REKLAMA

Brytyjska sportowa limuzyna. Skąd wziął się angielski kot?

Data emisji:
2019-07-05 16:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
33:41 min.
Udostępnij:

Jaguar na początku nie był Jaguarem. Historia tej marki związana jest z SS.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak audycja zmotoryzowani oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry panie Jerzy dzień dobry panu dzień dobry państw w wielkiej Brytanii jesteśmy chwilę po zakończeniu drugiej wojny światowej i oczywiście mówimy o motoryzacji tegoż kraju za nami o coś dość skomplikowana historia łączenia różnych firm motoryzacyjnych no i oczywiście ulubiony samochód Marka pana Jerzego, czyli Rolls-Royce samochód rodzinny jak stwierdziliśmy Rozwiń » tutaj, bo jeździła 1 z najbardziej znanych rodzin na świecie, ale ludzie mogą dla Śląska wożenia pasażerów na lotnisko dla lotnisk ale kto zlecił to, ale należy jeść je mieć to prawda i jak stwierdziliśmy fakty pokazują większość Rolls-Royce ów dawnych czasów tych pierwszych dalej jeździć co jest bardzo ważne to jest bardzo ważne niespotykane w dzisiejszych czasach pozostajemy oczywiście na wyspie na Wielkiej Brytanii no bo jest kilka Marek, których musimy powiedzieć m. in. o tej, której w dzisiejszym odcinku, czyli o jaguarze, który na początku wcale nie był jaguarem tylko inaczej tam trochę nazywała gitarzyście w ogóle sam teraz ślina na zawodnikach tam na końcu na końcu też prawo do różnych spraw mówię, że Brytyjczycy to dno nie mają nic nie mieli, jakiego takiego szczęścia do motoryzacji w tej chwili też sprzedali wszystko co się dało rozwiązać tej marki jeździł po całym świecie, a w wielkiej Brytani Marek praktycznie nie ma, a Jaguar jest własnością koncernu drugiego co do wielkości oba koncerny na świecie innego my w Polsce to rzadkie, choć bywaliśmy, kiedy próbowali prowadzić u nas na nasz rynek swoje samochody osobowe mianowicie to były samochody marki tata pośmialiśmy się, ale bardzo musiał, żebyśmy osiągnęli takie sukcesja firma tata ja byłem w Indiach wie pan, że ta jest wszędzie ta data i to nie tylko jeśli chodzi o motoryzacji, ale i telewizory i sprzęt AGD i t d. pełnej no tak tak jakby w każdy kraj jest firma na poziomie wbre w pozorom tego wbrew temu co się u nas mówi mój kolega kupił tatę to zawsze, mówi że jelita tatą mamą i brakach leków wizyta ta może mamy tak w każdym razie tata jest właścicielem marki co chyba nie cieszy Anglików marki Jaguar Marka rozpoczynała tak jak dużo Marek brytyjski jakoś tak się ułożyło, że 2 panów przeważnie tak było z siostrą ojcem tak było też kilkoma innymi markami tak było z jaguarem na początku oczywiście tej nazwy nie było 2 im to byli miłośnicy motocykli młodzi w modę chłopaki, bo 1 nazwał się Julia mając na 20 lat raptem drugi troszeczkę starszy ja to byli 2 panowie byli William, czyli 2 Janowie bili 2 panowie mi o łącznej miał 30 lat był inżynierem łącznej natomiast Julia mając na taki młodziutki chłopak który, których druk miał dość bogatego tatusia to oni zaczęli od kapitału do ZUS mieli dostali 1000 funtów musieli coś z tym zrobić to było za mało, żeby np. wybudować fabrykę jakąś związaną z motoryzacją, ale znowu wystarczająco, żeby coś w ogóle w tej motoryzacji robi oni wynajęli wynajęli budynek i ten budynek to było wszystko miejscowości Blackpool wagi ten budynek na okres kryty zdaje się nazywał się z wolą i oni nazwali słoną coach Building kampanii, czyli taka firma, która buduje kortów tak po angielsku potem szykuje się bało solą Side Car Company i robili kosztu za dużo powiedziano na początku robili wózki boczne napraw i do tego jakiś naprawy blacharskie tam malowali też jak takie liftingu też nie nazwali dzisiaj go to taki zakład mechaniczny coś takiego wygląda tak jak zaś zbliżyć jak bardzo, ale stwierdzili to za nic nie wychodziło i 1900, bo założył 1906 drugi roku, a kilka lat później 5 lat później zbudowali też nie swój samochód, ale po prostu w swoim stylu firmy firmowy samochód przyrody przerobili inny samochód Austina auto z Jelenia nie mówiłem i kilka odcinków temu był taki sam taka angielska wersja samochodu dla ludu tak jak garbusa zrobili Niemcy jak Reno i citroen robili swoje strony przede wszystkim zrobili swoje samochody dla ludu tak tutaj Anglicy zrobili Austina Syrena i właśnie Lajos i łącznej zaczęli budować przebudowywać przemalować samochodu tam do silnika to za dużo nie brali natomiast dawali przede wszystkim tak jaskrawy dwukolorowy taki takie malowanie, bo wtedy bardzo modne są to by to było właśnie przeznaczony dla aut drugi dwukolorowe malowania to tylko te drogi, ponieważ dwukolorowe ma malowanie wymaga jakiegoś nakładu wobec tego przeważnie tylko czasu pracy tak, ale to tylko drogie auta jej właściciele drogich aut mogli sobie na to pozwolić oni malowali małe tanie auta na 2 kolory co sprawiało, że ten kabriolet, bo przeważnie bali się kabriolety wygląda jak drogie auto do tego jeszcze jak na auto było z dachem budowa dodawali trzeci kolor, więc samo miał 3 kolory używa dużo wkładali stawek aluminiowych i to wszystko sprawiało wrażenie, że taki samochód wyglądał, jakby był innego świata niemalże mimo, że to poczciwy auto Austin Seven to ludzie chętnie te samochody i właśnie Unii kupowali, czyli zmienioną wersję samochodu Austin, ale moce przerobowe były niewielkie, czyli mieli samochód luksusowy, ale dla ludów tak, ale czynami tak odwołany, bo to dziś tak się na razie nic zagwarantować, że nie wiadomo, że ich klientami byli już byli ludzie młodzi, bo starsi to raczej czymś takim nie zajmować, ale młodzież ta młodzież była taka sama wtedy jakiś teraz byłem na w Kielcach byłem reprezentowała muzeum techniki na bardzo fajny zresztą Radomski klasyki zorganizowały taki lot klasyków no i tam były samochody tuningowane spojrzałem, jaki jest wiek ludzi, które są właścicielami tuningowane samochody komentowali między dwudziestką trzydziestką niewielu jest panu tak Miedź jest Barter jest kłopot jest to nikogo nie my z bratem lanosa dominowaliśmy ale, toteż była też nocach, a nawet właśnie, bo dekadę temu co to oznacza, jakie są tak dochodzi pomiędzy nimi można ludzi wszyscy z tego wyróżnić no tak skoro teraz nie ma nikogo, kto po czterdziestym oni na pewno są jak i nie zauważyłem, ale większość jednak ludziom no ale pani, że to w takim razie jak, kiedy jak nie właśnie w tej młodości to robić, a nie rynkowa swojego malucha nie nie, bo pan tam dodawał nie próbował, a dodałem, a widzi, ale mam się pan ligowca jedno jest dobry parada pisała takim naborze, bo taki napis miał, gdy dorosnę zostanę mercedesem mówi o atak był w książeczce to taka była dla dzieci książeczka samochody tam stał właśnie Mercedes stała Warszawa pośrodku maluszek dar nasi też tam właśnie napis, że jak dorosnę chcę być Mercedes oby tak nie da się nie stało zwracamy na wiele warunków dla tego powiedzieć że, czyli co oni robią ci 2 panowie robią tylko właśnie ten tuning, ale z dwudziestym dziewiąty roku to wszystko są lata dwudzieste zdecydowali, że zrobią dla siebie samo i oni zrobili elegancki dwumiejscowe takich luster tutaj naprawdę zrobili go na to kto to pięknie wyposażony samochód tutaj nie zauważy wszystkie swoje siły umiejętności i to co nabyli doświadczenia złożyli ten samochód ten samochód wyglądał rewelacyjnie n p . z tego co się dzieje tam doczytał w angielskich angielskiej wersji prasie, że tam było wnętrze zrobione z drewna Jaworowego jak drewno da proszę drogie drogie drewno, które musieli sprowadzać i to drewno polerowany drewno jaworowe wyglądało imponująco naprawdę samochód nazywał się standard wolał nowo tak jak Jasło to była nazwa tego tego budynku i ten samochód wyglądał naprawdę imponujące co się stało okazało się, że ludzie byli zainteresowani, żeby oni takie samochody oni takie samochody kupować, nawet jeżeli mamy coś co znosi złote jaja no, dlaczego z tego nie wykorzystać tego nie z tego skorzystać już zaczęli zdecydowali się, że będą robili te samochody w tym, że nie zrobili dużo, bo tam około 150 sztuk dysponują bardzo cenne dzisiaj samochody i oni budowali te silniki z dosyć potężnym jest moc samochody dosyć potężnym silnikiem o 70 coli mechanicznych było dużo jak na tamte na tamte czasy on nie był taki szybki, bo miał 125 km na godzinę to już nie była jakaś rewelacyjna prędkość na przełom lat dwudziestych trzydziestych, ale rewelacyjny miał stosunek ceny doblo, dlatego że oni dysponowali stosunkowo tanio jak na wygląd tak jak powiedziano drewno jaworowe dzięki zrobiono zdobiony kazał wyglądał imponująco znajdował po prostu znajdował, aby nabywców to budowali albo wersję coupé to był wersję dwudniowe 2 dwuosobowej dwudniowe czasami czteroosobowe z niewielkimi siedzeniami z tyłu albo budowali też za chwilę potem budować sadami jak wyglądał sadami i Senat wygląda pożyczka akcji trujące 11 awans tamten pierwszy przed innym, ale miał bardzo bardzo długi przód buda powiedzmy taka sama jako ten trud strasznie długi Pięta tak jak cała deska rozdzielcza, gdzie po stronie kierowcy taki olbrzymi prędkościomierz ani jako klub ten z prędkością w mini lub dzieci jadą tak lubię wiedzieć ile ja to wie pan tu też z tamtych starych czasów, gdzie czerwona flaga chyba żaden nie ulegają zegar do nagrania z parkiem przyjadą tak tak tak tak to prawda to prawda na czas tak no to samochody nawet gdy udało, ale dochód, jaki rozbieżności między 2 panami i łącznej odszedł natomiast jeśli nowi udziałowcy i wtedy zmieniono nazwy, ponieważ nie mogli używać tej nazwy słowo Said Kompany albo wole oko bili kampanii wobec tego nazwali firmę, która funkcjonowała 2004 . roku, która dała się SS wykorzystali nas, by te 2 słowa z wolą Said SA SK limit limit SS tak zwrócił na to uwagę SS to najlepsza drugą wojną szanowane, bo to jest ważny zaraz do tego dojdziemy to było przed drugą wojnę to samochody i taka to była Marka po prostu SS Karl Cars Limited, więc te samochody co prawda sprzedawano też, bo zbudowano i kilka modeli, które nazwano Jaguar, ale to nie była nazwa całej firmy całego modelu modelu modeli poszczególnych był, ponieważ tamten z modelki panowie 2 razem robili co powiedziała 150 tu powstał tam siedzą SS 1 wobec tego tutaj niewiele zmieniony model nazwano SS z tą jego produkowano 3005 . roku to był pierwszy na świecie samochód, który miał nazwy jak jako model po prostu Jaguar i biały duży silnik tak jak powiedział podobno do tamtego nawet mocniejszy, bo tutaj tam było 2 ,5 l tutaj powiększyli rozmieścili rozwiesili trochę innej osiągnęli 100 koni mechanicznych w ręku 150 głodu to już naprawdę był tak, a wiemy, dlaczego nazwali akurat Jaguar jaguarem przez pomoc właśnie m. in. przez prędkość zawiązania zaraz do tego dojdzie rok dobrze, bo to, bo to zaraz, bo to jest oddziela też tak Lajosa dają za pomysł zaraz do tego dojdziemy silnik tak jak powiedziała miał tam około 100100 koni mechanicznych prędkość 13 ,5 osiąga setkę, więc to był bardzo dobry wynik to był bardzo dobry rezultat no lepszy niż powiedzmy wiaty są właśnie 5 czy polonezy nasze, które się, jakie pojawiły na rynku i tam były 4 biegi co stanowi pewien ukończona Amerykanów już Amerykanie zaczęli produkować pierwsze samo samochody 4 biegami i tutaj i coraz częściej na rynku europejskim pojawiały pojawiały się samochody te obiegowe na początku jako modele sportowe, bo użytkowych samochodach, które biegnie był powszechny w tym czasie po prostu były samochody czy w jego jasne natomiast już były 4 biegi duże koła 18 cali są takie koła trafił tylko urosły i 18, toteż dziś nawet go inaczej wyglądały taką ramadan ładnie ładnie wyglądały bezprawie piękny śpiew no tak to ma pan rację rzeczywiście ładnie wygląda potem nawet 1 silnik powiększono, dlatego że on miał potem pół litra moc 25 koni mechanicznych i rozpędzał się do setki niewiele ponad 9 sekund, więc to był 1 najbardziej no odrębnych samochodów w tamtym czasie, jaką wygląda w ogóle niektórzy uznawali, bo warto im powie parę zdań SS to powtarzam, że państwa SS 100, który jako pierwszy miał nazwę Jaguar zresztą niektóre modele po raz pierwszy otrzymał tę figurkę kota w dwudziestą właśnie, dlaczego kota, dlatego że lejąc to jest 1 z tych 2 panów, który powiedział na początku Janas chciał, żeby samochód miał wrażenie, jakby rwał się do obiegu on powiedział dokładnie w ten sposób, że Look 1 ta figurka musi być Looking lekko Gar sza od owe sens i światowe Defense, czyli tak wysilony składki, jaka jest wyrzucony wprost z klatki i Center wystartował targi startowały do tego najbardziej nadawała figura nie do kota nie do końca, bo zawód kotem tak jak dużo lepiej wygląda jak też zgodę, ale zawsze jednak, ale w tym duże kota w dużym krajem nagie kobiece salony klatki tak miało być w miarę jak tak miało właśnie wyglądać i właśnie ten samochód SS 100 jego takie modele miały tę figurkę tak jak Rolls-Royce prawda miał swoją figurkę różne modele miały swoje lub z Pelikanem przez amerykańskie samochody jeździły, a tutaj mamy do czynienia właśnie Scottem wystrzelonym w ustalonym z klatki samochód jak wygląda na dworze było dwuosobowe to bardzo niski samochód przez prawie ponad więcej połowę długości maski tam był silnik, czyli kabina zajmowała mi połowy długości silnik rzędowy sześciocylindrowy wrzeszczeli musiało się musiał, ale miejscowe, ale wszystko dla miasta wg 1 silnik nie wiem czy to celowy zabieg bardzo małe drzwiczki i małe dziczki tak na charakterystyczne dla końca lat dwudziestych początku lat jest one były górnej prawej była taka ulga to znaczy one w dół troszeczkę takie zrobienie tak jak w żłobie nie tak przez to środkowej będzie, gdyby naprawdę niewielkie za to był dosyć szeroki punkt progi były też modne w latach dwudziestych jest w latach trzydziestych ja mam swoją teorię na ten temat, ale proszę kończyć drogi wtedy Dawid ryski progu miał odwagę garbów, które ma dzisiaj nawet model, który został zbudowany jako odwagę bito też tam coś limitu i emituje imituje próg, ale te progi bardzo modne przez, ale co z kolei progi zabiera dużo miejsca przez co robi się bardzo wąska kabina w takim przypadku rzeczywiście kabina była dość wąska i świat jej dzielenia były blisko siebie to nie tylko siedzenia były blisko siebie, bo światła z przodu samochodu też były bardzo blisko siebie były, ponieważ dał musiały dać miejsce ogromnym błotników błotnik wtedy były modne i one prowadziły z całą wzdłuż landu one tam miały próg właśnie próg i również wielu stron, bo nie ma tak wyglądały tamte samochody i to były takie charakterystyczne charakterystyczne to szybko bowiem swojej teorii takiej na temat tych szerokich szerokich progów, które były bardzo popularne kojarzy pan na pewno z zdjęcia samochodów i zdjęcia właścicieli tych samochodów i oni zawsze tą nogę tak trzymają na ten rok dniach mam teorię, że to było specjalnie pod zdjęcia robi on 14 na przyszłość chcę, żeby można było tak w takie zdjęcie roku zwiększyła także drogi były o to, żeby tam kuferek zamocować, bo samochody miały bagażnik w latach dwudziestych były bardzo popularne jako bagażnik nawet ostrożnie swoich modelach stawiamy tam były takie oferty, do których wkładano różne rzeczy co do tego samochodu była szyba, która dzielona nie właśnie języka ona nie była dzielona attaché, a to była 1 wspólna chyba dla obojga, ale tę szybę, jeżeli chciał się osiągnąć większą prędkość należało położyć, ponieważ tam zbyt duży opór poza tym groziła po prostu wyrwaniem szyba zatem przy prędkości powyżej 100 km / h tę prędkość tym szyby kładziono, ale wtedy zostawały takie 2 małe szybki to był zielony szybki osiąga takie malutkie i były, bo bez ciebie nie dałoby się tym, że to było takie malutkie szybki wtedy jeszcze stawiało te małe i samochód miał dużo mniejsze opory opory powietrza to tak wygląda mniej więcej w samochód i ten samochód produkowano właśnie do czasów wybuchu drugiej wojny światowej także w przed wojną były samochody proszę państwa marki SS, a po wojnie, bo w czasie wojny firma produkowała rzuciła do tych przyczepy, jaki tam do do motocykli naczepę takich rzeczy samochodów nie mogli produkować, bo nie wolno było po prostu się wojny produkować natomiast po wojnie zrezygnowano wiadomo musieli szanować uznawać tej nazwy no no tutaj pakowania folia tak jest powiem w ten sposób w przeciwieństwie do SS nazwa Jaguar ma charakter odróżniający i nie może być połączona ani pomylą ona z żadną podobną nazwą zagraniczną podobna do zakresu wiadomo chodziło SS, bo jednak ISS w niektórych krajach ludzie nie wiedzą to jest Amerykanów zapytać nie będą mieli pojęcia, ale w Lisewie Anglicy wiedzą dlatego zanim jednak drugi w światowej, bo w Ameryce nie było SS wypłat, a na wariata było 2 minut, ale bliżej do Europy, gdzie już zaraz przy sąsiadach, która była rola agencji mieli dość zimno znaczący udział drugiej wojny światowej tam sporo filmów w historii dzieci uczą i SOS zjedzą, a szczególnie może teraz mniej, ale na pewno było to wiadomo w latach czterdziestych na początku lat samo tak inaczej nie mógł być produkowane, dlatego że lata, których 54647 jak mówiłem o tym, wali jak w wielu krajach Europy Europy Liza rany czy to było do doku bywać ciągle co prawda była w znacznym stopniu zniszczona nie tak jak Francja, bo Angielką mogła być zbombardowana, ale też bombardowania skupiły się na innych miejscowościach na moment na dnie Blackpool już nie do końca, więc jest, ale jednak, aby troszeczkę tutaj no po to, wszystko zebrać do kupy były zakazy niewolno było robić szybkich samochodów benzyna proszę państwa benzyna paliwo nie było na to, że przekona Aston Martin później problemy były bez zna tylko 72 no nie można było mocniejsze no to do silników Astona Martina to pasowało i jak nie pasował, więc dochodzi też silniki samochody musiały być mały stopień sprężania miały gorsze osiągi no tak to najwięcej mniej więcej wyglądało, ale jednak udało się wypuścić nie tylko chcę powiedzieć co całkiem logiczne było przejście do nas Jaguar skoro ostatni tylną modelem przed drugą wojną światową był właśnie jak no ale ona w dodatku nie zarezerwowano nie tam opłacono, w jakich tych wszystkich procedurach nazwa była wolna można było spokojnie wykorzystać, a poza tym kojarzyła się w jaki sposób starą, a myśli ma myśli pan że, gdyby nie było SS niemieckiego to by do tej pory Jaguar wraca już niema etatu, aby dobrze pali to miała płyta taka sytuacja w handlu, a to tak myślałam o duże muszę koniecznie powiedz proszę państwa, gdyby nie Hitler nie mielibyśmy jaguara in w sensie ma przynajmniej tyle, aby ta nazwy tak wszyscy mówią że, gdyby Hitler nie mieliśmy przewagę nad to prawda, ale może państwo zaś komuś, kto tak powie zripostował, owszem, ale, gdyby Hitler nie byłoby to Jaguar Jaguar, bo Hitler dał nam SS prawda, a z tym sztafetę jak nazwał nie pamięta szos tapetę chyba no, a ta nazwa była na tyle obrzydliwe dla wszystkich ze słowa SS w lesie kojarzyło i dzięki temu mamy samochód marki jak dobrze dobrze pani, a zatem co to dla nas Radia dla firmy motoryzacyjnej SS tak już oczywiście abstrahując od no gdzie jest tutaj do Paryża dlatego, żebyśmy się przyzwyczaili a kto myśli ABW Zobacz co dla nas problemem była jednak strachu, żeby widz za naga prawda istnieje system zyskały była była jakaś taki 1 to bym ja chcę ja, ale uwaga SS jako takie do sportowego samochodu brzmiałoby dobrze, bo często okulary słoneczne resort ZBiLK DAX i nie byłoby złe zdanie, ale jak Oracle przez całą pewnością wydawała zdecydowanie za broń jak jeździ SS nie reaguje na naprawę mojemu tacie byłem jak działa na dobrze no jest koniec z nowej wojny mają swój samochód Anglicy mają samochód już, który uznawany za naprawdę ładny elegancki i pojawia się Jagła i ska 120 tutaj taka taka rzecz oznaczeń i 128 oni przez PL przez podatkową jaguary Pizy na numerację dawaj chyba jedyna firma na świecie, bo nie z nami, bo wszystkich firm dawała albo od pojemności silnika albo jakiś tam kolejny model tak dalej na trasie dawali od prędkości Milak wydarzenia czasem do 120 lista 20 po fatygował się, żeby obejrzeć 193 km na godzinę, więc samochód taką prędkością miał jej i rzeczywiście były wersje nawet jeździły szybciej, jeżeli państwo poszukać jakichś źródłach internetowych to się do pytań np. że ten samochód miał bardzo nowatorskie topienie błotników w karoserię, że nie miały tylko dzieli to co mówi prok w ogóle nie miał tak to co mówili panie Krzysztofie, że te błotniki dawniej były tak dalej pożyczać, a to nie było wcale nowatorskie zamach był kapitalny był naprawdę silnymi bardzo podobał, ale akurat nie mogę zgodzić z tymi szczególnie tak bardzo znane nasze kompendium wiedzy, do którego wszyscy zaglądamy Odra tam jest napisane, że to było bardzo nowoczesny nie błotniki wtopione karoseria proszę państwa pojawiło się już przed drugą wojnę światową w latach 2 jest mało tego w Polsce zaprojektowaliśmy tak samochodu lub sport i zostali samochód sportowy tylko samochód o zacięciu powiedzmy jakimś tam może niewielkim sportowe to musimy wojna lub podobnej to była limuzyna podróży na atak jest ekskluzywna limuzyna prawo mówiliśmy nie ważne na pewno mówiliśmy już lub sport utopione w Tatrach odwagę przecież to wszystko były samochody Amerykanie Korda robili fordy Żółtowski samochodów miało to miało dzielnych oddzielnych sławetna spełniono też przecież grali jeszcze to wszystko było połączone 1 z nich jest tutaj nie było nie było nic nowoczesnego, ale miał piękny profil do pani ofertę profili bardzo podoba, chociaż był jeszcze samą innych jest bardziej podobał mianowicie tutaj były tak jak to wygląda, jakbyśmy patrzyli na tego jaguara i kastą 20, czyli de facto pierwszego jaguara oni bardzo wysokie koła z przodu potem ta linia, bo błotniki może były topione to jednak one miały swój udział Italia długo długo długo powoli schodziła zniżał się do kabiny pod kabiną była najmniejszym najniższym punkcie i potem nagle wskakiwał do góry na nadkola tylnych tak była to piękna sylwetka rasowa samochodu sportowego te koła tylne to wyglądało to rzecz, jakby były leczone wręcz tak, ale takie schowane zgodnie z tak daleko tym samochód miał niesamowity rozstaw osi to sobie pozwolił ją obliczyć proszę państwa stosunek zostało 8060 co to znaczy i po wielkie państwo samochodach rozstaw osi przez długą pełną samochodu wtedy będzie mieli wiele wiedzieli jak jest równy rozstaw osi dlatego ważne, że on decyduje o ilości miejsca w środku, bo tego nie da przeskoczyć jedzenia muszą się zmieścić między osiami ani dłużni mazda nie możemy za bardzo długie brzmiał krótki rozstaw osi to będzie jasny w środku no, chyba że będziemy w rządku sieć no tak nie ma nie ma nie ma miały w tym przypadku musi to jest ważne i tak jak pan Jacek, kiedy zobaczyłem jak samochody mają w tej chwili najbliższe dostawy 8 mają samochody powiedzmy i toyotę Yaris ma bardzo korzystny i Kia venga ma bardzo korzystne rozstaw osi natomiast wszystkie samochody w tej chwili już mają powyżej 06 Yaris węgla mają 065 średniej tak między 06264 wjazd 25 miał 150059 po sobie starsze samochody starsze miały gorszy rozdawali to było 05 ileś tam natomiast tym przypadku mamy 063 test oraz stosunek rozstawu osi, który nie odbiega od dzisiejszych samochodów zatem ten samochód naprawdę kapitalnie zrobiony i rzeczywiście miał piękną ładną sylwetkę daleko rośliny rozwiniętymi kołami na początku zbudowano 240 egzemplarzy tego one wszystkie były robione ze stawkami aluminiowymi no jakoś lubili 1 taki aluminiowe i to okazało się, że samochód jest ogromne zainteresowanie on został ustawiony na targach lub Londynie ją zdominował pierwsze targi po drugiej wojny światowej to też trzeba powiedzieć to była bardzo ważna wspomnę tak i zdominował talibami o niczym innym nie mówiono wobec tego zdecydowano, że samochód będzie produkowany w większej liczbie w końcu budowanych w sumie 12  000 proszę państwa jak na takie auto sportowe to nie jest nie jest mało jest nawet bardzo dużo, ale po drugiej wojnie światowej po drugiej wojny gazowej takie dopiero ruszała wszystko, by był to de facto najszybszy samochód pasażer inaczej seryjny osobowy i na świecie w tej w tym momencie, bo sportowe były przy takich dostępnym Bijak jako seryjny samochód to sama dla każdego tak jak Register i ska 20120, który potrafi jeździć z prędkością 200 km / h był w tym czasie najszybszym samochodem dlatego zdecydował się na niego np. Clark gęby tą samą, które kupiły jest to euro na reklamy dla Góra dla jaguara nie oszukujmy się large, by kupił ten samochód samochód drugą reklamy złapał wtedy, kiedy wygrał wyścig dla mało dwudziesto czterogodzinnym 1951 to znaczy to była pożyczka zmodernizowanego ja tzw. start, który miał duży większy silnik tam były czy pół litra, chociaż na 4 cylindrach też duet liczyli na ziemi musiały być porządnym tak oni na 220 koni on nawet już prędkością 270 km na godzinę, ale to się sportowy proszę państwa natomiast tylko użytkowy, jeżeli państwa ktoś je zbyć dyskutowali to bardziej się bodajże Jaguar był pierwszym samochodem, który doszedł do 200 km / h jako seryjny użytkowy samochód i swego czasu był najszybszym samochodem na świecie w tym aspekcie większość samochodów Jaguar budowany był jak odwiedzam nadwozie zamknięte 13 to były nadwozia otwarte ktoś robił co druga firma firma poszła za ciosem zdążył jeszcze, że rada bowiem zdążymy, a możemy najwyżej zrobimy mniej co do innych sądów, ale to firma poszła za czasów zbudowała model 140 to wiadomo co oznaczało 40141 tak jest 40 mil na godzinę rok 50 czwarty i co tutaj zrobiła firma firma zdecydowała się, że ten następca będzie tak samo pod każdym względem miał zalety tamtego jaguara, ale będzie bardziej użytkowy to znaczy tutaj do modeli cabrio dodawano lekki dach taki płócienne miał dużo większą przestrzeń na nogi na miejsce nawet dla PiS dla wysoki, bo przesunięto silnik 3 cale do przodu miał tu takie 2 malutkie miejsca już to się zdarzało starych samochodach nawet przedwojennych i dość popularne było po wojnie po zwrocie państwu, ale prawda samochody sportowe reguł jak mają system taki malutki dla ledwo ledwo lato takie było taka klapa o odchyla na tę 1 z minimalnie dla tych nowy Ford akt i ofertą i dla tych cały dzień tutaj normalnie wchodziło albo dla szwagra tak miało już amortyzatory teleskopowe ani ramieniu we mgle był wyżej zawieszony chodziło o to, żeby nie musiał jeździć tylko po gładkiej takich drogach ale gdy wieka czasami na drogę gruntową jest na pokrywie bagażnika o taką dużą czerwoną kartę w minioną i tam napisane zwycięzca Lema 1951 jednak firma musiała się tym chwalić, bo był to powód do dumy no to jeszcze on miał otrzymał co dla państwa może być dziwne tej chwili, że coś takiego ja tu wspominała na świat kierunkowskazy elektryczne kierunkowskazy, które były włączane na desce rozdzielczej i to była w pewnym sensie wtedy nowość jeszcze co ciekawe, że właściciele tych 100 dwudziestej tylko przednie wersji jednak minimum to wali sobie swoje, bo chcieli, bo to była taka charakterystyczna wyróżniających cech tych samochodów, więc na montowali tytułuje swoje swoje kierunkowskazy, żeby też upodobnić do 140 tych budowanych od pięćdziesiątego czwartego roku przez lata zbudowano nie potrafię powiedzieć Miller egzemplarze zbudowano w każdy można je przez lata produkowano kosztowały 12  000 funtów i czyli już nie było znowu takiej świetnej relacji cena do jakości Jaguar zaczną być drogi jak zaczną się cenić już zaczynało robić no a potem wchodził już, ale to jest też to co mówiliśmy, że po drugiej wojnie światowej Brytyjczycy dość szybko doszli do wniosku, że nie będą brani samochodów dla ludu tzw . ma związek oraz tylko właśnie takie dziedziny, ale Bojana mieszają rynku tych samochodów tanie, bo tu sprawy mają Francuzi Niemcy Włosi oni się tą nie będą babrać oni to co panowie z klasą i unik jeżdżą samochodami klasy i oni woleli wejść na rękę jest w tej roli rynku wyższej półki tutaj ten silnik może parę zdań oś silnik, dlatego że jeśli były 190 koni dosyć mocne prawda bardzo moc bardzo mocno, ale co ciekawe miał dość wcześnie moment obrotowy 285 niutonometrów dużo dużo w jej rozumieniu przy obrotach 2 ,51000 co pozy jak sobie moment obrotowy bardzo ważne, abyśmy wszyscy tak patrzą na tę chwilę nie ma, o ile na koniec ile ile przyspieszenie jak i przyspieszenie wyceni niezależna od koni od mocy niezależne od momentu obrotowego nie i teraz, jeżeli ten moment obrotowy uzyskały uzyskiwany wcześniej ten jest niezłe przyspieszenie i tutaj rzeczywiście po raz pierwszy samochody zeszły seryjnie produkowany te masowe zeszły do wartości poniżej 10 sekund do setki tutaj Jaguar uzyskał 9 i 3 do setki seryjny egzemplarz Noto to jest lepiej niż średnia dzisiejsze samochody w Wiśle no tak no tak jest kompaktowe mają tam 10 pół setki 1012 zależy jakiś wielki Szlem, ale mamy takie uśrednione wartości mówi pan ostatnio wydać ostatnie 2 lata temu jeżdżę hondą civic litrowy silnik nas turbinie sprężarce 120 koni z tego wyciągnięte także no ja mam też jamie Lee 21120 goli ma 98 konną tak o nim, ale nigdy nie próbowała to ja po co uważano, więc o to chodzi nigdy nie imponował już ani z piskiem opon oznacza wyprzedanie i naszych przyspieszenie potrzebne proszę państwa przed przyznać trzeba seriale przepis ten ma 9 na liczniku jak musieli przez jedno pasmowa droga ja muszę 90 na 130 szybko skoczyć po to jest potrzebne dobry moment obrotowy i szybkie wskoczenie na trzecim biegu powiedzmy dziewięćdziesiątki do 130, czyli tzw. plastyka silnika to jest pan, bo to jest życie to bezpieczeństwo po prostu to jest najważniejsze tak no i kończymy wracamy do tamtego naszego modelu tam był jeszcze 4 biegi, ale już żłobki można było kupić 5, czyli patrzmy jak szybko i że prawda najpier w zawsze 3 potem tylko sportowy 4 potem nagle 4 już wtedy normalne samochody i wskakuje w opcji 5 wie, że tak Anglicy jeździli potrzebowali tego piątego biegu jak to kiedyś śpiewał 1 z naszych piosenkarzy bodajże budki Suflera to piąty jak w drodze piąty bieg taki przydatne, żeby jak łatwo się jechało przecież tam tych dróg to, czego ten piąty bieg nie zbudowaliście autostrady budowaliśmy planowaliśmy wyjaśniał nam jest już chodziły Anglicy zaczynali dużo zbudowali w tamtym czasie dochodzi do tego, że infrastruktura potrzebna jest tak, ale co ciekawe tutaj jest mamy do czynienia, bo niewielka co prawda seria jaguarów i ska 140 została puszczona z silnikami ze skrzynią biegów automatyczną no tak, bo ciekawe, bo już w stanach Zjednoczonych działano wg stanu Stanów zjednoczonych angielskiej firmy jak zaraz po to, następnie gotowe, bo to czas Marty nie będziemy za to mówiła Marta nie powiem, dlaczego tutaj a gdy UPO oczekuje kłaniali się to na Amerykanów warto być jeszcze czas na to natomiast teraz powiem, więc ten automat był pierwszy na świecie sportowym seryjnie produkowanym automaty natomiast Manual on miał niemoc znana z dnia śniegu i podobno dlatego nikt nie słyszałam, ale tak jak inni opowiadają silnik pięknie brzmiał skrzynia była słyszalna tak jak samochód jechał i dodawał taki piękny silnik jak zawsze zapytam się silniki fiata wersja 55, jakie kilka naprawdę był fajny naprawdę oryginalny jest poloneza późniejsze bony miały inny, że obudowa też dawała radę, ale co ciekawe co ciekawe już powstało troszeczkę mniej samochodów tamtych powstały Jaguar i kastą 20 zostało 12  000, a tych 140 powstało 9 więc, dlaczego 1 jedyny powód jest Otóż przybyła jak ułanowi konkurencja pod postacią de Verva Martina jawi się zaczęło dziś zagrają tak no dobrze to drodzy państwo w poprzednim odcinku mieliśmy ulubiony samochód markę pana Jerzego to podkreślamy Rolls-Royce, a za tydzień usłyszą ulubioną markę drugiego z tych panów, których służyć, czyli mają Aston Martin i tutaj już pan Jerzy nieraz mówił teorię, że ja się wychował na zajęcie będzie dlatego jest to moja odpowiedź na bardzo potwierdza, ale tego nie różni, ale wcale nie GB 2 na nie damy radę 5 podejrzeń podejrzewam, że tak ta szóstka też całkiem nieźle nawiązywała do tej piątki trochę nawet później jeszcze przecież dbs tzw. był no ale to w następnym odcinku w tym kończymy Jaguar skończył jak mówiliśmy na początku tego odcinka w rękach miejskich takich głosów tata Motors coś tam produkuje szczerze mówiąc dawno widziałam jakiegoś nowego ami, ale nie dodał za urwał się Wilna tych angielskich jaguara jakoś tak nie śledzę teraz siedzi zadra w tej chwili przestało mieć trochę inny, ale niewątpliwie w wielkiej Brytanii szybkie luksusowe limuzyny, chociaż na początku robili na Platformie samochodu dla ludu tak mówiliśmy później oczywiście to się zmieniło, jeżeli państwo narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję panie Jerzy dziękuję i Krzysztof Woźniak kłaniamy się Nisko w przyszłym tygodniu tak jak mówiliśmy Aston Martin Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!