REKLAMA

"Reformy PiS powodują, że nauczycieli będzie coraz mniej, a cały system oświaty jest oparty na braku zaufania"

Data emisji:
2019-06-18 09:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

2 w pewnych ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 3 to jest magazyn EKG Maciej Głogowski dzień dobry, ale dziś naszym gościem jest pan Wiesław Włodarski nauczyciel matematyki były wieloletni dyrektor 50 tego liceum w Warszawie dzień Europy zdradził że, gdy w, a może matematyka jest nam niepotrzebna no, gdyby była niepotrzebna to pewnie tak dużo matematyków nauczycieli matematyki ze szkół nie doszłoby oni po prostu znaleźli lepiej płatną pracę matematyk ma szansę Rozwiń » znaleźć pracy praktycznie wszędzie matematyka ma szansę znaleźć pracę praktycznie wszędzie, a uczniowie, którzy uczą się matematyki to powinni się uczyć czy nie myślę, że powinni się uczyć, dlatego że matematyka daje mu nie wiele możliwości przede wszystkim uczy logicznego myślenia uczy takiego rozbierania problemu na mniejsze kropeczki co ułatwi pozwala dojść do celu w tym dobrze to teraz tak źle uczyć matematyki czy uczniowie z naszej uczą myślę, że troszkę jedno i drugie te były takie badania już nie pamiętam to kilka ładnych lat temu jednak pani profesor prowadziła badania na temat predyspozycji matematycznych dzieci w na początku edukacji, więc w przedszkolu tych geniuszy matematycznych było około 50 % po pierwszej klasie szkoły podstawowej spadło to gdzieś tak mniej więcej do 20 % literackim świadczy o tym, że we wczesnej edukacji matematycznej mamy za mało nauczycieli, którzy lubią matematykę wprowadzono też kiedyś takie badania absolwenci pedagogiki tej wczesnoszkolnej rozwiązywali zadania matematyczne nie poszło to zbyt dobrze w związku z tym nie mamy takie przełożenie w NATO, że matematyka jest trudno i wielu wiele osób, które na świeczniku z dumą, mówi że miało kłopoty z matematyką w szkole także dla pana zdaniem nie ma się czym chwalić tak moim zdaniem no nie ma się czym chwalić wydaje mi się, że jeżeli ktoś z dumą, mówi że miał kłopoty z jakiegoś przedmiotu w szkole do domu znaczy, że pojęcie o tym, przedmiocie w społeczeństwie nie jest najlepsze no dobrze, ale panie dyrektorze jeśli weźmiemy do ręki wyniki egzaminów tych ostatnich, które za nami gimnazjalnego, a przecież to był kolejny egzamin i tych ósmą rasistów to był taki pierwszy i z tych wyników wynika, że matematyka to jest 43 % średnia, a Reginy egzaminu gimnazjalnego z usług basisty 45 % to właściwie, o czym świadczy no świadczy o stanie, a tych od żużla nie zmrużył oczy no to jest, więc jak w zeszłym roku czy mniej no, więc dużo mniej no cóż nie pamiętam to różnie w każdym razie no to jest, jaki jest jest, jaki jest Nowy Targ mówiono, że jest to problem co powinno mieć 80 połowa to jest to jest to koronny powiedzmy sobie wielkość która, która jest dobra jest, ale z polskiego lub 83 proc no, więc właśnie ciągle jesteśmy w okolicach połowy tutaj jest 10 punktów procentowych mniej tu 10 punktów procentowych więcej tak około i to jest tak mniej więcej w okolicach połowy i myślę, że jak średni wynik jest taki właśnie w okolicach połowy to znaczy że, że jest całkiem nieźle trzeba by spojrzeć dokładniej to znaczy ile procent zdobyło ten najwyższy wynik ile procent zdobyło z namiętnością jest jakiś tam 0607 dumna to zgodne jest to z tą Krzywą Gaussa słaby no taką przypominającą drzewo w swym kształtem, a także wydaje mi się, że to jest, że to jest dobrze natomiast martwiłbym się o to co dalej, dlatego że kolejne posunięcia rządu to zapowiadane moim zdaniem spowodują dodatkowy odpływ nauczycieli w tym nauczycieli matematyki i ich tak naprawdę nie będzie komu uczyć i to wcale no właśnie co wtedy to jest problem, ale wydaje mi się, że to nie powinienem odpowiadać na to pytanie tylko ci, którzy zarządzają oświatą w Polsce myśli pan, że ktoś zna odpowiedź na pytanie co w tym ja myślę, że ci, którzy powinni się na to pytanie powinni odpowiedzieć oni w ogóle nie nie myślą o tym, oni myślą tu i teraz proszę zauważyć, że jest dumna z tu i teraz jest z reformami trzeba pokazać, że reforma się udała zresztą wypowiedzi nowego ministra świadczą o tym, że, jeżeli gdziekolwiek będą problemy z podwójnym rocznikiem to to będzie wina samorządów, bo reforma nie przyszła od razu i mieli czas na to, żeby się przygotować tak to jest nieprawda przez George właśnie właśnie pokazuje słowa ministra odpowiedzialnego za oświatę, którym nie w ogóle nie bierze pod uwagę tego co co robi, jaki to będzie miało wpływ dalej na społeczeństwo, bo przecież te działania i tel nazwijmy to reformy tak, chociaż wcisnęło się na usta słowo reforma powodują, że nauczycieli będzie mniej aut w związku z tym będzie problem w tym stylu jak ja sobie poradzić dyrektorzy będą mieli straszny problem myślę, że już w przyszłym roku szkolnym, ale jeżeli rządzący zrobią to co zapominają zwiększą pensum to on punkt za jakieś 10 lat nauczycieli będzie można policzyć na palcach 1 ręki a, gdybyśmy tę samą historię, o których pan teraz mógł prognozując co może wydarzyć się opowiedzieli o tych drugich stron właśnie tych uczniów, którzy chcą od, których zaczęliśmy, czyli tych usług rasistów i gimnazjalistów, którzy są po egzaminie, którzy w połowie lipca dowiedzą się czy dostali się do tego liceum, które było to nic się pierwszego wyboru i którzy mają albo 43 albo 45 % średnio tego wyniku z matematyki to wszystkie zmiany dla nich zmęczeniu oni mają już z szalonego DHL dlatego żem nie pani minister Zalewska, wprowadzając reformę swoją w ogóle mógł nie uwzględniła młodzieży to były zmiany, które miały na celu pokazać że, że 1 opcja polityczna jest lepsza od drugiej opcji politycznej i to wszystko co zrobić tam, ale piłka lepsza jest to błąd polega na odkręceniu tego co drugi natomiast w ogóle nie było nie było moim zdaniem śladu myślenia o młodzieży o tym jak oni będą to przeżywać pani minister Zalewska szczyci się tym, że jest nauczycielem i żeby nauczyciel zgotował taki Armagedon uczniom to wydaje mi się, że w inną wstyd, że to, że to, że to, że to zrobi nauczyciel w no tak, choć z drugiej strony tyle słów już zostało wypowiedzianych na początku tej reformy tyle wypowiedzi czy tych zmian może nie mówiąc reformy teraz po prostu trzeba się z tym zmierzyć przy moście nie ma co narzekać można tak ds. podejść można i tak do tej sprawy podejść, ale skoro mamy się z tym zmierzyć to należy porządnie i rozważnie i prawdziwie to znaczy w zgodzie z prawdą popatrzeć co spowodowało to reforma i zastanowić się jak można to wszystko odwrócić, jeżeli rządzący uważają, że dosypywanie pieniędzy do systemu oświaty niczego nie poprawi to chciałbym, żeby rządzący chcą się zastanowili co zrobić, żeby absolwenci studiów chcieli przyjść do tego zawodu moim zdaniem bez sensownej sensownego bez sensownej zmiany całego systemu Otóż nie da moim zdaniem cały system oświaty jest oparty na braku zaufania my stale ktoś komu nie ufa każdy każdemu uczniowi nauczyciela nauczyciele dyrektorom kuratorium dyrektorom każdy każdemu rodzice nauczyciele nikt nikomu nie ufa w związku z tym nie to jest tak KUL 2 Mania mnóstwo czasu poświęcamy na 1 biurokrację na udowadnianiu tego, że coś zrobiliśmy albo czegoś nie zrobiliśmy, jeżeli uczeń osiemnastoletni, który przystępuje do egzaminu maturalnego, które jest dobrowolne jest na wieść że, że ma jakiś niepowodzenie idzie na skargę gdzieś tam jego argumentem jest to, że nie wiedział, a obowiązki dyrektora jest wykazanie, że on jednak wiedział, kto to jest chory system młody człowiek, który przystępuje do egzaminu maturalnego ma obowiązek wiedzieć wszystko o tym, egzaminie prawda poinformować równocześnie właśnie o to chodzi, że poinformowaliśmy, ale to za mało my musimy mieć jego podpis, że on został za zapoznamy to jest to mój największy problem Polski dług w Kijowie, ale to jest przykład tego, że nikt nikomu nie ufa, gdybyśmy zmienili stosunki, gdybym np. nauczyciele w najlepszej Europejskiej Europejskiego systemu edukacji Finowie nie są obarczeni tego typu koniecznością udowadniania, że coś zrobili to co trzeba albo nie zrobili tego w co nie trzeba także wydaje mi się, że jest wielkie pole do popisu dla rządzących na to, żeby zmienić system edukacji tak, żeby zaczął działać, żeby w tym systemie edukacji uczniowie chcieli chodzić do szkoły, że był nauczycielem w szkole składali się zarówno z tych nauczycieli doświadczony z dużym stażem pracy, ale także z tych młodziutkich, którzy dopiero tę pracę zaczynają go wtedy jest możliwe przekazywanie doświadczeń no to trzeba zrobić, a to załatwią tylko pieniądze, o których pan wspomniał nie takie bezmyślne pieniądze trzeba wymyślić system edukacji na nowo, ale nic ująć widzą takich osób jak politycy wymyślają coś na nowo to różnie z efektami bywa to zależy czy to Police politycy będą sami wymyślać edukację na nową czy zaproszą do rozmowy wszystkich innych polityków innych opcji, którzy być może przyjdą po nich może za 20 lat jak sądzę ale, ale także takich naukowców praktyków przedstawicieli dyrektorów przedstawicieli nauczycieli przedstawicieli rodziców dopiero taki konsensus dano szansy na to, że ten system zacznie wreszcie dobrze działać w, a on mnie dobrze działa od kiedy no ja tak sobie myślę że, odkąd pamiętam, czyli de Silva dosyć długo proszę zwrócić uwagę, że każdy nowy minister który, który przychodzi do resortu bez względu na to czy zmieniła się opcja czy nie zawsze coś nowego dokłada kiedyś pamiętam, że dam inny około 10 lat nowej matury tylko w 1 roku nie zmienił się regulamin tego egzaminu także niektóre zmiany były drobne tym niemniej ciągle jest ciągle one były natomiast oświata myślę, że potrzebuje takiej stabilizacji, że to wszystko co pan powiedział o tych zmianach o tym, braku zaufania o potrzebach, który widzi pan o systemie edukacji to wszystko jest właściwie odpowiedź na to moje pierwsze pytanie, dlaczego widzimy to 4345 % myślę, że to rok myślę, że to ja myślę, że Theron 4346 % i tak jest niezłym wynikiem w egzaminu gimnazjalisty albo ósmoklasisty z matematyki to kto to sytuację mamy taką, że można się było spodziewać znacznie znacznie niższych wyników to rzeczywiście jeśli tylko tak w pannę Wiesław Włodarski nauczyciel matematyki były wieloletni dyrektor w 50 tego liceum w Warszawie bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję za informację w radiu TOK FM po informacjach druga część magazynach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA