady to tylko to jest wielki test sieć połączona Uber w tej chwili współpracuje ze Star Bucks w sprawie dosta w już BRIC w stanach Zjednoczonych tworzy się sieć zależności bardzo silna, która ma swoje interesy lub myślę, że będzie wywierać presję na Wilanów na rynki lokalne, ponieważ jest zainteresowana, że będzie na nim być głównym graczem w, a i to może być też element był karta przetargowa w pracach nad jedno procentem jeśli popatrzeć na to polskie przygody z prawem regulującym funkcjonowanie Ubera w tych w tym obszarze przewozów osobowych tony już pokazują pana zdaniem to te kłopoty po pierwsze, moim zdaniem to jest to asumpt wielowymiarowe zjawisko jeśli chodzi o to, że o prawo o prawo o dobrym transportowe mimo to lex Uber w Polsce, dlatego że z 1 strony też wydaje mam takie wrażenie, że regulator nim znalazł się między młotem, a kowadłem chciał z 1 strony troszkę nakarmić taksówkarze i rozcięty ten apetyt dyngus załagodzić z drugiej strony niech się za bardzo zaszkodzić jedno z dużej firmy, która jest, która manifestuje, że zainteresowana naszym rynkiem w myśl, że próbował znaleźć rozwiązanie kompromisowe obie strony myślę, że doskonale sobie zdają sprawę, że to jest rozwiązanie, które nie jest zadowalający ani dla jednych ani dla drugich i w te przepychanki jedno maja zaniesie jeszcze nieskończony będą trwały oczywiście pojawiają się głosy skrajne, że to jest fruwali nad eliminacji 1 z graczy na, ale to co to byłoby zbyt moim zdaniem jednoznacznej prosto, że tak nagle kogoś od razu w trawę w taką ograniczy żeby, żeby się wycofał się, że wydaje się to patriota Next bar z 1 strony przemyscy Centre to, który teraz rozmawiamy to jest ewidentne ma pokaz tego, że chyba mnie nie do końca sobie są są w stanie coś z tym poradzić i dołożyć jak to prawo ma ma wyglądać, ale zobaczymy w chwilach dziękuję bardzo dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej był ze mną w studiu 13368 informacje, ale on włączenie ich różni od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA