REKLAMA

Włodzimierz Kaczkowski:"Taniec zawsze wyraża kulturę kraju, z którego pochodzi"

Data emisji:
2019-05-22 20:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
11:24 min.
Udostępnij:

W pierwszej części programu gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Włodzimierz Kaczkowski reżyser, tłumacz, autor scenariuszy teatrów tańca, producent teatralny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania. Rozwiń »

Włodzimierz Kaczkowski: "W tym roku festiwal "Zawirowania" obchodzi piętnastolecie istnienia. Kontynuujemy naszą ścieżkę rozwoju. Staramy się, żeby festiwal Zawirowania były pokazem teatrów tańca z różnych stron świata" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

, czyli przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska o ulotkę na jej sztuce tańca dziś będziemy w kulturze osobistej rozmawiać moim gościem jest Włodzimierz Kaczkowski reżyser autor scenariuszy teatrów tańca producent teatralny główny organizator i dyrektor artystyczny festiwali teatrów tańca zawirowania witam serdecznie winogron spotkamy się, bo wielkimi krokami zbliża się tegoroczny festiwal zawirowania jego pierwsza odsłona już 2006 . i 27 maja, czyli w najbliższą Rozwiń » niedzielę poniedziałek później w czerwcu między czternastym, a 25 czerwca 2 odsłony w tym roku, bo trochę wyniknęło to z terminów i Budvanską Panek, który wystąpi 2007 . i maja, ponieważ kilka dni wcześniej są młodzi i oczywiście skorzystać z tego, żeby pokazać w Warszawie, a chodziło o to, żeby móc zaoszczędzić na podróże, żeby ten go specjalną podróż w związku z tym obie strony to łatwiej było się po prostu dogadać to samo dotyczy tego teatru dość trudno powiedzieć jest od tańca teatru ruchu z Białorusi, który też akurat tak się złożyło, że miał z daty w wolne, a chodziło tu są to, żeby pokazać taką jak ktoś mówi przed wiekiem mocy, który będzie towarzyszyć festiwalowi Unsound Festival odbędzie się w taki swoimi skondensowane ma się rzeczywiście z 142005. 2006. bezmyślnego wystąpią zespoły 1 tenorowy z Białorusi Invest i ich na bulwarach Wisły i na rynku nowego miasta dzięki związkom pan w teatrze studio traktujemy jako wstęp na promocję zaproszenie do udziału w tej właściwej jest w tej właściwej dać z MFW nie jest łatwo sprowadzić na festiwale jak kibuc ten komponent to jest prawdziwa gwiazda nazywany jest w taneczną sektą nawet z tego co wiem no to jest tak rzeczywiście kibic z ambony po pierwsze, mają termin ze względu na kilka lat, a z drugiej strony my jesteśmy organizacją pozarządową co wiąże się z przyznawaniem ewentualnej dotacji no po prostu nie mamy dotacji wieloletnich czy, tak więc złożyło, że w tym roku dostaliśmy dotacje zarówno z miastem z ministerstwa kultury, ale decyzja o tych dotacji została podjęta dopiero dziś w marcowej tylko jakiś takim kontaktom osobistym tym większa, że kibuc jednak wyraził zgodę na to, że zaczeka rezultat tego jest taki los występują tylko raz mogli zagrać kilka spektakli koniec bilety rozeszły się w ciągu kilku dni to prawda, gdy ludzie dopytują do tej pory czy jeszcze są bilety na kibuc ten skąpane, ale niestety już się niemal nie mogliśmy w tak krótkim czasie zorganizować 2 przedstawień, łącząc sceny teatralne miały zaplanowane terminy jednak się okazało, że nie da się w nie jest to możliwe szkoda, bo rzeczywiście mogli wystąpić kilkakrotnie deklarowali chęć to mówmy o tym co będzie inaczej jeszcze nasi słuchacze też mogą się wybrać w tym roku festiwal zawirowania Tusk to jest bardzo ważne obchodzić jubileusz piętnastolecia jak rozumiem będzie to miało też odbicie w Wilnie w programie wydarzenia przede wszystkim to jest występy gwiazdy, czyli zespół z takim związkom z Izraela, który występował też na nasz dziesiątym jubileuszu kontynuujemy naszą ścieżkę rozwoju czy staramy się, żeby rzeczywiście zawirowania były pokazem ratusz z różnych stron świata, a więc nie tylko z zagranicznych rozumianych jako zagraniczny europejskich tylko zagraniczny rzeczywiście teatru tańca ze świata taniec ma to do siebie, że taki sposób wyraża taką tęsknotę za niezależnością artystyczną znaczy zwykle dzieje się poza oficjalnymi strukturami poza instytucjami i w związku z tym chcemy, żeby to spotkanie tutaj u nas było takim spotkaniem niezależnych teatrów tańca z różnych stron świata, bo taką ideą cywilna nie jest spotkaniem różnych kultur Dance sport taniec jest zawsze wyraża w jaki sposób nie leżącego na jaki sektor centralny jest nowoczesny wyraża pewne tradycje pewnie pewnych rzeczy, które są zawarte w określonej kulturze and znaczy to samo co dotyczy krajów dalekiego Wschodu, więc mamy występ teatru z Singapuru bardzo skondensowane bardzo techniczny pokaz zespołu związane z pewną tradycją azjatyckiego tańca z Chin i mamy po drugiej stronie naprzód występ teatru z Peru nic z elementami też takiej pewnego mitologii Ameryki Południowej w 2 proc najbardziej egzotyczne rozumiem lukier z zięciem lub prowizjach od ich najbardziej przez 3 odległych przestrzennie w Tatrach 2 teatrach swą 2 zespoły ze Stanów zjednoczonych nauczyciel z Europy Włochy z i Węgry kwestia tych kilku przepchnął kilku przedstawień jest kwestia naszej współpracy tego zespołu z różnymi zespołami ze świata kreowaliśmy wspólnie w zeszłym roku 2 przedstawienia jedno odbył się w Indiach w Mumbaju to jest praca z zespołem nad Renem komponent to też jest bardzo ciekawy zespół, który ostatnio robi bardzo dużą karierę w Europie choreografa szli obok jest choreografem, który z odnosił sukcesy w filmach bollywoodzkich no SI państwo wyobrażacie to o ilość odbiorców filmu hollywoodzkiego jest co nie jest w ogóle w europejskich kategoriach Cushman są jednocześnie chciał stworzyć się jako odnoga jako odskocznię od tego od tego z brytyjskiej prac teatr tańca współczesnego rzeczywiście udało mu się w Mumbaju ten jego zespół jest taki sposób też szansą awansu dla dla różnych młodych ludzi z różnych środowisk różnych aż w Indiach mieszka tam przebywali przez 2 tygodnie stworzyliśmy taki spektakl, który jest z elementarną jako zespół zawirowania stworzyć inspektor, który jest zbiorem tak różnego typu elit zarówno tych tancerzy hinduskich i tancerzy polskich doszedł też pokażemy festiwal, więc do tych już mówią o egzotycznych nie korzysta się strasznie zmieni chiński mur czy tak dobrego, a poza tym mną coś jest istniejący rodzaj Międzynarodówki tańca współczesnego coś uniwersalny język, a przede wszystkim kwestia języka i kwestia też, że goście każdy kraj Maciej rodzaj takiego festiwalu takiego spotkania my też staramy się to znaczy toczy oprócz tego spotkania kultur wciąż jest to przypadkiem, ale nie do końca to ostatnia premiera teatru kibic związkom płynność w azylu i odnosi się do azylu, bo właściwie do nawiązywania kontaktu z ludźmi, którzy szukają jakiegoś azylu społeczeństwo no właśnie różnica jest wieloznaczne to, o czym każdy z nas tamten tegorocznych zawirowań to dotyczy, jakby azylu politycznego jest mistrzem z szukania lepszych szans dla rozwoju, ale jednocześnie szukania azylu, od którego wszyscy szukamy tych służb bezpieczeństwa może właśnie azylu w tańcu tak jest właśnie hasło psyche festiwalu, który poszerza się o jakiś taki na odejście od takich natłoku informacji od bałaganu chaosu cywilizacyjnego w stronę sztuki w samym wie, że w, jaki sposób no i ułatwiamy to pokazuje UE, czyli taniec jako forma wypowiedzi wypowiedzi na temat bardzo indywidualne, ale również na tematy, które dla nas dzisiaj są ważne jako wspólnoty myślę, że to jest, że takie minimum to sobie coś się nas do festiwalu jest, żeby to było bardzo profesjonalne wrzuty na taniec odgrywa w tym w przedstawieniu najważniejszą rolę niż to było, o czym, że to była wypowiedź artystyczna wizja artystyczna podróżnymi w różnych częściach świata choćby była na ten sam temat, żeby w, jaki sposób jednoczyć się określać tematy to i tak będzie różna wypowiedź w każdym z tych krajów istnieje zupełnie inne z broni dla zupełnie inne relacje tancerze z boskim ciałem równinę relacji między kobietą mężczyzną zupełnie inne relacje dotyczące niedawna gości n p . i wszystko od razu widać to wszystko od razu występuje w tych przedstawieniach mam nadzieję, że po każdym przedstawieniu nie robić takie spotkania dotyczące z publicznością, żeby ona też w jaki sposób poczuła się o własnym światem tak powiem górnolotnie, ale jedno w jaki sposób staramy się żeby, żeby Europa była tylko dopełnieniem, żeby nie było także czujemy się, że to nie tylko już Polska chce w jaki sposób zapraszać do Europejskiej kraje, ale czują, że jesteśmy częścią Europy i to, z jaką mamy takie obowiązki zarząd przyjemne to, żeby kontaktować się z różnego typu twórczością złóż tego typu myślenie o tańcu z teraz występuje na 2 zespoły ze Stanów zjednoczonych taniec traktowany jest zupełnie inaczej bardziej komercyjnie bardziej on związany z musicalem znaczy to takie teatry typuje są Europ Europie dotyczący tańca współczesnego techno pogranicza eksperymentu praktycznie nic nie Oldboys nie tylko jako własnego zaplecza festiwali spotkaniem różnych form różnych pomysłów na to jak taniec rozwijać w poszczególnych krajach i mam nadzieję dobrze noszę ten nasz Polski w płatnej post staramy się, żeby Polska zajęła miejsce wśród tej Międzynarodówki tańca, który się amnestię, ale i tak musimy się starać czy już, że to miejsce, ponieważ zajmujemy w sensie artystycznym to pewnie tak ten współczesny wszedł dosyć późno u nas nie było tego procesu, który przeszedł przez kleszcze całą Europę zachodnią polegający na adaptacji starych budowli fabrycznych na miejsce kulturalne oraz gości miasta nikt nie zdecydował czy była mowa w Koneserze przez chwilę, ale nikt się z wprost, że takie centrum chyba wszystkie kraje Europy w bardzo duży okręt świata takie centrum tańca międzynarodowe centrum tańca, do którego można się przejechać odbycie rezydencję przeprowadzi warsztaty i t d. u nas większość zespołu w Warszawie nie ma z tych swoich miejsc tylko po prostu gdzieś tam od czasu do czasu może prezentować swoje przedstawienie jest tam również nam jako festiwal jest bardzo trudna, gdyż jesteśmy skazani na podpis na wynajem miejsc zamiast jedno dysponować przynajmniej ktoś taki mini właśnie, w jakich miejscach gościć w 1001108 maja 2006. jest to spektakl plenerowy powiedziałem zespół Invest z Białorusi bardzo interesującego zresztą co też jest uważam naszym wkładem centrum nie zapominać o krajach byłego związku Radzieckiego lub kursu pokazuje także wciąż jest, że tam jest grupa artystów, która chciałaby pokazać się w w Europie, która chciałaby pokazać sposób myślenia później w tym zaskoczony prezentują w teatrze studio, a resztę przedstawieni są albo użyczyć plenerowych albo takim miejscu, które jako zespół zawirowania i scena współczesna wynajmujemy od prywatnego właściciela czy na Belwederskiej 2022 co tam, gdzie była dawna księgarnia uniwersum staram się z policją DGA centrum, żeby można było spotkać przyjść napić kawy, poznając artysta, czyli taniec, który również wychodzi w przestrzeni miasta myślę, że może to też jest ważna bardzo w tej idei zawirowań chodzi o rozszerzenie odbiorców zamiany tej miejscowości pewnej niszy dość tańca współczesnego na elementy od sztuki dla godła dla wszystkich dla ludzi, którzy znajdą w tym tańcu coś szczególnego no i również jak tych w naszym przypadku dostęp do różnego typu kultur świata i możliwość spotkania się z ludźmi, którzy też są ciekawi nas jakiś sposób Polska stała się dla tych ludzi przyjeżdżających z Peru przez Singapur Polska jest częścią Europy i interesuje ich nasze miejsce w Europie i tak jak my sobie dajemy rady z pewnymi rzeczami dla obu stron powinno być co ciekawe nie tylko w perspektywie artystyczny, ale również taki czysto kulturowych i dla obu stron i oczywiście dla widzów festiwal zawirowania już 2006 . i 27 maja w Warszawie później między czternastym 2005 . i czerwca kolejna odsłona ta właściwa bardzo dziękuję moim gościem był Włodzimierz Kaczkowski dyrektor artystyczny festiwali teatrów tańca zawirowania dziękuję bardzo na to spotkanie z większych miast Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia czas na informacje w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA