REKLAMA

Jaki ruch lubi nasze serce cd

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2019-05-23 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:35 min.
Udostępnij:

Dzisiaj kontynuacja tematu - jaki rodzaj ruchu jest najlepszy dla naszego serca. Powiedzieliśmy że serce lubi wysiłek dynamiczny - trening cardio - taki jak nordic walking, bieganie i pływanie natomiast niewskazane są wysiłki statyczne i izomeryczne, jak na przykład podnoszenie ciężarów. Taki trening nie wpływa na poprawę wydolności organizmu i poprawę kondycji fizycznej - wpływa jedynie na zwiększenie masy mięśniowej i w niektórych przypadkach może prowadzić do przerostu mięśnia sercowego, nadciśnienia tętniczego czy też nasilenia epizodów arytmii. Kardiolodzy są takim wysiłkom przeciwni. Na siłowni wysiłek dynamiczny zapewnia nam bieżnia, rower stacjonarny, stepper. Rozwiń »

Wysiłek musi być dostosowany do ogólnej kondycji organizmu.
Pamiętajmy że konieczna jest rozgrzewka by rozgrzać mięśnie i rozruszać stawy. Trening powinien obejmować fazy: rozgrzewki, treningu właściwego i rozluźnienia, z ćwiczeniami rozciągającymi i relaksacją.
Dopiero przy regularnym uprawianiu sportu można systematycznie zwiększać intensywność treningu - wielki intensywny „zryw” w przypadku początkujących może spowodować groźne kontuzje i przeciążenie organizmu. A tym nie warto ryzykować, bo rehabilitacja może być długa i męcząca. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w przewodnikach TOK FM na zdrowie w Chinach Ewa Podolska dzisiaj kontynuacja tematu, jaki rodzaj ruchu jest najlepszy dla naszego serca powiedzieliśmy, że serce lubi wysiłek dynamiczny trening cardio tak jak nordic-walking bieganie pływanie Beethoven niewskazane są wysiłki estetycznych i FIZ medyczny jak np. podnoszenie ciężarów takie treningi nie wpływa na poprawę wydolności organizmu i poprawy kondycji fizycznej wpływa jedynie na zwiększenie masy mięśniowej i w niektórych Rozwiń » przypadkach może prowadzić do przerostu mięśnia sercowego nadciśnienia tętniczego czy też nasilenia epizodów arytmii z kardiolodzy są takim wysiłkom w sieci na siłowni wysiłek dynamiczni zapewnia nam bieżnia rower stacjonarny niestety świat musi być też dostosowany do ogólnej kondycji organizmu pamiętajmy, że konieczne jest rozgrzewka, by rozgrzać mięśnie i rozruszać sta w trening powinien obejmować bazy rozgrzewki treningu właściwego ich rozróżnienia z ćwiczeniami rozciągającymi i relaksacji nikt dopiero przy regularnym uprawianiu sportu można systematycznie zwiększać intensywność treningów w wielkich intensywne wzory, a w przypadku początkujących może spowodować groźne kontuzje i przeciążenie organizmu, a tym naprawdę nie warto ryzykować, bo rehabilitacja może być długa i męcząca i więcej jutro 14 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA