REKLAMA

Employee advocacy, czyli rzecznictwo pracowników

Data emisji:
2019-07-14 15:20
Audycja:
Strefa Szefa
Prowadzący:
Czas trwania:
35:10 min.
Udostępnij:

W studio Grzegorz Turniak – prezes Akademii Rekomendacji Rozwiń »
oraz Wojciech Jabłonowski – menadżer personalny, szef Pracowni Rozwoju. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

strefa szefa w audycjach strefa szefa przygotowanie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie myślę, że wielu szefów zastanawia się nad tym w jaki sposób doprowadzić do takiej absolutnie idealnej sytuacji, w której nasi pracownicy będą dobrze mówili o naszej firmie będą robili chętnie będą robili zawsze wszędzie i na i nie tylko będą sprowadzali swoich znajomych do firmy będą jeszcze rodzinie na imprezie opowiadali jak to cudownie jest w tej firmie pracować Rozwiń » oczywiście to jest wymarzona sytuacja i pewnie niewielu szefów ma szansę na coś takiego, ale właśnie takim zjawisku filia o emploi adwokat adwokacką, czyli coś co po polsku nazywamy orzecznictwem pracowników czy taka sytuacja, kiedy pracownicy stają się rzecznikami tej firmy Emperia Adwokackiej dzisiaj będziemy rozmawiać, a stąd już państwa i moi goście pan Grzegorz Turniak prezes Akademii rekomendacji dzień dobre role pan Andrzej Jabłonowski menedżer personalny szef pracowni rozwoju dzień dobry dzień dobry rozmawiałem, więc co musi się zabrać w takiej firmie, żeby w ogóle można było powiedzieć o tym, że MCI adwokat jest w stanie zaistnieć, że orzecznictwo pracowników może w ogóle zaistnieć firmie jest zazwyczaj to są 2 takie potrzeby dosyć prozaiczne przyziemne pierwsza, że brakuje pracowników szczególnie branży takie high-tech czy właśnie takich branżach technologicznych informatycznych jest rzeczywiście druga rzecz, kiedy firma chce więcej sprzedać chce dotrzeć do nowych klientów ale kiedy jest możliwe, żeby coś takiego co działo się dobrze, chociaż pierwsza rzecz jest taka, że firma powinna się dojrzałą spółkę zarówno jakości produktów bazuje także jest kultura organizacyjna na wysokim poziomie nie też tego prowadzi szkołę w organizacjach, gdzie po prostu ludzie się nie szanuje nie traktuje jak podmiotowo przedmiotowo, kiedy firma oferuje kiepskiej jakości produktu jest to rzeczywiście punkt wyjścia tym tak rzeczywiście druga drugą rzeczą jest to jak będzie taka nagła mnie nagła potrzeba, kiedy brakuje pracowników lub no to co chcieliby właściwie film oczy większej liczby klientów do nowych klientów użyć cyfrowych kanałów dobrze to mamy ten dobry produkt mamy mamy dobrą komunikację i pewnie będziemy sobie w trakcie rozmawiać jak zmienić komunikację w firmie, żeby doprowadzić do tego, żeby pracownicy Stali się naszymi rzecznikami i to już zaczynają dobrze o firmie mówić między sobą już narzekają na tego szefa idiotę, który coś tam tylko mówią o zaczyna mieć sens nie mam soki są dobre firmie widać w rodzaju herbat tak tak jest jest z coraz lepiej wody nam zmienili na najlepszą butelkowaną tylko z tego dokonać np. bardziej ekologicznie sobie sobie funkcjonujemy zaczynam też mówić rodzinie, ale to ciągle jest mały zysk dla dla szefa nowo zasięg tych pracowników jest dosyć ograniczone to strach, że w każdej firmie wiadomo są 3 grupy pracowników spółka zaangażowania są tacy pracownicy są zaangażowani są idealne spasowanie wartościami kompetencjami z tą firmą marzeniami i kulturę bardzo pasuje oni o tym, mówią i oni o tym, ducha firmy to są ludzie, którzy ten prawda Duka firmy propagują jak wchodzą nowi pracownicy w naturalny sposób ziemi zajmują opiekują pomagają to są ludzie rzeczywiście ta praca się podoba, a drugi biegunie są ludzie, którzy pracują napady z musu i chętnie to by jeszcze tej chwili jakoś mówiąc Republiki sprecyzowali czy piachu gdzieś tam do łożyska ile taka średnio letnia ciepła różnie bywa czas chodzi o to, żeby zrobić, żeby ci rzecznicy firmy, którzy w tej chwili są bardzo zaangażowani również zaczęły używać kanałów cyfrowych, żeby przenieśli również do online powiedział pan, że nie mamy szans na to, żeby 100 % pracowników to ja nie byłby takim idealistą nie chodzi o to nie myślę sobie, żeby 100 % chodzi o to, że papież no bo jak najmniej tych zupełnie negatywnie stosowanych do firmy, żeby w ogóle nie było natomiast tych niezaangażowanych pamiętajmy o tym, że nie dla wszystkich ludzi pracę z pasją to nie jest tak, że część ludzi postu pracuje z musu, żeby zdobyć pieniądze na dzieci na to na tamten tamto to nie jest po prostu nie będą rzeczy tak nie tracimy rzecznikami bądź co począć ze skrobi zawieziono trzeba gdzieś zdobyć pieniądze na życie tyle mówimy o tych, które to rzeczywiście ta praca uskrzydla kręci, a jest jakaś graniczna wielkość np. procentowa tych zaangażowanych nie wiem po przekroczeniu 102040 po przekroczeniu, której no widać że, że istnieje już to zjawisko firmie czy badania Gallupa pokazują, że tych napad zakażonych 20 parę procent osób z 3040 jesteś tak znane zaangażowanych na iluś tam jest oczywiście, więc będzie negatywnie oznakowanych należałoby się jak najszybszy mi zostać to też nie jest kwestia czy te 102030 % raczej to kwestia czy ludzie są doceniani przez szefa firmy przez właściciela i on ma świadomość, że ludzie nie zarząd tego w jaki części firm pracują rzeczywiście są to jego drużyna, która oprócz wykonywania swej codziennej pracy również dbała o to atmosferę dba o to, żeby się nowi szczególnie pracownicy to pewnie czuli jednocześnie, żeby dobrze mówić o filmie wśród klientów potencjalnych partnerów biznesowych na szczęście właśnie przejście do online czyli gdzie do sieci głównie do Litwina, dlatego że Facebook jest takim narzędziem bardzo bardzo już takim społecznym towarzyskim dowcipnym żartobliwymi masa hejtu i polityki jednak proces na liście firmy jedno nie są w stanie w sporej części tam tam tam pokazywać swoich kompetencji jeszcze prowadzą sprzedaż równą kampanię tak dalej jak miasto takie życie filmowe, którzy łatwiej jest pokazać poprzez takie narzędzie, jakim jest z funkcji ja bym dodał jeszcze to jeśli chodzi o pracodawcę mówimy o pozytywnej komunikacji atmosferze, ale z mojego punktu widzenia dużo więcej elementów się na to składa na ile pracownik będzie komfortowo się czuł organizacji tak miała pani o tym, że są ci wredni szefowie i myślę, że toby też znaczą tak no to my szefowie powinniśmy się przede wszystkim szkolić rozwijać po to, żeby inaczej oddziaływać na pracowników tak, żeby stworzyć takie warunki współpracy z nimi metro nie było na zasadzie kija i marchewki, ale współpracy tak, jeżeli przyjrzymy się rynkowi pracy i tz w projekt urzędnikowi to pytanie na ile jest w tym autentyczność mianowicie na ile jest to taka integralność pomiędzy tym co głoszę, że Robbie w tym co faktycznie robię potem jako szef jako pracodawcy pracownicy to przede wszystkim czują i to widzą tak to jest dla nich wartość dodana powiedzmy sobie takie będzie będzie fajna atmosfera będzie fajna współpraca firmie to czy będzie karta Multisport nie będzie to nie jest takie najistotniejsza tak, jeżeli będę się tam dobrze czuł, jeżeli będę doceniany, jeżeli będę chciał się w tej z tej firmie z tą firmą rozwijać to myślę, że to jest bardzo dobry punkt startowy dla firmy, żeby wejść w taki program jak emploi Adwokackiej, czyli orzecznictwo pracownik wspomniał pan swoją w trakcie wypowiedziałem swoje rebrandingu mieliśmy już kilka audycji strefa szefa o NPr brandingu, czyli o budowanie marki pracodawcy na na rynku, a czyli, jakim pracodawcą jest czy w takim razie można powiedzieć, że to orzecznictwo pracowników jest częścią Player brandingu, że to emploi Adwokackiej należy w rebrandingu czy też zupełnie jednak oddzielna gałąź z mojego punktu widzenia to jest tylko część projektu w ringu, bo tak jak sama nazwa wskazuje emploi, czyli pracodawca tak natomiast wrócił uwagę to występuje adwokat i tu dajemy pracownikowi przestrzeń na zaistnienie na stworzenie własnej marki osobistej, które powiązane z pracodawcą, ale myślę, że też ważniejsze dla pracodawcy dla samej firmy nawet abstrahując od pracodawcy jest to, że następuje naturalna autentyczna promocja firmy produktów i usług tak to z reguły odbiega od tego czym się zajmuje emploi błędnik stąd też ta ta idea właśnie emploi Adwokackiej moim zdaniem jest szersza niż tylko relacja pracownik pracodawca szybko wychodzi szerzej w promocji takiej naturalnej autentyk lokali, czyli to bardziej, że nowo w kontroli rebrandingu też zależało nam na zaangażowanych pracownikach, którzy będą mówić dobrze o firmie, ale po to, abyśmy pozyskali nowych dobrych pracowników, a tu rozumiem zależy nam na tym, żeby pracownicy mówili dobrze o firmie po to, żebyśmy mogli więcej sprzedawać to są 22 nogi Monza i nowych pracowników, bo to wszystko czym innym jest, kiedy film pokazuje właśnie jest pracodawcą w roku 1000 do konkursu sama same luźniejsze pokazujące jak tam benefity tak tak należy również sugerowanie czym innym, kiedy wychodzi to nie zostaną filmy dział marketingu dział PR dział komunikacja świetnie mówi zdobywa nagrody pokazy różnych miejscach funduje to tamto tylko, że pracownicy mają narzędzia wiedzą jak to robić, bo tym pisać mają odwagę nie wstydzą się mają odwagę i budują taką drużynę, która rzeczywiście w sposób świadomy też tym zarządza dobrze, czyli mamy pracowników zaangażowanych co pro co zrobić, żeby oni Stali się zaangażowań powiedzieliśmy, że zrobimy ten krok w wcześniej, że może ta karta Multisport jest zawsze ważna, ale jak doprowadzić do tego, że pozyskamy takich pracowników, którzy będą chcieli być dla firmy rzecznika przede wszystkim dać przestrzeń tak ja jestem bardzo dużym zwolennikiem tego, żeby badać naturalny potencjał ludzi są jest do tego cała masa narzędzi rynku to też powoduje, że jeżeli pracodawca szef zbada ten naturalny potencjał kompetencje i pójdzie za tym, bo zbadać ani wykorzystać to moim zdaniem największy błąd natomiast, jeżeli pójdzie za tym tak przekonstruowany zadania kompetencje projekty dla tego człowieka, żeby one były zgodne z jego naturalnym potencjałem ja to znam z autopsji pracownicy autentycznie stają się po pierwsze, produktywnie na 200 %, a po drugie, właśnie bardzo szybko jesteśmy stronie z nich zrobić rzeczników firmy jeśli tylko chcą, ponieważ oni zacznę pracować na swojej motywacji wewnętrznej nie robią to co lubią to co czują to co przychodzi łatwo sztuką jest i mimo tego, że jest tyle tych narzędzi na rynku sięgnąć po to, zacząć nad tym pracować natomiast, jeżeli mamy to to wtedy moim zdaniem już o niebo łatwiej przejść krok do przodu zacząć razem z pracownikiem budować dobrą markę firmy na razie idziemy krok do przodu robimy to od razu w sieci, żeby zakres był większy pan powiedział, że głównie na link im, że tam tam powinniśmy kierować, ale to co mówię swoim pracownikom to teraz Piszcie dobrze naszym produkcie przecież to będzie śmierdziało na odległość to jest jak wprowadzenie kas zmiany w kulturze organizacyjnej proces trwa mimo pół roku zaliczył 23 lata pierwszą rzeczą, żeby poseł zarzuca trudno także ogłaszamy składzie jest taki nowy projekt ma ochotę w tym projekcie wziąć udział czy test na zasadzie ochotników wolontariuszy nie ma tej żadne obligacje za zgłaszają się te 2030 ludzie patrzyli tych 2030 % osób to są naprawdę zaangażowane w projektach natywnie zależy to w nosie 100 % dziecku tak podział, a wypłacona na 120200 % i czas im okazję słuchać tak na świat wygląda wy pracować w Polsce sieci dużo nałogowym cyfrowa, by się poruszać się prywatnie Thomas chcielibyśmy, żeby film również w tej warstwie cyfrowe też oczywiście, by wiedzieli co można co nie można, żeby nie wykupić im większe korporacje większe te korporacyjne ograniczenia na tym się bardziej boją bardziej boją dla kraju pracowaliśmy przy mniejszych ma się to proste, bo decyzję podjął się w rękach jest duża rezerwa korporacja są całe kanony prawda samo za co nie można każdy najtrudniejsza rzecz trzeba jakoś od komunikacji mieć zgodę tylko prawnik musi to dokładnie czym jest to rzeczywiście proces mówi przy mniejszych firmach polskich czy przy takich mniejszych na mniejsze korporacja jest dużo łatwiejsze przy większy to wymaga też ta zmiana kultury troszkę więcej czasu czy pierwsza rzecz to w ogóle stawiamy sobie cel do czego ma służyć będzie do rekrutacji pracowników czy do tego, że pracownicy chcą się rozwijać te chcemy dać szansę, żeby rozwijali czy także pozyskać klientów jak wezwać klientów to zazwyczaj dział sprzedaży jeśli rektor pracowników to pracownicy z różnych części z ludźmi różnych miast firmy i w momencie kiedy, kiedy rzeczywiście taki program ogłaszamy robimy, jakie spotkanie krótki warsztat 24 godziny pokazujemy takie szkolenie pokazuje jak ten świat się zmienia się zmienia sprzedaż się zmienia właśnie sposób rekrutacji i ludziom aha rzeczywiście widza firma chce w to wejść zakontraktowała wycieka partnera zewnętrznego, bo sam jest ciężko zrobić, bo to wiadomo wewnętrznie no nie ma się zawsze takich kompetencji zasobów i my wtedy rozpoczynamy pracę zaczął się do grupy kilkunastoosobowe, gdzie przez różne zdobywać rzeczy te 3 miesięcy do pół roku 30 nie spotyka my od 2 do 4 godzin i pracujemy nad tym, żeby ludzie co cieszy tym, żeby zacząć posługiwać, bo nie ma rzeczy prosta, żeby każdy z nas ma profil czytamy na Facebooku często nikt nie czyni miny mieszkania prywatnie pokazują, że byłem jakieś imieninach na żaglach to tamto czy miny wypowiada się w imieniu firmy no dobrze, ale wydaje się najprostszym pomysłem to jest taki, że firma zakłada własne konto na link zmian w im wstawia tam reklamy produktu, a pracownicy zajmują po pierwsze to jest także nie chodzi o na Social mediach nie chodzi o nachalną na wolną sprzedaż i to co bardzo często do mnie ludzie wchodzą Grzegorz Ziobro to zamieść ten po bo jakoś konferencje szkolenia Wisłę to dzisiaj nie działa coś media służą do tego, żeby rozmawiać nie o nie nie próba sprzedawania praw reklamować jako, żeby spotkał się no kupujących sprzedającym, ale w formule codziennie klub nie nie reklamy tylko pas rozmowy w związku, z czym my tutaj raczy tego typu rzeczy jak będzie nie robimy Dexter pyta tak, kto z nas ma to ze ścianą czym spółka spółka to są 2 kartki papieru, którą notariusza i w urzędzie dziś karasie to spółka, jeżeli mówimy o tym, że, że pracownicy mieliby coś komentować mieć coś polecać to to powinna być forma dialogu, ale po całym szacunkiem zamieszczony na stronie korporacyjnej do tego nie zachęcał też sztywne fakty taka za to, że sprawcy wykorzystanie Kor podatki nikt nie ma ochoty do Rozwadzy skoro podatku ma ochotę poznać już dział marketingu dział sprzedaży działu HR dział IT dział rozwoju to jest żywy konkretny człowiek widzę kogoś wspólnego znamy co ciekawego zrobił z inna zupełnie rozmowa z Tuskiem zmiana takiego sposobu podejścia, że nikt do tej pory przez wiele osób postrzegane jako narzędzie do tego, żeby pokazać się jak jest świetny kupcie mnie do tego, że Elektrim pokazuje mecze my rozwiązujemy problemy najróżniejszych kwiatów taki taki sposób czy przestają profile być profilami tylko -li tylko spać służący reklamie konkretne osoby do tego, żeby jak pokazał się jako eksperta eksperta, który w swojej dziedzinie świetnej pomaga, więc rozwiązać konkretny problem czy zmiana jest jakby w ogóle takiego samego sposobu widzenia funkcji tych cech tych tych tego narzędzia, a ja bym dołożył jeszcze do tego to, że za autentycznymi ludźmi pracownikami stoją emocje właśnie autentyczność pasja, która za tym idzie też wspólne inicjatywy, które są tworzone i to zupełnie inaczej się propaguje w sieci inaczej się sprzedaje proszę państwa rozmawiamy o emploi adwokackie, czyli o orzecznictwie pracowników, czyli takiej sytuacji, kiedy pracownicy stają się rzecznikami własnej firmy i rozumnym promują poniekąd produkty tej firmy co wg założeń rozumiem tej metodologii ma wpłynąć podwyższyć sprzedaż sprzedać sprzedaż w twarz naszych produktów zapraszam teraz na skrót informacji Radia TOK FM, a my wrócimy zaraz po wiadomość strefa szefa w audycji strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur studio państwa i moi goście pan Andrzej Jabłonowski menedżer personalny szef pracowni rozwoju pan Grzegorz Turniak prezes Akademii rekomendacji skończyliśmy na tym by kiedy mówiliśmy o tym, że mamy zaangażowanych pracowników, którzy chcą mówić dobrze o firmie chcą robić to sieci i mamy cykl spotkań z tymi pracownikami co się dzieje na tych spotkaniach po pierwsze, no patrzymy, kto z tych ludzi się obecnie aktywny, ponieważ w Polsce w tej chwili generalnie mówi się, że te są w mediach, czyli w dłoniach zwykłe 1516 osób czy wszyscy pracujący plus jeszcze pewnie młodzieży trochę ludzie się wszystkie ponad wieku emerytalnym, a dalej tnie oko 3  000 000 czy dopiero 15 pracujących jest obecna rad mediów związku w każdej firmie prawdopodobnie jest to 15 patrzy ludzie, którzy mają te profile i a znowu badania światowe pokazują, że zazwyczaj z tych, którzy te profile mają 90 % tylko ogląda to co się dzieje ja są obserwatorem bardzo często się spotykam jest dla nas duży udział także wasz obserwują twoje posty czytam twoje posty, ale nigdy nie widziałem, że takie ich com jest komentowali polubili, czyli z 1 strony mamy 90 % pracowników, którzy tylko oglądają tych, którzy mają profile umieszczony jest kilka 9 %, którzy jakoś komentują 1 % tworzy treści czy mamy 100 pracowników firmie to prawdopodobnie 90 może tak załóżmy, że 20 osób w ogóle ma profile na parę osób tylko coś przy komputerze, a 1 prawdopodobnie w ogóle tworzenie treści, jeżeli jest bardziej technologiczna to większość ludzi ma profil tak nawet gdyby założyć, że wszyscy mają to tylko jak podziałem 10 osób z tych 100 komentuje, a 1 tworzy treści, a chodzi o to, żeby trochę jeszcze zwiększyć liczby osób tra komentuje zwiększyć liczbę, która osób tworzy treści, a też nie chodzi o to, żeby ludzi na siłę zmuszać i przekonywać, że mają robić coś co nie jest domeną chodzi tylko o to, żeby sobie po prostu dali prawo do tego żeby, kiedy w ogóle o filmie dyskutować rozmawiać chwalić tym co robią chwalić się swoimi zespołami wspólnie świętować wspólnie po prostu zachować ten podział naturalny sposób jestem szefem i docenia moich pracowników jestem Project managerem jestem jakimś projekcie w tym jakiś targach takich konferencji, żeby się po prostu nie bali, żeby odważyli rzeczywiście o tym, pisać no i okay to już piszą mamy te prywatne profile oni o tym, piszą jak to ma wpłynąć na zwiększenie sprzedaży to możecie na ścieżkę dokończymy ten temat tych szkoleń, bo tak zazwyczaj trwa to od 3 to 6 miesięcy to jest także na mapie te profile powoduje, że one są aktualne, że są profesjonalnie przygotowane, że jest jedno zdjęcie jest zdjęcie w tle jest nazwa stanowiska czy toczą się zajmuje jest opis szerszy Soła poprzednie miejsca pracy są jest wykształcenie mam pokazane nam kompetencji 2030 kompetencji jest kilka kilkanaście rekomendacji, które udzieli innym ludziom, którzy codziennie udzielili czy termowizyjnych profesjonalny no jest naprawdę jako proszę państwa jest na naprawy dobry przyzwoitym poziomie to druga rzecz jest taka, że film kiedyś mają też wizerunek poziom ten profil profesor, ale to nie jest także to jest takie coś tak, że od ręki Trefl zajmuje drugą rzeczą, żeby przełamać z 1 strony wstyd, a jest to, żeby wykazać odwagą ludzie wstydzą się publicznie pisać o rzeczach merytorycznych, bo no część osób uważa, że tak dobrze na tym nie zna się wykupi, że ktoś to no może znaleźć ktoś, kto podważa narusza waży ja miał taką sytuację parę razy gdzie, gdzie rzeczywiście nawet 3 ludzi z mojej sieci tych 20   000 EUR po podziękowaniem, kiedy zaczęli po prostu ze mną dyskutować taki sposób gitarze czy Piaski jacyś silne poczucie własnej wartości nie przejmował się tym niemniej jednak dyskusja została już co kto by nie chciały myślę sobie nikomu niczego nie śmieszy mnie dobrego nie służyło część osób próbuje np. mniej elektroniczna to jest dokładnie wszystko wykazać, że są świetnymi ligę tymi młodymi ludźmi, że wszystko to elementy piszemy też 1 wielka hucpa jest 11 plaga, więc troszeczkę to nie jest tak podziemne, bo wiadomo marketing sprzedaż reklama jednak wokół tego, że są przez media społecznościowe kręcą tego, żeby ten swój wizerunek autentyczna nie ma jednak już propagować trzeciej po pierwsze mamy prawo znany wizerunek po drugie, uczymy się w jaki sposób po pierwsze ma być aktywne czyli jakiego typu komentarze pisać część osób naprawdę boi się cokolwiek napisać 1 z moich pracowników zajęło to ja sobie tam za dobre 2 lata, kiedy wreszcie są świadomi, że wystarczy żona będzie pisała o swoich emocjach to co zrobili widzę, że bardzo trudne ja na to czy podziwiam czasami te komentarze, że się, gdy są trywialne, ale oddają ducha tym ludziom, którzy te teksty piszą i chcą się już pochwalić chcą coś ciekawego zrobić, czyli że są też różne kategorie tych postów, że różne są kategorie komentarzy nie zawsze to musi być bardzo krytyczny komentarz czasami może być komentarz będzie, dodając ducha pokazujące, że kogoś podziwiamy doceniamy, że na coś podobnego spotkało, czyli w momencie, kiedy osoby potem pan się w tym programie będą w stanie rzeczywiście swobodnie się poruszać dopiero wtedy możemy przejść do no tego, żeby to też przełożenie na sprzedaż rozumiem to są te umiejętności, która można wykorzystać również poza pracą można wykorzystać do promowania potem cały czas w sieci swojego własnego wizerunku oczywiście co więcej dajemy szansę pracownikowi nauczyć nowych kompetencji on buduje w ten sposób też swoją markę osobistą da się, że to jest duża wartość dodana takiego programu, ponieważ nie jest wprost taki nachalny sprzedażowe tylko właśnie poprzez indywidualne działania aktywności pracowników pokazuje właśnie to wartość dodaną tak, jaką wnosi firma ze swymi produktami usługami ze swoją kulturą pracy ze swoją przestrzenią na rozwój tak dla pracowników czytaj też zakłada, że za tą dodatkową pracę, bo nie oszukujmy się jednak jakaś dodatkowa praca czy pracownicy dostają dodatkowe wynagrodzenia no tutaj dotykamy powiedziałbym delikatnego tematu, ponieważ myślę, że wszyscy szefowie są teraz bardzo zainteresowani tak nas tutaj jak spojrzymy sobie po praktyce po tym co można też przeczytać co pewne, jakie są dobre złe praktyki te zalecenia ja ze swojego świadczenia jako menedżer personalny byłbym ostrożny z płaceniem wprost bardziej bym nagradzał za bycie aktywnym być zaangażowanym za rozwój swojej osoby razem z firmą dokładanie wartości dodanej, czyli docenia bym albo by nagradzać nie wprost tutaj mamy cały zesta w różnych właśnie, czyli mnie za godzinę grzebania w link im drogą morską jakaś premia co jakiś czas za premię, ale zarząd też znają nie wprost także za tyle tyle komentarzy tyle tyle postów tylko raczej za docenienie wkładu wartości dodanej tak są na rodzaj narzędzia realizacyjne no jednak jesteśmy takimi istotami rzeczywiście w tle lub zbierać kupony dzięki odcinać i spółka współ rywalizować tutaj nie ma co ukrywać też ludzi to kręci część ludzi oczekuje na różnego rodzaju nagrody docenienia jest myślę sobie, że w takich filmach o wysokiej kulturze, która są takie poza płacowe docenia jak, chyba że rzeczywiście jest także no to wymaga na dużo więcej czasu już czasu po godzinach potem takie sytuacje mogą mieć miejsca, że to wymaga jednak pracy po godzinach ta osoba ma tyle za obowiązków, że nie stanie, ale tutaj tutaj bym zwrócił uwagę właśnie na te aspekty zarządzania tak i czasem pracy pracownika jego efektywnością, jeżeli dokładamy nowych zadań to zadbajmy jako szefowie oto, żeby część tych zadań, które do tej pory realizowali 100 % jakiś sposób była rozdysponowana na zespół tak albo być może uda się usprawnić taki sposób, że część z nich można zautomatyzować nie możemy oczekiwać w nieskończoność, że pracownik będzie brał nowe nowe nowe rzeczy tak, nawet jeżeli byśmy zaczęli mniej lub bardziej wprost za to płacić, więc myślę, że tutaj ten aspekt też możemy powiedzieć od osoby ma już w pościg wieczorem w domu po kolacji terminie ponieważ, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jaka jest wartość dodana tego typu działań to powiedziałbym, że ona jest po 2 stronach po pierwsze jako pracownik ma szansę bardzo mocno rozwinąć bardzo wielu różnych obszarach, zwłaszcza te pokolenia starsze, jeżeli nie mają kompetencji cyfrowej tak te młode pokolenia greki Zety wchodzą wręcz w sprawie z mlekiem matki mają wystawy kompetencje działania sieci społecznościowej czy publikowania mecze natomiast te starsze pokolenia mają ogromną przestrzeń, żeby się tego nauczyć po to, żeby było to z korzyścią dla pracodawcy, ale po to, żeby w przyszłości już teraz budować własną markę, czego konkretnie uczą się pracownicy takich planach rozumiem jak napisać post, który będzie ciekawy, a nie nocne jak obrabiać grafika też to nowy także, jeżeli się, że spółka hasztag także ciężka praca, żeby także mają gotowe materiały mówiące zróbcie żyć i Skomentuj czy ja jako mniej popieram, bo tak, choć są dosyć zazwyczaj nawet są ciekawe rzeczy to są dosyć słuchano nie są emocjonalne tutaj trudno jest o tym jak gdyby dyskutować trudno po takiej postawy jednokrotnie jakąś dyskusję zawsze, więc po pierwsze, żyć się stole talii startuje układanie historii o swoich sukcesach swoich wyzwaniach dzielenie się swoimi kompetencjami pokazywanie swoich precyzyjnie z list to rzeczywiście wyjście z tej strefy komfortu poszerzenia strefy komfortu i komentowanie i świadomość jak to robić no i znowu z grafikami można część osób ma takie talenty część firma różne rodzaju konkretnego owce można skorzystać ja bardzo często zachęca do tego, żeby była dzisiaj zdjęcia fajnie się telefonami są wracające do jakości po drugie, filmy wideo wiadomo Social media bardzo premią w Polsce video w związku z tym nakręcenie krótkiego wideo kilkanaście kilkadziesiąt sekund nie jest problemem nie może być jakoś gremialnie obrobione oczywiście lepiej jest ładnie zrobione są zrobione opisy, ale to znowu w tym momencie są koszty każda firma może sobie pozwolić Apart takie teksty, które pojawią się autentycznie jako taka potrzeba chwili są dużo fajniejsze ważna kwestia, żeby do tego się przygotować ja, kiedy prawie 2 temu zetknął się z tym zjawiskiem właśnie, że ktoś na mojej konferencji zadane przed konferencją paniom poproszę coś takiego będzie Grzegorz zasady te 3 pytania, więc w czasie tej bajkowej zadają te osoby te 3 pytania, po czym z chwilą, kiedy skończyliśmy rozmowę, a zrobił zdjęcie mniej widowni i zamieścił ostatnio miał gotowego dziś Grzegorz zadam takie 3 pytania odpowiedział mu toi toi to czy też umie też zarządzenia tym w ostatnim czasie spotkania jedno, o czym pisać, kiedy zamieściła też z 1 strony planowanie jak z drugiej strony jednak podążanie za chwilę, bo jak coś się dzieje to warto o tym od razu tak znaczną to rzeczywiście kompetencje są dosyć dużo, bo to my, żeby nie było także nagle 15 postów w ciągu 3 dni, a potem już lat mówi się zdarza, żeby były 2 posty tygodniowo moje zdanie większość osób to jest nie do zrobienia 1 podstępnie tygodniowe też wszystko co można wygenerować, aczkolwiek ci najbardziej ambitni te 2 czasem 3 posty to zaś, że od stanowiska rad miast również to co jest ważne, żeby ta grupa ludzi, która przechodzi przez takie szkolenie pracować zespołowo, jeżeli jakaś moja koleżanka czy kolega coś ciekawego napisać czy skomentował udostępnił, żeby też na ten temat chwilę porozmawiać, ponieważ wiadomo 1 rzecz to jest wartość merytoryczna drugą rzeczą jest aktywnych mechanizmy sieci no są algorytmy, które powodują, że pewne treści propagują lepiej trochę gorzej i patrzyli porozmawiać rozumie pan komentować pod tym razem ta komentarz merytorycznie nie nie idziemy do pokoju sobie rozmawiamy tylko pod tym Polskę, a następnie rozmawia prowadzimy dyskusję w sieci tak też zysków są też, że lepszy lepszy zasięg zaleta wtedy algorytmy podjąć takie postrzelenie propaguje rzeczywiście ma większe zasięgi nie zawsze chodzi o zasięgu bardziej chodzi o to, żeby pokazać jak i jakiego typu problemy nasza firma rozwiązuje taki sposób traktuje klientów, jakie wartości, jaką ma misję, jakiego typu wyzwania są aktualnie pomaga rozwiązać klientom, więc podziemnie do końca zasięg i co najważniejsze, chociaż są ważne, bo znowu prawidłowość, którą zauważyłem parę lat temu i tras widzach cofanie działa, kiedy uczymy właśnie pracodawcy pracowników różnych filmach, że tak nikt nie polubi posłał go nikt nie polubi nikt nie komentuje postu dopóki wyłącznie po nie komentuje to tak deskę, bo ma to być ktoś tam pierwszy raz powinna z tej grupy 1020 osób, które szkolimy ludzi, że mają świadomość pracę w zespole grają na to, żeby trafić na zaufanie widoczna, żeby rzeczywiście opuści siódmy taki pozytywny wizyta pozytywne rozmowy toczyły trzeba zróżnicować trzeba jednak ułatwić tym innym osobom kres spoza naszej firmy spoza naszej spoza okręgu, żeby te zaczęły dyskutować czy po pierwsze, dobra konstrukcja postu, żeby na koniec, bo jakaś zachęta do dyskusji, a po drugie, że tych kilkoro kilkunastu osób w ciągu pierwszej godziny 2 skomentowała polubiło spowodowało, że to się zacznie się propagować mojego punktu widzenia to jest w swoją przestrzeń do do budowania kompetencji właśnie takiej zespołowej taki firmowej ponieważ, jeżeli weźmiemy właśnie te różne pokolenia z różnymi kompetencjami ja to widzę przed oczami jak właśnie osoby z większą wiedzą wietrzą większą wiedzą ekspercką potrafią doradzić młodym osobom tak jak umiejętnie stworzyć komunikat natomiast młodsze osoby pewnie dużo chętniej wniosą też swoją właśnie taką kompetencję cyfrową postaci tego jak to, jakie aż tak przygotować tak jak to wrzucić sieć, żeby to jak to mówią kolokwialnie zarządów w trak i mówi się w sferze o tym, właśnie, że są tak różne pokolenia, ale te tak różne pokolenia mogą świetnie współpracować tak i korzystając właśnie z tych naturalnych potencjałów naturalnych kompetencji ludzi trzeba mieć chwilę zatrzymać się nad tym zobaczyć, kto czym jest dobry dać im przestrzeń na zrobienie tego i to znacznie pewnej mierze są samo działać tak na końcu nam się, czas więc mam ostatnie 2 pytania pierwsze czym się różni w takim razie czy jest jakaś przewaga nad wynajęciem po prostu jakieś firmy, która zrobi nam kampanię marketingową, która tworzy postacie 15 osób przez takie rzeczy dzieją się w sieci, którym stworzy tożsamości one będą rozmawiały i też gromadzą swoich znajomych, jaka jest różnica jakoś nie stworzyć taki zupełny fantomów nie da, bo jednak w Realu ci ludzie na patrzymy szczególnie nikt nie widzimy, jaką szkołę kończył, jaki mamy wspólnych znajomych, więc nie da się wstawić zupełnie osoby znikąd jako system potwora to tego nie to musi być osoba to też po drugie, rzeczywiście teksty opisane powinny być na taką skoro taniec brzucha tańczy od moich emocjach moich przeżyciach, a nie tylko takie otwarte suche fakty sprzedażowe, bo ludzie chętnie dyskutują o różne rodzaje będzie ciekawych rzeczach się dzieją pewne wyzwania opowie o problemach pewnych obawach o radości o lękach więc, więc nie da się, że ktoś z zewnątrz był, jakby w przed moją skórę, bo parę osób będzie ogrzewać swoje posty rozpoznał na odległość, bo widać to ty piszesz nikt inny jest takie pytanie jak to się przykłada w takim razie na sprzedaż są już mamy, które pokazują, bo to dużo pracy dla takiego przedsiębiorcy dla dla szefa wprowadzenie szkolenie trzymanie złotych przez kilka miesięcy znowu zwiąże się szykowana przez naszych klientów, którym żeśmy to robić będzie Grzegorz mnie kosztował 50  000 zarobiliśmy dzięki temu po zejściu pozyskaliśmy 2 klientów 500  000 to jest idealny przypadek natomiast myślę sobie tak to powinno się zwracać cieczą tam pół roku roku natomiast 23 × tak zrobił nie być inwestycji 3 czas ludzie mają kompetencje rozwijają się pod swój wizerunek jednocześnie dodatkowo firma zarabia więcej i pieniądze są tylko na początku wkładamy to potem już pracownicy mają te kompetencje zagrodzie jest nas dobrze jest jednak ktoś cały czas nad tym czuwa wspiera tych ludzi, bo jednak to się te kompetencje rozmywają bardzo dziękuję za udział w audycji pana pani moimi gośćmi byli pan Grzegorz Turniak prezes Akademii rekomendacji dziękuję dziękuję pan Andrzej Jabłonowski menedżer personalny szef pracowni rozwoju dziękuję dziękuję ja nazywam się Marzena Mazur wydawał Bartłomiej Pograniczny realizował Krzysztof Woźniak następna audycja strefa szafa już za tydzień Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Wybierz pakiet Aplikacja i WWW - słuchaj gdzie chcesz i kiedy chcesz!

Kup teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA