REKLAMA

Z laureatem Oscara o muzyce filmowej

Krakowskie Przedmieście
Data emisji:
2013-07-10 15:00
Prowadzący:
Czas trwania:
14:34 min.
Udostępnij:

Rozmowa Łukasza Wojtusika z Elliotem Goldenthalem, laureatem Oskara i Złotego Globu za muzykę do filmu "Frida"

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Łukasz Wojtusik witam z Krakowa jest program krakowskie Przedmieście dzisiaj powiemy w zasadzie zapowiemy 1 moim zdaniem ciekawy festiwal, który rozpocznie się w Krakowie będzie także 1 moim zdaniem interesująca rozmowa w ubiegłym tygodniu w kopułach Alvernia Studios zadomowił się Elliot Golden ta to 1 z najciekawszych chyba najbardziej znanych współcześnie kompozytorów muzyki filmowej udało mi się z nim przez chwilę porozmawiać o tym, więcej za moment teraz zapowiedź Rozwiń » ciekawego wydarzenia ulica dwudziesta szósta czy kto woli ulica 26 pod takim tytułem jutro w Krakowie wystartuje 2006 . międzynarodowy festiwal teatrów ulicznych w programie szeroka prezentacja różnego rodzaju teatrów ulicznych głównym tematem będzie teatr hiszpański, ale nie tylko forma będzie różna od spektakl inspirowany wielką literaturą po klauna od teatru tańca do powietrznych akrobacji jest z nami szef teatru Kate jednocześnie dyrektor artystyczny dwudziestej szóstej ulicy specjalnie dla nas poleca 1 ze spektakli teatr jest wtedy dobry, kiedy doskonały niesie przesłanie i tak też wybrać przedstawienia, jeżeli miałbym doradzić jeśli ktoś z Arką dzień czy 2 no to na pewno wielkie widowisko w powietrzu zespołu Wala projekt, który odbędzie się na zakończenie festiwalu dla kogoś to nie widział etatów w powietrzu artyści są powiązani pod ramieniem dźwigu robię różne ewolucje szybują w powietrzu blisko 30 m no to ktoś zrobił to być najbardziej fascynujące, bo to po prostu, jakby troszkę przekracza wyobrażenie o sile przyciągania o możliwościach ludzkich to są wyspecjalizowany artyści cyrkowi i teatralni, którzy znali to widowisko to jest piękne ktoś takie przedstawienie widziałem dzień kilka różnych wybrałem takie trudne ten przeżył najlepszy to będzie dla niego fascynują jeszcze dyrektorskiej słowo o wyjątkowości krakowskich przestrzeni dla realizacji teatrów ulicznych ten festiwal, który 2006 . raz gromadzi publiczność, która tutaj jest tylko krakowską publicznością, ale spotykamy widzę tu przyjść o 10 lat właśnie kwestia ta licz są miasta np. Warszawy graliśmy tydzień temu z 1 miasta na długi często trzeba jechać autobusem 50 minut no to taki miastu lata rynek nowego miasta tutaj dyskomfort rządzimy pacjent, którego ustala drugi tak złożę pozew złożono wszystkie przedstawienia wiele etatów, lecz teraz także ktoś zobaczył czwarty zobaczyć w piątek w sobotę bronić, a przedstawienia teatralne w ramach dwudziestej szóstej ulicy do zobaczenia od jutra na 3 miejskich placach na rynku głównym małym rynku placu Szczepańskim część spektakli będzie także pokazywana w teatrze Kate niektóre z prezentacji będzie też można zobaczyć w Andrychowie i w Limanowej festiwal zakończy się w niedzielę wszystkie informacje poszczególnych przedstawieniach można znaleźć na stronie internetowej www kropkę ulica 26 kropkę teatr Kate kropkę PL od razu obiecywane spotkanie gość główny programu w ubiegłym tygodniu do Krakowa przyjechał, ale od Golden Tal kompozytor wszechstronny tworzący dla teatru opery baletu filmu autor muzyki do takich filmowych produkcji jak choćby Frida obcy 3 wywiad z wampirem Tytus Androni plus Batman Robin my tylko czy wrogowie publiczni -li Dental to także zdobywca Oscara złotego globu za muzykę do filmu Frida, a także człek wielokrotnie nominowany za swoje kompozycje do najważniejszych nagród przemysłu filmowego spotkaliśmy się tydzień temu w Alvernia Studios, gdzie go Dental pracował z polskimi muzykami orkiestry Aukso nad koncertową wersję o tym, do symfonii brat Oscara w kosmicznych kopułach Alvernia Studios ponoć czuł się świetnie taktycznie powiedział to przestrzeń, która mu bliska, bo przecież napisał muzykę do filmu obcy 3 geodeta wymknął się ze studia na 12 minut i udało nam się wtedy mieć kilka zdań jest radio Fest prezydent pole 2 to nie jest pana pierwsza wizyta w Polsce, ale pierwsza sesja nagraniowa w naszym kraju na terenie Alvernia Studios, dlaczego zdecydował się pan zagrać Otella Symphony właśnie tutaj w tym miejscu na secie gra, wspierając USA Krakowie na 10 z dla stanu w 2 propos mam bardzo dobre wspomnienia z ostatniego pobytu w Krakowie spotkania z krakowskimi muzykami spotkaliśmy się na piątym festiwalu muzyki filmowej, podczas którego muzycy zagrali ponad godzinny koncert złożony z różnych tematów muzycznych, które napisałem do kilku filmów myli stają maja mieliby znajduje prezent na synowa da uzna, iż ich muzykę i zagrali świetnie wtedy pracowałem z krakowską orkiestrą Sinfonietta Cracovia z teraz pracuje z orkiestrą Aukso jestem bardzo zbudowany tą współpracą to zdolni bardzo zaangażowani w pracę wrażliwi muzyka będzie ja niczego nam High, a ryzyko, a cała da Hague kinem, a 67 miesięcy je UEFA, czyli mamy dobrych muzyków w Polsce o miło, że zawsze mnie jeszcze SEG walczy o tę porozmawiamy jeszcze chwilę o tym, symfonii po raz pierwszy w dołek formy hotel jako balet wystawiono 1997 roku to była pana realizacje dla Amerykanów Valencia jak jest różnica między tym co wydarzyło się wtedy, a pracą tutaj na Ohio w Alvernia Studios innej ciałem Indii tria to pierwsza realizacja to było przedstawienie w 3 aktach balet trwał blisko 2 , 5 godziny w, a Solarisa raczyła karetę na potrzeby nagrania i wykonanie na żywo zdecydowałem się skrócić partyturę do 3235 minut cały ekip z AAA jest Live in koncert wstecz, a w zależności od poszczególnych wykonań na tutaj poczucie wykonania symfonicznego tego utworu na żywo mamy, więc sytuacji symfoniczną nie baletową handel sekret jak każde, a UE mogę z tego zrobić program wykonać Otella razem z innym utworem podczas koncertu w szafie w z innym dziełem Szekspira chociażby z muzyką z baletu Romeoi Julia Prokofiewa czy innymi rzeczami Szekspira w interpretacji Żeligowskiego mogę także wykonać podczas koncertu także swoją muzykę np. do oderwania Tytusa aranżacje symfoniczne daje większą elastyczność, czyli białej jest mimo Flex byli młodzi sta do defensywy czuję a jaka jest dla pana podstawowa różnica między pracą nad muzyką do opery baletu, a muzyką do filmu serce do różnice związane z czasem z tym, że w pierwszych 2 wypadkach rzecz dzieje się na żywo, a w środku są Kraków można wszystko poprawić wrócić do dowolnej części partytury wyczyścić ją językiem brylujący na walkę wieczoru, który czy łan Mendy Francja USA jest dalej z podstawową różnicą jest to, że palec nie zawiera słód Hoss muzyka opowiada całą historię nie musi się martwić o znaczenie słów ścieżkę dialogową poziom dźwięku ekspresja, którą wkładasz do muzyki może być większa Express muzyka może tu większym stopniu skupiać się na różnych sposobach opowiadania stałej tym zerwała stoły całej, a Lucio, ale jest przejrzałem listy pana prac muzyki, którą pan napisał jest naprawdę imponująca, który Sandra był najważniejszym w karierze, który po najtrudniejsze realizacja Harris czy budować o kursy sam uniósł, kiedy pracujesz na klasykę literatury nad Szekspira jak choćby w przypadku Tytusa musisz wziąć pod uwagę całe spektrum klasycznych filmowych stylizacji ze maja o most w spektrum mowa klasyką, a w między Stars mamy tu przecież muzykę rockową i techno pat są także fragmenty wokalne, a wokół językiem na coraz to ogromne aranżacyjnych miks Ross, ale trzeba zwrócić również uwagę na niełatwy język Szekspira zerwane, przygotowując muzykę do takiego filmu musisz pamiętać o tym, by nie wchodzić muzyką słowa o swoim zadaniem jest wspieranie ścieżki dialogowe współistnienie z taką klasyczną ikoną jak Szekspir uzupełnianie tworzenie tła dla tego języka, który sam w sobie ma unikalną melodie to wielkie wyzwanie i to myślę były moje największe najważniejsze prace, ale tak naprawdę każdy film to zupełnie inne wyzwanie zaułek, a CDI Beda no i 3 i mówię reprezentuje 10, choć ten choroba czy będzie mówił, a co ze ścieżką dźwiękową do filmu wywiad wampira słyszałem, że to była krótka praca załogi trwała tu 2 tygodnie disco otwiera mienie 33 ,5 tygodnia Compo człowiek, który pisał muzykę do tego filmu rozstał się związała się ubrać nie został zwolniony zysków po prostu poproszono go napisanie w tym samym czasie muzyki wojennej produkcji, ale rzeczywiście miałem tylko 3 ,5 tygodnia na to, żeby napisać swój, ale to był swego rodzaju lub z pracy, ponieważ było mało czasu i pracownicy studia nie mogli już nic zmienić dziś nie mogli wtrącać się do tego co napisałem, ponieważ nie było na to czas cokolwiek napisałem tak musiało już zastosował jeszcze jedno pytanie związane ze ścieżką muzyczną twarde dyski napisał pan i muzykę do filmu fajną fantazyjne spis wyceniony corsa grał pan wcześniej z gry komputerowe z tej serii specjalnie się pan do tego przygotowywał czy pomogła panu bazował położyć na wyobraźnię idzie nie ja nigdy nie grałem w Final fantasy Gucci mogłem bazować tylko na tym co zobaczyła rak to była japońska produkcja, którą wyreżyserował Chiron obu zakazów i spodobała im się moja twórczość zaprosili mnie do współpracy to była po prostu kolejna praca przy ścieżce do filmu odpowiadałem jedynie za muzykę, którą stworzyłem obrazów którymi pokazano DJ wzięty w tył tymi HLA Włoch sporo spora część pana muzycznych prac powstała w kooperacji z reżyserką filmową teatralną, czyli te mieli chciałbym zapytać jak wyglądało państwo pierwsze spotkania, ale ze zwolnienia na filmy za to było w 1980 roku współpracowała wtedy przy filmie plan, gdzie rejsie z Andym Warholu mi w Czarnem Helenki jej mężczyzna był wtedy niemiecki aktor jest ich gov tam za Kris staw gierkach łączy USA za sam Johnny aktor da, a były trzydziesta na Heysel da ją zostawić sobie przedstawieni Christoph powiedział będzie wam się świetnie pracowało, ponieważ oboje oferujecie Gross SMS i Włoch generał były chwile wspólnie pracowaliśmy m. in . przy filmie Frida, jaką pracę trzeba wykonać jakąś dokumentację trzeba zebrać, by napisać muzykę stworzyć tak pięknej niełatwo jednak są trakt, który potem dostaje Oscara polską wołał, że jest tam wisieć w ten świat gołych niesie to były poszukiwania w sobie musi wejść głęboko się zajrzeć do serc zaś musisz spróbować sobie wyobrazić jak trudnej sytuacji była ida w młodości przytrafiła się tragedia przez nią większość życia była przykuta do łóżka PnD 1 LOK 1 na cierpiała była samotna chciałem napisać coś co muzycznie byłoby bardzo kojące, ale przecież w tym samym filmie, kiedy Frida czuje się lepiej próbuje przekroczyć siebie swoją agonię samo cieszyć się życie agen NN zielony z UE są tym celu dlatego do tych fragmentów chciałem napisać coś się energetyczne radosnego inną, a gminą, a ma Josepha, a u nas aborcję technikę i łąk chcieliśmy zapytać warsztaty techniki pracy system twórcą, który wstaje wcześnie bardzo wcześnie rano wtedy zaczyna pisać najmniej, a wtedy górkę to nieprawda zaczynam pracę około północy pisze do siódmej rano, czyli z pewnym Unii ani Orła informuję i czeka pana anioła, który przyjdzie i zainspiruje badaniu prezes Mzyk prezes, a agencyjne wręcz na nie widziałem zagraniu tam musi ufać sobie szukać sobie tego anioła Białas nie wiem dlaczego, ale nie odwiedzili mnie do tej pory URE Genewa wysyp miejsc sam Jerzy OKE dla dobrze ostatnie pytanie jest widzi pani co mu owację na stojąco ktoś nagle zamawia pana imieniu mówi i Oskar wędruje do Elliota co się wtedy czuję do niego rody identyczne DG Wilno nowy 1 czy wiesz to trochę jak dentysta Ludo i cieśli dostajesz Nowaka innej nie czujesz ból co takie uczucie, jakbyś był na lekkim haju, a wiesz, że miliony ludzi na całym świecie patrzą teraz na każdy tworzy proste słuchają każdego słowa z biegiem myśli wtedy może spadną ze schodów co do Sejmu i sęka bat media w forda ster żonę zepsutej Łodzi no my wiosny może przypadkowo ich podczas przemowy sens, ale tak poważnie wiele jest uczucie spełnienia Earth czułem się jak montażyści znaną zajęła, dla których to szansa na to by zostać zauważony sama firma Dyson kończy z gier często bije rakiet na 1 nie jak wielkie gwiazdy BRICS raczej jak ludzie, którzy w tym biznesie grają drugoplanowe role de Fox ZEA to była szansa, by nadzór, że z byśmy Stali się rozpoznawalne finanse nie ma, a Goethe moment, aby wrak na zda, a tę decyzję mocno pobitej i po tych słowach jego detal został informację niezwłocznie musi wracać do studia przypomnijmy tylko, że był to fragment rozmowy z LOT -em Golden dane, które w ubiegłym tygodniu pracował w Alvernia Studios nad nagraniem tele Symphony z polską orkiestrą Aukso zapis naszej rozmowy powinien teraz pojawić się na naszej stronie internetowej w ww tokfm kropke pl kolejna osłona programu krakowskie Przedmieście już za tydzień w środę jak zwykle po czternastej 40 mogę obiecać, że będzie teatralnie teraz już informację w radiu TOK FM po nich godziny szczytu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA