REKLAMA

Daria Kopiec: Temat "dzieci księży" jest wciąż bardzo delikatny, pełen tajemnic

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-05-28 19:00
Audycja:
Czas trwania:
25:00 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są Daria Kopiec- reżyserka teatralna i Modest Ruciński- aktor. Rozwiń »

Rozmowa dotyczy spektaklu "Dzieci księży"- najnowszego spektaklu Teatru Dramatycznego w Warszawie. Sztuka powstała na kanwie reportażu Marty Abramowicz "Dzieci księży. Nasza wspólna tajemnica"


Modest Ruciński: "Teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd"

Daria Kopiec: "Nie mam patentu jak robić teatr dokumentalny, każdy temat sprawia, że nie da się powielić schematu. Mam głębokie przekonanie, żeby robić taki teatr, pomimo tego jak trudno jest przełożyć reportaż na język teatru" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pamiętam ciebie, bo wygląda stadion usiadłem w Chinach kolano, gdy chodząc po wspomnianym mama dwójki będzie nas zwolnią sobie tak pięknie umorzono ludzie za plecy za nimi środkową linię ze zdjęciem porównywali innemu, kto mocniej Rosjan co powie że, gdy nagle ktoś z Rytra matkę koło mnie policjant chwil po to, teraz może ze mną Nela dla proszę państwa Modest Ruciński zaśpiewały zagrał fragment spektaklu dzieci księży, które swoją premierę miał niedawno w Rozwiń » teatrze dramatycznym w Warszawie na scenie na woli dziękujemy ci pracę w teście dziękuje ruch za ten występ spektakl powstał na podstawie książki Marta Abramowicz dzieci księży nasza wspólna tajemnica książka ukazała się w 2018 roku nakładem krytyki politycznej, a przedstawienie wyreżyserowała Daria kopiec, która jest dzisiaj również gościem kultury osobistej i wygrajcie serdecznie model stref spektaklu wciela się w rolę Tomka mężczyzny, który za wszelką cenę chce dotrzeć do prawdy o sobie samym szuka potwierdzenia, że jest synem księdza kochani w momencie, kiedy cała Polska przeżywa film braci Sekielski, kiedy wszyscy czekają na to czy burza wokół niego zmienić coś w Polskim kościele czy uda się ukarać sprawców wykorzystywania seksualnego wielu wielu polskich dzieci wy proponujecie, żeby pochylić się nad nieco inną kolejną bolączką polskiego kościoła nad dziećmi Księżyc nad dziećmi przez kościół jak sama o sobie mówią za przyczynę mi kolejne tabu, która zostaje przełamany na scenie teatralnej tam, na którym zawisła wielka chmura hipokryzji nie ma wątpliwości, że Polski kościół woli artystów to prawda jest czymś, o czym rozmawiać, a wydaje mi się, że tematy wokół kościoła, które są teraz tak gorące i często do dotrze on naprawdę przekroczeń seksualnych z bardzo istotne, ale też czyn ten temat dzieci księży myślę, że jest o wiele bardziej delikatny niż te wszystkie inne i chyba za każdym razem mógłby schodzić na dalszy plan no bo nie jest tak oczywisty tak głośno nie krzyczy, więc wydaje mi się, że fani też opowiadać jest wielu perspekty w o tym, kościele i dać miejsce temu tematowi, który tak naprawdę jest z nami od kilkudziesięciu lat i które się cały czas nie mówi oczywiście zawsze łatwiej się mówi o rzeczach, które są na bardzo mocne i przekraczają nasze poczucie w ogóle mu bezpieczeństwa, czyli te, które narażają naszą moralność, które każą nam się opowiadać wobec naszej moralności, którzy się, że mają dzieci wszyscy wiedzą nic nie jest de facto żadną tajemnicą pytanie, dlaczego jest tajemnicą do dnia dzisiejszego w nosie co te historie dla was najważniejsza dla mnie najważniejszy jest to, żeby przyjrzeć się temu co to znaczy być nieprzytomnym dzieckiem nie mieć ojca co znaczy w ogóle być ojcem tych okoliczności albo być dzieckiem, które tak naprawdę wierzy tego co omal nie widzi MON jest przez Modest co w Tychach dary dla ciebie jest najważniejszym tak źle słowem wstępu na to właśnie ta sprawa ojcostwa sam jestem rodzicem rodzicem i zajmując się postacią Tomka i zdałem sobie sprawę, że Bóg ojciec nagle został postawiony w sytuacji, że rząd musi zabierać rodziców rodzinie i przebierać ojców dzieciom postawił ludzi, którzy nagle mają dzieci nie powinni mieć skutek taką przysięgę złożyli w sytuacji dosyć kłopotliwej i dla mnie ten brak ojca w przy spotkaniu z postacią Tomka był był najistotniejszy myślałem o nim jak kto jest jak to jest nie mieć tego ojca znaczy wiedzieć, że nie jest, a ojciec nie może się przyznać jednocześnie, reprezentując najwyższe wartości jakie, jakie leki przynieś ze sobą zakładający habitu sutanny Tomek jest starszy ode mnie 10 lat od 15 lat jego życie w zasadzie, więc moje podejrzenia mają dużo dużo wcześniej jego życie jest zdeterminowane do tego by, by odkryć prawdy, by dotrzeć do człowieka który, który jest jego ojcem na letnim ojcem być nie może lub nie chce adaptacji książki podjęła się Elżbieta Chowaniec powiedz na czym polegała przede wszystkim trudność przełożenia tego tekstu na scenę ty masz już duże doświadczenie z teatrem tzw. dokumentalnym to niezły pierwszy spektakl tego typu zresztą na scenę przełożyła się poprzednia książka Marty Abramowicz zakonnice odchodzą po cichu tym razem szczyt czy coś zmieniło w twoim patrzeniu też na materac dokumentalną tamtego czasu i zdecydowanie tak w gronie tych doświadczeń mam 4 poza granicami zrealizowany taki spektakl w oparciu o opowieści starszych ludzi w Toruniu dziadek do orzechów gdzie, gdzie ważne są również włączone historie starszych ludzi, a potem podczas Sopot non-fiction taki spektakl i performer z o Wilno i Szczucinie tam o zabójstwie 9 młodych Żydówek i za każdym razem ten język zmienia ja w ogóle nie mam patentu na to jak robić teatr dokumentalny za każdym razem jest to poszukiwanie i z każdą skończoną swoją pracą mam wrażenie, że okres jej to następny raz drugi ten w ten sposób tylko, że każdy temat sprawia, że nic się powielić schematu, nawet jeżeli jest książka tej samej autorki a gdzie teoretycznie dotyczy tego samego tematu, ale wszystkie okoliczności są zupełnie inne ja ciągle mam przede wszystkim głębokie przekonanie o tym, że to jest bardzo istotny temat, żeby robić tak dokumentalny pomimo tego, że nie jest proste przykładać reportaż książkę po prostu na wzrost ceny to mam poczucie, że jest istotne, iż pomimo, iż różnych trudów to co czas chciałabym eksplorować ten temat, bo to co przyświeca najmocniej tych najważniejszych to przeminie ma trudności z powiedzeniem sobie na pytanie poco to spektakl oparty na tekście zaadaptowanym taki już mówiliśmy przez Elżbietę Chowaniec, ale też jest sporo wydają się do danych kwestii do danych nie przez ciebie przez was, bo też są mamy do czynienia tutaj z wieloma improwizacjami jak rozumiem aktorskimi też co prawda jest upły w skrycie, że do początku została zaproponowana zaproponował taki model pracy, że założyliśmy sobie taką wewnętrzną grupę dzieci księży, na których to zaprosiliśmy aktorów, którzy chcieli swoje pseudonimy swoich postaci no i zaczęliśmy taką, gdy zabawy w teatrze na Facebooku no właśnie te ciekawe votum to się zastanawiam czemu w spektaklu podkreślacie w ogóle te różnice między realnym aktorem graną przez niego postać jeśli chodzi o umowę z perspektywy jako aktora testu z reaktora to mając świadomość tego, że może leżeć ludzie są to, że żyją, że są pośród nas, że tak naprawdę wypowiadamy absolutnie ich słowa dokładnie bardzo często są zdania nie zdradzają rzekłem takie techniki aktorskie nie da się to znaczy wydaje się, że byłoby to dość pretensjonalny do takich wniosków doszliśmy, żeby próbować przeżywać to co ci ludzie przeżyli to co jest w tych słowach decyzja czy sankcje reportaże próbować grać te emocje tak naprawdę właśnie nakładać na siebie tę postać nią być służyć trochę go przed kamerami czy raczej tak właśnie raczej jako nośnik i takim, jakim trochę rektorskim podejściem postaci przede mną się z jej użyciem tylko swojego głosu swojego ciała i w każdej chwili mogę, więc jest z tego wyjść to chyba tworzyli raz większe prawdopodobieństwo 2 to postać te emocje rosną wizerunku to się zdarza między nami prawicy, bo bardziej wtedy czuje co tak naprawdę tam się kryje nie ma tego obrazka nie ma takiego małego kłamstwa, które jest o aktorstwie szczerze to jest siła przekazu jeśli chodzi o reportaż w takich teatralnych Boots jest to bardzo bardzo potrzebne patrząc na to gdzie już te sprawy wychodzą jak, zostając przedstawiany w Stambule w dokumencie to jest cudowne, że nareszcie działa za to, że reportaż dokument przenośny sceny w sam mam takie małe doświadczenie i 2 × więcej czystej gry tym razem tak ważkim temacie w grę zrobiliśmy w teatrze im też siłę przekazu z pewnością poczują wszyscy państwo, którzy wybiorą się do teatru dramatycznego w Warszawie na scenę na na woli, gdzie grany jest spektakl dzieci księży za chwilę wracamy do naszej rozmowy teraz czas na informację w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj gośćmi kultury osobistej są reżyserka Daria kopiec reżyserka spektaklu dzieci księży, które swoją premierę miał niedawno w teatrze dramatycznym w Warszawie na scenie na woli jest z nami również grający w tym spektaklu aktor Modest Ruciński Witajcie serdecznie raz jeszcze w Syrii spektakl powstał na podstawie książki Marta Abramowicz dzieci księży nasza wspólna tajemnica książkę wydało wydawnictwo krytyki politycznej, a na scenę tę historię przyłożyła Elżbieta Chowaniec dla mnie te historie są również inni i nie wiem czy nie no może nie przede wszystkim, ale bardzo za przytoczonym ojcostwie mówiliśmy o tym za przedsionek dzieciach, ale to też jest o ojcach i te historie ojców księży we mnie wzbudziły ogromne emocje i też bardzo dużo współczucia mimo wszystko, bo ci ojcowie nie są zawsze najgorszym z najgorszych często są potwornie uwikłani są to po prostu przestraszeni ludzie, którzy boją się biskupach, którzy boją się tego, że mają nagle odejść z kościoła, jeżeli to zrobią stracą wszystkie chociażby apanaże związane ze stanem duchownym tak naprawdę nie potrafią poza tym kościołem rzecz to prawda to jest bardzo skomplikowana struktura i biorą za wasze taki temat zawsze mam na uwadze coś takiego, żeby nie dawać bardzo szybki i łatwych odpowiedzi, bo w tych tematach po prostu nie ma łatwych i czarnobiałych odpowiedzi od 7 jest łatwiej budować swoją postawę wobec świata nad czarnobiałych opiniach, ponieważ znamy już segreguje rzeczywistość świat, ale to też, że tak naprawdę sprawia, że błądzimy w tych w swoich osądach, zapraszając ludzi do teatru dając im jakieś 1,5 godziny aż 2 godziny jakiś czas, w którym nie mogą być słuchać być z nami możemy po prostu pokazać bardzo różne perspektywy tego i wydaje mi się remisami to jest ważne, że to jest też wśród nich taki obowiązek nasz rynek, żeby pokazywać świat, który jest tak naprawdę termin się wieloma odpowiedziami i dalsi widzowie też możliwość ich samym niegdyś dla niego samego refleksji wydaje mi się, że jednak my nie proponują bardzo wiele czarnobiałych odpowiedzi to jest coś co on z regionu sprawia jakąś niewygodę konflikt tego świata, a wydaje mi się, że to, o co chodzi o sztuce to niż dawać na to co odpowiedź tylko prowokować technik rzemieślniczych w Winchester z wstępnych ofert w kontekście na tej też oczywiście bezlitosnym systemie, jakim jest kościół kościół jest tutaj przedstawiony jak dobrze działająca korporacja z tą różnicą, że ktoś z korporacją odchodzi i jeżeli ich odchodzi za porozumieniem stron to często jednak mimo wszystko robi to w godnych warunkach czasami ma jeszcze przez chwilę płacone chociażby albo dostaje jakąś odprawy, a kościół wyrzuca jak najgorszy szef taki dziewiętnastowieczny kapitalista BSN bez litości Gąsienicy tracić po prostu księży, więc musi stworzyć takie warunki, żeby ich odejście dla nich samych wydawało się po prostu czymś niewygodnym i niemożliwym to faktycznie rozmawiając z prezydium kościoła mogliśmy także dotrzeć do pewnych prawd, które chcą tak naprawdę mało znane bo gdyby się tak zapytać się wokół naszych znajomych ludzi, którzy nas praktykują jak w ogóle działa ta instytucja sumy tak naprawdę bardzo mało wiemy spytaliśmy nawet księdza Lemańskiego jak wygląda księgowość w kościele nie ma czegoś takiego jak księgowość w tej korporacji rozumiem, że przed spektaklem były jakieś konsultacje oczywiście, że tak oczywiście tak myślę, że byłoby nam bardzo trudno wypowiadać się w tym temacie przecież nikt z nas po prostu nie był w kościele nie było ani księdzem ani zakonnicą ani nie nie pracował w tych strukturach, więc to jest po prostu taki temat no, w którym musisz się lub w ogóle rozpoznać na prostszy księdza Wojciecha Lemańskiego ktoś jeszcze brał udział w tych rozmowach zwami czy w ogóle rozmawialiście np. z bohaterami książki Marty Abramowicz przed realną, więc daje nam tutaj na naszych koloniach dzieci księży z naprawdę ten program był bardzo szeroki mieliśmy spotkanie w Lesznie fascynującej fantastyczne z księdzem Lemańskim z księdzem Andrzejem Lutrem z psychologiem też są bardzo ciekawa dyskusja jest z psychologiem przywiązała jeśli chodzi o kontakt z naszymi postaciami tym mieliśmy takiej możliwości im chociażby przez wszelkiego rodzaju media społecznościowe w dni niektórzy z nas z tego skorzysta ja w końcu skorzystamy, bo brakowało mi gdzieś tam różnych informacji, które zdobyłem mając już bezpośredni kontakt z samym Tomkiem ciągle otwarta scena na bardzo mocno mnie też nie bardzo bardzo otwartym też były jakoś tak bardzo zaangażowany w to, żeby ta historia poszła dalej więc, więc to było Super, a najmniej informacji mieliśmy właśnie o stronie, która wydaje się powinna być najbardziej zainteresowany, czyli w związku z tym, że strony kościelnej było tak jak do książki Marthy w żaden z księży katolickich nie zgodził się dzielić w swojej wypowiedzi tak tak mamy tutaj też mieliśmy pewne ryzyko po tym, musieliśmy szukać stąd postać fikcyjna księdza, który naszym zdaniem nie zachował się idealnie, ale nie będę spoilera w spektaklu Hans w tej roli w tej roli Łukasz Bugaj Wójcik zwany przeze mnie już takie spotkania i konsultacje były fantastycznym bardzo ciekawe i zadaliśmy takie pytanie właśnie psychologowi, który z nimi rozmawiał, który w ciągu 10 minut opowiedziała mu 8 historii w książce Marty jest 6 historii pan udział 8 historii w bardzo krótkiej krótkie rozmowy do tego momentu rozmowa była dużo dłuższa powiedział 8 i naprawdę drastycznych przypadków złamania prawa życia ludzkiego wszystkiego, czego się dowiedziałem com spowiednik społeczeństwo jako psychiatra zadam pytanie jak wszędzie, że przecież psychiatrzy psychologowie terapeuci spotkają się z tymi ludźmi z ofiarami są z katami, że sprawa, która jest tak powszechnej tak tak długowieczne jak celibat jak ktoś instytucja kościoła, która daje takie jak straszne ramy człowiekowi nie jest kuszony przez PiS w Peru przez środowiska naukowe, które powinny wydać na ten temat wykazać badania wspólne oświadczenie to byłby jakiś głos dzisiaj powinni brać Sekielski myślę, że tych wypowiedzi ze strony kościoła pewnie byłoby więcej tak samo jak już dziś chcieliby pewnie wszyscy liczymy, że uczestniczyć w następnych filmach Sekielskiego mam nadzieję, że tak bez pamięci takie poczucie, że czasem może zbyt mocno uderza się bowiem takie wrażenie, że dżokej uderzać w system instytucji kościoła we wszystkich jego niegodziwości, ale czy przypadkiem nie idzie cie o krok dalej, uderzając w samą doktrynę w samą prawdę wiary w pewną ideologię, na której kościół jest zbudowany Modest jako Tomek ze scen wykrzykuje, że słowo obok górze co to za Bóg co to za ojciec, który pozwoli na ukrzyżowanie swojego dziecka i wiem, że jest to ukryta pewna metafora, ale są tacy, którym trudno będzie to przełknąć nawet jeśli zgadzają się co do słuszności roztrząsania także w teatrze trudnych dla kościoła, ale też dla nas wiernych niewiernych kwestii czy wyście chcieli postawić znak równości między ideologią kościoła, a systemem, w którym kościół funkcjonuje także Titanic, który przetoczyła się jest szalenie dla mnie istotne, ponieważ celem tych interpretacji te 3 słowa, które jest w piśmie świętym, który stanowi pewną każdej podstawę i które jest odczytywana dziś przez kościół na 1 sposób, ale przez człowieka może być też na różne sposoby i faktycznie ta dwoistość interpretacyjna, czyli tego Boga, który jest katem tak go znamy tej doktryny, że to jest Bóg, który laskarzy jednak jest jeszcze mocniejszy Starym testamencie trochę bardziej miłosierny bardziej ojcowski w nowym testamencie, niemniej jednak w samym słowie zapisany jest tak że, że jednak my ludzie jesteśmy stworzeni na jego podobieństwo, tak więc coby było w tym myśleniu, gdyby to właśnie ludzie stworzeni na podobieństwo Boga stworzyli tego Boga tacy jacy jesteśmy i zaczyna się otwierać, gdy wachlarz możliwości rozumienia w ogóle tego świata i nas samych jakimiś naszymi wartościami i zadaj pytanie może to my jesteśmy tymi kartami i możemy to wszystko robimy, przykrywając się za za postacią Boga to jest cały czas ambiwalentny tytani bardzo trudne, a jednak nad wyraz istotne, żeby je zadawać to przede wszystkim stawia pytanie o nas samych to jest najistotniejsze w tym wszystkim tym spektaklem też przełamać coś tworzyć wywołać dyskusję zasiać ferment Strzel no sporo spektakli, które jak uderzały w instytucję kościoła taki ferment ostatnio w Polsce wywoływały no musi mieć takie ambicje jak rozumiem, tworząc teatr zaangażowany to jest bardzo mocny głos, ale to jest głos przeciwko czemuś czy może zacząć może chociażby zatem celibatem, który gdzieś tam ta idea wisi w powietrzu na waszym spektakl ten temat celibatu tych dość trudny temat ryb względem takim, że mając styl i 6 spotkań chyba już całą ekipą wiemy, że celibat nie rozwiąże sprawy to jest kluczowa 1, ale ogromnie istotna sprawa uczciwość, jeżeli będziemy uczciwi wobec siebie samych wobec innych ludzi nad nie będzie problemu z celibatem opowiadać o losach dzieci o losach ojców księży, ale opowiadać także o losach matek chorych do tych brudnych kobiet z, która uwiodła księży i i w ogóle uważam, że wasz spektakl bardzo wyraźnie porusza w ogóle kwestii sytuacji kobiet w Polskim kościele wspólnocie, która w dużej mierze wspólnotą no niestety nie jest, bo właśnie wyklucza kobiety na różne sposoby absolutnie i tak naprawdę ja czuję, że mówiąc o dzieciach i okolicach to właśnie wypowiedź na temat tego jak jak są traktowane kobiety w tym w tym świecie ich świecie stworzonym przez kościół to, że zostało rzucone zdanie jak szukanie narty pies nie weźmie z naszego spektaklu to było takie poczucie, które mieliśmy już rozmawiając na ten temat to będzie chyba może trochę za dużo, żeby wysoki pewnego rodzaju dosyć wulgarny wraz z okazało się, że tego typu komentarzy n p . pod postami teatru im pojawił się natychmiast kilka w tym brzmieniu, a nawet osłony i tsunami uznał sprawę już teraz, grając o kolejne spektakle rem nie ma co się w ogóle za przeproszeniem obcy dalecy w tej kwestii, że dobrze zrobiliśmy źle jest nacisk położony na NATO, jakie kobiety są traktowane jak jak przez wieki swą były palone na stosach dzisiaj te stosy chyba nadal płoną trudno opowiadać o dzieciach bez rodziców, bo to jest bardzo ściśle powiązana z sytuacją, więc nie może tych dzieci od dzielić ani od sytuacji ulice, w jakich sytuacji matki to było naturalne, że areszt perspektywą muszą być nawet blisko siebie skądś biorą i jakaś druga gdzieś się wydarza poprzez rodzinę tworzy system rodzinny woda jest nie tylko są zaangażowane kobiety, które Spały z z z księżmi, ale też matki dawały tym miejscem matki Rosja Indie, ale też mat, ale Nadieżdy wczoraj 4 córek, więc lub w ogóle w rodzinne wielkie, że zastanawia inna historia Reginy Zambrowa 12 osób znałem też małym ryneczku, a ksiądz przychodzi na strych i tam mniej niż schadzki czy ci wszyscy ludzie wiedzieli czy nie jest możliwy jest nie wiedzieć, jeżeli 12 osób śpi w małym domu, gdzie zdobył jednocześnie prestiż społeczny czy jedno Hannibal to ciągle się mniejsze pojęcie sacrum Profanum ciekawa jestem tu was wasz spektakl przekona tylko przekonanych czy to jednak rzeczywiście się jakoś odbije w głośniejszym echem i że tak powiem ogarnie tych którzy, o czym powinni się dowiedzieć chociażby strat trudno jednak też jest pytanie o to czy teatr ma taką siłę n p . dokument braci Sekielski moim zdaniem ma, jeżeli tak nie będziemy myśleć co będzie tym trudno realizować kolejne przedsięwzięcia żyta ma siłę, ponieważ TGE odbywał się odgryźć, o czym mówiłam naprawdę żyjemy w świecie tak chaotyczne informacje, że teatr powinien zabierać głos i segregować też jakoś to rzeczy należy, więc jest istotne te 3 ofiary spod ziemi wszystko było inne niż dotąd na nas odrywa od trochę od tej rzeczywistości mimo tego, że podaje tematy w wyciągnięte wprost z niej to jednak sprawa wizualną muzyczna i tego, że jesteśmy przez 1 , 5 godziny zamknięcie razem w 1 pomieszczeniu, w którym te rzeczy odgrywa, w której przez pół drogi może się zdarzyć wszystko wszystko ze świata teatru wizji świata rzeczywistego to się miesza w tym 1 momencie tam powstaje coś czego, czego nawet nie ma w internecie nie ma w dokumencie, który ma 20 ponad 20  000 000 odsłon to jest siła i mam nadzieję, że nie tylko przekonani przejdą, ale też ci, którzy będą się chcieli wszystko w no właśnie botoksem światu, że łatwo ten spektakl chyba pokazywać chociażby w Warszawie, gdzie w wiele kwestii przestało być tematem tabu, ale jestem np. 3 i ciekawa odbioru tego spektaklu na prowincji mam taki postulat, żebyście pojechali z tym spektaklem chociażby do przytoczonego w w w przedstawieniu sam Borowa, gdzie zajście krzyż, gdzie zajście w ciąży z księdzem, a na skutkuje totalnym wykluczeniem i totalnym odrzuceniem jestem ciekaw jak to ludzie też będą reagować, bo wydają się, że od może być nic to było fantastyczne ja uważam, że taki też powinni jeździć i powinien dialogować z licencją jak Modest, mówi że dawna tę niezwykłą siłę, że jest przede wszystkim spotkaniem sama znam Modesta jest po prostu spotkaniem nawet nie gaśnie światło na widok na ZFRON potem aktorzy też jakoś widzą inni widzą widownie w pewien sposób pomóc w żużlu widownia jest poza światłem to jednak słychać ich oddech słychać komentarze słychać ciche reakcje, więc od już cały czas jest to jest taki temat, który powinien faktycznie dialogować w różnych miejscach z różnymi ludźmi z doświadczenia zakonnicy czy wcześniejszego spektaklu zakonnicą określi w drodze po cichu wiem, że takie podróże to jest ogromna siła i ludzie chcą dialogować są wzruszeni cóż słuchać i mają poczucie tego, że jeżeli są wciągnięci wielkość jakąś tajemnicę, której nie chcą uczestniczyć ATA pozwala im ich by zanim troszeczkę się wyrazić i poprzez to osób mówią emocje, a przecież o to chodzi też w teatrze, żeby gdzieś znaleźć ujście ta sztuka powinna zajmować emocje ludzi, którzy dziś tych emocji nie są w stanie przetworzyć znaczenie w niesamowite jest to, że sam tytuł dzieci księży powoduje w dzisiejszym społeczeństwie od razu stworzenia w głowie pewnej tezy natychmiast to co mam wrażenie dzieje się w teatrze to jest to, że w razie człowiek spotka się z człowiekiem i myślę sobie że, gdybyśmy zaczęli jeździć gdzieś na na prowincję jak też mam doświadczenia z innymi spektaklami, gdzie jest, który porusza takie tematy tabu, które mogły być od razu interpretowany w tym tylko w 1 kierunku jednak ludzie, słuchając historii człowieka to człowiek, który mówi do nich w tym momencie są z nim inni chcą się z nim utożsamiać, aby na pewno w jaki sposób im pomóc, bo ludzie są dobrze życzyć wam takich doświadczeń również Jakub Jarosz koniecznie w bardzo dziękuję za to spotkanie Daria kopiec reżyserka spektaklu dzieci księży z teatru dramatycznego w Warszawie i Modest Ruciński aktor grający w tym spektaklu byli gośćmi kultury osobistej jeszcze raz wdzięczni dziękują teraz proszę państwa w radiu TOK FM ciasne Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA