REKLAMA

Rodzinny samochód Rolls Royce.

Data emisji:
2019-06-08 12:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
23:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak przed mikrofonem zmotoryzowani studio oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani, że dzień dobry panuje dobry państwu w poprzednim odcinku trochę nakreśliliśmy jak to wyglądało z motoryzacją w wielkiej Brytanii zarówno przed drugą wojną światową i w czasie drugiej wojny światowej tu jest wszędzie tak samo rynek funt przestał działać w czasie drugiej wojny światowej wszystko co było do produkcji to przeniesiono, Rozwiń » żeby produkować militaria na potrzeby wojska na potrzeby wojny jest to jest jasne ale, ale bardzo ciekawa sytuacja, bo tak jak mówiliśmy wielka Brytania przed drugą wojną światową była potentatem nawet światowym, jeżeli chodzi o produkcję i eksport samochodów bardzo dużo różnych Marek producentów samochodowych było 2 najpopularniejsze jak stwierdziliśmy to było Austin oraz MORiS no i tak po drugiej wojnie światowej oraz urzędem jest ofiarą chcieli coś zrobić, ale problem był z materiałami z materiałami tylko oniemieli, bo przez nawet pamiętamy, że Izrael francuskiej z Ireną francuskie były problemy z farbą nawet malowana farbą wojskową te samochody Anglicy też mieli różne tam takie problemy punkt bezpośrednio po wojnie jeszcze Anglicy szybko wznowili dosyć produkcję i przez krótki czas byli nr. 1 w Europie, ale króciutko dopiero wtedy nastąpiła zmiana i to jest niezwykłe to jest naprawdę szacunek dla Niemców, bo Niemcy weszli na numer z rana na podium na pierwsze miejsce jeśli chodzi o liczbę wyprodukowanych samochodów Anglicy spadli na drugie, a potem spadli na trzeciej czwartej piątej szóstej jest jeszcze da, a teraz już ich praktycznie w ogóle nie ma, tak więc tutaj to była taka, że taki stopniowy stopniowy regres na początku było dość dobrze, bo samochody angielski brytyjskie były nawet eksportowane do Stanów zjednoczonych w Polsce świetnie sprzedawał się na nadmorskiej to był taki samochód, który stanowi, jakby łącznik obu MO FF Bobolic EIC produkowany był już od 3004 . roku zatem od czasów przedwojennych i produkowany był również podwoili odchodzi powoli jeżdżących Kamis te firmy te, które miały pomóc w produkcję po wojnie swoich przedwojennych samochodów to były i firmy francuski wywiad, aby coś takiego robił i robili taniec właśnie tego Morrisa i stołu samochód, który troszeczkę wyglądu przypomina doskonale u nas w Polsce znany Fiat 508 bank, którego my produkowaliśmy Morris i miał podobno nawet parametry techniczne, bo tam był silnik 09 l natomiast tuż przed wojną tuż tuż przed wojną on otrzymał swoisty lifting i wygląda to z nowocześnie i minister model z 3004. roku wtedy dostał tzw. tę chłodnice wody spadało tak jednak celnicy nazywają łotra fordami grill, czyli takiej nie psuć pod kątem prostym pionowa chłodnica tylko ta ulica tak jak język tak brzmi to, że szkoda, że jak wodospad właśnie taka zaokrąglona zdawało opływowe kształty no i mówiło się też, że ten samochód ma maskę aligatora co to znaczy niech się państwo skojarzyć stare samochody chociażby fiata 508, aby dostać się do silnika otwierało się bądź koledzy z klubu to prawe skrzydło maski jama taka akurat taka jak alkoholizm jest za młody wszystkie mają dla nas jest absolutnie normalne co prawda przez pewien krótki czas w latach sześćdziesiątych była moda, żeby za Natalia otwierała się w przeciwną stronę niby to poprawiał bezpieczeństwo, ale jest sporo tam widzieli tylko jest zabezpieczenie do otwieranej maski otworu i na początku, gdy takie maski się pojawiły złośliwie nazywano to właśnie maską aligatora jest to jak po samochód polskiej akcyzy to prosty silnik jest 29 koni mechanicznych, ale miał 4 biegi co jest godne podkreślenia, a w czasie wojny był też szyby robione, ale oczywiście nie na potrzeby prywatne tylko na potrzeby wojska autobusy samochody pocztowe przede wszystkim, ale były też sanitarki, ale tu zaznaczyć 1 rzecz Otóż od 1936 roku pracuje mówi się pewien pan, który zrobił karierę na miarę Europejską mianowicie od 3006 . roku mogli się pracuje Alex i Świgoń z TOZ bieg z pochodzenia on wtedy to był młody chłopak 30 lat jak i został zatrudniony w rozwoju i przez ulice i on dopiero później 15 lat później z budową zaprojektował słynnego mini Otóż proszę państwa będzie mógł go z nami nie poświęcił go dostał jedno odcinek jak najbardziej tylko, że to już dużo później szatana i w Dallas 60 latach tak sami w 501 000 000 to lokale popularne rzeczywiście wyjdą te lata w jedno w każdym razie ich gonić był osobą bardzo popularną Wang otrzymał nawet tytuł sir taki ma karty w kadrze nie ma karnych Aksamu właśnie ze, ale i z jego list i one stworzył stworzył tego nie Morrisa i kawą Morrissey młodszy syn czwartego roku, ale za to utworzyć jego następcy i tutaj mamy bardzo analogiczną sytuację do terenu Otóż prace nad następnym listem miał kazać Mino i Neeson nazywał się mi do prac nad nim zaczęto w ukryciu tak jak prace nad jedno i zaczęto mniej więcej w tym samym czasie euro 1940 Alicja to chyba wyszło kilku mówię, że po czterdziestym trzecim roku dopuszczono ofertę pasa pozwalał na pewne rzeczy i m. in. na trasę projekcji projekcyjne projektowe nad samochodami wiedząc, że ta wojna niebawem się skończy i należałoby mieć już jakieś gotowe projekty do ewentualnej produkcji pokojowej stąd też zezwolenie na oficjalne produkcję, by prace projektowe jednak z nowymi smakami nowymi modelami samochodów i tereny projektowany w ukryciu Morris Minor po czterdziestego trzeciego roku był problem projektowany oficjalnie i powojnie właściwie po to, program nie był gotowy, ale tutaj znowu analogiczna sytuacja do renomy mianowicie William Morris tak jak Wilno nie był zwolennikiem tego samochodu już zwyczajnie go samochód nie podoba się też, aby nadać jakiś czas tak nie dochowali się, ale też dokładnie to samo jak będą wolno mówić twierdzi europoseł ma robić nowy model skoro jeździ Café sprzedaje tak, ale rano mówi młody i tutaj ta sama sytuacja Morris twierdził, że po co skoro model AIDS co daje świetny czas 3004 . roku zatem w 2, a mamy rok to jest możliwe jest ich córek poco się bagaż następny jakiś nowe samochody z dołu twórców samochodów w obu dość popularne, że państwo może nawet Henry Ford on jego zasiłek w Buffo może być to, żeby przestano zaprzestać produkcji modelu IT body Works, gdy Henry Ford produkował do swoich wielki plan jest na nas, że mogliśmy zaprzecza swojego dziecka na toczeń jest w Łagiewnikach założyła sobie William Morris kochał tego ten model ich, bo tutaj rzeczywiście ten model był popularny świetnie się wydawało oboje i miał do niego do niego sentyment no ale jednak 1 pociąg w ogóle zgodził się tylko, żeby produkować bez długich tygodni Nora, ale potem okazało się, że ludzie i ich także wymiar ludzie tego też nie chcieli kupować co normalne, że w państwach dochodzi nowy model na nich bardzo mamy, więc kupować model start wolimy ten nowszy lej na pojawiło się pod pozwoleniem ulica na produkcję samochodów czterodniowy IR to był w ogóle bank i zaczęto masowo produkować w domu pierwszy w Anglii samochód, który wyprodukowano w liczbie powyżej 1 000 000 sztuk właśnie ów Morris Minor był lekko produkowany był nie tylko na rynek brytyjski Bono eksportowane na Europę i przede wszystkim Stanów zjednoczonych Lee kończy się druga wojna światowa i wszystko jest na dobrej drodze wydaje się, że Anglia ustawiła się na swoich torach nadal będzie nas nadawała rytm euro, ale jeszcze tylko wspomnę 1 rzecz, że ten Minor to całkiem oryginalne było nadwozie bardzo popularne w tamtym czasie tak prawda w wyda zgodę, o czym pan mówi o nadwoziu w dla cudzoziemców normalne w Polsce się pojawiał testach na dworze nie odbył tak jak najbardziej oczywiście to by zaraz mam ma pan jakąś oryginalną zagadując go el Nino ma w rajdach czynie, ale było podobno już od biedy, ale tak, dlaczego takie były te tendencje w dno, gdyby grunt, że chce Dawidowi udało się w stanach Zjednoczonych i tutaj tak jak Pudzian Anglicy wychodzą wydaje się, że jest zgoda, dlatego że od 50 mniej więcej tak mogę mniej więcej dostęp przełom w stanach Zjednoczonych, kiedy Amerykanie podwyższa się stopa życiowa koniec wojny i państwo wiecie z historii doskonale wie w latach pięćdziesiątych start znaczony był wielki skok nagle pobudowano drogi budowano autostrady przed wojną Amerykanie nie mieli ani 1 km autostrady proszę państwa nagle są budowane autostrady pobudowane drogi dla samochodów wygodniejszy i potężny i nagle pojawiają się zapotrzebowanie pojawia się zapotrzebowanie na samochody duże krążowniki szos, bo Amerykanin nie będzie byle czym jeździł i wtedy to już tak policja już dawno nie istnieją, a w barze, że jakiś tam na wsiach i fordy, a już testy nic się po prostu śmieją i styl z wszystkich tych małych samochodów Amerykanie śmieją, bo oni uważają, że samochód powinien mieć no przynajmniej 5 m długość i tutaj pięćdziesiątym roku załamuje się kompletnie sprzedaż Morrisa w w stanach Zjednoczonych Anglicy i nie bardzo mają, gdzie samochody eksportować, tym bardziej że w Europie już zaczyna ufać produkcja wszystkie te firmy Francuzi Niemcy bardzo młodzi albo ktoś o nich pozbierali w garści w jej zaczyna produkować stoi Jan Lis już wkrótce przystań Szeligi i do 50 Anglicy już spadają na drugie miejsce już nie są wytwórcom producenta nr 1 z Europy 2 wyprzedzili Niemcy, a niebawem wyprzedzili je Francuzi potem wyprzedzili ich Włosi i koniec takie kończyło i wtedy prawdopodobnie tak, że wydaje, że wtedy chyba Anglicy doszli do porozumienia, że auta popularne to nie jest specjalność prawdopodobnie też tak sobie to uświadomili i rzeczywiście od tego czasu a wyjątek potwierdza regułę, więc tutaj wyjmujemy Morrisa mini Morrisa tego małego lorda, ale tak naprawdę Anglicy nic takiego powodu poważniejszego popularnego od tamtego czasu nie zbudowali, owszem, angielska motoryzacja to był Rolls-Royce to był Betlejem to był jaguary, czyli Animal, czyli już zupełnie inną stronę inną stronę po wypowiedzi religijny kraj tak to jest coś takiego może bazach w sporcie Holendrzy, którzy zdali sobie sprawę, że oni nie będą w stanie w woli biali mogli być jak i sukcesu, bo nie mają ani śniegu za dużo ani gór nie mają miejsc, gdzie co mają zjazdy z podkowy skoczkowie nie mają szans wobec tego wybrali sobie taką dyscyplinę, mówi że będzie on wszystkie medale zgarniali, ale niech to będzie taka jest dyscyplina, która ma dużo medali w i wybrali jazdę szybko na lodzie i tam z dystansem takich jak i obaj mężczyźni kobiety i t d . i potem okazuje się wyborem dla zimowych Holendrzy są potęgą, mimo że nie mam tego śniegu prawie wcale, bo oni wszystkie dzieci uczą się jazdy na łyżwach i trenują i tak samo źle koledzy Anglicy uznali, że tutaj tak Reno produkuje same Niemcy są pod Wawelem wyskoczyli podniosą w dodatku tę odwagę Anglicy odpuścili, choć sami mogli go produkować też o tym, mówiliśmy hakerzy uznali, że to się do niczego nie nadaje potem pluli sobie brodę w głosie jak teatr mały zgrabny jak wyprodukować no co się dzieje Anglicy widzą, że nie dadzą rady po prostu nie będę się kopał z koniem nie dam rady jest fachowe i w winnym miejscu zupełnie jednocześnie uznawali to, że ich obywatele będą jeździć właśnie tymi takimi użytkowymi Rud NIK dla ludu tzw. potocznie samochodami sprowadzanymi z innych krajów nowo chcesz wiadomo, że no to sytuacja zmusiła tak jak samochody z rezerwuaru wody wprowadzać te były pewne marki, które sankcji nigdy nie prowadzili, bo złodzieje tak jak chociażby Piast 24 włoski nic nie wprowadzi dla nich żadnego modelu serca embargo było nie zatrzymywali nagrali zaledwie kilka nosił nazwę i na jak rejestrować i w NATO dżentelmeni faktycznie daje razem z ludem ZSRS prowadził to może tam taki sam łokieć, ale Wólka to sugestia, ale gwiazdy to są lata sześćdziesiąte to powinniśmy nadal wrze pani, jeżeli w pewnym momencie okazuje się, że te wszystkie marki, które produkują tutaj jakiś samochodzik tam samochodziki tak dalej i t d . i t d. muszą się wziąć do kupy i zaczynają się łączyć będą debatować co zrobić, żeby to wszystko uratować Nobody, bo pauzuje, żeby robić radzi źle Morris zabierali źle i zaczyna się robić wszystko się tragicznie wręcz wyglądać, bo brytyjska motoryzacja tak ma być rozłożona na łopatki i uznano, że jedynym wyjściem będzie połączyć te 2 firmy Austina i Morrisa te 2 firmy, które opanowały ponad 50 % rynku przed wojną i miały nadawać ton brytyjskiej motoryzacji po wojnie za tę uznano, że jeżeli te 2 firmy, o ile osobno dzielono je oraz osoby nie najlepiej, jeżeli połączą swoje siły to wtedy wyjdzie jej jakiś taki jak jest Kompania duża, która będzie mogła rywalizować z całą Europą i w ten sposób powstało biopsji, czyli British Motor Company Morris Austin w tak Moritz i o tym, potem z o długu w kolorze, bo zaraz potem dołączono do nich jeszcze jaguara i w ten sposób powstałby też o to chodzi i zęby też o to chodzi próbował no tam zamieszać na rynku europejskim, ale nie bardzo mu to wychodziło cały czas tam były tam kilka powodów było, bo po pierwsze, ta ogromna konkurencja po drugie, brak tradycji brytyjskiej budowaniu małych euro samochodu, bo Francuzi mieli dużo większe tradycje Włosi mieli dużo większe tradycje i trzecia w bardzo istotna panie Krzysztofie Otóż, gdy w zarządzaniu tam jakoś nie zmieni zdanie było dobrze zarządzane i tam jest siła robocza bank była inna relacja oferta cenowa jej siła robocza była droga Francuzi byli w stanie wyprodukować swój samochód tani banki były troszeczkę tutaj Francuzi i Niemcy nadrabiali tym czym jest państwo socjalistyczne w latach 8270, gdy mieli tańszą siłę roboczą i nasze towary były tańsze i tak samo brytyjskie towary były najdroższe w tym czasie i te samochody były i nikt tych samochodów i to zwyczajni kupować próbowali ratować, że do tej spółki Austin Morris Jagła dorzucili jeszcze potem lej lej lej landa, który z kolei trzeba sobie standardach tych umów na rowerach i powstało 60 ósmy roku British Leyland Motor Corporation, by potem to zostało zamienione w latach osiemdziesiątych na rower grup wtedy zatem to w faworyzować Lovelace samochody do jak co do 2001 . biegu rowery prawda był dosyć popularny mały test tego nikt nie chciał podatnik zgadzam, ale mało była mała była sprzedaż i to zbankrutowało ogłosiło bankructwo, gdyby nie wykupili tego wszystkiego razem Chińczycy toby to przestało w tej chwili funkcjonować tak całe te przeobrażenia te ogromne i jakieś papierkowe roboty te logistyczne wielkie przedsięwzięcia to wszystko razem było po to, żeby w 2005 roku Chińczycy kupili je do siebie bez zgody na ziemi warmińskiej z tym pan powiedzieć, że Brytyjczycy po drugiej wojnie światowej przewidzieli co się stanie zdolnych i niekoniecznie wygrywa kobieta na to pozwoli to rasa ta praca posła na torze w 2000 piąta roku kupili Chińczycy zgodnie z, ale to przecież głodna czy tak to jest kwestia, o których pan mówił, że kiepskie zarządzanie, bo przecież Jerzemu k widać było od samego praktycznie początku tego czasu powojennego, że motoryzacja się rozwija idzie w tę stronę, żeby każdy mógł samochód posiadać przynajmniej zdecydowana zdecydowana większość to przecież logicznym było, że jeżeli my zaczniemy produkować tylko ekskluzywne samochody to sorry, ale na rynkach jesteśmy w stanie się trzymano tak, ale oni chcieli produkować w pytaniu nie chcieli tylko ich nikt nie chciał kupować, bo były za drogi jest relacja cenowa powtarzam raz jeszcze funt brytyjski troszeczkę inaczej wygląda cenowo w stosunku do franka GE ty nawet marki niemieckiej chleb kosztował w wielkiej Brytanii drożej niż we Francji i w Niemczech, by wszystkie te były trochę wyższe Anglicy też więcej zarabiali, więc się wyrównywał ale gdyby ta pospolita po prostu angielskie towary były drogie, że Anglik pojechał z wysp na kontynentu w holu sklepu dla niego było tanio, jeżeli Niemiec pojechał z jej Europa, bo każdy Anglik to poszedł do pobliskiego dla niego było drogą i tutaj nic nie tłumaczyło to dla nich więcej zarabiali oni swoje towary mieli zdrowsze i te samochody dlatego nie chciał się cena, ale i w 1 z pewnym momencie powiedzieli, że ta właśnie takie samochody użytkowe normalne to nie dla nich my produkujemy zdali sobie sprawę, że tutaj z wy SO -li nie bardzo mają jakiś jego nie ma szczęścia od małych samochodów wobec tego mało co robi jednak utrzymały się w użyciu tej firmy, które produkowały samochody leniwi tylko Brytyjczycy nie rozwali sem no tak, ale to wie pan na to, że to, kto jeździł Rolls Royce sam sierżanta tak oto do samej nawigacji 1 z modeli Rolls-Royce, a zarazem milionera zabronił bowiem sam tom czwarty jedno to był właściwie z założenia wyprodukowanie tylko dla głów królewskiej nodze z najbardziej znanych w pierwszych latach powojennych modowa styl oraz Rosji chyba pora powiedzieć teraz parę zdań zacząć całe szczęście Heat żalą się utrzymał w standardzie rozległe wykazał się utrzyma dopiero 2001 . wieku tranzytowe gorzej wyglądało no teraz jak państwo doskonale wiecie Rolls-Royce jest należę do BMW natomiast firma stała stanęła startowała w 1905 roku czas Reus i Henry Royce, a jednolity model od 1906 produkowane 2006. mój ulubiony Silver Ghost potem dwudziestym szósty roku zgłosił się zrobi to brzydkie stare wobec tego zaprojektowano pan Tomek był pan tam pierwszy pan to drugi wagon trzeci to wszystko było przed wojną 2006 . do 3009 . roku i 3009 . już trzydziestym ósmy roku zaczęły się pogłoski, że Rolls-Royce myśli o następcy bankomat trzeciego firma dementuje to on, ale tak naprawdę te prace rzeczywiście były już przed wojną te prace natomiast po wojnie kontynuowane były i pokazany w samochód zrobiono w 1 tylko egzemplarzu bardzo elegancki i Jakubem leżało w międzyczasie jak państwo wiedzieć Rolls-Royce zakupił bentleya i ten samochód zastępczy pokazano bardzo młodemu księciu młodemu chłopakowi był to książę Filip, który był i jest dzisiaj miłośnik motoryzacji da się do niedawna to problem z prawa jazdy prawo jazdy bez tłuszczu w samochodach tak, by o oświadczyło ostatecznie, że przestaje kierować pojazdami w zamachu, ale z gminnym słusznie no skoro tak uznał jasny pańska decyzja ma ono ludowi wuj nastawiał, bo odsetki z Chin i w pierwotnej w różne legendy są przecież o księciu Filipie Nogal wynajętej zdobył młody chłopak jak pokazano w latach czterdziestych księciu Filipowi ten samochód no to były zachwycone i powiedział, że całymi taki garaż oby z tego uznano, że to za mało zbuduje się na początku chciano zbudować tylko, że państwa w 1 egzemplarzu dla młodej pary, bo w tym czasie już byli małżeństwem książę Filip oraz 1 z LGD, czyli była królową, bo to był rok czterdziesty dziewiąty zdaje się jej Elżbieta była księżniczką była wiedziała, że będzie w przyszłości królową, ale jest póki co jej głową nie była zatem dla tej pary książęcej Elżbiety Witek zbudowano ani 1 egzemplarz z i 1950 roku Elżbieta go zakupiła stała się jego jego właścicielką i parę zdań o tym, pan wojewoda powiemy na pomoc państwa ciekawie, bo zbudowanych 18 egzemplarzy i czyje ręce co pan to my się dostał, bo to właściwie dzisiaj najdroższy samochód na świecie, kto jeździ jeździ tak oto samochód naprawdę no i wielka bardzo bardzo się z tego samochodu od szosy bezpośrednio po wojnie Anglicy i nie produkowali nikt nie ustalili, że Antoine, a tu czwartym w ogóle w taki samochód zamierzają produkować, bo czasy były ku temu niestosowny Anglia po wojnie skoro brakowało towaru na to decyduje, kto mógłby mu życie samochodach luksusowych to co mówiliśmy wcześniej rangi diety próbowali zwykłe samochody zatem robi Rolls-Royce też luksusowe, ale nie aż tak bardzo ruchliwe ulice w celi z drewna widmo Isabel dał on, czyli srebrny Świt i to są to były 2 samochody los podobny do siebie on miał tam prędkość około 150 km / h przyspieszenie do setki 15 sekund paliło około 1520 l na 100 km z reguły silnik tezy tam silniki były sześcio cylindrowe i one były raz pod nazwą Rolls-Royce, a czasami pod nazwą Betleja z, tak więc to były takie samochody luksusowe, ale nie tak jak do jakich przyzwyczaił nas Rolls-Royce no, a właśnie pod koniec lat niźli 40 latem to te prace nad kantorem czwartym wznowionej po zaciętej przed wojną i kiedy okazało się, że książę Filip jest zachwycony tym samochodem i zbudowano 1 z jak rok 50 mamy 1 egzemplarz w kolorze zielonym z takim czerwonym paskiem wzdłuż i domu egzemplarze dla królowej Elżbiety królowa Elżbieta w tym czasie jest zasadnie była królową w ogóle był rzezią byli bardzo chora, ale możemy nazywać tak jest dalej panuje jest szósty i on chorowały i emigrowała jednak Elżbieta Zielińska Elżbieta często wypełniała jego rolę dawka podróży do państw satelickich Angielką niestety ta z Gedanią awans do kolonialnej Johna Bridgesa sprzedaży w ciągu 2 miesięcy dała 135 przyjazd przyjęć i 50 bali balów, tak więc naprawdę miał dużo pracy i była za granicą na 1 z takich przyjęć, kiedy dokładanie wiadomo, że zmarł ojciec to był pierwszy raz w historii Anglii jedyny chyba taki moment, że następca tronu tronu znajdował się nie na terenie wyspy brytyjskie i był za granicą kraju, kiedy okazało się, że będzie akurat jedno, a Elżbieta młoda dziewczyna wraz ze swoim mężem na zaprzysiężenie było w lutym chyba znany jest szósty, a w kwietniu pojechała do oka katedry niskie, by umocnić deski na zaprzysiężenie i pojechała właśnie Rolls Royce sam tym modelem Phantom kwarty, kiedy on już wtedy zaprawę i nie były w 1 egzemplarzu bo, pisząc drugim roku już więcej egzemplarzy było, ale był sam audyt liście niezwykłe jak i ten samochód wtedy trzeba było przemalować dlaczego, dlaczego Otóż w tym momencie, kiedy Elżbieta stała się królową samochód stał się reprezentacyjną limuzyną państwa brytyjskiego, a musiał być kolorach reprezentacyjnych takich, jakie sobie, ale wielka Brytania upatrzyła tak jest w kolorach są do dziś jestem od po prostu czarny z gotowymi elementami, jakie są samochody brytyjskie brytyjskiej Korony gór Korony koronowane głowy i tutaj ceny, choć jak królowa sobie jako cywil zza Lady była zielonego czerwonym paskiem z głów to trzeba było przemalować na inny kolor czarny i Bordeaux jest 505 roku do tego samochodu dodano skrzynią automatyczną, bo wcześniej go sam zresztą przyjął, a potem to samo tak jeszcze długo funkcjonował w rodzinie brytyjski, dlatego że tym samochodem np. że państwa jechała jechali rodzice Williama słupskiej Kamila i Karol znacznie rodzice Kras ojciec jest macochą prawda geje i książę Karol z Kamilą jechali tym tym samochodem na ślub księcia Williama, a 2008 roku w Megane dojechała do Harry ego i jadą do grupy tajny ślub to właśnie tym rozrostem podjechała do rodziny samochód no no tak rodziny brytyjskiej rodziny samochodu rodzinie królewskiej i cały ten pierwszy model pierwszy model czy mamy tak, że jest ona jest niemal do niedawno na błędy w sparingach oraz model g opowiadał po błędach jest rzeczywiście ciekawe jak najbardziej w ślad tak co tydzień się ukazuje nowy odcinek w sobotę około godziny dwunastej wtedy proszę wyszukiwać się na stronie tokfm PL albo są aplikacje mobilne TOK FM Rolls-Royce królewski samochód rodzinny o jak rodzina taki samochód rodzinny można powiedzieć jeździli słusznie i jeździ do dzisiaj ten samochód jest doskonale doskonale o tym wiemy w tym odcinku kończymy Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję za to historia również Krzysztof Woźniak w przyszłym jeszcze trochę o tym, fantastycznej tej fantastycznej Marcel brytyjskiej Rolls-Royce, która się utrzymywała dość długo i t d. jest tylko w gnie w brytyjskich rękach i myślę, że jakby po drugiej wojnie światowej ktoś w Brytanii usłyszał, że Rolls-Royce będzie w rękach niemieckich to tam nie uwierzy w taką przyszłość miast przy Smoczej jeszcze trochę i w Ciechocinku też podsumujemy odrobinę motoryzację Europejską, by nie darzy pani zdążymy nie mogła znieść zdarzało ale zanim Jagła Wowy mamy czas mamy czas dla ucznia i tak będzie inny w przyszłym odcinku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!