REKLAMA

Kompetencje przyszłości

Strefa Szefa
Data emisji:
2019-06-30 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
34:21 min.
Udostępnij:

W studio Katarzyna Lorenc, prezeska 4businnes&people, ekspert Business Center Club Rozwiń »
oraz Magdalena Smolarska, z-ca dyrektora zasobów ludzkich na Polskę, kierownik rozwoju kadry menadżerskiej Faurecia Automotive Poland. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
szefa audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie mam już wakacje już się rozpoczęły się urlopy dzieci wyjechały na kolonie na obozy ci co mieli zdawać egzaminy już poznawali ma właściwie to jest taki temat, gdzie nie powinniśmy myśleć o pracy tylko tam sobie poleżeć odpocząć zrelaksować się nabrać sił do tego co będzie po wakacjach, ale być może też warto poświęcić teraz właśnie w tym okresie moment na chwilę refleksji Rozwiń » na taką refleksję co nas będzie czekało za 51015 lat, jakie będą kompetencje przyszłości jak to będzie wyglądało, czego będą oczekiwali pracodawcy od przyszłego pokolenia, bo być może właśnie ci, którzy poznawali egzaminy n p . na studia albo no właśnie jeszcze się uczą mają szansę skorzystać z tej wiec o kompetencjach przyszłości będzie, więc dzisiaj, a studia już państwa i moi goście pani Katarzyna Lorenc prezeska FOB biznesem szpital ekspert Business Center Club dzień dobry dzień dobry i pani Magdalena Smolar ska zastępca dyrektora zasobów ludzkich na Polskę kierownik rozwoju kadry menedżerskiej Faurecia Automotive Poland dzień dobry dzień dobry państwo no właśnie, dlaczego w takim okresie znaczy w ogóle, dlaczego rozmawiamy o kompetencjach przyszłości czy to nie jest coś co po prostu naturą naturalnie będzie ewoluować nie ma co o tym, rozmawiać tylko wystarczy się dostosowywać zawsze lepiej być jednak przygotowanym, a wiemy, że świat bardzo się zmienia, więc musimy się na te zmiany przygotować wynika to wiele rzeczy, które się dzieją dookoła nas przede wszystkim ekspansja tych dużych naszych globalnych firm, bo mówimy tutaj o kontekście zawodowym, a oprócz tego co się dzieje no to wiemy, że dużo jest informatyzacji tak naprawdę to co widzimy to jest rozmiarach gigantycznych sposoby jakich się komunikujemy to wszystko ulega bardzo szybkiej zmianie dlatego my musimy być na to gotowi dodałabym tylko, że dzisiaj mamy taką sytuację, w której wiemy, że bardzo wiele zawodów, które mamy dzisiaj albo zniknie albo ulegnie dramatycznym przemianom a, ale też pojawi się kilkaset nowych zawodów związanych z digitalizacją z czwartą rewolucją przemysłową problem polega na tym, żeby nie potrafimy nawet nazwać tych zawodów nie wiemy, z czym będą dokładnie związane jesteśmy w stanie tylko przypuszczać, że być może właśnie będzie to związane z automatyzacją robotyzacją, ale też z tym co ta automatyzacja robotyzacja do czego doprowadzi być może doprowadzi do tego, że będzie mieć więcej czasu wolnego i pojawią się też zawody związane z organizacją czasu wolnego, ale pewnie nie tylko dokończy to w ogóle tą stronę nie idziemy, bo wydawało mi się, że w związku z robotyzacją ogólnie i z tym, że nie ma już pracy dla dla wielu ludzi to być może coraz bardziej idziemy w stronę, że będzie nie wiem najpier w czterodniowy tydzień pracy potem trzydniowe potem dwudniowe potem już pracować będą nieliczni tylko ciekawe tezy tak samo jak wiele osób się zastanawiać często słyszymy takie pytania pojawiają się robotę zaczynają się już tworzyć firmach takie współpracę jak nauczyć człowieka pracować z robotem lub odwrotnie to też ciekawe pytania czy ten robot finalnie na zastąpi dużo można, by tutaj hipnotyzować na ten temat natomiast moim zdaniem naraziłem się tego nie obawiała, dlatego że, o ile w konsekwencji robot może wykonać wiele rzeczywiście czynności wiele zawodów pewnie zostanie zastąpionych przez te roboty to jednak tak naprawdę ten robot nie będzie w stanie okazywać tych emocji czy mieć w sobie pewne emocje, które są typowo ludzkie i tutaj myślę, że nie powinniśmy się obawiać, że ten robot będzie nas w pełni zastępował historia cywilizacji po pokazuje się dokładnie innego, czyli każda rewolucja przemysłowa zwiększała zatrudnienie, więc być może ta będzie zupełnie inna, ale wydaje mi się, że człowiek ma taką naturę, że zawsze coś sobie znajdzie do pracy i znów wymyśli coś innego przeniesie, gdzie indziej uwaga, więc na pewno będziemy pracować inaczej na pewno będziemy pracować, gdzie indziej w innych warunkach inaczej będziemy kooperować ze sobą, ale myślę, że nasza natura poszukiwania nowych rzeczy zmusi nas do tego, żebyśmy byli zajęć na zawsze to przejdźmy do tych kompetencji przyszłości wg pani, jakie będą kompetencje tak, które teraz są mniej ważne będą z kluczowej w przyszłości na pewno trzeba było wyjść teraz od takiej sytuacji, gdzie zaczęliśmy w ogóle dzisiejszą rozmową tych zmian dużo mówimy, że potrzebujemy osoby, któremu potrafiący poradzić z rozwiązywaniem problemów są otwarte na zmiany to są hasła, które słyszymy bardzo często to kompetencja bardzo pożądana często też w ogłoszeniach o pracę jest Acta tak umiejętność pracy w zmieniającym się środowisko bardzo to znaczy między wierszami trzeba czytać jest bałagan firmie i potrzebny nam człowiek, który da radę w tym bałaganie szacować takie nawet usłyszałam takie określenie zarządzanie przez chaos umie taka umiejętność kompetencja, ale to niekoniecznie dziś chciałybyśmy ją nazwać, że to będzie bardzo pożądane myślę, że skupiła się tutaj bardziej na umiejętności rzeczywiście radzenia sobie w tym bardzo zmieniającym się środowisku, bo dostajemy bardzo dużo różnych nowych źródeł pozyskiwania informacji też informacje do nas napływają z każdej strony coraz więcej nowych narzędzi dostajemy tak digitalizacja rzeczywiście nam dostarcza w ekstremalnym tempie tylko tak naprawdę się zaczynamy w tym gubić tych informacji przyjmujemy bardzo dużo, ale przyjmujemy je właściwie bezmyślnie nie mamy odniesienia co my powinniśmy z tym zrobić i przed to jest tak naprawdę nam bardzo potrzebne więc, nazywając to kompetencje skierowałby się tutaj na takich umiejętności syntezy rzeczywiście spośród tychże szerokich źródeł informacji syntezy danych syntezy po pierwsze, co jest nam potrzebne i co z tym dalej chcemy zrobić jak i jakie to będzie miało rzeczywiście realne przeniesienie na ten biznes, w którym jesteśmy, bo rzeczywiście w każdej organizacji w każdej pracy chodzi o to, żeby miało to jakiś wymiar taki mierzony, żeby sobie po prostu było na nas wiem, że jest jest świetnie tylko to musimy mieć jakiś skutek to jest 1 rzecz druga to na pewno kwestia uchwycenia sensu czy czy to co robimy rzeczywiście ma jakiś sens czy sobie powtarzamy pewne schematy i czy będzie można to później też dla przyszłości wykorzystać czy jesteśmy w stanie jakoś rozwijać taką kompetencję świadomie to jest bardzo ciekawe pytanie na pewno tak, ale tutaj myślę, że zaczęlibyśmy wkraczać po pierwsze w takich głęboki samorozwój samoświadomość czy my rzeczywiście wiemy co robimy kim jesteśmy w danym momencie, gdybym mogła zaproponować nazwano tą pierwszą kompetencje to pewnie byłoby to takie zarządzanie informacją to znaczy rozróżnianie informacji prawdziwych od nieprawdziwych do tego potrzebujemy sporo umiejętności po na pewno jest związane z taką podstawową porządnie opanowaną wiedzę, żeby rozróżnić pewne rzeczy drugie to jest taka umiejętność związana z wnioskowaniem i też rozróżnieniem takiej wiedzy głębokiej prawdziwej taki luz informacyjny takich sieczki, którą mamy, którą mamy na co dzień no tak, ale przepraszam, że szef France, ale dla mnie zarządzanie informacją strasznie szeroki temat, bo to jest od aż od umiejętność wyszukania informacji, zwłaszcza w internecie wiadomo coś się co się teraz żyje i to już są takie stanowiska badaczy tak dużych, których głównym zadaniem jest wyszukiwanie jakichś informacji n p . w internecie potem od umiejętność właśnie od odrzucenia ziarna od ple w czyli, które są prawdziwe ważne, które są nieprawdziwe lub nieważne błahe potem wzięcie pod uwagę potem jeszcze wyciągnięcie z nich wniosków, a ponieważ tych informacji jest kilkanaście kilkadziesiąt razy więcej niż było wcześniej, więc czuł jedność segregowania bardzo wielu to, która z tych części stanie się kluczowa czy też wszystkie zastanawiam się czy będziemy w stanie wyróżnić tą kluczową mi się wydaje, że nasz one będą konieczne równocześnie ich zgrywanie będzie niezwykle ważne jak również na budowanie na tych informacjach tak naprawdę tworzenie Kol kolejnej wiedzy tak, czyli zastąpienie takiej wymiany informacji tworzeniem informacji tworzeniem wiedzy, więc można było mówić o faktycznie zarządzaniu informacją czy wiedzą to jest ogromnie szeroka kompetencja, bo nie dotyczy tylko uczenia się i jednostkowego, ale całych organizacji, że potrzebujemy organizacyjnie wyrobić sobie zupełnie inne nawyki sposoby działania jak się ma to w ogóle do zarządzania wiedzą dzisiejszych korporacjach, czyli do wszystkich intranetu baza wiedzy czy to mając np. dobrą bazę wiedzy w firmie nie powinniśmy już sobie tą kompetencji odłożyć brak czegoś nie wiem co się tam do bazy tamto jest, czyli pokolenia wcześniej już zbudowały na pani redaktor byłabym bardzo dużym takim oponentem takiej tezy bo gdyby to było prawdziwe to rozwiązanie mielibyśmy na naszych dyskach, a nie mamy rozwiązania ani dla naszego rynku pracy ani dla edukacji ani dla wielu innych złożonych rozmaitych problemów, których nawet nie potrafimy do końca zdefiniować nie, dlatego że niema wśród nas mądrych ludzi tylko, dlatego że nie potrafimy tak syntetyzować tych informacji tak się dogadać, żeby faktycznie coś takiego skutecznego powstało, czyli prawdopodobnie mamy tam dosyć dużo informacji, a dosyć mało wiedzy okay to nie przekonuje mamy zarządzanie informacją zarządzanie wiedzą, jaka jest kompetencja przyda nam się przyszłość na pewno tutaj możemy się w ogóle odwołać też do źródeł i do Darwina, który powiedział kiedyś, że tak naprawdę siłą nie będzie to, że jesteśmy najlepsi jesteśmy bardzo inteligentni tylko siłą będzie to do przetrwania, że będziemy potrafili się szybko uczyć szybko od uciekać, więc to będzie na pewno jednak kluczowe com kompetencji na pewno duża otwartość na to po pierwsze, świadomość, że nie jestem zawsze najlepsze już coś porządek to wystarczy tylko rzeczywiście chęć do ciągłego rozwoju nauki no i też od uczenia się, że jeżeli już momencie coś robię wchodzę w taki tryb strefy komfortu, więc potrzebuje czegoś nowego, żeby się rozwinąć i nauczycie przyswoić nowe rzeczy i rozwinąć siebie tak samo też innych mieć wpły w na otoczenie to na pewno będzie też 1 z kluczowych kompetencji jak to też mocno połączyła komplet konsekwencją, bo jak nam ten jak nabywamy taką umiejętność taką konsekwencję no to właśnie w ten sposób, że powtarzamy pewne rzeczy nie zawsze tylko wtedy to powtarzamy, kiedy nam się chce i kiedy widzimy na końcu szybko rezultat był to jesteśmy w dzisiejszych czasach osadzeni z takim oczekiwaniu na szybkie rezultaty tylko czasem wymaga to dużo czasu wtedy tracimy chęć kompa konsekwencje taką rzeczywiście do do dążenia do do tego sukcesu natomiast uważam, że to można zastosować na wielu płaszczyznach zarówno w życiu zawodowym jak w życiu prywatnym to konsekwencja uważam, że kluczowa on się bardzo nie przenikają jako uważam to widzę tak naprawdę wielu przykładach osób, z którymi współpracuje czy w życiu prywatnym jak komuś brakuje konsekwencji w życiu prywatnym to ciężko, żeby miał szaloną konsekwencje w życiu zawodowym i odwrotnie to się fantastycznie uzupełnia, więc mówimy dzisiaj tutaj kontekst oczywiście zawodowym, ale fani to można przemieszcza nas na swoje życie prywatne i swoją motywację sukcesy dzisiaj też nie do końca rozumiemy jak się uczyć po nowemu, bo jeśli mówimy o uczeniu się ta może ktoś ma jeszcze taką wizję uczenia się zza biurka, gdzie jest jakaś informacja, którą trzeba przyswoić my tak naprawdę musimy się nauczyć zmieniać siebie pod nowe warunki, które będą będą występować to dużo szerzej niż wiedzieć mówić o tym, ale faktycznie zmieniać siebie przekształcać swoje codzienne nawyki, ale też stosować nowe podejścia do problemów, a nawet szerzej, ponieważ my dzisiaj, kiedy mówimy, że się uczymy to bardzo często patrzymy na bardzo bliskie konsekwencje swoich działań patrzymy bardzo płytkim horyzoncie czasowym w związku z tym bardzo często zarówno jako cywilizacja, jaki poszczególne osoby nie widzimy dalekosiężnych konsekwencji naszych działań dlatego mamy problemy z ekologią dlatego mamy problemy ze złym żywieniem, ponieważ część substancji wtedy wydaje nam się w krótkim okresie HOKEJ ich konsekwencje np. wychodzą w długim okresie jak potrzebujemy zacząć myśleć systemowo i patrzeć na konsekwencje swoich działań dopiero po to, zmieniać swoje zachowania myślę, że to jest zupełnie inne rozumienie uczenia się niż to, które mamy tak potocznie w Niemczech mamy dobre słowo na to właśnie pani nazwała taką kompetencję nie mam dobrej nas też adaptacja nie uczenie się skoro mamy zmieniać siebie i adaptacja byłaby pewnie związana z takim tylko biernym podejścia tak mi się kojarzy anty tutaj potrzebujemy czegoś aktywnego Penta aktywnie myśleć w związku z tym nad tym jak te kompetencje stylizowany na nas nazywa znalazła ten okaz poszukała jeszcze nie nie wiem może to będzie nowe słowo może coś jeszcze na pewno w tych wszystkich elementach, o których mówimy warto podkreślić 1 rzecz to odwaga mamy ludzi, którzy uważają siebie za odważnych, ale co tak naprawdę znaczy czym jest odwaga prowadziłam kiedyś taką ciekawą dyskusję, bo ona na poziomie takich wartości życiowych, ale bardzo ciekawa konkluzja, którą można też przenieść na życie biznesowa konkursu była taka, że odwaga tak naprawdę stała się 1 z kultowych tematów takich życiowych, bo jeżeli nie mamy odwagi to wszystkie inne cechy wartości mogą być bez znaczenia co takie trochę było bardzo na wyrost powiedziane ale dlaczego bo, jeżeli zabraknie nam odwagi do obronienia naszych podstawowych wartości no to czy te wartości rzeczywiście będą takimi dużymi wartościami, ale jeżeli mówimy o środowisku biznesowym to też mówimy o szerokich stanowiska wysokich eksponowanych i tutaj odwaga jest też niezbędna, bo po pierwsze, buduje autorytet, a po drugie, dno ciągnie za sobą wiele różnych innych elementów, bo jeżeli mówimy o takim liderze przyszłości, który jest odważny podejmuje decyzje to musimy wziąć też pod uwagę, że on tą odwagę będzie musiał czasami oprzeć na pewnej intuicji, bo może nie mieć stuprocentowej ilości danych niezbędnych do podjęcia decyzji tylko będzie miał jakąś część nawet może połowę lub mniej, ale sytuacja będzie wymagała tego, żeby on podjął decyzję wtedy już tutaj wkroczy ta odwaga, więc bez tej odwagi ten człowiek w przyszłą środowisku biznesowym no też będzie miał ciężko i toteż będzie musiało być takim integralnym elementem dzisiaj mamy też wiele przykładów ja się też czasem spotykam, że fantastycznie dziś perspektywa takiego stanowiska wygląda bardzo atrakcyjnie, ale w pewnym momencie, gdy ta osoba obejmuje też stanowisko nie ma jednak tych kompetencji takich, żeby podejmować te kluczowe decyzje proszę państwa rozmawiamy o kompetencjach przyszłości zapraszam teraz na skrót informacji Radia TOK FM, a zaraz potem wracamy to rozmowy strefa, a szefa audycja strefa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i moi goście pani Magdalena malarska zastępca dyrektora zasobów ludzkich na Polskę kierownik rozwoju kadry menedżerskiej, a Grecja oto moty w Poland i pani Katarzyna Lorenc prezeska Forbis nastąpi Paul ekspertka biznes Center Club rozmawiamy o kompetencjach przyszłości mamy za sobą 3, które tutaj panie dały w pierwszej części audycji zarządzanie informacją wiedzą to była pierwsza druga uczenie się i odłączanie połączone z konsekwencją odłączanie tak właśnie takie sobie myślę kluczowa jak jak zapomnieć to, czego człowiek nauczył co okazało się już nieprawdą ja do tej pory mam kłopot n p . z układem słonecznym, że coś co było planetą planetą już nie jest w mojej głowie ciągle jest po kiedyś miałam z tego klasówkę i trzecia kompetencja odwaga, czyli jak być odważnym tak sobie myślę, że właśnie, żeby być odważnym to czy też łatwiej być odważnym środowisku, które nie penalizuje za złe decyzje, czyli nie karze nas za to, że byliśmy odważni i i podjęliśmy decyzję, więc to też takie środowisko, jeżeli chcemy mieć odważnych liderów powinniśmy też zmieniać środowisko, które pani pracują prawa na pewno tak tutaj bardzo trafna uwaga, bo jeżeli będziemy mieli o osoby, które będą się bardzo szybko demontował przez takie negatywne dawanie informacji zwrotnej no to z tego raczej nic dobrego nie wyjdzie, a na na pewno wiele organizacji dzisiaj bardzo rozpowszechnia metodologię tak wzajemnego informowania się do dawania sobie informacji wzrok zwrot innych to jest fantastyczne czy to jest w stanie zwiększyć naszą odwaga myślę, że tak, ale to musi być zrobiony bardzo inteligentnie i umiejętnie takim wyczuciem co motywuje danego człowieka co mu co motywuje danego lidera, bo jeżeli będziemy mieć lidera, który będzie naprawdę potrafi góry przenosić będzie fantastycznie inspirował ludzi zapalał postęp będzie płoną no to Super tylko, że musimy wiedzieć co motywuje, bo jeżeli negatywny feedback będzie go po prostu zabiją no to on nie będzie miał tego tej Iskry tego ognia, żeby zapalił i zapalić innych, ale jeżeli będzie to osoba, która będzie fantastycznie reagował na pozytywny feedback to na pewno jemu trzeba dać dużo, ale z drugiej strony no też są informacje, które są negatywne potrafi bronić się nie udało coś było źle wykonane tylko sposób w jakim to przekażemy będzie wtedy kluczowy jest tutaj taka bardzo duża umiejętność wychwycenia tego będzie kluczowa mamy 3 kompetencje to będzie też dużo tak wyzwanie dla takiego dzisiaj pojętego profesjonalizmu, bo my będziemy potrzebowali się przyzwyczaić do tego, że nie wiemy i że osoba podejmująca decyzje też prawdopodobnie ma ograniczone informacje i tak naprawdę zbierze konsekwencji w wyniku tego się nauczyli prawdopodobnie podejmie lepszą decyzję, czyli będziemy potrzebowali 2 rzeczy od strony organizacji takiej pokory, że nie wiemy po prostu nikt nie wie lepiej, a po drugie, by innego rozumienia im innego podejścia do odpowiedzialności albo albo dokładnie takiego jak jest związane z może być bardziej niż to oni dzisiaj wybrzmiewa takiej odpowiedzialności, czyli ja zbieram konsekwencje jestem w stanie się przyznać do tego, że podjąłem taką decyzję konsekwencji są takie takie w związku z tym się tego nie wypieram tylko koryguje działania ani chowa je gdziekolwiek ukrywam albo świętuje projekt, który z sukcesem tak naprawdę nie jest co dzisiaj myślę, że jest dosyć poważną tym są często przeczuwamy Poraż sukcesy to co tak naprawdę jednak było porażką, ale jeszcze się złapie my czegoś co pani powiedziała, że coraz częściej będziemy musieli przyzwyczaić do tego, że czegoś nie wiemy czy to też wieści nam zmierz ekspertów w takim pojęciu, jaki mamy teraz znaczy rozumiem, że będzie nie będzie już osób, które będą wiedziały wszystko w danej dziedzinie albo bardzo duża, bo ta dziedzina będzie się ciągle rozszerzać rozumienie myślę, że ekspertem będzie osoba, która będzie potrafiła zgromadzić wokół siebie ludzi, którzy mają wiedzę umiejętności postawy konieczne do rozwiązania złożonego problemu, ale nikt z nas nie będzie w stanie nic w całości wiedzy umiejętności odpowiednich posta w rozwiązania konkretnego konkretnego tematu stąd wasz robot chyba nie banie pod to co robot prawdopodobnie będzie działał wg algorytmu nam potrzeba dialogu zderzania myśli bycia sprzecznościach po to, żeby wypracować coś nowego stąd następna kompetencja, a bank, o których warto, by powiedzieć to jest grupowe rozwiązywanie problemów współpraca na zupełnie innym poziomie nie taka, gdzie jest lider i zespół współpracuje, żeby realizować światłe idee menadżera, ale wypracować rozwiązanie, którego nikt jeszcze dzisiaj nie ma nikt nie ma gotowego, więc tak naprawdę to będzie się wykuwać w dialog ku w kłótniach może sprzeczka ach, w wypracowywaniu czegoś, czego jeszcze niema, więc nie będzie autorskich pomysłów tylko będzie działo zbiorowe mamy dużo zalążków tego zarówno w biznesie, jaki w nauce, gdzie bardzo często zespoły są dzisiaj interdyscyplinarne, ponieważ nikt nie ma wystarczającej wiedzy do tego, żeby zrobić wszystko same więc, ale również zasobów finansów i oczywiście większość artykułów naukowych jest pisane teraz przez kilka kilkanaście osób, a nie jak dawniej bywało przez 1 naukowca, ale jeszcze trochę boję tego grupowego rozwiązywania problemów teraz tak sobie na głos myślę mamy z kolei historii przypadki, gdzie grupa rozwiązanie problemów było obarczone różnymi skrzywienia ami naszymi błędami poznawczymi tak mamy grupowe podejmowania decyzji, które zazwyczaj mamy syndrom grupowego myślenia, które zazwyczaj kończy się błędami przekonaniem o własnej nieomylności prowadzi to do złych wniosków, czyli rozumiem, że to musi być jakoś zmodyfikowany albo jakoś prowadzone albo moderowane n p . jest takie rozróżnienie którymi się bardzo podoba się w grupie będziemy musieli się nauczyć bardziej niż to dostosowywać przynależeć, czyli wnosić do zespołu to co nas najlepsza, ale też być bardzo świadomym swoich ograniczeń, że początki wszystko okrągłe stoły które, które mieliśmy historię n p . w Warszawie warszawski okrągły stół transportowy ruszy już taki właśnie zalążek podejmowania grupowych decyzji OKE to była czwarta kompetencja mamy jeszcze jakieś tak mamy jeszcze kompetencję, którą właściwie chyba ciężko też nazwać i prowadziliśmy tutaj panią Katarzyną dyskusja jest umiejętność odpoczynku relaksu rozmów z większość z nas ma członkom wobec no właśnie czy nie mamy dobre pytanie, aczkolwiek rzeczywiście to w biznesie zaczęły się pojawiać nie mówimy sobie tylko w takim właśnie uśmiecham się zaczęło zaczęły pojawiać ogłoszenia szukamy specjalisty o zadowolenia pracownikom część trafiliśmy na drabinę menedżerów IT, ale teraz należy mieć szczęście pracowników w trakcie pracy czyli, żeby nie wiem mieli ładne ładny kolor ścian w biurze albo mieli stół piłkarzy kami to do grania w trakcie przerwy obiadowej, a nie jak sobie pojadą na urlop to, aby nas menedżer do nich zadzwoni powie przepraszam czy pan dobrze wypoczywa w proszę się nie wiem lepiej wyciągnąć na znane, a to leżały np. może nie wnikając taki sposób wypoczynku natomiast ja bym odróżnił tutaj w ogóle 2 rzeczy od satysfakcję od szczęścia, bo to co mówimy o tych ścianach i kolorach to jest przyjemne otoczenie to bardziej taka satysfakcja powiedziała w danym miejscu natomiast część to jakieś głębsze poczucie rzeczywiście ten pracownik, który będzie czuł się szczęśliwe też w życiu prywatnym to będzie się to udzielało w życiu zawodowym i myślę, że tutaj granica była dosyć płynna i ten Happiness ma na to, żeby też ma rolę taką bardzo szeroką ma taką funkcję bardzo i społeczną i trochę psychologiczną do spełnienia i testuje zupełnie nowego może rzeczywiście dzisiaj ogłoszenie one musiały być też brać jak ubrany w jakąś formę kogoś poszukujemy, więc jakiś katalog rzeczywiście tych cech kompetencji musi być wymieniona, żebyśmy sobie mogli to zdefiniować natomiast myślę, że to jest rzecz, która będzie bardzo ewoluowała i ktoś będzie bardzo zmieniało w zależności od tego co się będzie działo świecia miał tak im personalnie też jestem przekonana, że akurat być szczęśliwym jest 1 z takich głównych osi na cel życia człowieka, więc jeżeli mówimy o tych 2 obszarach niesie ze sobą przy przenikają zarówno ten zawodowej prywatne notą mówimy tak naprawdę 1 rzeczy co jest tutaj na pewno istotne to, że zmienia się też sposób pracy mówimy o bilansie dużo osób, mówi że chce mieć ten taki zachowany balans pomiędzy życiem zawodowym prywatnym i często używamy tutaj takiego dużego skrótu myślowego, czyli kończy pracę o danej godzinie do domu mam swoje pasje spędzam czas z rodziną zapominam o pracy jest mój balans, ale może powinniśmy otworzyć na zupełnie inny schemat może w trakcie pracy mamy ten czas na pasja, a wieczorem, a otwieram komputer i pracujemy bez poczucia, że muszę coś zrobić bez takiej frustracji, że muszę zrobić jakąś część prac, ale pracodawca da mam taką możliwość tak oczywiście tak to jest warte podkreślenia musi być na to też pracodawcy otwarty to pewnie będzie pracodawca przyszłości, więc będzie będzie trochę innej niż ten dzisiejszy jeszcze tylko wciąż wspomnieć, ponieważ ja uwielbiam uszczęśliwiać ludzi, więc jeżeli ktoś szuka właśnie Kapinos menedżera z chęcią wezmą udział w rekrutacji rekomendujemy gorące panią redaktor ja chcę jeszcze dodać, że to ta sumienność odpoczynku jest czymś szerszym niż znowu niż nam się wydaje my musimy sobie też umieć dawać stop toksyczne myśleniu to jest tamten moment odpoczywania tak naprawdę, bo dzisiaj mamy narastającą falę wypaleni zawodowych bardzo dużych ilości grup cały zawodowych, które jadą wspomaga czach bardzo się mało o tym, mówi to jest bardzo niepopularne, ale bardzo o dużo osób ma dzisiaj progu problemem głębokie problemy psychiczne psychologiczne wspomagane bardzo silnymi psychotropy mi właśnie, dlatego że nie potrafią sobie powiedzieć stop toksyczną myśleniu jest gruby gruby temat, który my się dzisiaj nie mierzymy on jest wstydliwe, a musimy zacząć z nim mierzyć, bo bardzo często to są te osoby, które nie potrafią odpoczywać są bardzo zaangażowane w swoją pracę wiecznie czymś zajęte nie mają tego momentu stop nie mają wytchnienia umiejętność odpoczywania i relaksu również zaprzestania taktycznego myślenia to była nasza piąta kompetencja jeszcze na 1 starczy nam czasu mają panie jeszcze też przygotowana myślę, że może wrócić byśmy też trochę do początku, bo zaczęliśmy tutaj temat związany z emocjami też często się pojawia hasło inteligencja emocjonalna zaczął mówić o inteligencji sztucznej robotów, że roboty tej inteligencji ludzkiej, a i tych emocji nie będą miały ze sobą przed 1 ten moment nie jest możliwa to jest na pewno rzecz, która też będzie bardzo pożądana, bo to pozwoli na bycie autentycznym tak, czyli to będą osoby, które będą w stanie pokazać swoje emocje oczywiście to też będzie musiało mieć pewne ramy nie będziemy mogli mieć na jakimś eksponowanym stanowisku osoby, która Superba będzie autentyczna i będzie okazywał emocji będzie skrajnie ekspresyjna no to to też nie jest akurat ten kierunek, ale tutaj odniosłaby się do takiego schematu, gdzie funkcjonuje w niektórych organizacjach, że ten lider dyrektor powinien mieć taką twarz pokerową nie pokazywać żadnych emocji czy za zarówno zadowolenia jak i jakiej się, w jakich złości powinien być taki neutralny tak emocjonalnie funkcjonuje to w pewnym zakresie się to sprawdza, ale czy to jest przyszłość chyba niekoniecznie raczej te osoby, które będą autentyczne i będą to maska zostawiały dla innych obszarów ani w pracy mówię tutaj już takim skrótem albo wprost, że maski są fajne w teatrze, ale niekoniecznie w pracy to może właśnie będzie takie hasło na przyszłość, że te osoby, które będą takimi prawdziwymi ludźmi, którzy mają też jakieś chwile słabości mają chwilę takiej radości sukcesu dzielą swoimi zespołami to może właśnie będzie coś co to będzie bardzo w cenie te 6 kompetencja przypomnę zarządzanie informacją wiedzą uczenie się i odłączanie i połączone z konsekwencją odwaga grupowe rozwiązywanie problemów umiejętność odpoczywania relaksu inteligencja emocjonalna utrzymanie jestem trochę przerażona, bo to jest szczególnie da się nauczyć w szkole więc, gdybyśmy teraz chcieli powiedzieć drodze dyrektorzy szkół w drodze rektorzy uczelni wyższych zmieńcie swój program nauczania po to, żeby, żeby był było nam lepiej przyszłości NATO nawet nie mogę powiedzieć też coś nie to nie do złożenia ma w trakcie wykładu jest trochę do wyłożenia w trakcie wykładu po jednak trochę wiedzy na ten temat już mamy jest na pewno bardzo duże umiejętności do do nabycia i one muszą być w tych warunkach warsztatowych praktycznych kooperacyjnych do do wykształcenia jest z ramienia organizacji pracodawców bardzo proszę rektorów i dyrektorów, żeby razem z nami przystępowali do takiego myślenia dialogu jak kto pracować jest kolejny problem rozmyty na pewno nasza edukacja w takim kształcie nie nie przetrwa na pewno nam nie ułatwi startów to przyszłość na pewno tutaj wymagana była zmiana to taka myślę, że wypracowana w obszarze współpracy z każdej strony to zaproszenie do grupowego rozwiązywania problemów dźwięki z odwagą, bo RN faktycznie stare schematy nie będą się nam tutaj sprawdzały i to wszystkich będzie na swym od nas wszystkich będzie wymagało uczenia się i odłączania bardzo dziękuję paniom za udział w dzisiejszej audycji państwa i moimi gośćmi były pani Katarzyna Lorenc prezeska robi następnie Paul ekspertka biznes Center Club dziękuję bardzo dzięki pani Magdalena malarska zastępca dyrektora zasobów ludzkich na Polskę kierownik rozwoju kadry menedżerskiej Faurecia Automotive Poland dziękuję bardzo dziękuję bardzo moja nie wiem jak matka trójki dzieci zastanawiam się teraz czeka mam uczyć, których kompetencji mam, które mam rozwijać swoich najmłodszych dzieciach, ale to zastanawia się na spokojnie wyjść ze studia zwiększyła się na Mazury zapraszam bardzo serdecznie na kolejną audycję strefa szefa już za tydzień do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!