REKLAMA

Propozycja ministerstwa: E-hulajnogi tylko na drogach rowerowych. "Nic się nie zmieni. Będą poruszały się wszędzie. Tak, jak dziś"

Data emisji:
2019-06-13 17:20
Audycja:
Analizy
Prowadzący:
Czas trwania:
26:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie dzisiaj w analizach zajmiemy się m. in. sukcesami prezydenta Andrzeja Dudy w Waszyngtonie co udało się kupić i czy aby na pewno w wszystkie zakupy mają sens o tym, po 1840 z Maciejem Miłosza Dziennika gazety prawnej, który dosyć pochwalny tonie pisze o tej w wizycie i o tym co z niej wynikło po 1840 Podyskutuj ME z panem redaktorem Miłoszem w tym później wcześniej po osiemnastej będziemy zastanawiać się czy w sprawie Marka Falenty Rozwiń » podsłuchów zleceniodawców tych listów rewelacji, które tam Marek Falenta w zamieścił w słynnym pisma do prezydenta Jarosława Kaczyńskiego czy cała ta sprawa mieści się jeszcze w ogóle w ramach polskiego kodeksu karnego zapytam o to karnista czy jest miejsce dla karnista w sprawie dotyczącej Marka Falenty o tym z dr. Łukaszem Chojniakiem po osiemnastej w, a zaczynamy analizy od tematu, który moim zdaniem zupełnie nieistotny jest wręcz tematem zastępczym w ich zasłania dużo istotniejszy problem w jakiej to temat ech, hulajnogi ze mną studia Jakub Dybalski z portalu transport publiczny, ale dzień dobry dzień dobry ale dlaczego tak myślę to teraz nie będę zdradzać, więc muszą państwo daje wytrzymać sam jestem cieka w, kto z analizy małpa to klub KSM, iż mają państwo uwagi do tematu Hel hulajnóg to oczywiście proszę pisać wiele na pewno, że ministerstwo infrastruktury przygotowuje zmiany przepisów prawa ruchu drogowym, dostosowując je właśnie do nowego zjawiska, jakim są między nimi, a Hula i nogi, które w tym projekcie mają się nazywać auto urządzenia transportu osobistego co to jest za kategoria, a co nam się mieści poza Echo naj nogami wg tego co wyjaśnił nam w zeszłym tygodniu minister Adamczyk to są wszystkie pojazdy napędzane elektrycznie przeznaczone dla 1 osoby, które pozwalają tej 1 osobie poruszać się po mieście, czyli 3 i poza chuliganami będą to z Ligue jedno to jedno koło owce będą to jakiś taki model mają silnik elektryczny tak to docentem to oni są urządzenia, których termin, który napędzany siłą własnych niż tylko one one ani tym urządzeniem nie będą rolki wrotki deskorolka hulajnoga tradycyjna rower też nie będzie takim urządzeniem rowery z rowerem te wszystkie rzeczy, które w gminie Łaszczów cały czas są uważane za pierwszych natomiast to będą czymś zupełnie osobnym teoretycznie, chociaż w praktyce te przepisy są tak skonstruowane, że już w zasadzie są czymś na kształt roweru z Konina zwą się rowerem po kojach czy zwolnienie go zaraz za chwilę będzie też rozwijać ten wątek RAŚ, zostając na chwilę przy samych Echo na nogach, bo to one pojawił się nagle na ulicach polskich miast i dosłownie nawet nie na jezdni tylko na chodnikach i zaczęły wzbudzać u mnie dużo emocji w czoło nos drzewnym nie tylko te jadące, ale też stojące wzbudzały u Brzeźno oburzeniem to, z jaką prędkością obecnie można jechać taką hulajnogę znaczy na co pozwalają przepisy i a ja z kolei sam sprzęt na co pozwala przepisów nie ma w tym momencie, więc tej dopiero my czekamy, gdy sprzęt teoretycznie ci wszyscy operatorzy operatorzy Huawei Huawei księgowi i twierdzą, że to kolejny miesiąc ogranicz prędkość ograniczono do 205 km na godzinę to jest tam pełniony jezior w okolicach 205 może czasem 26 nam natomiast pełnione mogłoby, by jeździć szybciej, ale po prostu, gdyby one jeździły szybciej no to żaden operator Leszek jest stałoby się wrzucić czegoś takiego na anachroniczne, bo tu już było gigantyczne zagrożenie, a taka hulajnoga kupowano do w sklepie prywatnie może być bez takiego ogranicznika tego nie wiem, ale po jeziorze może być szybsza, dlatego że że jak najbardziej, a efekt taki ogranicznik jest już pewnie urządzeń, które to reguluje i jasne i teraz jeszcze 1 rzecz, którą chciałbym wiedzieć, zanim zaczniemy się znać nad sensem zmian w to jest stoczy już wiemy, że te chore nogi w takim systemie, jaki mamy teraz ci uznawane za pieszych, a raczej po wielu jadący nimi są pieszymi czy one rzeczywiście są niebezpieczne czy to dobrze, że ministerstwo postanowiło w te przepisy zmienić, czyli innymi słowy czy już wynika jasno z tego z tej praktyki krótkiej, że MF hulajnogi są nie niebezpieczna chodnika to przepisy są niezbędne dla mamy już przynajmniej w Warszawie co najmniej kilka wypadków z udziałem hulajnogi stołów uczt co najmniej 3 Jewgienij jeśli nie więcej to takie wypadki, że leżą osoby, które tamtą uczestniczyły trafił do szpitala nawet dzisiaj miał wasze miejsce wypadek dochodzi kolejna lista zderzył się z rowerzystą obaj też już staje się trafił do szpitala do szkół wynika z tego rząd tak naprawdę na równorzędnych nie wiemy na czym my nie wiemy, gdzie technologii powinny jeździć kolejne dziś nie wiedzą, że powinni jeździć policja nie wie, gdzie one powinny jeździć, bo nie mają po prostu wyliczanki wynika, że znajdą się, że ludzie nie wiedzą, którędy mają jeździć m. in. dlatego do tego, że jeżeli wchodzimy na hulajnogę na to staramy się jechać się jak najkrótszą drogą i tak naprawdę wiedząc, że rząd mu sprawę niczego specjalnie wszczep, jeżeli nie wiemy i nie widzimy powinni, których powinniśmy jechać to w zasadzie zachodniej jedziemy oczywiście wpływa to też to może, że osoby na hulajnogach nieco szaleją czasem przyspieszają czy znajdą się na chodnikach 1 bardzo szybko dużo szybciej niż powinny jeździć, ale też nie ma przepisu który, który był im tego wprost zabrania będziemy się tego tematu bezpieczeństwa wracać i teraz już chronione szalenie ciekawi inwestorzy, a ministerstwo chce, by praktycznie przyrównać do hulajnogi do rowerów, ale z pewną różnicą Otóż one nie będą mogły jeździć na pół jezdni jeśli prędkość tam dopuszczalna będzie wyższa niż 30 na godzinę jak to rozumieć, dlaczego hulajnoga, która może jechać 25 na godzinę maksymalnie nie miały być wpuszczona na jezdnię, gdy w tym samym czasie rower można można jechać rowerem po właściwie dowolnej ulicy miejskiej niezależnie od jej ograniczenia, ale od wysokości ograniczenia prędkości, więc jak to rozumieć urządzenie, które potrafi jechać tak szybko w nie jest puszczone tam nie są wpuszczane rower to jest pozór pytanie do nich ani ministra Adamczyka nim wiceminister Weber w zasadzie tego tego nie wyjaśnili oni rzeczywiście uznali go, o czym mówimy uznali, że już hulajnogi powinny co do zasady jeździsz po infrastrukturze rowerowej czy drogi rowerowe pasy rowerowe tam, gdzie jest miejsce dla rowerów tam jest wpisane w dochodzeniu tak, tak więc tak tak jak rower chroniło też jeździć po jezdni pod warunkiem, że na tej jezdni istnieje ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę, czyli w zasadzie mamy taką strefę pieszą strefa tempo 30 miejsce tak jest takie urządzenie zjawisko na polskich ulicach Otóż to zjawisko bardzo rzadkie i co dalej jeśli niema infrastruktury rowerowej i nie ma tego rzadkiego zjawiska jak ukryć przed chwilą powiedzieliśmy co w zasadzie sytuacja z częścią polskich miast cel kolejny, mimo iż po chodniku przy czym potem był po chodniku, której minister bardzo, gdy mam bardzo Szcze przy to długo długo tłumaczył powinni jeździć w sposób bezpieczny powinniśmy uważać się na to co się dzieje dookoła natomiast dziennikarze, zachowując prawo pierwszeństwa tak jak w przypadku zresztą ciągle jest przy czym jak dziennikarze zawsze się dopytywać lokaj czy będzie dziś ograniczenie odchodzeniu okna na tym chodniku czy będą jakiś konkretny mieć twarde przepisy, które będą określały, że mają jechać np. z prędkością większą niż 10 km / h, bo takie są między nimi rozwiązania Otóż to też za granicą w tym momencie inne proponowane to oni nic takiego nic takiego wciąż nie stać ich i to spychanie hulajnóg na chodniki to jest oczywiście dla Niemiec ten w ogóle nie zaskakuje, bo dosyć podobnie działa z rowerami też wielokrotnie trwa walka długość toczyła o to, żeby na rowery w nie jeździły po chodnikach tylko, żeby przepisy tak skonstruować bym jak najczęściej korzystały z jezdni albo druk dla rowerów natomiast ja wracam do tego pytania od 30 na godzinę do tego, że sama nie korzystam z tych hulajnogę, ale po pytałam okazuje się, że ich przyspieszenie nie tylko prędkość osiągalna bez wysiłku dla prowadzącego, ale ich przyspieszenie w i zwrotność jest dużo wyższa niż rower, czyli możliwości przypuszczać, że to kolejny i powinny być wpuszczone na jezdnię w nawet tam, gdzie prędkość dozwolona, więc to więcej niż dziś na godzinę niż rowery, które dla wielu rowerzystów są własnym powolnym wielu z nas jeździ spokojnie po pomieszczą nawet nie jest w stanie jeździć szybko w el, zwłaszcza w takim upale wiele z wielu rowerów nie ma dużego przyspieszenia, ponieważ jadąc nimi rowerzysta nie ma takiego takiej krzepy w jedno i na pewno nie są tak zwrotne nie są w stanie zawrócić prawie w miejscu i znów wracam do pytania, gdzie logika jest nas z 6 jedno bardzo ważną rzecz, bo rzeczywiście w mieście hulajnoga taka hulajnoga elektryczna w sposób szybszy od szybsza od roweru tylko, że tak po pierwsze, aby mam takie wrażenie, że wizja hulajnogi na jezdni, która ma blokować albo poruszać się dziś między samochodami jest Moniuszko trudna do przełknięcia dla Leo dla dla posłów i dla urzędnika, ale w tym blokować tak samo jechać, jakie one prędkość średnia w mieście sprawdzimy statystyki mogą w rynku średnia prędkość dopuszczalna prędkość rzeczywista mnie zależy w obrazek tego kolejne listy hulajnogi setki jeżdżących jest nią jest trudny do przyjęcia natomiast jeśli spojrzeć na zasady bezpieczeństwa A 8 osiągi tych pojazdów, czyli nasze wyobrażenia tylko na to realne liczby no to naprawdę nie ma logiki jest jeszcze 1 sprawa, która na RO tu zahacza i tak naprawdę ona też powoduje, że to przy równaniu hulajnóg do rowerów jest też dosyć wątpliwe man pozostali z Marsa i choć urzędnicy Warszawskiego ZDM dostał hulajnoga pamiętajmy jak jeździmy rowerem tu na szkodę skręcamy no to jak sygnalizujemy ten skręt ten trend to jest także my dajemy znaki innym uczestnikom ruchu drogowego również samochody obowiązkowo ręczną co robimy na hulajnodze pokazywanie ręką rzesze skręcała powoduje, że zaraz wstał i z tej hulajnogi przywrócimy, dlatego że tam stoimy w 1 osi zaczną tam bardzo trudno w ogóle rynkach Stali żeby, żeby sobie zrobić krzywdy to są urządzenia, które teoretycznie wszyscy o tym, mówię powinny mieć sygnalizacje na czym powinna umożliwiać im sygnalizowanie manewrów na ulice mają światem KWW przednie tylne nie jestem pewien, ale wydaje się, że nie dzieje, a ministerstwo chce wpuścić na drugi o prędkości, czyli do 30 km na godzinę pojazdy, na których trudno jest ze Wschodu organizować też minister Adamczyk były do pytany co znaczą te techniczne wymagania takie techniczne wymagania dla pokoleń naszych hamulec właśnie dziś są sygnalizatory różne tego typu rzeczy powiedział, że ciężko będzie uregulowane w rozporządzeniu, czyli jak rozumiemy w tym w tej ustawie, którą leczy wznawia właśnie w rozporządzeniu szczegóły techniczne więc, więc to jest na razie odłożone gdzieś tam daleko, ale może to też jest pewien problem z wpuszczeniem tych hulajnoga na na ulicy innymi na jezdnię dlatego żony jednak mają pewien problem z tym jeśli sam sygnalizowanie, ale z drugiej strony, jeżeli wpuszczamy na jezdnię tam, gdzie można jeździć jeszcze godzinę na to w ale pocieszę wszystkich tez WSA w gorzowie samo taka praktyka sygnalizowania skrętu jest w Polsce zaniku tu nie korzystają z firm rozkazów ani kierowcy ani rowerzyści, więc właściwie dlaczegóż, by mieli robić to hulajnogi jeszcze mamy maile bardzo dziękujemy pan Maciej Fischer ze Stanów zjednoczonych mieszkała w San Francisco, a czasem w Bostonie w nasz pan ma niemal z Ajaksem to dobrze w i pan Maciej pisze, że tutaj dużym kłopotem gniazd i ich tutaj jest duży kłopot z nogami, ponieważ wiele ofiar wypadków kończy urazami mózgu w i on poza tym są porzucane w dowolnym miejscu zaśmiecają środowisko miejskie na razie zostawmy to zaśmiecanie, ale jeśli chodzi o urazy ministerstwo stwierdziło, że tak jak w przypadku rowerów w kaski nie będą obowiązkowe, ale zalecane czy w środku Hula i nóg jest to jeszcze bardziej wskazane niż w Łasku rowerów nie tutaj tak naprawdę zupełnie, by tym samym torem ministerstwo poszło jak w środku rowerów to znaczy rzeczywiście był nasz nie ma obowiązku jeżdżenia, a jeżeli w kasku nawet ministrowie obaj użyli takie sformułowanie, że tak samo jak w środku rowerów tego nie ma co zresztą jest jest i jest zbieżne z tym co również w innych krajach się robi ma sięgnąć jesteśmy teraz w czasach, kiedy wszystkie kraje w zasadzie, które mają z tym problem próbują regulować się poruszają się na uchu na hulajnogach tak naprawdę wszędzie jest tak, że to kaski są zalecane, ale raczej niż wymaganiem będzie różna wstecz skoro w Bostonie nie można jeździć hulajnogą po chodniku to jak sobie radzą na jezdni jak wskazują kierunek jazdy i czy można jeździć hulajnogą po jezdni, gdzie jest prędkość wyższa niż 30 na godzinę proszę pisać analizy małpa to klub KSM nie tylko formację oczywiście amnezja Kuba Dybalski z portalu transport publiczny PL wracamy po informacjach o audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie na zewnątrz, gdzie cały czas Jakub Dybalski z portalu transport publiczny PL i po prostu dziesiątki państwo maili no proszę, kto wymyśla ja mówię, że temat zastępczy temat nieistotny, a państwo piszą z mnóstwem uwag dotyczących hulajnogę, a właściwie ich hulajnoga, który ostatnio pojawiło się dosyć masowo na ulicach polskich miast i wywołały oburzenie głównie pieszych, którzy na nie wpadali Bryza urządzenia stałym na różnych miejscach kompletnie tarasują drogę, ale też wiele osób deklaruje, że czuje się niebezpiecznie nam na chodniku, ponieważ ich kolejna liści jeżdżą jak chcą, a jeżą, chociaż są pierwszymi zgodnie z przepisami Boeuf kolejnymi nie są rozpoznawane przez nasze przepisy inaczej niż inne hulajnogi rolki deskorolki po prostu Wit prowadzący takie urządzenia są pieszymi rozmawiamy na temat tego zjawiska, dlatego że ministerstwo zapowiedziało regulacje, które mają uporządkować sprawy 4 części naszej rozmowy wynika jasno, że pozostanie wiele problemów, a część rozwiązań proponowanych przez ministerstwo jest wręcz Ellen Ellen nie nielogiczna znaczeniem nie nie jest dla nas np. jasny, dlaczego Och, ech kolejną noc niewolno było w poruszać się po jezdni, gdzie prędkość jest np. do 50 na godzinę skoro wolno rowerom w, a na dodatek taka hulajnoga jest w stanie jechać spokojnie 25 na godzinę w i w bardzo szybko przyspieszać bardzo zwrotnie Ant -Man jeździć nasz gość Jakub Dybalski wskazywał, że nie ma tam możliwości w miarę komfortowego sygnalizowania skrętu, a 1 ze słuchaczy wskazał, że też nie ma dzwonków no ale dzwonek w łatwiejszym do 2 Duo instalować on natomiast mnie jeszcze ciekawiej sprawa on w CBRE pozostawiania tego ich na chodnikach to wywołało wiele, a zamętu miasto Warszawa na wkład zaczęły konfiskować hulajnogi i schować do magazynów, zmuszając w ten sposób firma MON Antoni w hulaj nogą się rynkową do parkowania hulajnóg tak, by nie zagrażało pieszym w natomiast równie energicznych ruchów miasto nie wykonał stosunków z samochodów, których pozostawanie n p . przy przejściach dla pieszych nie tylko jest niewygodne dla pierwszych, ale po prostu bardzo niebezpieczne i znam nieczynny rozjazd między Holendrami wobec, których wszyscy mają opinie miasto natychmiast rozpoczął nową politykę skontaktował się z firmą ministerstwo już przepisy przygotowuje w przypadku samochodów cisza w środku samochodów wygląda to gorzej natomiast co mu łatwiej zgadnąć słonicy hulajnogę niższy zgarnąć z ulic samochód, więc 106 konnym silnikiem można zabrać samochód jest nieco można uzyskać później zwrot pieniędzy od kierowcy w SLD można zrobić tylko trzeba wysłać holownik trzeba mieć, gdzie te samochody, gdzie te samochody zaparkowane i siódme miejsce odtąd parkingi nie są przepełnione jest tak, że miasto narzeka już niema, gdzie odholowywać źle zaparkowanych w bardzo groźnie zaparkowanych samochodów z Holendrami po prostu by problem był duży pojawił się nagle i Indie szybko można było zacząć coś trudno w to by lektura jest bardzo ważny chodzi o to, że mamy samochody, które parkują w takich miejscach, że zagrażają życiu pieszych z rozjeżdżają trawniki przystanki wszystko obrzuca miasto zaniechanej nie tylko Warszawa w natomiast EUR nie widać wielkiego w porę EW ministerstwa w LM władz samorządowych do tego, żeby wreszcie uporządkować tylko widać odnotowywania w coraz częstszych śmierci na drogach w polskich miastach w LM śmierci pieszych przypadków hulajnóg aż do ministerstwa dotarło, że trzeba coś z tym Wrocław żyje się absolutnie wciąż są o zgrozo, że biegły problem tego, że te samochody są porzucane przy przejściach dla pieszych na przejściach dla pieszych na trawnikach jest gigantyczny i robimy robimy bardzo mało w stosunku do tego co co powinniśmy co powinniśmy zrobić miasto Warszawa tajnej najłatwiej ambitną podawać przykłady nazw, bo robi kampanie społeczne, które mają na to uczula żony są bardzo miękkie działania niską działania twarde adresu chodzi o hulajnogi, jakby buduje się postawić się w kontrze postępowanie wobec Sanwilu Holding w ilość energii gaz poświęcono TR hulaj nogi jest nieproporcjonalna w stosunku do problemu nie wierzy nie pominąć tych przepisów na rzecz żony będą one dziś rano porządne idee i rozrost rozpoznania co wiele sytuacji natomiast jeśli spojrzeć na problem w tym realną słonia, który stoi w naszym salonie to nic nie zauważa, ale nic nie robi reportaże o tym w co sądzą ENG pieśń na temat rozjeżdżających chodniki samochodów natomiast już sama czytam 2 reportaże o tym co sądzą pisze na temat hulajnóg to w dolinach Biebrzy z ich znakomitego masz rację natomiast 1 z 1 uwagę to znaczy, o ile to zgranie i hulajnóg są z chodników ulic występuje po stronie miasta oto jak dojedziemy już trudno do tego poziomu ministerialnego czas jest, by sprawę z tego, że w tych założeniach ustawy, który przedstawił minister Adamczyk no by tego nie ma także tak naprawdę to ustawa nie ma czego nie ma narzędzi dla miast, które by pozwalały skutecznie walczyć właśnie z uznaniem kolejnych chodnikach z używaniem szkoleniu na trawnikach z jakimiś, ale i, bo jest ono znane żadne to na moment nie oczywiście nie operujemy na projekcie, ponieważ ministerstwo nie przedstawiło też ryzyko deklaracja w sprawie parkowania przepisy mają dużo ostrzejsze zabronione będzie pozostawianie w Lechu Lech nogi na drodze i Niemcy to jest droga to gmina jest nie rozumiem na przystanku w lub innym miejscu przeznaczonym do ruchu, a pewnie dziękować tym czytamy zmieści się chodnik HOKEJ gorzej, jeżeli te, jeżeli ktoś poszukuje nowych zostawią na chodniku tak jest dzisiaj to co znaczy w myśl przepisów w tym nic tak naprawdę graczom nie można karać firmy, bo to nie ona odpala co to zrobił użytkownik ma niezgodnym z użytkowym jest właścicielem są tak naprawdę w myśl przepisów nie nie odpowiada za tę muzykę hulajnogę firma no no i jak tak naprawdę nic nie zmienia w stosunku do niego z co mamy teraz tak to jest o tyle ważne, dlatego że miasta bardzo i miasta i stowarzyszenia do miast to jest nasze przecież też apelował do ministra o konkretne rozwiązania inne FS Holding bardzo opanowały też o to, żeby dać się miasto mieć narzędzia do tego, żeby kontrolować się nie kontrolować się kula szylingi np. przez możliwość licencjonowania tych hulajnogę przez możliwość wyznaczania stref w mieście, w których nie ma wjazdu hulajnogą skateparków to te z kolei rozmawiano też stworzyć takie licencje, które zmuszają producenta do budowania swoistych parkingów potem hulajnogi np. jak to także rozegrano w ramach akcji tak naprawdę możliwości, w których łatwiej byłoby miasto kontrować to żywioł jest mnóstwo teraz w w tych propozycjach ustawy, którą przedstawiło ministerstwo w zeszłym tygodniu tygodniem w, a propos przedstawionych propozycji mamy opis nie mamy projektu, dlaczego nie ma projektu skoro tutaj padały podczas balu taka deklaracja ze strony ust ze strony ministra Adamczyka jesteśmy otwarci na głosy różnych środowisk chcemy, aby ten projekt wszedł w życie jak najszybciej, ale nie uchylamy się od dyskusji jestem przekonany, że dyskusja będzie ciekawa dziękuję za wszystkie dotychczasowe głosy, ale głosy wobec czego panie ministrze skoro nie mamy przepisów mamy tylko opowieść o przepisach, a to nigdy nie jest to samo rośnie niestety my jesteśmy w takiej sytuacji, że nie mamy nie ma papieru nasze mamy tylko kilka slajdów do konferencji zeszłotygodniową tam nawet padło podczas konferencji, jakie stwierdzeniem ministra Adamczyka dostał zapytany czy to może wejść w życie to i t d. on powiedział, że to w zasadzie jest już prawie gotowa w przyszłym tygodniu, czyli w tym 4 gole w tym tygodniu powinno wejść powinien się tym, zanim rząd no cały czas nie mamy dużo, ale to jest bardzo niepokojące do tego ożeniłem, ale czy ministerstwo zdaje sobie sprawę z tego, że to prawo ruchu drogowym z dosyć złożone na le kodeks i tam w część przepisów czy ja po prostu dobrze czytać te przepisy trzeba zauważyć pewne niuanse i podam tylko przykład jedno spra w, jakie mają rowerzyści w Polsce jest jazda obok siebie i jest równoległa możemy jechać na rowerze obok drugiej osoby w meandry takie przepisy wprowadzono w 2010 roku i niewielu o nich wie niewielu z nich korzysta, ale to jest zgodna z prawem chodziło o to, że nawet 2 jadących obok siebie rowerzystów wciąż zajmuje mniej miejsca niż 1 samochód, więc absolutnie dostali takie prawo czy ministerstwo przewiduje jednakowe prawo dla PiS hulajnogi stów skoro będą mogli jechać jezdnią będą mogli korzystać z tych samych sprawca rowerzyści to myślę, że warto zwrócić uwagę na to jest tam jeszcze więcej kwestię warto zacząć te przepisy dotyczące ronda to sugeruje albo zachowania się rowerzysty przed skrzyżowaniem to wszystko miałoby niby dotyczyć też hulajnóg zachęca urzędników, żeby te przyjrzeli się całości tych praw, które mają rowerzyści, bo może się okazać, że sam otworzył się pewne furtki, o których nawet nie wiedzieli, iż szkoda, że nie ma tego projektu byłoby więcej szczegółów w poemacie rozpisał San Francisco re Polish Life napisał w bardzo dziękujemy w najem problem rozwiązał formacji pisał, że tam z dnia można jeździć konno, ale kolejnego po chodnikach, więc ja pytam no to którędy, gdzie religia jeżdżą z i okazuje się po prostu limit prędkości w mieście dla wszystkich pojazdów to 40 na godzinę kolejnym nie mają kierunkowskazu w życiu nie widziałem osoby sygnalizujący skręt ręką jeszcze teraz już nie zdążymy z prawdziwym wypadkowości w ale ona w stanach Zjednoczonych jest dosyć niska jeśli chodzi o miasta, więc podejrzewam, że jakoś wszyscy są w stanie się dogadać i trzeba jeździć w kasku ten na hulajnodze po czasie to lepiej mają rowerzyści jednak niższe niż Grochola na liście w stanach Zjednoczonych, ale mimo wszystko śmigają na hulajnodze z taką prędkością do 40 na godzinę to jest dosyć sporą PiS co jeszcze warto zaznaczyć to, że w ogóle cały ten cały ten całe te przepisy projektowane przez ministerstwo są dosyć liberalne i inny i to też ministrowie podkreślali, że oni są jak zabija się do tego tego biznesu natomiast one są dużo bardziej liberalne niż te, które przepisy, które są projektowane w tym momencie w Niemczech czy n p . we Francji, bo np. jazda tymi kolegami o tym, się nie powiedzieliśmy, by je będzie ograniczała do prędkości 205 km na godzinę taka praktyka w Europie to jest raczej ograniczenie tych ograniczeń Techlandu 20 km / h czy jednak trochę trochę wolniej, bo pamiętajmy, że to 25 km na godzinę to jest jednak dosyć sporo i zwłaszcza jeżeli jedziemy, nawet jeżeli się po drodze rowerowej, która jest przy chodniku no to jednak zaś poznamy losy z naszych miast, jeżeli tych kolejny wzrost jest zmarłych, ale też krzyżuje się z chodnikiem Delta rośliny infrastrukturę w Polsce to jest istotna, o czym pan mówi, ale też jest także inni tez pytanie zawsze to właściwie, jakie miasta chcemy budować i grzebanie w prawie o ruchu drogowym kończy się tym, że wpływa to bezpośrednio na sytuację na naszych ulicach jeśli znowu zapominano pieszych, bo tak naprawdę to jest to co ministerstwo deklaruje niby hulajnogi będą mogły jeździć po drogach dla rowerów po jezdni, ale realnie gros z nich będzie drożeć po chodnikach nie ma znów informacji na temat jak i na temat tego jak będą chronieni piesi sam mówi nasz gość w pierwszej części rozmowy, że w ta kwestia ograniczenia prędkości w czasie poruszania się wśród pieszych w obronie będzie poruszona nie ma myślenia o tych ludziach, których znam miasta jest najwięcej przy wszystkich ludziach, bo każdy z nas w tym momencie jest pieszym, więc to jest to zaszczyt klub problemu nie toczy Dell hulajnogi będą jeździć DM 232 szczepić na godzinę tylko jak wpłyną na komfort poruszania się wszystkich tych, którzy nie mają możliwości jechania właśnie czy to samochodem czy to hulajnoga tak jak powiedziałaś to by im przede wszystkim hulajnogi będą dopuszczone na chodniki czy niema zakazu poruszania się w holu w tym w tych przepisach nie ma zakazu poruszania się hulajnogą po chodniku są również jest różnicą w stosunku do tego ceny co teraz jest projektowane w Niemczech 3 czy we Francji, gdzie po prostu jedno z podsta w tych przepisów jest zakaz jazdy na po chodniku i biorąc pod uwagę, że to jest jednak szybkie i drezyna groźnej i to właśnie porusza się kolejny po chodniku jest największym problemem tutaj tak naprawdę ministerstwem uciekł od rozwiązania tego problemu, a królem pozostanie i tak naprawdę przez to, że to, że teoretycznie wrzucamy te hulajnogi na na drogi rowerowe, ale w praktyce one będą się mogły poruszać wszędzie tam, gdzie dzisiaj się poruszają to podejrzewam, że niewiele się zmieni ja zawsze proponowałam urzędnikom ministerstwa infrastruktury dojechanie do ministerstwa w jakiejś innej dzielnicy niż Śródmieście na rowerze, a teraz wkład na hulajnodze zgodnie z obrażeniami przez nich przepisami i sprawdzenie jak ta jest w Jakub Dybalski transport z portalu transport publiczny PL był państwa i moim gościem odsyłam na ten portal zawsze proszę tam zajrzeć transport publiczny PL, bo tam na bieżąco można śledzić dyskusje komentarza, a czasem nawet pojawią się tam projekty ustaw się tylko chińscy swoje jeśli Google są pewni dziękuję za spotkanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA