REKLAMA

Ekologiczna alternatywa dla samolotu?

Data emisji:
2019-05-28 09:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

K 2 w pewnych ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 5 to jest magazynu EKG Maciej Głogowski dzień dobry, a dziś naszym gościem jest pan Sebastian Mikosz prezes chińskich linii lotniczych dzień dobry dzień dobry wraca pan dokończy kontrakt kończy trzyletnią przygodę z Kani i no tak wracam do domu to jest mój to jest mój dom, ale udało się nie udało się, bo to wielka sprawa była jak pan wyjeżdżał poprowadzić inną linię lotniczą daleko dziękuję, że to tylko Rozwiń » wielka sprawa znacznie to jest religia uznaje uznaje, że się naprawdę udało, bo ja miałem pewną określoną misję i tą misją kontynuuje, bo to to nie jest tak, że ja skończyłem pracę zostaje zostaje do końca roku 1 miał pełne 3 lata finansowe oczywiście mamy nadal straty natomiast straty się znacząco zmniejszyły, ale wiesz jak zwraca pan trochę szybciej niż, gdyby tak rzuciłem go kontrakt o o 5 miesięcy uważam, że to była to była bardzo dobra i to jest bardzo dobra decyzja o ich los tego się zrobił News, dlatego że jesteśmy spółką giełdową, więc tego typu tego typu decyzje jako prezes zarządu ma obowiązek go ogłaszać dane dotyczą mnie nie samego, bo jesteśmy notowani w Tanzanii Ugandzie i ich krewni natomiast wie pan to jest linia, która ma ogromny kłopot taki strategicznej mnie się udało z zespołem, który chce tam zbudowałem przeprowadzić nas przez takie 3 lata taki naprawdę restrukturyzacja to nazywam wewnętrznej, dlatego że finansowa się już odbyła w tym akcjonariusze dostali gwarancje rządowe od rządu chińskiego w rok 2016 siedemnastym i trzeba było to przeprowadzić teraz jakby trochę pomóc Polsce opowiada, ale bije zawsze mówił o Lacie jest zawsze panu mówiłem, że te to ta zbieżność okoliczności, by była bardzo bardzo podobna, więc wiele rzeczy, które tam obserwowałem miałem tzw. déja i też dlatego uważam, że naprawdę bardzo dużo się udało, bo my udało nam się płynność poprawić wyniki obraźliwa ja w tym czasie podjął decyzję przy wsparciu moich mojej rady nadzorczej, które były mocno kontrowersyjny myśmy zaczęli rozwijać siatkę, czyli jak przekonałem wszystkich do tego zresztą to co zawsze też było moim stanowiskiem w stosunku do do dolotu, że jedyną przyszłością jest rozwój na rosnącym rynku tylko tak można obniżać koszty i dbać o własnych udziałów udział w rynku także w ciąży są tacy, którzy już tonie w odległych i dyskusjach czy takich abstrakcyjnych, ale bardzo realnie rozmawiają o tym, że trzeba by ruch lotniczy ograniczać, że trzeba myśleć o ekologii otrzyma ją przestawiać się na inne środki transportu potop, by w ten sposób dokładać się tak pozytywnie do środowiska w derby to jest to jest bez bardzo ciekawy kierunek nad zupełnie oderwany od od rzeczywistości po pierwsze, ruch na razie tak, ale dyskusje są poważnym graczem Chiny nie mogą być poważny, bo abstrahują od wymiaru technologicznego i ekonomicznego chyba wszystko się tak zaczyna ograniczenia plastiku kiedyś też wydawało nam się nie poważną dyskusją, bo koszty koszty koszty tani w otwór, a dzisiaj z poważną dyskusją i w ogóle odpowiedzialny za złe decyzje są tylko obawiali się z panem zgadzam, że jeśli chodzi o plastik to ja sam żyję w kraju w tej chwili, które zabronią plastikowych worków i właśnie dąży do zapełnienia plastikowych butelek jednorazowych i tu i tylko, że dzisiaj w kwestii plastiku mamy realną alternatywę i to wcale nie chodzi tylko 8 koszt transport lotniczy absolutnie nie mamy, dlatego że choćbyśmy Europy chociażby nie ma pan zje z ocalonego systemu kolejowego Europa od wielu lat inwestowała w koleje i tu z kolei szybki, a to jest tak trudno wyobrazić sobie, by powstał taki pewnie, że jest to bez to zajmie 2030 lat, żeby Blanc nie, mówi że z dnia na dzień 1 ha możemy zacząć od tego jak bije w Jałcie dotykam panie chętnie włączy jeśli pan zbierze kilka radiowych stacji europejskich zacznijmy od tego, żeby zrobić 1 wspólny obszar kontroli powietrznej tarczy i tzw . Tender Traffic Control to 28 krajów co ma do kolegi z automatu orzekł, iż pan zrobić 1 obszar to pan skrócić czas przelotu samolotów każdy statystycznie 15 minut skraca po zużycie paliwa i skraca Panny czy też zanieczyszczeń Żuraw ski hałas wszystko z tym związane tylko, że jeśli pan powie 28 organizacji kontrolerów lotniczych n p . Francuzom, że będą sterowane samoloty między Hiszpanią Włochami z Polski to ma pan strajk na najbliższe 2 lata pensje, ale i, ale jak się nie przyłączy do tych dlatego, że to jest pierwsza rzecz zamiast mówić o samolotach porozmawiajmy o takich rzeczach organizacji, ale jeśli są takie rzeczy możliwe należy stała murem za rynek lotniczy w większym stopniu dołożył się do poprawy klimatu w 2 bank ochrony tereny, ale może czas służy za chłopcem dobicia, dlatego że wyłączane emisja c o 2 samolotów stanowią dzisiaj 2 %, tak więc uważam, że jeśli chcemy naprawdę działać w gminnym i absolutnie nie chce pan przekonać do tego, że w związku z tym nie należy z tym robić natomiast tak najpier w zniknęły Chińczycy z Amerykanami porad porozmawiają, żeby 2 największe 2 najwięksi truciciele nie będziemy tak mówić nigdy do niczego nie być tak, ale to tylko w 3 i jakby róbmy wysiłki, które mają sens w 2 % versus 25, które emitują stany Zjednoczone samochody dywan, a Francuzi np. znowu, odczytując ich postanowili, że do roku 2040 żaden samochód spalinowy co by tych przewinień nie chce by, ale też nikt tak pamiętam to ogłoszenie 2040 do Paryża nie będzie mówi jak żaden samochód spalinowy 2042 żaden samochód spalinowy nie będzie mógł być sprzedawany i uczesać tak, że to jest odległe od 20 ponad lat, ale jest ustawiony jakiś co stoi na przeszkodzie, żeby cała Unia Europejska w poszła poszła tą stronę zakładając, że elektryki, o których mówimy nie będą powodowały więcej emisji co 2 co też jest debatą przez tworzenie prądu trójfazowego prądu i przez surowce i minerały, które są potrzebne do produkcji akumulatorów, ale przy okazji ta dyskusja o autach elektrycznych, zwłaszcza w Polsce Seana od czasu do czasu powracają te mniej jest też dyskusją, która bardzo często służy raczej dobrym powodem do żartów ironii, bo te założenia na mnie wychodzą do miał być 1 000 000 aut już za chwilę wiemy, że nie będzie, a z drugiej strony dniach obserwuje się do nas przekaże on rzeczywiście się niewiele, ale przyrasta nam to sprzedaż to są na razie bardzo ograniczona, a na nasze możliwości poprzez infrastrukturę i t d . w każdym razie wiemy, że to jest możliwe można się przestraszyć takie auta już potrzebna jest infrastruktura i t d . i t d. jak jest w ruchu lotniczym dokładnie fachowych alternatywą jest właśnie to znaczy alternatywy są podzielone dzisiaj technologicznie i jeszcze miałbym bić cyrkiel to takimi kręgami to znaczy wydaje mi się, że one do tych nie rozmawiamy w alternatywach lotniczych tak naprawdę, bo do 100 km wydaje się, żeby tendencja na najbliższe lata to by móc takie autonomiczne jednostki do przemieszczania się jeziorko jest trochę, że hulajnoga jest początkiem tego ale gdy dane wino lotniczym rynku tak mówimy lotniczym rynku, dlatego że ich opłaca się dłużej myślę o tym, myślę, że to opłaca się do roku 2 do roku dwudziestego w roku 2000 dwudziestym, czyli w przyszłym roku już zobaczymy czy Dubaj pokaże na Expo to co zapowiedział, czyli zdolność przemieszczania się czymś co się nazywa potocznie drona też nazwa wolą komputer, czyli takim rodzajem helikoptera z 8 silnikami elektrycznymi, który stanie tam na miedzy półgodziny 40 minut, lecz pomiędzy 2 punktami pionów zlote elektryczny silnik, więc nie ma zanieczyszczenia teoretycznie i to jest i to, że taka pierwsza komercyjna próba i potem rozszerza ten krąg kilka dni temu cały Facebook obiegły zdjęcia, a tzw . nagle Ewa chińskiego czyli, czyli ten magnetyzm Levity jeszcze trening, który Chińczycy mówią, że będzie jechał 650 km na godzinę na magnetycznej szynie to jest bardzo ciekawe i to jest bardzo realne, dlatego że tego typu pociągi już w Chinach działają jeśli pan z 8600600650 takiej prędkości użytkowej rzeczywiście NATO mówiły w ciągu 3 godzin o prawie 2 tysiące kilometrów tak czy Warszawa Paryż pokonać 3 godziny bez wg mnie krócej niż dzisiaj czas dojazdu na lotnisko odprawa przelot wzwyż za wszystkie warunki najczęściej kanalie z 2 tysiące do 1500 km myślę, że wciągu kilku kilkunastu lat w zależności od zasobności ważne wróciliśmy do początku tej alternatywy dla lotnictwa też są, ale oczywiście, że stanie się tak na życie zarażać one jeszcze nie są przetestowane żaden sposób one się twarzą, a poza tym jeszcze nie znaliśmy w wymiarze finansowym, bo ktoś musi te pan dzisiaj lotnictwo łączy je dowolną ilość 2 punktów tak trzeba pomyśleć, jakie w takich głównych szlakach to za drzwiami kilkanaście lat, żeby to zbudować i nie będzie pan w stanie przelecieć między małą miejscowością we włoszech, a Gdańskiem próba, bo obok, bo tu tu pan tej kolei tak szybko nie zbuduje, więc dlatego ja bym jestem gorącym orędownikiem tego, żeby te technologie wchodziły były po popierany przez systemy państwowe w cudzysłowie, czyli przejść przez zachęty podatkowe, ale nie miał nic nie nie powiedział, że oto tak się stanie, że jesteśmy w stanie nawet taki sam komfort i czy tak to taki sam sposób przemieszczania się już być jak po co dzisiaj daje lotnictwo w gospodarce skończyły się na dla branży lotniczej linii lotniczych, ale także jej w branży turystycznej kłopoty związane z boeingiem o rozmiarze wydawaną do tego 737 Max tę maszynę, która przysporzyła tyle kłopotów samej firmie, a także dramatu z to tak dyskretnie wyciera się dramat dramat dramat, bo oczywiście rzecz rzeczywiście takim początkiem kryzysu, dlatego że no od 22 samoloty z pasażerami lotu to nadało zupełnie innego wymiaru, bo był jednak arbuz 380 też miał problemy Dreamliner też problemy, ale nie doszło do wypadku to to jest znacząco zmienia charakter tego kryzysu przynajmniej na początku w tej chwili już takiego kryzysu typowo ludzkiego, jakim jest, jakim jest śmieci Ol pasażerów przeszło to wie pan niestety już kryzys branży IT mówi niestety, dlatego że kryzysy pasażerskie, czyli takie wypadki to są rzeczy, które nie są jak w czasie, gdy się razem rządzić w czasie prawda no bo toczą się zająć rodzinami i ten element emocji, jakby pozostaje między linią, a i pasażerami natomiast tutaj mówimy o kryzysie, który wg mnie na razie wygląda źle to znaczy to znaczy to znaczy nie ma chyba nie ma prawdziwej odpowiedzi, kiedy można liczyć na to, że ten samolot po uzyskała tzw certyfikat zdolności do lotu tu się nazywa AdWords innych ustaw w związku z tym, a w związku z tym nie ma alternatywy i w związku z tym tak 1 sezon pełne czytam te parę miesięcy jest powstanie park naukowo zasypać się problemy w szafce wynajmujący i inne maszyny, ale już jak miałoby to być na dłużej to przecież są ludzie, którzy już mieli te maszyny dostawać nie planowali tych maszyn nie ma poza tym jest problem teraz za certyfikowanie już wszystkie agencje wszystkie wszyscy wszystkie te wszystkie urzędy nadzoru krajową cywilne Polski Europejski Kamiński kat każdy powiedział, że będą każdy sobie przeprowadzić swój swoje stare certyfikowanie, a więc czas do ciast czy mówimy tutaj o kilkunastu miesiącach i co to znaczy to znaczy, że to znaczy, że to znaczy, że branża będzie musiała się zmierzyć z brakiem samolotów po prostu, dlatego że niemożna założyć dziecku jakich linii lotniczych komornik to dotknie wszystkich absolutnie wszystkiego na co nie będziemy latać będziemy działać będzie, ale będziemy mieli będziemy mieli na pewno wzrost cen samolotów, które do tej, które są używane, czyli wydłużanie wydłużanie tych, które miały być wymieniane będziemy mieli sytuację, w której są na pewno lżej ranni nie można wyrwy polegającej na 6000 zamówionych maszyn, które nie są dostarczane po prostu zasypać od, tak więc dlatego ten to kwestia to dla klientów co znaczą dla klientów to oznacza, że lata to oznacza, że te są linie, które będą miały mniejszy rozwój swoich swojego oferowania po prostu nie będą latały w Solinie, które będą pewnie rezygnować z niektórych nierentownych kierunków, bo nie będą w stanie po prostu by podołać się w wypełnieniu komercyjnemu tego co sprzedali to będą szukać alternatywy, więc będzie pewnie będziemy widzieli, że rzec, że takie NIK niektóre modele, które już wychodziły z racji swą nazwę nieekonomiczne po prostu będą dłużej będą dłużej zostawał, choć samolot z konkretnym czasie dochodzi konkretne maszynowo i był jakiś plan prawda w wchodzenia tej kwoty, czyli nad nim oczywiście jest zawsze wzrost, ale jest bardzo dużo linii, którą pan prowadzi także ten kłopot dotyczy zatem co było to było tak, dlatego że znaczek to dotyczy w sposób troszeczkę bardziej odsunięte go, że myśmy 2 pierwsze maszyny mieli mieć we wrześniu tego tego roku akurat był nie leasingodawca w dniu, w którym został oficjalnie ogłoszono, że samolot jest uziemiony i to oznacza, że my musimy pięcioletni plan rozwoju przebudować, bo w tej chwili nie jesteśmy w stanie żadnej alternatywy znaleźli kupicie nie ma szans nie ma innej maszyny, dlatego że Erbud ma 7000 sprzedanych i w produkcji niestety nie jest także może pan 11 do 1 oni wprawdzie produkują to maszyny w tej chwili mówią, że wyjdą z tego, ale jest jeszcze 1 wątek na ostatni, za który jeszcze w mieście tym wszystkim chodzi mi o pasażerach proszę pamiętać, że pasażerowie ci się boją tego samolotu, więc nie wiem jak komunikacyjnie i ile czasu zajmie przekonanie opinii publicznej i w bazie można wszakże można bezpiecznie wsiąść i one będą my mamy sytuację na lotnisku, gdzie ludzie przychodzą patrzą tam jest zamożna zamożność to na pewno nie była tak, chociaż myśmy nigdy nie mieli, więc obawiam się, że to może być naprawdę duże wyzwanie pan Sebastian Mikosz prezes kaliskich linii lotniczych były prezes RM lotu dwukrotne dwukrotnej tak bardzo dziękuję za rozmowę i Tomasz w radiu TOK FM po informacjach druga część ma gaz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA