REKLAMA

Pas transmisyjny zatkany śmieciami - o edukacji w dniu zakończenia roku szkolnego

Połączenie
Data emisji:
2019-06-19 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
włączenie ich różni od tych 2 radnych i 1322 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studiują Iga Kazimierczyk przestrzeń dla edukacji dzień dobry dzień dobry i Anna Dzierzgowska nauczycielka z wielokulturowego liceum humanistycznego w Warszawie redaktorka monitora edukacji dzień dobry dzień dobry ja bym zaczął od takiego takie zagadki mianowicie rent i Kaźmierczyk rozmiar przestrzeń dla edukacji, bo to właściwie była ona na Facebooku przestrzeń dla edukacji napisała Rozwiń » takiej o wpis wstrząsający w tym wyliczyła, że obie macie po 3 worki tak Italia i i mój mój pies mamy po otrzymaniu dlatego, że to dno to duże komentarz do informacji, które się wczoraj na stronie ministerstwa pojawiła, które zapewnia, że miejsca dla absolwentów gimnazjów i szkół szkół podstawowych znajdują się, ponieważ liczba miejsc w szkołach ponadpodstawowych jest większa niż liczba absolwentów no i co do zasady te liczby bezwzględnie się zgadzają tylko, że w momencie, w którym ma tez informacja też lubelskiego młoda organy prowadzące informują uczniów że, owszem, są na niej miejsca w miejscowościach 2030 km odległy od ich miejsce zamieszkania w no to nie jest rozwiązanie problemu w Warszawie w tej chwili brakuje 7000 miejsc dla osób, które ubiegają się o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych, więc to, że w zachodniopomorskim do miejsca są na uczniów z Otwocka czy starczy czy czysta główka czy z Bemowa albo z ochoty no niestety w dni za bardzo nie interesują statystycznie wszystko się zgadza praktycznie nie poza tym warto się zastanowić nad tym, jakie to będą miejsca mniej ja dostałem propozycję pracy z bardzo dobrego Warszawskiego liceum w przyszłym roku sam fakt, że ją dostałam świadczy o tym, że ewidentnie zaczyna się łapanka poszukiwanie nauczycieli nauczyciele, których brakuje przyjęte propozycje, ale teraz tak się wylicza, ponieważ dowiedziałem się, gdy miał 36 osób w pierwszej klasie 36 osób w pierwszej klasie czteroletniego liceum czy te są te osoby, które właśnie skończył szkołę podstawową mają średnio po 14 lat większa klasa, do której będzie miał 35 to była pierwsza klasa podstawówki na naprawę zamierzchłe czasy świadczyli, że takie klasy istnieją nadal bardzo wiele osób przez takie klasy przeszły bardzo wiele osób takie klasy wspomina i t d. tym podobne no tylko, że ja mówię siedzę i liczę podstawy programowe z historii w klasie pierwszej obejmuje 59 zagadnień tygodnie nauki jest około 40 lat, licząc bardzo hojnie tak, bo w praktyce jest ich mniej godzin lekcyjnych 2 ekipy z 80 godzin lekcyjnych 59 zadań 36 osób w jakie ma sprawić, żeby każda z tych osób mogła się też raz kompetentnie wypowiedzieć, kiedy jest to, że w międzyczasie zrealizować tę podstawę programową przystanki przy takiej, więc Jane Hardy drzewo razem żeśmy bardzo dużo szkół, które dotkną kolanem inny właśnie drogę większe klasy przyjmą nowych nauczycieli nauczycielki, chociaż z ofert pracy szkolne testy ich sporo na rynku to też jest problem ale jakie warunki pracy zapewnia też zupełnie inna kwestia jeszcze 2 par polega na tym, że uczy historii, która jak warzywa strzelanie dyskurs w maju właściwie należałoby ten sam czas dyskutować spierać się do jakich należałoby dyskutować należały wracać tekstami źródłowymi czytać książki historyczne oglądać mapy, choć widok do muzeów krytycznie je analizować chodzić po mieście robić projekty no generalnie rzecz biorąc są w ogóle należałoby uczyć ani przerabiać Roy Jones i działać w VAT, czyli rozlewa się tak z grubej rury zaczęliśmy, bo w głąb mieszka pan Bóg czy mamy rozmawiamy cały czas są w końcu roku szkolnego, ale już właściwie w przeszliśmy do tego co się zacznie we wrześniu toczyła się do takiej czy codzienność edukacyjnej, bo to też nie jest także dzisiaj wydarza się coś niezwykłego planowano, że sięga on, o czym wiedzieliśmy już bardzo dawno, że będzie się wydarza może będzie za mało miejsc, że będzie wielki problem z tzw. podwójnym rocznikiem to wszystko zagrożenia w tym momencie zaczyna przybierać bardzo realne kształty taki konkretny problem czy właśnie do 36 osób, których działalność ja bym chciała zacząć się mylić naprawdę inni posiedzieli i rzeczywiście mocujemy w zasadzie 2000 piętnastego roku, kiedy pani minister w Łukowie urząd powiedział, że zlikwiduje gimnazja i to zrobiła, pozorując też, że proces konsultacji publicznych i włączania w to uczniów i ich rodziców no to wiemy o tym od od kom sta, odkąd ta ustawa została przyjęta tylko to co w tej sytuacji nas martwi najbardziej to nie miałam w nim za wzeszłym tygodniu dosyć się dosyć ciekawe spotkanie z UE z młodymi liderami politycznymi na ten temat i zgodziliśmy się do tego, że jesteśmy bezradni jeśli chodzi o polityki publiczne dotyczące edukacji to znaczy mu strona rządowa przedstawiła mu swoje rozumienie tego jak to ma wyglądać była bardzo skuteczna po zimie polityk publicznych decyzji partyjnych takiego planu politycznego tylko niestety od 3 lat nie doczekaliśmy się ze strony opozycyjnej też ostatnie wybory pokazały to, że edukacja w zasadzie nie jest w ogóle w żadnym tematem, że nikt nie zaproponował żadnej konkretnej wizji jak to szkoła mogłaby wyglądać jak łabędzie wyglądała jak wygramy wybory tylko jakie rzeczywiście ten model, który powinniśmy realizować się nie pojawiło Stal kin w ROD sensownym przy jakimkolwiek zwartym rozumieniu w żadnym programie partii opozycyjnej to jest dramat, że mamy z 1 strony narrację takiego mówienia o tym, że reforma się udała, że gimnazja było złem wreszcie się zamknęły w różny w zasadzie wszystko mamy policzone no i tych miejsc jest wystarczająco i trochę trudno się przebić z takimi argumentami, kiedy cały czas strona opozycyjna mówi nie to kłamstwo nie to nieprawda nie tak nie jest, a nie ma żadnej pozytywnej konstruktywnej i konkretnej narracji kanalizacja już zaraz zaraz skończy po upuście koleżankę do głosu tę narrację, bo też się z zajęć szkocką znany z tego obszaru one się pojawią po stronie organizacji pozarządowych, które przez 3 lata wykonały gigantyczną robotę i Mazurach poczucie, że nic się nie zaopiekował tymi akcjami, które myśmy przez 3 lata zrobili no one sobie tak ma w sobie tekst zostaliśmy trochę tak właśnie filmy Himilsbach z angielskim wroga obozu w swych sił w tych sytuacjach przypominać, bo mamy poczucie dobrze wykonanej roboty, ale nic z tym nic nie zrobił w szybę w porę, że zaraz kończy Kordysz muzykę tak źle już naście powoli nawet gdy czas zgasić światło puszczać muzykę, bo ja chciałem przypomnieć, że musimy to wszystko w obliczu nadchodzącej katastrofy klimatycznej, toteż prawda i że Wagner tak brakuje mi rzeczywiście takiego się takiego pytania poco w ogóle jest system edukacji w Polsce i po co w ogóle jest system edukacji właśnie w świecie, w którym tak jak mówię nadchodzi katastrofa klimatyczna ich Putin zlikwidujemy kapitalizmu to tego świata nie uratujemy i rzeczywiście ogromna ilość energii społecznej, że w tej chwili uruchamiane wielu poziomach, bo też uruchomić uczniowie uczennice robione wkład młodzieżowy strajk klimatyczny i w ramach tego młodzieżowego strajku też organizują debaty i też będę bardzo mocne postulaty edukacji przede wszystkim, domagając się właśnie edukacji klimatycznej i rzeczywiście nie ma kto słuchać tak to znaczy na poziomie miejskim w takim mieście w Warszawie jeszcze znajdą posłuch ale jakby za chwilę odbiją się od wejścia, na który mógłby latem po prostu nikt nie jest dostatecznie zainteresowany jest niesamowite, bo tak cię słucham teraz już sobie, o co właściwie jest tematem w tym kraju, bo to on na tym polega dowcip ale kiedy i jak mówisz edukacja nie jest tematem czasami myślę co właściwie tym tematem jest my jak to sądy w Senacie tak to, dlatego że jak wziąć władzę w krajach tyle no tak, ale nie dotyczy tematem jest bardzo wyraźnie straszenie ludzi różnymi nowego rodzaju grupami w tej chwili znowu idzie atak na mniejszości seksualne na gejów lesbijki osoby trans płciowe to jest jakby 1 grupa i rzeczywiście ten atak jest bardzo ostry gdzieś tam na marginesie, ale do nich planety zauważa idzie atak na komunistów był bolesnym kodeks karny zmieniany w taki sposób, że w tej chwili za samo propagowanie idei lewicowych będzie można aż na 3 lata do więzienia to już działa z życia zniszczyć kapitalizm, więc no, bo jeszcze do nich podpisany, ale nie wahały się na ich morale rzeczywiście go z domu, korzystając z tego momentu jego zdrady byli ze sobą taką, aby wizy, bo rozluźnienie, ale w Dakarze to skądinąd to skądinąd też to pokazuje coś co też problemy edukacyjne czy jesteśmy strasznie oderwania tego co się dzieje na świecie nie wiemy jak wyglądają w tej chwili na świecie ruch społeczny nie wiem jak wyglądają w tych naszych cieniem protesty edukacyjne net jak nauczyciele w Brazylii wychodzą w liczbie mniej więcej 1 000 000 osób w 1 mieście na ulice protestować przeciwko obecnym reformom brazylijskiego prezydenta to bardzo mi przykro, ale robią to sierpem młotem m. in. Sonia Stach protestują na świecie, ponieważ generalnie rzecz biorąc mamy na świecie myśli się w tej chwili opozycja myśli zupełnie inaczej niż ta pani premia ta rośnie, gdy brzydko wyrażać na antenie opozycja u nas Deng PE i nr 1 pas transmisyjny, jakim jest m. in. szkoła między tym co się właśnie dzieje na świecie, a tym co się dzieje w nas kraje całkowicie zatkane śmieciami i w ogóle nie działa w ja nie wiem czym nie do końca się zgadzam, że atak na mniejszości to jest prawdziwy temat to znaczy to jest temat w sensie takiego wytwarzania wroga zabytek, czyli socjotechniki natomiast w dniu, kiedy dostałem się co jest tematem chodzi mi coś innego co jest tematem tym prawdziwym to znaczy, z czym tak na dobrą sprawę próbujemy sobie poradzić z jakim kłopotem są tylko pod ich masa właśnie wszędzie, gdzie nie spojrzysz i to jest przerażająca i to faktycznie można powiedzieć, że to jest pas transmisyjny zatkane śmieciami to nie tylko w edukacji, ale też w komunikacji władza społeczeństwo wszędzie są rzeczywiście leżące hałdy śmieci to jest prawda tylko w edukacji było kilka obok zaczęliśmy mówić o podwójnym roczniku o tym, braku miejsca w edukacji w ciągu 2 ostatnich 3 lat pojawiło się bardzo dużo konkretnych spra w do zagospodarowania i do i do omówienia w no i 1 z nich jest to, o czym tutaj wielokrotnie na antenie przecież mówiliśmy, że kwestia zrób to zresztą przesłaniać Rzgowską powiedziała tego, jaka to szkoła ma być mniejsza z tym nic jest upoważnienie zmierzą ani Schetyna ani się tym zajął w UE jest też gigantyczny wysiłek, który trzeba byłoby jakoś umówić zagospodarować i też pokazać, że on jest doceniony w postaci referendum rodzicielskiego nauczycielskiego strajku, który dopiero co się skończył jest gigantyczny problem tego, skąd wziąć ludzi do pracy, dlatego że Warszawa jest rzeczywiście wyjątkowym miejscem i duże miasta także w dziale w Warszawie popatrzymy na Mazowiecki bank ofert tych ofert jest bardzo dużo nauczycieli jest bardzo mało, dlatego że sporo z nich zawodu odchodzi to są poważne problemy, o których w zasadzie w ogóle debaty publicznej scenie to, o czym nauczyciele odchodzą z zawodu dziennikarza odchodzą z zawodu lekarza odchodzą z zawodu pielęgniarki odchodzą z zawodu taszcząc wraz z zawodu myślę, że się, że zostanę wyraz w myśl o los, o czym dalej powypadały na wyprowadzenie religii ze szkół zawsze chętnie, bo to jest kolejny po mojej taki temat ulubiony, bo rzeczywiście ale gdy muszę tych tematach, które rzeczywiście się dzieją to ja obserwuję jak kościół bierze kolejne przyczółki i jak się umacnia, a ewidentnie ta obecność religii w szkołach jest tutaj bardzo ważnym elementem tego brania kolejnych przyczółków w noże, ale wracając jeszcze do samej edukacji to znaczy to jest taka też jednak taki przypadek, w którym też się powielany w wielu innych elementach na wielu innych edukował każdego systemu, jakim jest Polska, że wszyscy wiemy, że ta reforma niczemu nie służyła prawie wszyscy macie coś więcej ludzi odczuwa jej negatywne konsekwencje, ale to nic nie znaczy ani nie znaczą protest nic nie znaczy strajk to jest jakiś fenomen, że mimo tego, że rośnie jakaś świadomość kłopotów, które się lądujemy nie ma właściwie metody ani sposobu, a może żyjemy w swoje społeczne pancerze się nam wydaje, że to widzą jak to zmyślnie z 1 strony pewnie strona społeczna w bankach takie uciekanie w strefę komfortu własnego tak, bo teraz ta czynność, jaką rolę w 2 do niego on mu komfortu, bo media społecznościowe pełnią takie poczucie, że każdy ma swoją bańkę w tej bańce wszyscy myślą tak samo jest bezpiecznie możemy sobie hartować utwierdzać w przekonaniu, że myślimy w Bawarii mediatorzy ponieść karę za czas nic się jej zdaniem Janoty strefa dyskomfortu tak jest to jest oczywiście strefa dyskomfortu i strefa też takiego no niestety świadomego zaniechania i jak można bowiem Grzeczka może być bardzo mocno list przebojów, które ma się zacząć też częściej powtarzać, że my naszym szkolnictwem po osiemdziesiątym dziewiątym roku na trochę leżymy w zakresie edukacji Obywatelskiej to się pojawiał w podstawach programowych, które z tego w ogóle w zasadzie nie ma tam domowa to zostało zamienione na dana patriota i umiłowania ojczyzny są też jest ważnym elementem, ale powinny być jakieś proporcje, dlatego że obywatel to nie jest osoba, która kocha Ojczyzno jesteś osobą, która dba o środowisko rozegrają we zwyczaju zmieniać coś się nią troszczy, która rzeczywiście takie lub zupełnie mnie zupełnie nieznane fakty chodzi na wyborach też przyjmuje się różnymi rzeczami które, która tej osoby dotyczą niestety edukacja Obywatelska poza fantastyczną robotę, którą wykonało centrum edukacji Obywatelskiej w oficjalnym systemie w PRL nie istniało znaczymy przez przez te kilkadziesiąt lat 80 dziesiątym roku w szkole systemowo nie kształciliśmy obywateli tylko kształciliśmy też konsumentów i to osoby, które zdobywały oceny albo unikał kary w szkole tym, by nie było tam miejsca w ogóle nie ma to nadal miejsce na jakiekolwiek zaangażowanie akcja społeczna aktywność jest wizja, że Anna Dzierzgowska się zbiera także coś powiedzieć to po informacje już powieść 13336, a on włączenie ich różni od gór SLS łączenie ich różni od gór i 1342 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studia na Rzgowskiej Iga Kaźmierczyk rozmawiamy o końcu roku szkolnego, a właściwie grasz tak minorowe zrobiła gest rozmawiali o końcu cywilizacji co zresztą Anka dziś wioska tutaj przed chwilą przywołała, czyli w zasadzie brak jakiegoś namysłu w szkole też po zmianach klimatycznych to jest prawda, że ta szkoła nie tylko ona nie uczy nie tylko być obywatelem na zasadzie nie uciekł z funkcjonowania rzeczywistości w nowoczesnym świecie to jest taka straszna lipa to znaczy gorzka nie tylko mnie nie dialogu jest rzeczywistością jest do niej odrzucono 4 l no teraz ten końcówka roku była bardzo charakterystyczna to co roku tak jest, ale w tym roku w związku z tym, że w podwójny rocznik to było tak w wersji turbo to znaczy przychodzi koniec roku zaczną się ten moment, kiedy uczniowie przekonać mają chodzić uczennice i prosić o podwyższenie oceny i to jest coś absolutnie przerażające rodzice chcieli soczyście też, bo tak z 1 strony w sytuacji, kiedy właśnie mamy podwójne roczniki naprawdę liczyć się każdy ułamek dziesiętny punktach w rekrutacji do liceum to jest to niestety absolutnie zrozumiałe z drugiej strony to dramatycznie eliminujące sytuacja, ponieważ ostatecznie chodzi o to, że w ogóle nie liczy, że całoroczna praca w ogóle nie nalicza się sens tej pracy ocena w ogóle nie jest traktowany jako jakikolwiek miernik czegokolwiek ocenę traktowane wyłącznie po Stochu jako przepustkę tak do IT tak właśnie przepustka, którą można zebrać od władzy i teraz z punktu widzenia edukacji Obywatelskiej to jest najgorszy możliwy model tak to znaczy ten model, który nas uczył właśnie po pierwsze, że mamy zabiegać o zupełnie zewnętrzne i absolutnie nieważne same w sobie rzeczy w tym przypadku tę ocenę po drugie, że zawiera się o to, żeby żądzą władzy w oczy zabiega aż o wyniki same dobre wyniki niezależnie od tego co się za nimi kryje on tak się robi statystyki w korporacjach tak jest po to, się powołuje w ogóle rozmaite mierniki właśnie o to w taki rzeczywiście to jest mechanizm Leon od zawsze tak, odkąd pamiętam rozmowę edukacja w sieci mówi o tym, że szkoła konformizmu je natomiast w tej chwili naprawdę mam wrażenie, że konformizm dużo bardziej niż kiedyś właśnie, ucząc tego rodzaju nawyków, których celem jest możliwe, gdyż z władzami klubu zawsze nie będzie z tego się już w szkole jak sama chodziła do szkoły zawsze tak było, że ten koniec ze jeśli ZUS pyta pan mój idealny czas, ale po pierwsze jednak inny przykład 1 czy da po pierwsze w naprawdę jednak nie zawsze tak dalece cały Piła edukacyjna przyszłość człowieka zależała od tego czy wy żebrze czy nie wy żebrze to znaczy rzeczywiście już od moich czasów szkolnych, a ja kończyłem podstawówkę w późnym PRL -u było także, że egzamin wstępny do liceum to błędem, który decydował o całej dalszej drodze edukacyjny, czego nie dało się rzeczywiście było w bardzo złym miejscu natomiast w tej chwili wobec kobiet do podwójnego rocznika tego wszystkiego co się dzieje to jest absolutny dramat tak to znaczy naprawdę ta stawka jest potwornie wysoka 1415 letnie dzieciaki muszą przejść przez przez coś od czego naprawdę całe życie może zależeć czy zgadzasz kilka takich błędów w Polsce to nie widziała je cały czas kiwał głową wyskakując, ale już, chyba że poezja grzybowa niestety taka ale no to jest to jest rzeczywistość, której teraz funkcjonujemy i Hel niestety też problemem likwidacji gimnazjów jest to, że zlikwidowaliśmy razem z gimnazjami też taki trochę bezpieczny próg przejścia do tego, że po szóstej klasie egzamin do gimnazjum można było obrać zawsze można było znaczy, gdy ten ten egzamin on musiał być zdany był to też w pewnym sensie diagnostycznym osobną sprawą jest to, że duże miasto wyglądało to trochę inaczej, ale to było do naprawienia i z 1 strony było to dla uczniów też taka przymiarka do poważnego egzaminu w ale z drugiej strony też, że ten system to był jednak do 6 + 3 ten egzamin, który faktycznie decydował o ich przyszłości był jednak rok wcześniej to jest gigantyczna różnica w 3 jest to po ósmy czy po dziewiątej klasie tak było, gdy człowiek jest zupełnie inaczej rozwinięte emocjonalnie psychicznie też ma inną odporność też egzamin wyglądał zupełnie inaczej niż ma to miejsce w tej chwili po po ósmej klasie, więc jest to jest to problem systemowy jest to też taki problem, z którym uczniowie naprawdę czują presję to nie jest tak, że to jest tylko jakieś widzimisię rodziców, którzy nauczyli się coś takiego wychodzenia szczerze ogółu nauczycieli, bo tak rzeczywiście często się szkoła dzieje, ale to jest głównie też problem dzieciaków, które od początku maja wkładane do głowy, że jeśli nie będą miały sukcesu tu notował w przyszłości nie czeka ich mali, więc muszą nas to rzeczywiście zacząłem zasuwać już w tej chwili oczywiście jest grupa dzieci, które bardzo ładnie w tym wyścigu się sprawdzają, ale to jest mniejszość natomiast większość dzieciaków to też przy końcu roku pewnie część z nas widziała bardzo dużo postów pojawiała takich rodziców, którzy mówimy średniaka jestem z niego dumny, gdzie nie ma w tym wszystkim cała cała rzesza dzieciaków, które są po prostu zwyczajnie dobre nie są wybitne z kosą Dobrodzień tyle ile chcą tyle ile potrafiący ile muszą leje się interesują, ponieważ ten system w ogóle nie dostrzegali totalnie nie premiuje poza tym stale ostrzega, że tak zwłaszcza, że to dobrze zrozumiał, że ten dramatyczny ton to nie jest jakaś przesada to znaczy, że to nie jest tak, że zawsze było także mogły wylecieć z dobrego liceum i kończyć jako Sorbony tycie wcale nie określało nie chce mówić o tym z biblioteki los pisał niegdyś występowali tam i działa dobrze płatnych całkiem nowe volvo z euro grzywny wywołała instruowali jak zawsze było, a jednocześnie rzeczywiście zawsze tak zawsze ta presja na dostanie się tzw. dobrego liceum w pewnej klasie społecznej, gdyż pamiętajmy o tym, testy prasowe i tego też ten system edukacji nie zmienia tak to znaczy nie rozbudza aspiracji edukacyjnych wcale jednocześnie właśnie tą klasę średnią wikła w ten wyścig szczurów straszliwie, więc ta presja zawsze istniała tak tylko, że w tej chwili popiersie no właśnie temperatura spot kręcono na i rozgrzana po drugie, chcemy rozwiązać z nim nierozłącznie dosłownie wcale nie jest tak do końca pewne czy rzeczywiście w tej chwili dysponujemy tym tą siatką zabezpieczającą, jaką właśnie one zawsze była dosyć słaba jednak taki też udostępnianych przez dużych miastach przejdą siatką, jaką są właśnie różnego rodzaju szkoły, które mogą wspomóc osoby, które sobie w jakim sensie nie poradziły w systemie, które często były dużo lepszymi szkołami niż oficjalną prośbą o elementarną i absolutnie się zgadzam się do tego takie szkoły kont np. tak to ciągle fantastyczne miejsce oby do filmu odległe najwięcej, ale właśnie jest za mało, a poza tym jest jeszcze 1 element znaczy naprawdę te programy puchną nie powinnam do domu jestem prezesem wolnorynkową moi właśni uczniowie uczący się właśnie buntują przeciwko temu, że za dużo nie wymagamy, ale te dzieci już naprawdę nie mają czasu wolnego one nie mają, kiedy rzecz programy puchną nałóg przerzuca się mnóstwo pracy na prace domowe co też oczywiście oznacza, że w zależności od stopnia zaangażowania i kompetencji rodziców dzieci będą się różnie radziły potem w szkole, ale i, jakby luźne życie innym tkane wychowania obywatelskiego zwyczajne życie już niema czasu do tego dochodzi kryzys są w obszarze opieki psychologiczno-pedagogicznej psychiatrii dziecięcej inni, ale liczba wolnych i in liczba problemów liczba dzieci, które mają rozmiar lidera w tamtym prób samobójczych nanosić niestety to tak to znaczy, by świat pokazuje dzieciaki pokazują, że z tą rzeczywistością sobie niestety nie nie radzą i jest zgodny z tym, że taka presja na no no fajny wynik na egzaminie była zawsze go też zmienił się w obecnej sytuacji warunki, w których ta presja się dzieje ona była zawsze no pewnie ten system, w którym jesteśmy będzie zawsze, chyba że wydarzy się tak orzekł, że usiądziemy przy stole zrobimy porządną reformę systemu edukacji, jaką przez 30 lat będzie miał wprowadzać po kawałku w UE, ale mam coraz mniej wiary w to, że to kiedykolwiek nastąpi, ale zmienił się warunki, w których dzieciaki funkcjonują, w których funkcjonują uczniowie i ta presja po prostu daje im coraz mocniej w kość ani też coraz częściej mówią sobie z tym nie radzą tak, bo liczba samobójstw też osób, które wymagają stałej opieki pedagogiczno-psychologicznej wzrasta nie wygląda to, żeby było lepiej jeśli uznają to w tym systemie bardziej demoralizuje czy właśnie nie przypadkiem to czym ten cały czas walczy z uporem maniaka powtarza sianka przywitała ten uchwalony program to jest demoralizujące złączy ładowania do głowy takiej ilości informacji, które da się tam nie utrzyma, bo na tym polegała, by cały ten cały ten dowcip, w którym byśmy funkcjonowali prawda tylko, że wtedy było także trudne trudniej, bo do pewnej wiedzy do trzeciej można się było poszukiwać rzeczy mają mieć Warlubie to też było fikcją, ale dzisiaj, kiedy ta wiedza jest na wyciągnięcie ręki to naprawdę nie jest problemem, by dowiedzieć się ustalić fakty zabrać się na terenie posiadłości czy to w pamięci w prawie, gdy po to, żeby nie mieć czasu nauczenie ludzi dostrzegania powiązań między zjawiskami analizy Bożena też demoralizujące strasznie to na ogół były nawet tych właśnie osoby, które odniosą sukces tym systemie bardzo często to świetnie widać po studentach pierwszego roku historii bardzo często wyjdą za absolutnie fałszywym przekonaniem o tym, że coś wiedzą, ponieważ np. właśnie będą znały dokładnie przebieg każdej bitwy stoczonej kiedykolwiek przez Polaków z Krzyżakami, ale nie będą rozumiały, dlaczego te bitwy zostały taka nie inaczej opisane przez kronikarzy krańce, jakby jest problemem czy źródło sprawy w zasadzie dobrych źródeł jest po prostu dużo to co wcale nie chodzi tu bowiem, że chce mówi o sprawy, czyli co myśli uznają za wiedzę pociągną one co my chcemy, żeby ci ludzie w ogóle mnie nie w głowę na jej o tym, właśnie mówię przepraszam cały czas, kiedy mówimy, że brakuje takiej wizji edukacyjnej tak to znaczy brakuje naprawdę odpowiedź na pytanie po co dookoła ja uważam, że po to, żeby ludzie ze skrajnej wręcz do własnej emancypacji też daleko różniące się wizja tego co mam i to jest też Edmund Klich też jesteśmy Paulo Freire, ale to się wychował już zaczyna działać to znaczy dowodem na to, że ten system kompletnie nie działa jest zdolny do szkół demokratycznych, która jest szkołą są tylko nazwy, bo to są głównie szkoły instytucjonalnie, dlatego że uczniowie, którzy tam są są formalnie są w edukacji domowej i ci ludzie masowo na coraz większą skalę mówią my się z tego systemu wypisują chcemy takiej instytucji czy takiego środowiska, którą nasze dzieciaki nasze dzieci, czyli najcenniejsze osoby, które są w naszym życiu wzmocnił społecznie wzmocniło emocjonalne, które pozwolą tym dzieciom jako absolwentom tych instytucji tych o tych gmin tych organizacji dokonywać wżyciu mądrych wyborów postępować etycznie wiedzieć, czego tak naprawdę w ogóle w życiu chcą natomiast ten cały obszar realizacji podstawy programowej wstecznie z oczu, od której szkoły demokratyczne mogą uciec, ale dzieje się to bardzo prosty sposób do tego, że uczniowie tam po prostu pod koniec nauki zdają egzaminy w szkole w szkole Rejonowej, więc może ten system dosyć sprawnie zapakować go ominąć i to, że do szkoły są i torysi coraz więcej mając coraz większy sukces jest najlepszym dowodem na to, że to wciąż w tej chwili funkcjonujemy w obszarze publicznej edukacji po prostu nie działa i z biegiem lat jak teraz mówimy o tym co nas czeka we wrześniu niestety będzie działało coraz mniej ten system jest niewydolny tylko, że to jest bardzo klasowe zjawisko każdego demokraty z żelaza twierdziła też dosyć dobrze zarabiających rodziców bardzo dużo kosztuje ta bardzo świadomy gotowych też poświęcić czas i też na kontrolę takiego dyskomfortu na to, żeby nad uczniem pracować indywidualnie w domu to też wymaga od nas takiej harówki w domach też nie łapie fizyki Antosia to fizyka Stańczykiem przerobić, bo musi zdać egzamin niestety na a w związku z tym, że bardzo klasowe to też powoduje odpływ ze system edukacji tej grupy Radical SR ewentualnie mogłaby go zmieniać i ostatecznie uznał to osoby, które najbardziej potrzebują wsparcia tego systemu edukacyjnego tego wsparcia nie dostaną dziękuję Anna Dzierzgowska nauczycielka z wielokulturowego liceum humanistycznego w Warszawie redaktorka monitora edukacji Iga Kaźmierczyk z przestrzeni dla edukacji były ze mną w studiu 1355 za chwilę informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA