REKLAMA

Po co muzykom dyrygent? O eksperymentach bez dyrygenta i koncertach, w których bez niego nic się nie uda

OFF Czarek
Data emisji:
2019-07-23 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
40:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
państwa i moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia dzień dobry czy do państwa rozumie pan rektor pojawi się, żeby zaprosić nas na wielkie otwarcie nowego budynku w przekazy w jej życiu pana redaktora mówi gdzieś tam przemyca informację, że jesteśmy w trakcie inwestycji faktycznie jutro pojutrze mamy warsztat za tekstem, ale to nad projektem wykonawczym ustalamy wspólnie czy ściany w garderobie sekcji wiolonczeli kontrabasu będą złoże ze Rozwiń » złoża radę czy będą opowiadać o tym nie wznawia równo z pewnością nie będą ze złota, bo my mamy świadomość, że patrzymy z pieniędzy publicznych, więc ze złota niczym nie robimy, a ostatnio ważne są takie trendy, że pieniądze publiczne to właśnie ze złota się nowi mówi, gdzie leży też wysłać jakiś jacht w podróż dookoła świata, żeby obwieszczał wszem wobec, że będzie nowa siedziba swego czasu odbywały się takie festiwale festiwal muzyczny na morzu i faktycznie pływaliśmy pięknym statkiem, grając z Mścisławem prosto powietrza przez Gidona Kremera wspaniała muzyka nie miasto nie wysyłamy nawet 8 nie kupili nawet na razie nie kupiliśmy nie kupimy mamy świadomość, że sama sala koncertowa w środku sala koncertowa nie możemy mieć żadnych kompromisów, jeżeli chodzi o kwotę, którą trzeba wydać, a jakoś tak, ale czuję, że chodzi o, a jednak się dniach nie będzie akustykę siedzeniach nie będzie żadnych urządzeń Aleksy Surma jesteśmy pod tym względem wzrost tradycyjny tak jesteśmy konserwatywni premia za wysoki nie powierza dlatego musimy być absolutnie przygotować dla wojska taką przestrzeń, by akustyczne doznania były najwyższej jakości czy niema kompromisów jeśli chodzi o akustykę, ale jest w innych przestrzeniach absolutnie skromność zachowane marzec Mroza z lekkim rozstrzelali rywali z minimalizm być może nie będzie żadnych od momentu bankowych złocone ramy tego nie będzie z pewnością będzie na pewno bardzo przyjazna otwarta przestrzeń, bo taką ideą architekta właśnie przez jedność przejrzystość dostępność zakładamy absolutnie, że w ciągu dnia każdy z państwa przychodzi po to do naszego fuzje naszej sali koncertowej i ogląda nas zaś, by troszkę jak będzie także dostępność oglądając, żeby taką jego gra przestępczość zza szyby po to, że, choć jest to właśnie nagrywa najnowszą płytę, żeby nie przeszkadza, bo jednak ten, kto von są bardzo czuły i najmniejszy mu snu w mecz, by mógł zakłócić sekund nagrania płyty, ale chodzi o to by nie zamykać się czy mamy być widoczni dla państwa przez cały dzień i późnego życiowa wspomniał pan nagranie płyty i co jest bardzo ciekawe, bo o orkiestra Sinfonia Varsovia na swoim koncie wiele płyt ja wiem trochę bardziej właściwe dużo bardziej jak wygląda nagrywanie muzyki popularnej i jeżeli masz opłacone studio to można przychodzić sobie nie wiem nagrywać podkłady wielokrotnie albo jak i solówki albo ścieżki wokalne potem wybierać trochę czasem też oszukiwać w cudzysłowie oczywiście, bo fragment pierwszego tej kuferek z drugiego i lepić to jakiś jakąś dobrą jakiś dobry końcowy rezultat no ale jeżeli mamy orkiestrę no to sprawa komplikuje, bo po pierwsze, myślę sobie, że takie studia orkiestrowy strasznie drogie w porównaniu ze studiem na godzinę dla Niewiem 3 cztero osobowego zespołu po drugie, tak mamy większą liczbę źródeł dźwięku no, więc teraz każda mała pomyłka rzutuje na całe środowisko, bo jak to zrobić, żeby nagrać dobrą płytę w w nie wydać na to miliardów dolarów i nie robić z 50 typów jak do tego się przygotować jak jak to działa jak ta jak to wygląda logistycznym wydają się główna różnica między nagrywaniem płyt muzyki klasycznej, a nagrywanie albumu z piosenkami głównie w nie polega na tym że, że my nie jesteśmy w stanie znający wchodzić do studia przez pół roku szukać celować albumu często słyszę, że wysoka, mówi że właśnie od pół roku nagrywa płytę ona też się należy my przeważnie na płytę przeznaczamy około 3 dni podwójnych sesji oczywiście tu już samo nagranie przed Spodkiem to musi się przygotować odbywa się także na pracę indywidualną czy muzyce pobierają dużo wcześniej wszystkie materiały nutowe ciszą to w domu później obywa się bardzo często próby sekcyjne czy każda sekcja skrzypce pieszo dzielnie szybsze drugi dzień wyłączą 9 grup agenta, by naprawdę z zapoznał się do głębi jest materiałem później bywało się próby z dyrygentem, a później dopiero wchodzimy do studia drugą różnicą wyższego, że u nas się nie przygotowuje takie płyty nagrywa się przez pół tylko 3 dni druga różnica jest taka, że tych kilkadziesiąt osób siedzi faktycznie 1 z imieniem nie możemy rozbijać sekcji na poszczególne z tułowia robimy to w 1 przestrzeni w związku z tym wydają się to odpowiedzialność czy muzyka poszczególnego rośnie bardzo mocno zdarza się, że ktoś coś komuś Rączka drgnienie w tym momencie albo to jest właśnie to jest odpowiedzialność, by żyli któryś raz powtarzam jakiś fragment to ze względu na nieodpowiednią frazę muzyczną ucznia odpowiednio emocje czy nie wystarczająco energii, który do legendy się spodziewał od dochodów jest i nagle ten szósty raz powtarzam i Skrzypek się pomylił albo przez rząd się za wcześnie, więc to jest właśnie odpowiedzialność poszczególnych muzyków przy współczesnej technologii można już tak zrobić nawet to fałszywa nuta można zlikwidować można ją trochę unieść informacyjne, aby obniżyć, więc są takie możliwości są zaś dźwięku, którzy mają taki styl działania, że przegrywają utwór od początku do końca później zaczyna się, jakie mozolne dłubanie taką oto jest chyba najbardziej nie był, że mówi tak od o tak 0110. przyszedł czas od taktu jedenastego dwudziestego my tracimy wtedy takie spojrzenie na całość na takim emocje, bo skupiamy się na stawach z czysto techniczne czasami wydaje mi się lepszym jest nagranie nawet jakimś minimalnym błędami nawet jakiś fałsz przez jakąś obok, ale celowo udanym, a nie, ale swoje zdanie mówi dyr, ale panowie panie bardzo proszę, żebyście jednak jakieś kiksy to już dzieło jest za dobrze chodzi o ten ewentualny kiksy też daje nam się dobrze jest także organizm o wpis składa się z ludzi, więc wszyscy mogli się pomóc chodziło mi o to, że wtedy mamy jakąś emocje w tym utworze wtedy jest to w wykonanie utworu orkiestry są akcje mają emocje jednak, że w profesjonalnych wymagamy wymagam profesjonalizmu, jeżeli chodzi o wykonanie materiału nutowego, ale jednak również emocji, bo ta muzyka bez emocji bez przekazania czegoś poprzez wykonanie danego utworzono staje się usunąć najpóźniej dzieje się także duża część społeczeństwa się muzyka klasyczna bo jaka nuda nic one wtedy tylko nudna, kiedy zagrana źle i kiedy nie ma tej emocji czasami zagrana dobrze, że nudna, że będę wspominał pewnym co rusz Chopin wspaniałym kompozytorem był jest pozostanie, a na halę przy orkiestrze Symfonicznej tak zgadzam się jest to dosyć skomplikowane skomplikowane procesy to doświadczenie orkiestry, która nagrywa regularnie absolutnie bezcenna jednak muzycy wiedzą jak zachowywać się sesji, bo nawet kwestia jeszcze zachowywać czy inaczej się gra no właśnie sesję nagraniową inaczej się gra koncerty te same materiały z coś w tym jest, ponieważ jesteśmy na bieżąco informowani czy to przez dyrygenta cóż reżyser dźwięku proszę zwrócić uwagę, a od grupy dętej w tym miejscu Tuska nieczysto drugi plan wyżej niżej nieczysto co takie skupienie zwolnienie od razów nie nie zwalniamy za nieczystości, a za co dziękuję zwolnień wyższych to blisko, więc co mnie czy można grać nieczysto bezkarnie nie można grać nieczysto, bo wtedy właśnie do wnętrza bez dźwięku, mówi że tu potrzeba powtórzy i w pewnym sensie żyli muzyk skupia się bardziej na tym, że faktycznie musi to zrobić z Tusk wyżej być może to całość wtedy się za to co, ale nie jest tak źle nagraliśmy około 300304 płyty 304 wójt zostać wtedy płyty ma Polska orkiestra kameralna Sinfonia Varsovia, bo czym to jako całość przez swoją rosła wprost wywodzi się Polska jest kameralny ewolucję ewolucja to nie jest zła Wisła 304, a my się do całkiem solidny dorobek nie poprzestajemy na tym w najbliższym czasie na jesieni ukażą się nowe płyty w wykonaniu orkiestry, więc myślę, że wiemy w jaki sposób zdobyć też jesteśmy jakąś uznaną również środki są do tych Tusk innego rodzaju muzyki nie tylko nagrywamy symfonie utwory Krzysztofa Pendereckiego, ale również zgodnie z filmów i tych filmów mamy w repertuarze siedemdziesiątych ostatnie publiczne przy nie jest, więc źle wspaniałe filmy Agnieszki Holland i Krzysztofa Kieślowskiego trzykołowe naprawdę wspaniałe płyty kiedyś miał taką śmieszną sytuację z poziomem złożoną do kina i mówiąc że zapomniałem, że nagrywaliśmy do tego muzykę później zastanowią się wiele kiksów wodę mają właśnie przypada temu jeśli się podobało na końcu są usuwane są to się dziś raczej nie pod Warną w Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia państwa, bo gościem po informacjach wrócimy do nagrywania płyty czeka jeszcze, jeżeli pan pozwoli kilka pytań zadam informacji o 1120 po informacje wracamy do programu w czarnych czarne państwa mają właśnie jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia przed informacjami rozmawialiśmy o tym, się nagrywa płyty orkiestrowe trochę inaczej niż pewnie muzykę lżejszą może dobrze mieć o to, że muzyka lżejsza popularną albo w mniejszym składzie, bo to pewnie też, gdy liczebność składu ma wpły w na to jak nagrywa czy kiedy pan słucha tych 304 się 344 płyt to co naprawdę tych płyt czy czasem mam kilka płyt ulubione, które słucham bardzo często, ale mówiąc szczerze przy przy tych 100 koncertach, na których trzeba być od miejsca co roku przy wykonuje czy posłuchać koncertów plus słuchania artystów, których ewentualnie chce się zaprosić do współpracy to wracanie do historycznych płyt Sinfonii Varsovii już na to czasami brakuje czasu czasami brakuje czasu suchy powtarzam ja powtórzę, ale mamy nieźle leci samolotem na koncert no to ja teraz oglądać filmy seria 1001 oglądał wolne, bo przeważnie filmów oglądam to dlatego wtedy mam wtedy mam na to czas, ale jeżeli chodzi o nagrywanie płyt chcemy opowiedzieć pewną historię państw należy je żonie to nie jest też autentyczne historie to byłem świadkiem wtedy mniejsze współpraca znajdzie LM Kennedy tak zwariowane Skrzypek, ale swego czasu znakomicie grająca, iż i firma je my zaprosiła nas do projektu wymaga też koncert skrzypcowy Ludwiga van Beethovena koncerty Wolfganga Amadeusza Mozarta miejsc wspaniały nagranie Jezus Chrystus kim się kościół w Berlinie legendarne o, tyle że tam, aby ukazania nagrywał ze swą orkiestrą bardzo bardzo dużo płyt nagranie ma się ku końcowi sesje przebiegają bardzo pomyślnie jest to wszystko nagrała czy te segmenty tutaj razem ze skutkiem na dzień ma zostać, by nagrać kadencję czy takie fragmenty, które gra solo, gdzie może być to bardziej emocjonalny z swobodny i jest bardziej emocjonalny tak i zaczyna nagrywać kadencję nagle mówi coś mi pasują do jego skrzypce wtedy grał na genialnym instrumencie głodne widać ZUO najbardziej słodkim imieniu takim sobie wyobrazić nagle mówi do swego asystenta lub przywóz elektryczne skrzypce w hotelu nagle stawia wszystkich przed taką sytuacją, że projekt, który nie ma wyłożył olbrzymie pieniądze, bo to co jednak jest na kilka dni zaprosić do Berlina zapłaci za podróż za hotele i nagle ich twarze tych legend z my zielone żółte niebieskie, bo nagle dowiadują, że kadencje tych utworów bardzo nobliwy utworach będą w jazzowym stylu dane na skrzypcach elektrycznych Nigel Kennedy w Gdyni uprzedził nie mogę go pogonił chyba nie było stać wtedy mają zupełnie zignorować znaczyła kanalii spytałem go później także, dlaczego mówi też bardzo proste style nagrań koncertu skrzypcowego Beethovena Mozarta, kto kupił kolejne szczegóły w moim wykonaniu jak zrobię wszystko zupełnie dziwnego to wszyscy kupują tak wczesną tak się stało płyty jest średnio sprzedawały dali się sprzedają, więc takie zwariowane zwoływania Nigela Kennedy ego może się przełożyło na sukces finansowy być może też w pewnym sensie artystyczna już albo ze standardem jest ciekawa obserwacja ta dotycząca w ogóle szerzej wyboru repertuaru, bo mamy niektóre utwory wykonywane przez wielu artystów i pewnie można kupować płyty to, żeby porównywać, a że tutaj tak tutaj tak jest, szczególnie że ktoś kocha muzykę z pewnością czasem swoim swej bibliotece kilka płyt różnych autorów, ale z punktu widzenia kogoś, kto myśli nad programem płyty właściwie pójście w kierunku czegoś co już jest pani jest dobrym krokiem właśnie raczej stworzenie takiej płyty, które jeszcze niema, które ciekawa albo jest bardzo różna czy jest jakiś klucz do 8 do wyboru repertuaru do tego czy uczestniczyć w w tym projekcie czy nie 304 płyty czy jest tutaj jakiś wątek taki, który je łączy oprócz tego, że ktoś przychodzi mówi nad nim tak można niemal przez pana, którego był panie dyrektorze ma 1 000 000 USD chciałbym nagrać nie wiem pieśni biesiadne patriotyczne ja będę śpiewał będziecie grać, ale biologia, gdy granice, gdybyśmy mieli taką umowę, że nagranie nie będzie nigdzie publikowane tobyśmy, żebyśmy się zastanowić nad tym, ale oczywiście żart wdają się, że nie ma 1 klucza, dlatego że są różne sytuacje czasami jest tak, że my jako orkiestra produkujemy płytę i wtedy w części przypadków chcemy zaprezentować swoich artystów n p . mamy zespół z twoją rysuje obraz znakomicie grają instrumentaliści 1 dla ani stworzyli zespół działają staram się wspomagać i Mirowie współorganizować koncert tego zespołu stwierdziliśmy, że najlepszą formą zaprezentowania ich i pokazanie światu, że istnieje, że znakomitą grę była sprawa wyboru projektu podzieliśmy dobrze produkujemy płytę, więc to jest dziś 1 klucz, kiedy my prezentujemy konkretnych artystów drugi klucz zapewne czasami jest stosowany, że jakaś wielka rocznica różnica muzyka Beethovena czy takie w 2010 roku byliśmy rok Chopinowski trzeci klucz jest taki, że przychodzi kontrahent nigdy nie powie, że ma 1 000 000 USD, ale powiedział, że ewentualnie byłoby go stać na to, żeby zrealizować projekt z konkretnym artystą i z konkretnym programem wtedy oczywiście przyglądamy się temu nie do wyeliminowania bierzemy sprawdzamy artysta z tym mam grać przede wszystkim byli też artystom, którzy nie spełnia jakiś podstawowych elementów uda się go słuchać to jednak bardzo istotna cała przyglądamy się, by programowi czasami staram się negocjować ten program czy wręcz negocjować dyrygenta, który sugerowane, bo ten element, który nie brzmi na płycie czy dyrygent jest jednak szalenie istotne w jakimś innym kluczem jest mit moim zdaniem w tym dyrygentem, a prezydent znacznie podraża koszty, a właściwie tak no proszę powiedzieć, bo pan też muzykiem on przecież jest wirtuozem, by miasto nowy lokal w czy człowiek ma możliwość w tym samym czasie patrzeć w nuty koncentrować na tym gra jest śledzić jak już faceta lub kobiety, które gdzieś tam w środku macha absolutnie tak widzimy nut wiąże, mówi że nie kątem oka widzą dyrygenta, ale wydaje się że, ale kątem oka to jednak już nie jest patrzenie tylko widzenie gotowa to nie z widzenia równie dobrze można ustawić metronom taki, żeby kątem oka go widzieć tak tylko to artystyczne wykonanie dzieła przez Ott jest przez dyrygenta w przypadku dyrygenta to nie jest tylko włącznie to obecność na scenie przez 2 godziny, bo to jak orkiestra zagra na tym koncercie ma duży wpływ te wszystkie próby popełni to już bywało wcześniej to dyrygent musi mieć wizję w jaki sposób ten utwór ma zabrzmieć dyrygent ma olbrzymi wpły w na nowo czy mówiąc tak zupełnie, bo po prostu odpis w danym fragmencie ma być szybciej wolniej ciszej czy głośni czy artykulacja ma być bardziej wyrazista czy mniej czy ustawić proporcje między instrumentami tego muzycy indywidualnie nie są w stanie zrobić natomiast przy orkiestrze, która Maćka 85 osób to mniej więcej, dlaczego są w stanie grać razem nie zostanie zadania nie są w stanie, ponieważ inaczej słyszy Skrzypek inaczej słyszy puzonista chociażby z tego względu, że Skrzypek stanie czasami usłyszeć więcej nie mając koło siebie innym instrumentów dętych blaszanych puzonista, który siedzi w grupie tych instrumentów do niego dźwięk, który wydobywa się Skrzypek pochodzi z opóźnieniem z małym opóźnieniem, ale jednak, gdyby wszyscy zaczęli grać wg tego co oni słyszą i wg swojego nie wiem rytmu wewnętrznego czy wg swojej energii, które mając wg swego ciśnienia krwi to chyba nie byliby wstaje mimo wszystko są także dlatego w no jednak 90 % przypadków na 95 wielkie orkiestry duży dzieła są dane z agentem są przypadki, kiedy świadoma decyzja jest wygięta nie chcemy np. zrealizować w tym roku taki projekt nie wyszło nagranie znakomicie nagranie nie chce zrezygnować na stałe koncertu są prawa Beethovena 5 koncertów fortepianowych francuskim 5 są Francja 1 ligi, ale który jednak dyrygował od kwoty plan czy on grał na fortepianie fortepian był zupełnie inny sposób ustawione i dyrygowałem, ale dokładność mniejsza mniejsza orkiestra nie chodzi o to, że muzyk w każdej chwili sekundzie musi widzieć dyrygenta w trakcie koncertu jednak ta muzyka płynie, jeżeli coś zostało nadane jakiś charakter jest utrzymywana ma wrażenie robi dyrygentów tutaj jak były o nim, ale nie da się zagrać bez dyrygenta jest eliminowanie życzę, żeby nie próbowaliśmy innych bardzo takiego eksperymentu nie stosujemy bez dna to zbyt skomplikowane są utwory na dużą, choć jest, by się podoba się taki szalik był muzykiem orkiestrowym i szef tej orkiestry mówił mi no sorry to jednak są tylko twórcy, którzy po prostu Zagraj w Omaha Unii, ale także sami jest w stanie się dogadać między sobą mało tego są w stanie znaleźć wyrazu takiego, który zachwycił to był kurs wstał odwrócił napięcie OC do takiej orkiestry, która działa trybem gdy, gdybym właśnie tak powiedział to może mogliby stać się tego w cenie powiedziałem dyrygent jest niezwykle ważnym elementem do budowania tego co się później bowiem pozycja budżetowa wydarzy na scenie, ale naprawdę czysto fizycznego punktu widzenia dźwięki napływające i to co słuchacz usłyszy nie są w stanie mu tak zupełnie do końca sami ocenić oceny ma rezerwę cieszy mnie zdanie użyczyć, chyba że gra dla siebie, bo przepraszam bardzo się z piętnastym rzędzie to zupełnie inaczej, więc interesuje mnie, że dyrygent jest zadowolony z tego co słyszy jak i być zadowolony, bo zapłacił za bilet o nie to nie zapłaci za bilety jeszcze bierze pieniądze za co za to, że muzyka dobiega do mnie taki sposób, że jak do niego dobiera 15 m, ale płacimy sami pieniądze to duże pieniądze za bilet właśnie, żeby posłuchać interpretacji danego dzieła Dan dyrygentem to da nie ja płacę za to, że ta muzyka dociera do mnie także miał dobrze słyszał nie tylko jest dyrygent, że słyszy o wiele większe są one od siebie przecież wiele, więc szansa środki z dużej składający się np. 80 muzyków zwiększa szanse, że słuchacz usłyszy w tej formie, w którym byśmy chcieli, żeby usłyszał on testów, bo coś co się będzie waliło nierówno tu uznany za głośno tam ze swego nie usłyszą nie, dlatego że balans tego wszystkiego ustawienie tych poziomów chociażby, a była sexy jak daleko słychać jak dalej, jeżeli nie politycznych Skrzypka od pierwszego w szkole bardzo blisko okay, czyli drugi Skrzypek nie usłyszy agregatu słyszy no panie dyrektorze błagam Harper aktorzy jest jednak tak, że przy mniejszych formacjach orkiestrowych jest szansa grania bez dyrygenta i wiele zespół to robi jednak przy tych dużych formacjach symfonicznych jest naprawdę prawie niemożliwe nie da się tego wszystkiego zsynchronizować odważę się nie dość podejmują wyzwanie ustawić poziomów, choć oczywiście można zabić takie wyzwanie może zrobić eksperyment może zagrać coś interesującego wręcz robiliśmy takie eksperymenty na koncertach dla dzieci staliśmy dziecko przekupić dyrygenta, że był ciekawy śmieszniej bardzo interesująco jest to szósta miała grać dokładnie tak jak dziecko wydawało i wtedy dopiero widać no i słuchać w kolej, że to nie jest takie proste mam wrażenie, że dla wiemy już od narodowej dziecko, że więcej działam w dyr jest niezbędnym elementem budowania tego przeżycia artystycznego do tego, żeby takie są znakomici brzmiała tak być może za 100 lat okaże się tym dyrygentem jest człowiek tylko jakaś pani solidarnej tak jest brak odpowiedzialności po stronie dyr, jeżeli dyrygent z Bartoli koncert to nie ponosi żadnej odpowiedzialności my słuchacze wychodzimy rozczarowani zirytowani, a ona się on jedzie do banku, żeby wypłacić no sporą kasę za to, że spartolił albo Sparty była koncert nie ma nie ma żadnych zapisów, które by były po stronie konsumenta tak się myślę, że czy można być fatalne dane medyczne powinny być może takiego zapisu nie ma, ale tak jak takim elementem, który będzie na przyszłość eliminował czy może nie eliminował, ale powodował, że kiedy będzie mniejsze powodzenie fakt taki koncert nie poszedł delegat był zły sposób nie jest zaproszone za 2 lata do kolejnego koncertu w mojej nie jest i słuchać, że nie będzie musiał słuchać no to dobre nie powtórzy instytucje, które powiedziałem tak chyba nie działa zwrócił się rozmowy o trudnym życiu orkiestrowy po informacjach Radia TOK FM pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia jest państwa moim gościem rozmawiamy pomiędzy Piotrem nagrywa płyty orkiestrowe, ale także o tym czy grać z dyrygentem coraz to