REKLAMA

„Codziennie do szpitali zgłaszają się poszkodowani w kolizji z udziałem e-hulajnogi.” Dlaczego wciąż nie wprowadzono odpowiednich regulacji?

Data emisji:
2019-07-21 12:10
Prowadzący:
Czas trwania:
07:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Kuba Czajkowski miasto jest nasze jest przy telefonie dzień dobry dzień dobry daje im już właściwie ponawiam pytanie, które zadałem na początku naszego magazynu teraz, zapowiadając naszą rozmowę, dlaczego wciąż nie ma projektu ustawy w sprawie regulacji hulajnóg Szanowny panie redaktorze wpierw chciałbym się kilku sekundach odnieść do poprzedniej rozmowy, jaką miasto jest nasze potępiamy wszelką formę przemocy wobec kogokolwiek gdziekolwiek i jest bardzo przerażające Rozwiń » to co usłyszeliśmy przed chwilą odnośnie wydarzeń w Białymstoku jasne, a teraz, przechodząc do do Club sprawy, o której zaczęliśmy nie wiemy, dlaczego minister Webber, który w czerwcu tego roku ogłosił, że będzie propozycja dotycząca regulacji auto, czyli urządzeń transportu osobistego nadal nie wiemy, jakie są regulacje natomiast kilka dni temu w Gdańsku 9 latek został rozjechany przez kolejną elektryczną i tak jak potwierdził to pan Domaradzki z biura polityki mobilności transportu urzędu miasta stołecznego Warszawy codziennie zgłaszają się do warszawskich szpitali osoby, które w wyniku kolizji hulajnogę elektryczną poniosą mniejsze lub większe obrażenia jest to bardzo duży problem zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych i ogólnie potrzebna jest regulacja jak najszybciej, ale czy główne założenie tej regulacji, czyli o obniżenie maksymalnej prędkości kolejnych 25 km / h załatwia sprawę pańskim zdaniem nie dała się sprawy, ponieważ regulacja zaproponowana uznawszy prezentacja portu, którą zobaczyliśmy z ministerstwem przy ulica Sobieskiego 1,5 miesiąca temu zakłada, że kolejną elektryczne ze szczególną ostrożnością będą się mogły nadal się poruszać po chodnikach my jako miasto jest nasze od początku od wielu miesięcy już od jesieni zeszłego roku stanowczo sprzeciwiamy się temu, by hulajnogi elektryczne mogły się poruszać po chodnikach w no tak, że tutaj jest pewien zgrzyt, bo jak traktować hulajnogi versus np. rowery zdaje się od rozbija się cała sprawa jak i nie nie ma z tym najmniejszego problemu jesteśmy również tak jak przepisy ruchu drogowym wskazują rowery nie powinny się poruszać po chodniku poza sytuacjami wyjątkowymi, które definiuje art. 33 ustawy ust. 5 to są sytuacje, kiedy jest zamieć śnieżna gołoledź rzęsisty deszcz oczywiście takich skrajnych sytuacjach sytuacjach, gdzie jeszcze załamanie pogody lato oczywiście w pełni rozumiemy, żeby i rowerzyści i hulajnogi jeszcze inni użytkownicy dróg mogli korzystać z chodników natomiast w sytuacji na co dzień zarówno rowery, jaki hulajnogi wszelkie inne urządzenia transportu osobistego nie powinny mieć miejsce dla chodniku, bo chodnik jak samolot ze Wschodu wskazuje służy dochodzenia i pierwszy powinien się tam czuć w pełni bezpieczne dobrze też wobec tego pana zapytam jak w brzmieniu idealny ta ustawa powinna wyglądać tak naprawdę przy czym regulacje na temat na tę chwilę rozpoczął mówimy tylko wyłącznie 1 jest regulacja przepisów ruchu drogowym jest rozporządzenie ministra ds. transportu dotyczące warunków technicznych, jakie mają spełniać pojazdy cieszymy się, że wreszcie kolejną piły elektryczne zostały uznane jako pojazdy tylko nadal brakuje nam rozporządzenia ministra, jakie warunki ma spełniać pojazd no i trzecie najważniejsze takie jak było to mówione w ubiegły piątek podczas okrągłego stołu dotyczącego kolejną w urzędzie miasta stołecznego Warszawa jest już ponad 5000 kolejno na warszawskich ulicach te hulajnogi elektryczne zaśmiecają naszą wspólną publiczną przestrzeń i nie ma jak nad tą chwilę żadnych uregulowań, jakie opłaty jakiś sposób powinny inni operatorzy tych kolejnych elektrycznych i rozmieszać w przestrzeni publicznej w tym macie państwo dane ile do ilu incydentów z udziałem tych, którzy poruszają się na hulajnogach doszło wg danych przekazanych przez komendę stołeczną policję mówi tylko wyłącznie Warszawy, bo miał 15 jako organizacja mogąca się do Warszawy mamy dane wyłącznie na temat miasta stołecznego dochodzi każdego dnia do jakiegoś incydentu z udziałem, uchylając elektrycznych rozumiem, że tu póki co najgłośniejszą sprawą była ta dotycząca ukarania turystki, która tra weszła pod podkową tej hulajnogi tak i wyniku działań podjętych m. in . przez pewne osoby zajmujące się bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz nasze Stowarzyszenie Komenda stołeczna policji zmieniła zdanie i cofnęła mandat dla tej tury i ze Słowacji, jakie będą dalsze losy tej sprawy, bo myślę, że teraz, podsumowując już naszą rozmowę trzeba do tego do tego przeglądać mamy do czynienia z taką patową sytuację takiego wyczekiwania i też apatii po stronie tych, którzy mogliby te regulacje wnieść panie redaktorze może nie patowa, ale patologiczną początek ten sam, ale skutki zdecydowanie inne patologiczną sytuacją, w której mamy de facto wg obowiązujących przepisów motorowery oczywiście motorower, a kolejne elektryczne, a to zupełnie inny pojazd tak jak się na to spojrzy z boku, ale w definicji na chwile obecną kolejną elektryczne to motorowery użytkownik powinien posiadać kaski prawo jazdy kategorii AM, a ustawodawca w tej kwestii nic nie robi przekręty na pierwszą śmierć nie czekajmy na pierwszą tragedię, która będzie wiązała się z tym, że ktoś zginie w wyniku wypadku hulajnogi elektryczne, żeby wreszcie dopracował się polskie prawo kończący konkludując, od 1 lipca we Francji jest całkowity zakaz korzystania z kolejnych elektrycznych na przestrzeni przeznaczonej dla pieszych takie również zakaz obowiązuje w Austrii Wiedniu Niemcy zakazali poruszania się kolejno gamie elektrycznym powyżej 10 km / h, czyli ustawodawcy o wiadomo to jest nowa rzecz, ale ustawodawstwo innych naszych krajach Unii Europejskiej idzie do przodu i minister Weber jako odpowiedzialny za bezpieczeństwo w ruchu drogowym to jego na nim ciąży odpowiedzialność, by jak najszybciej przy procedowaniu zmiany w przepisach ruchu drogowym doprowadzić do rozporządzenia o warunkach technicznych oraz jeszcze najważniejsze doprowadzić do regulacji dla operatorów kolejno elektryczne dziękuję bardzo za te rozmowy Kuba Czajkowski Miastko miasto jest naszym moim państwa gościem zapraszam teraz na informację Radia TOK FM Japonii Joanna Jędrzejczyk wielokrotny mistrz świata w sztukach mieszanych sztukach walki wersji oraz Jan Paszkowski kucharz felietonista kulinarny będzie moim będą moimi państwa gośćmi, a to w konsekwencji książki która, która wyszła spod rąk obu to moi goście obu autorów pozostań cie państwo z nami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!