REKLAMA elektrotrendy

Od problemu smogu do elektromobilności. Wiele twarzy energetyki i jej problemów

Data emisji:
2019-05-24 10:20
Audycja:
Ekotrendy
Czas trwania:
22:00 min.
Udostępnij:

Przed III. Międzynarodowym Forum Energetyka, Transport i Środowisko, czyli EkoTrendy Kraków, rozmawiamy o najważniejszych wyzwaniach energetycznych, stojących przed Polską. Rozwiń »

Gościem podcastu jest Łukasz Blichewicz, Prezes Zarządu Grupy Assay.

Partnerem podcastu jest Grupa Assay - partner strategiczny III Międzynarodowego Forum Energetyka Transport i Środowisko EkoTrendy Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

moim gościem jest Łukasz Misiewicz prezes zarządu grupy ASSA ich i dobra, a przed nami trzecie międzynarodowe forum energetyka transport i środowisko, czyli Eko trend Kraków gruba kasa jest 1 z partnerów strategicznych forum w Rosji, czego proszę o przybliżenie słuchaczom idei tego wydarzenia idea w zasadzie samo wydarzenie można już na tym etapie nazwać wydarzeniem cyklicznym korzystne przy trzecim forum, które kolejny rok z rzędu wydarza się w czerwcu to może mówić o Rozwiń » tym, że jest to wydarzenie powtarzalne, które zaczęło się wpisywać gdzieś w kanon podstawowych wydarzeń, które możemy obserwować w świecie ekologii czy też szeroko rozumianej odpowiedzialności społecznej geneza wydarzenia jest dosyć prosta ona wzięła się stąd, że występuje pewna potrzeba współpracy budowania tej odpowiedzialności społecznej takiej świadomości ekologicznej i świadomości tego jak nasze codzienne czynności w nim przede wszystkim biznesowe tworzyć indywidualne Polaków wpływa na środowisko, które nas otacza w tym zakresie chcemy wymieniać doświadczenia chcemy budować to przyszłość taki sposób, żeby to odpowiedzialność z czasem rosła i żebyśmy byli w stanie coraz odpowiedzialni ten biznes i rozwiązania, które na rynek wdrażamy konstruować tak, żeby ich negatywny wpły w na środowisko, bo w miarę możliwości ograniczone proszę powiedzieć z takimi zagrożeniami mamy do czynienia tych zagrożeń jest multum do tego, że jeżeli chodzi o wpły w na środowisko człowieka można powiedzieć wpływa ona wszystkiego aspekty, rozpoczynając od takich jak fauna Flora przez po co spożywamy na co dzień woda warzywa owoce czy zwierzęta aż po to, co wdychamy, czyli smok zanieczyszczenia powietrza generowane przez przeróżne czynniki od czynników zupełnie konsumenckich czy takich codziennych jak multum samochodów w miastach aż po instytucje, czyli różnego rodzaju od największych elektrowni węglowych aż przez małe zakłady produkcyjne i to w jaki sposób Polacy to gospodarka prowadzą też samych gospodarstwach domowych w jaki sposób zarządzają swoimi odpadami dzisiaj problem palenia śmieciami półwyspem tak kolokwialnie w domach w kominkach czy też w piecach jest dosyć popularnym programom występuje już na rynku w tej chwili dużo o organizacji, które stają się temu zapobiegać pomaga w tym bardzo technologia technologia oparta obrony o narzędzia, które pozwalają badać penalizować tego typu zjawiska, które są niezmiernie szkodliwe, bo nie są w żaden sposób filtrowane ani kontrolowane przez scentralizowane władza rozumiem, że tematyka czerwcowego forum będzie nawiązywać do wspomnianych zagrożeń jak najbardziej będzie to jest także w ramach forum trzeciego Międzynarodowego forum energetyka środowisko będziemy poruszać tematy zarówno Nisko emisyjności jak i innowacji technologicznych w tym zakresie, czyli tej czystości powietrza, jeżeli sposób porąbać, jakie rozwiązania możemy wdrażać, ale nagroda jest dobrym kierunku będziemy mówić też szersze zastosowanie związanych z ekologią i wpływa na środowisko takich branż, która może nie są do końca oczywiste takie jak i Eko budownictwo, że ekologia w tym z czego konstruujemy budynki czy, w których mieszkamy czy, w których pracujemy czy rzeczy, które służą nam jako obiekty przemysłowe bardzo na to środowisko wpływa jest to trochę mniej oczywiste, bo nie odczuwamy tego na codziennie widzimy zasłużonego powietrza nie widzimy, że zanieczyszczonej rzeki, ale odpady gdzieś trzeba składować Polska jest krajem, który może mieć na to pewien pomysł natomiast wymaga to o wspólnej pracy zarówno organów rządowych samorządowych, jaki przedsiębiorców, więc jako budownictwo jest 1 z tych tematów, które na pewno na forum będziemy poruszać to są też aspekty związane z gazem ziemnym zarówno przed tym podstawowym zastosowaniu czy w ramach ciepłownictwa czy w ramach niskoemisyjnej mobilności tak to określmy, czyli pojazdów napędzanych gazem aż po to, co z gazu ziemnego możemy otrzymywać, czyli chociażby paliwo do do samochodów napędzanych wodorem czy gaz ziemny spełnia w tej chwili przynajmniej to najtańsze najbardziej ekonomicznie uzasadniony metodologii produkcji kluczową rolę oprócz tego oczywiście elektromobilność jest mobilność jesteśmy to jest 1 z istotnych aspektów, dlatego że trudno dzisiaj znaleźć inne mające jakikolwiek nieuzasadnione przewagi rozwiązania niż napędzania pojazdów od rowerów przez skutery przez samochody osobowe aż po transport miejski formie chociażby autobusów, w czym innym niż Polak rozpoczął batalię z uwagi na to najwyższą możliwą efektywność energetyczną uzyskiwaną z ogniem w tej chwili litowo-jonowych versus są inne rozpalone krótko mówiąc są zamknięte w silnikach w pojazdach spalinowych paliwa po to, przede wszystkim edukacja to nie jest tylko o to, żeby gdzieś tam zamknięta grubo biznesu, by porozmawiała rozwiązania, które wdrożono rynek, a pochwaliła się nimi żaby poszukała nowych kontraktów czy nowych rynków zbytu czy też współpracuje chociażby z samorządami o jest to przede wszystkim torze chcemy na to rynek wpływać stwarzają wiadomo, żeby jakąś zmianę wdrożyć się dostatecznie szeroko nocą musimy może nie musimy, ale powinniśmy gdzieś tam zacząć od siebie od tej odpowiedzialności takiej codziennej, która no tak naprawdę może się przejawić kilka-kilkanaście razy dziennie w naszych zwykłych zachowania się o tym, również jak taki biznes prowadzić w jaki sposób podejmować wyzwania codziennego pozytywnego wpływu na środowisko w sposób efektywny FM morza wśród wymienionych przez pana zagadnień pojawiło się słowo elektromobilność zapewne większości słuchaczy kojarzy się ona z ustawą o elektromobilności jednak podejrzewam, że nie wszyscy słuchacze mają świadomość co elektromobilność oznacza w praktyce czy może pan wyjaśnić czym właściwie elektromobilność Gustawa to mobilność jest tak naprawdę narzędziem, która ma nam posłuży do tego, żebyśmy przyspieszyli tempo w jakim zmierzamy w kierunku Kai elektromobilność elektromobilność to jest pojęcie, które mieści w sobie wiele aspektów bezpośredniej pośrednio związane z poruszaniem się w oparciu bezpośrednio połączy elektromobilność to przede wszystkim pojazdy wykorzystujące moc generowaną przez baterie natomiast to nie jest wszystko, dlatego że takie pojazdy na rynku nie mają racji bytu, jeżeli nie mamy tego wszystkiego co dookoła mnie tych pojazdów jest potrzebna przede wszystkim mówimy tutaj o infrastrukturze ładowania, która musi powstać musi powstać w takim zakresie, bo konsumencką dogodna także, by korzystanie z tych pojazdów elektrycznych nie było jakąś karą dla użytkownika czy też wymysłem określonych osób, którym po prostu nowinki technologiczne się podobają tylko, żeby pojazdy napędzane bateriami stały się przedmiotem codziennego użytku, czyli czymś z czego chętnie i często korzystamy tak korzystamy dzisiaj samochodów napędzanych czy to olejem napędowym czy benzyną do tego wymagana jest infrastruktura do tego wymagane jest wsparcie biorąc pod uwagę, że dzisiaj to pojazdy elektryczne z uwagi na wciąż wysokie nierynkowe ceny baterii i pakietów, które musimy w tych samochodach ją umieścić to są również chociażby dopłaty subwencje zarówno dla osób fizycznych, jaki dla instytucji w związku, z czym warto zwrócić uwagę na to, że zarówno państwo, jakie instytucje przed tym państwie zlokalizowane publiczne takie jak publiczne fundusze Narodowy fundusz ochrony środowiska czy Polski fundusz rozwoju bardzo chętnie finansują projekty związane z elektromobilnością, budując pewną atmosferę rzeczywiście takiej odpowiedzialności społecznej w kontekście tego w jakim kierunku powinniśmy iść i jak warto finansować po zmianach tak, bo ona następowała szybciej niż podyktował, by to, by to sam rynek, gdyby zależało od samego rynku na pewno elektromobilność, jeżeli nie w jakim stopniu wymuszona z uwagi na takie podejście, które mówi o tym jak jedno osoba ma teoretycznie niski wpły w na środowisko, które ją otacza na pewno elektromobilność wchodziłaby w życie wolniej niż ma to miejsce przy wsparciu właśnie różnego rodzaju instytucji czy chociażby takich narzędzi, jakimi jest ustawa o elektromobilności a jakie obowiązki nakłada wspomniana przez pana ustawa na średnie i większe miasta obowiązki, które są zdefiniowane w ustawie o elektromobilności dotyczą w zasadzie wszystkich podmiotów publicznych samorządowych instytucji dookoła tych podmiotów zlokalizowanych natomiast takie podstawowe obowiązki w zasadzie można wyróżnić 2, które są najistotniejsze 1 jest konieczność wymiany Floty pojazdów służących z 1 strony do do przewozu osób z drugiej strony w innych, z których podmioty dookoła samorządów takie jak przedsiębiorstwo oczyszczania i t d . tak dalej korzystają to są różnego rodzaju pojazdy komunalne to postawy elektromobilności wymieniona została pewne progi, które to podmioty muszą spełnić się to progi są progresywne to znaczy, zaczynając od roku 2020, gdzie 10 % od elektrycznej powinno się w każdym tego typu podmiot się pojawić aż po rok 2025, gdzie powinniśmy przekroczyć już 30 % foteli przeczą elektryki i inne pojazdy niskoemisyjne, dlatego że ustawa o elektromobilności nie mówi tylko o pojazdach napędzanych bateriami, ale też pojazdach wodorowych mówił o pojazdach napędzanych gazem ziemnym również jest o wiele przyjaźniejsze dla środowiska przynajmniej w kontekście samej emisji z pojazdów niż ma to miejsce w przypadku oczu oleju napędowego czy benzyny to co warto tutaj wspomnieć to stworzę ten obowiązek wymiany Floty oczywiście wiąże się też, żeby ta ustawa była efektywna z nałożeniem obowiązku na niektóre placówki publiczne takie jak placówki pocztowe czy urzędy miast gmin związane po prostu z budową infrastruktury ładowania, dlatego że można narzucić oczywiście wymianę Floty natomiast krótko mówiąc większe pojazdy naładować z domowego gniazdka jest bardzo ciężko łącznie jest to możliwe przy wykorzystaniu tzw. ładowarek pokładowych, która w tych pojazdach się znajdują natomiast przy wykorzystaniu profesjonalnej infrastruktury ustawa definiuje moc powyżej 22 kW jako taką, która jest społeczna w miarę satysfakcjonujące, jeżeli chodzi o ładowanie pojazdów to nie jest jeszcze po co są podłączane kaski natomiast, toteż musimy mieć na względzie jak wygląda u nas w Polsce infrastruktura elektryczna i dostępność po prostu tej mocy w różnych lokalizacjach zależność od oznakowania linii napięcia i tego jak samo co mamy dostępne w sieci w jakim kontekście będziecie państwo rozpatrywać elektromobilność w trakcie forum elektromobilność rzeczywiście jest 1 z głównych aspektów, które w trakcie forum będziemy poruszać będziemy o nim mówić w wielu aspektach, bo elektromobilność to nie jest tylko elektryczny autobus, który jeździ po po naszym mieście czy po naszej gminie to są też w zasadzie wszystkie pojazdy, które mogą się poruszać, który jesteśmy w stanie dostosować do możliwości, jakie daje nam, ale napęd elektryczny, który coraz szybciej ewoluuje i coraz bardziej te możliwości i zasłonili rozszerza, więc będzie mówić o tym, chociażby, że elektromobilność nie musi być nudna to nie jest tylko ekologia i tylko odpowiedzialność będzie mówić o zastosowaniu elektromobilność w obszarach, w których ona jeszcze dzisiaj nie jest osobą stosowano takie jak chociażby sporty motorowe elektryczne, gdzie mamy, owszem na świecie formuła natomiast nie ma ona jeszcze takiego charakteru takich zasięgów ma wielokrotnie mniejszy zasięg niż nasza istniejąca od wielu lat formuła 1 podobna sytuacja jest w innych sportach motorowych, która gdzieś przez wieloletnie przez dziesięciolecia doskonalenie technologii co czas na świecie spalinowym istnieją jeszcze przez jakiś czas zgonu istniały natomiast warto też proponować alternatywę nawet w takich obszarach, które są najistotniejszymi kochającymi do przodu technologię w ogóle motoryzacyjną do tego, że technologia tego typu bardzo często dopracowana jest właśnie na gruncie sportowym to chcemy iść w kierunku promowania elektromobilności również w tym obszarze właśnie z uwagi na nakłady technologicznej inwestowano później przez prywatne spółki przy założeniu, że taki sport co daje im odpowiednie efekty, które w zależności od tego jaki to sport jako firma nie inwestują sobie z zarządu czy też właściciele firm założyli będziemy mówić w kontekście elektromobilność również oczywiście w infrastrukturze, czyli o metodologii czy magazynowania energii czy przekazywania później energii zbudowanych już magazynów w kontekście m. in. obciążenia na istniejącej infrastruktury energetycznej połączenia możliwości, które daje stacjonarnym magazyny energii czy doszło do walki montowana bezpośrednio w budynkach w ramach obowiązków czy norm nakładanych przez ustawę na deweloperów czy no to właśnie wspomniane placówki publiczne, a chociażby energią odnawialną, bo to jest też istotne, żeby jednak biorąc pod uwagę, że przytłaczająca większość energii w Polsce bierze się z ze źródeł nieodnawialnych po prostu z paliw kopalnych to, żeby w ramach budowy tej infrastruktury myśleć o tym, żeby tą infrastrukturą obciążały źródła odnawialne takie panele fotowoltaiczne, a takie jak elektrownie wiatrowe, które będą w stanie rzeczywiście już tak zero-jedynkowy mu dać świadectwo temu, że ta energia jest czysta, bo jednak warto pamiętać o tym, że sieć energetyczną opartą o paliwa kopalne tak jak zanieczyszczenia do atmosfery emituje, pomijając oczywiście ono, przekładając to na wróble czy nowa ty to na pewno mniejszą niż paliwo zużywane w bezpośrednio w silnikach samochodów spalinowych oprócz tego trochę ekonomii to znaczy trochę rozmów o tym czy w ogóle na ekologię można zarobić to jest tylko powiem kolokwialnie przykry obowiązek, który firma musi spełnić, żeby jakoś na rynku się bronić i sprawiać wrażenia odpowiedzialnej czy też rzeczywiście jest tak, że to ekologia może być Profi towarze możemy budować na niej nasze dochody i nie skupiać się na działaniach ekologicznych tylko po stronie kosztów to w ramach elektromobilności natomiast forum będzie poruszać tematy odpowiedzialności środowiskowej odpowiedzialności społecznej pensje są nieco szerzej to znaczy o tym jak możemy zapobiegać negatywnemu wpływowi naszych codziennych działań w ramach hasła takich jak i polityki zrobiła jest eliminacja strat i w ogóle takiego podejścia, które usprawnią funkcjonowanie czy poszczególnych osób czy poszczególnych podmiotów w w sposób pozwalający eliminować straty, które jak i zanieczyszczenie zawsze stwarzają rodzaju zanieczyszczeń jest wiele, bo to jest od prostych zanieczyszczeń takich jak przemysłowe ścieki czy właśnie smog aż po zanieczyszczenia hałasem czy chociażby marnotrawstwo żywności, która też jednak jakie zasoby środowiskowe do tego, żeby ją wyprodukować wykorzystuje wracając do tematu elektromobilności, ale proszę powiedzieć co wpływa na przewagę pojazdu elektrycznego nad pojazdem tradycyjnym czynników jest kilka to jest także pojazdy wykorzystujące energię elektryczną pochodzącą bezpośrednio z nośników typu bateria oczywiście podstawową przewagą, której wszyscy mówią natomiast ona wcale nie dyktuje tej przewagi rynkowej okresu wcześniej mówiliśmy to jest to bezemisyjny aż boję się niski wpły w na środowisko biorąc pod uwagę pochodzenie tej energii to, o czym część ludzi już wie dzięki sporej pracy edukacyjnej, którą wiele podmiotów do tej pory wykonała to jest ekonomika po prostu tych pojazdów, czyli torze biorąc pod uwagę samochód elektryczny możemy za 7012 zł w zależności od stylu jazdy tego, jaki samochód wybraliśmy krótko mówiąc jego masa moce i t d. tak dalej to za 7012 zł możemy spokojnie 100 km przy obiedzie, gdzie ciężko było to zrobić skuterem spalinowym o samochodzie nawet nie wspominając to są też osiągi i ci, którzy gdzieś zapoznawali się już możliwościami pojazdów elektrycznych wiedzą, że 1 z istotnych przewag jest przełożenie maksymalnego momentu obrotowego na osie, które są napędzane praktycznie od ręki co skutkuje to skutkować przyspieszeniem, czyli tym, że to pojazdy praktycznie wszystkie bez większych wyjątków mają pewien usportowiony charakter, jeżeli chodzi przynajmniej o te elementy przyspieszenia co też jest gdzieniegdzie dosyć istotnym czynnikiem zakupowym, jeżeli tak jest w przypadku najmocniejszych to jest możemy mówić o zajściu z przyspieszeniem do setki poniżej 3 sekund na to jest to coś co jest zachęcające dla niektórych grup kupców jest charakterystyka związana praktycznie ze wszystkimi pojazdami napędzanymi energią pochodzącą z baterii to jest też na myśl, że 1 z przewagi jest też taka prosta ergonomia to znaczy tworzę oczywiście w tej chwili znacznie krótsza zajmuje zatankowanie samochodu niż naładowanie baterii w samochodzie napędzanym energią elektryczną natomiast taka ergonomia sami mamy sporo znajomych poruszających się pojazdami elektrycznymi wiemy, że ergonomia tej pracy polega na tym, że oni po prostu te samochody ładują w domu codziennie w nocy i w pewnym momencie zaczynamy zapominać oczywiście, jeżeli nie jeździmy bardzo długie trasy, które wymagają dziś do naładowania samochodu po drodze w ogóle takim aspekcie jak tankowanie czy ładowanie staje się po prostu odruchem podłączenie telefonu do ładowarki na mostach są podłączone sobie w domu samochód wstajemy rano samochód jest naładowany, więc to jest taki jeszcze aspekt podatkowy, który pozwala gdzieś tam zaoszczędzić sobie, że na postaciach natomiast oczywiście wymaga pewnej systematyki działania jak postrzega pan przyszłość elektromobilności w tej chwili elektromobilność to w zasadzie jedyna sensowna i mająca wystarczającą uzasadnienie ekonomiczne alternatywa dla pali w ciekłych, która w tej chwili stosujemy w samochodach spalinowych oraz podyktowany kilkoma aspektami, dlatego że propozycji dotyczących zastosowań rośnie czy wodoru jako paliwa napędzającego samochody czy też innych źródeł energii mają mniejszą uzasadnienie ekonomiczne z bardzo wielu przyczyn m. in. samych kosztów uzyskania takiego wyboru w tej chwili z gazu ziemnego Stróż w procesie elektrolizy natomiast obecnie bateria, jakkolwiek skonstruowane w tej chwili są prostsze waga baterii litowo-jonowych, a miasto będzie z czasem ewoluowała są praktycznie jedynym dostępnym dla pojazdów nośnikiem energii osiągającym efektywność energetyczną przekraczającą 90 % dla pali w ciekłych to są efektywności sięgający 40 paru procent to jest coś co generuje oczywiste straty, pomijając już są konieczne zbudowanie infrastruktury pomysłem dla tych paliw Lotos swoje kosztuje ono mi wiadomo, że cena razem z akcyzą innymi podatkami umieszczonymi jeszcze w tej cenie paliwa ląduje po prostu w stanie tego co lejemy do samochodu z dystrybutora, więc to przyszłość jest na pewno pozytywne bardzo korzystna dla producentów samochodów elektrycznych dlatego najwięksi giganci światowi zdecydowali się, żeby w ten segment wejść to oczywiście nie hobbystyczne tym powiedzą, że to przyszłość, gdyż elektromobilności a w jaki sposób grupa ASSA i dokłada swoją cegiełkę do rozwoju elektromobilności to jest kilka aspektów my w ogóle w elektromobilność wyszliśmy jako 1 z pierwszych sektorów, które zdecydowaliśmy się uruchamiać w ogóle wdrażać lokalny Polski pejzaż Polski rynek, który stale się w jakim stopniu budować w tej chwili mamy 2 takie flagowe projekty 1 to jest toyoty elity Iwan, który skupiony jest ono realizowania dostaw miejskich, czyli na tym jak możemy się po miastach poruszać dzisiaj zmniejszymy zanieczyszczeniami, realizując praktycznie te same cele to jest można powiedzieć projekt takiej uniwersalnej Platformy, która z uwagi na prostotę konstrukcji w ogóle samochodów elektrycznych, które nie mają wiele elementów koniecznych dla samochodów spalinowych Platformy, które pozwalają użytkować ten samochód zarówno pod kątem potrzeb komunalnych czy potrzeb dostaw kurierskich i t d . tak dalej dosyć istotne narzędzie z uwagi właśnie na wymogi ustawy o elektromobilności, dlatego że ustawodawca na wymianę foty wyraził w procentach zastępczą największe gabaryty z uwagi na największe koszty prawdopodobnie w celu spełnienia wymogów ustawy podmioty nią objęte będą wymieniane później skupią się na początku na tych mniejszych kwot także zresztą technologia pozwala na to, żeby tak jak w naszym gronie osiągnąć zasięg sięgające 2153100 km na 1 ładowaniu co jest w zupełności wystarczające do tego, żeby cały dzień po mieście przejeździe szczególnie jeszcze zmian w zakorkowanym coby nie mówić takie ma to miejsce w Polsce, więc jeżeli chodzi o tą stronę taką użyteczną i poświęcono poniekąd ustawia, ale też podmiotom prywatnym kraj był realizowany z prywatnymi przewoźnikami kurierskimi pod ich potrzeby dostosowywane jak będzie wyglądała jego przyszłość to jeszcze się okaże natomiast zapotrzebowanie na pewno dużo jeszcze w tym roku chcemy rozpocząć mało seryjną produkcję i testy przeszły zastosowaniach już tylko przewóz przesyłek drugą stroną trochę mniej użyteczną, ale jednak właśnie popychając są to technologie do przodu jest jest nasz projekt element rejsy, czyli pierwsza na świecie liga Erick Rossi elektrycznego to jest projekt, który z pierwotnych założeniach miał skupić się na pomoc Iwona jako narzędzie z 1 strony budujące technologię, ale promująca rozwiązania powiedzmy te przeznaczone do do bezpośredniej sprzedaży natomiast dosyć szybko się okazało, że Niemen rejs stał się projektem w samym w sobie, który jest w stanie spokojnie na ławę w arenie międzynarodowej konkurować i zabierz wypracowanych w technologiach tylko, że tak jak wspomniałem jesteśmy pierwsi na świecie, jeżeli chodzi o ligę tego reliktu asymetrycznego to jesteśmy też mogę to śmiało powiedzieć najbardziej zaawansowani technologicznie, jeżeli chodzi o konstrukcję pojazdów kalibracja zawieszenia tak dalej tak, by takim samochodem jeździ się zupełnie inaczej niż ma to miejsce w przypadku grali Kosa spalinowa gros uwagi na zupełnie inne rozłożenie środków ciężkości w kolejną stylistyka prowadzenia po co w tej chwili tworzymy będzie miał o swój start jeszcze w tym roku to liga wystartuje w okresie wakacji będzie parkował w tym roku o kilka samochodów będzie to prawdopodobnie 67 samochodów, dla których w tej chwili jeszcze finalizujemy proces budowania teamów, które będą w ramach dostępności pojazdów się nimi ścigały natomiast, pomijając samą ligę to są też ma w tej chwili finalizowana międzynarodowe kontrakty na różnego rodzaju komponenty czy po rozwiązania formie po prostu dostawczych samochodów realizowana czy to do Wielkiej Brytanii czy do innych krajów Europy zachodniej, która chętnie biorąc pod uwagę, że firma przesunęła start światowej grali prostą na rok 2021 skorzystają z naszych gotowych już w jakim stopniu przetestowanych rozwiązań zamiast budować KO de facto od zera w jaki sposób nasi słuchacze mogą zarejestrować się na Eko trend Kraków najprościej zrobisz to przez stronę internetową to z Eko trendy krótko organ natomiast w zakładce rejestracja bardzo prosto formularz, który wystarczy wypełnić będzie mniej w ramach całego programu oprócz konferencji merytorycznej w 2 gole 1 gala będzie galą krajowej agencji poszanowania energii natomiast w ramach drugiej gali, czyli w dniu 5 czerwca będziemy rozdawali nagrody, które też są już kontynuacją poprzednich forum nagrody pod nazwą Eko Janosik, które są przyznawane podmiotom samorządom za ich zasługi wkład właśnie budowanie tej odpowiedzialnej polityki to w jaki sposób prowadzą swoje codzienne działania i jak zwracają uwagę na pozytywne bądź negatywny wpły w tych działań na otaczającą nas środowisko dziękuję za rozmowę, a państwa zapraszam na czerwcowe Eko trend Kraków do zobaczenia w trakcie forum dziękuję pani dziękuję panie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKOTRENDY

Więcej podcastów tej audycji

elektrotrendy

POPULARNE

elektrotrendy
PARTNER SERWISU elektrotrendy
REKLAMA elektrotrendy
Przedłuż dostęp Premium taniej!