REKLAMA

Jak powstaje spektakl i jak można go kupić? O premierze „45” na 45-lecie Polskiego Teatru Tańca

Data emisji:
2019-06-27 10:00
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
40:49 min.
Udostępnij:

O premierze spektaklu „45” mówią dr Iwona Pasińska, Dyrektor Polskiego Teatru Tańca Rozwiń »
oraz Jacek Przybyłowicz, tancerz, choreograf, członek Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca, kurator baletu „Giselle” w Operze Wrocławskiej. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

co zajęła Sieczka programy Owczarek dzień dobry do państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie studia goście dr Iwona Pasińska choreograf tancerka teoretyk tańca, ale też dyrektor polskiego teatru tańca dzień dobry dzień dobry witam serdecznie studio także pan Jacek Przybyłowicz tancerz choreograf przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca wykładowca Uniwersytetu muzycznego dzień dobry, a już za kilka dni właśnie za 2 sobota 29 Rozwiń » czerwca o godzinie dwudziestej pierwszej hali MP 2 międzynarodowych tańców tańców targów poznańskich ostatnia premiera sezonu właśnie choreografa Jacka Przybyłowicza zatytułowana 45 tytuł nawiązuje do czterdziestego piątego sezonu artystycznego w Polskim teatrze tańca i normalnie tam zachęcał być może naszych słuchaczy, żeby się wybrali, ale rozumie, że nie ma co zachęcać, bo nie tylko wszystkie bilety są sprzedane, ale nawet chyba rozumie, że zostawia się państwo kogo nie wpuścić czy prezydenta w Polsce bardzo przepraszamy za tę zaistniała okoliczność faktycznie nie mam biletu zapraszamy w przyszłości bardzo cieszy nas ten fakt, że sprzedało się absolutnie wszystko ostatnie miejsce nie ma wejściówek nie ma możliwości wejścia już na spektakl oraz bardzo ważny sezon czterdziesty piąty rok istnienia działalności tego teatru chcieliśmy go szczególnie podkreślić są też obecność Jacka Przybyłowicza, które łączy gatunki łączy wyzwanie łączy techniki i fantastycznie przeprowadził przez 45 lat Polski teatr tańca tancerzy artystów tego zespołu obecnych i mam nadzieję, że właściwie honorujemy ten moment dziejów tego teatru czy 45 lat mało dużo, a tego nie wiemy nie odpowiemy ale, ale zapraszamy w przyszłości nie teraz, a dlaczego, dlaczego ten szczególny sezon czytam 4 szczególny czas to pewne wrócę do momentu ostatniego roku, czyli 2018, kiedy mieliśmy rok bogów, kiedy zaczynaliśmy wchodziliśmy ten sezon jubileuszowy 12 września 2018 wystawiliśmy premierę dokładnie 45 lat po pierwszej premierze założyciela Conrada Drzewieckiego założyciela tego teatru tytuł premiery wszyscy jesteśmy bogami chcieliśmy podkreślić boskości tańca i boskość tej przestrzeni fundowanych przez Conrada Drzewieckiego i teraz na zakończenie sezonu 45, a jesteśmy już w roku wyklętych i co się stało z tym tańcem przez 45 lat żyją Drzewieckiego przybyło Wicia tak jest, bo jest tak określone w nie po drodze chciałabym absolutnie wspomnieć następców łowieckiego, czyli i Mirosława Różalskiego i wspaniałą i wieloletnią dyrektor tego teatru i wielką postać sceny polskiego tańca Ewę Cichocką i będzie taka odważna aspektach właśnie rocznicowy czy nie wiem trzeba nosić mundur kombatancki czy może płyty kombatanckie z o orderami bratkami nie ma dokładnie jak będzie wyglądała oprawa po spektaklu mogę tylko oczekiwać pewnych sytuacji związanych z pewną, a estymą 45 lecia ja mam takie wrażenie, że ten spektakl jest oczekiwane, ponieważ to jest pewnego rodzaju wizytówka artystyczna tego zespołu artystycznego, którego dyrektorem jest Iwona Pasińska 45 nie przypadkowy sposób ta data i została wybranego tytułu tego spektaklu spektakl zorganizowany przez ówczesną dyrektor ma być chłopską z okazji czterdziestolecia istnienia zespołu przygotował już tamten wielki norweski choreografia właśnie nadał tytuł spektaklu i 47 taka analogia jest interesująca co 5 lat w sensie repertuarowym grą były znacznie nie wiem zastanawiam się tylko Iwana za 5 lat wyznaczy do zrobienia jubileuszowego 50 tego spektaklu, ale wydaje się, że to fajna tradycja oglądanie również tego zespołu artystycznego, jaką się na przestrzeni czasu zmienia jak dojrzewa jak bardzo rozwija swoje, a MON na swój harmonogram artystyczne, bo to jest też ciekawa, a sprawa jak bardzo zmienia nie tylko kierunek działania rozszerza się na różne inne realia a, że to jest czy to jest ciekawy dla państwa, którzy są wewnątrz tych mechanizmów i obserwują trochę innej pozycji niż dziś widzowie telewizji też czekały widzowie przychodzą chcą być za czarowanie jakimś momencie opowieści o tym jak to się zmienia, jakby lasu była tutaj to idą pod rozwój nie przekazujemy historii Street te to jest metafora metafora artystyczna, którą zaproponował Jacek, którą pięknie przeprowadził artystami tancerzami naszego teatru to 45 zupełnie inaczej odbywa się absolutnie nie opowiadamy dziejów, a dajemy czas drogę i z i pewne zmiany przez ciało przez jego ekspresji przestanie pokazujemy też różnorodność narzędzi i toteż Jackowi wspaniale udało się zaprezentować różnorodność narzędzi którymi dysponują nasi tancerze przypomnę, że Conrad Drzewiecki, zakładając ten zespół usankcjonował jako Polski teatr tańca balet poznański obecnie jest to Polski teatr tańca jesteśmy bliżej gatunku samego teatru tańca co zresztą pod koniec swej działalności Conrad Drzewiecki równość Poznań z kości nie rugowania absurd jesteśmy u g jesteśmy w programie Polski Wielkopolski ale, ale Ewa Wycichowska z usankcjonowanie już na dobre funkcjonowanie tego teatru jako gatunku teatr tańca Jackowi udało się połączyć kilka spraw, czyli dziejów, ale nie przez opowiadanie historii tylko narracje ekspresji ekspresją ciała techniką stylem i i to było absolutnie wielkie wyzwanie jestem bardzo szczęśliwa, że tak cudownie jest, że związał pani dyrektor, a skoro jest takie zainteresowanie to czy nie jest możliwość np. dodatkowego spektaklu rozważamy to, ale ze względu na zaproszonych gości i też byłych współpracowników to ten szczególny moment, kiedy zaprosiliśmy wszystkich, którzy jeszcze żyją przepraszam za zadanie to słowo, ale tu, którzy mogli do nas przyjechać, którzy w, którym ten etat zawdzięcza swe istnienie na ten spektakl chcieliśmy po spektaklu spędzić z nimi kilka chwil i powspominać już tak tradycyjnie bardzo chcielibyśmy przeszukiwać tego momentu tym drugim spektaklem tak rozważaliśmy, ale absolutnie nie jest teraz możliwe bardzo przepraszamy natomiast wiemy też już jesteśmy w negocjacjach z telewizją polską nie powiemy, z którym programy ich będzie na razie publiczną która będzie nagranie jak właśnie spektaklu sobotniego tak właściwie przygotowana jest realizacja w październiku prawdopodobnie studiu telewizji także te wszystkie osoby, które niestety nie będą mogły zobaczyć naszego spektaklu w sobotę na pewno będą mogły zobaczyć 45 wersji, a w telewizyjnej lata, jeżeli płacą abonament oczywiście tak jeśli na to nie to samo tak wydaje postaramy się zmieścić w naszym kalendarzu jeszcze 1 grani Sienny poznańskie na ten moment próbujemy znaleźć datę właściwą jeśli chodzi o nasze zajętości, dlatego że przypominam jesteśmy teatrem objazdowych i ogród nie jest cała cały harmonogram, który musimy wypełnić ze względu na podpisane kontrakty mam nadzieję, że uda nam się to ich, że poznańska publiczność, ale też nie tylko będzie mogła delektować się tym spektaklem jeszcze w tym roku zapraszamy na festiwal da Tarnowa profesor scena otwarta też nowy festiwal tura od 7 ballad jest takim nowym medium tańca tańca również współczesnego na festiwalu na pewno zaprezentujemy dziś również w tym także to w ogóle się ciekawy wątek do rozmowy o takiej krótką trwałość różnych produkcji artystycznych nie tylko tanecznych czy baletowych, ale też operowych czy muzycznych także, gdyby je sporo energii stworzenie spektaklu premierowego czasem jeszcze 234 spektakli i potem jest takie oczekiwanie na dogodne warunki cokolwiek miałoby znaczyć dogodne warunki w naszym przypadku jest harmonogram to znaczy podpisujemy dużo wcześniej zobowiązania kontrakt jesteśmy zaproszeni na różne festiwale na całym świecie niestety podróże zajmują czas to to jest jedyna przeszkoda dla nas wspominane spektakl 40 choreografię straganach mamy do dziś w repertuarze i jego grywamy, więc nie jest także żegnamy się tytułem na taką po prostu nie jesteśmy w stanie wszystkiego połączyć ze względu na przemieszczanie się nasze, czyli to jest w ogóle wielki sukces się, że ludzie się Marcie, że nie ma funduszy na sztukę sztukę upada kultura tymczasem ludzie walą drzwiami oknami tak tegoroczne nasze granie na podczas Malta Festival absolutnie stuprocentowa frekwencja nie mam biletów na nasze spektakle przepraszam, ale zapraszamy was namawiać bez dużo, bo od jakiegoś powodu nie cieszy się zainteresowaniem to długa rozmowa na temat tego jak Malta się powoli zmienia tak, że takiego terminu premiera 45 spisana, by program Maltańskich także jesteśmy jako produkcja polskiego teatru tańca częścią festiwalu także podnosimy zdecydowanie frekwencji, jeżeli chodzi o ranking ranking 1 proszę bardzo zadowoleni, czyli przepis na udany festiwal z ochroną życia także włączyć jakiś interesujące produkcje o to, żeby to, żeby dobrze wypaść w ryzykowne powiedziałbym, a z drugiej strony szaleńczo prosty czy to, że jest to taki jubileuszowy spektakl i to, że będzie trochę właśnie takiej kombatanckich spotkań w ich to w jaki sposób wpływa na myślenie pytam Jacka Przybyłowicza właśnie choreografii do 1 strony jest to kolejna pana produkcja z drugiej strony jest ona wyjątkowa i będzie dużo więcej branżowych widzów jest oczarowany tancerzami, którzy tworzą przestrzeń wokół tego spektaklu to czwarta realizacja po czasie tańca, ale pierwsza tak dużym udziałem twórczym wykonawców wydają się te są młodzi fantastyczni artyści, którzy są na tyle interesujące, że mnie czas to za zaskakuje pozytywnie kreatywność to jest też znak nowych czasów, że tancerz dzisiaj musimy również wykonawcą, jeżeli chce być aktywny sposób wykorzystany w spektaklu przepowiedzieć co na to podkreślam, że jestem zmęczony badań tylko właśnie własnego ruchu a jakby własnej estetyki tańca szuka sposobów wzbogacenia w sposób plastyczny spektakli, które stwarza taki jest również aspekt, który powstaje coś pewnego rodzaju spektakl, który pochodną artystycznych kreatywnych możliwości również wykonawców, którzy bardzo silny sposób swoje piętno zaznaczyli wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informację o godzinie dziesiąty 20 w kilka minut dr Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca Jacek Przybyłowicz wykładowca Uniwersytetu muzycznego są studia reformacja wracamy do programu off czarek w Polsce wcale studia goście dr Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca choreografka tancerka i teoretyk tańca Jacek Przybyłowicz choreograf tancerz przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca wykładowca Uniwersytetu muzycznego i kurator programu baletowego w Operze wrocławskiej jeszcze połowy czasu nasze rozmowy już to jest wykorzystaliśmy, czyli tytułowi wizytówki państwa są niezwykle lekarzem pojemnej rozkładane muszą być osoby teoretyk tańca ją z krótko mówiąc jestem teatrologiem w ogóle kształcenia i bardziej mi przestrzeń tę, a w obecności tańca w samym teatrze nie tylko tańca i w teatrze tańca także baletowym interesuje również w kulturze stąd też pewnie moje zacięcie i do do pielęgnowania polskich choreografów polskich pomysłów polskich idei stąd też dowodów do współpracy przez ostatnie 3 lata zapraszałam tylko wyłącznie na nasze choroby i choreografów i stąd też bytność tutaj obok mniej Jacka Przybyłowicza teoria tańca mam naprawdę o tym, mówić teraz będę pewnie przygotowała możemy wykorzystać nowe, a na czym polega polskość polskiego teatru tańca wspomniała pani, że zaprasza panie do współpracy tylko polskich choreografów, ale zespół nie jest Polski została w ogóle na te, gdyby motywem narodowości w kulturze rozmawiamy o tańcu oba, lecz także tańca są np. tacy komentatorzy sceny także taneczne, którzy ją Polski teatr tańca poniesie szkodę polskich choreografów polskich zespołów polskich produkcji żadnych tam im portów, bo Polski to znaczy polskiej, ale to rozumieć takie stanowiska czy odosobnione bardzo, a jednak już mamy nowy Polski teatr tańca teraz staną się jak tę polską rozważać to zgadzam się z niektórymi komentatorami, że po nazwa Polski teatr tańca zobowiązuje i klucz mojego rozumienia wynika z tego, że mamy bardzo wartościowych twórców bardzo wartościowych artystów bardzo wartościową spuściznę, którą chciałabym prezentować na świecie, ponieważ podkreśla już jesteśmy teatrem objazdowym i to co prezentujemy jest straszne, bo jesteśmy wizyt jest jasne strasznych jest ważne i strasznie ważne jest ważny strasznie ważne jako wizytówka naszego kraju pamiętam rozmowę z menedżerem z Chin, który przyjął aktu, który obejrzał żniwa, które które są oparte na Nana Nana Nana na czerpaniu z naszej tradycji jeśli chodzi o konstrukcji spektaklu, ale też muzyka kostiumy i był zachwycony natychmiast kupił ten spektakl spytał o przyszły premier jej opowiedziałam mu jeszcze się prace nie zaczął nad wieczorami żydowskimi, a okazało się, że menadżer chiński, który dość słabo mówił pan wiele szkół miał przysłanego Mickiewicza Dziady i rozmawialiśmy o romantyzmie o literaturze naszej romantycznej był uwiedziony pomysłem jeszcze nic nie rozpoczęliśmy prób już zakupił następne 2 spektakle szykują się komuś spektakle bardzo różnie się kupuje ich nie kupuje jest przed, ale wiem też że, że ten klucz mojego rozumienia doprowadzenia tego teatru jest kluczem, który oddziałuje na menadżerów jest ważne i atrakcyjne dla dla widzów na całym świecie spotkania z inną kulturą i spojrzenia tego co w jakimś momencie my jesteśmy i co wypielęgnowane dziś my jako naszą kulturę i jak przedstawia jak rozmawiamy o sprawach nie chodzi o zaszłości, ale chodzi o to tu i teraz jakich narzędzi jakich środków używamy, jakie tematy mamy, jaki sens czy przyjeżdżamy przypomina mi się policja językowe z prowincji Quebec w Kanadzie, która mierzy np. 3, żeby upewnić, że faktycznie francuska nazwa jest dwujęzyczna nazwa zajmuje co najmniej 80 %, ale to nie zmienia dane nie nie jesteśmy jako skrajnie upośledzeni tym, że trzymamy się rodzimych wartości absolutnie nie da się od łączyć nas od globalnej wioski, jaką jest ziemia nie wszystkie kontynenty i i internet, który robi w swojej, choć przez tyle i techniki widzimy, że czerpiemy cały czas wymieniamy obecność na innych narodowości w naszym zespole wynika z tego, że ogłaszane co roku staże i są stażyści, którzy którzy, którzy też na zapłatę mają zupełnie innymi stylami od szkół tańca wnosząca mają swoje obowiązki w naszym zespole AAA mym, a my wzbogacamy o oto co oni przywożą do nas pan Jacek Przybyłowicz z takim raczej obywatelem świata, jeżeli chodzi nie tylko o miejsca, w których jego spektakle są pokazywane, ale także zespół rozmiarze, by nie patrzy pan paszport raczej na talent umiejętności w dzisiejszych czasach rzeczywiście jesteśmy zdani na to, że taniec jest sztuką globalną ona jest eklektyczna, czyli nie możemy w tej chwili funkcjonować zupełnie w oderwaniu od tego co dzieje się w innych miejscach może powrócę do wątku wątku chińskiego miał premierę będzie wzrastał ich największym sportem współczesnego w Chinach w Pekinie oni, mimo iż ten mój spektakl uznawany był w Operze narodowej w Warszawie będzie tam, a z tym spektaklem w Niemczech Nowym Jorku, a w Moskwie zdecydowanie wolą prezentować spektakle chińskie o tematyce chińskiej związku z tym współpraca zagraniczna choreografem tylko epizodem w kontekście pewnej długofalowej wizji promocji własnej kultury i taką wydaje że, a działalność zwane w postaci tańca jest niezwykle w tej chwili programową istotna, ponieważ my jako naród jako Polska, bo pewna wspólnota taneczna takiego kultur używamy jesteśmy w żaden sposób identyfikowania za granicą czyli, jeżeli ktoś jest Polakiem i rozpoznawalne wraca na jego obecność za granicą takim zespole albo grać na realizację innych spektakli w innych zespołach zagranicznych i z tego powodu, jakby to co robi w tej chwili programowo Iwona jest niezwykle ważne, bo to jest możliwość promocji innymi kanałami tego co w tej chwili najważniejszy postęp w tańcu czy to obecność polskości to nie dotyczy tylko zaproszenia choreografa polskiego, ale też polskiego kompozytora polskiego scenografa polskiego kostiumu grafa stworzenia też miejsca, w którym się spotkają różne obszary Polski kompozytor oznacza dodatkowe koszty, bo to jest bardzo różni to moja słodka tajemnica jak załatwić wydają się że, że się w kosztach polskiej muzyki w porównaniu z kosztami muzyki polskiej, ale nie warto czy inny z dobrej wierze, ale raz na taką negatywną zostanie sieć na świat, jeżeli tak jest też za krótka czytam kołderka to również wtedy trzeba ciąć trzeba to one zacząć kulturę wyasfaltować to państwo test rozmowa z 1 strony chcemy, żeby Polska kojarzyła się z kulturą i takie działania Polski teatr tańca są 1 z narzędzi z drugiej strony rozumiemy kultura jest takim wiaderkiem, z którego najłatwiej wyciągać środki, bo ludzie tego nie zauważają, a jeżeli zauważą to nie wyjdą na ulice, aby jak idą do nikogo to nie wzruszy, bo nikt nie zauważy, że akurat padła kultura władza uważa, że nie ma chleba albo prądu ale, ale tego nie zauważymy już może to, ale prozaiczne sprawy w UE były takie realizacje nie chciałbym tutaj płakać decyzje dlatego jestem, żeby zarządzać tym, że wystarczyło na na polskich kompozytorów również mnie cieszy to spotkanie różnych dziedzin, które krzyżują, które tworzą, które wierzą to sami, bo oczywiście, że pieniądze są ważne, ale nie są najważniejsze ta idea gdzieś tam się wszystkim wraz z którymś momencie jeśli i i jeśli zrealizujemy to co sobie zakładaliśmy to ten spektakl zarobi na siebie w tym momencie jesteśmy w stanie, a nie było dobrych polskich reżyser świateł właśnie z polskimi 4 świat pani tak dobrze z innymi twórcami teatru, choć zauważamy dużą zmianę w kontekście myślenia w ogóle w Polskim teatrze polskim tańcu oświetla to światło i jakby dla mnie choreografa głównym źródłem pewnego przekazu pełnej wizji plastycznej poza samą choreografia czekamy na nowe objawienia na rynku gdzieś widzimy tych młodych ludzi, którzy dziś szukają podpatrują mam takie wrażenie, że w Polsce też nastąpił przesyt zachwyca Ania się tym co zagraniczne szukamy, jakby pewnych wartości w naszym kraju jest bardzo dużo młodych ludzi, którzy poszukują niektórzy idą własną ścieżką również ścieżką poszukiwania pewnego przekazu wizualnego projektant światło 45 z każdej faktury 2 × miał przyjemność pracować przekazu ich realizacji w Niemczech jak właściwie szukam jak właśnie pośród zapytuje za każdym razem w jaki sposób doskonalić się, ponieważ jesteśmy od 30 lat na rynku niemieckim jest też 1 z głównych projektantów ten podział to jest część pewnego doświadczenia, które procentuje z każdym rokiem to jest wydają się największy problem tego, że jest bardzo trudno dostać w Polsce, jeżeli się młodym projektantem świata do dobrych zespołów ma możliwość pracy nad dużymi produkcjami w związku z tym jest stosunkowo dobrze rozwinięty rynek małych po mało średniego rozmiaru produkcji teatralnych natomiast już to obcowanie z dużą staną dużą dużym aparatem techniczną i pewnego rodzaju problemy jak tor prowadzimy raz w roku konkurs, w którym ma służyć temu odkryć odkrywaniu nie tylko reżyserów świata, ale też choreograf reżyser bardzo lubię obecność reżysera w teatrze tańca wzbogaca to język ciał ciała i środki narzędzia którymi dysponują tancerze ten ten raz rocznie realizowany projekt pozwala odkrywać, że jest potencjał i mam nadzieję, że rodzą się właśnie nowi młodzi nie tylko reżyserzy świateł, ale też reżyserzy, którzy potrafią zająć teatrem tańca i otwierać nowe rozdziały nie tylko historii tego tematu, ale w ogóle w historii teatru tańca na świecie czy należy rodzą jeszcze muszą nauczyć chodzić mówić nie do końca rodzą się w trakcie, a znaczy przystępując do samego konkursu, dlatego że procedura jest dość długa trzeba przedstawić projekt jest wieloetapowy dochodzi do spotkania z zespołem wybranych ekip po tym, dyskutujemy nad tym, która z ekip przechodzi do Giodo do finału, czyli do samej realizacji realizacja trwa kilka miesięcy w związku z tym ten rodziny, które są przy składaniu projektu pozwalają dojrzewać bardzo przyspieszonym tempie już przy przy przy realizacji samej naprawy nie są osoby, które nie posiadają doświadczenia to są osoby, które nie zdarzały się wcześniej z teatrem tańca z taką formą ciało jednak teatr tańca inaczej się przepraszam za kolokwializm świeci niż ta czy dramatycznymi niż w i widowiskach ich multimedialnych niż na koncertach w związku z tym będąc w trakcie procesu można nauczyć się pewnych sposobów lub odkryć nowe to nie jest tak, że to są twórcy niedojrzali po prostu pierwszy raz mają do czynienia z teatrem tańca Częstochowa, ale za sprawą materią tak dokładnie tej fascynującej i myślę, że to jest nie nie tylko dla nich ważne doświadczenie, ale też dla nas i jako pracowników tego teatru o czy jest szansa, że na wśród nich za 5 lat spektakl 50 może będzie Polski dali zatem jeśli ich nie umrzemy wszyscy z przegrzania jeśli będzie jeszcze ziemia taka, a z tego co wiem to lokalne zakłady zajmujące się transportem ludności środkami komunikacji też wpadł na pomysł Poznań, żeby nie we wszystkich pojazdach włączać klimatyzację to jest jakaś taka specyfika nie wiem czy poznańska to nie wiedziałam Niewiem, dlaczego tak jest dowiedziałam się właśnie pan czekamy na czasy, w których nie będziemy musieli wykonywać pracę poza miejscem zamieszkania w tej chwili największym problemem znalezienie środków technicznych do dowodzenia klimatyzację nad dr Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca Jacek Przybyłowicz kurator idiomu projektu baletowego w Operze wrocławskiej wykładowca Uniwersytetu muzycznego jest państwa mają goście informację o godzinie dziesiąty 40 informacja wracamy, bo wcale studia goście Jacek Przybyłowicz tancerz choreograf przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca oraz dr Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca teoretyk tańca choreografka rozmawiamy o spektaklu, który jest wyprzedane, na którego państwo nie zobaczą, jeżeli nie mają, ale piszą cudowne słuchacze proszą o dodatkowy spektakl może naprawdę mamy rozważać również, że należy tak czy bankiet dodatkowy w jestem byłym nie to nie, choć banki trochę spotkanie, a sakry wszystkimi, którzy współtworzyli przez 45 lat ten teatr, którym jesteśmy wdzięczni, że możemy dziś obchodzić 45 sezonów tego teatru nigdy nie byłem tancerzem ani rok wcześniej był to drugie ustawy, ale nigdy, by tancerza, ale myślę że, gdybym przyjechał jako taki kombatanta taką imprezę to bardziej mnie ucieszyło, że byłem częścią czegoś co może dodatkowy spektakl wystawić ani, żebyście oraz pogadać o tym, samym, ale nieprawdą jest, dlatego że wszyscy się rozpierzchli bardzo poświęci specjalnie przybywają na to okoliczności, ale jakiś suspens zbudował dodatkowego, ale rozumiem, że pan dyrektor bardzo naciska, żebyśmy jednak drugi spektakl zagrali tak żyją tak tak czy nie tak dobrze, że dyskutujemy dziś czy jest to możliwe nie tylko technicznie, ale również kondycyjnie, dlatego że choreograf stworzył bardzo ciężkie dzieło bardzo wymagają nowe bardzo wyczerpujące na wysokości zadania, bo unosić się miarą tak tancerze polskiej rady dla 5 lecia w działaniu firmy absolutnie okresie ba ran działa w kwestii mamy rozwiązanie to już mamy rozwiązane czy teraz kończy bankiet pani dyrektor, ale myślę, że wznawia różnych twórcach i warto też wspomnieć o Joannie Klimas takich ona rzeczywiście przygotowała przepiękne kostiumy jak już monopolistą przepisała widziała wczoraj było ostatnie bardzo chora pokazy poza Joanną i pięknymi kostiumami zaangażowania też artystycznie projekt są 2 bardzo młodzi, a Polsce kompozytorze Andrzej konieczne i Kacper Krupa projekt świata przygotowuje każda 2, który wcześniej mówiliśmy także mamy bardzo taką eklektyczną młodą niedoświadczoną zarazem ekipę realizatorów wydają się też w dobrym bardzo pkt 2 dni przed przed premierą mam nadzieję, że mieszkańcy Poznania docenią to co próbuje zrobić od godziny dziesiątej, żeby dać państwu możliwość zobaczenia spektaklu po prostu dla tych, którzy dobrze zrobimy wszystko, aby zagrać drugi spektakl przypominam, że pierwszy odbywa się dwudziestej pierwszej, a ten drugi ustalimy godziny podamy do wiadomości publicznej bo jakie są największe wyzwania wybory rozumiem, że taka okrągła rocznica jest także moment na to, żeby porozmawiać, żeby spojrzeć wstecz, ale spożyć do przodu największym wyzwaniem jest siedziba polskiego teatru tańca czy idą miejsca, w którym moglibyśmy pracować i skutecznie na rozwój jesteśmy w trakcie inwestycji pierwszej inwestycji tego teatru, czyli budowania stwarzania ich renowacji przyszłego domu i przyszłe go miejsca grania polskiego teatru tańca w tym bardzo ważnym momencie myślimy, że się uda zakończyć inwestycje w tym roku niestety branża budowniczy jest branżą kapryśną i idą w górę po pierwsze po drugie jest odpły w robotników znaczy to tranzytowe miejsca nie Polska większość pracowników w tej branży powoduje, że uciekają na zachód i to przesuwania znamy się dziś jestem takim gotowe są do premiera 1 z wyzwań to na pewno pani dyrektor to doskonale wie dla tancerzy jest to, że kiedy kończą swoją zbyt krótką karierę to potem szukają, gdyby w innych branżowych pomysł niektórzy z choreografami niektórzy już młodym wieku są właśnie kończą nie ma Interbud, gdyby wyszkolić tancerzy w nowym fachu to by mieli już w ręku drugi fach, a przy okazji, ale oni w większości mają 2 zachody większość z nich jest po studiach albo studia doktoranckie owych murarki nauczyć, ale myślę, że nie mieliby z tym problem właśnie kończy kochają nieznane w momencie, kiedy zaczęła się opóźniać inwestycja nie wszyscy stanęli murem pani dyrektor to chcemy tak mu dokładnie murem to co idziemy murem murarze tak, żeby komora życia dokładnie w murach ale, ale niestety, by przepisy budowlane to jest to proza życia, która blokuje nawet im wstępu do budowy na tej inwestycji, a rządem, bo dziś ma nie tylko trzeba mieć odpowiednie kwalifikacje zawodowe tak tak czy tak znaczy za dany moment na inwestycję odpowiada dana osoba lub na jedno, która w tym momencie napełni ten to rola albo nadzór tak, aby generalny wykonawca z były momenty są momenty, w których inwestor i nie możemy wejść tak sobie na budowę bardzo mi przykro, a jako dziecko tak robiłem to była największa największa frajda, gdyż właśnie wejść na dawno temu i prawdopodobnie nieprawda nieprawda wejść na taki na budowę to fascynujące dla dziecka to taki zaczarowany świat tych różnych niebezpiecznych przedmiotów miejsc już jest fantastyczna przestrzeń do pewnego rytuału spektaklu spektaklu, który dziś jest spektaklem drogi, które rozgrywa się w różnych przestrzeniach taka jest właściwie historia polskiego teatru tańca do tego pośredni sposób w tym jubileuszowym spektaklu 45 odwołujemy się także w właściwie, jaka Iwana mówimy o konstrukcji samego spektaklu Jacka Jacka przygotował drogę to nie tylko droga to dla nas ojcach, którzy być może będą mieli szansę na widok na drugi z jak nie uchylamy teraz trochę tajemnicy, czyli tak ten ta podróż życia podróże i toteż funduje i Jacek w działania są nie tylko na scenie, ale przed przed wzbudzał miał przed za spektakl rozpoczyna wcześniej niż to co się wydarzy na scenie to bycie w podróży jednak spowodował po 45 latach, czyli w momencie wieku średniego chęć posiadania domu i dla tych chorych jest to inwestycje i będzie też mam nadzieję moment, w którym rozpocznie teatr nowy rozdział rozdział regularnego grania i wtedy nie będziemy mieli problemu z tym, żeby państwo zaprosić na 0203 . czwarty z tak na ten moment niestety podejmujemy przestrzenie w Poznaniu za każdym razem gramy, gdzie indziej jak wszyscy z naszej publiczności zauważyli tam, gdzie jest dostępna scena, gdzie jest możliwe, żebyśmy zagrali jedno wszędzie będzie dostępna staną w sobotę zapraszamy do przestrzeni to zależy myślę o dwudziestej trzeciej drugi spektakl dwudziesta w, a czy drzew z tego powodu, że to jest właśnie takie trochę trakcyjne trzeba się specjalnie przygotować ubrać nie wiem nie wpływa głównie absolutnie nie zmienię to nie chodzi o wykorzystanie widzę na państwo widza i mogą trafić za nękanie widzę to chodzi o danie tego Tity metafory but współuczestniczenia w akcie bycia przez w trakcie i to wydaje się, że jest znowu Jacek fantastycznie uchwycił miałów wspaniały z pomysłu żeby, żeby mógł widz poczuć odczuć ten ten ten ten rodzaj działalności, którą uprawiamy przez to, że jesteśmy teatrem Piastowi, skąd inspiracja doświadczenie jakaś taka moment Eureka, gdyż właśnie w w drodze, mimo iż emocjonalnie czy bardzo związany z polskim teatrem tańca to jednak nie czuje się osobą uprawnioną do realizacji spektaklu, który odnosi do całego czterdziesto pięcioletniego okresu historii działalności zespołu w związku z tym twierdzi, że ta musi być jakaś podróż bardzo symboliczna dotykająca pewnej go rodzaju budowania współczesnego wizerunku zespołu podróż, której czas ma swoją wartość nie będą grać zdradza do państwa, które może dostaną na to drugi spektakl stolik detali, ale tak każda upływające sekunda nie tylko właśnie symboliczne myślę, że to w ramach oś dramaturgiczną skomplikowaną interesującą forma tego się trzymamy, żeby wytyczać czas, który dziś rozgrywa się w przestrzeni podróże niekończące się podróże do rzeczy czas spojrzeć w przyszłość rozmawialiśmy o barierach rozmawialiśmy o ograniczeniach w rodzaju, ale czas spojrzeć w przyszłość co przed polskim teatrem tańca właśnie w tym 45 plus takim też 45 plus, czyli do końca roku realizujemy idiom na szoku wyklęty naprawdę chciałem, żebyśmy poszli właśnie na pozycję tancerze i ta ta tańca i teatru tańca na mapie kulturalnej Polski, ale nie tylko też świadomości każdego uczestnika życia codziennego jesienią będzie jeszcze 1 premiera i innego polskiego młodego bardzo, ale i obiecującego wroga Macieja Kuźmińskiego mnóstwo wyjazdów i 1 stycznia 2020 przejdziemy rok Rydel co ów zaprasza o będzie mógł w, a pan Jacek Przybyłowicz, jakie plany ma swoje 45 plus przede wszystkim panuje wakacje, które pewnego dnia się zaczną przede mną jeszcze sesja po premierze z Rosjanami w istocie w zeszłym potem krótki dużo dwójek będzie myślę, że datą zaliczenia bardzo są studenci Uniwersytetu muzycznego bardzo pilni myślę, że tu żadnych ani edukacyjnych ani merytorycznych uwag nie mam czeka jeszcze wyjazd wakacje dom do Japonii, a na 4 spektakle 2 w taki o 1 w Osace 1 z Kioto sądowe produkcję czy sam produkt ten produkt Polska polskiego projektu, który organizuje Wiesław Dudek i właśnie tancerze, którzy 2 dni temu mieli przyjemność udziału w programie, pod którym konkursie młodych do tańca częściowo za zasilą post skład, a ekipy to jest dwu dwuskładnikowe projekt artystyczny polsko japońskich większość tancerzy stanowią Japończycy jest to kontynuacja już we wrześniu będzie można obejrzeć spektakl po powrocie z Japonii w dużych i największych teatrach Operze wrocławskiej Operze narodowej Warszawy także serdecznie zapraszam na oczy wszystko wszystko jasne wszystko wiemy bardzo państwu dziękuję i przypominam, że słup jest zainteresowanie to jest szansa, że będzie drugi i Wilusza spektakl o godzinie dwudziestej trzeciej w sobotę w procesie kontaktować z polskim teatrem tańca w Poznaniu pani dyrektor nie obiecała wprawdzie, ale taką minę, jakby też na tym zależało tak już po tej rozmowie bardzo zależy także Szanowni państwo proszę zobaczyć co ja robię, więc proszę, gdyby nie teraz ich za czasem dzwoni obiecuję, że zrobię wszystko, aby ten drugi spektakl odbył się od dwudziestej trzeciej bardzo państwu dziękuję dr Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca Jacek Przybyłowicz przewodniczący rady programowej ds. tańca Instytutu muzyki tańca wykładowca Uniwersytetu muzycznego oraz kurator programu taneczną parkowego opery wrocławskiej dziękuję serdecznie dziękujemy dziękujemy przypomina dwudziesty trzecie i sobotę w informacji już za kilka minut, aby jedenasty po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA