REKLAMA

"Taksówkarz"

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2013-01-18 12:50
Prowadzący:
Czas trwania:
27:20 min.
Udostępnij:

Karolina Głowacka i Łukasz Muszyński rozmawiają o kultowym filmie Martina Scorsese z niezapomnianą rolą Roberta DeNiro

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
klasyki dla grzeszników Karolina Głowacka studia Łukasz Muszyński z portalu filmweb PL dobry wieczór dobry wieczór dzisiaj taksówkarz, czyli Taxi Driver z 1976 roku reżyseria Martin Scorsese we scenariusz Paul Schröder film, o którym się opowiada, że to 1 z najlepszy film wszech czasów, że przełomowy niezwykły dostał złotą palmę nie dostał żadnego Oscara żeśmy nominacje w tych najważniejszych kategoriach kiedyś go ogląda widzi się film niezwykle surowy i taki Rozwiń » nawet można powiedzieć pozbawione jakieś absolutnie spektakularnej fabuły na czym tak na początek byś powiedział jego magia polega, dlaczego tak się nie, mówi że takie ważne, że z paru powodów, dlaczego jest ważną pewnie dobrze oddaje klimat lat siedemdziesiątych nowego Jorku czy miejsca czasu akcji stany Zjednoczone próbują leczyć z traumy wietnamskiej nowy Jork to miasto, w którym jest pełno bandziorów ratusz nie może sobie z nimi poradzić dopiero mają nadejść zmiany, które sprawią, że nowy Jork staliśmy się, które wszyscy będą odwiedzać policja wszyscy nie rozwiewają się już dostaną w głowę i zostanie wybrany portfel mamy tutaj rodzący się wielki talent kina czy Martin Scorsese on już zaistniał w Stanach Zjednoczonych wśród krytyków i kolegów w branży dzięki ulicom nędzy to taki trochę biograficzny pisarz osadzony w małej tali tam, gdzie Scorsese dorastał historie zawarte w scenariusz, ponieważ bytem co sam zobaczył na tytułowych ulicach no mam jeszcze drugą wspaniałą postać, czyli Roberta DeNiro on też jeszcze nie jest wielką gwiazdą, ale będzie nią nie SOR polega już z gwiazd mamy drugą jako postać w tym filmie jest Robert DeNiro on już jest gwiazdą i taksówkarz jest drugim filmem nakręconym wspólnie z Martinem Scorsese to będzie długa bardzo owocna współpraca dla obu panów zrobi jeszcze sporo świetnych filmów między minus York New York chłopców z ferajny przylądek strachu czy kasyna w nie pojawia się też może sięgać od Foster jako Aris, czyli młoda prostytutka miała wtedy 14 latki zagra w tym filmie wrócił jeszcze do wody Foster dla tych, którzy taksówkarze nie wiedzieli to niedobrze trzeba zrobić no ale o co chodzi w tym filmie generalnie w skrócie można powiedzieć, że to jest film, który opowiada o losach Travisa, który to jest weteranem wojny w Wietnamie bardzo młodym 26 cierpi na bezsenność postanawia zatrudnić jako taksówkarz dano tej zmianie na nocnej zmianie specjalnie jeszcze jeździ tam, gdzie jest niebezpiecznie nie ma żadnych problemów z tym, żeby zapuszczać się najgorsze dzielnice to tyle jeśli chodzi o sam początek, a potem w zasadzie otwiera się 1 wielka opowieść o mieście, które jest strasznie smutne brudne niebezpieczne już w pierwszej scenie, kiedy żółta charakterystyczna taksówka wysuwa się powoli składów dymu wydaje nam się, że trafiliśmy do piekła trochę, zwłaszcza mały sklep muzyka Bernarda Hermana to muzyka bardzo specyficzna pomiędzy stroną w takim bardzo przyjemny jazzujący temat, który nagle w 1 chwili zamienia się w coś z horroru opartego na niemieckich taki temat osób przesuwa chcieć całego i to też dobrze, jakby współgra właśnie opowieść, że z 1 strony mamy faceta, który taksówkarzem, który próbuje nawiązać romans z pracownicą biura senatora, który próbuje pomóc chorej instytucji firm widzimy żony z bombą zegarową i ta bomba w kwestii może wybuchnąć właśnie ten temat muzyczny, który gdzieś tam przeskakuje świadczy o tym, że w życiu tego faceta nie jest najlepiej i głowy też nie ma za dobrze poukładany właśnie przez wojny najprawdopodobniej, która sobie pewnie z niego ma się do zabijania, ale te też pytanie emocjonalnie brylowała także z samotne nie wie co ze sobą zrobić cierpi na bezsenność w jego głowie kłębią się różne dziwne myśli poza straszeniem powiedział sama ze sobą dalej zrobić, bo na samym początku owe dowiadujemy się wykształcenie to dno no uczyłem się więcej tak można, by streścić jeszcze co do muzyki autor Bernard Herman dostał nagrodę Bafta za tę muzykę, ale niestety zmarł kilka dni po zakończeniu prac nad materiałem w każdym razie postać DeNiro jest on jedynie tylko Travisa absolutnie dominuje ten film tam będę nie wiem kilka minut może się znajdzie, kiedy go tam nie ma jest trochę właśnie tak jak mówisz tak jak to muzyka jest niesamowicie jako aktor też przeskakuje między urokliwą ością, które za chwilę staje się tak strasznie niebezpieczna, czyli gramy, że między samotnością szaleństwa taktem ze w trakcie filmu pada chyba w taki cytat z piosenki Krysa Christopher strona, jeżeli się nie mylę, że główny bohater jest to prorokiem to szósta to też całkiem nieźle charakteryzuje poseł, ale oprócz Roberta DeNiro mamy jeszcze jednak kilku innych aktorów wspomniała sza Jodie Foster maty 14 lat albo doświadczoną aktorką posyła na od wczesnych lat przez matkę na różne castingi występowała w reklamach w telewizji jest też znakomity Harvey Keitel to jest kolejny aktorki to sport jako sport Alfons, z którym główny bohater na końcu zmierzyć się Alfons, który sprawuje opiekę nad Aris modą prostytutką Harvey Keitel wystąpił również poprzedni film właśnie skoro zaczęli uczyli ulice nędzy i tam grali z Gdyni pary przyjaciół tutaj relacja e-myto na pewno nie jest poprawa szorstka przyjaźń też to nie jest mała sobie Shepard jako właśnie potencjalny obiekt uczuć głównego bohatera w, a niestety ich romans kończy się po tym, jak Travis zabiera dziewczynę do kina porno na świeckich film edukacyjny o seksie wojennego nie znam po prostu innego kina no tak spędza wieczory właśnie, że nie jest na taksówce to chodzi tylko na porno to podobno wzięła się rzeczywistości Martin Scorsese i stażysta po Rider byli kiedyś w kinie zauważyli, że do takich kin porno nie przychodzą dziwni panowie w długich płaszczach, po którym coś sobie robią tylko pary w i stwierdzili, że przeniosą tę scenę również do filmu, ale w rzeczywistości jak widać było dużo bardziej różowo niż film Robert DeNiro pracował jako taksówkarz przygotowywał po 12 godzin dziennie, chociaż firmy był nocnym taksówkarzem też dodaje dodatkowe klimat natomiast jeszcze propos scenariusza wyczytałam, że to jest trochę autobiograficzny scenariusz też po zaś lidera przeniesione do nowego Jorku, dlatego że taksówkarze są bardziej pospolitych taki scenariusz początkowo był osadzony w zasadzie sam przejść do nowego Jorku w postać, kiedy pisał ten tekst jak sam twierdził w dosyć trudnym okresie swojego życia bywają nominowane były samotne w zażywa różne dziwne substancje w stwierdził, że z tą całą swoją krwawi IC przeleje na papier rodzi Martin Scorsese dobrze się w tym oddala znacząca stwierdził, że w tym tekście pełnym wściekłości brudu takiej bezsilności nas trochę siebie młodego filmowca z małej Italii, który też chyba nie mógł przebić się do końca chodził, dlatego że uznawany był być może za zbyt niebezpiecznego twórcę faceta, który nie nadaje do kręcenia wielkich hollywoodzkich widowisk no i to bardzo dobrze zadziałało i rzeczywiście Robert DeNiro to sektor, który w dużej mierze, jakby opiera swoje aktorstwo na cielesności na to jak potrafi przygotować swoje ciało tutaj tej roli skutki naszego kilkadziesiąt kilogramów rzeczywiście jeździł na taksówce, ale też czytał notatki z podziemia Dostojewskiego, bo ten tekst podano też bardzo mocno wpłyną na scenariusz lidera posłuchajmy chwile posłuchamy przez chwilę muzyki jest taksówkarza, żeby wejść nieco ten klimat za chwilę wrócimy m. in. zapytam Łukasza trochę to kino lat siedemdziesiątych, bo tak się mówi taksówkarz to taki sztandarowy film tego czasu taksówkarz z 1976 roku Martina Scorsese jest bohaterem dzisiejszych klasyków dla grzeszników Karolina Głowacka studia Łukasz Muszyński z portalu filmweb PL dobry wieczór jeszcze raz dobry wieczór jeszcze raz na tekst czyta we wszystkich recenzjach związanych z taksówkarzem przewija się cały czas ten moty w, że to jest taki sztandarowe dzieło, że kino lat 70 też kina lat 70, że lata siedemdziesiąte w ogóle amerykańskiej godzina są jedne z lepszych co o tym, sądzisz nam się znajduje Night ust 3 lata dla hollywoodzkiego kina brało się do mniej więcej z tego, że w latach sześćdziesiątych dominującą rolę w rozrywce Amerykanom zaczęła odgrywać telewizja serwująca sitcom seriale kryminalne teleturnieje i nagle amerykańscy producenci zdaje sobie sprawę, że nie mogą już kręcić dalej uzyskali jakich hollywoodzkich widowisk westernów poniżanie przyciągają widzów, bo płaci mogą za darmo obejrzeć nieco gorszej wersji właśnie w telewizji dlatego postanowiono zaryzykować dopuszczono do głosu młodych napalonych reżyserów, którzy mniej kontrowersyjne tematy w miej odwagę i mieć też olbrzymi talent i stwierdzono, że będą dostawać niskie relatywnie niskie, choć budżet tych filmów, ale w zamian za to będą mogli sobie robić coś się żywnie podoba normalnie jakoś tak dużo chodzi o produkcję trzeba było zapłacić od 10  000 000 USD w górę to przy czym, jeżeli takich ponosił klapę to wiadomo było, że producenci dostawali mocno po kieszeniach szefowie wytwórni nienawidzili porażek miasto wywiązało się z tym, że za chwilę mogą stracić swoje czy plotki o fotel i pensję 1 000 000 wał w tamte filmy za 1 000 000 USD, nawet jeżeli okazywał się porażką to jednak mimo wszystko nie była takim ryzykiem i dzięki temu wielu genialnych autorów przyczyniło się do złotej przy nie jest tylko Martin Scorsese i Francji Ford Coppola Brian de palma George luka Steven Spielberg ani też zaczynanie tych małych firm, żeby potem stać się na stronę robiącym filmy za, a wiele wiele milionów dolarów tak właśnie powstał taksówkarz i właśnie jest taki bardzo minimalistyczne, chociaż jego siła jest oczywiście aktorstwo muzykę, ale też świetne zdjęcia tak świetne zdjęcia Mai wkracza mana w doskonale oddający właśnie ten piekielny klimat miasta, bo rzeczywiście te pierwsze sceny pokazują widzowi ten nowy Jork jest taki z pogranicza rzeczywistości, jaki koszmarnego snu jesteśmy w rzeczywistości rodem szczególnie nocny nowy dach tak tak, a to Kawki trochę może Kawka z określonego czasu to zwłaszcza, jaki koszmar straszliwy koszmar, który je którymi ludzie kręgi Mikę kolejne kręgi piekielne, a wśród mieszkańców tych kręgów piekielnych pojąć także sam reżyser Martin Scorsese świetny w tej mały epizod pojawia się jako klient głównego bohatera, który każe mu śledzić niewierną żonę ma do wielkiej rewolwer, którym zamierza ugasić ogień w jej bieliźnie kortezy fantastycznie wypadł o dziwo, jakby nie było od razu przygotowywany z roli miał wystąpić reaktora, ale grafiki niestety jakoś te plątały Scorsese musiał stanąć na wysokości zadania stanął ten wyrok jest taki fajny sądzę przebitki na ten kolorowy, czyli są piękne billboardy neony to jest fajny potem nagle jest wprowadzenie do takich przyziemnych rzeczy, gdzie Travis jeździ widzi tych wszystkich ludzi, którzy przeszkadzają wręcz nazywa kimś takim brudem, że to miasto trzeba oczyścić, bo tam prostytutki narkomani tak dalej to strasznie jest to przykry obraz tymczasem ty mówisz, że jest to w pewnym sensie list miłosny do miasta tak zwykło się mówić o tych nowojorskich film Scorsesego to są podszyte sadomasochistyczny jednak listy miłosne Scorsese, który wychował się w nowym Jorku spędził w nim większość swojego życia w ma w sercu wielką miłość do nowego Jorku, ale na tym też nowi jako najgorszej strony na gorsze strony pokazuje w swoich firmach nie tylko taksówkarze także ciemnej stronie miasta z Nicolasem Cage chociażby do tego te filmy są podszyte taką przemocą podszyty seksem w nas pewnie takie to miasto jest, a jeżeli kogoś kochać bezwarunkowo bezwzględnego wady jak to odbierasz role drogę wtedy nie to postać bardziej Travisa czy też lecz by jakikolwiek sposób sympatyczna postać myślę, że trudno, zanim tra Visa na pewno jest facet, który sporo przeszedł jednak wojna poczyniła w nim zastraszające zastraszająco pustkę, bo nie zostawiła w nam się, że można się z niego coś, zwłaszcza tak jak mówił Martin Scorsese w 1 z wywiadów rząd dobrze poczuł tego bohatera dlatego właśnie rządu samotne był realizowany nigdy nie należał do żadnej z grup społecznych i ją tak samo się czuł w ten sposób Robert DeNiro podobno też tak powiedział, że tak, jakby młody to tak naprawdę był totalny outsider dlatego tak dobrze wczuł się w tę postać jest świetna scena taksówkarzy, kiedy główny bohater próbuje rozmawia ze swoim kolegą ze zmiany zatem i próbujemy coś powiedzieć wiesz stary mam takie dziwne myśli boję się o winie nie daj spokój wszystko będzie tej ze squat sprawę głównego bohatera tych rozmijają zupełnie to też zależy właśnie on nie potrafi taki sposób swoich myśli uczuć sprecyzować i wysłowić i do tego odnosi się również chyba najbardziej znana na filmie to znaczy, kiedy Travis stoi przed lustrem mówi o takim tłumie to centrum miasta odbiciu widzi tylko siebie to też także świadczy właśnie tej jego zajmującej pustego życia 1 z najbardziej cytowanych w nie sceny też przerabianych i t d . jednak najbardziej znanych tymczasem scenariusz było napisane tylko trawi patrzy w lustro tak podobno twórcy zastanawiali się co z tym zrobić no w końcu zaczęli improwizować sensu marki Robert DeNiro staną przed lustrem i zaczął coś mówić do niego podobno za drzwiami pokoju stał kierownik produkcji mówi kończy kończą się przekroczyliśmy budżet przekonaliśmy okres zdjęciowy jest nas wszystkich z Włoch o i gazu to komu innemu, ale skoro zwolnienie daje jeszcze 5 minut to robi znakomicie zobaczy, że coś z tego będzie improwizował -li tak wyszło 1 gania mniejszych scen historia Jodie Foster jako czternastolatka to zupełnie fenomenalne, ale kolejne lata potwierdziły, że to nie był taki młody talent, który bardzo szybko rozbłysła i potem zniknął dziś dzieli ostry laureatką 2 Oscarów w 1 z bardziej utalentowanych aktorek ona w tym roku odbierała bez honorowego złotego Globa taki zdaje oraz 50 tych rodzin rzeczywiście tutaj świetna szkody przed rozpoczęciem zdjęć potem szybko dziś testy psychologiczne co z tego, że jej rola była no właśnie tak mocna też ją siostra zastępowała starsze, bo prawo zabraniało grają w pewnych Stanach nie wie dokładnie, w których ale taką ciekawostkę wyczytałem czternastolatka to jednak wszystkiego co nie mogła zagrać to inna jeszcze sprawa, że trochę podobny scenariusz przerabiano, dlatego że najciemniejszych postaci, z którymi później rozprawia się Travis byli w scenariuszu Karol afro Amerykanach Amica zmieniano tak to wiązało się z tym, że Martin Scorsese uważam, że skoro główny bohater Travis jest rasistą więc, jakby to, że będzie wyładowywał swoją agresję na czarnoskórych mieszkańcach ktoś będzie w jaki sposób symboliczne na końcu chyba wytwórni ktoś się do wniosku, że jednak nie będzie zbyt rasistowskie potraktowanie akurat tej mniejszości przedstawiani jako czarny charakter w związku, z czym sport nagle stał się biała asem w 11 z tych tak posłuchajmy przez chwilę muzyki taksówkarze i za chwilę wracam Muszyński filmweb PL dobry wieczór jeszcze raz dobry wieczór jeszcze raz taksówkarz Taxi Driver 1976 Martina Scorsese w roli głównej Robert DeNiro to dzisiejsze filmy klasyków dla grzeszników Karolina Głowacka przy mikrofonie rozmawiamy o filmie, który jest pełen pesymizmu jest przytłaczające dopiero końcówka trochę daje oddechu panie nie tak troszeczkę jednak może miał odetchnęła mamy może jakiś optymizm potrzeba optymizmu się na chór ewidentnie dostał złotą palmę, ale nie dostał tych Oscarów, dlaczego czy zbyt brutalny zbyt realistyczny może zbyt pesymistyczne no nie wynika zazwyczaj z tego, że wiadomo Oscary wiążą się z promocją w przede wszystkim bardzo dużo osób, które głosują jest dużo wybitnych filmów turysty poległy w batalii z Karowej dzisiaj być może nawet wyżej cenione niż filmy, które akurat w danym roku także zwyciężały no i tak się opłaciło taksówkarz później złotej palmy w Kan nakazał też dużym hitem kinowym, bo kosztował nieco ponad 1 000 000 USD zarobił prawie 30 no i to stało się dla Scorsese przepustką jak do robienia większych produkcji potem zabił New York New York to był wielki hollywoodzki musical akurat ten film nie wierzę w ten sam stwierdzi, że więcej takich produkcji będzie robił wrócił do mniejszych rzeczy, gdy powstał genialny wściekły byk też zrobiony z Robertem DeNiro ze stażystą potem Schroedera to właśnie taksówkarzy wyciągnął kasę za tak wysoko w ten moment, kiedy uznają ten facet jednak jest dobry wynik można inwestować to wcześniejsze zaciągną raczej tak, że robi się, który został jednocześnie złotą palmę nominację na kark chwilę, o czym świadczy film kult to w twoim zdaniem takim w tym prawdziwym tego słowa znaczeniu no bo teraz wiadomo, że wiele słów się wiele rzeczy nazywać kultowymi trochę bez podstawy pewna scena z lustrem co tak muszę, że jest filmy sporo elementów kultowych, ale czasami kultowy Miś Zająca kultowy znaczy, że nagle znajduje się też grupa ludzi, która ogląda naszą irokeza miliony razy robi sobie irokeza jak główny bohater przerzuca się dialogami marki takie dziwne wspólne rytuały czytelne tylko jakby dla grupy fanów w trudno jest winny Wojtek np. film kultowy, bo jednak w dla fanów Gwiezdnych wojen oddycha co roku powinna kuli ziemskiej co najmniej kilkadziesiąt, jakiej się można kupić miecze świetlne dokładnie natomiast nie widziałem gości przebranych jak chętnie traf zbieg rządzących taksówką straszących innych jako sprawą, ale podobno był na tyle sugestywne, że pewien ktoś chciał zamordować prezydenta USA, żeby Jodie Foster zaimponować tak za taki pan nazwiska już niestety nie pamiętam, ale rzeczywiście potem linia obrony pokazywała świadkom sędziemu taksówkarza wytłumaczyć, dlaczego ten pan zdecydował się zastrzelić Ronalda Reagana, bo nie wyszło, bo został w końcu pan ów, dlaczego ten film pozostał co w nim twoim zdaniem jest takiego wyjątkowego się tak przebił no my się z pisowskim po pierwsze, świetnie zrealizowany po tych prawie 30 latach nie trąci myszką czy ten film, który nadal oglądać na świeże nie musi sobie, że to się trochę stare stare sztuczki w dokładnie dnia na rolę Roberta DeNiro nadzwyczaj sugestywna no i o tym, że ten film, jakby dalej żyje świadczy to, że chciano realizować jego układ jakoś tak w 2005 roku chyba Scorsese i Gdyni ogłosił, że będą robić koleją czy taksówkarza w, a potem z kolei pojawia się plotka będzie limit i mogą zrealizować Lars von Trier na jej, ale do tej pory, jakby plan nie został ta malutka masakra, które się dzieje pod koniec taksówkarzy, by w wersji funkcję może być czymś gorszym taka malutka nie warto też przypomnieć, że świetnie nakręcone, że przy okazji w ogóle premiery tego filmu producenci musieli go pokazać MPa to jest organizacja zajmująca się przyznawaniem kategorii wiekowych w stanach Zjednoczonych na zjazd zależność tego jakich nie dostał kategorię wiekową to też będą różnego wpływy mogą miejsca dlatego, jeżeli mają, czas więc najniższa kategoria wiekowa jest 2 GE ona dla wszystkich tak samo widzi poza PiS ofertę to jest film, w którym można znaleźć elementy przemocy w seks, ale tak bardzo bardzo oględnie pokazane na sobie na statki też Małgosia jest już kategoria Air kategoria RNA Ślaski mogłoby żyć, ale tylko pod opieką osób dorosłych no i najwyższa kategoria wiekowa, więc 17 im tylko dla dorosłych w czasach, kiedy powstał taksówkarz to kategoria x myślę, że ta teraz świadczonej MPa chciało dać taksówkarzowi i właśnie ze sceny filmowej masakr uważano, że Lech tak brutalna z dla młodszych widzów może okazać potężnym wstrząsem podobno Scorsese musiały przygotowywać się zdarzyć takie różne dziwne efekty nałożyć kolor czerwony, żeby złagodzić kre w, która pojawi się na ekranie się one zupełnie inna niż reszta filmu byłam przekonana, że na specjalnie trochę tak kiczowata mit mówi teraz po to, żeby trochę dostosować trochę tak poza tym scenarzysta filmu bardzo chciał, żeby ta scena przypominała trochę finały samurajskich filmów takich jak błąd albo harakiri Kobayashiego w rzeczywiście trochę tam jest pan powiedział pan jakieś samuraja, który nagle idzie i walczy ze wszystkimi nie obchodzi czy za chwilę zginie czy też nie to jest bardzo piękna opowieść piękna może to nie jest dobre słowo dobrze skonstruowana opowieść o przewrotności losu, bo przecież Travis na początek, zanim się rozprawia ze sportem, czyli alfonsem innymi złymi postaciami postanawia zamordować kandydata na prezydenta Stanów zjednoczonych mimo to nie wychodzi, więc nagle człowiek, który byłby odsądzano od czci wiary, gdyby mu się to udało przez został złapany na tej próbie w momencie, kiedy ratuje młodą prostytutkę Aris i zabija 3 ludzi trafia do szpitala okazuje się, że bohaterem ale, toteż mówi sporo jak o społeczeństwie nie tylko amerykańskim myślę, że w Polsce, gdyby coś takiego się wydarzyło to pewnie tak samo byśmy zareagowali to znaczy taka ambiwalencja w stosunku do przemocy, że jakby śmierć śmierci nierówna i że społeczeństwo kręci ta przemoc nam się ciekawie z finał filmu, chociaż to będzie spojler może duży, więc Pomóżmy natomiast powiem tak bardzo oględnie niedwuznaczne Mączka Karolina twierdzi, że tam jest optymistyczny finał jak dla mnie to tam zagroził optymizmu przeciwnie wydaje się, że główny bohater na nowo może stać się tykającą bombą czy to jest trochę film o, a w Ameryce w takim sensie akcji amerykańskich snach, bo n p . ten, że taksówkarz widzi sobie panią gdzieś tam za szybą po prostu podchodzi i zamierzają poderwać opowiada takie rzeczy o przyszedłem tutaj jest najpiękniejszą kobietą, jaką znam czy też trochę o tym, że, a potem się nie udaje może jest jakimś takim śnie amerykańskim, który się nie spełnił trochę tak taki sen z reguły to znaczy wydawała się, że będzie pięknie wspaniale, ale nie do końca tak wychodzi na koniec końców ten bohater pozostaje samotny co prawda zgłasza się, jakby do niego dziewczyna, która próbowała romansować czas od kampanii senatora, a sam rezygnuje z tego wydaje się, że takich Tradisu w stanach Zjednoczonych po wojnie w Wietnamie musiał być znacznie znacznie więcej no osoby, które oglądały ten film nie był w Wietnamie to mogły poczuć się trochę niebezpiecznie, bo jeżeli po ulicach krąży mnóstwo świrów, którzy nie wiedzą to ze sobą zrobić natomiast po broń nie jest trudno, a potrafią zabijać w no to strzeżmy się dobrze trafić przed w roli anioła zagłady są właśnie postanowił oczyszczać brudy, ale wiadomo nigdy nie wiadomo, kto zostanie przez prezydenta ważne kwalifikowane jako obrót taksówka Taxi Driver z 1976 reżyseria Martin Scorsese scenariusz Polesie Rider i Robert DeNiro w roli głównej także Jodie Foster Sybillę Shepherd Harley i to chyba najważniejsze aktorzy tego filmu dziękuję bardzo jeszcze jako ciekawostkę też Polski film taksówkarz w reżyserii pana Ryszarda Kruka widziałam Wikipedii podobne jest o panu Henryku Janickim, który przez 50 lat pracował jako taksówkarz i dopiero potem zrobił prawo jest to dał w tej korzysta Polska scena polskich firm, które parodiuje taksówkarza tutaj przed nosem killera z NASA bohater próbuje, jakby stać seryjnym zabójcą, więc ogląda różne filmy sensacyjne inspiruje się twardzielami tam Cezary Pazura przedłożona jak to mówią, jaki kraj taki taksówkarz jest też przeczytam że, chociaż tak brzmi marzycielska dość, że podobno DeNiro po to, zakładał ciemne okulary, żeby oddać hołd uwaga Zbigniewowi Buzkiem to chyba jakiś Polski, a teraz ich już setek dobrze taksówkarz Martina Scorsese był bohaterem dzisiejszego dzisiejszych klasyków leśników dziękuję bardzo Łukasz Muszyński z portalu filmweb PL opowiadał dziękuję Karolina Głowacka dziękuję za dziś program przygotowała Agata Majewska już niedługo informacje Radia TOK FM zostawiam państwa z muzyką z filmu taksówkarz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA