REKLAMA

Jak to jest tańczyć w jednym z najlepszych zespołów tańca współczesnego na świecie

Data emisji:
2019-05-28 10:00
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
35:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

no i ich z Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejszy program państwa byłem gościem jest pan Jacek Przybyłowicz choreograf w dzień dobry dzień gra były dyrektor baletu w tarczy czy w Poznaniu właściwie tak można powiedzieć Kasia Wilk oraz szermierki w Poznaniu no i autor wielu choreografii pokazywanych na całym świecie, a wcześniej tancerz także co też jest nie bez znaczenia dla naszej dzisiejszej rozmowy bardzo Rozwiń » interesujące wydarzenia miały miejsce nas w piątek i w sobotę w Łodzi i wczoraj w teatrze studio w Warszawie no bo w ramach swojego Europejskiego tournée Neo i Łódź i Warszawę odwiedziło wybitny zespół wybitny balet wybitny zespół taneczny kibuc Contemporary Dance Company, z którym to wiele lat temu tańczył Jacek Przybyłowicz Cis państwa, którzy mieli na tyle szczęścia, żeby zdobyć bilet na tę wyprzedane na wydarzenia z pewnością przeżyli jakiś taki gigantyczny kulturalne orgazm no bo naprawdę to jest znacznie poniżej uczta, a to są w jakiś frykasy frykasów po prostu Kremla krem taneczny no a, ale właściwie się, że pierwsze pytanie, jaki się w ogóle narzuca po przedstawieniu na pod dowolnym przedstawieniu kibuc Contemporary Dance Company brzmi tak jak to w ogóle możliwe, żeby tak tańczyć albo dlaczego nikt inny tak nie tańczy albo niewiele zespołów tak tańczą gdzieś, gdzie tkwi sekret ich jako pewną CenterNet centrum tańca współczesnego i emanuje na cały świat w tej chwili, a ich zespół możesz rozpoznawalny na całym świecie nie jest jedynym ambasadorem tańca do Izraela przyjeżdżają wszyscy tancerze z całego świata toczą się wypaleni, którzy chcieliby spróbować czegoś innego tak też było moim przypadku muszę powiedzieć, że dopiero na miejscu zobaczyłem jak wiele mam rzeczy, o których nie wiedziałem próbom nieświadom jako tancerz i które muszą się uczyć bardzo szybko uczucie, że mu wspólny sposób wejść w pracę artystyczną zespołu wypalenia tancerzy to trochę brzmi jak tacy już u schyłku kariery nie wypalę to ci, którzy szukają nowych podniet w cudzysłowie artystycznych takich doznań, które rozwiną ich nie tylko sposób myślenia o tańcu, ale również przyspieszą ich karierę wykonawczą ja pamiętam, że to mu dokładnie 90 pierwszy raz, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Batsheva deską pań tańczących w teatrze wielkim w Warszawie wówczas jeszcze nie Operze narodowej spektakl nazwał się kirem, ale to była pierwsza duża realizacja hal Banacha linia nowego dyrektora Barczewo i wiedziałam, że to jest absolutnie coś co miała porywa i będę chciał zbliżyć się do tych klimatów izraelskich 3 lata potem byłem tancerzem kibucu bardzo kolorowych niekonwencjonalnych warunkach dostał się tego zespołu, ale widziałem to jest ten kierunek artystyczny, który mnie bardzo dziś inspiruje pociąga i czegoś chciał się naprawdę wżyciu innego nauczyć niż to za sprawą Miki cały system szkolnictwa polskiego czy, żeby dostać się do kibucu to trzeba być trochę rozczarowanym tancerzami co idziemy w dzień dobry to co się dzieje w Europie Stanach w ogóle mnie satysfakcjonuje chciałbym czegoś innego on zapraszamy także bardzo nam broń Boże tak to nie wygląda to jest absolutnie inny system naboru tancerze tych około 1000 osób przyjeżdża na audycje co nie daje wstrząsy zatrudnienia radomscy tancerze często jest tak, że po prostu robota audycje czeka, że będzie ten 1 z 1000 od 10  000, który zechciał przyjechać audycje sfer system selekcji jest niezwykle trudne on się odbywał w różnych miejscach na świecie zespół podróżuje cały czas właściwie ja przez 7 lat okresu, kiedy byłem aktywnym członkiem tancerzem zespołu podróżowała do użycia na walizkach te audycje odbywał się w różnych miejscach Nowym Jorku w Brukseli w Ameryce Południowej także przy okazji wyjazdów zespołu organizowane są z SLD z wyselekcjonowanymi tancerzami w dostępny jest cel selekcyjne egzaminy potem często ci tancerze przyjeżdżają na ostatni etap tych audycji, gdzie przyjeżdżają inni tancerze z całego świata i dopiero w procesie pewnych warsztatów wyłaniani są ci, którzy dostają tzw. okres próbny czas to jest to bardzo skomplikowane i długo to trwały okres wyszukiwania tego tancerza tego brylantu, który potem stanie na scenie w, a pana historia także, bo taka skomplikowana stąd prosty podział ja zobaczę jest ziemia weźcie mnie chyba niekoniecznie tak było, ale tańczą wówczas w Niemczech na festiwalu tankować na budżet tego festiwalu zobaczyłem zmianami i ruja Tarn nie po polsku też chyba możemy to przetłumaczyć jako prawdziwe życie tłumaczeń chyba z hebrajskiego i takie bardziej dosłowne to obraz to temat życia Kimów kim są to po hebrajsku w ogóle znaczy słowo chyba pewnego rodzaju wspólnota i rzeczywiście to to życie wspólnotowe było niezwykłe nie tylko w tym obrazie choreograficzna wiedziałam, że to co do tej pory robiłem jako tancerz tańcząc i Niemczech nie miał żadnego sensu dla mnie artystycznego i wiedziałem, że albo powinienem przestać tańczyć poszukać sobie zupełnie innej przestrzeni życiowej albo myślą w jakimś kontekście czasowym obyciu choreografem i powinienem jednak zrobić wszystko, żeby zawalczyć o swoje życie chorą choreograficzne taneczne inni stwierdziłem, że muszę robić teraz zrobić audycję audycja odbył się rok później Szwajcar przy okazji występów zespołów w Szwajcarii miał szczęście, że układ tancerza chodziło o zespołu i było ich mało łatwiej, ponieważ to mułów i koniec sezonu jakimś nie chciał powiedzieć przez przypadek albo psim swędem udało mi się wejść do zespołu na uzupełnienie niezwykłych warunkach także moja droga do zespołu była o wiele krótsza niż tych tancerzy, którzy w tej chwili próbują dostać się dobrze dostał się pan do zespołu Nike specjalnych warunkach, ale rozumiem, że to oznacza, że jeżeli chodzi o codzienne czy Mandrysz codzienne ćwiczenia czy uczestniczenie tak jak wszyscy tak absolutnie, ale to jest skok bardzo głęboką wodę i że ktoś sobie nie stanie odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości to automatycznie po 23 miesiącach jest na nich przechodzi do selekcji także najlepszym egzaminem z życia była, jakby determinacja bez tej determinacji nie da się w tym zespole funkcjonować to jest jakby rezygnacja z dotychczasowego stylu życia bez posiadania zwykłego kontraktu godzin pracy godzin prób to wszystko jakby z dnia na dzień el pozostawiam za sobą zdecydował się na życie pewnej wspólnocie artystycznej, która jest rodzajem drogi życiowej pewnego w kupienia w kontekście uprawiania tego zawodu to jest tylko dla wybrańców dla tych ludzi, którzy są w stanie również na poziomie mentalnym zmienisz sposób codziennej pracy to dobrze to co to znaczy w praktyce, czyli dowiaduje się pan dobrze przyjmiemy pana na okres, bo każdy przyjmowany na okres próbny to właściwie nie było okresów w każdej chwili mogą usłyszeć Jacek jestem bardzo przykro, ale niestety nie możemy zaoferować naszej żadnej formy zatrudnienia także to jest pewnego rodzaju i skok głęboką wodę natomiast, że ktoś jest absolutnie zdeterminowany, a my jakich predyspozycji na pewno to predyspozycje miałam, choć więcej predyspozycji pewnie miałem niż umiejętności w kontekście tańca współczesnego to na pewno ta determinacja sprawiła, że w pewnym momencie to szybko nauczyłem się to wielu nowych fantastycznych rzeczy jako tancerz dziś to procentuje ten inny sposób myślenia, że poprzez absolutną chęć dostosowania się do wyższych standardów bycia lepszym bycia lepszym tancerzem lepszym wykonawcą lepszym, ale w, współtworząc choreografię dotąd żołnierz współtworzą są tworzymy tworzywem również choreograficznym tych spektaklach poprzez ten bardzo zmienionej inny tryb ja też bardzo szybki sposób nam się rozwinąłem się w kolorze znów znów to jest wszystko bardzo ciekawa, ale jeżeli pan pozwoli to po informacjach chciałby się do bardziej wgryźć w szczegóły ne, bo w rozmiarze tancerze różnych zespołów z Polski n p . ale pewnie też wiele europejskich funkcjonują w takim standardzie, że są zatrudniani przez instytucje, a więc pani kontrakt pewnie co najmniej na rok czasem na dłużej są dziś kontrakty takie właściwie rzecz, że norma, a my umowa na okres na czas nieokreślony tak przychodzą mając o siebie dbać oto są próby jest przygotowanie do spektaklu choreograf mówi im jak ten jak te ruchy wyglądają potem jest premiera, a potem sobie tańczą i tak to i tak to trwa zastanawia się, jakie jest to izraelskie podejść jak to w szczegółach wygląda, ale o tym, będziemy rozmawiać po informacjach Radia TOK FM Nest piątek sobotę w Łodzi w zeszły piątek sobotę niestety Szanowni państwo, a wczoraj w teatrze studio w Warszawie mecz z państwa, którzy mieli okazje podziwiać Batsheva nieba trzeba wcześniej w Lublinie, ale kibuc Contemporary Dance Company to wiedzą, o czym mówię ci z państwa niektórzy nie mieli okazji to to zachęcam do poszukania jakiegoś spektaklu no właśnie Lubaczowa albo kibuc, bo to jest w to są Himalaje sztuki baletowej informacji już za kilka minut o godzinie dziesiąty 20 po informacjach zwracamy państwa mają gości jest pan Jacek Przybyłowicz tancerz były i choreograf obecne państwa mają gości jest pan Jacek Przybyłowicz choreograf, który jako jedyny Polak przez 7 lat nie jako 1 przez tematykę w ogóle jako jedyny Polak pracował z reakcji Budz Contemporary Dance Company, a przez 7 lat to siedziało przed informacjami opowiada pan o tym jak w ogóle doszło do tej współpracy przy pracy, ale teraz czym się różnicy to, o czym przed deflacją mówiłem, że mamy kontrakt albo umowę na czas nieokreślony albo w jakiś kibic roczne albo wieloletni kontrakt wiemy, kiedy wchodzimy na próbach wiem, kiedy jest czas wolny i obiekty, jakie spektakle no oczywiście jest to wciąż dużo ciężkiej pracy, ale stworzycie, jaki jakieś namiastki systemu, a kibuc kibuc wyzwala pewną inną energię wśród członków zespołu i ich mniej się w stanie dostosować do tych warunków pracy np. od 11 godzin dziennie prac albo do prac przed tą premierą trzeciej w nocy, ponieważ światła są robione rano o odpowiedź na godziny czternastej do trzeciej nad ranem mam próby na scenie Jerzy Kośnik stanie zupełnie zmieni swojego życia niż w stanie wytrzymać dłużej niż dwa -trzy miesiące w takiej sytuacji zdarzało się, żeby tam też o to chodziło po prostu nie byli na tyle silni psychicznie, żeby zupełnie skoncentrować tylko naj 1 rzeczy w swoim życiu na tańcu z 11 godzin prób dziennie codziennie niecodziennie, ale to się zdarzało, że siedzi po 12 godzin na próbach nie ma czegoś takiego jak plan prac tam prace kończą się wówczas, kiedy choreograf mówił g BOR BOR mówił dziękuję bardzo spotkam się jutro także jest to no i część dla każdego, które jest przyzwyczają do pracy w teatrze operowym miał pierwsze słyszę kroki sceniczne stawiają w Operze narodowej w Warszawie tam próbowali nas do 1418 do Wisły w drugiej miałem kontrakt miał pewnego rodzaju zabezpieczenia to bezpieczeństwo socjalne, którego nie miał w Izraelu jako Polak nieżyt nie miał nawet pewne po pełnego ubezpieczenia takie, które gwarantowało mi w kontekście pewnych urazów, które kłótnię wiele do pełnego systemu zabezpieczenia zdrowotnego także to wszystko co, pozostawiając za sobą było świadomym krokiem pewnego pewnej pełnej determinacji artystycznej, w której cel chyba było kupione jakąś formą niezwykłego poświęcenia, gdzie się mieszkać rosły nam zorganizować miejsce zamieszkania czy mieszka na na zakładzie tak ten sam pociąg mieszkamy w zakładzie i przyznał się, że to był 1 czas, kiedy Bóg jest notowana w sali baletowej w kantorze nie było jak pokoje gościnne dla tancerzy z pustym jako 2003. kończymy próby układam materac w sali baletowej o dziewiątej budzili mnie tancerze wchodzą Dixona poranną próbę, która rozpoczynała się dziewiąty 30 tak trwało to przez 2 tygodnie zespół jest usytuowany w bardzo pięknym miejscu galerii północnej na zasiłki było zgadnąć jest prawdziwym kibucu, w którym w tej chwili powstało dodatkowe sale dostali kilkanaście baletowych są również takie małe pokoiki jeszcze z początku funkcjonowania tego etapu, kiedy zespół był praktycznie zwykłym Czesio prawdziwego życia uczuciowego także ja zdecydowałam się ze względów praktycznych na mieszkanie po sam kibucu to jest coś niezwykle ważne zespół nas papież poświęcił zobaczą około 60 krajów występują z nimi i muszę powiedzieć, że pół roku w roku, bo na walizkach dziś przemieszczają się w różne bardzo turystycznie atrakcyjnych miejscach wracając tylko o to, żeby przepakować walizkę, a i odbyć następny set prób do następnej realizacji, ponieważ przygotowanie tajnego programu to też program, który państwo mieli możliwość zobaczyć w Polsce trwał 11 miesięcy czy nawet Nowym Jorku są spektakle często zdarza się tak, że zamiast 3 godzin wolnych między spektaklami Gianna i są próby wtedy do nowej realizacji także tancerka i ta intensywność życia dla niektórych może być zbyt porażająca zbyt intensywna, czyli 11 miesięcy prac nad spektaklem, ale rozumiem, że przygotowuje się więcej niż 1 spektakl roku nie są to 1 produkcja głównie, dlatego że ilość spektakli, którą dostarczana przez zespół jest około 182 spektakli w roku Jana biorąc ołówek do ręki obliczając to, że w ciągu 7 lat prace w tym zespole ta wychodzi na scenę około 1000 × co jest równowartością 25 lat pracy artystycznej w zespole nazwijmy to operowym w Polsce zazwyczaj 104 do 5 spektakli miesięcznie tancerz postać tańczyć tak średnia ich to ten spektakl już naprawdę dobrze stosujemy w 1000 spektakli w ciągu 7 lat i wydają się, że ten, jakby głód bycia na scenie obecności z widownią z po przez co bycie na scenie w całości BAC się zaspokoiła w co miał pan o tym, że tancerze biorą udziału w przygotowaniu choreografii jak to działa jak to funkcjonuje jak pracują z tancerzami oczekuje pewnej świadomości własnego ciała pewnych propozycji, które mogę dostać się i pozyskać jako główne inscenizator w tej chwili ten proces, jakby myślenia choreograf bardzo się rozwija i często właśnie tancerze dają bowiem pierwszy impuls nawet niż jakiś pomysł choreograficzne równo rozwija się w kontekście pełnej współpracy choreografa są z artystami tancerzami tak też było w dużej mierze w kibucu, że miałem nakreślony jakiś pomysł, aby jakoś główną ideą, zwłaszcza dotyczyło to różnych partii solowych duetów właściwie z moim partnerem w swym tańcem duet wykreować pewną przestrzeń, która była potem bardzo precyzyjny sposób tolerowana przez ramię ego, który przechodził, który dawał nowe kierunki, które wyznaczało pewne cele choreograficzne i tak ten proces trwał przez ładnych parę miesięcy czy na 15 ton duetem dostanie pracować przez 4 miesiące dlatego jest to tak fantastyczne tak niesamowicie indywidualne po tym, jak odszedłem z zespołu okazało się, że część spektakli woda zeszła przestała być grana, ponieważ ta grupa tancerzy razem opuściła zespół Josh w trakcie w takich budynkach intifady po posłanie do zastąpienia stwierdził, że nie jestem w stanie eksportować tego spektaklu tym samym poziomie zatrudnienia albo, dołączając do tego samego materiału, a innych ludzi związkowcom przez pewien czas było grane inne spektakle właśnie ten poziom wspomniał pan o tym, że to jest pewien poziom to jest taka strata stara powiedziałbym w patrząc są psy, obserwując oglądając spektakle to, że to jest naprawdę najwyższy z wysokich poziomów i rozumiem, że to 11 godzin dziennie przez 11 miesięcy najwybitniejszych tancerzy na świecie zdeterminowanych no to może być przepis, ale oprócz tego, o czym rozmawiamy to jeszcze jest światło dźwięk tak to wszystko tworzy jedno absolutnie dopasowaną całość remis również autorem projektu świateł ja może zdradzę, że dla państwa, którzy nigdy nie mieli być państwo na jakąkolwiek przeglądarkę internetową zobaczycie też orgia świateł orgia efektów wydm spektaklu jest około 300400 zmian świateł montaż wiat potrwa czas to około 24 godzin zawieszanie świata w boksowaniu natowska wpisane oczywiście w komputerze wszystkie fakty natomiast ostatnie 2 tygodnie przygotowań przed premierą dzieją się właściwie na scenie gram już nieco obraz z tancerzami Connor światła na scenie natomiast tancerze są z prowadzącą próby w sali baletowej także ostatni etap, gdzie wszystko już choreograficznie gotową to jest jakby praca nad wizualizacją tego projektu i wydają się, że jestem oszołomiony czasami o pracą świateł i o precyzyjną reżyserią światła oraz sama w sobie jest pewną wartością artystyczną tu można było odseparować choreografia światła to ona sama kreuje pewną niezwykłą przestrzeń plastyczną, czego doświadczyłam właśnie po raz kolejny w Łodzi na łódzkich spotkaniach baletowych z jeziorami Ber nie uznaje półśrodków ani świat środków ani nawet z 0 , 99 środków no właśnie ten fantastyczny dar dobierania ludzi, z którymi można pracować w bardzo ekstremalnych warunkach nie twierdzę, że to jest standard 11 godzin praca dziś taka okoliczność jeśli i wszyscy się na to zgadzają, ponieważ są świadomi są częścią bardzo ważnego projektu artystycznego to jest to coś co wyróżnia chyba ten zespół, a od tych stacjonarnych zespołów, które funkcjonują w kontekście funkcjonowania pewnych reguł zasad regulaminów, gdzie to jest nie do przejścia po prostu dlatego ten poziom artystyczny też taki jest niezwykłe to jest ta, jakby taka wyznaczyć istotnych rodzajów wyznacza pewne możliwości artystycznych zespołu, który z zdecydowanie tak wizjonerskiego to dotyczy autonomii zespołu Izrael w tej chwili, które są niezwykle silnej rozpoznawane część choreografów i zarazki w tych już jest tak dobrze w Europie znanych mam swoje zespoły w Europie, że ten ten rynek izraelski emanuje na resztę świata na Europę przykładem jest Hoff Szachtar, który niedawno odwiedził Polskę zespół Emanuel Agata stąd też miałem przyjemność współpracować w Izraelu to właśnie robi choreografia, którą ma swój zespół centrum narodowe Francji jest wielu tych choreografów, którzy są bardzo rozpoznawalni i ta Marka bardzo się rozszerza także to nie jest już tylko włącznie kibuc Batsheva no ale to są na pewno wciąż jeszcze nazwy, które przyciągają, które bardzo dobrze promują kulturę izraelską i tańce izraelskie właśnie ten styk izraelskiej polityki i sztuki i jest pewnego rodzaju standardem, który od lat dobrze funkcjonuje i ja bardzo chciał, żeby w Polsce i również pewnego rodzaju analogii to zaczęło doceniać to znaczy promocja kraju poprzez sztukę poprzez sztukę tańca, która jest uniwersalna, która jest ponad barierami językowymi, która jest najlepszą promocją pewnej wizji państwa Izrael nie chce być państwo, w którym nostalgicznie, w którym nostalgicznie się, mówi że jest pewnego rodzaju krajem mlekiem miodem płynącą o nich cała, jakby zmienić wizerunek tych czołówek nam wiadomości minusów, gdzie są ciągłe jakieś starcia palestyńską izraelski oni są i promować siebie na zewnątrz jako kraj otwarty na sztukę jednak kultura co w kontekście Deep promocji sztuki tańca jest fantastyczne my nie mamy tak mocno zakorzenionych niestety programów promocji tańca nie ma na to środków również szkoda, bo to jest pewien wzorzec na pewno fajnie byłoby w Polsce propagować myślę, że też tych środków będzie ubywało w najbliższych latach z wiadomych powodów to powierzyli kołderka jest za krótka to trzeba dziś czegoś przeciętnego, a kultura niestety jest tym wiaderkiem z ośrodkami starego najłatwiej uszczknąć bez Besta Grzebyk społeczeństwo szybko zauważył wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja, że kilka minut o godzinie dziesiąty 40 państwa mają gości jest choreograf pan Jacek Przybyłowicz informacje po informacjach wracamy w studio pan Jacek Przybyłowicz choreograf, który przez 7 lat pracował w jak kibuc Contemporary Dance Company 1 z najlepszych zespołów baletowych na świecie na zespół, który niedawno gościł w Łodzi na łódzkich spotkaniach piątek sobota i w poniedziałek w warszawskim teatrze studio rozmawialiśmy trochę więcej o konkretach, czyli 11 miesięcy 112 m 12512 miesięcy roku 12 godzin dziennie praca w tym spektaklem oprócz tego występy występy występy występy występy podróże podróże podróże, a jeżeli ktoś nie jest z Izraela no to trochę musisz dbać o siebie tak to znaczy my ubezpieczenie mieszkanie wizy pozwolenie na prace jak jak by to wszystko działa na państwo izraelskie dba o własnych obywateli MEN nie przejmuje się gościnnymi pracownikami właściwie muszę powiedzieć z perspektywy czasu, że jest to bardzo mądra polityka w kontekście Włoch własnego własnej przestrzeni chronienie własnego rynku pracy i tych tancerzy na świecie, którzy szukają pracy są tysiące, a i to nie jest określenie któryś przesadzone 1000 ludzi chciało tańczyć w Izraelu w związku z tym nie będąc Żydem dostać pracę dostać pozwolenia prace to jest niezwykle trudne zadanie ja mieszkałem jeszcze ile wówczas, kiedy była niezbędna Wisła Lech jest ruch turystyczny na podstawie ważnego paszportu można wjechać i to było za każdym razem stosując, ponieważ nie dość, że nie zawsze moja moje pozwolenia prace były zrobione na czas ciasto w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych ten okres oczekiwania były przedłużane dwukrotnie co powodowało to ten zakaz można perturbacje przy okazji wjazdu do Izraela i wyjazd, a średnio 2 × miesiąc przekraczają granice i tak się zdarzało, że duże interesów Izraela w Tajpej ponieważ na Tajwanie nie ma izraelskiej ambasady, że z z biura interesów Izraela dzwonią do nas Ministerstwo Spraw Wewnętrznych do Jerozolimy oto, żeby zajęto się przyspieszeniem mojej mojego pozwolenia prace co pozwoli mi oficjalny sposób wjechać do Izraela, występując oficjalnie izraelskim zespole, że ten stres jak Uber funkcjonował dziś moją głowę to było coś takiego co, bo pewnego rodzaju balastem po 7 latach tych różnych przygód opętał, że mój kolega z Czech miał mniej szczęścia niż ja kiedyś po prostu są zatrzymane w Tel Awiwie na lotnisku, że to było pewnego rodzaju horrorem takim i pełną oceną tych wszystkich apanaże artystycznych faktura wojna podnosiliśmy pewne jakąś taką cenę cenę cena bycia tak to nie jest łatwy kraj to niska wpuściła tworzy je też kraj, w którym ludzie walczą każdego dnia o lepszy byt o lepszą pracę o spokój, a pokój to jest inna rzeczywistość, w której my w Europie funkcjonujemy wspomniał pan o o tym, perfekcyjnym przygotowaniu spektaklu także na poziomie Anny oprawy oprawy muzycznej oprawy świetlnej co się dzieje, że np. nie wiem jakieś światełko nie dojedzie, bo teatr mówi, a tutaj było, ale się z było przed paliła się wzorować albo niestety efektywnie działa, ale mamy inne podobne nie ma kompromisów z tak tak nie jest się po prostu tak właśnie rozpoczną dopóty, dopóki na poziomie technicznym nie jest przygotowany, a te Rider techniczny są osłony dużo wcześniej 8 pierwsza rzecz, jaką zespół sprawę za każdym razem wyjeżdżają stan nie jest to nie są warunki kontraktu to są warunki techniczne, jeżeli okazuje się, że ich zbyt mała mocno się często zdarza, że ta ma zbyt mało przydziału energii wody jest to niemożliwe, ponieważ ta światła są integralną częścią tego przedstawienia to jest pewnego rodzaju jak wizja plastyczna i choreograficzne, ale również scenograficzna, która jest niezwykle silnym bodźcem dla widza, a i rzeczywiście pamiętam spektakle jeszcze 15 lat temu była w teatrze wielkim również łącznik przyjechaliśmy, żeby nie było tych świateł w związku z tym teraz z całej Polski kościół światła, żeby na 1 z tak tak przygotować taki skład pecetów innego oświetlenia, żeby to mogło zabrzmieć w taki satysfakcjonujący sposób to było wyzwanie dzisiaj troszeczkę również dzięki tym dotacjom unijnym teatr sobie mogą pozwolić co roku na do kupowania świateł jest już zdecydowanie lepiej, a muzyka w jaki sposób powstaje muzyka i w ogóle co powstaje najpierw to powstaje równolegle nad choreografią potem muzyka czy choreografia do muzyki czy muzykę do choreografii wszystkie te opcje gdzieś funkcjonują niezależnie wokół siebie ramię w z synem architekta, które przez wiele lat grał w g Bert razem z euro tak dyrektor zespołu był wywodzi się z rodziną tradycji muzycznej szansą na wiolonczeli gra jego ojciec zaszczepił mu miłość do nowo do muzyki klasycznej w wielu spektaklach używa również fragment muzyki klasycznej głównie barokowe aut muzyki dawnej, ale w umiejętny sposób tworzy kolaże, które z poddasza absolutnie do temperatury spektakli generalnie a, ale splot pochodzący również z Polski z polskimi korzeniami złodziej złodziej tak właśnie złodziejka jest jego nadwornym realizatorem muzyki w oświacie ma kilkadziesiąt tysięcy płyt w swoim studiu w związku z tym często zdarzało się także nam się z walizką nagrań, a i my pracując z takim się fragmentem muzycznym mogli sobie wybrać np. co nam się bardziej podoba czynami int najostrzej jakaś inna muzyka rockowa z jakiegoś industrialnego brzmienia rockowe szaleństwo co do Malborka bardzo często wykorzystywany przez choreografów im przyznaje, że często ten sam utwór choreograficzne wykonują ozdoby i 736 różnych form fragmentów muzycznych to się co wam pomaga co was wznosi, a którą muzyka, jakby pozbawia was tego tej plastyczności tej energii, która jest przypisana do ruchu choreograficznego często ma jakiś sposób też, że naprowadzać go na trop tego bodźca tej ścieżki dźwiękowej, która nam pomagała być poczuć się lepiej tańczy ślepi oczywiście wszystko można z dźwiękiem zrobić może skłócić wydłużyć się przyspieszyć zwolnić także to spektakl też są pewnego rodzaju bardzo przemyślany sposób są w ów uszytych kompozycji muzycznych może jak wygląda takie codzienne życie rozszerza oprócz pracy pracy pracy pracy pracy nie pozostał już czas na nic innego, ale jakieś pośpiechu i Kia albo inne żarty praktyczne albo przygody, czyli my to przy bawili się w swoim gronie to praca była przyjemnością jeśli ktoś ten Kierat codziennych obowiązków traktuje jako niezwykły przywilej Otóż jest to, że to zmiana też tego myślenia tych tożsamość powoduje też przyjemność niezwykła oczywiście najwięcej czasu mieliśmy dla siebie głównie na tych, którzy w wyjazdach przelot dojazd do hotelu do teatru, jakbyśmy generalnie do tej pory tam też są niezwykle zmęczeni na teren Niki buszuje z boiska do piłki nożnej, na którym nikt nie byłem kort tenisowy, który został w tej chwili głos zabudowany kolejną przestrzenią, która jest sala baletowa też mniej, mimo że gra w tenisa nie udało się dotrzeć na koszt jest też basen, który był pod górkę związku są to Szczotka Bomi albo tak zmęczony, że nie miał siły po sali baletowej późna na basen także generalnie życie koncentrowało się tylko wokół 1 owo kupa pewnego procesu twórczego, a i to jest rzeczywiście jest ich masaże są masaże był tak masaże byłem niż na fizjoterapeutów ja muszę powiedzieć, że on line on Dunka pochodzenia przez ostatnie 2 lata jeszcze mojej aktywności scenicznej utrzymywanej w formie nabyła fizjoterapeutką pierwszoligowego zespołu koszykówki żeńskiej łamać Cup w hali w lepszych czasach do nas 3 × w tygodniu Iza i jeździła z nami również na wyjazdach i mają stawką 20 spektakli w ciągu 3 tygodni zatańczenia się praktycznie codziennie spektakl w weekendy często 2 spektakle to ona składała mnie do coupé i dzięki niej mogłem o 2 lata co najmniej duże tańczyć, zwłaszcza przestał pan tańczyć, bo peugeota momencie Wolf pojawi się realnie mówiąc Jacek i ja myślę, że wszystkie te okoliczności nastąpiło plus minus w samym czasie już wiedziałem, że rzecz, że to jest jakby teraz mam 33 lata i określoną ilość ze sobą kontuzje bardzo silnych i takich długotrwałych urazów to jest zespół, w którym niezależnie od kontuzji problem trzeba występować na ekstremalne sytuacje, kiedy wraz z nie do końca zrośnięte palce musiał już tam tańczyć na festiwalu czy po 1 po spektaklu został zawieziony do szpitala, żeby założyć gips na nogach, który został zdjęty 6 godzin przed przed spektaklem 10 dni potem tak, że to blokada gdzieś w taki sposób zadziałała także to jest kontrolnego dla Mazembe tak, ale to była częścią dealu i że ktoś nie jest w stanie ich za ciosem to nie jest nie może pracować w takich warunkach, ale on dobrze to metody po to, zdrowie to zdrowie życie jest na nasz żal nie życzenie, ale on pewnego rodzaju na pewno jest to na krawędzi takiego absolutnego wyczynu a jakie SA z tak pewnego obycia Kaskada ram i spisane w PARP agresywny styl pracy, ale to jest coś do czego nikt nas nie przymus ciało ma to z pełną świadomością robić, ponieważ to na co absolutnie chropowatą artystycznie dłużej co jest co jest nagrodą co jest zapłatą, a ja myślę, że całe życie chyba będę wdzięczny za to doświadczenie artystyczne, gdyby nie ten zespół nie ten choreograf inni choreografowie fantastyczni, z którym miałem przyjemność wspomóc włącznie z Zachodem Naharin mamy mówić co roku wspólny spektakl zbacza włączyli wstęp 8 tej samej stronie ciasto w samych choreografii to jak się nie był choreografem i a jest to pewnego rodzaju znamienia naszych czasów, że nie wychodzi się takiego zespołu, który jest marką światową rangę to wtedy te możliwości prawnych koprodukcji z zaproszenia festiwale realizacji są dużo mniejsze i zdaje sobie tego świata w świadomość, że dzięki tej instytucji no dziś jest dużo łatwiej poruszać się na świecie otwiera drzwi tak zdecydowanie m. in. dlatego pierwsza 1 z moich pierwszych realizacji to zrobiłem była zamówiona przez Biennale la Danse w rejonie zaraz po moim powrocie do Polski robię choreografie osób w czasie tańca pod dyrekcją wówczas jeszcze Ewy Wycichowskiej zaraz potem dostaną od razu dyrektora Biennale, który jest właściwie no i 1 z największych może największą najbardziej prestiżowym festiwalem możliwość zrobienia kolejnej realizacji budżetu festiwalu i takie rzeczy dzieją się tylko wówczas, kiedy tancerz zauważalnej znanej znam dyrektora, ponieważ on widziany na wielu festiwalach tańczącego z kibucem przy okazji pobytu w Polsce spytam się czy nie zrobił czegoś no oczywiście w 37 lat potu łez krwi i znoju tak, by bogaciło się z dnia 7 lat rybach chudych i tych tłustych potraw jeśli mam te tłuste lata dzięki temu, że przez 7 lat bardzo ciężko pracowałem dla dobrze mam nadzieję, że tych tłustych lat będzie więcej jednak nam nie będę komentował redaktora SUV-ów nie ma nic przeciwko temu dodał, że to w takim razie w takim razie jak najwięcej tych tłustych lat bardzo bardzo dziękuję za rozmowę, jeżeli nasi słuchacze będą mieli okazję zobaczyć spektakl albo Batsheva Dance Company albo kibuc Contemporary Dance Company to to serdecznie podmiot polecam, bo jest naprawdę trudne do pisania o przeżycie nie udało się zobaczyć w Lublinie niedawno, bo trzeba no a teraz w Łodzi Warszawie kibuc Contemporary był gościem, a dziś mogę jeszcze powiedzieć 2 słowa dla Peszki państwa, którzy niestety nie weszli na aspektach w Warszawie i Wołosz czyni, ponieważ były wyprzedane najbliższą prezentacją poza Izraelem jest Paryż także w oczy już w statutach, które mają spektakle w teatrze dla Villi bilety są dostępne w 3 i jest to możliwe fajny pomysł na spędzenie GM w piątym miejscu tanecznego weekendu serdecznie zapraszam bardzo dziękuję informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu Owczarek i kolejne impresja z moich podróży po Polsce, a dzisiaj państwa moim gościem był pan Jacek Przybyłowicz choreograf i były tancerz kibuc Contemporary DSO Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA