REKLAMA

Quantum Trio: "Ciemniejsze brzmienie występuje na płycie "Red Fog"

Data emisji:
2019-07-08 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Czas trwania:
16:42 min.
Udostępnij:

Gośćmi Marty Perchuć- Burzyńskiej są dziś Michał Jan Ciesielski, Kamil Zawiślak i Luis Mora Matus, czyli jazzowy zespół Quantum Trio. Rozmowa dotyczy ich trzeciej płyty "Red Fog" Rozwiń »
Michał Jan Ciesielski: "Wygraliśmy konkurs i mogliśmy w nagrodę nagrać we Włoszech płytę. " Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska w kulturze osobistej dzisiaj jak państwo zdążyli się po pierwszych dźwiękach domyślić będzie jazzowo, a to za sprawą zespołu kładą trio, który zawitał do nas ze swoją najnowszą płytą red fok gośćmi kultury osobistej są dzisiaj członkowie zespołu zemną w studio w Warszawie saksofonista Michał Jan Ciszewski witam serdecznie witam serdecznie i perkusista Luis Mora Matus halową nastąpił on jest Rozwiń » tu są już z nami przez skarb proszę państwa łączy się Kamil Zawiślak, który jest w zespole kontu trio pianistą oczywiście Witajcie serdecznie raz jeszcze czerwona mgła no brzmi dość zagadkowo okładka wygląda delikatnie mówiąc demonicznie czerwone płomienie, z których wyłaniają się czarne odnóża niewiadomego pochodzenia tak to widzę coś co się kryje za to czerwoną mgłą nad czym to jest jakiś pewnego rodzaju koncept nawiązujący do do do podświadomości do tzw. ciemnej części naszej jaźni naszego naszej świadomości podświadomości z naszych snów i jakby do do tej takie ciemniejsze strony naszego życia czemu ta podświadomość to ta muzyka się z tej podświadomości wzięła na płycie gdzieś tam w ogóle myślę, że każda muzyka dziś bierze spod wiadomości, ale tak, że w trakcie w procesie twórczym jak jak pisaliśmy muzykę tamtą płytę to gdzieś tam te idee Jurkowską powiedzmy nicią wąskie nam przyświecały przyświecały wam, bo co wynika z rozmów tak tak jak najbardziej z rozmów też tak właśnie z rozmów, jakie Schleck z lektur właśnie książek i i jakby zainteresowań ostatnich naszych Kamil zgadza się z Michałem zgadza się z Michałem rozmawiasz przez SN w testach w myśl, że też bez czystą taki pierwiastek grozy występuje w naszych płyt oczywiście takich horror jak może takie własne związane ze sfer dosłownie z takim troszkę ciemniejszym mocniejszym brzmieniem i te czerwone mogła też, gdy do tego nawiązuje tak, by do tego troszkę bardziej chłodny, choć chłodno chłodniej Luis UE i picie i są skargi, gdy muzyk Andy album z skały tu no udział ma bliskie im fory forsa ma Rychu, ale ono dla Axy Ano rano, a rok zyskiem jak ja nie byli Maciej Dziennikiem jest bowiem jest źle, gdy prawie albo PiS PIP, gdy kraj wyda skanseny matek co rea lodowe ING PiS jest nocą są w willi PiS Formela jej cenę emisyjną bytuje są czas feministek taktyce koncern baty General łazienkowe łańcuch Dark w, a niedawno media rada najwyższa wypił wczoraj laty państwo nie złożyli osady Kanady od momentu, po której nie na sam pień, ale lubię, gdy trener głodził ekspert centrum czas będą Ewa z rozmysłem wielkim skrócie można powiedzieć Luis twierdzi, że ta muzyka nie jest i nie ma być przerażające na płycie okładkę mu się podoba powiedzcie w takim razie, jaka jest historia tej płyty od strony trochę geograficznej, bo płyta powstawała we włoszech konkret, a powód tego było był konkretny to znaczy tak pod koniec 2017 roku, kiedy w 2013 roku daliśmy się poprzednie płyty duety i pod koniec tego roku wzięliśmy udział w konkursie Jazz Juniors i jak się okazało, że wygraliśmy konkurs 1 z nagród w tym konkursie było nagranie płyty, więc dla nas, bo się okazja żeby, żeby właśnie wydać płytę następną i to wydanie było, jakby we współpracy z włoską wytwórnię emeryt od najmu i pojechaliśmy tam 2 w zakresie na festiwalu we włoszech i przez następne 2 dni nagrywaliśmy płytę, czyli bardzo międzynarodowo się zrobiło, bo Polski saksofonista i pianista czy lińskim perkusistą grającym w Irlandii Holandii właśnie zresztą tych lat jeszcze mam nadzieję rozmawiamy, bo to właśnie Holandia was połączyła nagrali płytę we włoszech włoskie klimaty cokolwiek by to mogło znaczyć powinny być są wyczuwalne na tej płycie czy to miejsce nie miało w ogóle dla bez żadnego znaczenia i nie przełożyło się na warstwę muzyczną chcielibyśmy być dłużej w tych w tych Włoszech żeby, żeby to muzyka, jakby wpływ, że miejsce miał wpły w na muzykę niestety nagraliśmy jako nie za 2 dni, więc sens przyszliśmy student bardziej skupieni na tym, z czym przyjechaliśmy w z Gdańska, bo tam przecież właśnie i i to materia postawą na płytę i myślę, że w czym, że nie czuliśmy, że bardzo Włoch w muzyce też bardzo klimatyzowane pomieszczenia, więc ten upolitycznienie przelewał na Study in właśnie z tym sprawa, jaka jest różnica między nagrywaniem płyty w Polsce we włoszech w zasadzie nie ma większej różnicy to nie wszędzie są klimatyzowane stadiony są klimatyzowane technologie nagranie taka sama mikrofony są podobne jedyne co to możemy powiedzieć tylko, że mieliśmy świetnego realizatora, który też jest m. in. dyrygentem w Operze we włoszech Francesco lubi, który tam myślę, że stąd sporo pomógł na pewno nie przeszkadzał i jakby był otwarty na nasze sugestie dotyczące brzmienia i dotyczące nawet ustawienie mikrofonów, jakby nie nie miał z tym żadnych problemów z państwa rozmawiamy o płycie red fok z płytą do studia Radia TOK FM przyszedł zespół Quantum trio za chwilę wracamy do naszej rozmowy teraz czas na informację w radiu TOK FM dobry wieczór raz jeszcze przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska dzisiaj w kulturze osobistej goście zespół Quantum trio w studiu w Warszawie ze mną saksofonista Michał Jan Ciesielski bitej raz jeszcze i perkusista Louis Mora Matus Helou pianista Kamil Zawiślak łączy się z nami przez Skype, a także jakość tego połączenia staramy się, żeby była jak najlepszy, ale cieszymy się bardzo miło, że jesteś jest jestem tutaj witam wszystkich z Wybrzeża to Wybrzeże Gdańsk, które miasta to jest ważne miejsce dla nas bardzo no tak jak najbardziej to jest miejsce, w którym tworzymy, w którym właściwie wszystko zaczęło zaczęliśmy grać się koncerty, gdzie mamy pracownie no gdzie większość naszej muzyki tak naprawdę powstaje i tam tam mamy naszą taką enklawę oazy, ale to Rotterdam z połączył podobno Rotterdam joint nas o zły duch lotów sta w inne Gdańsk dysponuje dany dzień z głębi Luis ten aspekt tej bali chyba trudno w Grecji ja my BM Kamili, która z najmu ze studenta, zyskując ja ten instant limitem pro -li my bez wojen NDN inne tu dalszym ile wiem jak coś źle ile raj Michałem, gdy mój stary po działami, by Four na tym tle są ceny, a Sejm Delia łatwo Under dała zdrady, ale wyłania umyka Band Nigel de radio znajdzie Jump jedynej w kraju elektów były druga jest w Emden i mój brat kablówkom poseł się z Jana SA Stali co Stalin Rotterdam w swym wyborem na ławie w małej, czyli wielkim skrócie Luis bardzo chciał grać z chłopakami jak usłyszał, że taka możliwość to podskoczył z radą Rzeźnik, a my z nim w rolnictwie kart już inaczej oczywiście też pytaliśmy ludzi zaczyna się ostatni gracz tu była wspólna wspólna wspólna decyzja sympatia tak jest u nas wypada spod agent John z tej sympatii z tej wspólnej decyzji wyrosły 2 płyty teraz mamy trzecią, której dzisiaj w TOK FM rozmawiamy red wok na płycie kompozycje waszego autorstwa, ale już zdążyliśmy się dowiedzieć nieco o tym, że powstawały nie tuż przed nagraniem obrazują, że rozumie, iż takie utwory, które już przez was wcześniej były grane i takty muzycznie przeżyte część swych utworów gdzieś tam staraliśmy się już wypróbować wiadomo przed koncert przed nagraniem koncertowo test jak by proces twórczy też wymaga tego, żeby sprawdzić zresztą w boju, ale nic też kilka utworów gdzieś tam powstał zaraz przed samym graniem przed dniem tydzień przed nagraniem no właśnie to powietrze może trochę o tym, twórczym procesie jak to jak to wygląda jak też dokonuje wyboru utworów na na płytę czy wkładu trio panuje demokracja czy któryś z was ma no takie zdanie, decydując to może bowiem, że tak panuje demokracja i oczywiście jak to w każdej demokracji też panuje czasami anarchia, ale nie żartuje, gdy największym artystą Luis anarchistą Joanna już na kierowcach, że zyskom z konserwatystą jeśli chodzi o muzykę chyba największe zastrzegł wysoki ba wiec demokraty proces w leki czy czuje się w język ja i jest minę rywali Briggsa wie, a Sing usiłują US i sęka ba gdyby, a saun bez chwili coś jest prymat w oryginale co de zły kraj no tu no tu boom for online, a gej i play CERT stają są siły broń co ja, czyli Bring US i chwile agendy nigdy do prezesa kryje się myli dekompozycja zarobili clio 1 dawny 100 HP ba samo, licząc PiS i nagle fok w instancji z klimacie i o prymacie aro w play męża ale gdy spadł, gdy spadają, gdy z legendami blikiem ja wami, a w różnej co jest Zborów i Campbell Soup klient nie wiedzieli o i ten bije w willi, a który moment tak zresztą sam za 2 plejada willi -li fordy moment IR ideały plejady węgli NSR są za auto w play Exalo Lee lody własnej sytuacji, czyli czasami ta muzyka podlega większą improwizację tuż przed nagraniem tak zrozumiałem to znaczy to jest także ciesz utworów po prostu przynosimy już skomponowanych zatem dziwnego, że no albo tam tylko dodajemy, ale podium odejmujemy małe rzeczy część zostawiamy do do wspólnej obróbki, ale tak zawsze jak pracujemy nad utworami to staramy się, żeby to było, jakby na wspólne brzmienie, jakby staram się, żeby ten żeby, żeby nasza muzyka jakby, żeby było nasze brzmienie, aby wynikało z tych utworów żeby, żebyśmy znaleźli wspólne wspólny język właśnie to wasze brzmienia, bo na płycie można powiedzieć że, że wypadkowi znajduje jakiś różnych waszych też muzycznych sympatii, bo gestem ten wspólny mianownik jest taki się wydaje was dość szeroko muzycznie pojmowane są wpływy muzyki rozrywkowej i muzyki filmowej klasycznej to jest wasz trzeci już album tak się zastanawiam czy macie wrażenie, że to wasze brzmienie coraz bardziej się scala kształtuje w jakim kierunku bardziej określonym Kamil może ja właśnie myślę, że wpływ na płytę te brzmienia faktycznie scala i ten twierdząca 4 na naszej poprzedniej płycie można zauważyć taką drogę z 2 kierunkach można w 3 kierunkach polityki akustyczne mamy bardzo akustyczne jazzowe akustycznym mroczne i taki mariaż z pomysłów naszych elektroniką takim bardzo modny model Modern jazzowym można to model oko około z innymi pomysłami, a na tej płycie, jakby za zawarliśmy chyba też taki element, który trochę wcześniej też może nie był aż tak dużo taką energię, którą zawsze słuchać na koncertach, a może mniej na albumach i nie wydają się znasz takie utwory jak też wierzchołkiem, czyli przetrwają np. mają w sobie taką taki pierzasty zaszczyty tym muzyki, którą wykonują zaś na żywo i myślę, że chcą z nich są teraz będzie to determinować myślę nasz Adaś da się poczynania zaczyna się kompozycja, żeby ten pierwiastek energetyczny, gdzie znajdują się tylko na koncertach, ale także żeby, żeby istniał już w zamyśle kompozycji jak od samego początku to jest bardzo to jest bardzo ciekawe co mówisz, bo tak właśnie zastanawiałam wiem że, że kiedyś też o tym, wspomina jeszcze w jakimś wywiadzie, że rzecz, że płyta to jest jednak dla was im dla wszystkich muzyków, ale dla szczególnie zupełnie inny środek wyrazu niż właśnie koncertowanie koncert to jest czyste powietrze dla jazzowej muzyki prawda tek tak jak wy wytworzyć no tak tak ciężko jest jakby za zawrzeć to energię koncertową na płycie płyta jest trochę jak obraz nie da się tego bezpośrednio z Energi przełożyć na taśmy dlatego nos z zawsze staramy się, żeby ta płyta była w jaki sposób na trójwymiarową albo, żeby wyprodukować taki sposób służyć sami zajmujemy produkcję przeważnie, żeby wyprodukować taki sposób, żeby ona, jakby stanowiła też komuś wartość samą w sobie jako płyta to powiedzcie w takim razie rozmawiamy dzisiaj o płycie już niestety będziemy musieli za chwilę kończyć nasze spotkanie, ale zaproście jeśli mogę was prosić na koncerty naszych słuchaczy, bo już niebawem w Olsztynie graczy tak za 2 dni, czyli w środę gramy w Olsztynie olsztyńskie lato artystyczne to 2 później jedziemy do Niemiec za 2 tygodnie gramy w Regensburgu, a we wrześniu ruszamy z trasą koncertową, która prawdopodobnie zacznie się w tym mieście znaczy zacznie się w Trójmieście, a jeszcze szczegóły są dogrywane szczególny koncert uważam, że to, że skończy w Rotterdamie jestem noszący takie najbardziej na dobrze bardzo wam dziękuję za to spotkanie Kamil Zawiślak, który łączył się z nami i dzielnie przez Skypea pianista zespołu Band trio był gościem kultury osobistej dziękuję ci Kamilu bardzo była z nami dziękuję bardzo dziękuję dziękuję wam w studiu saksofonista Michał Jan 10 dziękuję serdecznie perkusista Luis Mora Matus, czyli kłamcą trio ich płyta red fok byli z nami dziękuję państwu bardzo za uwagę do usłyszenia jutra, a teraz czas na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA