REKLAMA

Przedsiębiorca ma prawo do błędu! Przynajmniej na początku prowadzenia firmy

Przewodnik Finansowy TOK FM
Data emisji:
2019-07-17 11:00
Czas trwania:
01:43 min.
Udostępnij:

Przedsiębiorca ma prawo się pomylić! Zaskakujące? Niestety, w polskich warunkach i przy rosnącej presji ze strony fiskusa na przedsiębiorców - taka deklaracja wydaje się dość niezwykła. Rząd przyjął pakiet kolejnych zmian, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. A jednym z nich ma być właśnie prawo do błędu, przyznane mikro, małym i średnim firmom. Ale nie wszystkim. Rozwiń »

Projekt przewiduje, że osoba fizyczna, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę jako przedsiębiorca i zarejestruje się w CEIDG w sektorze mikro, małych lub średnich firm - na początku może mieć kłopoty z właściwym interpretowaniem przepisów podatkowych. Resort przedsiębiorczości, który nadzoruje ten projekt przyznaje, że w pierwszym roku działalności spora liczba pomyłek w rozliczeniach nie jest wynikiem działania celowego, ale po prostu braku wiedzy i doświadczenia. Dlatego kiedy przedsiębiorca popełni błąd, za który grozi mandat lub kara pieniężna - za pierwszym razem nie dostanie tej kary, a jedynie pouczenie. Będzie musiał usunąć naruszenie. Jeśli jednak drugi raz pomyli się w tym samym - tym razem kary nie uniknie. Rozwiązanie jest wzorowane na tych, które funkcjonują na Litwie czy we Francji.

Ciekawym proponowanym rozwiązaniem jest też włączenie firm zarejestrowanych w CEIDG pod ochronę konsumencką. Będzie ona przysługiwać firmom w relacjach z innymi przedsiębiorcami, ale tylko wtedy, kiedy umowa między firmami nie ma charakteru zawodowego. Czyli na przykład mechanik, któremu popsuła się drukarka, będzie miał takie samo prawo do reklamacji jak konsument, nawet jeśli wykorzystuje drukarkę w firmie i rozliczył ją w kosztach prowadzenia działalności. Czyli zyska prawo do rękojmi i reklamacji w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przewodnik finansowy TOK FM Aleksandra Dziadykiewicz dzień dobry przedsiębiorca ma prawo się pomylić zaskakujące niestety w polskich warunkach przy rosnącej presji ze strony fiskusa przedsiębiorców taka deklaracja wydaje się dość niezwykła, a tymczasem rząd przyjął pakiet kolejnych zmian, które mają ułatwiać prowadzenie biznesu 1 z rozwiązań ma być właśnie prawo do błędu przyznane mikro małym średnim firmom, ale nie wszystkim projekt przewiduje, że osoba Rozwiń » fizyczna, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę jako przedsiębiorca i zarejestruje się chce je na początku może mieć pewne kłopoty z interpretowaniem przepisów podatkowym przez to popełniać błędy resort przedsiębiorczości, który nadzoruje ten projekt przyznaje, że w pierwszym roku działalności spora liczba pomyłek w rozliczeniach nie jest wynikiem działania celowego, ale po prostu brakiem wiedzy doświadczenia dlatego kiedy taki nowy przedsiębiorca popełni błąd, za które grozi mandat lub kara pieniężna za pierwszym razem nie dostanie tej kary, a jedynie pouczenie będzie musiał za to usunąć naruszenie, jeżeli drugi raz pomylił się w tym samym tym razem kary już nie uniknie rozwiązanie wzorowane jest na tych, które funkcjonują n p . na Litwie czy we Francji ciekawym proponowanym pomysłem jest też włączenie firm zarejestrowanych w CEIDG pod ochronę konsumencką będzie ona przysługiwać firmom w relacjach z innymi przedsiębiorcami, ale tylko wtedy, kiedy umowa pomiędzy firmami nie ma charakteru zawodowego, czyli np. mechanik, któremu popsuło się drukarka, którą wcześniej kupiły firmy będzie miał takie same prawo do reklamacji jak konsument, czyli zyska prawo do rękojmi reklamacji w ciągu 2 lat od daty zakupu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK FINANSOWY TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA