REKLAMA

Kobas Laksa: "Okno z widokiem na ścianę" to historia mojej mamy i mojego nieżyjącego brata

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-05-29 19:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
24:45 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Kobas Laksa, artysta, fotograf, twórca wideoklipów, reżyser filmowy. Rozmowa dotyczy jego debiutu fabularnego "Okno z widokiem na ścianę". Film miał swoją oficjalną premierę na 59 Krakowskim Festiwalu Filmowym i weźmie udział w konkursie krótkich fabuł na Festiwalu "Młodzi i Film" w Koszalinie. Rozwiń »

Kobas Laksa: "Nigdy nie poczułem sytości w tym co robiłem. Ja po tej trzydziestce dopiero zrozumiałem jakim językiem chcę mówić w kinie" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Gosię kultury osobistej dzisiaj kogoś lexa dobry wieczór artysta sztuk wizualnych fotograf reżyser filmów fabularnych dokumentalnych i teledysków jesteśmy dzisiaj w Warszawie, ale to właśnie wróciły z Krakowa na giełdzie trwa 509 krakowski festiwal filmowy, gdzie twój film okno z widokiem na ścianę bierze udział w konkursie krótkometrażowych filmów fabularnych wiem, że pierwszy pokaz już za tobą Rozwiń » jak wrażenia tak teraz jest na twarzy 50 dziewiąty to numer mieszkania Mago, który w dzieciństwie żyłem i pieszych krakowski festiwal Maksym woli raczej ściganie z karami ścigamy, bo wodę, bo na ten festiwal próbowałem kiedyś z złożyć swój w taki pierwszy dokument po w domu na pielgrzymkę jadąc nie został przyjęty w Hannover 59 jest zresztą w tym filmie wrażenia bardzo fajne może przez to, że byłem na tych pierwszych dniach w zasadzie, gdzie w środę pierwszy rozkręcał Tomek miałby poczucie takiej kameralność wobec tego festiwalu i Kraków po może to jest miasto to dowodzi, że jest to małe miasto jest jest to jednak duży ośrodek miejski to były ciemne koszyku kameralność przez to, że nie było jeszcze Tłoków nie było ludzi było dużo takich warsztatów dla od osób zajmujących się film animowany było picie Indie animowane, więc bardzo interesujące jak bez tego punktu widzenia, bo też animacje częściowo zajmuje był czas na to, żeby się przejrzeć filmy w bibliotece to te, które te, które będą w nauce przeglądzie i mam wrażenie że, że tak rzeczywiście odrobiłem te te lekcje festiwalowe nie tylko nie tylko dziś wieczorem w kawiarni, ale też przyjrzałem się jak jak wyglądała ta selekcja w tym roku, w jakich mi się do stałe i myślę, że te propozycje, z którymi przyjechałem tu gdzieś indziej są ułomni są jakość ciekawe okno z widokiem na ściany to twój profesjonalny debiut tak jest też ogłaszane we wszystkich katalogach dość późno debiutuje też, bo tak naprawdę debiut jeśli nie debiutuje w twarz nie ma co ukrywać debiutowała już w nurcie kina niezależnego to był właśnie rok dziewięćdziesiąty rzucił żonę i wyceny zużycia, a wcześniej jako aktor był film Wojtka Kościukiewicza fikcyjny pulpety, które były wpadł pod większym, a więc sobotni to było takie lata, w których kina dzieliła się bardzo silna mainstreamowe właśnie do profesjonalnej nieprofesjonalne, o którym Koziński mówił, że to że, ale jest jak zwierciadło polskich w Senacie, by mówić, że jesteś prekursorem tak naprawdę offu w Polsce także nowa wątroba historia trochę na nadużycia tra, bo było nas po prostu cała granda łączy Bodo koksem chociażby należy wybrać model ten debiut dziś na czym polega twój studia w struktury bądź zrozumiał sobie tak dalej tak będę w taki niezależny, by derby teledyski jak swoje formy no to do tego kinomani sejmowego nigdy nie doktora i dalej to jest cel i to było mu taki cel, żeby z Łeby przede wszystkim pracować z ludźmi pracy z profesjonalistami, którzy nie mogliby mieć dla mnie czasu bo, bo muszą zarobić pieniądze n p . nie ja takich pieniędzy Seko jako ja nie mam, więc musiałbym albo bardzo dużo zarabiać nie miał czasu na myślenie o filmie albo z wejść na taki ma pewien standard działania po prostu wejść, jakby w system pewnych wad, bo to jest system i dobrze jest pat, bo dzięki temu można dostać dofinansowanie na mniejsze firmy stać na większe powstanie Instytutu sztuki filmowej bardzo wiele zmieniło jak pewnie kiosk w branży IT w i bez zmian, że w ziemi, że skoro nie można inaczej to to to czy uda się zrobić także sam takim ze swoim dorobkiem i z takim niezależnym myśleniem o nauki nie spróbować profesjonalną ekipą sprawy z profesjonalnym podejściem kierunkiem produkcji z bardzo ograniczonym czasem i ograniczana mimo wszystko budżet to zrobić film jak najbliższy temu co mi w duszy gra kręcenie krótkich fabuł w Polsce to jest droga przez mękę i soi i takich nie było, bo z 1 strony jest to budżet tak małe, że do, żebyśmy przed przecięciami, czyli około 7 dni zdjęciowych prosta 2 dni do Kentucky okazało się z mego punktu widzenia za mało, zwłaszcza dla kogoś, kto nie jest po szkole filmowej jak i tak naprawdę była to też dla mnie nauka współpracy z profesjonalną ekipą to było mało, ale trudno powiedzieć to było męczące wręcz przeciwnie to było fascynujące i tęsknię za tęskni za tym bardzo myślę sobie, że tak takie próby w ogóle czy takie robienie krótkich form formatów powinno być wręcz zalecenie dla młodych filmowców że, że tak w szkole masz kilka ekip do zrobienia przynajmniej jedno w roku dla kosztu nie ma szkoły filmowej z zaleceniem powinny być w nim 3 trzydziestki n p . ze studia Munka ja po ja po tej 130 c tak naprawdę dopiero zrozumiałem, jakim językiem chcę opowiadać i na i ta trzydziestka wcale nie reprezentuje tego języka, którym myślę i który wciąż jeszcze potrzebuje wyartykułowania chętnie podjąłby się w takim razie jeszcze 1 trzydziestki jeszcze my jeszcze 1 o krótkie forma przed długi metraż przed długim metrażem, żeby nie spalić się w tym długi metraż, żeby nie potknąć się nie bardzo łatwo potknąć się w tym profesjonalnym filmie w kinie niezależnym zawsze coś może przecież tak po roku otrzyma on od premiery na nic nie będzie miał tak za złego, bo to jest jakby inna sytuacja a, a to jednak po po prostu po zamknięciu plamy z IPO po wypuszczeniu do dystrybucji już oglądasz film, który wszak nie jest twój w zasadzie to porozmawiajmy teraz w samym oknie z widokiem na ściany to jest film, który opowiada historię la rysy i Borysa emigrantów z Ukrainy, którzy razem wychowują małego synka próbują godzić przy tym życie prywatne życie zawodowe Larysa gra na flecie i stara się dostać do Filharmonii w Szczecinie, a Borys jest ulicznym gmina MO no i pewnego dnia dochodzi do tragedii to jest scenariusz oparty podobno na autentycznych wydarzeniach tak na autentycznym wydarzeniu, które słyszałam od dzieciństwa, bo to, bo historia mojej mamy i historia ma go, jakby nieżyjącego już o w zasadzie brata ja urodziłem się 8 lat później po traumie związanej jak z tym wydarzeniem i mówiąc szczerze kompletnie nie odczuwamy emocjonalnie tej historii znaczy ona była tyle razy w domu opowiedziana rzekę przy PL przyniosłem do szkoły Wajdy byłem na schody lub w szkole Wajdy jako propozycję opowiedzenia historii, żeby trochę zrozumieć czystą emocjonalność my mamy i tego wydarzenia całego system sprawdza na bardzo mocno histeria działa na na wszystkich, by jest tak wręcz szantażem emocjonalnym pewnego typu a czego ja szczerze mam wspomnienia czuwa miał wrażenie, że tam są ciekawsze tematy np. jak się czuje kobieta w sytuacji takiej jak krzyczy kobieta, w które nie ma poparcia ani męża nie w rodzinie nie sąsiadach wydawał się to będzie film o tym, ale w trakcie realizacji okazało się, że rzeźba ta stanowi racjonalny wyrusza na plan pierwszy i naj, toteż właśnie ciekawe te próby do trzydziestki są potrzeby w tym, że coś sprawdzać i wręcz coś coś, by się udało sprawdzić się, by w tym firm powiedzieli, że ta historia towarzyszyła ci przez całe życie prosimy także poznawać historię oda do zera dowiedziała się jak z niej, że twój brat wypadł przez okno ja nie pamiętam, kiedy się to zacząłby tobym, bo ta historia była poddana zawsze przy czym przed euro przy urodzinowych jakiś przyjęciach na Boże Narodzenie jak tylko była okazja mama siedzi, a to historia bonie, ponieważ to wyobrażam sobie, że zmieniła jej życie zmieniła jej sposób patrzenia na świat i to ożywia się pojawiają 8 lat później też było związane z tym, że mama nie mogę mieć dzieci przy ministrach z tego powodu, więc myślę, że teraz, jakby rozumiem to historia w sensie emocjonalnym znacznie bardziej, że nie wiem tylko czy udało się opowiedzieć się w pewien sposób na pewno niczemu PS 1 do 1 mama się wydarzyło w latach sześćdziesiątych on się wydarzyła w takich warunkach, o których miałem mniej pojęcia niż o współczesności jednak nawet, stanowiąc np. kim byłaby moja mama dzisiaj chyba wtedy mówiłem żona szła takim wyrokiem kimś kogo nie rozumie społeczeństwo sytuacja, bo w Białymstoku dużo ludzi przyjechało po wojnie z z okolicznych wsi miasteczek, więc o masie czuła taką panią z miasta, a wokół ludzie jakby im nie słyszałem, że ona się czuła trochę jak emigrantka jak i 3 czy imigrantka i może współcześnie tak moją mamę mogłaby być kobieta z Ukrainy, która próbuje zawalczyć o jakość jakość życia i właśnie do tego wątku, dlaczego swoimi bohaterami w filmie są emigranci z Ukrainy wrócimy już niebawem z osiedlem kontynuujemy naszą rozmowę w studiu ze mną dzisiaj Koba z AXA, którego film bierze udział w pięćdziesiątym dziewiątym krakowskim festiwalu filmowym bierze udział w konkursie krótkometrażowych filmów fabularnych, choć film okno z widokiem na ściany teraz w radiu TOK FM czas na informacje o dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska się gościom kultura osobista jest Kubas Laksa artysta sztuk wizualnych fotograf dobry wieczór reżyser filmów i przyziemienia fabularnych dokumentalnych teledysków może lepiej być niczego nie robić w życiu, bo chyba byłoby szybciej i łatwiej kogoś z o tobie myślałem trochę człowiek renesansu czy człowiek rozdarty między artystycznymi decyzjami wszyscy się też człowiek 2001. wieku no bo chyba mamy takie czasy, że szczęśliwy ten ktoś, kto z nas zna pan na siebie pomysłu z nas czuł miejsce, w którym może pracować i rozwijać się w 1 kierunku ja takie miejsca nigdy nie zarazem nikt nigdzie nie czułem się wystarczająco dobrze i tylko szukać w kratę śmiesznie brzmi, że jak człowiek koło pięćdziesiątki ciągle szukają, bo ja bym powiedział, że nikt nie nie potrzeba takiego sytości w tym w tym co robią takie nic nie nasycenie towarzyszyło mi od zawsze Jonasz nigdy nie skończyło pewnie bym podjął decyzję oka robi tylko to ta może być i świata nawet udało, ale nigdy nie nowy termin waloryzacji tylko chcą, by było to co toto to co by to było ty wiesz co mogli wydawał się rzeczy takie może być fotografia np. że czymś takim może być w fotomontaż, ale fotografia uznaje się, dlatego że chciałem rozumieć każdy film niebo z, bo w liceum chciał być reżyserem, więc kuszące należy też musi coś przeżyć Mac, żeby chcieć, o czym opowiadać, a żeby opowiadać to musi umieć pisać, więc pisałem też pamiętniki byłem dziennikarzem wiesz, jakby trzymałem się tym wszystkim po to, żeby jakoś ten nazwijmy to dojrzały człowiek miejsce do powiedzenia okazało się, że to jest pewnego typu pułapka, bo tak naprawdę im bardziej korzysta z życia, tym bardziej rozumiesz ja jakiego, jakie rozmachu jest chaos, więc w tym momencie rzeczywiście koncentracja się na wybranej dziedzinie pozwala się nie zwariować inny jak ja wśród tych cytatów z Kuba salek wypisał sobie 1 w rozmowie sprzed 10 lat tuż przed wystawą w białostockim Arsenale, gdzie pokazywała swoje filmy na wieść o tym, że najbardziej interesuje czy doświadczenie życia i że sztuka jest ważna tyle ile jest reakcją na to, czego doświadcza, że w życiu ciekawa jestem tu po 10 latach co się w tej kwestii zmieniło, gdy wie co nie zmieniła się niestety śledczym mówi niestety, dlatego że to, że czuje się powoli zmęczony tym poszukiwaniem, jakby z 1 strony wyobraźmy sobie, że matka zajmuje się filmem fabularnym, jaka jestem reżyserem filmów fabularnych, a co to by znaczyło jeszcze to znaczyłoby, że mam codziennie pracę w przy serialach w telewizji czy to znaczy, że codziennie pisze scenariusz, który ktoś przygotowuje już mi i po roku robimy film ja mam wrażenie, że to, że te zawody tzw. wolna artystyczne jak bez założenia są próbą ogarnięcia chaosu i szczęśliwy ten, kto ten chaos potrafi ogarnąć jak i przyznam, że mam z tym problemy ale gdybym miał postawić jakąś hierarchię tych rzeczy, na których najbardziej zależy nam to bycie na planie filmowym także teledyskowi czy w planie fotograficzne uważam, że jest fotograf też jak jestem czymś co ma więcej frajdy i przyjemności daje Wiesiek takiej satysfakcji i poruszam się, dlaczego to chyba, dlatego że jest wokół dużo ludzi, z którymi masz kontakt ze stron wymienia się myślami, że się, jakby słuchasz ich orzeczonego przez moment chyba jak za długo siedzę przy przy komputerze przy montażu przy retuszu 3 przy obróbce, jakby nie to to bass potworny zabija dlatego tak postuluje za tym, żeby słyszy jak wchodzi film, żeby jak najwięcej go robić ale, żeby go najwięcej robić to musisz mieć dostęp do tej do tej magicznego sejfu, gdzie są pieniądze na wsi jak na razie zrobiło się filmy w ramach programu 30 minut studia Munka film, na którym rozmawialiśmy już w pierwszej części kultury osobistej okna z widokiem na ściany to jest krótki metraż fabularny, który bierze udział w konkursie pięćdziesiątego dziewiątego krakowskiego festiwalu filmowego, który właśnie trwa w stolicy Małopolski to jest historia mieście przypomnijmy w tym, którzy możesz teraz dopiero włączenie firm, które opowiada historię represji Borysa emigrantów z Ukrainy, którzy starają się jakoś ułożyć sobie życie w Polsce niestety zdarza się tragiczne wypadek, który może powiedzieć nic w sferze marzeń trudno powiedzieć, bo to jest to co się wydarzy w nosie są to coś co się wydarza dość późno, ale jednak zmienia życie tych bohaterów może nie zdradzę za dużo w każdym razie to jest historia już o tym, też mówiliśmy, która nie jest oparta na autentycznych wydarzeniach, które były udziałem twojej mamy 2, zanim jeszcze przyszedłeś na świat mama z łatwością zgodziła się na to by tak myślę, że muszę coś chyba jednak pytać o zgodę czy możesz też historię straszliwej historii dramatycznej historii traumatycznej użyć do swojego filmu czy mama też rozumiała i czy to w ogóle też pod moim zamysłem, że ty też w jaki sposób tym filmem też coś przerobił aż działa zawsze jest to to nie jest wyjątkowa stare my mamy nie zajedziesz do gazety to nowy trener tragedia związana z utratą dziecka, bo to możemy powiedzieć po bo to jest film o utracie dziecka ne wydarza się tak wielu rodzinach w tak wielu domach, że czołowe zakładają fundacje, które zajmują się, jakby taką psychologiczną opieką nad matkami turystycznie własne dzieci w różny sposób odciąża, która zamiera też ze stratą dziecka dziecko dziecko jest urodzona i ginie albo albo z powodu choroby odchodzi to są rzeczy bardzo trudna droga do przeżywania, zwłaszcza dla kobiet, które dla, której dziecko było częścią ich działania z dnia mężczyzna był być może też racji konstrukcji psychologicznej odbiera to bardziej może w sposób wojskowy jakiś seks zadanie do wykonania i trzeba o tym, zapomnieć albo pomóc kobiecie to już się, jakby inna kwestia, ale kobiety moim zdaniem znacznie bardziej to czy odczuwają Lwów w sposób fizyczny niemal nie i w tym sensie czułem, że nie musiał to były też my mamy, ale były ciekawe i o tym jak ona się z tym wszystkim czuła na bok MiTo jest niedostępny ja przeżyłem innego typu zmiana w życiu może dlatego chciałem podobnej zmianie i równie intensywne opowiedzieć jest to co mówią mama była bardzo ciekawe oddanie miastu kłopot z tym ażeby nie opowiadać po to, po raz kolejny nie miał z i zacznie tam o zgodę chyba do funta, ale ten film nie jest ojej życiu jednak ta zmiana w bohaterach to, że oni są z Ukrainy my mama z Waszyngtonu jest Ukraińcom oni są z Ukrainy w twoim filmie moja mama często podczas opowiadania historii opowiadała, że ona czuła się obco wśród sąsiadów urodziła się w Białymstoku, ale w mieście, do którego po po drugiej wojny światowej przyjechało bardzo dużo ludzi ze wsi miasteczek ona była oskarżana o wielką pańską, choć wyśmiewa się z niejaką, choć ubrana jak mówi jak się zachowuje i po śmierci dziecka to ma tak naprawdę poniosła kary właściwie w chwilę później, bo teściowa oskarżała ją o moja babcia, którą lubiłem, ale ta historia położyła się trochę narracji z moją mamą wskazała, że po źle, że właściwe zabiła swoje dziecko sąsiadki poszły za za za tę decyzję widać oba w w związku z tym moja mama była bardzo źle traktowana przez sąsiadki łącznie z z kluczem klucza za nie uczy się do Rovaniemi wierzą są te historie, które usłyszałem być może za późno już były bardziej wstrząsające niż ta tragedia ja natomiast chyba zbyt późno świat dowiedział, bo byłem w trakcie realizacji tego filmu, ale taka faktura została wymierzona przez sąsiadów wydawał się jeszcze bardziej brutalna niższe niż ta sytuacja, która się w tym życiu my mamy wydarzyła jedyną osobą, która była w paradoksalnie najbardziej rozumiejącą w tym wszystkim sytuacja, bo policjant, który u, którego składała z przyzwolenia, nic więc poniekąd to od tego się rozpoczął pomysł ten film Kazimierza twoja mama jest postacią, której historią nie tylko zainspirować się przy kręceniu okna z widokiem na ścianę, ale również we wcześniejszych filmach miała swój duży udział, bo przecież zagrała także we wspomnianym już inni offowym w filmie sceny zużycia firmie dilerzy narkotyków zachodzą w głowę czemu akurat ona twoja mama jest także bohaterką dokumentu pojechałem z mamą w na pielgrzymkę, który powstał w roku 90 dziewiątym siadły z kamerą do autokaru i pojechał z mamą do Lichenia tam mama bohaterka celem jest do pomyślenia, by to przypomnę jeszcze 1 wystawie w Białymstoku w galeria Arsenał omówi bio były to prace jak wideo właściwie fałd Huty czy taki, który z nas w domu moja siostra z moją mamą jeździłem na różne wycieczki nad morze do parku kręciły gołębie łabędzie i jakie złącza do materiału on miał jakąś taką niezwykłą zmysłowość w sobie IT spoglądanie na siebie 2 kobiet matki córki wdał się tak piękne, że zrobią z tego takie pięcio dziesięciominutowe filmy, które pokazałem jako video art galerii jest, więc jest też kolejna taka inna opowieść o my mamy matce co wydaje mi, że to jest absolutnie niezwykła osoba bardzo o bardzo ciekawej i ich urodzie i osobowości osoba, która została w siłę, jakby moim zdaniem nazwa to dość BOŚ może brutalnie, ale zmaltretowana, jakby przez życie poprzez poprzez historie, które się w życiu wydawały poprzez system polityczny, w którym żyła poprzez miasto, które nie dawało jej szanse na rozwoju chciał być prawnikiem w tym trunkiem nie została na rozchorował się w pracy, która była bardzo szkodliwa, więc ostatecznie to coś się zaczęło dziać z tą moją matką to mam wrażenie, że z takim syna włoskiej miłości, ale też inni, ale też takich z VAT z matką postanowiłem znaleźć to coś najciekawsze naj naj najfajniejszy w tym mojej mamie nikomu tego, że może nie jest między nami najlepiej wciąż to etatami miłość jak przedstawia się w taki sposób nie też jak nas w tym odnajduje bardzo dobrze znać wszystkie moje moje wystawy filmy bardzo serdecznie ogląda była na wystawie, w którym pokazywano film branżową pielgrzymkę były stąd tak blisko niej z tą kamerą wczoraj w sumie 3 × oglądałem byłem po prostu pod wrażeniem tego rząd się na to zgodziła jeszcze biorąc pod uwagę nutą całą otoczkę tej pielgrzymki ludzi tam byli im w ich tak zimno trochę intruz jednak są wielkim mam marzenie my mamy było, żeby zostać aktorką to była absolutnie niemożliwe w ani w tamtych czasach ani w tej relacji rodzinnych, których występowała i mam wrażenie, że terminy są osioł, który w sobie nosi taką był po prostu w ten sposób każdy gabinet nie tylko takie przy przeglądaniu się na intymność własnych rodziców tak jak chociażby filmy Marcina Koszałki albo bardzo modnym teraz nurcie Neo przyglądanie się swoim dziadkom co drugi film dokumentalny w szkole filmowej sukces, choć moi dziadkowie tylko wasze to znaczy jest interesująca na postać, która w tym swój show autentycznie zmienia świat ludzi to musiałbym mu, więc powiedzieć mamie nie wiem czy czy chciałaby czy zgodziłaby się na to więc, więc nie będę opowiadał jak wygląda życie obecnie, ale to jest osoba o wielkiej hali niektórzy, która autentycznie zmienia, gdy sposób widzenia świata przez ludzi, których odegra mój pogląd na świat też próbowała zmienić co oczywiście doprowadziło do konfliktów do tego, że system 2 różnych pewnie biegunach jak przypuszczam w jakimś czasie 2 wizjonerzy wiesz ja też zajmuje pewnego rodzaju sho w z, a więc paradoksalnie też dostać się podobno właśnie rzadziej mama chciała być aktorką to jeszcze słowo oko bez selekcja aktorze zagrał w filmie Damiana kocura, który zresztą ten film moje serce startuje w tym samym konkursie co okno z widokiem na ścianę, czyli w konkursie krótkometrażowych filmów fabularnych pięćdziesiątego dziewiątego krakowskiego festiwalu filmowego to marzenia aktorskie gdzieś tam też, kto wydrukował są przede wszystkim na ich treść faktury już wymieniliśmy powiem szczerze nigdy nie myślałam o tym, żeby zostać aktorem wydawał się to już bardzo trudnym zawodem wymagającym jakiś niewiarygodny zdolności do dzisiaj uważam, że to jest bardzo trudnej wymagający zawód, zwłaszcza dlatego, że brałem udział w sumie już 4 produkcjach filmowych był Damian, który razem rzeczywiście zagra w moje serce, ale też we wcześniejszym filmie w filmie powrót, gdzie oprócz mnie występował też mój sen ne Jonathan BRE, czyli koszt takiego brał udział też w filmie Wojtka Wojtczaka na krótki czas chcę pulpety i tak naprawdę taka moja najpoważniejsza przygoda z aktorstwem była też film jestem z życia gdzie, gdzie zagrałem głównie z tego powodu, że jako reżyser nie mogą zaś aktora, by wszyscy słyszą mówią nie przychodzi na planach się spóźniali się z Lwem sprawy, żeby się tylko straszny film, ale sam zagrać też i to pojąć, że to doświadczenie stanie przed kamerą pamiętam do dzisiaj musiałem się w 1 z pierwszych scen rozebrać, żeby wejść do wanny z kotem zresztą w jakiś kraj starej i to doświadczenie zbierane szkło było i symboliczna i okrutnej naczyń zaczęły zdawać sprawę że, ściągając bluzkę tak naprawdę przechodzę przez szafę do określonego świadczenia to ładna metafora aktorstwo w ogóle możliwe jest dostarczany w liście na koniec pytanie oto krótki metraż fabularny to jest port, do którego chciałby zawinąć na stałe czy jednak to coś w stylu wprawki przed pełnym metrażem bowiem, że pracować nad scenariuszem pełnometrażowego filmu, który też jest zresztą związany z tobą i swoimi bliskimi w pewien w pewien sposób tak, ale tak jak Zmierzch przed programem mają za pisanie scenariusza dużego filmu to ono to jest jak pisanie książki dla więcej, więc jest to też o tyle trudniej trudne, że żyją, zajmując się tak, by tą stroną wizualną większość swego życia nagle muszą też zamiar zająć się stron filozoficzną literacko i jest to trudne dlatego wydaje, że zajęcie się krótkimi formami szantami byłoby bardzo dorzeczy i na pewno w moim przypadku, że nasze drogi w mieście 1 lub 2 krótkie filmy po to, żeby chociażby nie zmarnować tego budżetu, bo to budżety są całkiem przyzwoite już, jakby sądy są możliwe i miesiąc kameralnym kinie pełnometrażowym może co zrobić, ale nie chciałbym po prostu wiesz mam się w wywalić z bratem pełnometrażowy film może się okazać, że się drugi film nie starczy mi czasu go bez excela w reżysera artysta sztuk wizualnych fotograf autor teledysków już to zmienialiśmy wszystko bardzo dziękuję za na to spotkanie i jeszcze powiedz może kolejny pokaz okna z widokiem na ścianę Koba sala c ENA 59 krakowskim festiwalu filmowym już jutro test czwartek o 1630 na scenie artystę, a mojego serca, jeżeli nie chcieli państwo Kuba selekcja zobaczyć się w roli aktora w filmie Damiana kocura to pokaz tego filmu w piątek o szesnastej w kinie pod Baranami czy powiedzmy, że oba filmy dostały się również do konkursu w Koszalinie młodzi i firmy, czyli zaczyna się tuż po festiwalach to jaja zapraszamy do internetu, ponieważ sens życia FIM pojechał z nią na pielgrzymkę są udostępnione na vimeo i można obejrzeć w nawet chyba bez reklam w BZ reklam co uczyniłem również kilka dni temu bardzo dziękuję raz jeszcze raz serdecznie do usłyszenia Marta Perchuć-Burzyńska ciasnej formacji w radiu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA