REKLAMA

Nie spędzaj dnia na krześle ! Podsumowanie

Data emisji:
2019-06-07 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:39 min.
Udostępnij:

Najgorsze co możemy zrobić dla naszego zdrowia to siedzieć. To już lepiej stać ! Rozwiń »
W eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy okazało się, że szkody jakie ponosi nasz organizm w wyniku wielogodzinnego siedzenia - przypomnijmy przez 4 dni ochotnicy przez 14
godzin dziennie siedzieli na krzesłach w pewnym stopniu mogą być naprawione przez ruch.
Ćwiczenia zarówno te umiarkowane jak i intensywne polepszyły stan śródbłonka naczyń u osób poddanych eksperymentowi, prawdopodobnie poprzez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne.
A z kolei stanie i spacerowanie miało bardziej wyraźny i pozytywny wpływ na metabolizm cukru i tłuszczów.
Jaki jest tego mechanizm ?
Gdy siedzimy lub leżymy nasze mięśnie prawie nie pracują. Uaktywniają się, gdy stoimy lub chodzimy, choćby tylko po to by zachować równowagę. Pracujące mięśnie spalają cukier we krwi, co pomaga utrzymać poziom insuliny. Uwalniają się także wtedy substancje chemiczne, które mogą obniżyć poziom złego cholesterolu.

Eksperyment tez jednak również pokazał, że w sytuacji gdy siedzimy przez wiele godzin, to umiarkowane ćwiczenia, nawet godzinę dziennie, nie zniwelują całkowicie skutków bezruchu.

Podsumowując:
Zwiększając ilość godzin siedzenia w ciągu dnia. Zwiększamy ryzyko chorób sercowo naczyniowych, nawet jeśli ćwiczymy... Konieczne jest zmniejszenie okresów długiego siedzenia ! Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przewodnik TOK FM na zdrowie w crido Ewa Podolska w najgorsze co możemy zrobić dla naszego zdrowia w tym to się udać to już lepiej stawić w eksperymencie, który zrobili holenderscy naukowcy okazało się, że szkody, jakie ponosi nasz organizm wyników wielogodzinnego siedzenia wspomnianych przez 4 dni ochotnicy przez 14 godzin dziennie siedzieli na przez w pewnym stopniu mogą być naprawione przez ruch ćwiczenia zarówno tych umiarkowanych intensywne polepszyły stan śródbłonka Rozwiń » naczyń u osób poddanych eksperymentowi prawdopodobnie przez zwiększenie przepływu krwi przez naczynia krwionośne, a z kolei Stanisław kserowanie miałoby bardziej wyraźny pozytywny wpły w na metabolizm cukru i tułów, jakie z tego mechanizmu do siedziby lub leżymy nasze mięśnie prawnik pracuje uaktywniają się, gdy stoimy lub chodzimy choćby tylko po to, by zachować równowagę w pracujące mięśnie spalają cukier we krwi co pomaga utrzymać poziom insuliny uwalniają się także wtedy substancje chemiczne, które mogą obniżyć poziom złego cholesterolu eksperyment też jednak również pokazał, że w sytuacji, gdy siedzimy przez wiele godzin to umiarkowane ćwiczenia nawet godziny dziennie, a nie zniwelują całkowicie skutków kryzysu podsumowuje, zwiększając ilość godzin siedzenia wciągu dnia zwiększamy ryzyko chorób sercowo-naczyniowych nawet jeśli ćwiczymy konieczne jest zmniejszenie okresu długiego siedzenia przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 1 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!