REKLAMA

Rob co chcesz tylko nie siedź !

Data emisji:
2019-06-06 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:49 min.
Udostępnij:

Dziś podsumowanie eksperymentu jaki zrobili holenderscy naukowcy, by zbadać jaki wpływ na nasz organizm ma wielogodzinne siedzenie i co daje nam pojedyncza lekka aktywność fizyczna. Rozwiń »
Przypomnijmy zasady eksperymentu.
3 razy po 4 dni. Pierwsze 4 dni: 61 osób siedzi przez 14 na krzesłach, pozostałą część doby śpi, drugie 4 dni - w siedzeniu badani ma przerwę na godzinna jazdę na rowerze stacjonarnym. Trzecia sesja: 8 godzin siedzenia - 6 stania lub spaceru. Badaczy interesowało
jak wprowadzony ruch poprawi to co zepsuło wielogodzinne siedzenie.
A popsuło dużo, ponieważ okazało się, że ochotnicy po pierwszej siedzeniowej sesji - przypominam 14 godzin non stop, mieli niepożądane zmiany w poziomie cholesterolu, a także większą oporność na insulinę. Nastąpiły też u nich zmiany w komórkach śródbłonka, które wyścielają naczynia krwionośne.
A to z kolei ma związek z większym ryzykiem chorób serca.

Okazało się że ćwiczenie - jazda na rowerze w tempie umiarkowanym , oraz chodzenie i stanie mają wyraźny wyraźny pozytywny wpływ na organizm, choć trochę odmienny.

Ćwiczenia zarówno te umiarkowane jak i intensywne polepszyły stan śródbłonka naczyń, prawdopodobnie poprzez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne.
A z kolei stanie i spacerowanie miało bardziej wyraźny i pozytywny wpływ na metabolizm cukru i tłuszczów. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przewodnik TOK FM na zdrowie w dzień dobry i Ewa Podolska dziś podsumowanie eksperymentu, jaki zrobili holenderscy naukowcy, by zbadać wpły w na nasz organizm wielogodzinnego siedzenia i ich co daje nam pojedyncza lekka aktywność fizyczna przypomnimy zasady eksperyment 3 × po 4 lat pierwsze 4 dni w 61 osób siedzi przez 14 godzin na krzesłach pozostałą część doby śpi, a drugie 4 dni siedzeniu badani mają przerwę na godzinną jazdę na rowerze stacjonarnym trzecia sesja o 8 Rozwiń » godzin siedzenia 6 zdań lub z pracy badaczy interesowało jak wprowadzony ruch poprawi to co zepsuło wielogodzinne siedzenie popsuło duży pojazd okazało się, że ochotnicy po pierwsze, śledzenie owej sesji przypominam 14 godzin non stop mienie pożądane zmiany w poziomie cholesterolu, a także większą odporność na insulinę nastąpiły też u nich zmiany w komórkach śródbłonka, które wyściela się naczynia krwionośne, a to z kolei ma związek z większym ryzykiem chorób serca okazało się, że ćwiczenie jazda na rowerze w tempie umiarkowanym oraz wchodzenie i zdanie mają wyraźny pozytywny wpływ na organizm, choć trochę między ćwiczenia zarówno te umiarkowane jak intensywne polepszył stan śródbłonka naczyń prawdopodobnie poprzez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne, a z kolei Stanin i spacerowanie miało bardziej wyraźny pozytywny wpły w na metabolizm cukru i tłuszczów a jaki jest tego mechanizmu jutro przed 4 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!