REKLAMA

Aston Martin, początki marki Agenta 007

Data emisji:
2019-07-12 16:00
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
22:09 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak i oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani, że dzień dobry panu dobre państwo, gdyby nie był post podcast bylibyśmy na antenie to zaprezentował bym państwu pewien moty w moty w filmowy bardzo dobrze znane myślę wszyscy to ten moty w znają może spróbuje Tender dywidendy dywidendy dywidendę będę Aston Martin Aston Martin zapowiadany przez nas od wielu odcinków w końcu i tak jak powiedzieliśmy nawiązaliśmy do innej Rozwiń » firmy, która produkowała szybkie samochody jaguara pojawiła się właśnie konkurencja w postaci Astona Martina dbs w 2 debel 1 też był też był byłaby była była to by broni można powiedzieć, że to był samochód, gdy był Aston Martin dbs 2 i od tego się zaczęła tak naprawdę historia tej marki zaczęła się znowu mamy 2 panów tak, iż mieliśmy przejadła, że ostatnio mogliśmy rozstawić była jak zwykle tutaj mamy Lionela Martina i Roberta forda Alan Martin pochodzi z bardzo bogatej rodziny zawsze uwielbia ścigać na rowerach ścigał jego rówieśnik obydwaj byli urodzeni tam w latach osiemdziesiątych dziewiętnastego wieku i tańca dokładnie, kiedy Robert Bedford dół z kolei inżynier starszy i oni sprzedawali auta Singer Singer to była taka popularna Marka to dowód troszeczkę podobne początki do o jaguara i znowu tego Singera ulepsza -li do wyścigów, ale wcale do wyścigów takich lokali o mieszkali w pobliżu takiej wioski, a stąd kliknąć na lata więzienia i tam były wyścigi Aston Clinton Hill Klein na taką górę siebie dały to było pod górę tam te wyścigi lokalny, chociaż cieszyły się dobrą renomą, bo przyjeżdżali ludzie z Promienia, jaki wspomnienia kilkudziesięciu kilometrów z okolicy i okazało się, że te Singer ulepszone przez Martina i mam forda no wszystko po zerwał tak znów wygrywały najlepiej zrobiony rzeczywiście spis sprawował się rewelacyjnie i dlatego żona żona Martina zaczęła namawiać, żeby zaczął produkt, żeby sami zaczęli produkować, jaki samochód wyścigowy skoro potrafią tak świetnie zmienili ustawić silniki wobec tego niech sami coś zrobią i uparła się, żeby ten samochód nazywał się na, a mówi musu, jaką będzie nas wolna, a to będzie pierwszy we wszystkich tam jakieś spisach lista klasyfikacja i t d. koniecznie musi być na samochód ma miał nazwać Martin manganu tak Martina Marcin ale, ponieważ tak ma rację Martin miał najmniej Lionel, czyli na el wobec tego teraz ramiona Warner jeszcze gorzej, więc tu zrobić, ale twierdzili, że przecież mieszkają koło wsi Aston Clinton wobec tego i tam wygrywają ciągle na nich nazwa stąd dla organu w końcu BAM Ford, ale SNB no tak, a nie, ale z UE, a nieba, bo nie, dlatego że oni zaczynali tam troszeczkę tak pierwszy przegrał ich użycie i żona Marina, choć na murach ani szybę forda kobiety tak i tam pierwszy wkrótce zaczną grać Martin i dlatego samotni nazwał się Martin chodziło literkę, a nazwał się Aston Martin już 1914 roku zbudowali taki dwumiejscowy samochód tym w wygląda jak większość tamtego okresu takie odłogiem szkoły, bo one tak często były sportowe samochody stół tak zmierzający od łąki miały tam był silnik czterocylindrowy niecałe 1,5 l rozpędza się troszeczkę powyżej 100 km / h, ale nie chodzi o to chodziło o to, żeby on miał siłę pod górę podejrzeń, bo to były górskie wyścigi, choć ranga nie jest krajem górzystym, ale to akurat tak wyszło no i rzeczywiście ten samochód wygrywał wszystko wyłożyć wszystkie wyścigi to nie tylko ten wyścig Aston Clinton Hill plan, ale o w okolicy lista jeździł i zostawiał tyle samochody nawet do tam 4 półlitrowe duże samochody 4 półlitrowe on ME z silnikiem 14 l no to to muszą być naprawdę rewelacyjny i znowu ta sama sytuacja z jaguarem znaczy samochodem SS wtedy tej zaczynają się chętna na zakup takich samochodów i samochody są sprzedawane sprzedają je, ale firma nie do końca sobie radziła tam właśnie zaczęły się kłótnie BAM Ford odszedł firma nie radziła sobie z tym, żeby pogodzić ceny produkcji z odpowiednią cenę, żeby sprzedawać tak naprawdę firma przynosiła bardzo niewielkie zyski w końcu oni obydwaj się zniechęcili zwyczajnie się zniechęcili, a początki mieli naprawdę rewelacyjny, bo po pierwsze, samochód wygrywa po drugie, po tuż po pierwszej wojny światowej zaczął pomagać im pan korzenie tutaj pewne ta rola, bo napoje lub Zborowski można palić Louis Zborowski pan Borowski to był to był 1 Radia najbogatszych młodych kawalerów do wzięcia Wandy swego czasu na playboy playboy tak tak miał tatusia Ano szlachcica Polaka, ale tak bardzo rozsądnie się ożenił miał żonę Amerykankę, która z kolei miała duże pieniądze nie wiem czy była znacznie, ale natychmiast lekarstwo mamy pieniądze, więc chłopak był naprawdę partią do wzięcia i w momencie, kiedy jego ojcu, który był też miłośnikiem wszelkiego rodzaju jak i takich wyścigów tak zginął wyścigu znów Borowski też też zginął w wyścigu go parę lat później jako młody chłopak właśnie 5 lat wydaje się miał no każdy musiał Zborowski pasjonował się szybkimi samochodami osób upatrzył tego Aston Martina to jest taka firma, która ma potencjał i zaczął im pomagać rzeczywiście niedużo pomagały samochody jakoś tam się sprzedawały, ale po tym, jak Zborowski zginął dwudziestym piąty roku to wszystko zaczęło chodzić nad i Aston Martin zwyczajnie sobie nie radził samochody ja nie, bo one były produkowane one tam jakieś miejsce wyścig wygrywał, ale nie było to co oczekiwano dwudziestym ósmy roku w ogóle nie było ani Martina ani ani mam forda oni obydwaj odeszli zrezygnowali z tego firma była nierentowna sprzedane dwudziestym ósmy roku tam coś produkowano nawet jak raz się udało wygrać dwudziesto czterogodzinnym jeśli plama, ale produkcja nie przekraczała 150 samochodów rocznie to niebyła jakaś Marka ona była bardzo znaną tak naprawdę i w momencie, kiedy Anglia chodziła drugą wojną światową to już o jaguary się od modelu SS nawet jak władzę, bo jedyny w ten model akurat najbardziej znany miał nazwał Jaguar mówiło się oczywiście ono w strojach mówiło się o różnych innych samochodach w organach nie w organach innych samochodach nawet sportowych, ale o Aston Martin tak naprawdę proszę państwa nie ta firma była prawie prawie nieznana przechodziłem do szkoły tam wygrywała niektóre wyścigi, ale w 1940 siódmy roku jak to dzisiaj firmy mówi nastąpiła era Brauna i tutaj wchodzi do gry pewien pan, który nazywał się David Braun niektóre państwa nie interesując się mieć interes mniej interesujących się motoryzacją bardziej rolnictwem wiedzą David brakuje mi się z ciągnikami tak, która jest miastem jak na koneksje powiązania z Ursusem Fergusonem i t d. jedno to był biznes rodzinny, dlatego że Dziady już 1800 sześćdziesiątym roku założył David Brand Limited firmę, która produkowała skrzynie biegów i zaczęła produkować NIK dotyczą NIK jak Jan produkują dziś natomiast daje Broniarek, a wnuk Davida Brauna też na zawsze David Bailey brał u, kto tego bakcyla interesował się pierwsze samochody są zaprojektował jak na 17 lat i to nie tylko cały samochód wygląda, bo to jest najłatwiej zaprojektować, ale sam zaprojektował cały silniki skrzynie biegów także także tutaj było to naprawdę nie lada osiągnięcie i teraz trzeba wziąć tylko 1 literę z imienia i nazwiska i będziemy wiedzieć czy będzie każdy domyśla zgadza się debat działo oczywiście David g tak naprawdę on jej przeciwnicy Zborowskiego Zborowski pasjonowała Martinem narody Aston Martin jeszcze miała sukcesy na tym w latach dwudziestych już prawie żadnych pod koniec lat dwudziestych dla dla 38 radnych i gdyby nie znał tej marki lot nie zna my marki Aston Martin to nasze morze dziwi co nas może dziwić, bo to jest końcu człowiek najbardziej kojarzony z marką Aston Martin on przeczytał w Gazecie coś takiego jak coś takiego jest firma się sprzedaje nie wierzę w 2 i tylko, że firma sprzedaje się, że do do zdarzeń tak do wzięcia do kupienia willa Mewa widzi pan panie Jerzy siła mediów to jest to znaczyło coś tak tym, że najciekawsze, że on uważał, że wykupił tego Aston Martina to osoby nie poradzi musi coś dokupić żeby, żeby ta firma zaczęła funkcjonować ją zaraz potem kupił wagony no to znana brytyjska firma była i jest za błędy zapłaci znacznie więcej niż za normalną marne nie pamiętam jak tam były REGON wykupił za 5000 funtów, ale Astona Martina nie pamiętam ile, ale na pewno tanio coś co szkoła tam 15  000 chyba jedno w każdym razie te 2 firmy bądź został Aston Martin dla Bonda i dopiero zaczęła się produkcja samochodów derbowe, bo sobie zażyczyć, żeby jego 2 literki poniekąd słusznie bardzo dobrze nie chciał zmieniać nazwy prawda jest nie zmienił się za młody firma zmieniła się nawet brał tylko nazwał nadal Aston Martin to taki uprzedni szacunek, ale chciał jak i sposób tam się pamięta wobec tego zażyczy sobie, żeby były te literki, gdyby powstał nr De bby 1, który tak jak to pan stwierdził możemy tylko powiedziałoby, że był tak, chociaż właściwie on mało znaczący, bo jego w ogóle powstało niewiele jak nie pamiętam 1520 stopni pamiętam dokładnie tam miał silnik prawie 100 konny, ale jednak wygrał jakiś tam rajdy, bo wygrał zdaje się 24 spadł trzeci jak mówiliśmy kiedyś w tych rajdach jadą tam przy okazji jakiś tam samochodu, żeby Lema był prawda ten włoski na 1000 km i był belgijski 24 pakiet trzeba było zrobić to okrążenia wita samochód wygrał dzisiaj tak mówimy wyjątkowo po panu szczerze państwowym pan uwielbia Aston Martin pan się podobają Aston Martin ja nie do końca jestem przekonany co do sylwetki samochodu natomiast sylwetka samochodu, gdy był 1 dla mnie była piękna naprawdę tak dla mnie ten samochód był piękny to był 1 z najpiękniejszych profili ja zapowiedziała w zeszłym odcinku powiem w tym odcinku samochody którymi się bardzo podobał naprawdę ten samochód mało znany niepopularnym zajrzyjcie państwo w internecie na pewno jest takie zdjęcia, gdyby 1 jak on wygląda dla mnie to był piękny brzydki podobny do tego jaguara 120 miał reklam oraz telewizorach błotniki takie które, ale progu nie miał tego co pamiętam ligi nie miał, ale nie bardzo budzi się zawsze podłe, bo tu tak wygląda taki pies pozycji siad nóżki teksty wysławia kładzie i ten zawód tak wyglądał z przodu wielki błotnik potem łagodnie schodzący do dołu, ale bardzo łagodnie miejscu dolny poziom osiąga, więc jest kabina i następnie nagle po podnoszący się do przodu na tylne koło piękne pięty profil derby 2 pamiętajmy o tym, już niema takiego profilu, dlatego że miał promil owalny takie kroki chleba, czyli nie miał ustaje ona linie równą i wszystkie, a Martin później miał miał ją nie Aston Martina, chociaż mi się, gdyby 2 w ogóle nie podobać, gdyby 5 była rzeczywiście nie był jednak mylić, ale raziła mnie się zaczęły podawać debat 4 tak naprawdę Aston Martin, kiedy już weszły właśnie w numerach będziemy mówili o Bondzie, ale tak naprawdę to tutaj warto dalej jednak modele dla odpowiedzieć, gdyby 1, tyle że był zbudowano państwo i dla mnie to był najpiękniejszy Aston Martin historii, ale najważniejsze dla Astona Martina był obydwa wszyscy powiedzieliby, gdyby 5 najważniejszy, bo tak, ale nie byłoby, gdyby 5, gdyby nie, gdyby 2, bo ten typ liczba, który produkowano w latach 1953 to był 57 to był pierwszy właściwie tabliczką, gdyby bo, gdyby 1 właśnie tego zadania po, żeby właśnie nas od 1 on się nazywa on miał swoją nazwę produkcyjną roli z Polski dwulitrowy sportowym Aston Martin dwulitrowy sportowy coś takiego nie pamiętam nie chcę skłamać, ale chyba to lider sport nazwał natomiast gdyby 1 zaczęto nazywać dopiero po sukcesie dobra wezwała na koniec lat tak jak u nas w Polsce motocyklami Sokół nasze Sokół 1000 nie nazywał się wokół długu dopiero daną nazwę, kiedy były Sokół 6 to tam nazwano Sokół 1000, a nie to były po prostu WSA jest to bardzo logiczne skoro debel 2 było sukcesem Noto skoro jeszcze gdzieś tam wcześnie, by w poprzedni samochód no to dlaczego nie tutaj zaczęto mówić o segmencie sam zeznał, że pojawia się był jak były różne tam samochody zaraz się pojawił Porsche Ferrari za ten dom segment gier, bo to był segment, który do dziś nazywany segmentem gier samochodu właśnie typu Porsche Ferrari lamborghini, czyli sportowe samochody o wybitnych osiąga, ale jednocześnie na drogi publiczne to ma segment gier te samochody wiele firm produkował też już mówiliśmy, że produkował samochody sportowe, ale nie było w stanie utrzymać się tylko włącznie z produkcji samochodów sportowych na zamknięte drogi wobec tego musieli produkować pewne Serie na użytek publiczny po to, żeby zarobić na produkcję samochodów sportowych i co ciekawe tutaj też powiem coś sobie sam zresztą odcinku dlaczego by być zakłady kłania się Amerykanom zresztą debel 2 został zaprezentowany po raz pierwszy nie w Anglii tylko w nowym Jorku chodziło o to, że Brytyjczycy Aston Martin m. in . ale nie tylko powojnie mieli bardzo ograniczony dostęp do Stali tak wojna spowodowała, że w wielkiej Brytanii nie tylko cukier był na kartki, ale również Stal była reglamentowana arze w stanach Zjednoczonych to sporo tego materiału balon i tutaj na Stal były potrzebne rzeczy, żeby robić ze Stali, a nie samochody sportowe trzeba było robić tramwaje autobusy pociągi takie jak na to Stal natomiast firmy prywatne, produkując samochody sportowe dostawały bardzo mały i został tak i o co chodziło teraz, jeżeli oni, by eksportowa -li samochody do Stanów zjednoczonych tam mają koneksje mogli załatwić dostawy Stali dla rządu brytyjskiego wymagajcie stale, a my wam damy samochody na zawody mało tego dostawali więcej Stali potrzebnej było na samochody, ale to chłodu angaży po jak Kania dżdżu postaw potrzebowała tej sali przecież, a Szwecja niekoniecznie tam się na początku była 2 Piła, żeby tak tak pomagać duża stacja pomagała akurat po socjalistycznym na razie tak wyszła akurat do Polski dużo Stali szło, tak więc znaleźć się z kolei potrzebowałem, więc wymienialiśmy zasadami stał za węgiel tam WizzAir będzie na Hitler też się dogadać ze świadczoną także norm każdy kraj swoją historię ma odebrać kartę chociaż, że Anglicy pokazali tego, żeby 2 i przygotowali silnik na warunki Amerykanie i tutaj właśnie to co mówiliśmy naszym odcinku oni wiedzieli, że bank jest limit paliwa 72 oknami, a Martin był przygotowany na wyższą na mocniejszą z najlepszą z jakością ona, więc więc, by wyżej stanową jej na warunki amerykańskie z tym, że oni spodziewali się, że ten limit 70 wały octan będzie zmniejszone zwiększony VAT nie lada moment się okazało bardzo długo nie było większych i ludzie przyjechali w stanach jednoczonych samochód udało się świetnie natomiast banki nie do końca, bo nie bardzo było, skąd niemożna było tak ma na stacji benzynowej zatankować, bo trzeba sprowadzać specjalnie benzyny i dlatego oni oszukali, bo ten zakaz sprzedaży mocniejszy bez obowiązywał dłużej niż się spodziewano dlatego przerobiono silniki Aston Martinie i gdyby 2 miał kilka 2 rodzaje silników to dlatego tutaj państwo zajmujecie się, żeby się po prostu państwo nie pomylili, bo jak powiedział Janusz takich osiągach okaże się, że żeglują także osiągi są inne są tak prawdę powiedziawszy to w tamtych czasach specjalnością firmy, a Martin nie był silnik nie dali się NIK pętle oni mieli specjalizację podwozia naturalne nadwozia wydrążenie tego elementu takie wykończenie środek tańczyli nie tylko to to nie do końca tak więcej tak jest może zakazuje właśnie był Martin i BAM Ford te silniki lepiej wychodziła za czasów, bo to było ważniejsze, bo to wyścig właśnie Ano zakazują nabrał na to też silniki to oni po prostu korzystali z pomocy z pomocy, ale on też wiedział, że ten samochód musi wyglądać, żeby luksusowa sfera go wybierała tak jak mówiliśmy, że właśnie się wygląd to było tak przewagi z góry samochody zasiadło osobowe nadwozia był otwarty lub zamianę natomiast profil przez całą długość ta 1 linia, ponieważ była zaokrąglona z przodu zaokrąglona z tyłu tak bardziej przypominała kromkę chleba taką samochód co ciekawe on miał bagażnik z tych ulg w państwa w bagażniku można było przewozić bagażu to jest ciekawe, dlatego że w bagażniku było miejsce na koło zapasowe tam mieściło tylko koło zapasowe niewielki taki schowek na bagaż był tym samochodzie, ale dostęp do niego było po oddaleniu tylnego siedzenia, czyli między między bagażnikiem, a tylnym siedzisku to było niewiele na niewielką walizkę było miejsce, czyli to są miały samochody powiedzmy odwagę garbu Skoda przez całe lata w rozmiarze Aktobe tym jeździł na wakacje nowe zadawać dokładnie tak tak uważano, że ZO po to jest niema niema niema takiej potrzeby potem pojawił się następca, chociaż niektórzy historycy uważają, że nie był następca to zupełnie nowy model, dlatego że pojawi się model GB 2 łamane przez 4 zła mane 4 dochodziło do 4 osoby się z tym mogą mieć ich no i tu bardzo śmieszna w tym bardzo podobało was nie może państwo znajdziecie fotografie Otóż tylne siedziska, bo muszę państwu że, gdyby 2 przednie siedzenia mówią o oryginale, bo teraz jak państwo bardziej na aukcjach są różne do jedzenia, ale oryginale były prawie wyprofilowane one tak wyglądały siedzenia barbus mniej więcej albo nawet na jakieś 26, bo były dość wąski bardzo były szerokie przynajmniej się inaczej grube siedzenia izba natomiast one były dosyć miękkie mało słabo wyprofilowane w ogóle nie sprawiały wrażenia 1 sportowych natomiast tylne siedzisko to właśnie na rzecz tylne oparcie było płaskie zupełnie, ale miejsce gdzieś siedziało, czyli ta dolna pozioma kanapa miała 2 takie potężne wgłębienia tak jak miejsce na niskie domy się wpada się wpadało te 2 wgłębienia nigdy więcej niż spotkanie z tego typu siedzenia stół, bo pewnie też nie sprawdziło nikt nie chciał czegoś takiego kroku widać końca lat mieszka w razie to potem można zawsze poznać tę we Aston Martina dbs wała Lane, czyli 4 dni nie kojarzy się panu, że 11 Martin GB 2 to trochę taka Syrena długą maską no bo takie były tyle samo zaokrąglone modne rzeczywiście tak albo bardzo długo ma dla harcerzy zostaje z niego no ale tak prawdę powiedziawszy widzi pan w państwie dobrze pan powiedział takie okrągłe długą maską tylko, że tak naprawdę to jak się pojawił właśnie ten model czteroosobowy z dużą szybą u-booty ładu szyba i z tyłu to niebyła klapa tylko były i właścicieli, bo chyba takim pomyśle zarobił proszę państwa już hatchback w pewnym sensie to byłby taki sam mówi 016 pierwszych będzie to przed jedno 16 to była lalka Pribula był for, a BL do ich w pewnym sensie właściwą Aston Martin, bo taka opłacała się podnosiła i w ten sposób Aston Martin właściwie ustanowił modę na dziesięciolecia tak ma wyglądać sportowy hatchback klasy auto samochód rzeczywiście wyglądał i wszystkie inne samochody wzorowały się na stronie Martynie Verva on wyznaczył kierunki i tam był silnik 125 koni mechanicznych prędkość okonie niedopełnienie pociąga do 100200 km goni tam na 185 km na godzinę i 44 biegi i powstało około 400 sztuk samochodów Aston Martin nigdy dużo nie produkowanie tych modeli rocznie, bo nie było na masówkę tylko na wygląd tak jak mówiliśmy tym przemianom i trochę nabija wyścigi Totalizator zainteresowania piwami są wyścigi dla Astona Martina się koszmarnie zaczęły dlatego w pierwszym wyścigu, którym ten debel 2 brał udział to startowały 3 auta rozbiły się jedność rozbiło kierowca po śmierć na miejscu drugie uległa awarii, a trzecie zajęło siódme miejsce było porażką dla Aston Martina, ale potem było trochę już tylko potem już tylko lepiej było, dlatego że wygrali 2400 wygrali 50 w roku Lema potem je na 1000 mil włoski, ale tylko robili w końcowym okresie, kiedy było 600 auto oni może nie wygrali oni swoje klasie, ale mówi, że jest utartymi autor, bo dużo w tym, że to ten końcowy okresami bardzo dużo aut brało robiło to ten wyścig już jak mówią on tam zaczęły się dużo wypadków pojawiać i z tego wyścigu zrezygnowano każdy kraj tak, podsumowując muszę powiedzieć, że Anglicy tym modelem, gdyby 2 dogonili, bo sprawa Angie Angie powitaniu nadmiarem tak Witajcie w klubie ani wypowiedzieć Witajcie w klubie jesteśmy wśród tych najlepszych to ten model wyznacza dalsze trendy i Anglicy byli pełno wartościowymi rywalami dla Włochów prześcignęli Francuzów Niemców Hiszpanów razem jest mało tego przecież włoscy kierowcy też jeździ astonem Martinem w historii właśnie na wyścigach, bo się przesiadali, bo woleli Aston Martina to ciąża i na koniec tego odcinka, bo oczywiście historia Aston Martin jeszcze przed nami tych najważniejszych modeli można, by powiedzieć, ale muszę powiedzieć te skrzydełka po zawsze były niewiele mówią, że to bardzo jak pan zadał pytanie pan wie pan powie, a więc nie oczywiście, że nie oczywiście, że nie skrzydełka też mają swoją historię, ale to może zróbmy tak, że po bokach historia niezwiązana ani zdobył 1 list w 2 to się troszeczkę później pojawiło to zróbmy tak, jeżeli ktoś z państwa wie, skąd się pojawiły skrzydełka Aston Martinie no to bardzo prosimy pisać z holowaniem auta to problem z holowaniem Pato próbkę FM rozstrzygniemy to przyszły raczyli mnie zabić, by tu się do UE po prostu pewnym, że ja biorę za swoją umowę o omawia wiele razy nikt nie wymaga ale, ale wiele rzeczy w budżecie będą tego nikt tego nie wymaga także proszę pisać skrzydełka Aston Martin skąd, skąd się wzięły chętnie też od państwa bowiem przyszłym odcinku powiemy tak podsumujemy trochę Europejską motoryzację chyba wszystko czym nas, o czym się cieniem kawałek tak, ale tam do Stanów zjednoczonych kłaniamy się Nisko Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję pani jest jak zwykle dziękuje Krzysztof Woźniak Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

30% zniżki na hasło: WYBORY2019 - wpisz kod na stronie tokfm.pl/aktywuj aby skorzystać z rabatu!

Aktywuj teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA