REKLAMA

Gwiazdy światowej opery na Placu Defilad

OFF Czarek
Data emisji:
2019-06-24 11:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
42:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
państwa moim gościem jest pan Roman Osadnik dyrektor teatru studio dzień dobry panie doktorze no panie redaktorze witam wszystkich przed radioodbiorniki ami ci z państwa, którzy 15 czerwca byli w Warszawie na placu Defilad z pewnością do dzisiaj wspominają o w wyjątkowe wydarzenie myślę, że nie tylko, jeżeli chodzi o Warszawę, ale Polskę, a na pewno jeśli chodzi o teatr studio, bo to tak studio i myślę to się zweryfikować to, że to właśnie pan był takim spiritus Rozwiń » movens tym mózgiem, którzy wymyślił sobie, że w Warszawie centrum Warszawy w miejscu, które przez lata było po prostu betonową pustynią wejściem do Pałacu kultury może się wydarzyć jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych, czyli taka inscenizacja koncertowa opery Pucciniego Madame Butterfly i to w składzie no gwiazdorski im Andrzej Dobber w fantastyczny fantastyczny Aleksandra Kurzak w tej roli debiutowała trochę się nie przygotowała, jeżeli chodzi o teksty, ale zaśpiewała wyjątkową Roberto Alagna no to są nazwiska pierwsza liga Monika Ledzion też przecież genialna Karol Kozłowski Łukasz konieczny orkiestra Sinfonia Varsovia no właśnie mógłby mieć krem byle kremu krem dyrektor Filharmonii narodowej, ale nie możemy zachodnie nie zapominajmy Kreml Kreml naprawdę wydarzenie, które zostały msze jak coś jak co się dzieje tak rozumie że, gdyby to w pani dyrektor Leszczyński to wprawdzie, by poczułby to, że z moich podatków poszły jakieś grube miliony i pewnie miałby wielki sztab, ale mówimy o teatrze studio, które na co dzień zajmuje się czymś innym mówimy o dyrektorze teatru, który jest pasjonatem opery popatrzy już prowadzą transmisje do Metropolitan do taty studio to trochę jak zostałem jakiś mechanizm jak zdrowe co się dzieje, że coś co, kiedy panu zakiełkowało, że mogliśmy 15 czerwca oglądać takie wspaniałe wydarzenia dziękuję wszystkim za miłe słowa proste faktury myślą o Polakach mamy niszczarki w teatrze, a także na serio jak twierdzi niektórzy aktorzy bez ich nie ma tak w zespole na co złożyło się kilka czynników po pierwsze, tradycja teatru studio które gościu przez lata Sinfonia Varsovia, która miała właśnie siedzibę w teatrze studio teraz jest już niezależna instytucja kultury, która za kilka lat mam nadzieję też będzie mogła pochwalić fantastyczną salą koncertową druga sprawa to to, że od 6 lat to studia z operatorem projektu pod nazwą plac Defilad, które latem za zadanie ma odmieniać tę przestrzeń właśnie u stóp Pałacu kultury, która jak pan powiedział zwykle kojarzyła nam się betonowanie przyjazną przestrzenią, a teraz jest to miejsce, gdzie pojawiają się rośliny drzewa prezentujemy przez, jakiego rodzaju imprez natury artystycznej kulturalnej społecznej, a także sportowej to jest to bardzo ważne, ale tutaj po prostu jakaś taka, że nagle Grzyb atomowy tak, ale to też małymi krokami dochodziliśmy do tego momentu do prezentacji Madame Butterfly kilka lat temu pokazaliśmy na placu Defilad Requiem Mozartowi konanie warszawskiej opery kameralnej to był chyba taki pierwszy duży kontakt z muzyką klasyczną końca spotkał się z aprobatą publiczności przyszło bardzo dużo ludzi im, a także ludzie przyjdą, ale żal do Bea, ale w ciągu doby Andrzej Dobber, a tak przystosować bóle i nazwiska, ale kosmitę zaprosiliśmy Sinfonii Varsovii, która pokazała publiczności koncert symfoniczny i gdyby wtedy te 2 próby z muzyką klasyczną na placu Defilad spowodowały, że zacząłem myśleć o prezentacji opery już na placu rok temu tak się złożyło, że na Aleksandrze Kurzak zwolnił się termin i widziałem, że marzy o pozdrawiamy Poznań tak rozmawiamy Poznań i widział, że marzą o tej roli i nie zastanawiając się długo właściwie była to dosyć szalona inicjatywa wysłałem zapytanie do właśnie pani Aleksandry oraz do menadżera, a co oni by NATO, gdyby Madame Butterfly pokazać przed Pałacem kultury ku mojemu zdumieniu dosłownie kilka godzin później otrzymałem pozytywną odpowiedź, a na dodatek Aleksandra Kurzak zaproponowała, by wystąpił z nią Roberto Alagna, więc pana rozdaje karty oraz efektach wartościowa i zapytać w każdym razie no miałem już zgody 2 fantastycznych śpiewaków, ale trzeba było montować z całą resztą pozostałe ekipy, a dzięki uprzejmości dyrektora tarnowskiego szefa Sinfonii Varsovii dostaliśmy właśnie to orkiestra od razu po zmienia wszystkie plany także, by dostosować do prezentacji w czerwcu tego roku najpóźniej do biegaliśmy kolejnych solistów z wielką radością przyjąłem fakt, że Andrzej Dobber zdobi zgodził się również wystąpić u nas to jest fantastyczne Śpiewak fantastyczny baryton, które naprawdę podbija teatry operowe w Europie na świecie najpóźniej kolejni artyści zaczęli dołączać do tego drinki no chyba tak mało realne obsadę, bo rzeczywiście poziom głową światowego to wykonanie i przygotowanie i efekt końcowy był naprawdę fantastyczny Aleksandra Kurzak zaproponowała też włoskiego Maestra dyr Marczak Moto Dalego, które bardzo dobrze poprowadził ten spektakl spektakl koncert, bo przypomni mi przypomnimy Button in stylizowana wersja koncertowa w takiej przestrzeni raczej trudno zrobić pełną wersję taką sceniczną teatralną, ale chcieliśmy widzą też dać coś więcej niż tylko końca dlatego pojawiło się fantastyczne kostiumy przygotowane przez Marka Adamskiego światła, które zaprojektował Aleksandr prowadzi niski choreografia Tomasz wygoda i reżyseria całości dyrektorka artystyczna reżyseria studio Natalia Korczakowska w celi o tak tak trudne rozmowy nie to dużo pracy zostało włożone w to, żeby jednak przełamać tę wersję koncertową na rzecz inscenizacji to szczególnie, bo widać, że to, żeby w końcowych swoje prawo, żeby czas czas, jaki zespoły się stado statystów przeszły no tutaj na drogę to odmienne zdanie rozumiana redaktora uważam, że to piękne dopełniło całość pracowaliśmy nad logistyką tego 11 miesięcy to rzeczywiście wyzwanie olbrzymie biorą czarne pod uwagę jesteśmy instytucją publiczną, więc jesteśmy obarczeni wieloma przepisami i zamówienie widowni 5000 widzów nie jest takie proste jak się okazuje, bo tylko 1 dostawca w Polsce, który nie chciał wziąć udział w świat w przetargu dlatego musieliśmy skorzystać firmy niemieckie i t d . tak dalej takich różnych problemów po drodze mieliśmy wiele, ale szczęśliwie doprowadziliśmy wszystko do końca miła miłą rzeczą dość, bo to, że ambasady działające w Polsce przyjął honorowy patronat nad tym występem, bo to ambasada Japonii Francji Włoch oraz honorowy patronat prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego mam nadzieję, że dzięki, a tej inscenizacji i temu pokazowi, który od 15 czerwca może władze Warszawy będą chciały kontynuować no właśnie wedle zdania co ci honorowy patronat dają w ogóle to tylko takie ładne kwiatuszki, które można się przyczepić coś jakieś ładne kwiatuszki to jednak sprawa druga no na pewno podnosi rangę samego wydarzenia po trzecie dno ułatwia też pozyskiwanie innych partnerów, których było dosyć sporo przy produkcji w wiele komentarzy myślę, że taki komentarz rozczarowania, które się pojawił to zwykle wiązał się z tym że, dlaczego tylko jedno przedstawienie no właśnie także w związku z tym, że to jednak bardzo wielka wielki wydatek energetyczny organizacyjne tak, że jeżeli stawiamy to wszystko również, że plac Defilad już 2 tygodnie wcześniej były tam także najnowszą tydzień to w ogóle zamknięte były olbrzymie konstrukcje zarówno widownia, jaki scena no i teraz jest to i następnego dnia już tego samego dnia nastąpi rozbiórka od rozumiem, że to jest jakaś rzecz, która mogłaby postać kilka dni co najmniej takie mamy marzenie być może w przyszłości się uda, dlaczego teraz wykona 1 raz na buty eksperyment nie widzieliśmy jak to się uda drogi krajowej gratuluje budżetu tak no większości muszę przyznać, że zostało sfinansowane ze środków pozyskanych ze sprzedaży biletów oraz od sponsorów dotacja miasta naprawdę była niewielka, ale jak na skalę tego przedsiębiorcy zaś 4 nie starczyło reżyseria panie redaktorze to owo przygotowany przez dyrektora starego teatru, więc nie musimy mówić o pieniądze, ale w każdym razie no rzeczywiście ta infrastruktura koszt postawienia tej infrastruktury jest bardzo wysoki i rzeczywiście wydaje się, że gospodarnie i praktycznie byłoby taką infrastrukturę postawić na kilka dni na tydzień i każdego dnia nie wiem prezentować inny rodzaj sztuki no właśnie, ale to doktor to pojawi się kolejne pytanie pewnie o tym, rozmawiam po informacjach, ale czy, żeby ta konstrukcja stała kilka dni to czy uważa pan, że w Warszawie znajdą się amatorzy no i kilku spektakli razy 5000 osób rzuca należy to pytanie do odpowiedzi powrócimy po informacjach informacje już za kilka minut 1120 Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie jest czy teatr galeria kombinatu się teraz tak nazywa może bez słowa kombinat, ale rzeczywiście jest to miejsce wielu dziedzin sztuki tak dyrektor teatru baru galerii studio jest państwa mają goście informację za 2 minut 1120 po informacjach wracamy po strzale państwa mają gości jest pan Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie przypominam 15 czerwca no bardzo ważne wydarzenie skali nie tego teatru, ale Warszawę, ale całego kraju, czyli takie widowisko koncert spektakl Madame Butterfly na placu Defilad w Warszawie i jestem przekonany, że wszyscy, którzy byli, szczególnie że chodzi o jakich władzy partyjnej państwowe powinny myśleć mówić do pana panie dyrektorze to nie czy tylko kiedy robimy przyszłoroczne tak czy takiego rzeczywiście wśród włodarzy tego miasta pojawiło się po koncercie zobaczymy czy pójdą za tym, że już konkrety myślę, że warto bardzo to powtórzyć warto rozszerzyć formułę może nie tylko Opera, ale również inne formy muzyki 1 dnia mogliśmy wraz z opery drugiego jakiś koncert popowy trzeciego mogłaby się zaprezentować, która jest instytucji kultury działający w Warszawie zobaczymy pani Aleksandra nasza ławka pije pije przeprasza również oczywiście może lepiej, ale na pewno pisze uwielbiam demokratyczną takich inicjaty w po pierwsze, macie poszłam do znajomych siedzących na końcu poza strefą biletowane tamto siedziało pewna konsumentka napojów wyskokowych starał jak Rita jak zaczął śpiewać wujek cieczą sam czasem to świat no dobrze wyjął swoje nabytki i wznosił toasty strony sceny oczywiście było kilka osób z kategorii snobistycznych, ale przesadnie eleganckich sukniach, ale też emeryci uczniowie pasjonaci muzyki bezdomni świetna energia wokół tego wydarzenia dla mnie bezcenna pisze pani Aleksandra to bardzo mi walki tak takie coś było zamierzenie od początku oczywiście miejsca na trybunach były biletowane, ale każdy, kto chciał posłuchać nie tylko zabrał 4, ale techno tak zobaczyć ten spektakl mógł przejść zobaczyć zupełnie za darmo były telebimy, na których były zbliżenia naszych artystów zgłoszenie obejmowało również część pałac część placu poza trybunami, a co techno to niestety tutaj piknik gazety co jest grane nieco nam zakłócił odbiór drugiego aktu, ale mam nadzieję, że to tylko leży niedaleko, że nie sprawdził wszyscy sprawdzaliśmy co dzieje się wtedy Warszawie, ale chyba nikomu głowy nie przyszło, że tak, że takie 2 nie musi dotyczyć reżyserowi powinno to być do głowy podziemia reżysera za to, że wystarczyły 2 próby na takim byśmy możliwości, jeżeli chodzi o naszych gwiazdorów przyjechali do nas Roberto Alagna prosto po 8 spektaklach z Londynu z kolei Aleksandra Kurzak bezpośrednio z prób, a nawet Werona, gdzie chyba wczoraj zaczną wczoraj przedwczoraj zaśpiewała premiera Traviaty Verdiego miejsc do wyboru albo stosować do tych warunków albo nie robić tego koncertu, więc jednak postanowiliśmy zaryzykować zrobić już chyba całkiem dobrze wyszło całkiem dobrze to myślą naprawdę czas podkreśla, że to było ważne znaczy nawet wydają się, że krytycy dostrzegają, że to było ważne wydarzenie, bo pokazał, że można robić wydarzenie kulturalne naprawdę z pierwszej ligi albo z ligi nie wiem jeszcze wyżej niż pierwsza w środku wystarczy w środku Warszawy na jakimś miejscu, które mówi do niedawna jeszcze właściwie było miejscem w wchodzenia tylko właśnie do Pałacu kultury wychodzenia i wystarczy sen no rozumie, jakie środki tak, ale aby no ale wszyscy narzekają na to, że trudno, że ministerstwo obcina Zrzeszenie da jest w takie w narodzie raczej myślę tutaj także animator kultury, że raczej trudno dziś łatwiej to nie da coś się, że rzucają kłody pod nogi, że jak Polski ale o co chodzi panu wielkość robimy tak czy postawiłem wszystko na 1 kartę i niezależnie od tego co miałoby się zdarzyć powiedział sobie, że doprowadzę do końca i witalne spektakl odbędzie rzeczywiście z ośrodkami kultury wcale nie jest tak łatwo i też z dużym żalem przyjąłem informację, że ministerstwo kultury nie wsparło tego akurat projektu, mimo że Aleksandra Kurzak czy Andrzej Dobber no są wizytówkami polskiej kultury na świecie, więc tutaj nie pokazano wizytówki warto warto warto było, gdyby taki projekt miał też wsparcie ministerstwa kultury, ale może następnym roku zobaczymy butelki pionierski przełomowy w pewnym sensie jest teraz rozumiem, że kolejki ludzi z walizeczką pieniędzy się ustawiają pana znam jeszcze tych kolejek nie widziałem, ale zapraszam i jestem do dyspozycji z każdym chętnie się spotkam chciały się opowiedzieć ten projekt, by nie udał się, gdyby nie sojusznik współpraca wielu instytucji wymienione już Sinfonia Varsovia Filharmonia narodowa, ale również pałac kultury również ratusz również media to wszystko spowodowało, że gramy razem tak to to spowodowało, że naprawdę świetnie się pracowało i udało się w, by te instytucje też zarazić entuzjazmem do do przeprowadzenia tego koncertu w wielki podziękowania to jeszcze dla zespołu teatru studio i zespołu placu Defilad, bo oni naprawdę ciężko rzeczywiście pracowali szczególnie tych ostatnich dniach wspomniał pan o projekcie plac Defilad, który to właśnie zaczyna jako takie małe wydarzenie, które starało się animować tę przestrzeń pomiędzy teatrem studio, a teatrem dramatycznym czytam betonową pustynię dzisiaj to jest jedno z bardziej rozpoznawalnych miejsc spędzania czasu albo po prostu chodzi o to, że sobie usiąść w cieniu roślin drze w krzaków czy porozmawiać czy też korzystać z ofert kulturalnej i też powoli powoli to ten projekt się coraz większy i nawet tego co wiem to premier czasem odbywają się w ramach placu Defilad, zanim trafią do teatru studio tak tak będzie już niebawem 6 lipca zapraszamy na plenerową wersję musicalu Brylewski, który prowadzi Brylewski tak kultowym muzyku kompozytorze w razie Stali Grzegorz Laszuk z udziałem aktorów teatru studio tak działu 6 lipca wersja plenerowa na na placu Defilad, a we wrześniu już zapraszamy do teatru na wersję teatralną zresztą spektakle dramatyczne pokazywaliśmy już wcześniej bodajże 2 czy 3 lata temu odbyło się premiera narkotyków wg Witkacego w reżyserii Oskara Sadowskiego spektakl cieszy się dużą popularnością mi co roku powtarzamy go dla naszych widzów to ten, w którym aktorzy się ciągają po trawce tak ach, po trawce zielone tak tak rośnie prawie 4 potrawie tak interesującym to jest słowo, którego używam w Straszewie elegancki bardzo stresujące spektakl bardzo bardzo zapraszam w co prawda w tym sezonie już go zagraliśmy, więc pewnie dopiero przykro, ale pewnie dopiero za rok będą mogli państwo zobaczyć dalej straconego zapraszam na muzykę Obremski to także ważna informacja w sensie to że, że plac projekt plac Defilad działa, bo były bajki takie momenty, kiedy w pojawiały się pytania czy to ma sens czy będzie finansowanie czy tego nie zamknąć w końcu byli tacy, którzy uważali, że to jest projekt, który odbiera teatrowi studio widzów, że dlatego niektóre mniej dobrze nie pan rejestrować zbiorów spektakle nie cieszą się taką popularnością, bo ludzie siedzą na placu Defilad i słuchają muzyki albo msza w państwach to żerowanie wyklucza herbaty na szczęście tamten etap już mamy za sobą i czas pokazał, że może fantastycznie działać teatr niezależnie od tego co dzieje się na placu Defilad poza tym przypominam, że plac Defilad działa w AK wakacji miesiące Nowy Targ 1000 letnie, a ta działa z kolei od września do czerwca, ale myślę, że właśnie plac Defilad dało wartość dodaną teatrowi studio w postaci chociażby tego, że możemy pozyskaliśmy dodatkową scenę do prezentacji spektakli i już jest to trzecia premiera na placu Defilad z udziałem naszych artystów no i coś to oznaczałoby właściwie stał się jak teraz jak przebić Madame Butterfly tak no to z trudną pytanie jak ofiara własnego sukcesu rzeczywiście zastanawiam się co dalej zostają też dlatego, bo tak na dobrą sprawę nie wiemy co będzie z placem Defilad projekt cieczą nie mówimy o miejscu po prostu zaplanowane są tam budowa przeklętego muzeum widzi pan budowa muzeum budowa teatru, ale również budować muzeum chodzili staramy się je z został łatwiejszy nie ja trzymam kciuki kibicuję zarówno Interowi jak i muzeum, żeby powstały będzie mieć godnych sąsiadów, ale chodzi tutaj bardzo prozaiczną sprawę muszą pod płytą główną powstać jakiś instalacji dla całego miasta i pewnie to też zależy od pieniędzy, kiedy rozpoczną się prace budowlane nowa rozpoczyna nad siłą rzeczy projekt plac Defilad będzie musiał być za zawieszone, ale może uda się go przenieść postój na inną stronę Pałacu może od Pałacu młodzieży zobaczymy no taka ma już pan pomysły co mogłoby być o tym, przy biciu kiedyś znajomy powiedział że, gdyby mu płacili za każdy pomysł złotówka to dziś byłby miliarderem za 40 latach podobnie, więc głowa buzuje od pomysłów, ale rzeczywiście jesteśmy w rozmowach na temat przyszłego sezonu i być może uda nam się zaprosić państwa na inną Opera może też Pucciniego o duże, że przy tego typu pomysłach obliczonych na jednakowo szeroką publiczność zawęża nasze grono kompozytorów czy też tytułów, bo pewnie pan jako fan opery pewnie chciałby wystawiać, iż w bardzo szeroko ale, ale jednak trzeba myśleć o jakimś takim wspólnym mianowniku ludzkich gustów wtedy uczynić Verdi nagle się nadają do tego kompozytorze bardziej przyswajalny powiedzmy przez szeroką publiczność, a w rzeczywiście ta część to prezentacja opery na placu Defilad, czyli skierowana do szerokiej publiczności to on nie jest mi coś brzydkiego słowa używać, ale produkt skierowany jedynie do wytrawnych melomanów, bo po prostu miejsce, w którym się odbywa determinuje trochę sposób przedstawienia spektaklu i wiadomo, że jesteśmy skazani trochę na właśnie to, że dziś w centrum miasta nie jesteśmy w stanie zamknąć miasta na czas prezentacji opery szkoda, bo taka instytucje, które potrafią to zrobić, ale za wyłączyć naszych serc jurysdykcji tak, ale chyba jednak państwowe my jesteśmy instytucją miejską, więc na razie musimy radzić sobie w warunkach, które mamy w każdym razie zapraszamy zarówno tych, którzy apelują znajomi kochają jakiś jak i tych, którzy do tej pory być może nie mieli odwagi przekroczenia progu opery, a spotkanie na placu Defilad na pewno jest łatwiejsze i mniej zobowiązujące, a skąd się panu ta miłość do opery wzięła jak to wszystko zaczęło pamięta pan w taki moment, w którym na głuszy przez teatr muzyczny w ogóle jest takim gatunkiem, który bardzo mnie pociąga w szczególności oczywiście Opera także musical taniec w każdym razie dziś chyba jak pan na początku liceum rodzice zabrali je na aspektach operowe i szczerze dobrze pamięta pan był to Traviata Verdiego taka no interesująca, bo Violetta była dużo starszą Alfreda i t d . ale takie były czasy i tak obsadzoną w każdym razie to, że to co to symbioza sztuk w 1 momencie nie mogą słyszeć orkiestra usłyszeć głosy śpiewaków zobaczyć piękną scenografię kostiumy taniec to wszystko rzeczywiście mnie oczarowała i wtedy postanowiłem sobie, że będę tak za walkę rozbieranie się, aby ciężko jest kompletnie nie potrafi śpiewać, a co z 1 z lekka przesada wrażenie, że się, ale jednak bardziej w wale, którzy potrafią tak rzeczywiście wiek 20 lat został zatrudniony w Operze Śląskiej i przez 5 lat pracowałem w Bytomiu potem był czas na teatr rozrywki w Chorzowie, a potem już losy kierowały je do Warszawy tak i powrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje o jedenastej 40 kilka minut pan Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie z państwa moim gościem informacja wracamy z czarnych państwa mają właśnie pan Roman Osadnik dyrektor teatru studio w Warszawie rozmawialiśmy o wydarzeniu kulturalnym, jakim była Madame Butterfly na placu Defilad w Warszawie pomysł narodził się w głowie Romana osadnika i przy pomocy zmian całej ekipy ludzi dobrej woli udało się to zrealizować no ale abstrahując od pana pasji do opery, która już mówiłem o tym, którą można dostrzec przy okazji tych transmisji opery Metropolitan w nowym Jorku pan chyba 7 z pionierów na także w Warszawie 8 lat temu był taki moment, że nigdzie nie można było po prostu zobaczyć transmisję z Metropolitan Opera i wtedy od razu postanowiłem dowiedzieć trzeba była czy byłaby taka możliwość jeśli się udało i właściwe jesteśmy jedynym teatrem, który prezentuje te transmisję, bo tak zwykle robią to kpina, a dzięki temu, że odbywają się w teatrze to też nabiera to innej jakości i mamy znamienitych gości na naszych transmisja począwszy od n p . prof. Łętowskiej, która jest, że prof. Wyrzykowskiego czy prof. Jerzego salonem życie, ale nowej treści prof. Płatek to, więc na ich ten mały włos nie dostawał europarlamentu, gdy będzie słowo oraz dane, a jednak, że droższe pieniędzy, ale może dzięki temu będzie właśnie na kolejnym sezonie transmisji z Metropolitan Opera czy to jest takie towarzyskie teraz wydarzenie także chodzi o to, że uda się pokazać, żeby np. po myślę, że to ocierać o nie znali nierealne, ale raczej jest to po prostu miejsca, które skupia rzeczywiście miłośników opery, którzy operą na co dzień niekoniecznie zajmują się zawodowo tylko jest to ich pasja miło wraz w miesiącu spotkać taką ekipę osób wymienić swoje uwagi opowiedzieć, gdzie się ostatnio było na jakim przedstawieniu i posłuchać recenzji tych fantastycznych amatorów opery, ale oprócz tego, że ta Opera no to jest pan dyrektorem teatru studio i zastawiam się jak pan myśli o przyszłości teatru czyli jaki kierunkiem, bo to jest trudne w Warszawie, która ma chyba nadmiar teatrów, które są do siebie podobne takie teraz chodzi o to, żeby jakoś wyróżnić stworzyć jakąś ofertę, która będzie inna ciekawsza oczywiście te wszystkie nurty operowe galeryjnych inicjatywy takie społeczną ani animacyjne są ciekawe, ale jednakowoż ten tak oczywiście istotą jest tak dramatyczne i teatr artystyczny, który proponujemy u nas obudowano oczywiście tymi różnymi innymi działaczami kulturalnymi, o których pan wspomniał, bo mamy jeszcze sceny tańca studio mamy cykl koncertów Marcina Maseckiego, ale teatr to podstawa i wypełnia właściwie 90 % naszej oferty propozycji dla warszawiaków nie tyle nie tylko w przyszłym sezonie planujemy naprawdę imponującą liczbę premier we wrześniu zapraszamy już na 2 kolejne premiery będzie to 1 w ramach sceny inicjaty w aktorskich Robert Dasiewicz przygotowuje swój autorski spektakl na ich udało nam się pozyskać też prawa do serotoniny RBK nazwisko ma przyciągać myślę, że i temat nazwisko powinny przyciągać spektakl reżyseruje Paweł Miśkiewicz premiera już w grudniu, a też mamy niespodziankę w po wielu wielu latach wracamy do kultowej Tamary, która powstała za czasów Dyrekcji dyrektora Dąbrowskiego wtedy w reżyserii Macieja Wojtyszki tym razem jest dyrektor polskiej mam nadzieję zawsze zapraszamy czasem, ale tak pojawia się oczywiście będzie tym, by tym razem spektakl reżyseruje Cezary tak w kalendarzu myślę w czasie wyciekły nazwiska już swoje ściągę i może rozporządzać ściąga, bo dużo informacji spektakl wyreżyseruje co za re czasza Mojżesz Tomaszewski Cezary Tomaszewski przeprasza niemoc tworzy bardzo Cezary Tomaszewski, który pamiętam jego fantastyczny spektakl w komunie Cezary idzie wojna, która bierze teraz cały świat nie myślę, że to będzie bardzo interesujący powrót do tego kultowego spektaklu, który przez lata cieszył się dużą popularnością ta studia kończymy też projekt Daniela Burena, który na nasze specjalne zamówienie przygotował instalację in situ, która ustanowiła z kolei stroną graficzną baza do 3 spektakli 2 premiery już mamy za sobą było to uniknąć i miasto białych kart, a w listopadzie zapraszamy na ochronę księga kolorów wg Darka Normana i w reżyserii Grzegorza Jaremko pojawi się u nas też Anna Smolar, która wyrównuje w maju spektakl, a na koniec sezonu Natalia Korczakowska zajmie się spektaklem p t. kraksa na podstawie głośnego filmu Krasi i tak tak to mniej więcej wyplata rozumiem, czyli jak, gdyby pozostaje w tym samym nurcie nurcie artystycznym, ale pojawia się też nowi aktorzy, którzy prócz naszego zespołu aktorskiego za zdobywają świat zapewniała, że dziś nie ulegnie aktorzy którzy będą współpracowali z naszym wspaniałym zespołem dziś mogę powiedzieć właśnie spektaklu Tamara będzie występował Jan Peszek z czego bardzo się Czecha, ale już na stałe na stałe w tym spektaklu to tak, ale będzie zdaje Zostań członkiem teatru nie to jest wniosek powiedział, że jest najszczęśliwszym człowiekiem od kiedy nie ma etatu w teatrze, bo wtedy on decyduje gdzie, kiedy gra dlatego to wielki zaszczyt, że zdecydował się przyjąć nasze zaproszenie i wystąpi w tym przedstawieniu, a co pan bardziej kocha operę teatr, gdzie miał pan szansę np. nie wiem za miejsca studiów Opera studio to kocham sztuka w nie tak naprawdę oczywiście Opera zmień gdzieś tam bliższa i jest to jest to taki gatunek, który naprawdę lubię uwielbiam, ale ta też kocham i choć często teatru i nie należy tego czy to jest tak muzycznym tak dramatyczne magia teatru jest taką siłą, od której trudno się uwolnić chyba nie pracował w żadnym zawodzie tylko pracuje w teatrze w teatrach i pewnie tak pozostanie, a co panu najbardziej brakuje jako dyrektorowi czy studio funduszy aktorów zespołu administracji i naczep na pewno brakuje dofinansowania to szczególnie dla pracowników tak, żeby ich pensje mogły być godnym, żebyśmy musieli dopłacać do najniższych krajowych to pomalutku się zmienia mam nadzieję, że to będzie taka tendencja stała i brakuje rzeczywiście fundusze na inwestycje technika ta teatralna również bardzo szybko się zmienia i trudno czasami nadążyć za standardami, które obowiązują na świecie już jest trudniejsze w tym budynku, bo tak właśnie za to, że działamy w Pałacu kultury, które no nie jest to najszczęśliwsze miejsce do działalności teatralnej jego architektura też jest dosyć dla nas trudna my mamy w teatrze 3 sceny, ale niestety nie możemy działać na nich równolegle boisko i akustyczny, czyli jak co się dzieje na dużej scenie to słychać to na małe i odwrotnie, więc dosyć nam to urządzenia Madame Butterfly tak trochę tak, ale w teatrze łatwiej nad tym zapanować niż na plac not przy czyli, ale także znaczy to z różnych stron jego urok polega także się przyzwyczailiśmy do tego wiadomo, ale pytał pan młodszego brata, więc brakuje nam rzeczywiście takiego sprzętu, na którym mogą działać na teatr za granicą n p . w Polsce, które mają po prostu nie może nie może chyba być aż tak źle niedawno obejrzałem występ izraelskiego zespołu baletowego kibuc Contemporary Dance Company, który niezwykle wymagającym zespołem lepsze, gdyby tam brakowało 1 żarówki to aspektach, by się odbył tak tylko w warto zauważyć, że światła przywieźli ze sobą tak były światła właśnie taki świat ale, choć dysponujemy w dziale prawica były konta, ale rywalami potrafiliśmy tak podłączyć uruchomić i aspektach, bo rzeczywiście oszałamiający stanowi mała, aby jak na tak jak na tego typu prezentacje to jest mała jak na spektakle dramatyczne jest idealna ma bardzo dobre proporcje odnowiona nieco odnowiona i właśnie w każdym roku staram się dom to nasza infrastruktura ulepszać poprawiać, ale tak mówią chętnie zrobilibyśmy generalny remont i sprawili, że byłoby to miejsca, które byłoby nie odbierałoby standardom technicznym inne także Gilani, choć ten wykona oto czego publiczność nie widzi wszystkich naszych, ale dawki tych tak nie widzi tego wprost, ale widzi efekty dzięki tym jak pan to nazwał zabawką czy urządzenia po prostu technicznym możemy podwyższać jakość artystyczną spektakli i dając jeszcze lepsze wrażenie tak toby się faktycznie w niektórych produkcjach przydało może się odbywać co dobrze nie planuje pan na razie jakiś pozostawienia teatru studio dla nie nie ma nadzieję, że będę pracował dalej teatrze studio i na ich będą realizować wraz z zespołem z moim zastępcą Tomaszem Latą oraz dyrektor końcówce artystyczną zamożne wnoszą w klasie warto wspomnieć, bo to jest nowa nowa krew nowy tak tak podejściu do ratusza albo Machnowski góry zaprosiliśmy do współpracy Tomasza Platy, który jest rzeczywiście znakomitym znawcą i teatru sztuk wizualnych i które pomaga nam wprowadzeniu teatru w tej chwili m. in. z jego inicjatywy zmienia się szata graficzna teatru 100 znowu, ale myślę, że będzie to dla naprawdę na korzyść już można było zauważyć, że nie może być, ale można może działać zobaczyć nowe logo podczas badań batem Madame Butterfly no i też ruchami uruchamiamy program edukacyjny bardzo rozbudowane jak i dyskusyjne to wszystko w nowym sezonie serdecznie zapraszam jeśli nie przyzwyczają do zbytnio do logotypu teatru studio powierza się tak często zmienia, że po trudno potem no czasami warto coś zmienić kilka razy, by dojść do takiego efektu, który mamy w tej chwili, które już mamy nadzieję będzie na długo funkcjonował, a w tym złotą łyżkę za każdym razem, kiedy dzisiaj do zapewnienia tym że, ale to nie zdobyła pani Ania pan wie pan chyba przemyślana zmiana, która teraz pokaże nasz demokratyczną społeczną Murcii omni jakiś tam charakter ja tak często zdania nie zmienia to przy bardzo dziękuje trzymam kciuki trzymam kciuki za no przede wszystkim za to, żeby się, jeżeli będzie taka taka duża produkcja jak tegoroczne Madame Butterfly no to, żeby było to coś niewielkiego, bo myślę, że Warszawa na pewno cała Polska też się nie zamykał Nędza Europa zasługuje na tego typu wydarzenia to są wydarzenia specyficzne, bo oczywiście fani opery powiedzą tak, ale co jest na zewnątrz mikro porty nagłośnienie to zupełnie inny gatunek co 2 należy myśleć o tym, jako o innym gatunku w ale naprawdę te nazwiska, które były w tym roku trudno będzie przebić mam nadzieję, że się uda ku chwale, żeby ojczyzny ku chwale sztuki bardzo panu dziękuję dziękuję również dziękuję za zaproszenie zapraszam do studio teatru galerii, a właśnie Roman Osadnik dyrektor studio teatru galerii w Warszawie w państwach moim gościem dziękuję informacje już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy przygotował Paweł Ziętara Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Nie czekaj, zacznij słuchać wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW".

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA