REKLAMA

Chcesz być zdrowy - tylko nie siedź ! cd

Data emisji:
2019-06-05 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:37 min.
Udostępnij:

Dzisiaj ciąg dalszy opowieści o eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy, by zbadać jaki wpływ na nasz organizm ma wielogodzinne siedzenie. Po pierwszym etapie gdy to 61 ochotników siedziało przez 4 dni po 14 godzin na krzesłach a pozostałą część doby spało, okazało się, że Rozwiń »
badani mieli niepożądane zmiany w poziomie cholesterolu, a także większą oporność na insulinę. Nastąpiły też zmiany w komórkach śródbłonka, które wyścielają naczynia krwionośne.
A to z kolei ma związek z większym ryzykiem chorób serca.

Następny etap polegał na tym, że te same osoby jedną godzinę siedzenia na krześle zamieniały na ćwiczenie - jazdę w tempie umiarkowanym na rowerze stacjonarnym. No i co ?
Po czterech dniach siedzenia z godzinna przerwa na rowerze stan nabłonka badanych się poprawił.
Ale ich wrażliwość na insulinę i poziom cholesterolu pozostały niezmienione, czyli nadal były zaburzone.
Następna trzecia część badań to 4 dni podczas których ochotnicy stali lub przechadzali się przez co najmniej 5 godzin dziennie.
Co się okazało,
Poprawił się metabolizm glukozy we krwi i spadł poziom cholesterolu, ale uszkodzenie komórek śródbłonka nadal pozostało. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przewodnik TOK FM na zdrowie w dzień dobry Ewa Podolska dzisiaj ciąg dalszy opowieści o eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy zbadali, jaki wpły w na naszych organizmach wielogodzinne siedzenie w po pierwszym etapie, gdy do 61 ochotników siedziało przez 4 dni po 14 godzin dziennie na krzesłach, a pozostałą część doby spadło i okazało się, że badani mieli niepożądane zmiany w poziomie cholesterolu, a także większą odporność na insulinę w ich nastąpiły Rozwiń » też zmiany w komórkach śródbłonka, które wydzielają naczyń krwionośnych, a to z kolei ma związek z większym ryzykiem chorób serca jest etap polegał na tym, że te same osoby 1 godzinę siedzenie na krześle zamieniały na ćwiczenie jazdę w tempie umiarkowanym na rowerze stacjonarnym no i co po 4 dniach siedzenia z godzinną przerwą na rower z danych nabłonka badanych poprawił, ale ich wrażliwość na insulinę i poziom cholesterolu pozostał niezmieniony Klich nadal zaburza następna trzecia część badań do 4 dni podczas, których ochotnicy Stali lub przechadzali się wszyscy najmniej 5 godzin dziennie co się okazało poprawił się metabolizm glukozy we krwi i spadł poziom cholesterolu, ale uszkodzenie komórek śródbłonka nadal pozostał, jakie wnioski o tym, większe niż w przewodniku na zdrowie przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

REKLAMA