REKLAMA

Wojciech Urbański: "Spektakl "Łowca" jest dla mnie o tym, kiedy należy reagować"

Data emisji:
2019-05-16 20:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
11:25 min.
Udostępnij:

​​​​​Dziś gośćmi audycji są Olga Sarzyńska- aktorka i Wojtek Urbański- reżyser. Opowiadają o spektaklu "Łowca", najnowszej produkcji Teatru Ateneum.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kraje pogrążone jest w kryzysie pola są zalane brakuje jedzenia w ludziach rodzi się strach, kiedy okazuje się, że forma coverów również nie osiągnie założonych celów władza wysyła do nich Wilhelma biura, żeby przeprowadził śledztwo Wilka zamiast tresowanych od najmłodszych lat łowcą lisów, a jego misja ma na celu odnalezienie zwierząt, które odpowiadają za i zarazem w teatrze Ateneum w Warszawie łowca najnowsze przedstawienie w reżyserii Wojciecha Urbańskiego, Rozwiń » który dzisiaj gościom kultury osobistej witam serdecznie i jest z nami również Olga Sarzyńska wcielająca się w rolę Sary boksu cięte i kameralne przedstawienie na kameralnej scenie do spektaklu oprócz Olgi występują jeszcze Emilia Komarnicka klęsce Tomasz Schuchardt i Adrian Zaremba w roli tytułowej no właśnie łowca autorstwa dancing sztuka grana 2 lata temu w teatrze w Radomiu nie była wcześniej oprócz tego 1 przypadku obecna na polskich scenach jak na nią Wojtku trafiłeś rozumiem, że wybór należał do 3 tak znaczną zastanawialiśmy się również wspólnie z dyrektorem generalnym NATO nad wyborem tekstu akurat owce to właśnie propozycją Tadeusza Nyczka dyrektora grają z oczyszczalni 10 proc to ciekawy temat ciekawa forma ciekawy format również inni podjęliśmy się w 100 % ciekawy format, czyli kameralny thriller tak tak tak to znaczy w planie mierzę się z tegoż tego rodzaju tekstem z tego rodzaju gatunkiem w ogóle Aninie, ale też Szkot nie miał takich miast bardzo łącznie może poza debiutem w Petersburgu jeszcze z takim rodzaj montażu w teatrze takim oto, by to bardzo też filmowcom po prostu, tak więc pierwszą rzecz poza tematem, która rzuciła się w oczy to to właśnie ten gatunek kusiło, żeby się tego, że się z tym zmierzyć się na takie wyzwanie, żeby trochę trochę zabawić się filmowcem w teatrze im trochę tak bardzo marzą o tym, żeby zrobić film też i tutaj ta scena też na 61, która jest tak zimno to, że może może nie bliskim, ale takim średnim takim amerykańskim planem czymś tak nam bardzo gruncie rzeczy można można się pokusić o TK to taki rodzaj grania zdążyły z wielu środków, które nawiązują stylistyką do firm może wytłumaczyć słuchaczom czym opowiedział o tym, że przynosi trochę firmę do teatru, który miał już dziś tak naprawdę na wsiach tak jak większość większość dostępnych środków może poza wynagrodzeniem jak sama kamera tego tego lata dlatego nie użyć masą projekcie są jeszcze dużo bardzo muzycznie dużo zmian światła zmian też takich montażowych aktorskich ciast pieczonych i myślę, że to jest taki tekst, który to nawet może nie jest taki film czy też taki ktoś coś ma w sobie seria serialu hotel, ale takiego takiego napędu też staraliśmy się nawet inspirowaliśmy się co w niej teraz na dworzec tu już aha muzycznie np. barwnik rodzi się, gdy już granic tak czas, w którym dzieje się to akcja tego tego tekstu nie jest określony w wersji oryginalnej w ogóle tam jednak używa się słowa, że ta obawa dotyczy Anglii co jednak, że tak naprawdę jest znana twarz my tak zrobiliśmy też, że właśnie, że to jest po prostu państwo ich natomiast, że to Anglik ma trochę inny wymiar dlatego w wielkiej Brytanii także wziąć rośnie też polowanie na lisy, które tam jest pewna tradycja tych polowań na, nic więc też, że łowca lisów ma to ma to mama ma jakieś inne znaczenie na inne niż Anglia, ale ta Anglia też tam jest czymś innym czasie i ten czas jest też nieokreślone tam i w trochę jest taki poziom archaicznym raczej nie mamy do czynienia z telefonami komórkowymi z jakimiś tak albo właśnie po tak, aby pokryć taki jakiś fetysz post, w którym już coś co się leżą nad nimi zaś zależało nam nasz na namiot na współczesnej muzyce wzięła, żeby to, żeby to było jednak czy brzmienia elektroniczne ośnieżone szczyty, chociaż wynik jest 19 wiek czy wręcz przełom dziewiętnastego tego wieku nic i współczesną muzykę która, która daje się innych kont co mówisz o tym, 19 wieku mówisz o o Anglii o to, że ty jesteś post apokaliptyczne świat, bo tak rzeczywiście jest trochę, ale bardzo wiele w tym spektaklu zostawia się widzom, że byłeś tak powiem ich wyobraźnia zadziałała mam takie wrażenie Olga powiedz jak pierwszy raz wzięłaś tę sztukę do ręki, jaki miałeś wrażenia non ważne są te pierwsze emocje, a potrzebowałam trochę czasu trochę trudu, żeby i przede wszystkim LO Wojtka YouTube, a zyski Wojtka grzyba usłyszawszy jak co w ogóle będzie wyglądało rzeczywiście to w oczy przed chwilą rozmawialiście, czyli ten pomysł, że co się dzieje, ale tak naprawdę nie nie nie jest to określone, gdzie co się dzieje, kiedy jest taką ogromną też inspiracją i to takim polem do wyobraźni tworzy też dla nas ja w ogóle nie lubię, kiedy wszystko jest niedookreślony w teatrze uważam, że jeszcze teatr Telecom przez to, że nie musimy odnosić konkretnie to by czegoś właśnie konkretnego miejsca -li i czasu i t d. w UE to ta sztuka daje ogromne takie możliwości aktorskie też, ale coś bardzo trudna i właśnie chęć Wojtek powiedzieć, że im dłużej gramy co po prostu wchodzimy i to powinno być już tak łatwiej już wiemy wszystko co i jak imamy jakiś taki feedback od ludzi, że żal, że bardzo się spektakl podoba się nie ukrywam jednak jest trudność grania w prospektach nogą w garażu jest z woleja w znaczyły coś staram się tutaj o z dość tego na czym polega to trudność, ale chyba chyba to, że tak jak powiedzieliście to taka przestrzeń trochę to mała scena ad hoc właśnie filmowe granie wewnętrzna etc te emocje trzeba trzymać zły uważam, że takie sztuki są w Imielinie najtrudniejszymi w ogóle rzeczami do grania, kiedy inni nie da się tutaj koszt rów formą dużą ekspresją Kotowski trzeba bardzo prawdziwie i czy czujesz się samemu, że życie kłamie i że że nie może tego, więc możliwe rób to po prostu zobaczy ich życie go za resztę świata sekundę tamte łzy i jest tak nazywa mówisz o lepszy spektakl mówi tak Słuchajcie trudno także z prośbą o takich posłów za obraz świata w ogonie tabeli Znicz z nimi to jest największy sukces, kiedy ci ludzie tak nie siedzą te nie patrzyła to co zrobiła tam wykorzystane dla koni Arek zalogowanie się dzielimy się też testy i dał żeby, żeby osiągnąć, a wszystkie środki, które są naokoło czyli, czyli właśnie im genialny światła, które zrobił Aleksander Waliński tak i scenografię scenę mimo wąskiej i muzyka Wojciecha Urbańskiego Michał Bąk wójt oraz Rumunii mini maraton Lang z nowym ministrze w swoich ocenach zależy wiele drzwi wiosnę, kiedy w teatrze tworzyć taki sposób to świat, że wszystko jest dla tego spektaklu zaprojektowane i muzyka nie jest jest w oryginalny po prostu pecha miasto się też to w ogóle nam bardzo pomaga no ale wiadomo, że to, że to, że to my musimy, że to musimy tego oczywiście, ale nie powiedzieć o tym, też, że żadne duże są możliwości tego tekstu to są ogromne zresztą ranking autorka sztuki el przenoszę w tej chwili z tego co mówisz wojskom NATO jak raz dziś realizacja, ale tak rozrzutni tworzy się są zdjęcia z jeśliby tak było też coś tam się do czytałam, że właśnie takie złe autorowi dokładnie czy to jest wielka Brytania Szczęsny czy też Niemcy Areny, ale co się dzieje tak, że to gaz murarz była wystawiana na most będzie w, o czym jest przedstawieniem tego pytania mam nie zadam, bo tam gdzieś nam swoje przemyślenia na ten temat to po spektaklu przedstawienie o wymyślonym w roku tak naprawdę i o pułapce, jaką możemy być też sami dla siebie, jeżeli damy się omotać ma dla mnie to też sią o momencie reagowania i chłonąć reagowania o tym, do siebie to mówił dziś takim takim, kiedy nadarzy się obudzić, kiedy należy zauważyć, że coś nie tak, kiedy przestać zajmować się tylko w twoim mieszkaniem swoją rodziną swoim bezpiecznym gniazdem żeby, żeby nie czekać na to aż ten szczep ten system rzeczy jak zagrożenie zapuka bezpośrednio do twoich drzwi tylko w, a ona wtedy to już jest po prostu za późno to sztuka pokazuje, że właśnie, kiedy ojciec doczekamy się już ten moment następuje tak naprawdę żadna postać, która dziś pokazana jest tutaj nie jest postawą w obronie odmiennie niż bez ofiar stanowią właśnie momencie odreagować no tak, ale dodajmy, że to zagrożenie jest takim są zagrożeniem wstanie zagrożenia wymyślona chyba przez system jednak zaznaczyć, że może też ma interpretacja może ona Jarzynę i jasne jasne tak tak ta cholerna jest właśnie erę postprawdy, gdy ten efekt rozprzestrzeniania się też populizm ten mechanizm tutaj bardzo wyraźnie oczywiście nie mamy z tym do czynienia i jak wrażliwe są w planach mamy do czynienia z częstymi mechanizmami non-stop natomiast i właśnie to jest też to jest niebezpieczne, ponieważ dopóki to dotyczy jakichś rzeczy na nie takich, które powodują, że nie mówimy dzisiaj mieszka w naszym kraju karze śmierci czy jakichś takich mechanizmach, które są tym spowodowane lekami, ale szum pomniejszy manipulacje Nene, na które łatwo jest nie reagować na, a właśnie nierealne, ale mogą żyć coraz większe coraz większej jak kiedyś powiedzieć temu stop, kiedy naprawdę powinniśmy zareagować jesteśmy prawda to jest kiedy, kiedy jednak najważniejsze to chyba jest po prostu taki element weryfikacji, bo byłoby po prostu zastanawia mnie w tym tekście też prawda, kiedy ludzie uwierzyli w misce jak to się stało tak jak ja się stało, że w ludzie w Niemczech w latach trzydziestych przestali widzieć ludzi w narodzie żydowskim jak przecież to też jakiś proces, który prawdopodobnie w jakimś momencie jeszcze można było odwrócić, a potem był nieodwracalny zanik i gdzie jest ten mechanizm kiedy, gdzie jest ten sprawdzam, gdzie jest to sprawdzone tutaj nie to nie mówimy o tym, już o tym co jest tym co za późno, ale w ale, ale za sam się częścią zastanawiam się dzieje, kiedy naprawdę czas Czapli sprawdzam jak ten problem lisów przypomniał mi też trochę mechanizmy, jakie rządziły w Polsce jeszcze kilka lat temu rozkręcanie takiego masowego strachu przed uchodźcami, którzy faktycznie nigdy nie stanęli u naszych bram, więc nie ma nic nie było się kogo bać o randze podobnie jak te listy spraw, dla których nie ma, na które rzucono insulina pod Lisa można podłożyć w takim sensie już dziś szukać aluzji to z różnych stron to odnieść mówi, że to jest właśnie na tyle też otwarte, że nie chciał narzucać interpretacji każdy może sobie, żeby zobaczyć to co to co wcale oczywiście mogą to być uchodźcy może to być wróg w postaci jakiegoś państwa to może być no tak naprawdę każdy każdy wymyślony wróg, który służy władzy do tego, żeby zastraszyć zmanipulować i mimo iż to wszechobecne w tak naprawdę dzisiaj niestety nie wiemy, jakie zjeżdżają do Rosji na studia w 2005 roku to wyobrażam sobie, że tylko tam nic na Białorusi i oczywiście w Korei w tym coś takiego ma miejsce dzisiaj już niestety tak to zagrożenia nazw w Ronson trochę się różnią ten rozum tak proszę państwa teatrze Ateneum spektakl łowca najbliższe przedstawienia trzydziestego 31 maja pierwszego i 2 czerwca zapraszamy serdecznie moimi gośćmi byli twórcy spektaklu Wojciech Iwański reżyser i aktorka Olga Sarzyńska bardzo dziękuję za to spotkanie dziękujemy bardzo im teraz radio TOK FM ciasno informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA