REKLAMA

Krew Boga - od dziś na ekranach

Data emisji:
2019-06-14 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
24:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska i na oddalonej od cywilizowanego świata wyspie pojawia się rycerz Philip short katolicki biskup, który chce nawrócić ostatnie pogańskie plemię zamieszkujące Prusy wschodnie i na swojej drodze spotyka młodego bezimiennego chłopaka razem wyruszają z misją Krzewienia wiary wśród ludu zamieszkującego skaliste góry i reżyser Bartosz Konopka aktor Krzysztof Pieczyński dzisiejszą gośćmi kultury osobistej Rozwiń » witam serdecznie w GM, a spotykamy się z powodu wejścia dziś na ekrany polskich kin krwi Boga najnowszego filmu w reżyserii twórcy takich filmów jak nominowany do Oscara Królik po berlińsku czy lęku wysokości sztuki znikania w krew Boga brała udział w ostatnim konkursie festiwalu filmów fabularnych w Gdyni za zdjęcia na festiwalu został nagrodzony Jacek Podgórski, ale po październiku firmy zniknął i ma premierę dopiero teraz rozumiem, że szykowali państwo wielkie kontrakty to nie jest walka to ja się Przemyka zwykle tak tak, ale może, więc jest nie tak naprawdę nie chodziło o jakiś taki przedmiot efekt wstrzymanej kuli śniegowej albo żeby, żeby mieć jakiś wielki anty to to badziewie to jest cała taka skomplikowana struktura układania się z festiwalami jest tak, że czeka z taką dobrą wiarę, że w końcu się dziś udaje udało się dopiero w kwietniu w Moskwie tam 1 tys euro bank i zasada jest taka, że nie można wtedy mieć siły takiej premiery kinowej w swoim kraju trzeba ją odkładać niestety to nie jest wygodna sytuacja, bo wiadomo, że lepiej było z tym filmem wejść już zaraz po Gdyni na jesień zima albo na wiosnę ale, ponieważ jest taki też międzynarodowy projekt koprodukcja z Belgią belgijscy aktorzy też tym są i zawsze zawsze walczyliśmy o to, żeby ten film był też uniwersalny ta opowieść, bo uniwersalną wystroju taka opowiedział się poza czasem poza miejscem taka przypowieść Szekspir wskoczyć do tego się tym się inspirowaliśmy notowano policzyliśmy bazy na zagranicę i powiem pani, że też na szczęście to wypaliło co zaskoczyło, bo jednak jest tak jak brązowy film, ale też ten element przygodowy zawsze w tym było ważne czy jakiś taki gatunkowy i wypaliło bardzo jak sprzedaż zagraniczna wzięli go do dystrybucji w stanach Kanadzie Irlandii Wielkiej Brytanii we włoszech w Niemczech Szwajcarii Austrii w Korei Południowej co wydaje się, że to jest Super z Gorczenicy w gminie mówi słabo przez radę na węgiel wzrośnie nawet gola chwilę tańca no po prostu to skandal i osób to jest skandal, na które liczyć nie skandalem jest tyle co innego mianowicie tworzenie zatem od gratulacji bardzo przepraszam, ale rzeczywiście firmy na czele Bartosz Konopka został nagrodzony ostatnio za właśnie kre w Boga nagrodą dla młodego artysty twórcy chyba nieaktualne odczytanego tak się nazywają się też bardzo z tego ucieszyłem rzucał 3 zastępy postrzegany, ale już bez przesady, że jestem młodym artystom, chyba że przepis, ale nie, ale coś ty w porządku jesteśmy młodym artystą, a dobrych warunkach bytu nie jest tak mówić po to, obowiązywało natomiast nagroda jest bardzo ważna tak jesteśmy najmniej to nagroda jest bardzo ważna z tego powodu dla mnie, ale też w ogóle wydają się, dlatego że jest doroczna nagroda imienia Wojciecha Jerzego Hasa dla filmu, który najbardziej kontynuuje drogę Hasa rzeczy filmów wypowiedzi oryginalnych wizualnych nietypowych i t d . więc to było wielkie to jest to jest wielkie wyróżnienie dla mnie, że rzeź wdowa Wanda Ziembicka wdowa po chaosie razem z Łukaszem Maciejewskim uznali, że krew Boga jest najlepszym filmem z tego roku do tego typu nagrodzono właśnie do odwołania do do Wojciecha Jerzego Hasa również słyszałem wierzę, że ten film jest porównywany do wody o film Andrzeja Żuławskiego im też w jaki sposób zawdzięcza pan torze kre w Boga powstały oczywiście, że tak to kino Żuławskiego bardzo cenię bardzo lubię za to, że ono jest tak bardzo gorącej ekspresyjnej myśmy też taki film chcieli zrobić coś zawiodło w takim terminie ekstaza średniowieczne dla mnie i właśnie byśmy przez to bać próbowali oddać Poka i czasy niż przez fakty i zgodności z żywota mini tych pierwszych misjonarzy filmy z taką dziś takim dziwnym konglomeratem kompilacją różnych losów po to, żeby widz nie zaprzątał sobie głowy odniesieniami historycznymi czy to się zgadza i czy to są ci czy tamci czy tekst się zgadzają tak dalej to jest taka była sterowana historia, która ma dbać wskazywać widzu nie zajmą się tym kontekstem historycznym mini tylko zajmie się tym co jest w człowieku i tym co jest w relacji między ludźmi i tym jak te mechanizmy, o których opowiadamy się ciągle powtarzają, a my ciągle się nie uczymy w, a ten film powstał właśnie z takiej potrzeby mówienia o relacji, bo oczywiście nie uniknie pan pytania jak to się wszystko zaczęło no bo nie ukrywa pan, że przed nakręcenie krwi Boga natrafił na kilka do słownych inspiracji chociażby filmy mroczny wojownik, a mroczny wojownik w dna pokazuje, że można zrobić średniowiecza na 8 aktorów i to jest dalej ciekawe, że to jest fajny film pod znakiem fabularny film o tej wiedziałem, że od początku chciałem jednak powiedzieć coś poważniejszego i te czasy pierwszych misjonarzy później przyszło do głowy jako takie czasy to nie opowiedziane w kinie, a bardzo ciekawe trudne do powiedzenia, bo to od razu były też hagiografii żywoty świętych nie, więc dlatego, ale to nam dało taką właśnie inspirację do tego, żeby nie opowiadać o faktach niż szukać za wszelką cenę jak to było czy rzeczywiście tak było co się zgadza co się zgadza tylko powiedzieć właśnie od tych ponadczasowych mechanizmach i o tym co ciągle jest w człowieku o tym, że ciągle jak sen z pewnymi rzeczami nie radzimy dokonujemy złych wyborów nie potrafimy ich rozpoznać oszukujemy siebie jak to jest duchowo się też zwijają bardzo zależało na tym żeby, żeby to była taka, żeby dobrze zagrać tak głębsze pytania tak jakby bardziej wejść może ty jesteś w porównaniu do Leszna możemy jesteśmy bardziej, czyja jestem bardziej z takiej polskiej szkoły jednak dokumentu też trochę takich poszukiwań jednak że, żeby jednak z poszukać jakiś prawdy nie tylko tamtych czasach, ale też człowieku w niedobrze to teraz pytanie do Krzysztofa Pieczyńskiego czemu nie to powinno być pytanie do dochodu do Bartosza Konopki czemu Krzysztof Pieczyński w roli biskupa nawracającego Pogan i co na to Krzysztof Pieczyński mówi Jacek cegła nie musi się z podsłuchanych, ale chcielibyśmy też posłuchać w niedzielę coś powie no ale biskup GER było do ciebie pytają już jako krótko powiem że, dlaczego Krzysztof Pieczyński no myśmy sobie, że tym gadali nieraz, więc pokonałam wstyd i zdrowi też relacje te też mamy przecież w filmie 5 dubli udajemy, że robimy pierwszy zawsze zachowuje, a jakże mówił to pierwszy start w niego jak się znam od lat, bo tak naprawdę to była pierwsza taka poważna przygoda na pierwszym roku jakieś zajęcia z Leszkiem się niczym nie byliśmy wtedy taki teatr telewizji sen z Kafki Krzysiek grał główną rolę w MCK właściwie i to właśnie sam niesamowite spotkanie niesamowita przygoda, gdyż taka świeca i wydawało się, że wszyscy aktorzy tak mają, że teraz tak będzie spotykał dalej tak jak sprowadza się okazać, że niekoniecznie wiąże się z gazem 11 Dawid i ten rodzaj ekspresji tej właśnie taki ekstra pyszności takiego, jakby poświęcania wszystkiego i dawanie też osobistych rzeczy niezwykłych do roli wiedziałem, że tu kapitalnie pasuje do tej postaci to jest po prostu gola dla Krzyśka w sensie takiej żarliwości i takiego takiej misji, którą Krzysiek też ma przez życie nie tylko w swoich sprawach, ale też w sprawach sztuki i tak moje pierwsze spotkanie nie w tym utwierdziło go przygoda z też powiedział, że to solona, którą czekał dwudziestolatki, że to jest bardzo ciekawa postać zagrania taką rolę przyjmuje się bez wahania pani Krzysztof Marczak bo, bo nie ma w lekarz ciekawych ról naszym tu w pięknym kraju i że jest ta kinematografia tak Anina, który zawsze zarzucam głośno o tym, mówię i mam nadzieję, że być może dla tych ludzi, którzy decydują o pieniądzach może w końcu dotrze rozmiar ma rozmiar 4 Chan pretensjonalności polskiego kina i bo nagradzają również filmy, które po prostu ja oglądam z teściami lub po prostu jest to dla mnie wstrząsające zakłamany, więc w tym sensie Bartek wiedział, że ja jestem takim człowiekiem, który chociażby mówi takie rzeczy jak te niepopularne powiedział, że jestem aktorem totalnym to się zgadzam to jest moja pasja to jest moje życie, ale nie za każdym razem nie wszędzie jest mile widziane jak człowiek daje siebie wszystko nam wstyd czasami nie wypada jak już na tyle lat się w zacząłem rozumieć, że skoro reżyserzy, wycinając połowy tego co proponuje to może ja będę proponował połowę będą bardziej zadowolony no i tak wyszło, ale jest za cenę tego, że coraz mniej gram coraz mniej gram, bo po prostu nie mam czym grać, więc w tym sensie ta rola jest od 20 lat rzeczywiście w filmie nie miałem takie propozycje od 20 lat nie ulega wątpliwości raz wystarczy przeczytać taki scenariusz, żeby widzieć tam potencjał na czele był totalny scenariusz już się nawiązania z tego, że pan powiedział, że jest aktorem totalnym non widziała pani film, więc coś co z tego scenariusza został w filmie nocny może bardziej skrzętnie wyrzucił 13 systemów mówi Filip musiał trwać pół godziny na pewno razem żałujemy tych scen, które nie weszły bośmy tam zostawili kre w pot pot łzy w tych w tych scenach tam był do n p . tak pojedynek co było unikalne jak w ogóle w filmie w kinie pojedynek między 2 szamana ami, czyli szamanem katolickimi szamanem Pogranicze w tej właśnie nieużywany, gdy tego słowa to jest to słowo, którego kościół sklecił, który ma odróżniać szlachetność kościoła nie szlachetności innych ludzi nie po prostu od tych domów jedziesz Zenek Bogdan dobrze Orphee Awards oraz ceny ludności i ten pojedynek był fantastyczny i toteż fantastycznym, bo w naszej, ale nie wiem czy mąż mnie nie, bo jak zaczną gadać w zalewie będziemy kontynuować naszą rozmowę już za chwilę po informacjach Radia TOK FM za mną w studiu Krzysztof Pieczyński Bartosz Konopka teraz czas na informacji kultura osobista jest jeszcze dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska dzisiaj w studiu ze mną twórcy filmu krew Boga filmu, który dziś wchodzi na polskie ekrany reżyser Bartosz Konopka jest ze mną wita jeszcze raz bardzo serdecznie Krzysztof Pieczyński aktor, który w filmie kre w Boga gra główną rolę gdy, w jakich recenzji napisał, ale w pozytywnym myśl tego słowa znaczeniu, że każda z filmem wystawia pan mógł do reżysera strona po stronie widzów na próbę wytrzymałości i tak chcemy też chyba nie ze względu na nas na brutalność niektórych scen, których nie brakuje, ale ze względu na to, że tak naprawdę dostajemy coś, czego się nie spodziewamy się pan Krzysztof o tym, powiedział, że takich filmów po prostu w Polskim kinie nie ma to jest duża odwaga zrobić coś takiego umieścić historie trochę pan powiedział poza czasem, ale mimo wszystko jednak im bliżej średniowiecza i nie zrobić Krzyżaków fani starej baśni już nie mówiąc o grze o tron tak tak to było bardzo trudno znaleźć taki balans, żeby to była ciągle nasza opowieść jakoś oryginalna i Anna wybierzmy takie poczucie od początku, że opowiadamy o czymś ważnym też mieliśmy świadomość też jakby, o czym opowiadamy w sensie jak trudno o tych wszystkich, jakby dylematach związanych z misją, ale nie opowiadamy o tym co było w średniowieczu, ale tak naprawdę dlatego ten film też jest tak bardzo współczesnym sensie aktorzy rozmawiają właściwie współczesnym językiem jest poza czasem poza miejscem o to, żebyśmy tak tak mnie uczono też zawsze w szkole filmowej, że dobry film historyczny to jest ten, który opowiada o nas tu i teraz nie i nam zależało na tym, żeby to, jakby poprzez metaforę misyjną przynoszenia nowego porządku opowie dziś też o tym co się dzieje dzisiaj w sensie jak my traktujemy innych obcych jak stałam się też szyję czy powiedzmy no niektóre kraje albo niektóre niektórzy politycy jak pijak przynoszą demokracja albo próbują wprowadzić nowy system czy tego chcemy czy nie jest ciekawe, że to od dziś od 1000 lat, a może nawet dłużej wygląda podobnie jest ciągle nie ma dobrego o dobrych rozwiązań nie wiemy jak te kultury powinny się przenikać jak w jak wyciągać najlepsze rzeczy to łatwo się o tym, po to co złe jej łatwo się o tym, opowiada, że niby wiemy jak to powinno wyglądać, że właśnie na ile poświęcać jednostki na ile nie ja uważam, że dlatego tak tak mocno się skupiamy na tej pojedynczej relacji tutaj między tą dwójką głównych bohaterów, żeby pokazać, że to co się buduje między ludźmi jest jednak najważniejsze i to powinno się ufać, że to nie jest tak, że żonie właściwie mogliby stworzyć perfekcyjny tandem mogliby się dogadać się też, gdyby ze sobą rozmawiali, gdyby byli wrażliwi na siebie i na tych właśnie obcych ludzi, których coraz bardziej podbijają no to wtedy być może mogliby znaleźć dobre rozwiązanie konkretnego mam takie wrażenie, że w tym filmie kilka przypowieści Otóż pan wymienił te tematy nowo to jest przypowieść też w nią dbać o relacjach władzy to jest przypowieść też o to, że kultura to po prostu źródło cierpień, ale to też jest rower i powiedział to one w 1 z rozmów, że to też jest film o męskiej trochę jednak wymyślonej właśnie i narzuconej dominacji z takim, który trochę obnaża mężczyzna obnaża może nie dla mężczyzn co męską siłę, która jest trochę przereklamowane no najwyższy czas patrzy na rycerza Lili brata no tak, gdyż Krzysztof Pieczyński no oczywiście oczywiście ten cały kościół jest jest patriarchalnej i całe to nieszczęście z nierozpoznaniem tego pierwiastka żeńskiego to wszystko to jest lęk przed kobietą tak naprawdę lęk przed Bogiem nią bogini została jako pierwsza zniesiona z pan z panteonu i po prostu męski męski, bo męskie bóstwo i wszystko wokół tej w tym z kości się kręci Night i dalej kościół się kręci wokół tego i koniec mamy w tym wymiarze po prostu przez te przez przestępstwo, które na to organizacja jest w stanie popełnić i ukrywać dla zabezpieczenia swoich interesów nowość, bo to jest filmy o krzewienie chrześcijańskiej wiary bez opamiętania zabieranie ludziom ich tożsamości też tak jak pan powiedział o krzywdzie, która dzieje się pod przykrywką sutannę i krzyża pokazuje też jak dużo zła wyrządziła chrystianizacja, która odbyła się w taki jak w przedstawionej w filmie sposób jak wielu uwierzyło, że jako narzędzia w polskich rękach dają się narzędziami mimo wszystko znaczy to jest film anty chrześcijański nie wiem czy antychrześcijańskie i inne raczej chyba anty kościelny czy anty instytucjonalny, a propos tego dualizmu, którym też mówił Krzysiek jest w tej postaci niemego zależało nam na tym żeby, żeby pokazać pewną taką naiwność pewną taki piękny duchowo swą, który jest to jest Chrystusowe nie w takim sensie, że widzimy tam taką przemianę tego młodego człowieka który, obserwując mając nadzieję co do willi były dość, że może jednak stworzą ten dobry tandem i że może przyniosą coś dobrego może tym razem to będzie wyglądało inaczej, gdyż niewiele o nim wiemy, ale potem w trakcie filmu się dowiadujemy, jaki z niego bagaż doświadczeń tam są tak przełomowa scena próba ognia gdzie, jakby w 1 scenie to wszystko się odwraca Bowiego przechodzi zdając się na na łaskę właściwie Boga czy ma przeżyć czynie przechodzi przez to nogi ni i ten młodego pyta to była sztuka co do obozu sztuczka nie to niebyła żadna sztuczka to było to było właśnie takie ryzyko, ale zaraz później niższy, ale zaraz później właściwie wybrać się zgadza na to, żeby szaman pogański się spali w tym ogniu nie chce go uratować powstrzymuje bezimiennego, żeby go nie uratował i w nim następuje znowu, jakby taka przemiana Itaka złości, która powoduje, że go przewraca wyciąga nóż i właściwie mógłby go zabić w tym momencie, ale wycofuje się tej przemocy i właściwie też rozumie, że to nie jest dobra droga i w i zaraz później obiad swoją drogę, czyli zaszywa ustaw wycofuje się nicienie wycofuje się z przemocy podejmuje pewną ofiarą, by potem widzimy, że paradoksalnie dzięki temu jest przyjęty do osady poganie go przyjmuje jako kurz w Waszyngtonie przynoszę agresji siły, kto przychodzi z czymś innym nie przynosi też słów które, które kłamią i które manipulują zostaje przyjęty i rozpoczyna się pełna asymilacja, która też w jaki sposób na ich nałoży też nie chodzi o to, że my chcemy pokazać, że słuchacze to jest droga wyjścia w tym trudnym świecie trudno znaleźć też, jakby rozwiązań, ale pokazujemy co by się mogło stać na, ale też ta jego ofiara on też staje się, jakby fałszywym prorokiem to, bo też z młodych też nie wie, w którym strony znaki to świat pozbawiony, jakby zasady biegu co się zgadza też tym wczesnym średniowieczem rzeczywiście to jest niesamowite Otóż nie było miejsca, żeby się znalazły w tym filmie, ale po upadku cesarstwa rzymskiego pod koniec piątego wieku ten 0607. ósmy wiek to był taki mroczny czas w tym sensie, że jeśli upadło cesarstwo rzymskie wielki porządek świata to ludzie jak nigdzie dalej sensu inaczej to chrześcijaństwo w jakim sensie przyniosło nowy porządek tylko, że było bardzo trudny okupiony krwią właśnie mieli dla niektórych to był nowy sens dla niektórych nie, ale tak jak powiedziałem w tych w tej postaci niemego zależało nam na pokazaniu jakiś przeciwwagi przynajmniej jakiś klub powstał film, który nadaje się, że jest przede wszystkim jednak obrazem i obrazem ujmuje dużo w nim milczenia do tej ten bohater bezimienny milczący też jest na takim bohaterem symbolicznym tak jak powiedzieliśmy jest sporo milczenia jest sporo też bardzo pierwotnych odgłosów też jest las jest list może są dźwięki, których już chyba jako ludzie cywilizowani nie potrafimy się w 2 wydawać ujarzmienie właśnie przez cywilizacje tak to była piękna praca tutaj my wszyscy się jakoś tak Super zaangażowali w ten film albo też piękną pracę Marcin Lenarczyk odpowiedzialnych za sam dizajn, czyli za udźwiękowienie i Jerzy Julka dziwicie odpowiedzialnego za muzykę, ale też wielu w ogóle, ale też tak samo no właśnie aktorów performerów, którzy tworzyli wspólnotę pogańską Jolanta jest tak, że ten film jest takim spełnieniem marzeń też na tej zasadzie, że normalnie film niesie z 70 % obsługujemy informacje narrację sceny dialogowe, a 30 % rzęsy pozwolić na dotykanie innego wymiaru na coś, jakby w dźwięku muzycy w obrazie na nas jakby na scenie aktorowi to też niezły jest, więc faktu jest są odwrotne proporcje to się bardzo rzadko zdarza im się, że wszyscy to poczuli też tak samo aktorzy właśnie jak to po drugie, aktorzy panie Krzysztofie naftowy Total to jest 1 z takich najbardziej fantastycznych prac jeśli chodzi o zespół, ponieważ Janie uczestniczyłem w tych warsztatach tak często, ponieważ ja nie mogłem się w tym być MEN myśmy musieli zachować obcość, że przychód przychodzi obcy człowiek do tego plemienia zaś nie mogą z nim mierzyć się w trakcie tych warsztatów i byłem tam rzadko, więc byśmy to tworzyli razem na planie ja nawet miałem takie do nich pytanie, że kiedyś filmy od mety mieliśmy na nakręcone tygodniem, ale że 10 Anna rzucałem ani przestraszyli się i uciekali tak uciekali się trzyma za ręce, gdy jej goniłem to było zresztą bardzo śmieszny krzyczałem z zostańcie zostańcie w staropolskim FOMC nie pamiętam ich szef MSWiA po ujęciu zapomina natychmiast tekstów i ja pytam no i co tak dziwnie biegać jak hip-hop dla tych chłopaków w ani wyłonimy wszystko razem zrobić dla nowszych i to była taka prawdziwa, jakby reakcję, która mogła mieć miejsce, gdyby to było 1000 lat temu chcesz mieć zapytał co wy tacy dziwni jacyś słyszymy coś tak za ręce trzyma czerwcowego, o co wam chodzi, a oni wszystko robili razem i to co zresztą też przyznam, że w jakiś czas po filmie tak do mnie dotarło, że być może ludzkości właśnie utraciła coś mnie Wirathu bali tak instynktownie w FT w tej relacji z tą grupą tych tubylców wchodziłem w to relacji natomiast teraz, kiedy mogę myśleć o tym, to widzę, że myśmy, że dotknęli tej sprawy tego, że kiedyś ludzkość mogła być bardziej zbliżona w sensie, bo przez to, że mieszkali byli tak blisko przyrody to jest to jednak ma olbrzymie olbrzymie znaczenie wpły w na człowieka, że rozmawiali z duchami przyrody a, że to nie są tzw. bajki czy mity te różne skrzaty i wsi i strzygi i t d . że ci ludzie wtedy mieli kontakt z tymi duchami przyrody i ja i te wszystkie ich bóstwa były bardzo mocno zakorzeniona w ziemi i teraz proszę zobaczyć co w co się stało, kiedy przyszło chrześcijaństwo i dogmaty całkowicie zostały zerwane kontakty mało tego przecież kościół z premedytacją mordował ludzi, którzy mieli kontakt z duchami przyrody i też w tej chwili rezultat tego jest taki, że chrześcijaństwo praktycznie od powiada za zniszczenie atmosfery ziemi, ponieważ został całkowicie przerwany związek z człowieka z naturą panie Krzysztofie czy pan konsultował scenariusz filmu z Bartosza Konopki czy byśmy cały czas rozmawiali o tym, Bartek, jakby oddał mi ten moment, że ja nie jestem jakby zaszczuty przez reżysera, że prawda musi się jakoś tutaj kontrolować i te momenty improwizacji były coraz większe z mojej strony, ponieważ od niego płynęła zachęta apotem już doszło do tego, że praktycznie ekipa chyba czekała na to co ja dzisiaj wymowny jak z nią w modzie to chyba byli rozczarowani jesteśmy tylko wtedy o bohaterstwie zastępowali fantastyczne to było tak to toczą Krzysiek mówi to jest prawda to było niesamowite doświadczenie, bo to jest taki dla mnie też film właśnie o wspólnocie i o pracę wspólnotowej i pierwszy raz też miałem takie doświadczenie, że puszczam kontrolerzy puszczam to swoje swoje ego i swoje prowadzenie moją wizję to jest to jest o wiele mniejsze w porównaniu do tego co dają ci ludzie za to jestem bardzo wdzięczny, że to jest taki właśnie niezwykła wspólnota doświadczeń w tym sensie w tym sensie już kończąc w tym sensie myśmy dotykali szukali Boga tym sensie właśnie, że te poszukiwania swojej własnej ścieżki do Boga mogą być przeróżne i czasie też otworzyć na to, że każdy może mieć swoje inne i nie potrzeba do tego instytucji kościoła religii to jest niesamowite nie, żebyśmy dotykali tych innych wymiarów to jest w ogóle, że da się esencja kina i są też co się dało też w tym filmie jakoś próbować oddać w takim sensie, że to nie jest film oparty na informacje na historii na kontekście historycznym tylko na tych kanałach takich poza werbalnych zmysłowych mierzymy tak mocno oddziałuje my przez obraz dźwięk muzykę obecność to efekt proszę państwa tych wszystkich poszukiwania, o których mówi Bartosz Konopka i Krzysztof Pieczyński już od dziś w kinach bardzo panu dziękuję za to spotkanie z Czech Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!