REKLAMA

Po co szefom badania jakościowe?

Data emisji:
2019-06-16 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
33:02 min.
Udostępnij:

W studio dr Grzegorz Radłowski – Dyrektor Programowy Radwells Institute, wykładowca akademicki.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

, a strefa euro z dziada szefa audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie dzisiaj porozmawiamy o czymś, o czym zazwyczaj menedżerowie szefowie nie mówią czasami nawet nie chcą o tym, wiedzieć, ale korzystają z tego bardzo często będzie o badaniach, a z tak szczególny będzie w bardzo specyficznych rodzajów badań o badaniach jakościowych w i porozmawiamy dzisiaj o tym, po co właściwie szafą badania jakościowe co powinni wiedzieć o Rozwiń » badaniach jakościowych są ułomne co wiedzą i PL teraz, a chcą wiedzieć powinni ido, czego mogą jem i wykorzystywać, chociaż wiemy, że wykorzystują je właściwie na co dzień w państwach moim gościem jest ekspert pan dr Grzegorz Radłowski dyrektor programowy ratować Instytut wykładowca akademicki dzień dobry dzień dobry witam serdecznie panie doktorze czym są to badania jakościowe no ale przede wszystkim często z badań jakościowych, a szczególnie szefowi w pracy korzystamy z bardzo nieświadomie i bardzo często to znaczy przykład taki najprostszy kominiarz wszyscy podejmujemy decyzję o jakieś decyzje muszą być najlepiej, żeby były trafne to zobaczmy, że w organizacjach często jak pracujemy na większości pracujemy ze sprzedażą przyjemność większości praca ze sprzedażą, ale takie 3 poziomy zarządzania, na których poziom skomplikowania decyzji jest po prostu różne tak mamy od takiego podstawowego stanowiska pracownika, który pracuje czy korporacji czy w średnim przedsiębiorstwie później mamy tego menedżera średniego szczebla, które mamy już nieco bardziej skomplikowaną perspektywę życia na co dzień w firmie no bo już pojawia się odpowiedzialność za ludzi w związku z tym te decyzje to już nie tylko jego decyzja, ale to też decyzje tych ludzi no i trzeci ten poziom taki najbardziej można być wpływowym w organizacji to jest poziom strategiczny i to jest poziom kompletnie innej kategorii problemów u menedżerów wyższego szczebla to jest zazwyczaj poziom, w którym np. członkowie zarządu odpowiadają swoim majątkiem za te decyzje co oznacza tylko, tyle że czym bardziej będą podejmować świadomie i podejmują bardziej świadomie to możemy sami obserwować to, że te organizacje, które mają takich liderów po prostu lepiej funkcjonuje i oni najczęściej się okazuje korzystają właśnie z badań jakościowych, o czym trochę więcej w dalszej części tak ale gdyby wiemy, że korzystają, ale co dokładnie są to badania i jakością o CIT dokładnie te są jest to kilka metod przykładowych, z których w, których które, z których korzystano, podejmując decyzję podaje przykład jeśli chce np. rozbudować swój zespół widzą nas, że mają duży zakres obowiązków coraz bardziej przybywa nam klientów na ich cenę ten zespół rozbudować zazwyczaj znaleźć jakieś dobrego pracownika, bo gdzieś na zespół ma całkiem nowej energii funkcjonowanie jest niezły merytorycznie to najczęściej to co robię jestem kurczę chce dobrać coś dobrego do tego zespołu, że mnie zepsutego spodach Ależ miał wysokie standardy osobiste i t d. TGE w taki menadżer SLD średniego czy wyższego szczebla w warto, żeby od razu skorzystał z badań jakościowych też ładnie nazywa triangulacji danych to bardzo trudnym terenie, ale jest bardzo proste w praktyce oznacza to, że będę miał źródło wiedzy o tym, pracowniku przynajmniej z 3 różnych źródeł pierwszym źródłem wiedzy może być oczywiście emocji i tego kandydata tez Wiktora spływają na skrzynkę mailową drugie źródło wiedzy może być opinia i n p . w procesie rekrutacji powinien mieć spotkanie taki człowiek powinien mieć spotkanie z przynajmniej 2 czy 3 osobami od nas ta jest tego zespołu, dlaczego dlatego, że oni też subiektywnie mogą ocenić maja ta osoba np. pisze się w kulturę naszej pracy na trzecim źródłem wiedzy też dobrze, żeby to dziś było uwzględnione to jest to co ja sama myśl o tym, kandydacie do pracy i dopiero kiedy mam takie 3 przynajmniej źródła najlepiej jest oczywiście czy to jest to minimum natomiast dzisiaj wiemy, że w internacie często robimy WizzAir czy o pracownikach potencjalnych i wtedy mamy kilka dodatkowych źródeł możemy zobaczyć jak osoba się przedstawia właśnie w internecie czy na Facebooku czy Nankinie i dzięki temu nasze decyzje często jak się okazuje są dużo bardziej trafne niż, gdybyśmy się opierali się tzw . tylko i wyłącznie intuicje menadżerskiej czyjaś spotkałem z kandydatem i mówię sobie na intuicję tomiszcze wydajesz się sprawdzi jak się okazuje intuicja w podejmowaniu decyzji jak m. in. Paweł Motyl w bardzo dobrej książce labirynt napisał podejmowanie decyzji na tym ostatnim etapie jeśli z niej korzystamy to wtedy się okazuje, że dużo tak te decyzje są dużo bardziej trafne, dlaczego dlatego, że cały ten etap, który sobie analizowaliśmy, jakie stosowano właśnie CV jak inni o tej osobie mówią jak oni myślą jak myślą o kulturze pracy, którą my tworzymy jak osoba się może wpisać są kultura pracy to wtedy ta decyzja okazuje się zazwyczaj ponad 80 % bardziej trafne, a w nią adres taki przykład, który daje nam się oczywiste ale, służąc kolejna zrabowany jakościowa zazwyczaj wiemy, że istnieją badania jakościowe badania ilościowe jest w el Boy i chyba nie wszyscy łapią różnica czym różnią badania wydolnościowe od jakościowych i dlaczego właściwie to jakościowa w rozsądnym celem równie ważna albo ważne skoro ilość ilościowo to jest prosta to są domy tak to jest statystyka to są jakieś duże Truck Th in wszystkie badania marketingowe mapka większość, bo Marek Warzocha Bogdan dane każdego tak duże i urządzono też takie rzetelne Atu nagle coś innego to trudno może tak to coś innego wynika najczęściej z tego, że badania jakościowe nazywamy biomasą przez to tak czasem miał potraktowane, że one są wszystkie w tzw. paradygmacie Inter negatywnym czy się okazuje, że my wbrew pozorom jako ludzie jesteśmy można powiedzieć korzystamy z 2 źródeł wiedzy o rzeczywistości pierwsze źródło wiedzy o istocie jest subiektywna, czyli tak jak pani do sklepu coś kupuje i subiektywnie tańsze to podoba dlatego też pani to kupuje cokolwiek to jest podobnie jak ja podobno każdy z nas problem każdy ze słuchaczy natomiast drugie źródło wiedzy, które często menadżerów wtedy, kiedy ludzie mają wpły w na znacznie większy obszar i ta decyzja wpływa na znacznie większy obszar ludzi np. jest wiele wielu wielu ludzi organizacji, na których to wpływa na biznes na to czy ten biznes będzie rósł czy nie będzie rósł to są tzw. obiektywne źródła wiedzy ja tam potrzebuje rzeczywiście z tych wielu różnych źródeł tych dotąd tt damy sobie zabrać, żeby mieć pewien obraz rzeczywistości, która pozwoli podjąć lepszą decyzję przyczyn np. badania eksperymentalne to są często bardzo badania jakościowe po prostu robi ten eksperyment pewną symulację tego w jaki sposób takim najprostszym przykładem jest z racji tego, że bardzo dużo pracuje w sprzedaży są często tzw. symulacje sprzedażowe, które się robi na szkolenia chociażby fakt jest taki przykład klasycznego badania jakościowego, w którym mogę w jaki sposób oszacować oczywiście manager nie jest badaczem typowym od firmy przecież tak naprawdę, zanim się jakiś produkt wprowadzą na rynek najpierw robią wszelkiego rodzaju takiej pokusy n p . tak grupy fokusowe szczególnie w marketingu wykorzystana, ale i te są typowo typowo badanie jakościowe i one nam pozwalają dopiero tak naprawdę przetestować jak jakaś grupa ludzi myśli o tym, o np. co mamy za chwilę sprzedawać nasz system badania jakościowe w odróżnieniu od ilościowym odpowiadają na pytanie przede wszystkim jak pani poseł Monika starania tak jest Super, kiedy się porównanie powiedziała kiedyś, że badania ilościowe jest to ilu mamy złodziej na dworcu centralnym, a badanie jakościowe to jest jak oni wyglądają czymś zajmują, jakie mają hobby i UE i nagradzamy naszych technik kradzieży jakich używa Walia 1 i używają do tego jeszcze ciekawe, jaki styl życia albo tryb życia prowadzą tak jak ten dzień i warsztaty zorganizowane, więc badania kości, ale generalnie pozwalają dużo lepiej poznać ludzi i zrozumieć źródło badań jakościowych z etnografii a, czyli tutaj Bronisław Malinowski nam się słynne bezczelne jego badania Etnograficzne przypominają, ale to było właśnie tak 1 z pierwszych na świecie została z klasykiem, dlaczego to badania jakościowe są ważne, ale to co pan powiedział czy można z tego wysnuć wniosek, że badania jakościowe dotyczą głównie ludzi czy też można prowadzić badania jakościowe n p . na produktach można oczywiście, że tak można coś nam na produktach prowadzić takie badania to jest po to, tylko, żeby zobaczyć Kreml głównie to dotyczy interpretacji rzeczywistości, czyli my jako ludzie interpretujemy rzeczywistości to znaczy, że mamy jakiś określony stosunek do produktów n p . dlatego że taki najprostszy przykład dziś mam bardzo gorąco i np. woda w dniu dzisiejszym prawdopodobnie będzie miała dla nas większe znaczenie będzie miał większą wartość to proste jak badania robili i jak się, że miejsce badanie na Szkocję i zapytać się konsumentów oto, jaki stosunek do nowo wprowadzanej wody za chwilę na rynek no to taki model ten dział moment badania nic na zewnątrz jest bardzo gorąco będzie powodował, że te czynniki nie są izolowane średni sposób traci średnio w Polsce nie jest taka temperatura jak dzisiaj tak średnio zabawne jest w okolicach da się, że w okolicach 20 stopni może 16 tak dlatego też się nam tutaj absolutnie widać to ważne, że badania jakościowe nam pozwalają tak naprawdę badać części stosunek ludzi do rzeczywistości ich adres nie oznacza to tylko, że Doda tylko dotyczy wyłącznie ludzi tak, ponieważ badacze się szereg zjawisk w fazie badań badaniami jakościowymi, czyli można powiedzieć, że badania ilościowe pokazują nam statystyki, czyli n p . ilu klientów mamy w danym sektorze dokładnie ilu klientów kupuje dany produkt SA badania jakościowe na mniejszej próbie rozumiem z racji tego, że ciężej spytać Niewiem 3000 osób niż 30 osób obcych, a my mówią nam co był to co np. klienci sądzą o produkcie którzy, który już kupili dokładnie taki jest Atu taka najbardziej marketingowa różnica w codziennym życiu, którym zresztą doświadczamy życia, dlatego że czasem jesteśmy pytani gdzieś w markecie jako o różne co myśli na danym produkcie albo poprosi żebym, żeby pan nie powiedział w ankiecie w kilku punktach na jaki pan ma stosunek naszego produktu brutto są często po prostu badania jakości chcemy po prostu zrozumieć lepiej, dlaczego ludzie podejmują określone decyzje o nic właśnie dobrze, że pan powiedział bo kiedy słyszą takie rozróżnienie Jacques badania ilościowe robi się właśnie ankiet owo, a jakościowo Ziobrę i te groźby jakościowo to trzeba rozmawiać czy rozwój można coś jakościowo robić ankieta absolutnie nie z badania często dzisiaj bardzo popularne rzeczą studenci też na studiach tego używają to są metody mieszane w epoce też, żeby w pewnym sensie zobiektywizować wyniki badań nad czym innym, że nauka zajmuje się dochodzeniem tym tak naprawdę, jaka jest prawda czy nie jest rzeczywistość, a marketing sprzedaż zajmuje 7 tak naprawdę, by zrozumieć lepiej często i konsumentów, żeby móc np. więcej sprzedawać tak często to są 2 różne inne odległe od siebie na cele obiektywnie patrzących w dobrze tak wianuszek jest różnica w ramach mniej więcej na czym polegają te badania jak korzystają z nich szefowie, a w niektórych momentach i co powinni wiedzieć o tych badaniach, żeby móc lepiej podejmować decyzje na podstawie chociażby wyników takich badań i jasne często mówią jak mówimy o kompetencjach menedżerów często mówimy tak potocznie, że to jest wiedza to są często umiejętności i dzisiaj współcześnie więcej się mówi o tym, że to są doświadczenia, ale takie, które nie potrafi przekuć na korzyść dla biznesu Żak, czyli czy to są porażki czy to są o sukces wszak rzecz wtórna kwestia potrafisz w obu tych cech tych elementów swojego życia uczynić pewien atut za chwile lepsze podejmować decyzji i w takim momencie właśnie te doświadczenia powodują, że my możemy lepiej badać rzeczywistość i więcej w nich widzimy co to oznacza np. taki trend w zarządzaniu, które nazywamy zarządzaniem przez potencjał dzisiaj częściej mówimy szukamy pracowników, żeby zarządzać bardziej przez potencjał to oznacza, że taki menadżer powinien w tej samej rzeczywistości, w której pracuje jak zatrudnia nowych ludzi umiejętnie dostrzegać w nich np. naturalne predyspozycje do wykonywania zadań, ponieważ jak się okazuje zawodowo odkrywamy znacznie częściej takie swoje mikro talent przykładem tego jest to, że jak zaczynamy nasz układ wchodzimy na nowej pracy i jakaś nowa rzeczywistość sami ludzie nowy szef to najczęściej są zaczynamy szukać takich rzeczy, które znajdą się okazuje, że jesteśmy całkiem nieźli lat dlaczego, bo to pozwala nam budować tę pewność siebie poczucie własnej wartości w środowisku pracy i taki się dzisiaj najczęściej tacy najbardziej dojrzali szefowie ci najbardziej, że plazmę czy, którzy często budują skutecznym zespołem są ci, którzy potrafią wykorzystać ten potencjał, czyli dostrzegać to co ludzie robią dobrze i wtedy delegować zadania w taki sposób na to jest często związane z tzw. parlamentem czy dodawaniem odpowiedzialność i właśnie to w jaki sposób i jakie to są odradzam to są buty badacza tak naprawdę w skórze managera, czyli jako menadżer muszą być też stanu w sensie takim badaczy rzeczywistości na ile w tych samych obowiązkach, których obserwuje ludzi jak chce zoptymalizować działanie swojego zespołu to, o czym części mogę zaobserwować po jakości wykonywania zadań po tym, jak co zrobili bardzo dobrze zrobili przeciętnie co zrobili słabo to powinienem wiedzieć mieć mapę rzeczywistości i właśnie aktem badaczy trochę jak ten etnograf można powiedzieć przyglądać się co oni robią dobrze i dawać tym ludziom, którzy te, które te zadania robią naprawdę dobrze i widać, że robią to z chęcią po prostu Intel zadania delegować to ludzie mają dużo większe poczucie sensu np. w pracy co dzisiaj przy pokolenia tych szczególnie młodszych, które cały czas wchodzą na rynek pracy okazuje się dużo bardziej skuteczna tak jest poczucie sensu jest dość istotne w tym, ale myślę, że teraz połowa szefów zachodzi w głowę i mówię przecież problemu co dzień, gdzie tu są jakieś badania jakościowe jak chorobie, a Pio met patrzę sprawdzam, jakie mają talenty przydziela zadania wg tego co co zauważyłem a jakie powikłania po prostu widzeń Tomkiem oraz w UE to jest wydziałów z takim przekorny mówienie może powiedzieć czasem rzeczy, które robimy nie, nazywając je po imieniu przestajemy dochować należytej staranności to znaczy test jest tak, że przemocy za oczywiste rutynowe nawykowe to też często poza naszą świadomością natomiast na taki prosty przykład z funkcji zarządzania słynna funkcje zarządzania brak troski to było słynne słynna piątka była najczęściej planowanie kontrolowanie monitorowanie motywowanie przewodzenie jak się okazuje w ostatnich 57 latach Karwan biznes School napisanie artykułu o tym, mówią doszła ta 16, który jest okazuje się żona cały czas była tylko ktoś musiał nazwać, gdzie jest okno co się okazuje uczelnie w środowisku pracy, czyli ten lęk i to np. szczególnie my widzimy w sprzedaży, że on menadżerowie, którzy zatrudniają ludzi do sprzedaży czyli, czyli sprzedawców czym sprawniej nauczą profesji sprzedaży tych ludzi, którzy przechodzą do firmy to się okazuje, że te zespoły są dużo bardziej produktywne coraz szybciej są produktywne czeskim jest mniejsza fluktuacja najczęściej sprzedaży właśnie narzekamy na fluktuacje m. in. przekazuje żona zmniejsza, dlaczego dlatego, że tak naprawdę to nie jest proces takiego zwykłego on Board ringu jak najczęściej stereotypowo kojarzymy tylko naprawdę jeśli potrafią uczyć proces sprzedaży jestem dobrym nauczycielem mam cechy z tym związane to się okazuje że, że ludzie nie potrafię rzeczywiście do tego zawodu całkiem nieźle wprowadzić jest często używane badań jakościowych tego robić kompletnie nieświadomy czym częściej będziemy robić świadomie sięgać po lekturę n p . z tym związanym na świecie mamy świetne książki, które są z badań jakościowych w Polsce Wojciech Czakon skacz świetną książkę napisał o badaniach jakościowych warto do tych książek zajrzeć, żeby sobie uświadomić jak ja interpretuję to rzeczywistość w pracy jak podejmuje decyzję skoro książkach mowa to ja jeszcze zdradza naszym słuchaczom, że 2 egzemplarze książki autorstwa naszego dzisiejszego gościa rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży weź drugie wydanie tej książki leży właśnie na stole w studio i zaraz po skrócie informacja Radia TOK FM będziemy je państwo rozdawać, żeby dostać książkę co trzeba zrobić też grajmy na razie ma skrót informacji dowiedzą się państwo zaraz po, a strefa euro nie mógłby pan szefa audycja astra Warszawa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa AM i mój gość pan dr Grzegorz Radłowski dyrektor programowy kradła z Instytut wykładowca akademicki rozmawiamy o tym, poco szefom badania jakościowe liczą w ogóle są badania jakościowe, a teraz 2 egzemplarze wcześnie już wobec samej książki książka wydawnictwo c ABW rytuały w procesie zarządzania zespołami sprzedaży wydanie drugie autorem jest nasz dzisiejszy gość, czyli pan dr Grzegorz Radłowski w dobrze wydana książka 300 prawnie stron w środku znajdziemy również informacja o badaniach jakościowych, a dokładnie duże jest informacji w czeskim robią to metodami jakościowymi, czyli wywiad był struktury zawaleniem strukturyzowane wszelkiego rodzaju inne metody analizy wideo np. też, bo to też metoda jakościowa i to można seta wszystkie rzeczy znaleźć w dodatku to jest rzeczywistość biznesowa Toronto to można zjeść jeszcze znaleźć takie elementy badań jakościowych tam cała procedura w zasadzie jak i jakie przeprowadzić jest napisana w myśl co trzeba zrobić pierwsze 2 osoby, które teraz napiszą do nas adres dla was małpa tak krótka FM dla was pisane razem małpa tak krótka FM w tytule rytuały w procesie zarządzania rytuały w procesie zarządzania im w treści maila podadzą swoje imię nazwisko i adres, pod którym będziemy mogli wysłać książkę pierwsze 2 osoby dostaną egzemplarz książki rozmów z podpisem autora konsola namówić Foresight kadr z dedykacją dobrze to był teraz już można pisać dla was małpa to krótka samą wracamy do rozmowy o badaniach jakościowych to właśnie wymienił pan już kilka metod, gdybym mógł pan jeszcze raz, jakie są metody w takim razie badania jakościowe co nazywamy badaniami jakości w niejasne pierwsze to są wywiady struktury zwane imię strukturyzowane przez takich klasycznych badacze znani są używane jako po prostu on takim takie czyny czy ten drugi typ wywiadów w codziennej pracy oraz menadżerów takim klasycznym w codziennej rzeczywistości jest to umiejętność zadawania pytań n p . podczas rekrutacji jest umiejętność prowadzenia np. rozmów z pracownikami poprzez użycie pytań czasem mówimy, że pytania to coaching tak to jest trochę pomylenie pojęć natomiast zadawanie pytań umiejętność prowadzenia odpraw i te pytania o to w jaki sposób te wyniki osiągamy często jest taki mikro badaniem jakościowym czy lepiej to potrafię robić n p . na wielu szkoleniach tego doświadczamy, że robimy ćwiczenia z menadżerami ani bardzo często na początku szkolenia są w stanie tylko zaproponować kilka czasem kilkanaście pytań później okazuje, że potrafią po szkoleniu często określić wagę np. któraś z tych pytań przynoszą znacznie więcej informacji takich wartościowych o jakości pracy tak zaś jestem sama nazwa mówi badanie jakościowe czyli jaka jakość pracy może badać jakość pracy dzięki m. in . to na co dzień menedżerowie mogą tego używać analiza wideo też jest dzisiaj bardzo popularna analizą też to bardziej używają tego badacze tacy klasycznie badacze gościowi Uniwersytet chce ona polega na tym, że mnie jest kilka książek też w Polsce ładny przetłumaczone przygotować plik bardzo dobrą książkę pisał o tym, w, więc warto warto do nich sięgnąć tam głównie chodzi analiza języka, jaki jest używany notes takie klasyczne badania Etnograficzne jest, więc wideo w ogóle analiza wideo jest często do tego używana w następną rzeczą są badania eksperymentalne i to jest bardzo ciekawa, bo to możemy wykorzystać jako menedżerowie w codziennej pracy bardzo dobrze, że dziś jestem szefem działu produktu i pracujemy nad nowym produktem to bardzo dobrą metodą jest to, żeby prototyp tego produktu na każdym z etapów konsultować n p . z najlepszymi sprzedawcami, a nie tylko z obszaru marketingu, w którym pracuje po co, ponieważ n p . z tym 1 z rozwiązań są stosowane w sprzedaży oto, żeby zobaczyć taki prototypowy produkt i dać się na razie do sprzedaży tylko i wyłącznie sprzedawcom tym najlepszym, a nie wszystkim tak to jest taki sposób oszczędzamy czas oszczędzamy pieniądze i przede wszystkim mamy teraz w jaki sposób, że tak naprawdę oni będą za chwilę i innych ludzi zachęcali do tego, żeby możemy też sprzedawali drenaż organizacji, tak więc to jest bardzo dobra metoda na to, żeby to zrobić i to znów są badania jakościowe to jest nic innego jak badania jakościowe przy czym manager, który się potrafi lepiej i to one dlatego ona m. in . na szkole głównej handlowej tak zrobiliśmy, że z programu studiów wpłaciliśmy taki przedmiot tak rytuał w procesie zarządzania zespołami sprzedaży, które my, które mają element badań jakościowych okazuje się to bardzo dyrektorom sprzedaży, którzy uczestniczą w tych studiach bardzo bardzo pomagali sami wracają z informacją zwrotną, że nareszcie wiem co jak mam robić tak najczęściej menadżerowie albo tylko korzystają ze swoich doświadczeń, ale pewne rzeczy nienazwane codziennej pracy lamp powoda, że my tracimy pewną koncentrację, a tak czytam teraz w tym tygodniu, że nas koniak Chorwat biznes kuria w 2014 roku badania na pracownikach co się okazało, że ludzie się są wstanie skoncentrować nie więcej średnia oczywiście to były dane statystyczne nie więcej niż 7 sekund na 1 rzeczy, ale to oznacza i porównała to zbadaniem rybki takiej złotej zwykłej lekcji nie po prostu, które płyną w akwarium okazało się, że te rybki są w stanie spokojnie skupić do 8 sekund i to pokazuje nagrywane już są złotymi rybkami daj tek co oznacza że, że dzisiaj jeśli mówimy o menedżerze, który powinien mieć te buty badacza również rozwinięte tak jak to funkcja, którą dołożyli po drodze menadżerom, czyli uczenie słuszne okazuje się że, że to są często pewne dźwignie wydajności jeśli chodzi o zarządzanie zespołem, toteż jest związane z tzw. modelowanie maski radzeniem, czyli ludzie chcą się w pracy bardziej realizować swoje aspiracje w związku z tym jeśli ja znam dobre pytania umiejętnie potrafi wywiad z tak w trakcie procesu rekrutacji wlazła na tej pierwszej randce rekrutacyjnej dobrze zrobić ten wywiad do tego ktoś ode mnie zespołu robi też ten wywiad osobno to wtedy jak państwo złożymy tę wiedzę dopiero możemy np. poznać realne aspiracje tych ludzi co o nich pracy mogą, jakby ekstra osiągnąć na ile mamy ścieżki kariery dostosowane do tych ludzi, bo to jest już dzisiaj bardzo zróżnicowane jeśli chodzi o branże np. to ja też pracuje dla bardzo różnych branż od e-commerce IT po typowe sprzedażowe takie działania i absolutnie to widać jak różne te ścieżki kariery dzisiaj muszą być, ponieważ idziemy w kierunku Janek zaspokojenie tych potrzeb takich indywidualnych subiektywnych, jeśli więc chcemy nadal nie będzie w cudzysłów nosił tych butów dobrego badacza plus butów dobrego nauczyciela, jednakże ja potrafię i szanuje zresztą wiele badań pokazuje że, gdzie pracownicy w dużej części szanują szefów za takie podejście merytoryczne do pracy rzeszę potrafią tego lidera nauczyć czegoś także nie potrafi czegoś nauczyć, że to jest w tym zakresie atrakcyjna osoba też nam słabo rozwinięte jak manager buty badacza plus słaby jako nauczyciela to prawdopodobnie długoterminowa kariera w moim zawodzie menedżera musi to zawód może być jednak zagrożona tak obiektywnie patrząc na PL czy wymienił pan już wszystkie metody, bo tam był wywiad tak były badania video eeg analiza wideo, by UE Reliance wywiad jest ukazanie prognozowane tak jakieś ankiety oczy absolutnie bankiety jakością są bardzo powszechnie stosowane tak i one są najczęściej chcemy zrozumieć tę drugą stronę chcemy, żeby w miarę jeśli n p . obawia się osoba nie chce rozmawiać, a mówi dobrze wolę napisać dzisiaj jest bardzo to popularne popularna metoda na to, żeby zapytać co myślą o naszym produkcie jak oni myślą, jakie mają preferencje jako konsumenci np. co się dzieje w tej chwili jak pracy jest taką branżą bardziej techniczną ceniący się automatyką sieciową to oni właśnie teraz zaczęli robić takie badania gdzie, gdzie częściej pytają o to klientów jakościowa ani ilościowo wcześniej nic co spowodowało, że oni dużo lepiej poznali oczekiwania np. projektantów, które sprzedają całą prefabrykacji do produktów NWR do Donalda n p . taki z typową rozwiązań IT się okazało, że dużo lepiej rozumieją się okazuje, że wcale intuicyjnie z tego nie korzystali rolnicy korzystają z tego ostatnim roku tak naprawdę rzetelny sposób jakościowe właśnie wynajęliśmy badaczy jakościowy grzebień co dokładnie dokładnie z Monachium w, czyli innymi słowy np. synom jak ostatnio dam samochód na przegląd drzew, ale i tam pół godziny po odebraniu samochodu przy siatce SMS z prośbą o ocenę cech to, jeżeli tylko w skali 15400 badanie ilościowe oraz jak mnie pytają proszę napisać coś się pani podobało albo coś się pani nie podobało to już jest jakość w ich tak to zaś w takim sensie, że mamy 2 rodzaje skal używanych, które są badań jakościowych na często używane i one mają taki charakter testom 1 z nich złożona z serem i ilościowych też często to skala moralna tak nie tak albo albo tak albo tak, a bardzo często w badaniach jakościowych jest używana Pascala literata, który jest od 1 do 5 czy nawet 81180 czym chcemy poznać tendencje w trakcie zjednoczą drugą stronę chcemy zrozumieć, dlaczego to te tendencje są jeszcze jeszcze ograniczone, tak więc o to też tam pokazuje w jaki sposób możemy lepiej zrozumieć się po prostu klientów np. w co może zrobić taki szarża BM o wejście lepiej w buty badaczom szyby, a zacząć bardziej świadomie korzystać z badań, aby nawet może samemu euro, a przede wszystkim gejom zachęcał do tego, że przede wszystkim samemu koncentrować się na tym, że ja mogę mieć takie buty badacze nie mogę to robić ze zmianą ze zmianą ról w trakcie dnia każdy z nas jest albo mamy szereg ról dziennie gramy w okolicach 5, a nawet 22 jesteśmy matką ojcem synem mężem żoną partnerem i t d. i klientem sklepu na na osiedlu w UE i ich i każdą z tych ról każda z tych ról ma zarezerwowane jest określone zachowania ich podejście tak jeśli jestem ojcem to chce być tym ojcem troskliwym raczej tak co o sobie chce myśleć albo też są to zrealizować i tronem powiedział, że rola dzisiaj menadżera wymaga poruszania się po tych osób w rolach, czyli m. in . po roli takiego właśnie badacza, czyli ja powinnam świadomy rzeczywiście zacząć np. obserwować jakość pracy moich ludzi włącznie z tym, że też jak oni pracują tylko co robią, ale przede wszystkim jak i dzięki takim doświadczeniem jak buduje sobie wiedzę o dane pracowników na czas zadania na szkoleniach należą takie pytanie czy ty, gdybyś wiedział to to co dzisiaj wieś o tym, pracownik, z którym pracujesz on ma duży wpływ na swój zespół, o czym byś go ponownie zatrudnił tak jeśli to co dzisiaj jest od momentu zatrudnienia to jest właśnie taką też dzieci w miarę obiektywnie potrafi menadżer o tym, opowiedzieć nie taki zaangażowany emocjonalnie sposób to znaczy, że taką dusza i te buty badacza ma Jeślinie to wtedy ja zachęcam często i pracujemy nad tym, żeby trochę pobudzić w sobie więcej pozyskiwania tej wiedzy obiektywnej pracowniku popękają, że dość ciężko pracowaliśmy dbać o takie rzeczy, że nie muszą koniecznie jako menadżer np. wszystkich swoich pracowników lubić tak albo też prywatnie jest z nimi obiad oznacza to tylko, tyle że ja chcę, żeby przez 8 godzin ani jako wynajęci przez firmę ja również, że wykonywali na tyle dobrze to obowiązki, żebyśmy byli swego rodzaju produkowali wartość konkurencyjną dla firmy wobec innych konkurentów to jest tylko i aż tyle lat i IT jest pierwsza rzecz druga część jest kolekcjonowanie doświadczeń, czyli jeśli ja n p . nawet mimo porażki w relacjach z innymi pracownikami albo w RN niektóre decyzje nie były trafione np. program, który zakupiliśmy rozwojowe dla naszych pracowników był niekoniecznie trafioną inwestycją to dla mnie jest prosta lekcja, która mówi o tym, że powinienem być lepszym badacze na samym początku, kiedy podejmowaliśmy decyzję, czyli do pytań wtedy z takim czasie kierujący kończą się intuicją i czuję w sobie zamiast jedno spotkanie z chwilą wie, iż wydają przyzwoici tak tylko czy rzeczywiście zrobiłam Wizards na rynku tzw. salowej Boris Tadić i zapytałem kilku młodszych kolegów z innych firm czy na ludzi z mojej pracy i uszkadza angażowałem moich pracowników to, żeby oni również mieli wpły w na tę decyzję to wtedy ta słynna triangulacji danych dopiero zachodzić mam przynajmniej 3 źródła wiedzy którymi powodu, w które powodują, że obiektywnie jestem w stanie podjąć lepszą bardziej trafne decyzje w ślad za lata 2 i myślę, że wielu szoków robi to właśnie bez nazywania, czyli to badania jakościowe są Besta film w ich użyciu, a jeżeli chcieliby dowiedzieć się więcej albo jakąś swoją wiedzę usług paraliżować albo przynajmniej ją sobie ponoć zerwać, bo rozumiem, że to przychodzi też doświadczeniem menedżerskim jak AMG pracuje wiele lat stał, jakby automatycznie robi to badania no tak jak ministerstwo z ludźmi, którzy nie wiedzą, że mówią prozą tak narciarzom nim ani by badają, ale nie wiedzą, że badania Universum muszą to sobie nazwać to gdzie mogą szukać informacji na konta RM oczywiście słynne Google Scholar jest najlepszym potrwa to podpowiedział też, dlaczego zachęca do korzystania z Google Scholar, dlatego że tam nam wszystkim dużo twardsze zbadanych rzeczy w również badania jakościowe czy artykuły naukowe granty po pozwalają robić wszelkiego rodzaju pozyskiwanie wiedzy ze źródeł, które mając taki haracz typowo w nazwie może się znajdować coś co leczy badań jakościowych oczywiście mamy w taki książki nieźle tłumaczone właśnie muesli ana gros inną też takie auto René van den z in la oczywiście takim klasykiem niestety czarnoskóra w latach siedemdziesiątych robiło tzw. to jest to jest, zupełnie jakby można, by dziś taka pod dziedzina badań jakościowych to się z teorią ugruntowaną adres bardziej takie dotyczące typowo warsztatu klasycznego badacza jakościowego, a teraz jeszcze są nawet zetkniemy to jak ona robiła jako autor opisuje to rzeczywiście możemy się czy zainspirowani bardziej Dan zachęcał menedżerów do za inspirowanie się temu tego w Polsce też dobrą książkę Wojciech Czakon napisał ksiądz profesor, który się też tym zajmuje i do tego zachęcam też Sułkowski też napisał całkiem niezłą książkę, więc warto sięgnąć do tych do tych źródeł nie ma czegoś takiego ja tego szukałem być może to będzie jakaś następna pozycja, za którą się, zanim do pisania w UE takiej książki wykorzystanie badań jakościowych w zarządzaniu typowo taki bardzo praktycznej ta, która rzeczywiście pokazują Szkot podpowiada bardzo konkretne rozwiązania w konkretnych problem tak przy bardzo el tango to problem jednak są powtarzalne zdaniem taka koncepcja, tak więc jest o to chodzi, żeby trochę menadżer wchodząc na np. ścieżkę kariery na danym poziomie zarządzania miał w zasadzie kompendium wiedzy jak ja jak te buty badacza rozwijać tak, bo jednak czym częściej ten brutalne, o czym wyżej można powiedzieć manager w strukturze organizacyjnej tym większa samotność ciężko z tym też muszą mieć jednak w określony sposób Grzelak planować projekty, w których wiemy, że to właśnie taką słynną triangulacji danych komuś czemuś z niej korzystać z rekinem korzystał z niej np. mogę być szeregu decyzji bardzo zadowolonych jaz obiekty nie mogą być Super zadowolony tylko jakoś tak idzie, że biznes idzie tak i wtedy mamy właśnie ten styl klasyczny błąd zarządzanie się posługujemy tzw. intuicja subiektywizmem obiektywnie może to wyglądać inaczej przez to często sama jak zarządzamy ludźmi i niekoniecznie muszą to coś zmieniam lubić uwielbiać tego pracownika reż Jon wykonuje wydaje mi wartości zespole to powinien to powinienem przede wszystkim takiego człowieka się raczej zapytać o to jak go mogę lepiej rozwijać w środowisku pracy w bardzo dziękuję za udział w audycji dziękuje też słuchaczom za maile na sprawy książek książki już zostały rozdane osoby, które dostaną dostała od nas my dla teraz będę pana prosiła o podpisanie książek jest tak ciasno już się kończy, więc musimy zakończyć państwa i moim gościem był pan dr Grzegorz Radłowski dyrektor programowy rabin Polski Instytut również wykładowca akademicki dziękuję bardzo dziękuję bardzo dobrego dnia z pań nazywam się Marzena Mazur zapraszamy oczywiście na kolejną strefę szefa już za tydzień Borussia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA