REKLAMA

Marcin Masecki: "Każdy z tych twórców ma coś, jest wyzwaniem"

Data emisji:
2019-06-18 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
22:29 min.
Udostępnij:

​​​​​Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Marcin Masecki. Opowiada o pomyśle na koncerty poświęcone europejskim kompozytorom. Najbliższe koncerty w ramach cyklu Urodziny Kompozytorów: Rozwiń »
20 czerwca: Strawiński // 30 sierpnia (Plac Defilad): Strauss // 25 września: Pärt // 28 października: Debussy // 14 listopada: Couperin // 18 grudnia: Beethoven

Marcin Masecki: "Brahms był maniakiem przeszłości, pionierem retro manii, był zanurzony w historii i ten ton melancholii jest widoczny w jego twórczości. Strawiński był biznesmenem, ustawiał swoją karierę w bardzo świadomy sposób, poza geniuszem muzycznym, był nowoczesnym artystą, który znał swoją wartość." Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościom kultury osobistej dzisiaj Marcin Masecki pianista kompozytor aranżer w 1 z kuratorów urodzin kompozytorów, czyli cyklu koncertów poświęconych wybitnym postaciom Europejskiej muzyki klasycznej w warszawskim studiu witam serdecznie im cześć to organizujesz urodziny kompozytorom Asam przywiązuje wagę do urodzin tak tak nie spodziewa się tego pytania, ale tak urodzin kości każdą okazję, żeby się spotkać Rozwiń » świętować drugie w LM pamiętam swój koncert na 30 urodziny grałeś wtedy na barce sztuka fugi tak tak to prawda dokładnie było zimno już ORC lubisz celebrować zjeść co lubię po prostu się spotykać z ludźmi tak jak powiedziałem przed chwilą w sumie sorry nie jest jakakolwiek okazja jest dobra, więc przypadku tego z tego cyklu koncertowego urodzinowego w teatrze studio to całe rodziny są poniekąd pretekstem po prostu, żeby przeżyć jakich postaci, ale tak naprawdę, żeby się spotkać w różnych bardzo konfiguracjach w różnych ekipach z muzykami śpiewakami z re i żeby sobie pomóc kochać ale kiedy takie urodziny jeszcze poza tym cyklem wyprawiła się Beethovena winnicę Miłosz w grudniu zeszłego roku tak robić taki pilotażowy odcinek sprawdzaliśmy jak to działa i zadziałało to pięknie zrobiliśmy tak tak tak też teatru im strach chińskim, że w pierwszej połowie gramy dla jubilata g soli prezent dla niego różnego inspiracje już przyglądamy się w bibliotece trochę z, a w drugiej połowie gramy już jego utwory trochę mniej znane najczęściej w USA kameralistyki są małe składy większości nie największe dzieła to są symfonie opery, więc kameralistyka stresu mniej znana dziedzina w Elite koncerty są zazwyczaj dość długie, więc tak sobie siedzimy w tej muzyce dość długo można sobie wychodzić wchodzić to jest coś pomiędzy koncertem aut, a siedzeniem sobie po prostu w salonie z kolegami muzykowaniem w Marcin Masecki w tej chwili bardzo szybkim tempie w treści liceum jest naszą rozmowę można powiedzieć, więc teraz będziemy rozwijać punkt po punkcie jeśli w Choszcznie i nic by także powiedzmy o pierwszym koncercie, bo pierwszy koncert w studiu poświęconego twórczości Johannesa Brahmsa i Targ i czemu akurat Johannes Brahms no na początek, nosząc ciekawe w ogóle jak wybrać tworzy to wiesz co też tak spotykaliśmy się robiliśmy właśnie żelki czy takie urodzinowe koncerty poświęcone różnym ludziom już kompozytorem już wcześniej w barze studio i też na placu Defilad na letnich programach teatru studio przyglądaliśmy się różnym kompozytorom i właśnie w tradycji Europejskiej muzyki klasycznej jest taki trochę inny inny sposób ją, realizując ją, pielęgnując i musieliśmy w końcu z Marcina Markowicza, z którym razem kurator czujemy ten cykl wymyśliliśmy sobie właśnie wymyśliliśmy sobie po prostu cykl, ponieważ robimy to wystarczająco często matą bierzmy to pod 1 parasol Ivan Ilić i Opowiedz jak największą w historii i wybraliśmy sobie ludzi którzy, którzy twórców, którzy nas fascynują cię do rozmów rząd kompozytora mówi kompozytor zagra dziś zbierać różne zdanie Brahms, dlaczego Brand ponad nie, bo w bramce to jest z fascynującą postać i mnie fascynującej Marcina Markowicza, który jest koncertmistrzem orkiestry NFM we Wrocławiu się właśnie przeprowadził do Warszawy i hala na taki mamy Brahmsa potem za chwilę Strawińskiego potem za chwilę Strauss, a potem za chwilę Debussy ego Coopera na i Beethovena na koniec jeszcze Arvo parta Odrodzenia i to są takie tych postaci w historii jest ta tranu klasykę Europejską jest bardzo bogata w, więc wystarczy na materiał na parę dekad tego cyklu zaczęliśmy po prostu akurat od tego zostaw nas do żartów to jest spory właśnie rozstrzał od Brahmsa po Alberta żyjącej, oceniając zakres kompozytora muzyki chóralnej im też tak na instrumencie to jeszcze wzrostu to po prostu to wszystko pod pod hasłem Europejska muzyka klasyczna, czyli turystom to dziedzictwo takie jak europejskie z ostatnich kilkuset lat mistrz no, więc wszyscy ci, że to są to są różni kompozytorzy oczywiście, ale wszyscy są wszyscy są, jakby pod 1 wspólnym mianownikiem 1 pewnej dość szerokiej i bardzo bogatej tradycji konkurentowi, który z nich jest najbliższy ach, i ciężko powiedzieć coś na rośliny np. w bramce Grzelczaka za bramki to jest konik Marcina drugiego Marcina Markowicza dla mnie zawsze gram z takim brodaty bardzo ciężkim germańskim czymś kimś, ale z nut, ale Marcin zwrócił na niego uwagę ponownie się znowu zakochałem i każdy z tych każdy z tych twórców ma ma coś w przypadku branż to naprawdę, bo czeka go obserwowanie w takiego maniaka przeszłości pierwszego tak naprawdę można powiedzieć pioniera teatromani to był gość, który był absolutnie zanurzony w historii znał ją na wylot i chciał się urodzić wcześnie i taki trend taki ton melancholijny właśnie takiego żalu, że nie urodził się w przeszłości wybrzmiewa z całej twórczości objęcie przez rząd urodził się, kiedy na szkoleniu rodzi się z 50 lat wcześniej wziął on nazywany też inne następcą dotowanego pierwsza Symfonia wszyscy mogli też dziesiąta Symfonia Beethovena po dziewiątej jest bardzo połączony z historią i to była cegła, więc to było jedno przyjrzenia się takiemu właśnie takie takiej tak się takiej obsesji na punkcie historii teraz Strawiński np. nam, że tak się nie pozwolę dalej wskoczyć re nie miał świadomości, że wcześniej, ale szybszy żal na nowo Strawiński Emu i Strawiński był biznesmenem i po prostu ustawią swoją karierę w bardzo świadomy sposób się pozycja nową i sprzedawał i po to, poza geniuszem muzycznym nasz niepodważalnym był po prostu bardzo świeży nowoczesnym z nowoczesnym artystą i Drezno swoją wartość wznosi się wartość niż jest nią administrowało zdrową sól spotyka się z odpowiednimi ludźmi nawet nawet powiedział kiedyś, że ważne jest, żebym pisać co się chce, a potem zdobył aż nadto zamówienia, więc jury z takim nową bardzo sobie nie miał nic nie wiedziałem, czego wcześniej o nim w szkole muzycznej niczego nie uczono, że był bardzo takich po prostu sprytny i teraz się dowiedzieć przekaz, gubiąc się dowiedziałam, że gaz jest sól spojrzenia na nowo Strawińskiego także był skandalistą to trochę starszych w Niemczech to on był skandalistą kod to co skomponował tak no ten skandal ten słynny Hans de zoo, który mógł liczyć się premiera święto wiosny z w 1913 roku to też jest taka legenda muzyczna taki mit o stan auta skandal rzeczywiście policja musiała interweniować natomiast Skanda też trochę wyżej wyreżyserowanym w dziedzinach których, który wyprodukował, tym bardziej zamówił muzykę Strawińskiego z miał świadomość, że muzyka jest rewolucyjna i zaprosił bardzo imponująco środowiska zaprosiło ludzi najwyższe sfery, którzy robią wszystko komunistom i zaprosił też rewolucjonisty nitów młodych studentów z, a więc, że jak zaczęła się, gdy zaczęła się pyskówka podczas uwertury to zaczął włączać gasić światło stop loss Koczur trener trochę to wyreżyserował jest to też jest na to się bez tych wielkich 8 mitów klasyki dwudziestowiecznej, ale też to było coś co Strawiński razem, gdy w innych wątkach zrobić demonstrowali oni mnie to wpłynęło na jego odbiór później pan o tym, skandalu jest Home Duo z urządzenia to ból co do tego co go wypromowało, który trzeba leczyć paryskie czy liczy, że ognisty ptak Pietruszka święto wiosny to zrobił z niego słynnego muzyka, ale od razu się zaczął ubierać jak należy od razu się spotykać z Picassem i nic co socjety paryską i nikt nie da się pozycjonować Faktowi bliski in pod względem muzycznym tak jestem bardzo bliski nawet może za bliski może też dlatego przez długi czas nie przygląda się Strawiński Emu, bo taka pewna anachroniczność pełna to znaczy pewna fascynacja właśnie rytmami taka takim brutalizmu trochę przyglądanie się właśnie temu co brzydkie nie zawsze wypolerowane to jest nie bardzo jesteśmy bardzo bliskie mu o tym co w programie koncertu się znajdzie koncertu, który już 20 czerwca o tym, powiemy za chwilę teraz w radiu TOK FM czas na informacje goszczą kultury osobistej jest Marcin Masecki, który ten jest organizatorem urodzin kompozytorów w Warszawie i dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościom kultury osobistej dzisiaj Marcin Masecki rozmawiamy o urodzinach kompozytorów Marcin jest kuratorem takiego właśnie wydarzenia, które cyklicznie wydarza się w teatrze studio w Warszawie to są duże państwa koncerty cyklu koncertów poświęconych wybitnym postaciom Europejskiej muzyki klasycznej był już branż, a teraz jest Trawiński Igor Strawiński przypomnimy 10 koncertów 14 miesięcy i nie są to tylko wykonania samych jubilatów tak jak moglibyśmy przypuszczać, ale również BMW i ich męczy tak powiem fascynacje inspiracje muzyczne tak w przypadku tego nadchodzącego Strawińskiego rozpoczniemy koncert zesta w materiałów Carla Czesław Darda diagnozy re, czyli Niemcy barokowego kompozytora z włoskiego, którego Strawiński bardzo lubił podział i się na nim wzorował ktoś taki mało znany pan trochę, bo barok jest zdominowany w powszechnym dyskursie takim się przez 4 i po prostu Bacha w tym natomiast był książę, który mieszkał sobie w swoim Pałacu indult niezależny finansowo dzięki czemu pozwala sobie na bardzo eksperymentalną amatorską działalność muzyczną pisał głównie madrygały narty i 5 głosowe i które są naprawdę strasznie dziwne utwory z kompletnie niepasujące do epoki kompletnie wyprzedzające no i Strawiński tam znaleźć coś dla siebie coś co go zachwycił w tych na drugi gol w pewne bezkompromisowość i tam są naczelnik na poziomie technicznym tak dużo rozwiązań harmonicznych które, która w ogóle nie pasują do żadnej Polki koszt to zafascynowało Lindgren nas też, więc pokazujemy to postać czasem początku męski zespół wokalny la Tempesta zaśpiewa temat gazu są wzruszające piękne i takie właśnie harmonia ścieka z miasta jest tak, gdy są sondaże to takie piękne wrażenie obcowania z kimś pięknym, ale zarazem bardzo mrocznym, więc serdecznie zapraszam w temacie w pierwszej połowie w drugiej połowie zagramy bez Marcina Markowicza, z którym kuratorium razem cykl zagramy wersje suity baletu Puccini la na skrzypce fortepian jest takim klasy celujące balet Strawiński był prekursorem neoklasycyzm tzw. życzyli powrotu do rąk po tej pierwszej wojnie światowej potem załamaniu cywilizacyjnym powrotu do pewnych wartości klasycznych, więc to jest pierwszy już apel o utwór tak świadomie delegujący z historią, a na samo zakończenie święto wiosny któryś pominęliśmy rewolucyjny radykalny utwór w wersji na 2 fortepiany, którą zagra Lutosławski piano Duo i to jest wersja, którą Celiński napisze na początku potem z orkiestrą dętą muzyka na olbrzymią orkiestrę z pana najpierw właśnie napisał tą wersją na 2 fortepiany i zagrali na imprezie jest bliskim i dla znajomych, po którym są przekonani, że nastąpiła długa cisza nikt nic nie powiedział, a Debussy potem wspominał, że miał koszmary przez jakiś czas życia zachwytom nie było no właśnie niedużo nie wiadomo po prostu zła muzyka techno rożnych nie wiedział nie było w ogóle nie wie nie wiadomo było jak i jakie ująć jak ja na nią zareagować nawet w kręgu bliskim i profesjonalny rozkoszy listę korektę w swym koncercie marzyłem o czymś takim Allen nie da nam jeszcze 2 na premierze tego utworu do bijatyk wśród publiczności ludzie zaczęli bić, żeby zapoznać z panujących frakcji nefrolog i przeciw tegoż nie miał nic, czyli jeśli chodzi o wykonawstwo o interpretację będzie też 3 podczas koncertu w studiu duże zaskoczenie eksperymentów tak na pewno też co ważne przy tym przy ostatnim koncercie bramkowym i Przemszy przy pierwszym pilotażem w grudniu ubiegłego roku też zauważyliśmy, że oczywiście jubilat jest ważny, ale zapraszamy publiczność do tego, żeby była blisko nas bardzo stworzymy taką sytuację trochę mniej oficjalną niż koncert tradycyjny koncert symfoniczny, gdzie publiczność też ciemną plamą nic nie może robić nie może zgasnąć nie może wyjść nie może udawać, że nie ma, więc tutaj tworzymy trochę sytuację bardzo do bardziej domową ludzie są bliżej są w świetle ani ich reakcje są dla nas ważne nie są częścią trochę też docierają także tym są częścią brutal z częścią są częścią muzyki nie są nie są po prostu wielką ciemną plamą to jest różnica subtelna oczywiście spotykamy się o to, żeby posłuchać muzyki, ale jednak zmienia kompletnie dynamikę i wydźwięk tego co robimy dla nas muzyków jest zupełnie też nowa Żaczek jesteśmy tak blisko ludzi jak oni są tak ważnym jest to dla nas też rewolucyjne w pewnym sensie nadal dla ciebie tak zależy stronie muzyki klasycznej takiej przestrzeni jest czymś nowatorskim naczyń nie wiem czy nowatorskim, ale cały czas się nasz cel pobudza liczą czas jest pewnym wyzwaniem co cię znam pokazuje na nową muzykę, którą gram też muzyka stare często nawet nastolatki Brand 20 lat gramy też basen, który ma 300 lat, więc tutaj, gdy już dużo bardzo ostro powiedziane jest z 2 w warstwie interpretacyjnej natomiast kontekst w jakim pokazujemy to muzykę cały czas ją na Służewie w ten jest bardzo piękne, że tak powtarza, że tym kontekście dzieje, że wie, a jak chciałam się dowiedzieć czegoś nauczyć zdarzać się, jednakże w takim właśnie graniu muzyki klasycznej w takiej przestrzeni bez tych wszystkich sztywnych reguł zdarza się także coś jednak tak co jeszcze przeszkadza, że jakieś okoliczności zewnętrzne sprawiają, że to jednak niż te myśli sobie, a szkoda, że to nic jednak w Filharmonii no tak zdarza się tak jestem na cel to mocno się płaci za każdy ekspremier, choć w re no tak np. właśnie, że to jest także my proponujemy pewną trochę właśnie bardziej wyluzowana z powietrzne, które w sposób odbiorcy muzyki natomiast ta muzyka to też jest bardzo szerokie pojęcie inni są utwory Mozarta pisane dla jakiegoś księcia klasy trzeciej na jego imieniny, które w, którym nadają się idealnie do tego, żeby głośno gadać przy nich z, a są utwory Arvo parta wspomnianego już przy, których trzeba po prostu się modlić nic innego już nie może się wydarzyć przy tym muzycy, a więc Europejska muzyka klasyczna to jest bardzo szeroka rzecz i dając ludziom trochę więcej wolności, zapraszając ich droga pozwala dającym trochę więcej odpowiedzialności za to w jaki sposób odbierającą muzykę spotykam się czasami z tym, że ludzie sobie z tą odpowiedzialnością różnie radzą i czasami siedzę na widowni jak nie gra na tych koncertach mając cały czas i czasami ktoś zachowuje za głośno, jakbym chciał, ale ostatecznie to co wymyśli na głos Teresy misjonarz to pytanie ostatecznie wolę to niż to sterylną wymuszoną ciszy, który wszyscy się boimy czy aby ktoś nie zakłócili jakimś tam odpadnięcie klucza czy czegoś Bolek przez chwilę dziecko się odezwali nawet ZARY czy jakimś jakimś momencie przecież ktoś generalnej do rzeźby w olbrzymich korkach ulicznych zamieszek musimy się dbać o to, żeby żebrać, żeby nas nie było słychać o nim Marcin ty się poruszasz między jazzem muzyką klasyczną eksperymentalną pytano się ciebie oto już wiele razem to trochę w tej kwestii tych rozmawiamy teraz spytam przy tej okazji, bo może ten zmienił zdanie w międzyczasie czy jest jakaś granica dla ciebie w tym eksperymentowanie z muzyką klasyczną no cóż ludzie bardzo pytanie niech nie nie ma tu zaczynał granicą jest tak, żeby nie krzywdzi drugiego człowieka on, ale powiedzieli, że przy, Ergo tercet należy się modlić no zobaczymy jak tam być przy tym na kopercie z gry liczę na to, że gdzieś na zdrowie należy go puszczać cyrku nic tak lub publiczna, która przychodzi na nasze koncerty to też się z publicznością, która w trawie, która już wiertarki i trochę i to nie jest także wrzucamy tego Arvo parta właśnie galerię handlową tylko z tylko to są ludzie, którzy czują czują, gdzie można się schować swobodnie dziennie liczymy na to no tak jak mówiłem przed chwilą jest nam wydaje nam szczerze, że warto ponieść pewne ryzyko, aczkolwiek też ten eksperyment taki turniej tak radykalny wcale to nie jest jakieś mieszanie się do góry nogami w ciemności wszystko i ze zwierzętami to nieco intymnych stref nie jest aż tak wariant to zachęci też tych, którzy zapowiedział, że przychodzą ci, którzy czują zachęcić tych też, którzy jeszcze nie czują, a może warto, żeby poczuć zachęcam wszystkich bardzo serdecznie i zapewniam, że poczują się z nocnych na tych koncertach ostatnich na Grant z branż Szejna pilotowym dotowanie naprawdę unosiła się jakaś taka wyjątkowa aura niemal nie bacząc, że w stanie nawet sam w to uwierzyć w ale sam fakt właśnie, że jesteśmy trochę bliżej ludzi jesteśmy oświetlenie jesteśmy ubrani normalnie, że zaczynamy utwór, jeżeli nam nie wyszło to zrywami zaczynamy go ponownie to są takie detale, które powodują, że czujemy się wszyscy razem z publicznością z muzykami jak jakaś ciekawska i fantastyczne wspaniała rodzina Marcina jeśli te znalazły się na liście urodzinowych kompozytorów jakiegoś kuratora, jakie utwory jak kompozytorze znaleźliby się właśnie na tej swojej liście marzeń jak mógł taki twój koncert wyglądać to jest niezłe jest teraz żyjemy w takich czasach, kiedy jest tak dużo tego wszystkiego z ciężką broń, bo zagramy Znicz jakieś takie ważne dla mnie ważniejsze dla mnie postać im niż inne albo inspirują się inspirowali się inspiruje się celem ogromem i Nosan zjawisk chyba muszę powiedzieć jednak, że np. stronic Monk pianista jazzowy jest 1 z w ogóle takich dla mnie finał ruch i wymyślania muzyce, więc jeżeli coś takiego miało się zbytnio się wydarzyć to się tu dobrze w towarzystwie 2 jego muzyki jest taki fantastyczny kompozytor był Connor Nothing Harrow, który pisał ona zresztą rówieśnik, więc Strawińskiego on pisał na czarno, lecz inne pianino mechaniczne i jako 1 z pierwszych potraktował gania mechaniczne to były instrumenty, które stały w barach i Wigury z radiem przed tym jak było radio przypomnę, że ten stan jest wałek w środku działa trochę jak Pozytywka tylko podłączone do mechanizmu leczenia lub fortepian, więc na początku wieku dwudziestego tak jak oni nasze można było znaleźć w różnych lokalach natomiast komendanta jako pierwszy potraktował jako instrument na poważnie i wykorzystał to, że nie ma ograniczeń w ten instrument 10 palców pianisty jednolita sieć się karkołomne rzeczy to brzmiał komputer, aby to brzmi jak po prostu jakiś zwariowany dzwonek znaki przyspieszony razy 50 z 50 innymi nacjami, a tak i to jest postać kompletnie nieznana, więc bardzo ją wszystkim serdecznie polecam Konon Ankarą zwariowane dzwonki telefonów komórkowych sprzed 100 lat oni właśnie on dla nas rozmiar z marzeń Marcina Maseckiego, jeżeli ktoś się ma w planach organizowanie takich rodzin właśnie Marcinowi to musi te nazwiska zapamiętać, o czym wiadomo Chopin Chopin zaś trochę Bacha Bacha mógł tak oraz Nat King Cole no to już się też listę otworzy benzynowe to jeszcze kończąc już było trochę nas czas goni możecie zapytać o 1 rzecz w tym niezwiązaną tym razem z rodzinami kompozytorów albo dotarła do nas informacja, że druga płyta Jazz bandu Młynarski Masecki właśnie została nagrana noc z wielkim mieście odwoływała się do tradycji polskich orkiestr jazzowych międzywojnia teraz chce w tym mieście dostajecie nadal eksploruje cel ten czas tak nadal eksportujemy ten czas ten świat, który zaczęliśmy poznawać przy okazji pierwszej płyty rynku jest przebój energii i 3 olbrzymi i tam jest mnóstwo postaci które, którą można pokazywać jest kilka różnic w stosunku do pierwszej płyty mamy teraz poszerzony skład w wiecznym cieszy, choć nagrywaliśmy 7 osób o to, abyśmy się 14 osób, a więc to się orkiestra oprócz saksofonu są trąbki puzony i sekcja smyczkowa i to spełnienie naszych marzeń to już może zabrzmieć naprawdę dostojnie, więc samo brzmienie lód już nas uskrzydla zespołu z SMS postanowiliśmy nagrać też, że tą płytę z dna i to też przypadkowa w sumie historia przydarzyła trafiłem pewnym studiując studia Emile Berliner w Berlinie trafiłem na mikrofony 2 mikrofony z dwudziestym czwartego dwudziestym dziewiątego roku takie na takim pierścieniu gmin liczy mikrofon węglowy tzw. innych znanych ze starych fotografii tak oryginały i mikrofony przyjechały do re studiów radiowych w Warszawie i na nie zarejestrowaliśmy ten materiał no nie jest kolosalna różnica to naprawdę nas przenosi w czasie każdemu, kto opuszcza on jest uśmiech na twarzy od razu z ITS po prostu magia w Jaśle pozwoli też na jeszcze większą jeszcze śmielsze opracowania, więc utwory niektóre formy po 10 minut nawet to są takie symfonie bazujące na starych piosenkach Byrne rejestrujemy cały czas twórczości tych wielkich naszych pomnikowych postaci Henryka Warsa Krasińskiego carski doradca gol to co się wydaje czekałem studnia bez dna tak tego jest naprawdę strasznie dużo myślę, że mieli ambicje przy pierwszej płycie myśleliśmy o tym, że chcemy zacząć komponować cały czas mam świta chcemy zacząć pisać utwory chcielibyśmy znaleźć jakiś sposób na to, żeby nie pisać kopie, bo już doszliśmy do tego, że jesteśmy w stanie napisać ballady taką jak w warstwie Andrzej Włast to już nie więcej możemy natomiast to nie jest wyzwanie kopiować pan przed 100 lat z potrzebujemy jeszcze chwilę czasu, ale chcemy stworzyć jakiś nasz własny język w oparciu o estetykę tamtego czasu, by tak tak jak w pierwszej to miasto szykuje się zabawić się, jakby dogłębnie po drugiej wojny światowej i to łatwa muzyka z lat czterdziestych w Warszawie w Polsce tak kiedyś chciałbym, żebyśmy się zapewnić to myśmy to powiedzieć, ale jakoś jakoś uwspółcześnić naszą jakość ów wzbogacić naszą teraźniejszość o o tamto brzmienie tych to będzie już trzecia płyta TIT, bo mówiąc raz trzeci peron czwarty, a druga, kiedy ZUS, a druga ukazuje się teraz na jesieni w październiku, bo w listopadzie będzie mam mamy nadzieję 117 osobową orkiestrą jeździć po kraju nie tylko i prezentować te piękne piosenki doczekamy w takim razie NATO czekamy również na urodziny kompozytorów najbliższe 20 czerwca to będzie Strawiński potem 30 sierpnia Strauss 25 września w Perth 28 października debliści potem Coopera i Beethoven na koniec Marcin Masecki kurator tego wydarzenia cyklu koncertów poświęconych wybitnym postaciom Europejskiej muzyki klasycznej było w studiu Radia TOK FM gościem kultury osobistej bardzo dziękuję dziękuję do usłyszenia i teraz czas na informację w radiu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

REKLAMA