REKLAMA

"Teksańska masakra piłą mechaniczną"

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2013-11-17 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
35:15 min.
Udostępnij:

O kultowym horrorze opowiada Jacek Dziduszko, filmoznawca

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
klasyki dla grzeszników Karolina Głowacka studia Jacek Dziduszko filmoznawca dobry wieczór do meczu drodzy państwo dzisiaj teksańska masakra piłą mechaniczną łańcuchową Polacy różnie bywało w Polsce oba tłumaczenia są dobre to jest film z 1974 w reżyserii toby Hoppera wbrew pozorom nie jest tak krwawy, by się wydawało po tytule, a niezwykle przełomowy jeśli chodzi o gatunek horroru na zaczyna się tak bardzo klasycznie, czyli radośnie jedzie sobie piątka młodych ludzi Rozwiń » jest taki pierwsze wejście pewnego już niepokoju, bo łapie autostopowicza, który okazuje się być wariatem, a potem się dopiero zaczyna aktu zapowiada nam w ogóle taki film drogi prawda taki klasyczny widok, odwołując się jakiś taki bitników to ponad 62705060 i prawda jakiś takiej podróży hipisów, ale może jeszcze powiedzmy samej instytucji, która też bardzo ciekawa o, czyli o napisach końcowych które, którym towarzyszy ujęcie filmowanie jakiś szczątek ludzkich prawda jakiś palców jakiś dłoni i temu towarzyszy też bardzo metaliczne przyjemna muzyka prawda właśnie cięcie taką piłą jak co da tak dopiero dopiero po tej serii ujęć mamy wschód słońca prawda taki zawieszony szkielet i oczywiście cały czas towarzyszy temu komentarz radiowy, który informuje za to wszystko co się wydarzyło miało miejsce naprawdę, a więc jest takie tworzenie wrażenia realizmu prawda dokument dokumentalna ości tego co to zostaje nam przedstawione oczywiście po jakimś czasie zostanie jakiś sposób przez przedstawia go Coopera zniszczone, bo po prostu jesteśmy wprowadzani w klasycznych tam, ale to oczywiście to co czasem, ale jesteśmy przy tych naszych autostopowicza rzeczywiście i tak jak w klasycznych Seszelach dzisiaj widać, jakby znamy też sygnały, które zapowiadają, gdzie stoją jakieś niebezpieczeństwo jesteśmy wychowani na piątkach trzynastego na koszmar z ulicy Wiązów i jakby coś takiego nie ominą nas tak dużego wrażenia na pewno robiło w latach siedemdziesiątych na widzach teksańskiej masakry piłą mechaniczną rzeczywiście mamy jakieś tajemniczego dziadka na stacji benzynowej ostrzega, że dzieją się to dziwne rzeczy mamy tego autostopowicza, które jak się później okazuje prawdopodobnie autorem tych zdjęć migawek, które mamy w czołówce tak, bo też posługuje się cały czas aparatem fotograficznym, a potem chce pieniądze za tych zdjęć tak mamy też mamy też stację benzynową właśnie, które jest jest nieczynna, ale ze szkoleń jakiś sygnał prawne wprowadzające tutaj niepokój, ale koniec końców nasza wesoła Ferajna dociera jeszcze oczywiście strategiczne wątki na samym początku, gdzie cały czas tak wszystkim wróży astrologia Amerykanach coś takiego, że tam każdy tego spotkania część tak to właśnie takie dni ideowy wątki, ale oni oni symbolizują taką taką typową właśnie pisowską matkę, która udaje się jakiś taki taką sympatyczną wyprawę jak złamie staną one tak mamy do Fordonu brakuje na pewno jeszcze, żeby tę formę był pomalowany w świat prawda jak jak wóz Karolaka w latach sześćdziesiątych na koniec końców kończy się paliwo zostają zmuszeni do opuszczenia tego wozu i zaczynają się znaleźć nad możliwymi na jakiś możliwościami każda zdobycz paliwa to je zdobyć jakieś pomocy i docierają do domu do domu, który powinien być przyjazny, bo on jest domem ojca bodajże 1 z takich bardziej charakterystycznych bohaterów, czyli niepełnosprawnego chłopaka oczywiście dom już sprawa spełnia wszystkie choroby klasyczne elementy, czyli się sypie i t d . ale to nie ten dom jest areną tych tego wszystkiego złego co się wydarzy nie później się zaczyna tak bardzo klasyczne już sekwencja tego, że każdy pojedynczy znika gdzieś w pewnym domu to jest takie straszne czy też ogląda się zastanawia premier tak miałam kurczy weszła do tego domu pewnie bym weszła też nowsze to chłopak powiedzmy nie ma go jakiś czas trzeba poszukać wiemy, że przecież ta dziewczyna teraz chodzi tam, że zaraz zginie, ale może nie mówiąc wszystkiego co fabule, która bardzo mimo bardzo takiego no nie dobrego nie takim stężeniu dobrego tytułu kiczowatego tytułu całego nagrania kiczowatego no to jednak strasznie psychologiczne ten film Jan w tej sferze działa, bo co tak naprawdę nowego wprowadzi, dlaczego był przełomowy czy to trzeba się będzie odwołać chyba do tego co co działo się wówczas w stanach Zjednoczonych pod koniec lat sześćdziesiątych na początku siedemdziesiątych i tego w jaki sposób teksańska masakra piłą mechaniczną jako fana tamte wydarzenia teksańska masakra to duchowe wydaje się takim logicznym ciągiem tego co zakończy z 1 są zapoczątkował Alfred Hitchcock przychodzą właśnie wprowadzeniem zła odszukanie, jakby tego złego prawda naszym sąsiedzie, a nie tylko w jakimś fantasmagorie one potworze wampirze czek in mostom, ale właśnie szukałem człowieku to dzieje się przychodzi oczywiście w postaci Normana Waitsa man, który takim końcem szaleńcem pierwszym zasadzimy pierwszy w szelki na nich jakiś filmów eksploatacyjnych ADO druga rzecz to właśnie bardzo silne na reakcję na to co na na kryzys społeczno-polityczny, który miał miejsce w stanach jednoczonych, choć to oczywiście o koniec wojny Wietnam przegranej przez stany Zjednoczone końcówka tutaj można się odwołać do postaci właśnie tego niepełnosprawnego Franklina może być taką figurę coś takiego weterana prawda tam wspomina żona nie dzieciństwa one by to wy wie to więcej niż inni hotelowi jako jedyny przeczuwa jakiś zagrożenia tutaj nadchodzi, więc może być właśnie taką figurą firmowe weterana z drugiej strony mamy też film 100 siedemdziesiątym czwartym roku w końcu nasze osiągnięcia Chin, więc pamiętam, że 66 to wielki kryzys naftowy całe na całym świecie prawda wywołane wojną izraelską palestyńską i Mbank, które zostało w nałożone na USA w tym roku i rzeczywiście bohaterom kończy się paliwo prawda nie mogą być na stacji benzynowej są to bardzo wyraźne sygnały co do tego co wówczas działo się w stanach i wreszcie, żeby ktoś nie myślę przypadkiem, że chory tak w ogóle nie odwołują do tego co się dzieje nie ma absolutnie wśród nich odwołują nawet stare klasyczne odwoływała tylko troszkę inny sposób troszkę bardziej korzystały z takich potra w żydowskich tropów a, a hotel, aby to to w szkolnictwo, chociaż nie bezpośredni prawda korzysta jakoś sugerowanie tego to bardzo wiele nieprzyjemnych informacji pada z ust radiowych didżejów, a w tej scenie to mówiliśmy tego zabrania całkowicie lub kartą lub zabiera to całkowicie w międzyczasie lecą jakieś niepokojące informacje cały czas prawda w radiu mamy tam tam tam ani wybuchu w jakim stanie gdzieś tam znaleziono zwłoki młodej kobiety znaleziono jakieś zwłoki właśnie więc, więc to też jakiś, jaki sygnalizowanie bardzo wyraźnego kryzysu, który rzeczywiście wówczas w stanach w latach osiemdziesiątych na początku miał miejsca, dlaczego mówiłem też o tym, że to logiczna konsekwencja tego co zrobił Hitchcock, ponieważ jest to też jest to też realizacja tego tropu, który który, jakby dla horrorów do finału uchylono wynalazł wydaje się poziomem znaczą żywych trupów w 60 ósmy roku, które tak naprawdę był był pierwszym takim takim filmem, które wyraźnie odstawał od tego co amerykański horror proponował wcześniej, które bardzo wyraźnie odcinał się właśnie od takiej typowej fantastyki naukowej, choć zawsze był ujmowany jako część fantastyki prawda fantastykę grozy to właśnie hol na hałas i u Hitchcocka i później już urnę, mimo że się tego żywe trupy w jaki sposób są na realne ten film jakoś wydaje się bardzo blisko tej rzeczywistości i bardzo wyraźnie komentuje prawda właśnie tym to będzie Super koniec jeszcze dalej, ale oni jeszcze dalej, jeżeli chodzi o film spektakl i też o sugerowanie tej przemocy to jest on nas z niewielu na pewno wielu takich takich pułapek, które wpadła w teksańskim Osaka wydaje się, że być może przez Kęty, ale to lek. fantastycznych ani wcześniej nie odzywał filmy z Gdańska Osaka piłą mechaniczną co może być to ma być jakiś granica osoby film klasy Zet prawda tymczasem miał regularną dystrybucję Stanach Zjednoczonych nie był pokazywany tylko w kinach samochodowych i być może też tytuł troszkę temu zaszkodził, ponieważ na jak już wspomnieliśmy krótko wcześniej w tej przemocy taki namacalny realny niema tam dużo prawda nie ma takiej fizyk fizycznego obrazowania okaleczenia kre w nie leje jak figuruje w jej wypadku w 1 momencie ma cięty koniuszek palca da się pojawia odrobinę krwi i rzeczywiście natomiast wszystkie inne sceny samego sugerowany prawda są po pokazywane, a wydarzyło, kiedy obserwujemy n p . Szlachtowa Ania 1 z bohaterów to pokazuje się nam kobieta, która obserwuje to z pozycji na więcej nasza Iza teraz najgorszy scenariusz filmu jest przerażająca te wszystkie zabijania siekierą czy piłą mechaniczną w ogóle nie mają nic w porównaniu z tym, że kobieta została żywcem zawieszona na haku najgorsze na świecie rzeczywiście, spalając tam po jakiś w portalach zauważamy też ranking nie, w którym ta scena została uznana za najbardziej przez najbardziej przerażającym najbardziej brutalną, kiedy stoi gość wina tak może oczywiście nie ma tam dosłowności prawda jeżeliby popatrzyć na dosłowne sceny przemocy, które są Stefański masakrze i spróbować oddzielić nim jakiś współczesny horror to nie starczyłoby nawet na na pół ceny żadnego z tych toczył pan w rodzaju hostelu, czyli czy piły czy tych wszystkich innych firm, które nas zalewają nasze ekrany już, czyli co, bo ten film też trochę tak obnażył może amerykańska rodzina nie musi być taka fajna, bo przecież złoczyńcami jest nie są 3 bracia, czyli rodzina sobie żyją razem w domku czy też właśnie bardzo fajne teksańskiej masakrze były przez długi czas jesteśmy przekonani, że mamy głównego czarnego bohatera prawda fejsa to jego imię pada tylko raz filmie ale, ale doskonale je i jako czujemy, bo rzeczywiście nosi maskę suskiej skory i oferuje rozmaite rozmaitymi narzędziami tymi ten młot w pierwszej scenie wpaja apotem Piła mechaniczna, która porozumiewa się bełkotem bliżej niezrozumiały tak to co są ciekawe, dlaczego poznawać tym bełkotem podobno sam dokona Hansen, który odtwarza tutaj to postać wpadł na to że, że tak naprawdę efekt powinien być to taką figurę nie rozwinięto i jeżeli wierzyć temu co co aktor wspomina on udał się nawet jakiś domu opieki społecznej, żeby zaobserwować właśnie dzieci młodzież nadpobudliwe z jakimi problemami psychologicznymi, by potem właśnie, jakby zakodować te zachowania w w postaci FSA, ale wróćmy do tego mówi nam przez długi czas wydają się, że rzeczywiście takiej osoby Killer Warta, z którym przyjdzie się zmierzyć 1 z bohaterów Fina tymczasem w 1 z ostatnich scen widzimy rzeczywiście tak naprawdę straszne jest nie ten interfejs jest też stała rodzina, ale tak naprawdę jakimś jakimś dziwnym zmanipulowanym człowiekiem najniższy w tej chwili tak naprawdę od mokrej roboty doszło tak co więcej w pierwszej scenie obserwujemy jak takie napady mocowanego faceta, który bierze ten młot i tłucze 11 z bohaterów, a w ostatni ocenia też bardzo zabawna z 1 strony z drugiej też straszony przebrany za kobietę prawda, a nam, a za figurę taki chaos tam po prostu kiedy mamy mamy tylko tych brać tego obowiązującego już dziadka i to tam babcie, które tam jeszcze troszkę wcześniej się pojawia, kiedy sali wbiega na razie naprawdę leży babcia naprawdę nie żyje i aktoreczka to chyba nasze osiągnięcia okiem do fanów przychodzę, bo wygląda identycznie jak ten jak i jak ten po matki mama Waitsa z filmu Hitchcocka to rzeczywiście prawda mamy mamy mamy tam trójka jest stosowana przez wieś, gdzie oni zasiadają do rodzinnego obiadu ważnego pan do stycznia prawda niestety tak z parodiowania rzeczywiście rodzinę tak bardzo bardzo dosadny sposób bardzo groteskowy ze Stana z 1 strony niezwykłe przerażające, bo mamy ten krzyk rozdzierający krzyk głównej bohaterki sali, a z drugiej właśnie, jakby śmieszność całej sytuacji tego interfejsu przebranego w kobiece fatałaszki dziadka, który nie może przyswoić już owego pokazu monity młotki nie może zabić dziewczynę układ wzrok 10 IS SO jest czarny humor jest Groteska takiej najwyższej powiada w tym filmie coś takiego właśnie ciekawego, że on tak mi się wydaje wyważa ten czarny humor z 1 strony widzimy, że reżyser do nas mruga chociażby z tym dziadkiem, który nie może publicznie dziewczynę do wzrostu już rękę obumiera, a z drugiej strony naprawdę działa także się boi, mimo że można, by mieć wrażenie, że nie da się bać filmy z lat 1000 w roku 1000 siedemdziesiątego czwartego no bo jak przycinać był robiony efekty są naturalnej tak dalej tak dalej na jedno konto wszystko jakoś wyrównuje wydaje się, że być może intencja była taka rzeczywiście stężenie niepokoju gaz były tak duża, że trzeba to było czymś czym się hodować ta scena przy stole stawia przed eskalacją wszelkich Gazy która, która jest w tym filmie prawda i tak naprawdę no no musiało tam dojść do jakich przeładowania wartości, bo widz widz mógł siadać za bohaterką, jeżeli bardzo uważnie obserwują oglądamy precyzujemy ten film to na pewno atmosfera niepokoju strasznie się nam udziela prawda na początku rzeczywiście mamy jako jakąś taką sympatyczną wyprawę w 2 około 15 dwudziesty piąte spacerujemy batami oglądamy krajobrazy patrzymy jeszcze na wszystko na cały świat ich perspektywy ale kiedy oni wchodzą wtedy mocno już widzimy, że domostwo patrzy na nich tak naprawdę prawda mamy zupełnie inne perspektywy zupełnie innych malowanie tak to z żabiej perspektywy to ptasiej perspektywy i 2 i jest dziś jesteśmy wciągnięci w toku fabuły NATO to można oszaleć ten film który, który po dziś dzień tak znakomity w swoim fantastycznym warsztatem tak znakomicie działa na nasz nasz narząd był nasz nasz zdecydowanie, że po prostu wydaje się, że i istot czysto w efekcie w Polsce rozładować emocje, które nagromadziły się takie kilkudziesięciu minut szansę studia Jacek Diduszko filmoznawca rozmawia Jacek Sieński masakrze piłą mechaniczną, jakkolwiek ten tytuł brzmi jest to film za bardzo dobry wszystkim plany wszystkich, którzy lubią, choć oczywiście teraz chwila muzyki nie ono będzie taka radosna, żeby państwo poczuli jak był początek tego filmu wesoły świetlany słońce świeciło wszyscy byli szczęśliwi, a potem wrócimy i porozmawiamy o tym jak ten film powstał i ile pieniędzy zarobi w porównaniu z tym ile kosztował m. in. oczywiście teksańska masakra piłą mechaniczną z bohaterką dzisiejszego programu klasyki dla grzeszników to jest film 1974 horror czwartego horroru chciał powiedzieć się 900 siedemdziesiątego czwartego roku jest klasyka horroru Jacek Dziduszko filmoznawca studia dobry wieczór jeszcze raz nowych co teksański masa kraj jest firm, które zarobią bardzo dużo pieniędzy, a jest, jakby na to nie patrzyć takim bardzo Nisko budżetowym tak rzeczywiście jak popatrzymy sobie na nasz rozmaite źródła to koszty produkcji są szacowane od 60  000 USD, a po jeszcze kilka co wówczas połowy lat siedemdziesiątych po de facto niewiele, więc można można spokojnie wysłać taki wniosek był to film niezależny chce mu jednak udało się dostać do regularnej dystrybucji w stanach Zjednoczonych pewnym zaraz został zmiażdżony przez krytykę, że kicz nie to oni akurat nie była tak źle krytyka była dość dość umiarkowana, bo sporo sporo pozytywnych recenzji było to to negatywnych de facto dopiero po latach, kiedy film też już jako jako bardziej legenda kasował HS był ponownie recenzowane przez przez pasy przez media to wówczas wypowiada się głównie w jakiś Super hotelach Alina droga do tego była ciężka Huppert realizował tę niezwykle ciężkich warunkach trzeba sobie sprawę, że to było w środku lata w sercu serce Teksasu, więc na pewno temperatura oscylująca między 35 stopniami 40 bardzo niewiele pieniędzy rzeczywiście na ówczesne warunki, więc zdjęcia kręcono 1516 godzin dziennie stanąć w tym jak najszybciej uporać nie nie nieszczęsnego Hansen miał wtedy tylko 1 i jedno Musk jedno przebranie, a twórcy bali się, że jeżeli oddamy do pralni to się zniszczono ona zmieni kolor ma znaleźć czy farba zejdzie właściwie niestety musiał to przebranie nosi codziennie przez 16 godzin jednak to samo w upale w tym ogromną pada dodatkowo film kręcony kamerą 16 m nie taką kasę trzydziestką piątką, więc tutaj Bóg z kolei tej natury bliżej końca nie w plenerze, a we wnętrzach to była konieczność oświetlania tego cały czas prawda, ale taka toż to, że został zakończony przystawką wydaje się, że jest bardzo pani posunięciem, ponieważ dzięki temu udało się zachować taką muzykę chropowatą fakturą obrazu bardzo przeważa Łuczka czerwień bardzo nieprzyjemne wyblakłe wdają się to w głównej mierze właśnie się nie dzięki dzięki dzięki użyciu kamer 308 m i teraz film został nakręcony w kasie nie więcej miesiąc czasu potem były długie boje z wytwórniami także pieniądze, ponieważ zanim, zanim twórcy uzyskali należne wynagrodzenie tak naprawdę minęły lata, ale długa długa historia naprawdę, dlaczego tak, dlaczego tak się stało nie ma jednak w 0101. października 7 czwartego roku film dotyka klasyka wiem, że ciąża światło dzienne w amerykańskich kinach kategorią, a rating AAA, czyli dozwolone od lat 17 ewentualnie, jeżeli ktoś młodszy przyjęli z rodzicem co ciekawe to ich UPA chciał wyśle listę firm z kategorią Panta Guide, czyli dla wszystkich widzów, a tych co szalony, a ci poniżej trzynastego roku życia z kolei muszą mieć jakiegoś jakiegoś opiekuna, ale to oczywiście nie udało i tak wydaje się, że Amerykanie byli tutaj szczęśliwcami, ponieważ film został zakazany w kilka innych krajach m. in . to wspomina ich przed przytoczyć wersji Wielkiej Brytanii był 2 × liczy ile Finlandii Irlandii Islandii Norwegii Niemczech w Singapurze i różnych różnie bywało oczywiście są cenzurą po latach najczęściej została została zniesiona na Niemnie jednak to też na pewno przysporzyło nam filmowi taką teczkę sławy prawda taką aurę niesławnego klasyka z 1 strony zawsze mówi się teksańskiej masakrze piłą mechaniczną jako o absolutnej klasyce filmowych, choć od nowego hotelu, czyli tak jak post kompensacyjnego, a z drugiej strony właśnie liczba krajów, które na jego zakazały zbliżają do takich filmów eseju komornika albo kanibal Holokaust oddziale Doda, czyli takich niemieckich, bo albo włoski Fiat bardzo mocnych filmów często ma jednak na granicy dobrego smaku na granicy kina offowego i czy eksploatacji filmowej, ale może takie zakazanie trochę pomogło w tym, żeby stać się filmem jak ktoś mówi kultowym w końcu zarobił 35  000 000 USD co najmniej nowoczesnych wzrośnie do cały czas ktoś wydaje na różnych willi tak wydaje się, że nawet te wpływy, o których mówimy to wynika z samej dystrybucji kinowej rzeczywiście filmowym hitem nie tylko szansę na północy też fabularny, jakby regularnych seansów i co ciekawe aż aż 12 lat minęło, zanim doczekał się swej kontynuacji jak to akurat ktoś podjął się sam to ich UPA trzeba tę kontynuację taką kontynuację płaszczy, ale tylko tylko pierwsza z nich Sokół 81006 . była była, jakby właśnie autorskim pomysłem Coopera teksańska masakra piłą mechaniczną 2010 roku jest 3 czwartą chyba z dopiskiem pokolenie tak tak tak każą następne pokolenia następne pokolenie Kazia niezależna dwójka stara się uderzyć znacznie taką właśnie komediową groteskową ona rozwija to czym teksańska masakra jest ostatnim kwadransie, ale chęć do nieprzyzwoitych rozmiarów dlatego nie spotka się za bardzo z takim pozytywnym odbiorem krytycznym trzecia część zresztą z młodymi podówczas firma ten sam 1 z głównych ról i jest takim dość klasycznym słyszałem czyli, czyli choremu model, który gania jej i kości nastolatków czwarta i jest chyba najmniej udana z nich wszystkich tam z kolei może o dane możemy na co uwagę czy późniejszą dzielić czas a w jakim gatunku jest film teksańska masakra piłą mechaniczną wyczytał, że w gatunku Gorc cokolwiek to znaczy wasze okienko mówi się mniej więcej od od początku lat 60, kiedy Ks gaz lub listopadzie na ekrany brytyjskich kin film też krwawa uczta byłby niczym innym jak po prostu epatowanie widza właśnie dziś ohydnymi efektami specjalnymi jeszcze bardzo tanimi film został najniższe są tam niż najniższymi kosztami natomiast, że dziś go można w jaki sposób odnosić do do takiej odrażające estetyki, jeżeli po, jeżeli tak rozumiemy to definicja to to go możemy jako gość może określić wszystkie te filmy są to się połączyć właśnie piły prawda kolekcjonera, który teraz będzie wchodził okropny zresztą na ekrany kin, ale tak tak dobre rzeczy okropne okropna okropna nie oglądać na absolutnie zły film, jeżeli ktoś, kto lubi filmy tak uważa dobre to topole co będzie dalej fantastyczne ja się bowiem bawiłem świetnie jest to wskazane, żeby od naszego nastawienia natomiast dla takich głębsze pokłady wracając do tej definicji tego obrazuje, jakby rozpad wartości mówić właśnie o tym, kryzysie społeczną my polityczny stan rozpad wartości poprzez rozpad ciała, czyli właśnie rozczłonkowanie niekoniecznie prezentowane na ekranie tak jak jest to takie masakrze oraz rozpad samego gatunku filmowego, czyli wprowadzanie różnych elementów to tak naprawdę są dezorientujące dla nas jako widzów i rzeczy to wspominaliśmy tych bardzo dziwnych ujęcia kamery prawda w teksańskim masakrze, a o jakich takich wygibasów fabularnych, na które wcześniejszych hola hola klasyczne nie mógł sobie pozwolić, więc jeżeli, jeżeli my, choć eksperymentuje z gatunkiem jednocześnie o odrażający samej formule nie mówimy tutaj o tej sferze takie pewne, że pokazujemy przemoc czeka, ale zauważmy mam mamy się bardzo wiele elementów to nam się nieprzyjemnie kojarzą w teksańskiej masakrze prawda, czyli te wszystkie kości, które wiszą te mieszkania i pająki, które tam składają rzeźnie i t d. wasze chropowatość obrazu prawda tą szesnastkę to jest taka niezwykle, aby w piątce wręcz nasz oko to wówczas możemy mówić oczywiście o niego, a więc rozpad rozpad wartości upadek wartości poprzez zasad rozkład ciała i rozpad filmowego gatunku filmowej Matej teksański masakra doczekała się nie tylko kontynuację, ale też 2 limeryków bodajże jeszcze wersji 3 de tak, a tam rzeczywiście FM w roku 2003, więc 30 lat to oryginalny teksańskiej masakrze powstał bardzo ciekawy film Marcusa nie spala będące będącej wynikiem tej oryginalnej masakry WHO to jego Opera, ale czekamy panie pośle, zupełnie inne niż niż ten oryginalny film posługuje się zupełnie mi środkami bliżej jest znacznie do takich filmów bazą jego jak do 1000 trupów Bękarty Bękarty diabła, bo tak się zwrotnego drugi się też prezentowaną nas w kinach są samcami różami znany pewno większości słuchaczy pani jako muzyk przyznaje się absolutnie do swojej piersi technika ma taką piłą mechaniczną, jeżeli ktoś, kto nie widział masakra widział dom 1000 trupów netto powinien zobaczyć właśnie inspiracja, bo zdecydowanie jest to film bardzo bliski tematycznie stylistycznie do tego co prezentował coupé to jest 2000 trzeci potem się wszyscy mamy dość dość czekamy do ciekawych biegła te akurat tego filmu są 2003 . więc wydarzenia wcześniejsza też też dość interesujące natomiast raptem 2 tygodnie temu taki może 3 na ekranach kin mogliśmy obserwować teksańska masakra w wersji trzeba co ciekawe mi strasznie tak co czeka z kolei Sekuła, a więc kontynuacja oryginalnej teksańskiej masakry z osiemdziesiątego czwartego, gdzie form, czyli pomija te oficjalne kontynuacja, ale i je zupełnie ignoruje w czołówce dostajemy taki Telegraf liczne serialowy skrót tego co działo się właśnie w lubelskim oryginale, po czym przenosimy się 30 lat później i obserwujemy to 1, jakie spadkobierczyni rodziny Soja musi wrócić do tej posiadłości, ponieważ zostają spadku po po babci i oczywiście zostaje do fejsa, bo bessa i ikony serii całości nie miały absolutnie sensu dobre dobre ten przyda interesujące na pewno, ponieważ w porównaniu z taką na silnie jednak krytyczną wobec zastanego porządku fabułą to jego pensja 1004 . roku ten jest niezwykle konserwatywne on zwraca uwagę na na bardziej na siłę rodziny ani aniżeli na jej na jej innej upadek na właśnie jakoś na jej film jest poprawny politycznie i ciężko powiedzieć czy poprawne politycznie, a o takiej firmy, które z takim bardzo pop kulturowym tworem prawda będzie ciężko będzie dla rzeka była potrzeba tak naprawdę co oprócz kasy co co powodowało twórcami, żeby wrócić do oryginalnej historii i opowiedzieć jak jeszcze z kontynuowaniem po latach na pewno wiemy, że trzeba dzisiejsza dostrzega się nie służy film zwrócił się bardzo dobrze stany Zjednoczone i planowana jest jego kontynuacja, a więc Airways jeszcze nie raz włączy swoją piękną Anitą, żeby nas przestraszyć aż do tego, kiedy już przestanie opłacać będzie 3 wersja 10 może dopiero przestanę nagrywać, ale reżyser oryginału to ich Super to był jego taki 1 strzał czy to jednak zdolny człowiek to znaczą cały czas zaliczany do do Mistrzów kim, kiedy z początkiem nowego wieku dziś do końca 2 łącznego 0304 . roku zaproponowano, że są takie jak co mają właśnie on Carpentera nakręcenie taki Sejm masa reform mistrzowie Hollywood od szczytowych upewniała się w tej grupie, ale po teksański masaż de facto zabił przynajmniej dla mnie 1 bardzo interesujący film bezpośrednio po po masakrze to był film des trzeba być śmiertelna pułapka u nas w na DVD ukazał się na takim po takim uroczym tytułem 1 FC 20 mamy do czynienia doskonale tak z właścicielem motelu, które karmi swojego dochodu dla wszy przyjaznymi, więc swoimi klientami i on oczywiście ma z tego, że ze śniadaniem znaczy coś innego ten film tak i się to jest to jest bardzo bliski klimatycznie stylistycznie teksańskiej masakrze, a potem kariera Huppert jakoś się jakoś nie straciła Toszka impet na końcu dla Stevena Spielberga w zasadzie tak można powiedzieć dosyć droga film duch z osiemdziesiątego drugiego dziś czasem uznawany za klasykę horroru, ale też bardziej taki hola hola dla dzieci chorych miejsc ma czysto część mówi się właśnie duchu jako film Spielberga mam, więc ma takich elementów, które znamy jego kina niż niż z tego z czego w czasie wcześniej im szczęścia mogliśmy kojarzyć Coopera na później przez lata realizował filmy filmy w nocy albo horrorami byłaby jakimś science-fiction aż aż aż po odziedziczeniu w zasadzie kręci filmy głównie które, które są kierowane na rynek wideo DVD niestety nie udają się przebić to do głównego nurtu nasze firmy znacznie mniej wartościowe niż to co prezentował z początkiem kariery, a szkoda no właśnie teksańska masakra piłą mechaniczną to jest wg ciebie 1 z najlepszych horrorów czy 1 z najbardziej wpływowych na ten gatunek czy jednak drugie im się jednak druga a, ale jestem nieobiektywny, bo na pewno stać na swoich ulubionych filmów gatunku z 1 strony przede wszystkim tak, jeżeli mówimy o najlepszych filmach jest zawsze jakieś, jaki sobie ten wybór prawda, że jeżeli popatrzymy na na rozmaite listy czy robione przez fanów, ale czy wszystkie szanujące się czasopisma radni brygady Jan to zawsze ta masakra jest gdzieś w czołówce, a nawet, jeżeli są listy najlepszych filmów wszech czasów nie alkohol badanie też premie na tak to też się pojawia, więc na pewno ten ten był krytyczny po latach jest jest bardzo dobry film zyskał w pełni to moment uznania na należne mu zły stan na dno oddziaływanie na na gatunek, bo na pewno niebagatelna, gdyby nie ta książka masakra na pewno nie powstał w Helu Johna Carpentera, czyli drugi taki film to dziś niezależny, który ktoś znowu wrócić tak fantastycznie jak ma taka czy też zarobił ponad 30 miał tyle kosztował 300 i w i tysięcy tak 300  000 oczywiście, a de facto, gdyby wprowadził już mówią Helu na stałe do derby do zawołał na Gazy postać mordercy prawda szalejącego w jakimś atrybutem wydaje się dzisiaj obok, bo właśnie Majka jest sferą in i i Eddiego Millera z jego nieodłączną rękawicę prawda nożycami właśnie Lenę falistą nastąpiła mechaniczną jest taką absolutną ikoną filmowego Real fajne, że z EFS są wybierani na koniec stycznia zdziwiony tym, że tego woli też bardzo piękne nie powiemy czy bohaterka ostatnio przeżyła cha trzeba zobaczyć zobaczymy teksańska masakra piłą mechaniczną, czyli film krzyczące kobiecie swoją drogą można, by podsumować ktoś chyba krzyczy przez połowę filmu z niesamowitej przyjmująca nadrobi cały czas taką samą siłą to jest coś stanowią rzeczy nie wiadomo, jaki właśnie własnych do samego głosu, bo to też nie dowód nie wywoła jednak czy też biegnie z bardzo nierozsądne dużo energii z racji własnych to to już na inną rzecz Jacek Dziduszko filmoznawca opowiadał teksańskiej masakrze piłą mechaniczną to jego Coopera 1974 roku dziękuję bardzo dziękuję już niedługo informacji Radia TOK FM dzisiejszy program przygotowała jak zwykle Agata Majewska i AJA już za dziękuję Karolina Głowacka do usłyszenia za tydzień w czwartek wieczorem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA