REKLAMA

Miasto jest sceną

Data emisji:
2019-06-10 11:00
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
39:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

po ich w studio prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego dzień Żurek nadzień dobry dzień dobry panie redaktorze dzień dobry państwu w tym roku we wrześniu miasto nie będzie jeszcze okazję porozmawiać z piąta rocznica teatru istnienia teatru Szekspirowskiego jako już są tam obok budynku i zawartości no rzeczywiście rzeczywiście nie wiem czy piątą powinniśmy obchodzić, ale chyba będziemy jakoś obchodzić teatralnie Dani był to okres poznawania się Rozwiń » wzajemnego raczy budynek nas nas poznawał inny budynek nasz budynek jest bardzo nietypowy nie przypomina nic z zewnątrz nie przypomina teatru, a wewnątrz jest supernowoczesny znaczy jest wyposażony w rozmaite zapadnie ma otwierany dach takie urządzenia których, których w innych teatrach niem i możemy dostosowywać wnętrze teatru to on praktycznie każdej inscenizacji, jaką reżyser sobie wymyśli, ale starostwo coraz mniejsza liczba reżyserów wymyśla sobie inscenizację z obrotową sceną od nowie z obrotów i nie ma nowość w Elle Viva pod osąd obrotów i żeby przykryć niedostatki reżyserskie afl pod poezja po tym poznaje swą produkcję, że jest na obrotowej sceny niesforny Sopel nie starczyło talentu to trzeba zacząć kręcić innolot ja myślę, że żal, że pan redaktor znajdzie zatrudnienie w Akademii teatralnej Her lwicy lewicy na reżyserskim w PE, żeby ich oduczyć tego, a więc rozumiem, że to, że to jest celowe braku gotówki, żeby teraz oddzielić ziarno od lewa technicznie mówiąc nie niecelowe, ale wymuszone przez system zapadni mam 53 zapadni to brzmi trochę dziwacznie bagno w potocznym języku zapadnia to się kojarzy Żak rozpada pod scenę prawda w, a tu nie wychodzi ruchome podesty, które podniesione razem mogą utworzyć tradycyjną scenę typu włoskiego możemy mieć podłogę parterową możemy mieć widownię amfiteatralną rozmaite układy przer w w przestrzeni sceny widowni istotne to czyni znana z nasz teatr unikatowym w skali świata od tej nie przesadzam nie jest czego się chwalić i daty elit, a poziom poziom inscenizacji jest bardzo różny staramy się najlepsze sprowadzać z do tej pory w ciągu tych 5 lat przeciętnie nie są to 120 tytułów różnych sztuk przecież to tor to chyba żaden teatr nie ma w repertuarze aż tylu Klejna festiwal Szekspirowski jeszcze rozumiem, że zawsze podkręca FR my starosty walki z Echo oczywiście, że tak w, a my mamy cyrk teatry euro 23 × w roku właśnie skończyliśmy białoruski im bardzo bardzo ciekawy Białoruś jest w ogóle niedoceniana u nas dotąd tak jakoś wszyscy o sąsiadach nie myśli się u nas najlepiej, a to przejrzysty z 1 strony tak blisko i taka wspólnota historyk jednocześnie tak daleko, a jednocześnie tak, ale o CIT i a kultura przybliża metrowej trójki truizmy teraz mówię, ale rzeczywiście tak jest od poznajemy klasę artystyczną, która tam bez wątpienia jest poznajemy talent białoruskie merem nie było tak było takie przedstawienie króla lira kilka lat temu bardzo głośne, które zrobiło furorę światową i cały zespół później został w Londynie tam robią indywidualne kariery teraz Teatro marzenie każdego aktora to jest zostać w Londynie robić karierę i niech rząd chce, jakby to pojedź ten Main Stream angielski jest wciąż bardzo tradycyjnym teatrem tam nie ma miejsca na poszukiwania na eksperyment patrzyły stand -up sho w jest z reguły są bardzo bardzo konserwatywne wiele wiele szumu narobił narobił Hamlet 2 lata temu ruch, gdzie reżyserka przestawiła jedno 1 z monologów z ośrodka na początek i to była to był skandal w Chinach na cały kraj rzucili się jednak drapieżnik krytycy i puryści niż Szekspira los już jako nasz miała i t d . u nas tron noc noc oraz skandalem jest to, że Lech zagra od pierwszych dostaw i o ich niestety on Arystoteles się to zapomnieli Arystoteles pięknie powiedział przecież że, że sztuka dramatyczna powinna mieć początek środek i koniec czyli, czyj to jest trudne, bo właśnie rusza z Lotto ostatnio panie profesorze, że jeżeli chodzi o inne sztuki im muzyka tak czy 4 muzę w końcu to jest to jest dużo łatwiej, bo albo przynajmniej jest taka chęć do życia udało się nam dać swoją rolę w podwórku to jest linia melodyczna jest oraz za inaczej wchodzimy w kakofonii, którą będą to auto można tam przez minutę jak w eksperymentach czy 2 minuty posłuchać, ale to, ale nie koncertu kakofonii prawda, a u nas dość bezlitośnie i jest grupa reżyserów, którzy z takiego o wpół weszli do MEN wstrzymuje nas trochę to wszystko na głowie zostało postawione moi no i trudno znaleźć w inscenizacji zwane klasycznymi jest grupa osób odbiorców naszego festiwalu Szekspirowskiego, która tęskni za tym dawnym teatrem jak to wszystko było klarowne koherentne pięknie zagrane pięknie powiedziane, że sceny no ale ja im tłumaczy, że trudno znaleźć takie produkcje, ale Klopp powiedział pan tutaj koherentne Witold rozumiem, że to słowo klucz, bo to nie znaczy, że to, że to jest klasyczne tak kochałem to znaczy, że należałoby się trzyma kupy także tomu jest jakaś myśl, że reżyser kometa się często utrzyma, a w handlu w zamian reżyser wie, o co chodzi, ale my kocha Francja polega na tym, że dzieło sztuki jak wciąż wierzę, że jednak nawet w epoce post estetycznej jak nam niektórzy mówią żyjemy obowiązują pewne zasady i reguły sztuka i nie jest przypadkowym z zachowaniem czy działem ludzkim tylko tylko ma swoje reguły, jeżeli uzasadnia swoje reguły i uzasadnia swoje powstanie w nadanym kształcie to znaczy, że jej żal, że spełnia funkcję estetyczną na tym polega estetyka, że ujawnia swoje swoje reguły to już, ale któż miałby ktoś miałby teraz to ocenić no dobrze, ale są one jeździć mamy z sonetu sonet firma określoną w określony rymy obalić cały system ten cel swojej poetyckiej, która przedstawia się jestem sonet zabierz mnie linijka i przestaje być sonet ten niemożna sonetów skrócić ani dodać do niego, czego się odbyć krótki film to za mało z FR FR z Sony ci haft Kujawski chętnie i w nie da się o dzieło architektury i uzasadnia, dlaczego ma taki Janina preproporcji, dlaczego ma taką kolor kolorystyka ani dlaczego takiego ornamenty się pojawiają, dlaczego odsyła do jakich kodów kulturowych z przeszłości czy obecnych rad natomiast dzieło budownictwa nie wie, dlaczego istnieje w nadanym kształcie nie potrafi nam wytłumaczyć ona jest tylko funkcjonalne jeśli to jest tylko w jest funkcja, która się liczy to, że to estetyki w tym nie ma i takie z każdą dziedziną sztuki, a więc wrócę do tego co wie na początku, jeżeli tak powiem materiału nie staje albo nie ma pomysłu to wprowadza gotówkę albo karze, którą zapalić na scenie papierosa albo 2 × przebiec z tej FT możesz się publice się zorientuje z krytykami trudniej, chociaż z krytyką teatralną też miał pan redaktor wymienia korzyści śmiałe eksperymenty reżyserskie ostatnią wolę i zardzewiałe, ale wciąż w UE wciąż eksperyment, ale dotrwają, bo młodzi reżyserzy często nie mają czasu są tak zapracowani, że często nie mają czasu oglądać teatru albo oni po prostu nie pamiętają są zbyt młodzi, żeby pamiętać co robiono ja nie mówi o zamierzchłych czasach dadaistów czy tamtych eksperymentatorów wspaniałych przecież z początków dwudziestego wieku i 33 czy później działania artystyczne akcje ministrów wiedeńskich całego tego pokolenia sztuki rzeczywiście, która wywróciła mieszczańską estetyką nie stoi postawiła ją na głowie to nic o tym wszystkim mogą nie wiedzieć, wyważając otwarte drzwi albo albo robią coś co jest wtórnej i choć po i przez to narażają się o brzeg, a niekiedy na na śmieszność, ale tu trzeba dojrzeć reżyser musi dojrzeć to to czy adresu tego wątku co panie profesorze po informacjach wierzy pan pozwoli proszone są z nami prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego jest państwa i moim gościem na przełomie na przełomie lipca i sierpnia kolejna edycja festiwalu Szekspirowskiego, a we wrześniu piąta rocznica istnienia gdańskiego teatru Szekspirowskiego w nowej odsłonie oczywiście istniał dawniej el a, a my na świecie zostawiamy państwo zaproszone informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie 1120 po informacjach wracam po studio prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego od tych reżyserach pożyczkę, bo ją za 3 panie profesorze i zainspirował mnie to w mam wrażenie broń Boże nie jestem takim Starym wyjadaczem centralnym jak pan, bo pan w swoim życiu zawodowym tempo oglądają różne rzeczy ktoś widział nie tylko w Polsce, ale i, ale i na świecie w Europie mam wrażenie, że no właśnie coś się dzieje z reżyserią teatralną coś niedobrego to znaczy raz, że ci reżyserzy wciąż szukają albo stają się dojrzewać w teatrze i trochę nie robi już teatru takiego, jaki teatr powinien być ci co się dzieje jakaś magia, która sprawia, że dziś dostrzegam jakąś prawdę tylko staje się ten tak bardzo dydaktyczne no akurat taka jest moda na na temat z tego typu ulg czy tym takim narracyjnym czy czymś rozmawia się o młodym twórcom, że teatr ma być taki jak żyć bez zachowania codzienne co jest niedorzecznością niem nie można traktować zachowania aktorów na scenie jako zachowanie codzienne nawet jeśli w konwencji codzienności grają, ale przecież grają i to codziennie grają w ocenie zachowanie normalne, że ktoś na scenie, choć i gadam, a ktoś inny ogląd także tu bym to tym te sprzeczności już wewnętrzne, ale wracając do reżyserów wydają się, że dużym błędem była zmiana w procesie kształcenia reżyserów kiedyś na studia przyjmowano ludzi po wyższych studiach to byli już w miarę dojrzali ludzie musi się wykazać, że jakimś dorobkiem twórczym, a to jakaś jakaś powieść napisana czyta lub wierszy czy zbiór esejów w każdym razie nie to tutaj literatura jednak liczyła się była ważna w rozmowach kwalifikacyjnych wiem to Sojusz z opowieści rozmawiano ogólnie o kulturze literaturze kandydat musiał się wykazać wiedzą, o czym zdaniem dzisiaj na studia reżyserskie idzie się po maturze ci młodzi ludzie nawet jeśli są oczytani i z zafascynowani tą nie widzieli jednak tak dużo nie czytali nie mieli czasu jeszcze przeczytać tak dużo, żeby być dojrzałym człowiekiem my kończy po paru latach reżyseria i za co się bierze za Hamleta, ale od razu za Hamleta Hamleta chcą robić albo albo robi komedię lekką komedię szekspirowską przychodzą do mnie mówią, że oni mroczną robią, bo bolą, bo Jan Kott napisał, że żal komedii szekspirowskich są mroczne, a nic oprócz kota nie czytali więc, więc jeziorze ma być roczna no i albo albo mówią, że oni w dialog z Warlikowskim wchodzą to też bardzo często jest ich cham ocena Nate elity jest czas czasami bardzo dziecinnej zabawne, ale u nas tak się porobiło, że MO, że ten offowy nurt teatralny przed domem mistrzyń, bo i tak właśnie z kart zostało przemienione no właśnie Weinstein co widziałem momenty były, że zacytuję klasyków i ich jak i trochę tak, bo jest dziesiąta się, że są momenty, że są momenty, że coś w Bulls każe coś Boba reżyser coś odnalazł, ale nie potrafi z tego zbudować całości spójnej tylko właśnie są jakieś momenty, ale to trudno tak uogólniać, bo spośród tej bardzo jest łatwo jak ja jestem ekspertem, jeżeli chodzi o uogólnienia, a proszę bardzo, a co pan ze wszystko panu uległy w to jest niesprawiedliwe Basia rzuca inna sprawa rzuca do 1 worka ludzi rzeczywiście utalentowanych wrażliwych na świat i t d. ja wciąż wierzę, że taki młody reżyser niektórym zaraz po studiach zrobili jednoczy 2 dobre przedstawienia, że przyszłość przed nim, że on nie pójdzie na blichtr sukcesu i że do będzie dojrzewał dojrzewał jak wino tak jak aktorzy dojrzewają proszę zwrócić uwagę jak wspaniale zagrana mojej półce ma dojść do Lecha w sumie dojrzewał w obie te spektakle dla rodziny, a nie za publiczne pieniądze w publicznych mam teatr miniatur no tak, ale z kolei z wieży ciśnień i dyrektor teatru zatrudnia reżyser rano to to już jest zarobić cenowo trochę dyrektor teatru też nie ma wyjścia tak, bo dobrych reżyserów takich, na których pewnie można liczyć na co pewnie na palcach 1 ręki to w to albo zobaczyć takim nowym jakimś słowem kluczem jest poszukiwanie eksperyment poszukiwanie, jeżeli nie dyrektor Tatra dyrektor artystyczny Bieszczad nie ma pomysłu na to co chce robić albo z innych powodowi, a to my będziemy eksperymentować poszukiwać no błagam różne są przyczyny, bo też wśród dyrektorów też są różni ludzie oddani niektórzy z wizją inni bez takiej wizji jedni kochają stanowisko inni kochają teatr to różnie bywa i jest natomiast to i to jest charakterystyczne również dla naszej młodej reżyser jest cała grupa młodych fajnych kobiet, które w weszły do teatru i które są znacznie się tak ogumieniem jest znacznie bardziej radykalne w swoich poglądach estetycznych politycznych społecznych bardziej jest na czas nie radykalne niższy niż mężczyźni już chłopcy to jest takie typować zjawisko w zeszłym roku mieliśmy na festiwal taki nurt feministyczne feministyczne w kontrze do Szekspira one nie były wcale w kontrze moim zdaniem tylko tak stać się nazwał ten tenor nazwaliśmy były bardzo dobre przedstawienia nabyły w 2 to niebyły duże inscenizacje tylko taki jest dość skromne, ale przemyślanej wszystko tam grało, a także także bardzo z cieszy mnie to, że żal, że pojawiło się, że w końcu teatr został udostępniony kobietom, bo młodością nawet dziś już stawki ich wynagrodzenia są inne dla mężczyzn nie udzielono w tarapaty jak teatr studio w tamtym sporze my opublikował różnego rodzaju stawki no to daj Boże zdrowie zarabiać tyle ile pewna pani reżyser i która wtedy tam rozdawała karty dom no chciałbym tyle zarabiać w oko może chciałby być kobietą itp w przypomina mi w Rabce przekład w Hamleta przez pana Ostrowskiego dokonany po upadku powstania styczniowego bardzo patriotyczny przybył przekład wystawiony we Lwowie i tam Hamlet rozmawia z kapitanem boisk norweskich im, a na nich dowiaduje się, że idą przeciwko Polsce są to Hamlet wykrzykuje to dzielny naród tego Szekspira nie ma, ale tytuły dodatki, a i tam peany kijem na temat Polaków polskości dzietności Polaków, którzy właśnie przegrali w wojenkę ana koniec mówi rad bym być Polakiem w te to podnosiło na duchu i toteż pokazuje że, że przekład może też być manipulacją i da tak jak historia jest manipulacją i pisana historia tak taki taki teatr i kariera młodego reżysera niezdolnego też może być manipulacją może zdarzyć się uwziął dla tych młodych zdolnych przemówić młodych zdolnych realizują oni są zabrakło ich, choć zawsze było ich niewielu, a nie ma odważne panie profesorze to jest, ale także do Łask noce i pierwszą sztukę z nocy drugą sztukę z nocy trzecią sztukę, ale przy czwartym wszyscy rozpoznawalny i nieważne jak byle mówili o aktach, a to jest cały 2 czasem Jerzy Mazur może nie wypada albo nie myj my nie jesteśmy teatrem, który prawdopodobnie tylko na sezon produkujemy najczęściej z teatrem Wybrzeże bądź gościmy inscenizacje teatru Wybrzeże u nas, a sami nie produkujemy, bo nie mamy zespołu aktorskiego jesteśmy teatrem Impresaryjnym co ma swoje zalety i VAT jesteśmy skazani na na nas sprowadza mniej to to bardzo dobrze, ale przez cały rok musimy jeździć oglądać źle dobierać tak, gdyby pan miał zespół toby pan się z nimi negocjować, kiedy kluby no bo przecież trzeba zagrać w reklamach, bo trzeba zagrać w filmie trzeba dorobić no, więc okazuje się, że oto, by Niemiec z zespołu tak tak z orkiestrami jest to samo, a przecież bardzo często muzycy mają 2 etaty cieczy odgrażał tak sukcesy życiowe łatwo w tego co nie wiem, ale wiem, że na cmentarzu w śpiewają albo 3 albo grają w RMF, a i tak, ale dla przyjemności, ale też wymienienie wynajmowani, a w kinie zachodnim zniesienie w w in no nie wiem pan redaktorów Kruszyna tych reżyserów, ale zastanawia się już zastanawia się czy to jest także to co oglądam to po prostu za mało ogląda je od klienta, bo każdemu inni widzą coś cennego młody człowiek po po skończeniu reżyser jest załóż, że miał dobrych nauczycieli co też nie zawsze się zdarza, że miał tam z wzorce, które chce naśladować nauczyli go wybitni z reżyserzy starszego pokolenia to później on z nasłuchu wie co jest modne i wiele jak i jak piszą recenzenci co ich zachwyca co co nie i często idą właśnie w tym kierunku, żeby w tej w kierunku estetyki, która akurat jest modna a, a dzień niekoniecznie nas musi zadowalać dalej w NATO to jest takie rozdwojenie i ich problem dla młodych, ale trzeba ich zrozumieć ja rozumiem przepraszam jest, że jeżeli dziś jest, ale szczególnie rozdrażniony wczoraj obejrzałem spektakl teatralny i nie wiem chyba lepiej, żeby nie mówiły jak i gdzie, ale taki wysiadłem na posępne wyszedłem załamany wyszedłem rozbity wyszedłem w latach komuny był taki krytyk sztuki Ignacy widz i on bardzo pięknie sztuce umiał pisać książki wydawał recenzji pisał i w biuletynie historii sztuki można przeczytać jego recenzję z wysta w jeszcze z lat stalinowskich Jon tam bardzo zachwalał dokonania młodych twórców malarzy, którzy pięknie oddawali wśród robotników przy tokarce czy rolników przy czym mocno powiał wiązał kach i bardzo ten zapał rewolucyjny i walka klas i to zwycięstwo sił sił postępowych ukazywali, a recenzje kończył zdaniem oby tylko nauczyli się malować w no właśnie weszły powinno być motto niedawno czytałem tekst, w którym autor wpadł w brytyjskiej prasie, w której który autor, w którym autor mówił, że się prawdziwą sztuką to jest sztuka recenzentka bo, bo to jest wydobywanie Sensus często właśnie nie koherentna rzeczy i że to jest dużo większą sztuką napisać dobrą recenzję połączyć ze wszystkimi teczki po powiązać ustawia się zgadzam, bo to jest wyszukiwanie reguł, jeżeli mamy do czynienia z dzieł sztuki, którego nie rozumie my to może być albo o dzieło, które udaje sztukę albo coś jest z naszą ukochanemu drzewu nie tak prawda, a i wtedy staramy się znaleźć jakąś ściągę, która nam podpowie, o co w tym chodzić czy to na scenie czy to na ekranie czy życie na obrazie rzeczy instalacji, jeżeli dzieło nam podpowie a gdzie jestem przekonany, że sztuka umie odpowiedzieć i podpowiedzieć konkretne kody wg chce być odczytywana to wówczas wówczas możemy możemy rozpoznać rozpoznać z reguły i wtedy z ZUS z satysfakcją ujrzeć koherencji Ziobro rozumie, że nie mówi pan o sztuce reżyserii Jana Klaty do Damaszku już nie czy pan widział widziałem, bo to rozumiem kod zawarty w liczbie czaszek na scenie no tak soul to zdarzają się, gdyż nasza robót drobiazg, a kilka tysięcy żołnierzy różnych znajdzie się kompozycja rzecz pracownicy starego teatru policyjni technicy i reprezentowani przez czaszki, ale to są kody środowiskowe często tak się zdarza u reżyserów nałóg w mym, że wprowadzają kody się o środowiskowych albo jakiś dialog z przedstawioną niema w Rzymie zostają w mniejszych przez bank logować się wezmą do roboty i wtedy dla małej grupki dla małej grupki odbiorców to jest kocha rentę, ale prawda, ale dla przeciwwagi rozmawiali to, że dla przeciętnego wcale natomiast upieram się panie redaktorze czy przed tym że, że dzieło sztuki potrafić uzasadnić to wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego jest państwo MMA gościem informacje o 1140 proc w studio prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego pięciolecie istnienia w tym roku uroczyście Gdańsk to się fiaskiem nie w swoich wierzyli, bo w krótkich majteczkach w hodowli mają dobre w kuchni i schronić czaszka w Rzymie to scena panie profesorze ponoć życie to teatr mówią inni, ale w, a myślę też że, że miasto, w którym Gdański teatr Szekspirowski istnieje już jako budynek, a wcześniej jako idea wcześnie jeszcze jako drewniane budynek też jest taką sceną, na której no właśnie mówimy życie, ale tort, ale często to tacy trochę niezamierzenie reżyserzy i aktorzy wystawiają igrają różnego rodzaju spektaklem lot SA Gdańsk Gdańsk w swojej historii ponad tysiącletni zawsze odgrywał ważną rolę nie tylko w w handlu nie tylko jako port, ale w historii Polski, jeżeli pomyślimy, o ile tam rzeczy się działo, które były też inspirowane przez Gdańsk Gdańsk tworzył czy czy podejmował pewne decyzje o i później popadało w w konflikty czy to z polską uczy ciel czy padał ofiarą najeźdźców, ale można popatrzeć na gdańskiej jak na scenę, w której się rozgrywają ważne epizody naszej historii nie czy to w obronie Leszczyńskiego czy to wystąpienie czy obrona przywilejów przeciwko Batory Emu rzeszy jak Batorego chciał narzucić miastu są w jakiś kagańca to miasto wynajęło armie chcą inni po prostu wsi i pobiło dzielnego króla naszego nie muszą negocjować z nim i doszli do porozumienia i można metaforycznie powiedzieć, że w Gdańsku rozgrywa się jak w teatrze repertuarowym sztuki rozmaitego gatunku w czasach pokoju jak i sielanki i jakieś miłosne błahostki komedie ale, ale też tragedia w latach wojny czy czy jak zrywów czy z robotniczych tak i to przecież z Gdańska tam wypływały też zmian i siedemdziesiątym roku i 801000 osiemdziesiątym dziewiątym coś jest mniejszy żal, że jest niesforna i że broni pewnych zasad mogliśmy do tej pory o regułach, a tutaj są pewne zasady i CIT tak sobie stół niedawno występowałem przed większym gronie gronem z Ewangelii, gdzie mało wiedzą o Gdańsku i mało wiedzą o naszej historii i pozwoliłem sobie na no właśnie na taką w taką opowieść jest jako o o Gdańsku jako mieście scenie, gdzie się rozgrywają ważne epizody naszej historii i przypomniałem, że rzecz, że w ostatnich miesiącach parę miesięcy temu przyszedł wystawiliśmy w Gdańsku wystawiono tragedie nasz nasz prezydent został zasztyletowany na scenie prawda to jest symboliczne podwójnie nie tylko został zasztyletowany wartości, którą reprezentował i dlatego to tak bardzo poruszyło cały kraj nie dlatego oczywiście śmierć człowieka jest straszna i w takich okolicznościach, ale mnie się wydaje, że to poruszenie i wzruszeni tartakiem takie próby pokłosiem bardzo widoczna emocjonalne to wynika z tego że, że zasady, które ona prezentowała się też to niesforna szlaku niepodporządkowanie się nie naciskom, które uważał za niestosowne to wszystko stworzyło taką taką aurę teatralność czyni on o okrutnej zresztą przypomnę też cała ta scena przypomniała mi kilka scen w teatrze elżbietańskim z czasów Szekspira, gdzie też zdarzało się, że w scenariuszu w fabule występuje aktor na scenie mamy teatr w teatrze i zostaje na scenie zabity, ale zabity naprawdę jest taka nie jest taka sztuka rzymski aktor i tam w tym tytułowym aktorze zakochuje się cesarzowa cesarz wykrywa romans i postanawia się zemścić, a mieści się w ten sposób, że prosi aktora, żeby wystawiono sztukę p t. nie wierny sługa, który on też chce wystąpić w cesarz jako aktor występuje i w czasie tego teatru w teatrze im zabija sztyletem aktora, który w zimie cesarzowa widzisz co się stało nie tak wbiega na scenę i wykrzykuje ich proszą mówi a jaki straszny widok chyba przejdę na wiersz i przechodzimy wiersz wzrosły z strasznie lubię też z NFZ ze względu na nas na tor ten koszt Brennan dramatu pisarski autora, który potrafi się bawić rzeczywiście ci ludzie wszystko już mieli wspomniał pan Doda listów, że część naszej rozmowy pamiętam, że w tej kwocie tych bada jeszcze w Zurychu dodaliśmy taki pomysł, żeby na 1 z wieczorków zatrudnić człowieka, kto zapłaci za to, że popełni samobójstwo na scenie, a z toru nie trzeba daleko szukać uniewinnieniem niedawno niedawno może 10 lat temu i jest taki zespół nie rockowy tego czarnego do formy metalu nie zgodziła się panie profesorze pan śledzi, a czarny metal, a ja przecież koleguje się z z losami nie ma paniki Żdżary Echa imiennie w mniej, ale to trochę też moje pokolenie itp film niemłody już inna, ale złe, ale z Nergalem np. czek koleguje chaos i jest bardzo bardzo mnie bardzo fajnie nam się gada jest to bardzo dobrze wykształcony miły ciepły człowiek, a że na scenie jest, jaki jest na nim wykorzystuje to nisza rynkowa ojej wielki sukces międzynarodowy osiągnął to inna sprawa, ale w, a wracając do samobójstwa na scenie to pomijam już akcjonistów wiedeńskich, gdzie 1 z nich się wykastrować oraz ręcznie wszystko, ale jestem od potrzeb dadaizmu tak, ale w taki zespół Helou on Air z pan redaktor zawsze były Google moje w czasie rozmowy z woleja z on Ars i oni mieli w planie w samobójstwo człowieka, który chciał zaistnieć scenicznie był chory na wałach Kai i postanowił skończyć ze sobą te na dno należy zespół ogłosił po i w Ameryce, która jednak jest bardzo ciężkim krajem to wstrząsnęło organizatorami trasy koncertowej i po kolei różne miasta wycofywały się stać goli teraz zapadła także nie doszło do tego, ale pomysł był do pasa, czyli jednak kosztem dodaje stąd pomysł powielane bywają różne rodzaje Gorzowa jako lidera tak no dobrze, ale otworzyłby pan swój teatr na jakiś dodaje styczne inicjatywy albo Neo dodaje styczne lub post modernistyczne parę rzeczy chodzi po głowie w aktach my jesteśmy otwarci na wszystko na wszystko wszystkie działania artystyczne tylko od jeszcze raz powtórzę te działania muszą uzasadnić muszą ujawnić swoje reguły z i muszą uzasadnić swoje zaistnienie w nadanym kształcie jeśli są wynikiem kaprysu czyjejś bezmyślności czy czy pozorowania jest to bardzo przemyślane panie profesorze chodzi o to, żeby tego gdańskiego mieszczucha trochę wstrząsnąć, żeby wyrzucić go ze strefy komfortu, a mniejszość jest wstrząsany czysto to nic nie przetrwa chyba Klaman zrobił to instalacje wokół, ale któryś z artystów pokolenia, ale dla Ammanna już wyemitowanych w Aleppo kozę niż pokolenia jest pion szkolenia i sztuki krytycznej lat dziewięćdziesiątych ustawił takie napełnione wodą muł popiersia matki Boskiej wokół wokół fontanny Neptuna mają na tych miast wątki się skrzyknęły, że tutaj proponuje się o lepsze Najświętsza panienka z zebrały całą instalację i zaniosła do kościoła w tym sposobem ach, i w dal proszę zobaczyć właśnie, że zakazana wylicza Grzegorz Klaman interakcje wygodni są trochę dla władz PiS rewelacje mamy no bo Czyż może być bardzo zabawne show to jest to zestaw Chruszczow jako odwiedził tę słynną wystawę z malarstwa martwa, a abstrakcyjnego pierwszą w związku Radzieckim zaczął nagle wykrzykiwać, że tak oszołom golem potrafi i że to jest skandal i czasu trzeba ich do wyrębu lasu wysłać, a później 1 z tych obrazów opluł co świadczy o takiej interaktywnej funkcji melanż sztuki i ten obraz do dziś się zachował miejsce, w którym ślina pierwszego sekretarza w tamtym pijackim padła z 2 zaznaczony i ma dodatkowy walor estetyczny i rynkowy oczywiście też jeszcze z MDM, a jeszcze wcześniej stopa przepadło i nie zrozumie panie PS czy jest otwarty na moją Doda jest Somalia czy najbardziej o warunki od 6100 akcji listy są w LM pod warunkiem, że się uzasadnienia mówi się w przecież jestem młodym polskim reżyserem jest nie obowiązuje mnie też, że zwolnienie z coraz mniej wierzę, bo był taki okres również w naszym teatrze żebrak koherencji byłbym walorem estetycznym i nawet taka sesja była naukowa czy pseudonaukowe we Wrocławiu p t. zła reżyseria równa się dobra sztuka w także myślę że, że tutaj Mistrzów w braku kolorach koherencji mamy bardzo wielu i 124 natomiast jak teraz widz w teatrze niemieckim jest powraca trochę fabuła i tradycja koherencji ja na to będą mieli kłopot z tym Niemcy czy Polacy nam się, że tacy bezmyślni inne naśladowcy nowego, bo to niemożna tak sztuka się nie robi przez nasz naśladownictwa, a z czego 3, a z indywidualnego talentu, jakby powiedział Eli w dziale talent to jedno, ale teraz trzeba pewnie parę rzeczy przy sobie przerwę przepracował na CAL to wymaga czasu na każdy, kto to to niemożna tak jak się ma 20 lat można być poetą, ale nie można być reżyserem filmowym w dobrym rzeczywiście to ktoś ludzie marzą, by może pan wprowadził takie zasady, że żadnych sztuk reżyserów poniżej 3005 . roku życia w MF w gwarze zaś eksternistycznie liczą, choć na atak w my możemy sobie żartować, ale to, kto to całkiem poważnie mówię to są naprawdę utalentowanych ludzi jest wielu i Polski teatr i dobrze się trzyma ogólnie tak jak ja obserwuję jest pod dużym wpływem teatru niemieckiego, ale dobrze się utrzyma natomiast wpływy w krajach bliskich my nie estetycznie n p . Litwa Litwa stworzyła wspaniały teatr, ale stworzyło to 4 ludzi 4 reżyserów wybitnych i gwałtownie, jeżeli chodzi o 1 Omar drugi jest śmiertelnie chory trzeci raz w alkoholizm opata czwarty to Niewiem co robić, ale w nieco nadziei i jest jakaś luka pokoleniowa, a ci ich następcy nie służą, ale i ona, że moja gra jak takie czy przepraszam za wyścig wyświechtane o metaforę jak meteoryt takie na Litwie i wpłynęli na teatr Europejski Nekrošius np. czy w koszu na was mieli olbrzymi wpływ zgłaszane grosz na całe pokolenie twórców to wykorzystanie przedmiotu ideę endoskop doskonała precyzyjna reżyseria odkrywcza naprawdę to dotąd byli jeszcze są wybitni reżyserzy, ale i i u nas takich takich mamy takie meteoryty się pojawiają czy to Warlikowski Jarzyna można ich lubić bądź nie ale, ale robią kariery również międzynarodowej i innych i toi toi to nie jest byle jakość to jest to jak to jest jakość i dobrze zbliżała do końca audycję, bo tak to w mieście kosze odpowiedziała na prognoz to prowokacyjne tezy pana dyrektora, ale powtarzam Ryga i cały czas prowokuje aleja we wnętrzu smukła dobrze bardzo dziękuję panie profesorze ja również dziękuję zapraszam do Theatre tak teatry w ogóle do teatru zrozumiała, a Gdański teatr Szekspirowski cały czas ma interesujące rzeczy, a najbliższe takie bardzo bardziej interesujące nas toczy się bez waszych trosk na przełomie lipca sierpnia taki premiera ja jak wam się podoba Szekspira w reżyserii Krystyny Jandy o KO droższa 28 czerwca już już niedługo dziś jutro się zaczynają próby w naszym teatrze znakomicie trzyma kciuki w takim razie czy prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego, bo państwo moim gościem informacji Radia TOK FM o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy przygotował Paweł Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA