REKLAMA

Jak zbudować markę firmy

Strefa Szefa
Data emisji:
2019-05-19 15:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
31:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ta strefa euro długu na szefa audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie zaprasza na audycję o budowaniu marki firm, ale zamiast mówić o ogólnikach rzeczach, które mogą państwo przeczytać sobie w lekarz w podręczniku dotyczącym budowania marki dzisiaj opowiem sobie n p . na przykładzie 1 z polskich firm, która kilkanaście lat temu zauważyła pewien problem postanowiła świadomie budować markę jak to robić, jakie błędy można w Rozwiń » trakcie popełnić albo jak się usług ustrzec przed tymi błędami o tym, będziemy dzisiaj rozmawiać studio państwa i mój koszt pan Tomasz Kapelko na dyrektora ds. rozwoju firmy blachy Pruszyński dzień dobry dzień dobry witam państwa no właśnie belek kilkanaście lat temu firma blachy Pruszyński stanęła przed pewnym problemem aktorom ami powiedział jak rozmawialiśmy przed tą audycją i ten problem stał się początkiem takich świadomych działań w kierunku budowania marki, a mógłby pan opowiedzieć tak tak kilkanaście lat temu była taka sytuacja, że przyjeżdżali handlowców gdzieś tam w świecie i założyliśmy że, próbując rozszerzać rynek zajeżdżając do koncepcji nowego dystrybutora słyszeliśmy takie zdanie tak Kruszyński bardzo znana Marka, ale nikt tu państwo nie pyta czy było dla nas jasny, że pieniądze wydane na marketing muszą być połączone jeszcze z zaangażowaniem ludzi gdzieś na lokalnym rynku, że musimy zbudować ambasadorów marki, czyli było dużo reklam ludzie widzieli, że taka firma istnieje, ale nie chcieli kupować produktów tak tak handlowcy mówili no mam jest łatwiej sprzedawać, kiedy ktoś już chce ten produkt ale, żeby ktoś chciał to ktoś musi stworzyć właśnie ktoś musi stworzyć markę czy ktoś musi zacząć opowiadać klientom rzutem produktem Marka jest wiarygodna godną zaufania, że to jest dobry produkt czy rząd musi być ktoś emocjonalnie zaangażowany w budowanie danej marki na lokalnym rynku oczywiście tutaj na pierwsze działania Lotosu handlowcy, którzy będą sprzedawali tam produkty do klienta detalicznego, bo tak naprawdę to jest dopiero to prawdziwa sprzed oczu tam, gdzie jest stolik sprzedawcy z klientem detalicznym to tak, ale producent rzadko sprzedają bezpośrednio klientowi detalicznemu czy w ogóle producent używa takiego określenia sprzedajemy ileś tam robimy prawdy z tego, że producent produkuje dystrybuuje k jest odpowiedzialny za logistykę za to, żeby nie było błędów, ale sprzedaż taka prawdziwa jest dopiero na rynku tam, gdzie już jakiś jakiś człowiek u jakiegoś dystrybutora dopiero potem kontakt z klientem detalicznym i właśnie teraz pytanie co mu powie czy wyszukana ambasador tak szukamy ambasadorów marki to było pierwsze spostrzeżenie, że trzeba przekonać tych ludzi do siebie do produktu stworzyć jakiś emocje, gdy zaczęliśmy organizować szkolenia, w których z 1 strony CEZ pewnie dość jasne dla każdego, kto buduje markę rozmawialiśmy o produkcie od razu też od samego początku rozmawialiśmy emocji kończy opowiadaliśmy o tym jak podchodzimy do biznesu co dla nas ważne, czyli my tworzyliśmy więź z tymi dystrybutora, ale dla kogo te szkolenia, kto może zostać rabin ambasadora marki pierwszymi ambasadorami marki tymi najważniejszymi tymi, na których skupiliśmy swoją uwagę byli sprzedawcy u dystrybutorów, ale temat był dużo dużo szerszy, ponieważ my później okazało się, że w budownictwie, bo mówimy o firmie w branży budowlanej tymi ambasadorami marki oczywistymi są wykonawcy, ale później też oczywistym ambasadorem marki staje się klient, któremu przekazuje gdzieś te informacje w swojej sieci kontaktów, czyli o zwykłą prostą sytuację swojemu bratu wujkowi szwagrowi sąsiadowi mówi kupiłem i wiesz co się okazuje, że to Super produkt tylko ktoś musi to pierwsze emocje uruchomić tak też bym jeszcze chyba do tej pory popularne są takie dzienniki budowania domów, gdzie ludzie budujący domy opisują swoje perypetie jej też wszystkie inne rzeczy związane z właśnie z poszczególnymi wykonawcami czy materiałami i potem każda osoba, która buduje dom zazwyczaj takie dzienniki czy ta i też można rozumiem dzięki temu się dowiedzieć rosyjscy narzędzie, które jest mega silna notes Facebook kiedyś mówiło się, że klient jest zadowolony to powie o tym, 34 klientom jak jest niezadowolony 7 do teraz niezadowolony klient potrafi powiedzieć to 50  000 ludzi budzi się bardzo angażują na Facebooku memy są fora internetowe, które mają 200  000 użytkowników budowlane, więc w tej chwili to rzetelność i mapy konsekwencje tej rzetelności to wszystko co właśnie związane z budowaniem marki potrafi mieć bardzo wielką siłę też w mediach społecznościowych typu, czyli tak pierwszym celem byli handlowców dystrybutorów, jeżeli dystrybutorami są np. lokalne hurtownie materiałów budowlanych to najpier w trzeba zrobić ambasadorów marki z handlowców tych hurtowni po co wydaje się być dosyć trudna, bo rozumiem, że w takiej hurtowni i nie jest 1 firma znacznie mniej niż czwartkowy blachy Pruszyński, ale rozumiem, że tych firm również konkurencyjnych jest tam kilkanaście no i ciężko wywołać emocje akurat związane z 1 firmą myślę, że to po to tutaj już raz pierwszy problem z jakim się borykamy chcą byśmy bardzo dużo dawali z siebie dla tych ludzi my pamiętam takie szkolenie, gdzie prowadzimy szkolenia produktowe i dziś pokazywaliśmy handlowcom, że są produkty, które są tylko trochę droższe o dużo bardziej trwały dużo lepsze dla klienta de facto umową, że warto je promować i pamiętam komentarz 1 handlowca drugiego, który mówi no fajnie wszyscy chcą, żeby sprzedawać droższy produkt tylko jak to zrobić jak rozmawiać z klientem i to zrobiliśmy krok dalej zaczęliśmy inwestować już takim poziomie, który mógłby się komuś wydawać nieopłacalne, bo zaczęliśmy szkolić technik sprzedaży czy pobudza też podnosić świadomość tych ludzi i nie to, więc wykorzystywali do sprzedaży różnych produktów czasem też się konkurencji, ale jednak się okazało, że się bardzo opłaca podwyżki do myśmy zaczęli inwestować w nich inwestować emocje inwestować swoje zaangażowanie powstaje naturalna więź naturalna potrzeba zwrotu tego czy ludzie widzieli, że są dla nas ważni i nagle się okazało, że to to jest jedno z tych rozwiązań u Malev też w nas siedzi coś takiego, że jak idziemy do miejsca, gdzie 1 osoba sprzedaje produkty wielu producentów czy Tomkiem emocja agent ubezpieczeniowy to właśnie hurtownia to zawsze mamy poczucie, że ona nas omawiana to na czym ma największe prowizje i zawsze mam poczucie, że i jest u nas fakira takie niedowierzanie to my tę uroczą dlatego szukamy informacji np. właśnie wykonawców albo u znajomych, bo wiadomo, że sprzedawca sprzeda po co mu się bardziej opłaca, a nie to co ma być lepsza dla klienta efekt został opór w końcu ile domów budujemy w życiu ma bowiem 2 może Góra 3 to nawet Jaknie teraz szuka to raczej ME w fontannie dla niego wielki kłopot zostaną poruszone w sumie 2 tematy 1 to kwestia ma rację z handlowcem, a właściwie jego świadomości jak rozmawiać z klientem, bo rzeczywiście kręci się boją klienci przychodzą nastawieni trochę jak na walkę na wojnę z handlowcom swoje warunki do hasła no tak mało kasy to, iż w momencie, kiedy się włącza 1 z 1 bardzo ważną rzecz znaczy zwykły fundamentalne uczciwość to też ciekawe spostrzeżenie jak się mówiło uczciwości to wszyscy w biznesie nabierają wody w Ustroniu dobra dobra w biznesie to tam naprawdę jest taka, że jak się obserwuje tych ludzi, a którzy sprzedają 90 % z nich chce działać zgodnie z własnym sumieniem z czułością uczciwie po prostu i kiedy my pokazujemy jak działamy w trakcie np. szkolenia bardzo jasno pokazywaliśmy, jakie produkty mają mocne strony gdzieś pokazywaliśmy te słabe strony czy handlowcy widzieli, że nie oszukujemy się nie robimy takiego szkolenia propagandowego tylko prawdziwe szkolenie informacyjne to bardzo szybko się przełamał wały zloty to znaczy oni zaczęli rozumieć, że stoją rzetelną informację i w tym momencie mer tworzyły się właśnie tworzy się szacunek tworzyła się jakaś więź między tymi handlowcami mami i 5 ludzie przykładali się więź na Włosi nie wiesz dobrze te emocje i zaangażowanie przykładali do tego klienta detalicznego i jeżeli jeszcze do tego dostali narzędzie czy np. widzieli, że nie wolno pójść z klientem tą rozmową ocenia, że najpierw gdzieś trzeba zbudować zaufanie pokazać działamy, a później dopiero rozmawiać o konkretnej ofercie toż to i tak się okazuje, że Klichowi ta oczywiście mam te 23000 więcej, bo przy budowie domu w 23000 to nie jest duża kwota i ich zdecydowanie stać mnie na to lepszy produkt, ale rzeczywiście tak mówisz w pierwszym kontakcie z klientem klient powinien się boję się o honorze to właśnie, żeby ominąć OLT rozterki rozumiem pomysłu na to, żeby pójść również wykonawców, ale tutaj ma to w ogóle, bo przecież wykonawca nie jest klientem ani ani producenta ani dystrybutora właściwie u wykonawcy z producentami łączy tylko twarzą mają wspólnego klienta tak tak to po pierwsze, jak znaleźć takich wykonawców po drugie, jak z nich zrobić ambasadora marki potraktuj rozmawialiśmy wcześniej o tym, że to jest niesamowite wyzwanie z bardzo duża grupa ludzi czy montażystów, którzy rzeczywiście są obiektywnie w pewnym sensie oni mają to spojrzenie takie szerokie i mieliśmy taki pomysł, żeby przeszkolić tych wykonawców, żeby popracować z nimi też, że traci trochę siebie i zorganizowaliśmy plików z 12 lat temu pierwsze szkolenia dla wykonawców muszę przyznać, że pierwsze to był horror, bo myśmy się nastawić na to, że będziemy przekazywać jakąś wiedzę, że my do oka wiedzieliśmy, że musimy ściągnąć, więc przy okazji było trochę tu trochę eventu trochę się z samochodami terenowymi, żeby nie chcieli przyjechać, ale generalnie intencja była taka, żeby pokazać trochę siebie czuć po prostu Przyjdź cie -li Qian nie pamiętam dziś pierwszy taki autokar autobus, jaki największy szok na przyjście kiczu to rozpoznanie jest do Poznania toną, do których bardzo długo my tacy nastawieni na to, że ich przywitamy grzmot to będzie to takie budowanie wizerunku samego początku, a to ktoś z tyłu w tym autokarze, który był cały pijany po prostu nie pili w trakcie jeszcze doszły do wniosku, że ich wypchnie ktoś potknął i leżała taka kupa, śmiejąc się ludzi zdecydowanie było to dalekie od budowania wizerunku, ale też co ciekawe oni ze złożonej z zanieść nasz kolega w wiek zauważać myśmy robili swoje po prostu jak zauważyli, że ma do tego podchodzimy bardzo poważnie i że dajemy im realne wartości realne korzyści to pochodzili właściciele firm mówili panie Tomku to my za rok chcemy więcej tych szkoleń i nagle po 3 latach się okazało, że już nikt nie chce już już nikt nie chce jeździć samochodami nie chce tej strony i rentowych wszyscy chcą do szkoły to stronę merytoryczną stroną szkoleniową poszliśmy z tą stroną robimy w tej chwili te szkolenia co roku na przejeździe 1500 osób co roku jest przynajmniej połowa nowych i widać, że jako 1 z niewielu dajemy im to wartości nie tylko związane z montażem, ale też zbudowanie wizerunku no właśnie z tym jak rozmawiać z klientem przekonać klienta do tych lepszych rozwiązań, bo tutaj też klienci boli, że żal mu zapłaci za coś niepotrzebnie, by w końcu ta, by ten trzeci ambasadorem, w którego państwo sobie upatrzyli to klient jak z klienta zrobić ambasadora marki no to jest właściwie tylko 1 odpowiedź to znaczy najpierw trzeba zrobić ambasadorów marki ze swoich własnych pracowników czy oni muszą widzieć spójność prawną w działaniu prawdy, bo pracownicy widzą czy to co mówimy jest prawdziwe czy nie czy najpierw musi być zbudowany ten prawdziwy fundament oparty na 8 na zwykłej prostej uczciwości wiem, że w biznesie czasem to zaskakujące, ale tak jest, bo jeżeli pracownik widzi, że to wszystko spójne przekazuje te emocje gdzieś dalej dla handlowców, którym pracuje właśnie gdzieś w terenie gminy tym handlowiec dziś to przekazuje dalej dla wykonawcy dla klienta przede wszystkim jak klient to chwyci to później klient już buduje ten wizerunek dalej na rynku, ale zaczyna się wewnątrz firmy leczą mają państwo jakieś zachęty dla klientów budowania wizerunku Mowlik ja rozumiem, że łatwo powiedzieć naszymi ambasadorami marki są klienci, choć to i jest jakiś program firmie, że n p . nie wiem za polecenia dostajesz jakieś punkty, jaka część kasta lojalność jak modnie bowiem data to niewielkie brat, który jest taki biznes pomogą w w jaki sposób państwo wiecie, że klienci są ambasadorami, bo to jest kwestia ilości klientów z polecenia poziomu sprzedaży tych produktów droższych złóż ekskluzywne kres monitorowane pod polecenia są monitorowane taki sposób dla rywala kupująca jest odczytywana, kto i polecił mnie tak lubimy takie badania oczywiście lubimy takie podania rozkład jest on się delikatnie przesuwa co roku, ale turystom to są 3 grupy Tesco albo właśnie były klienta, bo wykonawca albo handlowiec no w tej chwili oczywiście bardzo ważna jest sieć, czyli to orzeknie gdzieś wyczytał informacje w sieci film proszę państwa rozmawiamy o tym jak budować markę firmy my zaczęliśmy od szukania ambasadorów firmy jak sprawić żeby, żeby Stali się oni ambasadorami za chwilę powiemy sobie o tym jakie przeszkody mogą spotkać w trakcie tego procesu i co zrobić, żeby po tych przeszkód, a może je ominąć albo, żeby np. w ogóle nie dopuścić to jest audycja Staszowa zapraszam teraz to skrót informacji Radia TOK FM zaraz potem wracamy teraz ma dla strefy euro długu na szefa audycja astra Warszawa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i mój gość pan Tomasz Kapelko dyrektor ds. rozwoju firmy blachy Pruszyński rozmawiamy o budowaniu marki na przykładzie firmy blachy Pruszyński wcześniej przed skrótem informacji rozmawialiśmy o tym, że na problem p t. firma jest mama, ale nikt nie chce nie pyta akurat tą o produkty nikt nie chce kupować tych produktów, pomimo że zna firmę inne pomysły firmy było tworzenia ambasadorów marki w 3 grupach tych dzieci ambasadorowie byli oszukani wśród handlowców dystrybutorów wśród wykonawców no i wśród klientów czy to było takie proste łatwe przyjemne PFRON w pierwszą rzeczą, z którą się zderzyliśmy to właśnie ci wykonawcy i IT przygody takie z alkoholem z to też taka branża ta branża ma taką renomę żona każdy fachowiec pilnie już teraz coraz mniej oczywiście, ale przez wiele lat pokutowało też w poczuciu bardzo ciekawe, bo to w zależności od tego jak my podchodzimy do tych ludzi jak podchodzimy do nich bardzo poważnie dziś zaczynają zachowywać bardzo poważny jeśli chodzi o jakieś przeszkody to chyba najwięcej przeszkód jest wewnątrz organizacji, o czym najwięcej przeszkód to jest konsekwencja w oczy, jeżeli mówimy o sobie, że jesteśmy wiarygodni uczciwi to musimy być uczciwi na tych wszystkich poziomach, czyli to spełnieniem poziom bardzo wysoki załatwiania reklamacji te są rzetelne informacje do klienta nawet w temacie obsługi zamówienia obsługę zamówienia w takiej branży jest bardzo trudna, bo warto mieć świadomość, że większość zamówień jest pod konkretne pod konkretną inwestycję, czyli tam nie ma miejsca na pomyłki nie ma miejsca na opóźnienia realizacji, ponieważ jest umówiony wykonawca do czasu ten wykonawca stawia Krzysiu rusztowania, więc trudno jest właściwie zerowa zerowy margines błędu, więc bardzo duże wyzwanie organizacyjne my i to wszystko, żeby doprowadzić do takiego poziomu wartości wartościami można sobie do wartości wypisać powiesić namaszczenie firmie, ale zawsze na końcu jest jakiś człowiek, który rozpatruje konkretną reklamację może mieć gorszy czerni i zawsze może źle potraktować tego klienta, więc jak państwo pracują nad tym czy teologów w prywatnych firmach jest to o tyle dobrze, że jest to właściciel, który najczęściej ne narzuca pewien standard pracy po temat wartości jest tematem rzeką można pewnie na ten temat napsuć sporo książek natomiast mechanizm bardzo prosty jest taki, że wartość muszą się zaczynać od góry od głowy, jeżeli się mówi w organizacji już działamy uczciwie, że dbamy o swoich dystrybutorów to co się musi zaczynać od prezesa właściciele firm jeśli pracownicy, widząc zaangażowanie widzą ten poziom uczciwości to co się naturalnie przesuwa niżej, a ci ludzie rozumieją, że taki jest standard pracy po prostu tak pracują, więc nawet, jeżeli mają gorszy dzień, bo takie rzeczy oczywiście się zdarzają tu nie ma się co oszukiwać, że przy takich rzeczy nie ma i tak są raczej wyjątki od reguły raczej ta reguła jest taka, że wszyscy widzą, jaki jest styl pracy się dostosowują do tego w jaki jeszcze przeszkody państwo po pracach od proces trwa kilkanaście lat, więc nie wierzysz, bo od kilkunastu lat wszystko po prostu swojak pomyśl czy chce uciec właściwie to jest proces zmienny bardzo dużo np. zmienił internet to, że w tej chwili wszystko się odbywa w Szczecinie kompletnie przewartościowała sposób prowadzenia reklamacji sposób obsługi np. handlowiec, a dla handlowców jest dużo trudniej być doradcą to także klient przychodzi już przygotowane w tej sieci jakąś przeszkodą to np. jest to, że firma Prószyński i nie ma drugiej sieci w oczy nie ma nikogo, kto PIT, kto pisze nazywa się Jan Kowalski kupiłem dach co właściwie z takim zdarzają się takie rzeczy na rynku może nie chce powiedzieć, że standard, bo zdarzają się takie rzeczy, więc nie zatrudniają państwo rzeź kreowanych udawanych klientów, którzy zachwalają produktach wszystko cały ten proces z takim procesem naturalnym oddolnym to jest jakiś wielkie wyzwanie pewnym wyzwaniem też było spojrzenie na samych, a do tego, że my możemy być mentorem dla swoich partnerów handlowych pamiętam takie momenty, że się zastanawiali czy możemy zorganizować szkolenie z zarządzania dla swoich partnerów okazało się, że jak najbardziej także oni tego chcą szkoliliśmy zarządzanie skok szkoliliśmy ich sukces jesteśmy firmą, której Starym rynku i np. nasi partnerzy już w tej chwili wchodzą w ten to sukces, jakim przeprowadzą to nasz klient będzie trwały i przeprowadzą to my tracimy klienta i okazuje się, że dla nich ciasto byliśmy pierwszą jedyną w waszym partnerem osobą firmą, która mówiła sukces jest ważna trzeba pracować świadomie ze swoimi dziećmi to niesamowita akurat żal, że firma, która zajmuje się produkcją takich branża budowlana nagle stara się kształcić swoich partnerów właśnie w zarządzaniu w 2 takich rzeczach związanych z tą branżą jak on jak w ogóle ani przyjmowali takie pomysły liczymy przede wszystkim to myśmy musieli dojrzeć do tego, że to jest możliwe czy eksperymentować mamy co roku jak każdy każdy producent spotkanie z najważniejszymi dystrybutorami i tam zrobiliśmy pamiętam jakąś pierwszą pierwszą pieszą po sesji właściwie krótką chyba półgodzinną 340 minutową, gdzie zaczęliśmy opowiadać o tym, że czas związany z zarządzaniem i mieliśmy bardzo dobre bardzo dobre zwroty z tego meczu nie mówili mogła wreszcie ktoś nam odpowiada wreszcie ktoś namówi, który bardzo dobrze zna nasze realia to dokładnie rozumieć czym się zdarza, aby ne i okazało się, że to, czego myśmy się obawiali czy dostawca, czyli ktoś z kimś negocjuje z kim się trochę walczy o swoje warunki czy może być doradcą, bo kimś w rodzaju coacha się okazuje, że jak najbardziej taki, że literalnie, jeżeli te relacje są zbudowane na zdrowych fundamentach czy już jest zaufanie i strony wiedzą, że wzajemnie dbają o siebie to wtedy ten rodzaj pomocy jest jak najbardziej przyjmowane, ale jak to wygląda tak operacyjnie to oznacza mu państwo np. te szkolenia robią za pieniądze czy za darmo dla swoich dla swoich dystrybutorów znam z partnerem dla ogłaszają państwo robimy szkolenia z zarządzania WOS negocjacji, kto chce niech się zapisuje haczyk po pierwsze, wszystkie szkolenia, jakie robimy są za darmo czy wszystko co robimy robimy w ramach działalności w firmy Prószyński i jedyne szkolenie w jakiej jest za pieniądze też dwudniowe szkolenie dla wykonawców, gdzie pracuje się w bardzo małej grupie dziesięcioosobowej i testu test niewielka kwota to szkolenie w ogóle jest zorganizowała razem ze współpracą we współpracy z czymś takim jak polskie Stowarzyszenie dekarzy jest jest Stowarzyszenie dekarzy i tam jest drobną opłatą szkolono wynika tylko z kwestii organizacyjnych, ponieważ lekarze i czas jest bardzo cenne i mieliśmy takie sytuacje szybko to ładna pogoda i wszyscy mówią samochód mi się zepsuł wyjazd z okazało się, że tu to musi być płatna musi być jakaś niewielka kwota ogromna oni muszą za to zapłacić po prostu o to, żebyśmy zebrali, żebyśmy zebrali grupę, ale poza tym 1 szkoleniem wszystkie inne są częścią całego modelu biznesowego i po prostu formą współpracy z dystrybutorami czy ktoś się uczą państwo swoich dystrybutorów sukcesji oznacza, że w blachy Pruszyński ta sukcesja już się dokonała i zakończyła się pozytywny sukcesja już się dokonuje to nie jest kwestia dokonała się to znaczy, że senior odchodzi z firmy wtedy były sukcesy się dokonała natomiast w firmach rodzinnych najczęściej kosze dziejów w sposób bardzo płynna oczywiście z użyciem cały czas pracuje i dzieci też są zaangażowane w NCK najbardziej tak to sukces jest być częścią organizacji częścią firmy jak najbardziej Eko jakość i tak dzieje się to by jak słuchają nas osoby właśnie np. prowadzące firmy rodzinne albo zatrudniamy na stanowiskach kierowniczych w firmach rodzinnych, które borykają się z podobnym problemem to znaczy firma jest znana, ale właśnie nie ma takiego przebicia na rynku trzeba szukać tych ambasadorów to góry, gdzie są to kłopoty od czego powinni na co powinni uważać, czego powinniśmy wystrzegać, bo pierwszą rzeczą to jest znowu wrócimy do tych wartości wiem, że testament bardzo szeroki jak rozmawiam z menadżerami czasem widzę takie przemęczenie tym, gdyby nie wiadomo jak długo żyć w kółko się rozmawia o tym, wartościach to coś co jest tu coś trudno uchwytnego, ale to jest jednak fundamenty, bo bez wartości wszystko inne co robimy jest puste oczy, jeżeli partner widzi, że to, że ma deklarujemy coś czego, czego później niż w gościnie wywiązujemy to tracimy najważniejszą rzecz w biznesie, czyli zaufanie zaufanie to jest coś, czego cud cud jest warte bardzo konkretnych pieniędzy nie wyższych lig partner nam ufa to, nawet jeżeli znajduje tańszą ofertę, jeżeli nawet przyjedzie jakaś konkurencja to klient, czyli dystrybutor wie, że okres może dostanę tańszą ofertę może to oferta będzie krótkotrwała, jeżeli już mam partnera, którym sprzedali mi oferuje coś wywiązuje się ze swoich zobowiązań i mam z nimi doświadczenia od kilku kilkunastu lat to absolutnie nie chcę tego zmieniać, więc najpier w fundament wewnątrz organizacji później rzeczywiście chyba to połączenie marketingu, czyli tego co jest łatwe do określenia w książkach Hutmen czy ten marketing taki medialny, ale z tym musi usiąść do działania trochę mniej oczywistą, czyli budowanie emocji budowanie więzi z dystrybutorami, czyli znowu z ludźmi, bo to słowo dystrybutorów znaczą, że po tej drugiej stronie są konkretni ludzie właściciele kierownicy handlowcy, którzy sprzedają i do każdego do każdej z tych grup w jakiś sposób dotrzeć budować z nimi te więzi być z nimi oni muszą widzieć, że są ważni nie tylko biznesowo, ale też czasu normalną ludzką walka konkretnie to by jak pan państwo pokazujecie dystrybutorom zboża, a nie są ważni, a 1 rzecz to są spotkania spotkania wszystko wierzchołek góry lodowej, bo na spotkania się sprzedają obietnice natomiast jeśli chodzi o jak pokazujemy, że są ważne też z dopięciem wszystkiego co jest niezbędne na każdym etapie współpracy przy torze klient dostaje produkt, który zamówił, że ten produkt jest rzetelnie opakowane sprzedany może specyfikację zgodną z tym co żeśmy obiecali co wbrew pozorom w biznesie nie zawsze jest to oczywiste, czyli torze ten produkt jest taki jak deklarujemy później jest wszystko co związane z logistyką czy ktoś to wszystko idzie płynnie, bo to jest to jest spełnienie obietnic, bo na poziomie to tylko siecią sprzedaży przyjeżdża handlowiec mówi mamy cudowny produkt piękny katalog wszystko Super, a później już zaczną zamawiać tu to support węże czy się gdzieś weryfikuje, więc kwestia tego, żeby się wywiązać ze wszystkich zobowiązań to jest ten drugi poziom trzeci poziom to jest właśnie to stworzenie relacji międzyludzkich i to jak powiem słowo impreza to impreza się ludziom kojarzy mu, że alkohol i że natomiast impreza jest po prostu bycie z drugim człowiekiem, kiedy jesteśmy z nim naprawdę, kiedy wiemy, że ta osoba ma swój prywatny świat wiem, że ma dziecko, że ma małżonka, która jest chora czy zaczyna się tworzyć już taka głęboka więź zwykła personalna ludzka po prostu idziesz następny etap to jest inwestowanie w biznes tego człowieka czy peugeotem partner widzi, że ten duży dostawca ten duży partner rzutom dużemu partnerowi zależy nie tylko na tym, żeby sprzedać i jemu Czyżby on mały dystrybutor był tym był częścią tego trybu tylko, że ktoś inwestuje w niej, że komuś zależy, żeby on wygrał dziś to swoją bitwę na rynku aut w tym momencie oka jak mam dostawcy, który nie dość, że oferujemy produkt chcemy jeszcze wesprzeć w tym, żeby żmija wygrał dziś to to swoje na rynku, bo tak takiego dostawcy chce się utrzymać po wsze czasy i wtedy się tworzy to coś co jest niesamowite i szczególnie w firmach rodzinnych też doszła Fedu do zrealizowania to jestem tym krótki proces decyzyjny pamiętam jak robiliśmy pierwsze spotkanie dla dekarzy to są już duże kwoty usiąść na antenie nie będę podawał, ale pamiętam rozmowę z właścicielem ona trwała od 4 minuty obejrzysz rozumieli, że to rzeczy jest co ważne przegadaliśmy chwile przeanalizowaliśmy czy można to zrobić taniej i po prostu została podjęta decyzja czy opłacało się kilkanaście lat temu podjąć taką decyzję i pójść właśnie tą drogą, a firma w tej chwili generuje to cała organizacja 2 miliardy złotych obrotu sama firma firma matka czy blachy Pruszyński to za ubiegły rok miliard 100  000 000, więc zdecydowanie zdecydowanie tak to teraz już jest także merem padnie też Marka jest znana, ale również aktywnie poszukiwano, czyli ta praca przyniosła efekt przyniosła efekt firmy z silnym rynku, ale to nie znaczy, że konkurencji nie ma jest to konkurencja konkurencja też działa też szuka swoich rozwiązań, więc tutaj nie da się zatrzymać tego, kto nie da się stanąć w miejscu nie dość powiedzieć, że zbudowaliśmy markę mamy to czy nie można usiąść na laurach i niech momentu mamy tu w biznesie chyba nie ma w ogóle to jest coś co wyszło widzimy to po wielkich tego tylko tego rynku, że jeżeli ktoś gdzieś się zatrzymał tutaj w okres przy budowanym ten przykład Nokii jak bardzo lubię ktoś, kto doprowadził do perfekcji pewien produkt tak się przywiązał do tego rozwiązania, że nie zauważył, że to, że rynek zupełnie się zmienił, więc tutaj trzeba być cały czas na bieżąco z tym listem, żeby nie zgubić jakiś zmian żeby, żeby współuczestniczyć w tych zmianach czasu, żeby być liderem w niektórych z nich po wszystkich nie da, czyli walczymy dalej nie wiem czy słowo walka jest adekwatny, aczkolwiek no tak takiego słowa w biznesie się używa natomiast idzie jednak bardzo lubię patrzeć na to jak na prace jako formy dawania siebie dzielenia się sobą widać nie walkę budujemy tak budujemy walka w jak walczymy to znaczy, że są jakieś próby jak w momencie, kiedy budujemy to znaczy, że robimy coś coś mądrego wokół siebie, więc zdecydowanie budujemy budujemy i sprawiając wielką przyjemność to życzę, żeby to szło cały czas są dobrym kierunku i Żabce udało się utrzymać markę jak najdłużej bardzo dziękuję za udział w audycji państwa i moim gościem był pan Tomasz Kapelko dyrektor ds. rozwoju w firmie blach Pruszyński dziękuję bardzo bardzo państwu dziękuję ja nazywam się Marzena Mazur zaprasza na kolejną audycję strefa szafa już za tydzień gosposia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA