REKLAMA

Jak zapobiec syndromowi klasy ekonomicznej cz.2

Data emisji:
2019-07-25 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:31 min.
Udostępnij:

Dzisiaj ciąg dalszy o tym co sami możemy zrobić by zminimalizować ryzyko tzw syndromu klasy ekonomicznej. Rozwiń »
Mówimy o nim wtedy, gdy w wyniku długotrwałego unieruchomienia w samolocie, lub autobusie tworzą się nam w nogach zakrzepy – pojawia się tzw zakrzepica żył głębokich. Oderwanie się skrzepu może mieć bardzo groźne skutki: zator płucny lub udar.
Pierwsze co możemy zrobić to w czasie poruszać się, wstać z miejsca i przejść się. Jeśli nie możemy wstać, poruszajmy chociaż nogami.
Warto wziąć także środki zmniejszające skrzepliwość krwi. Te cechę mają także produkty zawierające miłorząb japoński, oraz pomidory i winogrona z pestkami.

Spożywajmy dużo płynów.
Najlepiej napoi izotonicznych.
Badanie przeprowadzone w Japonii wykazało, że podczas 9-godzinnego lotu u osób pijących co godzinę szklankę wody wystąpiło zagęszczenie krwi, podczas gdy u osób pijących płyn z elektrolitami - podobny do specjalnych napojów izotonicznych dla sportowców- nie zaszły podobne zmiany.

Unikajmy natomiast alkoholu, który sprzyja odwodnieniu organizmu, a co za tym idzie - powstawaniu zakrzepów.
Ostatnia dziś bardzo prosta rada: włóżmy luźne ubranie, które nie przylega do nóg i okolic pasa, albo weźmy je ze sobą w bagażu podręcznym i przebierzmy się po starcie samolotu. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

przewodnik TOK FM na zdrowie dzień dobry Ewa Podolska dzisiaj ciąg dalszy o tym co sami możemy zrobić, by zminimalizować ryzyko tzw. syndromu klasy ekonomicznej mówimy o nim wtedy, gdy w wyniku długotrwałego unieruchomienia w samolocie lub autobusie tworzą tam w nogach skrzepy pojawia się tzw. zakrzepica żył głębokich oderwanie się skrzepów może mieć bardzo groźne skutki zator płucny lub udar pierwsze co możemy zrobić to poruszać się stać miejsca i przejście jeśli Rozwiń » nie możemy stać poruszaj, chociaż nogami warto także przed podróżą środki zmniejszające krzepliwość krwi te cechy mają także produkty zawierające miłorząb japoński oraz pomidory i winogrona z pestkami spożywajmy dużo płynów najlepiej napoje izotoniczne badanie przeprowadzone w Japonii wykazało, że podczas 9 godzinnego lotu u osób pijących co godzinę szklankę wody wystąpiło zagęszczenie krwi podczas gdy u osób pijących płyn z elektrolitami podobny do specjalnych napojów izotonicznych dla sportowców nie zaszły podobne zmiany unikajmy natomiast alkoholu, który sprzyja odwodnieniu organizmu, a co za tym idzie powstawaniu zakrzepów ostatnia dziś bardzo prosta rada służby luźne ubranie, które nie przylega do nóg i okolic pasa albo weźmie ze sobą bagażu podręcznym i przebieramy się po starcie samolotu więcej jutro przed 1 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!