się różnimy kardynalne informację za 3 minut 1140 informacja wracamy, bo wcale państwa moim gościem jest pan Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia rozmawialiśmy przed informacjami o udziale czy roli dyrygenta, ale też odpowiedzialności dyrygenta albo braku gości nowość odpowiedzialność dyrygenta ja myślę że, że dyrygent bez koncertmistrz nie ma szans zagrać koncert to przede wszystkim koncert odbędzie się bez bez znakomitej orkiestry świetnych muzyków, bo nawet przez znakomity dyrygent to to, stojąc przed muzykami, którzy nie chcą po prostu nie rozumieją niema tych podstawowych umiejętności nie będzie w stanie zrobić, ale chciałem powiedzieć również w przypadkach, a propos właśnie odpowiedzialności niestety zdarzają się tacy dyrygenci, którzy przychodzą i tak bardzo nie są w stanie wtedy cała odpowiedzialność spada na koncertmistrza wtedy to jest właśnie ta sytuacja, w której wspomnę już wcześniej, że gramy nawet w dużym składzie nagle wszyscy muszą niejako przenieść sądzą uwagę na koncert niższa koncept niż staje się w pewnym sensie dyrygentem to można od razu zaoszczędzić i widząc niektórych dyrygentów byłaby taka pokusa właśnie, żeby na przyszłość na przyszły już bez małych zmian, ale lepiej zapewne jest szukać znakomitych dyrygentów i właśnie z nimi grać, ale niestety z nieletnimi znakomitego koncertu wieża, a no tak, ale to akurat naszą, gdyż spełnione, bo mamy 1 tylko 3 dopłacie 3 zagranicznym pozwać Energę dziury w państwie służy należy te zmiany nastawienia z zimy a, ale może coś zrobił kiedyś tak jest takie wydarzenia specjalne powyższe 10 % zaoszczędzonych pieniędzy na koncertach zdrowia darów, gdyż podrzuca niestety są takie sytuacje że, że przychodzą inteligenci słabszy, a najgorsi to są dla mnie, którzy przychodzą i tak, aby ideałem jest w równej czysto, bo w innych orkiestra być może pracują nad tym przez cały tydzień u nas przychodzą na pierwszą próbę równo czysto i później nie mam pojęcia co dalej zrobić to wyobraźnia tego, że utrudnia tylko polega na tym, żeby się odbył trwał w 15 min, ale jednak trzeba coś odcisnąć swoje piętno właśnie te spełnia rolę dyrygenta może swoją wyobraźnię zostawić razem z nami dla słuchaczy to znajdzie się dyrygent niema obraźliwe to lepiej planuje nowe zasady nie jest de facto dyrygentem jest kimś, kto mówi o sobie, że dyrygent Antoni jest do tego rozwiązania jest, więc znacznie niższe należy dostarczyć papier to nie jest tak, że wystarczy papier, ale wtedy do danego miejsca został zaproszony tylko raz, bo jeżeli o odpis odkryje, jakiego to jest but agent nie będzie chciał z nim współpracować tak jest, ale jeżeli pan, a to tak działa, że głosowanie odbywa za każdym razem są spotkania z orkiestrą i choć jest to bardzo się sposób mówi, ale głos z kimś dobrze dla zniesienia jest różna 1 , 5 to decyduje przeważnie ostatnią decyzję dyrektor jest, bo taka, jaką mają też pełną odpowiedzialność, a cóż czy dyrygent nie bierze odpowiedzialności tylko dyrektor orkiestry jest odpowiedzialność za rozumie dyrygent jest za winnych odpowiedzialność za, bo nie wiedząc z Legią bierze odpowiedzialność za to, żeby była perfekcyjnie przygotowana jest poznana technicznym również, ale za to przeżycia muzyczne przebój mówiąc odpowiedzialności chodziło mi o to, że ta odpowiedzialność powinna też oznaczać, że jest taki sposób rozliczenia tego tak w konsekwencji, jeżeli nie doszło do rozliczenia konsekwencją jest to szczególnie za posiadały to nie zaprosiły na przyszły wraz z zapewniam pana doktorze taka informacja rozchodzi się bardzo szybko w świecie sieci muzycznymi i Chin dyrygenci, którzy no zupełnie nie są w stanie nie są zapraszani i i tak to właśnie jest, ale czasami gramy organizujemy koncerty, których niema dyrygenta, więc z spełnienie marzenia pana redaktora, żeby tego dyrygenta jakoś tak nie stosowanie przez Hannę Lis, który inwencję bywają organizujemy również koncerty kameralne przestała w ślad to lipiec 7 odbywają się koncerty na Grochowskiej w każdą sobotę niedzielę o godzinie 16 na 1 chciałbym bardzo państwu zwrócić uwagę koncert szkoda tylko włącznie z utworów Krzysztofa Pendereckiego, a matka mile zaznaczy się fantastycznym nie wolno Warsa w wykonaniu fenomenalnego kwartetu smyczkowego Atom String wkład naprawdę grał znakomicie usługi są bardzo różne z niektórych utworów nazwę, a ja z 3 z działa 3 utwory do stylu wolnym można rozpoznać ZUS skomponowana przez Krzysztofa pewny zysk z bardzo piękny utwór akurat to jest bardzo obiektywne te są bardzo piękne dlatego zachęcam państwa bardzo do przyjścia 21 sierpnia na de facto finał naszych koncertów letnich też w niedzielę o godzinie szesnastej bilety na te koncerty nie są drogie 5 zł na pewno można można wydać wydać mniej złotych i bardzo proszę się nie bać hasła Krzysztof Penderecki to nasz dyrektor artystyczny wspaniały kompozytor i przedstawienie dzieł 1 kompostu tak bardzo zróżnicowany w tak znakomitym wykonaniu powinno naprawdę państwo już przyjemność naprawdę bardzo zachęcam panie rektorze zapytam o imprezę, którą ja najbardziej lubię, jeżeli chodzi o orkiestra Sinfonia Varsovia, czyli szalone dni muzyki tak właściwie mój rok wyznaczają te wydarzenia wyrok jest od ocalonych szalonych słucham tego i czuję jak miód wpływa na moje serce bardzo dziękuję od osób, które przecieka dlatego zapraszamy remont będzie przyszłe mamy się naprawdę to jest Super Super festiwal w trakcie tych 3 dni około 60 koncertów w 1 przestrzeni lat wielki Opera narodowa na placu teatralnym pierwsze pytanie czy będzie zieleń znowu na placu to cudowne, jeżeli wynosi wynosi tam jakieś drzewo to być może będzie ale, ale naprawdę wielu słuchaczy wspomina duża w cudowny sposób taki plac, na którym można było wśród drzew się dzisiaj nie wśród samochodów w tym roku jubileuszowa edycja dziesiąta szalonymi muzyki w Warszawie, czyli Polska edycja francuskiego festiwalu la Fol żadne w tym roku Katka z podróży, a rozwiązanie działa jest zbliżenie rozwoju pomysłu, który jeździ po świecie ten pomysł jest uważam znakomity w przełożeniu później na artystów na inne programy są pomysły realizowane i we Francji i Japonii wieka Edynburgu, bo wszędzie tam odbywają się festiwale notę specjalne emocje tam przebiega koncert to na koncert jest co oznaczają kres podróży kartkę z podróżą to jest bardzo rozumiem, że z procesorem temat jest bardzo pojemny temat wyśle za sezon otwarty temat, ale być może padł, kto wie, że kartki z podróży wysyła się już w tej chwili w tych czasach, ale tylko naprawdę decyzja dzisiaj dostałem do tej musieli się ma rozwijać u starszej kartkę bardzo niskie przecież z Francji chyba jasno widać w innymi słowy Katka z podróży wielu artystów wspaniałe dzieła nie mogę estetyczne muszą o szczegółach, dopóki nie odbędzie się konferencja prasowa ktoś już obniżenie długu obserwujemy opublikował cały program przyznam się nie pamiętam, ale na pewno ogłosimy także wszystkim, więc się o tym, dowiedzą będzie już za kilka-kilkanaście dni opublikowane program festiwalu w tym samym terminie ostatni ostatni weekend września ta wielki Opera narodowa i plac teatralny bez bardzo się zachęca przynosić do finał tych wszystkich światowych festiwali dla żadna orkiestra brała udział w tym roku i festiwalu we Francji festiwalu w Japonii co tam graliście, jeżeli to nie jest tajemnica nowość, jeżeli ktoś z państwa chciałby chciałby już przed ogłoszeniem poza studiem można zetknąć na naszej stronie są zapisane wszystkie koncerty programy tych studni mamy w ciągu roku może nie duża szansa, że wpływ NATO w Warszawie jest szansa się pojawią niektóre z tworzy w zostaną wykonane ponownie dla warszawskiej publiczności jest być może nie będzie takie skomplikowane, żeby zapoznać się z tym programem przed publikacją z pana, ale tak jeszcze, że mogę być, bo wyszła płyta na błędach płyt to jest dosyć interesujące chciałbym zanotować, że to mogę zrobić przed konferencją prasową z własnej, ale pod warunkiem, że tu też kazano sobie przed konferencją to będzie nasza ziemia dobrze to zawsze noszę przy domu takie spotkanie niedługo przy współpracy z filmu o 1 klasy wydamy płytę z okazji 30 lecia polsko-ukraińskich stosunków dyplomatycznych brzmi strasznie oficjalnie niezbyt przystępnie, ale tu uwagę na płycie utwory ulubionego kompozytora pana redaktora Krzysztofa Pendereckiego jego studenta Kolańskiego koreańskiego komputera dziedzin Liu i to jest w pewnym sensie pokłosie też realizacja odbyła się w Korei typ płyty, kiedy byliśmy na trudne natury na urodzinowym Krzysztofa Pendereckiego bardzo się cieszę, że to płyta już w tej chwili się pojawi wydana przy współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza, a później w kolejności płyta nowa płyta kwintetu smyczkowego naszego kwintetu Sinfonii Varsovii Mate uszu całości zarejestrowane jedni program z pieskami Penderecki znakomicie przygotowane również, ale aż taką jest n p . że panie redaktorze kiedyś tak już naprawdę posłuchać i pocztą energię podczas dnia muzyka naprawdę nie uwierzy, ale niecała FOT Jerzy ma za wypada się, ale są prezentuje ma podpisane kontrakty nie może pan krytykować Chopina Pendereckiego, a tak dalej dlatego nie mogę może nie chce to są wielcy państwowe, ale na pewno nie Chopina Pendereckiego, ale nie ma takiego się w kontrakcie, że byli ludźmi i są ludźmi jak Krzysztof Penderecki nie jest możliwe, żeby wszystkie idzie były na glinianej oczekuje się jest najgorsze, dlatego że wtedy byśmy nie pani może słuchać nie bylibyśmy w stanie być może grzybów wszystko genialne to brzmi niemal 1 ulubionego chciałem powiedzieć, że jeśli chodzi o Krzysztofa Pendereckiego to pasywni Świętego Łukasza absolutnie genialny utwór dla mnie, a my nie genialny pomysł da dla mnie osobiście o pomocy nic nie wiem mówił takim utworem czy zawsze przy złotych 7 bram Jerozolimy zobaczyć sytuację, kiedy Filharmonii Rzeszów g i połowa pół już płacę po prostu to jest niesamowite w standardach, aby osoby w dwojaki sposób jego muzyka może oddziaływać na ludzi to jest naprawdę fenomenalne rzeczy to jest mała jedno jedno część tej tej Tęczy, a po drugie, czy takie struktury beznadziejnych pan nie znosi Europa nie może słuchać bo, który pozwoli pan płacze, ale kolejnych powodów być może już więcej słuchać być może kiedyś znajdę taki dwu też nie od razu, bo taki sposób przeciętny przeciętny Krzysztofa Pendereckiego taki, że właściwie zawieruszył się pojawić szuflady, ale jednakowo trafił do wydawcy to jest w tej luksusowej sytuacji, a granat znakomitą nie ma tak, by dyrektorzy niewłaściwie za składowanie walk Rosja, dlaczego jest tak trudno dyrektorom instytucji albo w ogóle ludziom, którzy tego po prostu powiedzieć uczenie lubię tego to już nie podała w a dlaczego nie może być takiej sytuacji, że nawet tak nie ma problemu oraz podobieństwo a dlaczego nie może być tak istotne, że były muzyką jest w tej chwili dyrektor jest, który ma kontakt z muzyką akurat tego wielkiego kompozytora Krzysztofa Pendereckiego coraz bardziej go rozumie coraz bardziej się został gryźć i nagle się okazuje, że utwory, do których nie był w stanie słuchać 20 lat temu w tej chwili okazało się, że dojrzewa jednak nazwisko Paula AAA to się problem projekt w takim razie aleja nie mam tego problemu z muzyką Krzysztofa Pendereckiego naprawdę nie odnajduję tam 2020 lat temu i pozwoli panu odnajdywał jako słabe dlatego nie pamiętam to było tak gadają, ale skoro pan coraz bardziej rozumie te, które pan nie podobały to faktu, że pan nie podobały wszystkie utwory z tego wczesnego okresu awangardy, kiedy Krzysztof Penderecki zabrał kompozytorów ze sobą Stana awangardy, a później w momencie ich w pewnym sensie tak zostawić wszystkie te dzieła wtedy wydawał dla mnie były w pewnym sensie obce niezrozumiała, ale byłem młodym głupim człowiekiem nie widziałem, o co chodzi w tej chwili naprawdę odnajduje w tym głęboki sens głębokie piętno nic na to nie podadzą, że uwielbiam twórczość Krzysztofa Pendereckiego nie, dlatego że naszym dyrektorem artystycznym kosztu, jeżeli słucha muzyki na żywo to działa na człowieka 3 działa mecze, kiedy szczęśliwie się robić mniejsze śliwy czy złagodzić smak realność Spokane chociażby to nas otaczało jest muzyka wielu posłów nie działa dlatego jest to dla mnie dowód w razie, że Krzysztof Penderecki jest wiele ma pani, że takim Piskorza trochę wyższe cele Nisko weszli w 2, ale także jasny uchwycić są w bardzo dziękuję za wizytę dziękuję Mariusz nie mogę doczekać szalonych dni i nawet w nie mówić rzeczy konferencji w Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Symfonia Sinfonia z Info, bo chodzi o grzech, na którym oparte orkiestra bezcenne syn fonia Varsovia, by państwo mają goście bardzo dziękuję dziękuję w informacji już za kilka minut będzie dwunastej po informacjach Roch Kowalski i popołudnie Radia TOK FM bardzo serdecznie państwa zapraszam, a dziś program przygotował Bartłomiej Pograniczny Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA