REKLAMA

Rafał Dajbor: "Bareja rysował ogólne sytuacje, Tym je doszlifowywał"

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-06-25 19:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
24:53 min.
Udostępnij:

Gościem Marty Perchuć- Burzyńskiej jest Rafał Dajbor -autor książki "Jak u Barei, czyli kto to powiedział" Rozwiń »

Rafał Dajbor: "Mój pierwszy dziecięcy flesz z Bareją to jest dopuszczenie do emisji serialu "Alternatywy 4" w telewizji, były o tym rozmowy w moim domu, mamę ten film zdołował, kiedy Anioł został szefem całego osiedla. Ja ten serial obejrzałem wielokrotnie." Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska nakładem wydawnictwa krytyki politycznej niedawno ukazała się książka Jaku Barei czyli kto powiedział jej autor Rafał daj, bo jest dzisiaj gościem kultury osobistej witam serdecznie witam dr Stanisław Bareja jego filmy omówione i opisane na wiele sposobów doczekały się kolejnej książki tym razem nie jest to książka stricte Obara i o jego aktorach mistrzach epizodu i nie chodzi o nazwiska powszechnie Rozwiń » znane właśnie te, które wydają się powszechnie zostały zapomniane, chociaż słowa, które wypowiadali wszyscy nawet nie oglądając filmu Barei są w stanie powtórzyć i na pewno je pamiętają nazwiska ich epizody za chwilę rozmawia się pojawią, ale ja chciałabym zacząć od dedykacji zadedykował pan książkę osobie, którą wiele osób kochało uwielbiała podziwiało i którą i, które jak rozumiem dla pana była również postacią ważną Zofia Czerwińska była moją sąsiadką przez bardzo wiele lat mieszkał na Powiślu pani Zosia też mieszka na Powiślu ja mam psa ona zawsze dnia psy spotykaliśmy się na spacerach była osobą niebywale życzliwą ja widziałem, zwłaszcza pod koniec życia, że to wyjście spotkanie się porozmawiania czy do książki czy udzielenie wywiadu to nie jest dla niej takich przyp to przez pewien wysiłek, ale ona zawsze znajdowała na to czas jak tylko mogła tylko lepiej czuła się prosiłem o tym, aktorze do książki czy wywiadów jakich gazety udzielić nie zrobiłem do różnych czasopism chyba 4 albo 5 wywiadów plus wypowiedzi do tej książki i kiedy w końcowej fazie prace nad książką przyszła wiadomość, że pani Zosia nie żyje dosłownie 2 tygodnie wcześniej czy miał do niej sprawy już nie odebrał telefonu i wysłała mi tylko SMS -a o treści jestem w szpitalu to był mój ostatni kontakt i myśl o tym, żeby tę książkę w tym momencie jej zadedykować to była 1 z pierwszych myśli, która przyszła, kiedy dowiedziałem się, że nie żyje pani Zosia pokazują, że cieszyła się na to taka książka powstała, które zażywała pana do żywności oczywiście ona była bardzo z tego powodu szczęśliwa pamiętam naszą rozmowę do tej książki to też jest nostalgiczne, bo to jest miejsce, którego już niema tu taki uchyliły przy takiej kwiaciarni w lecie właściciele kwiaciarni wystawiali dosłownie 2 stoliczki tam serwowali jakąś kawę ciastka nowo był kiosk w tej chwili też wszystko przykład patrol one to wnętrze to ma być zupełnie co innego, więc to była też rozmowa w miejscu, którego już nie mam mały York czy pani Zosi Zenek nam towarzyszył w rozmowie do tej książki wdrapywał się na nogę chciał, żeby go głaskać pani Zosia tak opowiadała o tych wszystkich bohaterach przez telefon uzgodnili nami powiedziała Oki może coś powiedzieć o mnie Mariusz Gorczyński już nie musiała brzmieniami wypowiedź na stronę poświęconą temu aktorowi, który się specjalnie pieczołowicie od wielu lat zajmuje interesuje tak była bardzo życzliwa bardzo tę książkę wspierała i cieszę się, że mogłem ją jej zadedykować, ale to jest taka Uciecha zabarwiona smutkiem, bo szczerze mówiąc zamiast dedykować wolałby mniej dać mu zależeć sama jak wspominała pracę na planie Stanisława Barei wspaniale wspominała, dlatego że Stanisław Bareja się wyłania z różnych rozmów na jego temat był człowiekiem, który nowy wiemy to różnie filmoznawcy mówią, że Stanisław Bareja robił filmy trochę na kolanie żony są trochę nie porządne widać, że one w montażu tam się nie wszystko składa to pamiętamy w Misiu Miś spada poziom wbija się pionowo natomiast to oprócz tego był bardzo wyłania się obraz bardzo ciepłego sympatycznego miłego dla aktorów człowieka, a to nie jest reżyserów zawsze powszechna cecha ta miłość do aktorów ten serdeczny do nich stosunek Bareja miał i to się powtarza we wszystkich wspomnieniach bardziej, jakie było pana pierwsze spotkanie ze Stanisławem barem ją oczywiście takie metafizyczne metalicznego przecież mieliśmy od lat 1 zmarł Stanisław Bareja pierwsze moje takie dziecięcy taki Flesz to jest moi rodzice byli dość silnie antykomunistyczny zaangażowani byli członkami Solidarności żyli tymi sprawami mam dobrą pamięć dużo tamtych czasów pamiętam pierwsze moje wspomnienie też dopuszczenie na ekrany serialu alternatywy 4 te pierwsze co pamiętam takie takie poruszenie rozmowy, że ten serial skierowany na półki wchodzi żony tak wchodzi do telewizji i później co pamiętam to tak powiem co z Chin za mojej mamy, która obejrzała ten serial raz, ponieważ jego zakończenie, w którym Stanisław Anioł zostaje kierownikiem całego osiedla takie zdobywało powiedział, że nigdy więcej tego nie obejdzie to takie też moje pierwsze wspomnienie zastaną obejrzą pewnie wielokrotne oczywiście ja, a ostatnio, jaki film Stanisława Barei pan widział ostatnio ostatnią trudno powiedzieć że, który film będzie w całości natomiast przy końcówce prace nad książką obejrzałem obszerne fragmenty tych wszystkich 3, na których książka jest oparta, czyli tych ze scenariusza Stanisława Tyma mam wrażenie, że bruneta wieczorową porą co zrobić jak nie złapiesz misia poznałem dość dogłębnie niektóre kawałki w ostatnich miesiącach widziałem kilkukrotnie jestem bardziej czekiem nie wiem jak coś to znaczy tak ja przede wszystkim uważam, że Bareja stworzył coś wyjątkowego właśnie w tym całym nieporządku w tym całych swoich błędach montażowych był znany z tego, że Puszcza aktorów samopas, że często bierze pierwszą wersję ceny nie rzeźbi nie nie nie dopieszcza tych ten się to tak naprawdę bardzo podoba z tego właśnie się tworzyły te niezapomniane kawałki z tego, że Bareja nie był takim jak Roman Polański, który potrafił kilkunastokrotnie prawda sceny powtarzać bary otworzył swoje kino inaczej tworzył konsekwentnie nie dożył momentu, w którym ono nabrało tych wszystkich znaczeń, których po latach nabrało, ale był twórcą konsekwentnym i mam do niego też szacunek bardzo lubię takiego artystą takiego podejścia do komedii to ja często spotykane wśród znajomych kolegów reżyserów aktorów komedia coś gorszego już spółkę trzeba tworzyć bardzo lubię tego podejścia Bareja był konsekwentnie twórcą komedii i trochę mam nawet z tego satysfakcji jak patrzy jak wielu tych bardzo takich nad liczonych artysta Scott nastawionych reżyserów z jego epoki spokojnie filmy leżą na półkach nikt za nimi nie tęskni ten wyśmiewany Bareja tworzący to krzywe zwierciadło, w którym Polacy mogą oglądać cały czas powtarzam właśnie sukces jego firmy, którzy stały się częścią naszej nie tylko kultura tak naprawdę tożsamości na czym polegał przede wszystkim wiem, że to pytanie pewnie wielokrotnie panu zadawano ono w ogóle gdzieś tam fruwa w przestrzeni, skąd ten Bareja taki ważny dla nas, ale muszę pana pytaniu pan napisał książkę o jego aktorach, bo z PRL-u śmiał się przecież nie tylko on, a tych, którzy z inteligentnym humorem wytykali nasze polskie przywary było tak o tym pisze w pewnym sensie we wstępie, że Bareja był jedyny tak konsekwentnie satyryczny tematem wspominam Tadeusz Chmielewski reżyser jak rozpętałem drugą wojnę światową nie lubię poniedziałku wiosna panie sierżancie i co Chmielewski w wywiadzie rzece, którego udzielił Piotrowi Chmielewskiemu prostoty, mówi że jego celem było dodać otuchy te komedie były pogodne były ciepłe, nawet jeżeli coś piętnował to po to, żeby pogłaskać z kolei Jerzy Gruza w Czterdziestolatku w motylem jestem dzięcioły tam nie ma de facto Piny z polityczną społecznej sfery życia w PRL-u jest pilna obyczajowości z kolei Juliusz Machulski też taki twórca komediowy, który późnym PRL -u w latach osiemdziesiątych zaczynano późnym, ale to też no 80 lat to cała dekada tworzy ewidentnie filmy kobiet jest dla niego sposobem na to, żeby spróbować kina, którego się w Polsce nie robi prawda jest kryminał stylu retro banki bank i Vabank 2, czyli riposta jest sens większym eksmisję Fantazy o krasnoludkach Kingsajz i te filmy przemycają oczywiście Gruza Chmielewski Machulski oni wszyscy tam tych twoich klimatach trochę tej satyry przemycają Bareja jest począwszy od połowy lat siedemdziesiątych, zwłaszcza konsekwentnie satyrykiem satyrykiem, który uderza w sprawy w rzeczywistość społeczno-polityczną i pod tym względem jest właściwie jedyny z oficer mińskiej 1 z najbardziej ulubionych aktorek Stanisława Barei książkę pan zadedykował, ale o aktorkach jednak książki pan nie napisał tylko o aktorach przedstawił pan sylwetki 15 mężczyznę aktorów grająca mniejsze epizody Stanisława Barei czemu tak bardzo z Mes KUL inicjował pan ten temat mistrzyni epizodu przecież Barei nie brakowało również ruchy brakowało oraz, a jak, gdybym te nie chcę oczywiście snuć zbyt daleko idących planów ale, toteż dobry może pretekst, żeby napisać drugą książkę o aktorkach Barei, które są skomplikowanym problemem, bo tak, gdyby chcieć tych mistrzyni epizodu tak naprawdę bardziej było dużo w niej była właśnie Zofia Czerwińska była Zofia mer, ale ciężko wybrać aktorki Barei musiał musiałoby dojść do sytuacji, w której byłaby cała masa mężczyzn aktorów i wielu 3 aktorki, zwłaszcza że pewnych kwantyfikatorów było też to, żeby pisać, żeby przeciąć żyjących od tych, których historia się zamknęły to Zofia Czerwińska nie pasowała, bo jeszcze wtedy żyła Zofia mer żyje wiele tych innych aktorek epizodu to są osoby, których ciężko było napisać, bo no powiedzmy sobie jem przecież słynny tak zmiesza to wypowiadała w interesie nie pomylił znad nazwisku uderzy Konstancja królewicz nie wiem czy będę w stanie byłbym w stanie oni zebrać pewne informacje myślę o tym, żeby poświęcić inną książkę proszę zwrócić uwagę w filmach Stanisława Barei bohaterami to negatywnymi przede wszystkim byli mężczyźni kobiety są w tych filmach Barei ewidentnie drugim planem i moim zdaniem, gdyby chcieć temat kobiecy filmach Barei podjąć to trzeba troszeczkę przez sterować spojrzenie w takim razie będziemy czekać na to, że zasługi aktorek Barei pan też znajdzie może już szaleje na papiery najlepszym za chwilę wrócimy do naszych męskich bohaterów książki Jaku Barei czyli kto powiedział teraz w radiu TOK FM czesne informacji dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościem kultura osobista jest Rafał daj BOR autor książki Jaku Barei czyli kto to powiedział książkę wydało wydawnictwo krytyki politycznej o mistrzach epizodów napisał pan książkę o mistrzach epizodów epizodu grających w filmach Stanisława Barei ogranicza się będą mężczyzn i przy tej mnogości ograniczył się pan także do tylko 3 filmowych tytułów brunet wieczorową porą co zrobić jak mnie złapiesz Miś, dlaczego dlatego, że te filmy tworzą zwartą całość Opus magnum Barei były tworzone były tworzone z 1 scenarzystą, bo Andrzej Kiel, który występuje jako scenarzysta bruneta wieczorową porą także Stanisław tym, który po konflikcie z Maryją, który spowodował, że ty odrzucił główną rolę Michała Romana zagraną przez Krzysztofa Kowalskiego też był scenarzystą to jest tak bardzo w latach sześćdziesiątych tworzy kino rzeczywiście niespecjalnie wartościowe komedię ogląda się z przymrużeniem oka trochę jako dokument dawnej Warszawy trochę jako taki bibeloty sprzed lat począwszy od lat siedemdziesiątych Bareja zmienia się ta pierwsza jego spółka sceną Pisarska z Jackiem Fedorowiczem powstają wtedy filmy poszukiwany poszukiwana i nie ma już bez ognia to jest taki rozbieg to widać, że jeszcze trochę elementów takiego dawnego Barei, ale to się robi mniej komedia bardziej satyra ta współpraca ze Stanisławem tym mem tutaj powstają filmy gigantyczne filmy na tyle ostre, że niektórzy włączają się dziś jako osobny nurt kina moralnego niepokoju obok bez znieczulenia Wajdy obok bar w ochronnych obok człowieku ów z marmuru żelaza Wajdy po Misiu Barei całkowicie porzuca kino i tworzy 2 seriale 3 filmy stworzone we współpracy ze Stanisławem tym mem stanowią pewną zwartą całość co wyszło w książce prawda jako Makau moim zdaniem jako autora książki, który przyjrzał się bardziej stażu absolutnie 3 najwybitniejsze rzeczy, które Bareja w życiu zrobić bohaterami książki są m. in. Krzysztof Świętochowski Jerzy Karaśkiewicz czy Józef Albercie Mariusz Gorczyński Ludwik tak Wojciech Zagórski Andrzej Stockinger i Eugeniusz Robaczewski co przede wszystkim łączy te wszystkie życiorysy wszystkim postać patrząc na nich w kontekście filmu Stanisława Barei łączy to co sprawiło, że wybrałem, czyli to, że byli aktorzy, którzy przez morze z wyjątkiem Albercie AK, który miał trochę głównych ról także filmowym pan gwiazdą swego czasu był gwiazdą, ale w większości jednak znany był ról epizodycznych tych aktorów w kontekście Barei łączy to, że wypowiedzieli Barei kwestie którymi dzisiaj posługujemy się na co dzień nie umiejąc powiedzieć, kto powiedział nawet pamiętamy, że to Barei ale, ale na ogół, bo niektórzy czasem tam jakiś rejs w trenie albo sami swoi i tak czasami te cytaty tak bujają się ale, ale w większości pamiętamy, że to jest bardziej, a wszyscy aktorzy dziś nie żyją wszyscy wypowiedzieli w tych 3 filmach Barei kultowe kwestie wszyscy oni zaznaczyli się w kinie teatrze przeważnie na drugim planie w epizodach i w większości popadli w mniejsze lub większe w przypadku Józefa Albercie Kaczy Jerzego Karaś kie Wicza trudno mówić o całkowitym zapomnieniu to to są aktorzy, którzy jako świadomości funkcjonują, ale mniejsze lub większe zapomnienie stało się udziałem po śmierci w przypadku niektórych jak n p . Krzysztofa Świętochowskiego wymienionego na początku jeszcze zażycia to zapomnienie było pod koniec kariery taką fajną ceną to przykład cali to zapomnienie, a że z bohaterów, o czym pan pisze w książce czy byli mistrzami w swoim fachu moim zdaniem byli mistrzami, bo uważam, że mistrzem fachu aktorskim nie jest tylko aktor od głównych ról, który jest gwiazdą tury obsadzany jest w głównych rolach udziela wywiadów główne role to są filmy w teatrze telewizji radiu i wszędzie ni istniało, by kino teatr może w mniejszym stopniu, bo rzeczywiście w teatrze mała rola epizod potrafi być tzw . jak to się pogardliwie czasem mówi ogonem to jest film, bo na wartą albo hala bardzo natomiast filmie też podstawowa rzecz, która odróżnia granie tych epizodów w teatrze filmie jak dla mnie w teatrze rzeczywiście taki epizod potrafi niewiele znaczyć firmie czasem jest umieszczony tuż po tym, redaktora zależy od reżysera montażysty nagle zostaje umieszczony w takim kontekście zaczyna znaczyć tylko, żeby on znaczył on musi być leśny niedobry dobra może być rola główna ona może być dobra starczy epizod musi być pyszny smakowity pyszny to zależy aktor musi być też czasami dosłownie wspomina pan w pewnym momencie mini epizodzik Macieja Reza hera wmieście, któremu dosłownie jedno zdanie Zobacz synku jak wygląda baleron, a widzisz tak widać, że wygląda zamienia pan, że aktor znany z innych również przecież kreacji do dziś kojarzony właśnie z tym baleron tak kapitan notes czarnych chmur, który jest rolą na cały serial z tego co pan Maciej mówi mam okazję poznać i Lubicz i mamy kontakt cały czas to jest niesamowite, bo on sam, mówi że właśnie kapitał to też czarnych chmur rola wiodą ciągnąca się przez cały serial jednozdaniowe epizod w Misiu w jego rozpoznawalności dzisiaj ważą tyle samo, a często ma wrażenie, że Miś dajemy dziś już większą rozpoznawalność niż czarne chmury mówimy mistrzostwo aktorskie, ale także mistrzostwo Barei wpisaniu tych tekstów o tego nie podkreśliliśmy jeszcze jego oko do aktorów cechą jest kontrowersyjna sprawa, ponieważ to Stanisław tym wiele razy wspominał myślę, że więcej, by miał dopowiedzenia dużo niższa Bareja rysował ogólną sytuację i nie miał cierpliwości do rzeźbienia do dłubania te pyszne epizody wycelowane to już robota Stanisława też dlatego te filmy wybrałem, bo tam czuć rękę Stanisława Tyma Bareja myślę ogólną sytuację tym doszlifować natomiast rękę do aktorów niewątpliwie Bareja miał właśnie do dobierania także nikogo innego nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić na na ich miejscu no, chociaż zamierzenia bywały różne, bo już wspomniałem o tym, że rolę Michała Romana, czyli rolę główną brunet wieczorową porą miał grać Stanisław tym zagrał Krzysztof Kowalewski, sięgając dalej do seriali Barei rolę dozorcy anioła miał grać Krzysztof Kowalewski nie znam powodów, dla których ją odrzucił zagrał Roman Wilhelmi rolę Rutkowskiego zmiennika miał grać Wiesław Gołas, kiedy Kazimierz Dejmek nie zwolnił go z prób tę rolę przejął Janusz Rewiński, tworząc zupełnie inaczej w swoim stylu Rewiński jest aktorem całkowicie innym od Gołasa pokoleniowo i pod względem stylu aktorskiego Ludwik tak na początku był bal cerkie w alternatywy 4 po przerwaniu zdjęć okazało się, że nie da się z nim pracować z powodu alkoholowych ponadto, że trochę nie jest takim Balcer kie, jakiego wyobrażał sobie Bareja i wszedł Witold Pyrkosz natomiast dzisiaj rzeczywiście po latach krążenia tych filmów już nie jesteśmy w stanie nikogo innego w dość duża wrażliwość myślę też dużą nadwrażliwość też z takim wspólnym mianownikiem wszystkich postaci wzruszająca opowieść Krzysztof Świętochowski musi ku tego najbardziej znane role przypomnijmy to jest oczywiście bardzo krewki sklepowe w sklepie w przejściu podziemnym brunet wieczorową porą, który uprawia amory ze sklepową Zosią, kiedy uciekający przestępca Kowalski grany przez Wojciecha pokory chowają się w sklepie no to on wykrywa prawda ten biały podkoszulek szelki wąsy czarne włosy niezapomniana scena niższe od swojej partnerki bardzo krewki najniższe z całej trójki prawda, a tak dzielnie pogonił ze sklepu no i co zrobić jak mnie złapiesz listonosz, który smali cholewki do gosposi dyrektora Krzakowskiego granej przez BofA Merrill kiedy, kiedy ona go tutaj radośnie wita, że pan opalony to natychmiast twierdzi, że na całym ciele mogę pokazać tak się zaczyna ta randka domowa gosposia krakowskich listonoszem no i Misiu 1 z aktorów w teatrze dwójką natomiast Krzysztof Świętochowski to przede wszystkim legendarna postać STS -u aktor, który zaczynał w Hybrydach legenda studenckiego ruchu artystycznego dzisiaj mógłby tak jak Ryszard Pracz tak jak Stanisław tym wiele tamtych czasach opowiadać niestety alkohol sprawił, że już od wielu lat nie ma no właśnie szczególnie zapadła mi po lekturze tej książki postać również Jerzego Araszkiewicza już wspomnianego przez pana jak się okazuje tego pomysłu dawców rejsu niezwykle inteligentne bezkompromisowe świetny felietonista również nie do końca spełniony w aktorstwie jak wielu opisanych w tej książce czynie spełnione tak jak na właściciela, tak więc taką właśnie nie do końca znane życiorysy wyjaśnia drewno mamy tych życiorysów kilka wiemy, że na pewno Ludwik tak był aktorem, który czuł się niespełniony miał w ogóle wielkie aspiracje ambicje i poczucie, że to w ogóle wszystko co robi jest poniżej jego możliwości, ale np. właśnie Jerzy Karaśkiewicz co potwierdza najbliższa mu osoba, czyli jego żona, którą serdecznie pozdrawiam przy okazji jeśli będzie nas słuchała jest tak panie Ela już teraz Ela, bo jesteśmy po imieniu podkreśla się szpikiem czasu lubił pisanie aktorstwo było coraz mniej lubiane było sposobem na to, żeby był stały dopły w dochodów ale, ale lubił co innego Mariusz Gorczyński też człowiek, który bardziej się cieszyć życiem i przebywaniem w tym środowisku graniem, jaki swoich epizodów i więc wielu bohaterów nie aspirowała tak, że to jest właśnie ciekawy przykład Mariusza Korycińskiego pan powiedzieć, jaka postać bardzo bliska, który no był aktorem bez kompleksu epizodyczne ego jak pan, mówi że znalazł w epizodach swoją drogę, że wiedział, że w tym jest po prostu dobry ruch za to, szukając jak Jerzy Gruza właśnie mówił zakreślił właśnie w ten sposób krąg swoje aktorskie działalności, bo jest wielu takich aktorów też trochę mit czy jest w ogóle taki mit, że aktor każdy aktor chciał grać Hamleta, a jak nigdy tego Hamleta jest nieszczęśliwy to jest nieprawda oczywiście duża część aktorów to są ludzie, których rozpiera ją ambicje jeśli nie są one zaspokojone oni cierpią, ale są tacy aktorzy jak Mariusz Gorczyński, którzy bardzo się cieszą mogą ten zawód wykonywać, bo lubią SMS -em tego przykładem też jestem aktorem też całe życie gram epizody uwielbiam to i nie ma w tym żadnej kokieterii w tym co mówi, a to jest może klucz do naszej książki, które powstało na pewno na realnego czy na pewno to, że ja sam grywam epizody w filmach bardzo lubię uwielbiam grać małe role na pewno było tym co sprawiło, że ja na tych ale zanim były aktor od początku mojego zainteresowania kinem jest zawsze lubiłem tych tych aktorów drugiego planu zawsze wydawało mi się, że to jest takie mięsiste smakowite często ciekawsze niż rola ciągnąca się przez cały film i takich aktorów było więcej proszę zwrócić uwagę też mówimy o Mariuszu Górczyńskim oczywiście to u niego to najbardziej wybrzmiewa ta jakaś niechęć do przebijania się do pierwszego szeregu, ale Wojciech Zagórski proszę zwrócić uwagę w tym ten wywiad, który cytuje on też mówi byłem bardzo średnim aktorem, ale grałem z nazwiskami to była historia epoki, gdy będą kim innym nie byłoby tego wszystkiego tę pokorę wobec swojego miejsca w zawodzie podkreślają ci, którzy mówią Eugeniusz Robaczewski to jest to ci, którzy byli na Ludwik tak powiem zupełnie zupełnie inny Czech rozbierane niespełnionymi ambicjami zniszczone przez Józefa Albercie jeszcze wrócimy do niego słynnych chłop robotnik co mi zrobisz jak mnie złapiesz jak pisze najmniej tak naprawdę pasujące do teraz ją do tego określenia, które epizodu, bo on był aktorem epizodu na początku swojej kariery był aktorem epizodu na końcu swojej kariery w międzyczasie miał pewien taki nazwijmy to bohaterski okres bycia wręcz gwiazdą popadł w zapomnienie pod koniec życia opadów zapomnienie pod koniec życia czy mam wrażenie troszeczkę sobie pomógł ja o tym, również pisze powie no stan wojenny był momentem, który antagonizm chował środowisko Józef Albercie tak występował w firmach ruchu działom uraczy widzów zaszkodzić niż pomoc w filmach jednoznacznie kojarzonych ze stroną partyjną do tego doszły kłopoty ze zdrowiem nowe pokolenie aktorów nowa tematyka filmów o tym, aspekcie nie wspominam bo jakby w pewnym sensie za mnie mówi Janusz Zaorski mówiąc, dlaczego Albert czeka w pewnym momencie sam przestał obsadzać no Zobacz jak wygląda kino lat osiemdziesiątych co się w nim zaczyna pojawiać, jaka tematyka filmy sensacyjne przygodowe imitujące trochę kino zachodniej chłopa robotniczy Józef Albercie przestaje troszeczkę pasować do tego kina, które wtedy istnieje no jeszcze 1 z bohaterów warto wspomnieć ścian dziś Stockinger, który dla pokoleń Polaków jest gwiazdą festiwali piosenki, który jak też nie mówi Jerzy Gruza był znakomitym inteligentnym aktorem i gwiazdą wszystkich przedsięwzięć kabaretowych czy radiowych Jerzego Dobrowolskiego czy mało, kto już dziś wie proszę państwa mistrzowie epizodu pszenicą ani tak naprawdę na wylot w książce Jaku Barei czyli kto powiedział Rafała Debora wydanej przez krytykę polityczną bardzo panu dziękuję za to spotkanie i trzymam za słowo, że te mistrzynie epizodu też się niebawem może pojawią bardzo bym chciał mam nadzieję, że słucha tego również wydawnictwo weźmy pod uwagę bardzo dziękuję w takim razie za spotkanie do usłyszenia teraz czas na informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

W maju TOK FM Premium 40% taniej. Podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA