REKLAMA

Brytyjska motoryzacja po II Wojnie Światowej. To nie był dobry okres.

Data emisji:
2019-06-01 12:20
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
23:46 min.
Udostępnij:

Po II Wojnie Światowej, Brytyjczycy z produkcją samochodów poszli w zupełnie inna stronę niż inne kraje.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak zmotoryzowani osobiście Jerzy Lemański Narodowym muzeum techniki dzień dobry panie, że dzień dobry panu dzień dobry państwu nie jest ludzie listy PiS są tak Skaldowie śpiewali prawda, jeżeli zaległa polecone zwykłe szare różne przeróżne w małych miejscowościach dorastasz piszą nie tylko elektroniczne elektronicznych trochę spływa, ale ostatnio nasze programy były puszczane jako powtórki w okresie świąt Wielkiejnocy i po 1 z takich Rozwiń » audycja raczej ciągu, który był emitowany na antenie Radia TOK FM dostaliśmy list bardzo wyjątkowy w formie myślę, że na dzisiejsze czasy niespotykany, a przynajmniej bardzo rzadko transakcyjne pisany, bo tradycyjnie to pewnie odręcznie, a ten był jeszcze inaczej, ponieważ na maszynie dopisania, więc to jest dość wyjątkowe pan Wiesła w do nas napisał w auli im te audycje, które były powtarzane były o transporcie zbiorowym w Polsce po drugiej wojnie światowej mieliśmy taki cykle dość sporym czasu nam zajęło pan Wiesław zechciał się odnieść do kilku spra w, które tam pisaliśmy napisał m. in . że nie wspomnieliśmy o tzw. stonce jak wspomnieliśmy wspomnieliśmy i to 2 × i na pewno no na pewno mówiliśmy po to, wyniki z tego, że możliwe, że te powtórka audycja, która w okresie świątecznym był emitowany nie były w pełni wyemitowane cały ciąg tych audycji, więc akurat tego odcinka, o którym mówiliśmy mogło zabraknąć go była na tyle istotnym środkiem transportu naszej historii powojennej czy nie można było je ominąć jej wspominali opowiedziała jak jeździło jak to wyglądało tak, że na pewno nie przeoczyliśmy tak na pewno nie przeoczyliśmy pan Wiesła w w swoim liście pisze o bardzo bardzo wielu rzeczach m. in. też o trolejbusach rzeką może pan Gierak pół kasował te trolejbusy podobno i t d. bardzo ciekawy list pani Wiesławie bardzo bardzo serdecznie dziękujemy proszę go na nodze takie ciekawostki z trudności pana pani Wiesławy były jak kilka pań ciekawych rzeczy rzeczywiście może nie wszystkich zapowiedziana w kantorze wielkim problemem trolejbusu było jej skrzyżowanie i ministra akcję tramwajową powypadały pałąki to wiązało się z tym, że kierowca musiałby się z autobusu i Pałuk jest powrotem uruchomić taka jest, żeby działał dalej mówi można zamachy w świnkach jej one charakterystyczną cechę miał także zawstydził przechylone jednostronnej jest prawda, że państwa, dlatego że one miały takie wystające podesty przy wejściu jej Ignacy pozostać można było stanąć na jakie ta starsza pani zaufali stanęła, ale młodzi z sprawni ludzie bez problemu stawali i dlatego ludzie byli tak do tych Bieniek winogrona wystarczyło, że 1 ręką się tego w 25 nogi stagnację podejście już otrzymał wisiał, a na takie podejście takie z jej pozycji mogą i 1520 osób się utrzymać zatrute 20 osób w 1 przy 1220 osób drugich ligach już cały sta w cała autobus pochylony i ledwo sobie radzi jest to tam był taki układ jest w fasonach i jest szczególnie tych następni, bo te pierwsze to nie miały w ogóle wiarę w następnych one miały drzwi 2 pary schodów i z tyłu i bardzo długo aż do lat siedemdziesiątych komunikacji na Saskiej opowie o do obowiązywał pewien kanon to znaczy wsiadało się zawsze drzwiami tylnymi nigdy przed nimi siadało się celnym przy tylnych drzwiach był fotel bardzo wygodny taki Willis działamy miękki fotel dla konduktora tam siedział konduktor u niego kupowało się bilet i następnie wraz z prądem tak powiem przyp udało się stopniowo do przodu i biesiada uwielbiają przed nimi zatem tylne drzwi obsługiwał konduktor natomiast przednie drzwi obsługiwał kierowca miało swój sens, dlatego że wtedy autobusy były ciasne dosyć i wygodniej było w ten sposób jednokierunkowym przepływem dziś raczej tak jazdy autobusów nie ma zatem nie jest to by już teraz konieczne tak, jeżeli rozwiązanie jak ten, który wszak na przystanku i na następnym od razu wydawał się wernisaż jest się jak i wyprzedzać woda z 2 proc tak, gdyż anegdotę przypomniał kilka lat temu byłem w Indiach, a wiadomo, że trąd transport publiczny autobusy są bardzo popularny podobno jeżdżą ludzie na dachach ja tego nie widziałem, ale może i niewielkie, więc winnych miejscach również, ale ciekawostką jest to, że tam ludzie biorą się na kolana, bo faktycznie te autobusy i Desmond RS pomarańcze kiwi znamienne jest w nich o to, żeby jakaś tam 18 letnia ładna blondyneczka wjeżdża na kolanach maluj mają udział w lotach, ale są różnego rodzaju przypadki różnych aktach, ale jest różnica w pojeździe BOŚ bank SA, bo tutaj także zapis, że nie wie zatem ja przypomnę panu Wiesławowi, że było tak, bo pisze, że w czasie budowy Pałacu kultury i nauki jak takie dziwne wizje woziły pasażerów skąd, dokąd nie pamiętam pani Wisła jest rzeczywiście woziły ich woziły ich na budowę bądź budowy z miejsca zamieszkania Otóż pracownicy budujący pałac kultury i nauki przez kilka lat prasowy mieszkali na specjalnie dla nich budowanym osiedlu domków fińskich mnie to osiedle do dnia dzisiejszego nic nie jest ono przy ulicy Górczewskiej za wiaduktem jadąc od strony centrum po lewej stronie, czyli jak Siwiec na terenie dzielnicy Bemowo jest to 1 z piękniejszych warszawskich osiedli moje ulubione jak bardzo testował wodę na spacery to osiedle było samowystarczalne w latach pięćdziesiątych, bo tam była w bo robotnicy, by wraz z rodzinami zamieszkali zatem tam było ich wino i świetlica i przedszkole żłobek i szkołach dzieci tam właściwie nie wychodziły nie wolno głodu i poza granice tego osiedla wszyscy mieszkali w osiedlu kilka tysięcy osób i tam właśnie pracownicy stamtąd byli dowożeni do Pałacu kultury nauki budowanego i przywożeni z powrotem po drodze nie mogli wysiąść, bo oni właściwie nie mogli samodzielnie poruszać się po mieście zatem to jest odpowiedź na pana pytanie i druga rzecz, że tramwaj wynik jest ich mało, kto pamięta, jaką pamiętam, że tramwaj z państwa jest już pas Unii lubelskiej jak pisze pan Wiesław przez Gagarina na Wilanów dokładnie to nie jest ujrzą go worka tym ostrym wjazdem, gdzie teraz sporo wypadków jest tamtędy zjeżdżał tam także państwa jak doskonale pamiętam tam były linie 30 w hali dwójka i czternastka nawet jeśli wcześniej za nie jechał do samego Wilanowa tylko do ulicy Okrężnej w 21 dawaj zostały zniesione w 76 czwartym roku w każdym razie tam był bardziej ekologiczny wtedy dojazd do Wilanowa to tyle odpowiedzi na te listy pana wysłaliśmy do nich radiowóz nadjechał autobus do złamania kadłuba mogła nadążyć Marka, a pan mówi o tym, było jest teraz rzeczywiście był Warszawa przed wojną miała taki bardzo dziwny wóz strażacki z długą wysuwaną drewnianą drabin drabina i tak jak pisze pan Wiesław to była najdłuższa zdaje się rzeczywiście to była najdłuższa drabina strażacka w Polsce, a tutaj chciałbym przypomnieć 1 rzecz, że nie był Graz BATE tak jest, że wozy strażackie kupowane były nie centralnie przez ministerstwo, jakiego kupowany był przez poszczególne gminy i gmina gazety miała więcej tych wozów strażackich czasami ja mogłam nic bardziej no i jak jest w spontanicznie przerobiony jakiś powiedzmy ciekawie wyglądające i takim właśnie obozem był Matt Lutz, który grasował na walizek i zjednoczenia tam była straż pożarna i to też straż pożarna jest dziś aleja zjednoczenia róg dług ma przy Marymonckiej zaraz obok AWF -u i tam był temat euro samochód nagród przed wojną co się stało po wojnie nie wiem po prostu nie mówiąc może gdzieś ktoś ratował, aby był potrzebny na część np. pani Wiesławie przepiękny list bardzo dziękujemy, bo i wiele ciekawostek no i forma niesamowita przyznam się szczerze to Listen to my nagrywamy i ten list otrzymaliśmy już jakiś czas temu dobrych parę tygodni i nadal pachnie farbą Jajszczyk z ambitną osoby o inne osoby powiedział Tusk na euro 1 Adam twardo i tyleż ciekawa sprawa liderzy niektórych słuchaczy rzeczywiście jest Vettel nie słuchają naszych kolizji, bo my poprosili mnie czy pan pamięta pani zdrowie poprosiliśmy, by mówić o citroenie, że on miał związki z polską, a dokładnie nie wiemy, jakiej nikt nie miał czasu, żeby się tym zająć, żeby to zbadać jak to dokładnie wyglądało ich dymisje w sprawdziło pan Adam sprawdził to dokładniej okazuje się, że dziadkowie citroena mieszkali w Siedlcach tam też urodziło się kilka jego dziadek Bill Gross tak niedaleko niedaleko w sensie geograficznym i niedaleko w sensie czasowym osoby tylko dziadkowie citroena jest naprawdę miał bardzo bliskie wywiązała związki z polską jest kilka siatek urodziło się i tam też mieszkał dziadek Andre citroena prawdopodobnie przeprowadzi do Warszawy, dlatego że pochowany w Warszawie dziadek jej Izaak UR jest pochowany na cmentarzu żydowskim w Warszawie na sektory w sektorze 3002 . na tym samym tylko z cmentarza tylko w innym sektorze pochowana jest babka Miriam Rachela bat Ka Andreas Trela sektor piątej i 1 w szóstce la zamek Gold Feder z domu citroen właśnie w ona innym jest pochowana sektory 7 i ciągiem pieszym cmentarza żydowskiego w Warszawie, czyli on miał tutaj są rodziny nic dziwnego, że do Łodzi przyjeżdżał, bo jak jadą do Warszawy walk Group to blisko miał usługi miasto robotniczą tamto wszystko chciał zobaczyć dziękuję panie Adamie bardzo blado, bo to one ciekawe rzeczy mnie nie byłem, ale po płynach, dlaczego niby, dlatego że po Azji nie zostanie na bój, bo wpada wyliczanie ankiet musisz wybrać po prostu pro w sobotę, ale to tak na pewno nawet uniewinnienie w najbliższą drodzy państwo w bardzo nam miło, że pomimo tego, że audycja przeszła tylko do internetu to o nas słuchają państwo i chcą z nami komentować odpowiadają na nasze prośby piszą do nas listy również nie tylko mailowe, ale no pan Wiesła w z Żoliborza chyba jest albo i że urodził się na mieszkał w Landshut znane pazur tak, że nie wlicza się do tak długi, by budynek łamanych, gdy bank SA mi się z nami jeszcze raz kontaktowego bardzo byśmy chcieli jest też przeprowadzimy rozmowę, bo tu Doda jest żywa legenda ruchu można badać pewne rzeczy związane z motoryzacją widzimy pana Jakuba naiwnością odwiedzimy mogli oczywiście, więc między Martą warto dodać odbywać za 13 niezmiernie nadesłali może skontaktować ze mną wszyscy, którzy mają coś ciekawego zaprasza na Facebooka nawet mojego terrorysta Jerzy Lemański widać też można ciekawostki państwo macie to ważne przez redakcję, aby w redakcji jak najbardziej dostaliśmy właśnie na redakcję drodzy państwo za nami już prawie cała Europa, jeżeli chodzi o historii motoryzacji tak zaraz po drugiej wojnie światowej, a w Pszczew w 1956 rokiem taki okres sobie dobraliśmy spalenie, żeby opowiadać o tym jak to wszystko wyglądało polską mówiliśmy dość szczegółowo jak wiemy w Rosji w dno to tam kiepsko z tą motoryzacją było zawsze strzelali produkowali coś tam, ale kiepska, bo Niemcy zarówno wschodnie rynki zachodnie również mówiliśmy oczywiście Włochy Francję jest jeszcze jedno państwo, które należy wspomnieć, choć zawsze takie trochę na granicy Europy nie do końca wyspiarskie królestwo olbrzymie potęga przecież kiedyś wielka Brytania, bo przecież przed pierwszą drugą wojną światową wielka Brytania to był potentat Motor jest nr 1 w Europie jeśli chodzi o produkcję samogonu w latach dzielili się nie na świecie nie raty albo się ze Stanami Zjednoczonymi są to tak jakby delikatnie chyba też nie jakość w Europie, tym bardziej w latach trzydziestych Brytyjczycy byli na pierwszym miejscu stąd panie Krzysztofie tak naprawdę bez licencji nie mają szczęścia do do motoryzacji w pewnym sensie nie mają szczęścia, dlatego że powiedz mi dzisiaj nie ma żadnego takiego samochodu użytkowego popularnego mówi popularnego wśród, których kojarzyłby się z wielką Brytanię, bo o braku wiedzy mimo to General Motors kojarzymy z Niemcami Peugeot Francuzi rano Francuzi prawda Ford nawet król jest no tak konsorcjów tej chwili zrobił, ale jest to jednak nie kojarzymy forda z Ameryką tego Europejskiego z Niemcami kojarzymy wielka Brytania z pewnym luksusem się kojarzy na aktywizację nie tak i ludu ani tak oni pełnią życia zdali sobie nawzajem o tym, potem powiem, bo będziemy w 2 proc teraz rozmawiali właśnie w wielkiej Brytanii na każdym razie jest to dla Brytyjczyka to wielkie nieszczęście dla takiego patrioty brytyjskiego, który chciałby kupić samochód brytyjski produkowany w Niemczech Wielkiej Brytanii i który jest własnością brytyjską no praktycznie w tej chwili to Niewiem co mógł go i Morgana chyba w marcu te samochody są produkowane w małych śladowych ilościach i to jako takie repliki samochodu dla tych z końca lat jest land Rover ewentualnie jeszcze gdzieś w protest jest tak tak jak i użytkowe to mnie nie nie zależy jak nie znałby wszystkie te marki brytyjskie gdzieś ktoś posiada Rolls-Royce EMA BMW prawda bentleya ma odwagę i gdy między należą do Monachium należał do rozmowy z Atlanty takiego, żeby było volkswagen kupił bentleya i ruchu SLD nie musi powoli 1 z tych względów nie mógł dostać tego rozwiązania i rozwoju serio, bo BMW mini to decyzje w Monachium w tej chwili Aston Martin niby jest brytyjski, ale w wezwaniu nie jest zbyt niski, bo w pewnym okresie miał go Ford, a dziś praktycznie całe wszystkie akcje Aston Martina są wykupione przez funkcjonariuszy z funduszy inwestycyjnych z Kuwejtu diecezje np. samochód tak naprawdę Jaguar nogi drugi co do wielkości nijak była tylko właśnie koncern tata drugi od wielkości koncern światowy, bo zgadzam się śmiejemy samochodów tata bonie jest dla nas rynek mógłby się gubił zębate z mamą ale, ale jest tak naprawdę to już drugi do wielkości koncern na świecie koncern na świecie Lotus jakże brytyjski prawda nie jest zbyt niski, bo to jest Malezja w tej chwili są też wyścigowe bardziej tak, ale w tej chwili Lotos jest trzymany w rękach malezyjskich wał sal prawda jako ciekawostkę państwo bowiem dla warszawiaków mordobicie Gawot w Warszawie z ulica Foksal przy przy nowym świecie ta ulica przed wojną nazywa się Foksal krótko po wojnie nazywała się młodzieży jugosłowiańskiej, bo Jugosłowianie pomagali odbudować Warszawę czterdziestym siódmym roku w UE ale gdyby Rosji to wyginał Rosjan i Stalina przede wszystkim nowo stał się złym człowiekiem i z powrotem wyrzucono z młodzieży jugosłowiańskiej przywrócono nazwę Foksal, a skąd się wzięła nazwa powstałych tam było przedstawicielstwo Towarzystwa brytyjskiego właśnie obok sal tego, aby go, że u nas spuszczone na Foksal zrobiło się i to to samo Bałuk z hal i Foksal to jedno to samo my po prostu nazwaliśmy to octan i stąd się wzięła nazwa tej ulicy w każdym razie po co należy do General Motors sprzedaje opli na rynek brytyjski także opel astra energii w wielkiej Brytanii nazywa się pomysł opla astrę górą są astra prawda czy omega jak Stalin tak to wygląda dziś podziały te stare marki angielskich niema w Austin Hillman cham bery 1 cenny len ty jesteś standard sam winny triumf prawda to są lalki, które wszystkim czuwał świadomości miłośników motoryzacji, a teraz go w świadomości historyków motoryzacja miłośników starej motoryzacji, a inne trochę też jest dla banków z pochodzenia amerykańskimi no tak no wiesz co to wszystko od analizy mogą tylko ubolewać przecież Daimlera król jeździł noszą o zgadza się dna, ale dorosłe samice znanego z Rolls-Royce, a ile do tej pory jest dla Rolls-Royce jest w tej chwili jej niemiecki namiastki nowy jest takie trochę owce i ubolewam, bo bolą, bo zdaje się z chińskiego juana wobec Qumaka, ale jednak swoją koncepcję w pewien sposób zachował volvo w i całe szczęście mógł lokalizuje się ten normalizuje się to prawda, ale oni, gdyby WIG jest taki podział Niemiec i nie ma też oni mieli od początku, że ten słynny z 1800 sześćdziesiątego piątego roku trendu, a aktor tony wagi 1 lokomoty w jak ustawa o czerwonej fladze prawda no to już ich zdusił zablokowały na wiele lat i trzymało Francja Niemcy poszły do przodu ani sali miejsc zgadza się przecież sławetny też opowiadaliśmy w czasie audycji jeszcze kiedyś kiedyś za 2 lata temu jak zaczynaliśmy, że przecież strajki producentów nadwozi wozów konnych sprawiły, że to troszeczkę później w leśnicy od samego początku Anglia była mogły opóźniona tak zabory otwarcie, chociaż obowiązuje dla tak jestem Bogiem mówi o powojennych czasach, ale powiedz na chwilę jest startujemy z tych lat trzydziestych analizy są liderami w Europie wtedy właśnie są te samochody na handel Talbot Sandy Sankt Moritz standardy tak, a główny i 2 główne modele to jest Morris i Austrii to były 2 główne modele Wielkiej Brytanii one razem miały ponad 50 % rynku przed wojną, więc to było najpopularniejsze modele przed przedwojenne jedno były te są modele powiedz droższe Rolls-Royce z Betlejem jaguarem i takie, ale ma, ale to były o tak lasu Marwitu przed wojną tam własne sety 7 do samochodu wygrywały także drogą konieczne, ale rzeczywiście model przedwojenny aut wyprodukował od 1900 chyba dziesiątego 2 ósmego roku takie produkował tego słynnego ocena 7 HR, czyli 7 konnego, a później tzw . Belgii Austrii był samochód tak jak Niemcy zrobili pozbawiona dla ludu nowo tak zrobili wcześniej ten samochód dla ludu, bo to samochód 2002 . roku jego produkowana przez 17 lat do 3009. roku proszę państwa idą samochód bardzo popularny on miał niewielki silnik o pojemności 1 l 10 koni mechanicznych 80 km na godzinę brutto samochód w 2 bądź czteromiejscowy zależność jak obecnie się widziało i jest tutaj Anglicy mieli taką koncepcją dojrzeli chyba od forda to miał być Mono samochód to znaczy ten główny produkowany na rynku najpopularniejsze, do którego wszędzie części będą dostępne, czyli chcieli ten rynek tak brzydkie wcześniej Lida jest za mało, ale za to produkowany był w wielu miejscowościach co nie było zalew jego głupie, że on był już na ten cel Austin był dużo mniejszy od forda c, bo dużo mniej ważył tam chyba 300 parę kilogramów zalet także wokół malutkiej malutki samochodzik co ciekawe nadwozia do tej firmy robiła firma, która później zaczęła samodzielnie robić samochody były to samochody marki Jaguar, tak więc tutaj w tym przypadku mamy jak i powiązali je nazwała tak i firma z balu Side Car Company był prosty samochód ten ten chaos byłby gwiazdą miał nie miało amortyzatorów w ogóle miał hamulce na tył nożny, ale naprzód ręczne noga z morza nie był tani prosty łatwy w naprawie i w pewnym sensie pozwoli zmodernizować wielką Brytanię dowódcą główny samochód przed wojną Wielkiej Brytanii i drugi most, bo powiedziała, że były 2 firmy Austrii i morskich, a drugiego Morris Oxford Oxford Nowak, bo chyba były 2 w ogóle Morris, jakby takie fabryki forty i takie jak zmniejszyć dystans graniczy z zewnętrznego już nie będę nadal też nazwa tak rzeczywiście jedno, ale sam Oxford jako taki ten model o formę prądu produkowane przez wiele lat, bo jego do lat siedemdziesiątych w ogóle produkowano ciągłe zmiany, ale Oksford kojarzą się właśnie samochodem Morris i to były buble Oksfordu pierwszym seryjnie produkowanym samochodem w Europie, które posiadał seryjnie montowane radio to taka ciekawostka z medali oczywiście nie działał tak liche, bo do rady chciało włączyć potykać się nagrzeje i dopiero po jakim straszono odbierał nie odbierała absurdu GW wtedy radiostacji nie było naukę kilku grało, ale średnio po długiej co wiązało się dużymi zakłóceniami i czasami sam autor setek jechał na północ w Uranii chciało ubierać jak Kręcina Futura od razu dużo lepiej odbierał czasem, zanim się nagrzało już trzeba było ich nie ma jak ja na pewno będę jednak ono się między nakazywało lek. Wilka i gotuje wodę do 2 bezprzewodowy czajnik, aby sprawą zajęto się tak no tak wyglądała sytuacja przed wojną te 2 samochody o styl i Morris Oxford on jest w ponad 50 % rynku dawały Brytyjczykom i były to najpopularniejsze samochody i dzięki temu obok samochody też eksportowano dostaną jedno ważne te były też była inna Ameryka proszę państwa to jest zła Ameryka, która zgadzała się na samochody małe krótko po wojnie nawet jest Ameryka nie brali samochody małe, a potem się skończyło po raz wygrał dostał zgody tak, ale potem już go został garbus daglezje i wszystkie państwa które, które liczyły na swój eksport samochodów do Stanów zjednoczonych i liczyły, że będą to samochody mały pożytek państwo się za nie zawiodły i m. in. tutaj w kraju w tej grupie byli Anglicy Unii dla nich się urwał konkretnie rynek amerykański po wojnie co spowodowało, że Anglicy oddali palmę pierwszeństwa innym kraju i się właściwie nie pobierali zawyżone eksport nie tylko do Stanów zjednoczonych, ale też całą Europę środek to oczywiście przez całe Indie derby, bo w końcu do trzydziestego czwarta siódmego roku Indie były brytyjskie po tym, gdy Indie współpracowały z Brytyjczykami to wszystko, mimo że politycznie Józefa oddzieliły jedno drugiego to jednak ta gospodarka współpraca z auta handlowała Awicenna, ale stopniowo coraz mniej ni Brytyjczykom zwyczajnie motoryzacja wiodło się coraz gorzej dlatego tak stwierdziłem na początku umorzenie słusznie, że jednak przed drugą wojną światową Brytyjczycy byli potentatem światowym wszędzie były też byli potem agresywnie na pewno nie produkowali 5 samochodów stany Zjednoczone, bo sam Kenny Henry Ford i składała z o swych model tego jak ciepłe bułeczki co chwilę wybuchały tak samo potem moi zastępcy model, a w inne fordy dorosła cała trójka zalecała Detroit testował już miliony samochodów, ale i w Europie Anglicy byli numery nie pierwsza podczas drugiej wojny światowej tak jak w innych krajach cały ten przemyślał wszystko stanęło tylko oczywiście, że jeżeli Anglicy wprowadzili kartki na wszystko towary żywnościowe od umowy pozwala pozwalali, żeby z rynku była benzyna była reglamentowana tak licznie w rękach prywatnych benzyny nie było, bo śladowe jakiś ilości benzyna była przez to przygotowana cała produkcja była ona na cele militarne, więc nawet właściciele samochodu, który jego samochodu był kupiony przed wojną nie bardzo mieli jak tymi samochodami jeździ, bo nie było dostaw paliwa wszystkie firmy przewróciły się na produkcję wojenną Anglicy, chociaż wielka Brytania jako taka, jaką państwo nie została zniszczona struktura materialna tego państwa nie zdobyły bombardowania najbardziej, ale nie tak jak jej jak w Niemczech w Polsce to jednak w czasie wojny oni będą mieli ciężko dla niej masowo są tego ukrywać byli ciężko i takie rzeczy jak produkcja dóbr dodatkowych atak była zwykła motoryzacja prywatna musiały stanąć produkowano tylko dla po, a nie da się wolniej działa jako państwo motoryzacji nową maszyną tak jak mówimy tak ciężki czas, by wspólnie z aliantami ze Stanami Zjednoczonymi głównie musieli jakoś odeprzeć ten nasilający się zagęszcza niemieckiej armii strzelali potem faktem, że po czterdziestego trzeciego roku stopniowo coraz więcej dopuszczano pasa Anglikom i nawet 403 roku z szeregu pozwoleń na produkcję i na pasek i projektowych, bo jest tam nie wychodziła na proste było wiadomo, że ING pokonają zaradzić lądowanie w Normandii tak dalej to były i zgodziła się wojna o wyspy prawda wigilia miejska wojna z lotnicza jednak jest Anglia nie była bombardowana sama tylko bombardowała zatem już tutaj w tej sytuacji można było popuścić pasa i rzeczywiście 4 cylindry jest czwarty rok tuż za stopniowe przygotowywanie się do rozwinięcia skrzydeł po drugiej wojnie światowej co skończyło się niestety plan zgodny z Moniek Legia powojnie nie zakończyło się powodzeniem najpóźniejszy tacy już po drugiej wojnie światowej pani, że ja proponuję, żeby następnym odcinku to zaczyna rozmawiać, bo rozdawaliśmy ją lista kont musieliśmy o tym, wspomnieć z przyjemnością tak ważna jest dziękujemy jak najbardziej i bo po drugiej wojnie światowej okazało się, że wielka Brytania nie jest w stanie udźwignąć ciężaru wielu Marek i zaczęli to kombinowanie, dodając tak korzystne działanie nazywa go włączyć jest to dosyć ciekawe, bo tak jak mówisz my tych tych producentów samochodów przed drugą wojną światową od groma tam takich mniejszych, ale upadały powstawały nowe małe kilkanaście razem, gdy pytam, jakie firmy tu, o której pierwsza w miarę jak prototyp regularnie tak, by wydaje albo samochód jednak nie widziała taka firma była ona była tego dnia ma także w tym odcinku zakończymy w przyszłym tak jak mówimy te losy brytyjskiej motoryzacji po drugiej wojnie światowej i powstawały koncerny motoryzacyjne, które co uznane niekoniecznie dziś już produkują tak jak jest pan Jerzy powiedział dzisiaj norm mało co jest tej brytyjskiej motoryzacji prawie w ogóle, więc jak to było to w przyszłym odcinku Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki Krzysztof Woźniak dziś skłaniamy się Nisko Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!