REKLAMA

Serce - jaka aktywność fizyczna dla seniorów ?

Data emisji:
2019-05-24 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:41 min.
Udostępnij:

Nasze serce - by dobrze funkcjonowało potrzebuje ruchu ! Dziś o tym jaki jego rodzaj jest najlepszy dla seniorów. Rozwiń »

Uniwersalną formą aktywności fizycznej są spacery, idealnie o średnim tempie oraz nordic
walking, czyli marsz z wykorzystaniem kijków, angażujący większość grup mięśniowych.
Także dobry jest rower, zajęcia na basenie, taniec.
Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia mówią o wykonaniu dziennie 10 000
kroków. Wydaje się dużo, ale przecież kroki dodają się w trakcie wykonywania codziennych czynności; gdy przechodzimy jeden przystanek piechotą, idziemy do sklepu zamiast jechać samochodem, wchodzimy po po schodach zamiast jazdy windą. To są codzienne nawyki, które budują naszą wydolność i kondycję.

Dobrym rozwiązaniem są też ćwiczenia na siłowniach plenerowych budowanych w plenerze,
pod warunkiem, że pozwala na to jakość powietrza. Szczególnie polecane są tu urządzenia typu: chodziarz,orbitrek czy pajacyk, które poprawiają wydolność i pomagają budować lepszą kondycję
organizmu.
A na ile przydają się nowoczesne technologie i aplikacje, monitorujące tętno?
Takie rozwiązania mogą być pomocne, jednak trzeba pamiętać, że nie są zawsze w 100 procentach doskonałe. Są coraz bardziej precyzyjne, ale wciąż jeszcze czasem mogą dawać niewiarygodne wyniki, nie dlatego, że pomiar jest niedokładny, ale na przykład nie uwzględnia indywidualnych cech właściciela. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przewodnik TOK FM na zdrowie w klasie Star chcemy dobrze funkcjonowało potrzebuje ruchu dziś o tym, jakiego rodzaju jest najlepszy dla seniorów w uniwersalną formą aktywności fizycznej są spacery idealnie po średnim tempie oraz nordic walking, czyli małych z wykorzystaniem kijków angażujący większość grup mięśniowych także dobrze jest rower zajęcia na basenie tańce zalecenia światowej organizacji zdrowia mówią o wykonaniu dziennie 10  000 kroków wydaje się to dużo, Rozwiń » ale też kroki dodaje, że w trakcie wykonywania codziennych czynności, gdy przechodzimy 1 przystanek piechotą idziemy do sklepu w Genewie samochodem chodzimy po schodach zamiast zjazd windą to są codzienne nawyki, które budują naszą wydolność kondycji dobrym rozwiązaniem są też ćwiczenia na siłowniach plenerowych budowanych w plenerze pod warunkiem, że pozwala na jakość powietrza szczególnie polecane są urządzenia typu chodziarz orbitery czy pajace, które poprawiają wydolność i pomagają budować lepszą kondycję organizmu i ana ile przyda się nowoczesne technologie aplikacje monitorujące ewidentne takim rozwiązaniem mogą być pomocne jednak pamiętać należy, że nie zawsze 100 % są one doskonałe są coraz bardziej precyzyjne, ale wciąż jeszcze czasem mogą wydawać niewiarygodne wyniki, dlatego że pomiar jest dokładny, ale n p . nie uwzględnia indywidualnych cech właściciela przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 w mój przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA