REKLAMA

Rusza Gdański Festiwal Szekspirowski

OFF Czarek
Data emisji:
2019-07-26 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
35:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry wita państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie łączymy się ze studiem Radia TOK FM w Gdańsku tam mam nadzieję jest prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego dzień dobry dzień dobry o udało się dzień dobry i profesorze to już dziś to już dziś ten dzień, który pan i nasi słuchacze z utęsknieniem czekali cały rok, bo dzisiaj rusza startuje festiwal Szekspirowski dwudziesta trzecia edycja Rozwiń » na właśnie aż trudno uwierzyć, że to 2323 lata 200 ileż różnych inscenizacji szekspirowskich pokazaliśmy w blisko 50 językach także ileś tysięcy artystów to się przewinęło przez nasze sceny i na ich Gdańsk, a wraz z nimi cały kraj stał się również znakiem Szekspira i wiadomo, że latem to Szekspir wiadomo, że w Polsce wiadomo, że w Gdańsku na ile lat pan ocenia, kiedy pan startował w wyobraźni nie starczało wtedy może to być teczka przy dobrych wiatrach to jest trudniejsza jednak trudniejsze było budowanie teatru, ale z tym był problem taki, że po kilku latach, kiedy już tylu ludziom zawróciłem w głowach i tyle tylu się włączyło mi pomagało, że nie wypadało się wycofać nie mogłem powiedzieć, że rzesze znudziły albo, że mam dosyć najmu się musiałem dotrzeć do przodu, a z festiwalem to tak naturalnie zaczęliśmy zaczęliśmy w dziewięćdziesiątym trzecim roku przyjazdem o swoje stawić Company to po kilkuset latach wskrzesił piszmy tradycje wspaniałą tradycję renesansową wizytatorów w Gdańsku mają tego się zaczęło później zaczęliśmy organizować dni szekspirowskie tydzień Szekspirowski aż w dziewięćdziesiątym siódmym roku, kiedy obchodziliśmy Milenium Gdańska rozpoczęliśmy czy te wcześniejsze dni wini przeobraził się festiwal na trwały do dzisiaj dzięki dzięki współpracy z pomocy bardzo wielu instytucji ministerstwa i samorządów i korporacji no i widzów przede wszystkim tych widzów prawie wszystkie wydarzenia festiwalowe są sprzedawane sprzedane na pniu także tutaj mamy bardzo liczne grono z całej Polski i zagranicy osób, które co roku przyjeżdżają mamy nawet taką wierną pary, która nie opuściła żadnego przedstawienia w naszym teatrze i nie korciło pana, żeby przetrzymać ich żeby, chociaż na jedno nie weszli, żeby zepsuć ten rekord, a mnie oni są tak tak z zauroczenia, a my nimi że, że po prostu serce rośnie że, że tacy ludzie są dobrze, ale przez 23 lata zmieniają się pewne nurty zmienia się sposób reżyserowania grania myślę zbiera zmienia się sposób mówienia o Szekspirze czy zmienia się sposób mówienia inspirowany Szekspirem no bo ileż można tym samym o można dużo o tym, samym, bo takie pytanie zadają mi NIK, kiedy bywalcy nasi albo ludzie, którzy pierwszy raz w teatrze mówił, jaki ma sensu oglądać Hamleta po raz piętnasty albo słuchać mowy Antoniusza nad zwłokami Juliusza Cezara po raz dziesiąty Otóż ja wtedy tłumaczy, że znaczenia w teatrze to nie jest tylko to co na scenie, ale też relacja tego co na scenie z umysłem odbiorca ten umysł jest kształtowany przez kontekst rozmaite przez aktualność przez konteksty kulturowe gospodarcze polityczne i t d . i i to wszystko ma wpływ na znaczenia także to samo przedstawienie dajmy na to Tytusa rolników z Chorwacji inne znaczenia w Chorwacji dzisiaj kreuje, a inne wykreuje za parę dni w Gdańsku złu zło i przemoc pokazywana na scenie inne ma znaczenie w przedstawieniu ukraińskim szekspirowskim, a inne u nas inne w Niemczech, więc to dlatego dlatego w nawet to samo przedstawienie w tej samej obsadzie będzie kre w kreowało rozmaite znaczenia w zależności od tego kto ogląda, bo tak jak ja często powtarzam teatr powstaje nie tyle na scenie co w umyśle odbiorcy tam tam tam powstają znaczenia co na scenie to jest materia to jest to jest temat materia sygnale na tak można powiedzieć te sygnały bombardują nasz umysł i tam dopiero powstają te konglomeraty pojęciowe jak to jak dzisiaj kognitywistyki mówią i tam dopiero to to co co to co na scenie przeobraża się w jaki struktury wyobrażenia myślowe interpretacyjne właśnie w sztukach zaś polega na właściwym zinterpretowaniu, bo swoje panno produkcjach z innych państw, które mają inne znaczenia no i teraz jak dalej, ale pan a, ale panie redaktorze nawet ta sama sztuka dajmy na to kupiec wenecki, które jest 1 z 3 sztuk biorących udział w finale naszego konkursu o nagrodę złotego Yoricka jest to sztuka ze Słupska z teatru w Słupsku premiera parę miesięcy temu i też znaczenia, która też ta sztuka w Polsce w Słupsku tworzyła kilka miesięcy temu dzisiaj po Białymstoku, kiedy mamy przedsmak pogromów zupełnie inne znaczenia będą rozpoczyna się festiwal za 8 godzin 46 minut 53525050 sekund jest pan gotowy tak jesteśmy gotowi, chociaż problemów natury technicznej jest bardzo dużo co roku zespoły, które przyjeżdżają zapominają ostrzec nas, że coś będzie potrzebne do inscenizacji już już legendą obrosła czarna kura, którą nagle 1 z zespołów zażyczył sobie powiedzieć, że nie mogą wystąpić bez czarnej kury i czarną kurę musieliśmy aż z Elbląga zaprowadza ten ból po protestach, a tu radio podobnie jak w czarnych, który zawsze to samo usłyszał, ale czy wszystkie kury już tak powiem są siedzą na jajkach no prawie prawie wydalono jak najbardziej skomplikowane przedstawieniem być może w dziejach festiwalu to jest Hamleta Kleczewskiej z Poznania no i tam też znakomity scenograf wielki artysta Zbigniew Libera wymyślił oświetlenie z zewnątrz także przez okna kościoła światło ma wpadać do środka no i w Poznaniu w reż Andy tak starej rzeźni tam są używane specjalne podnośniki na na takich Gąsienica nowych pojazdach okazało się, że u nas nie mogą wjechać, bo tam grunt grząski ona się zapadły w związku z tym trzeba rusztowanie budować po to, żeby te światła tam zamontować także tego typu problemów mamy mamy sporo co roku, ale już wszystko gotowe już 6 lat 8 godzinach się nie wydarzy nie sądzę nie sądzę, a akt ma pan jakąś tradycję taką, jaką przed przed festiwalem zimno przed festiwalem pan nie śpi albo chodzi rozpatruje pan po plaży albo niewiele wnosi pan szczęśliwe czerwone Podwiązki czy brat, a w majteczki kropeczki w nie nie nie mam takich takich niepokojów mam znakomity zespół, który przygotowuje wszystko w sposób nieomal doskonały łącznie z pan z pana ulubienicą naszym rzecznikiem prasowym no i myślę, że to po prostu zespół tworzy z tych mówił w tym udział jest jest bardziej polega na reprezentację niż takim angażowaniu się w bieżące 9 działania no dobrze czy zespół przygotował pan jest gotowy majteczki kropeczki także gotowe sprawdza jeszcze ile ile minut zostało chodzi i dni Szanowni państwo 8 godzin 43 minuty 53 sekundy w studiu Radia TOK FM w Gdańsku jest prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego dzisiaj rusza dwudziesta trzecia edycja festiwalu Szekspirowskiego radio TOK FM jest patronem medialnym tego wydarzenia informacje o dziesiątej 20 po informacje wraca do naszej rozmowy porozmawiamy trochę więcej co czeka nas na tegorocznym festiwalu, choć z tego co mówi prof. Jerzy Limon pewnie biletów już niema, ale zobaczymy informacje dziesiąty 20 po informacjach wracam wczoraj państwa mają goście ze studia Radia TOK FM w Gdańsku jest prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego dzisiaj rozpoczyna się dwudziesta trzecia edycja festiwalu Szekspirowskiego potrwa do przyszłej niedzieli, czyli do 4 sierpnia, a kwestią jest też kwestia Szekspirowski startuje za 8 godzin 35 minut i 12 sekund otwarcie na otwarcie festiwalu spektakl jak wam się podoba w reżyserii Krystyny Jandy tak to to jest przedstawienie gościnnie występujący na festiwalu no nie bierze udziału w konkursie nagrody złotego Yoricka bardzo, a tak bardzo ważne przedstawienie, bo ono wyraźnie pokazuje, że każdy powinien reżyserować na pewno każdy powinien reżyser Szekspira o chwale redaktor cienia litości nie ma, ale w dacie, choć prawdę panie profesorze no tak mówią tak mówią dzisiaj wszyscy ludzie teatru, ale naprawdę jest czasem dziwnie rozumiana na mnie mniejsza z tym w każdym razie nie nie wypadało nam nie zaprosić przedstawienia teatru Wybrzeże, z którym się Tour, który nie tylko sąsiadujemy, ale przyjaźnimy od lat i współpracy produkowaliśmy kilka bardzo udanych przedsięwzięć artystycznych począwszy od wesołych pomoże w złym SOR -u, które do dzisiaj cieszą się olbrzymim wzięciem naprawdę to Paweł Aigner reżyserował świetnie to zrobił, dostosowując te przedstawienia do naszej przestrzeni, która jest bardzo wyjątkowa, bo w naszym teatrze szekspirowskim mamy też scenę typu elżbietańskiego w każdym razie inauguracja to jest jak wam się podoba Krystyny Jandy i jutro ruszamy z tym z tym właściwym programem już konkursowym i międzynarodowym będą akcenty muzyczne i tutaj legendarnej bardzo popularny w Polsce zespół tak le Lis w podwójnej roli rzeczywiście to jest odkryliśmy ich 4 lata temu, zapraszając do Gdańska przez duńskim przedstawienie Hamleta niezwykłym muszę powiedzieć, że do dzisiaj uważam, że jest to 1 z najwspanialszych tabletów, jakie oglądałem ale aby zmusić państwo wiedzieć, że sporo widziałem inscenizacji Hamleta no i to było duńskie przedstawienie z udziałem brytyjskiej grupy Tiger Lewis bardzo ciekawie wkomponowanych w przedstawienie komentujących tworzących taki taką klamrę i dystans czasu przestrzenne bo, bo aktorzy grający rozmaite postaci szekspirowskie nie widzą tych muzyków, czyli jest bariera pomiędzy nimi czasu przestrzeni, ale bardzo to wszystko zgrabnie zrobione i wtedy tak, gdy Lis dali koncert i wystąpili w Hamlecie i po w tym roku postanowiliśmy to powtórzyć z tym, że sztuka jest nie Szekspir skale Toma stop parda niewątpliwie inspirowana Szekspirem, gdyż gdyż jest to razem z Francji Alden 4 żołnierzy ją sztuka, która na, której to 100 par zrobił światową karierę już od samego początku to był koniec lat sześćdziesiątych bodajże także to jest to jest współczesny klasyk mówi o sztuce stop parda, a jednocześnie chciałbym chciałbym podkreślić że, że jest to pierwsza z 3 sztuk, które tworzą nowy nurt w naszym festiwalu, który wewnętrznie nazywamy wokół Szekspira i autor sztuki albo napisane w czasach, gdy Szekspir żył nie tylko w Anglii oraz sztuki współczesne inspirowane w sposób bezpośredni przez Szekspira i rozumiem, że ten nurt trochę jak gdyby był tylko sformalizowaniem pewnego nurtu nieformalnego, czyli będą, czyli różnego rodzaju spektakli zarówno w nurcie głównym, jakim nucie offowym, które no czasami z tekstem Szekspira miały już niewiele wspólnego no tak tak rzeczywiście w dzisiejszym teatrze tak się dzieje, że szczególnie w naszej części świata, że reżyserzy nie okazują większego szacunku do tekstu Regina oryginału i robią z Szekspirem przeróżne rzeczy albo go w Szadku ją kroi ją zestawiają różne sztuki ze sobą albo co gorsza dopisują teksty często grafomania niskie i to to po prostu katastrofa jest wtedy myślowa, ale jeśli trafia to jeśli robi to twórca nietuzinkowy i który ma, który nie idzie za modą, ale wie co robi to występuje to wtedy mamy do czynienia z takim językowym kolarzem, który może być, porywając i takich oglądałem sporo, bo to Warlikowski robi i luk Perceval również znakomity flamandzki reżyser także wszystko zależy od talentu człowieka, bo przecież może być tekst oryginału zachowany a, a bez utalentowanych aktorów reżysera to nic z tego nie wyjdzie także różnie to to to bardzo bardzo trudna chyba, jeżeli chodzi o scenografię bardzo trudny spektakl Rzym tak rzeczywiście tam to jest też przykład takiego połączenia 3 sztuk Szekspira, których akcja w całości bądź częściowo rozgrywa się w Rzymie w starożytnym Rzymie oczywiście i wyszło przedstawienie bardzo ciekawe scenograficzne takie trochę monumentalne w wykonaniu Deutsches Theater z Berlina słynny przecież jeśli nie najsłynniejszy teatr niemieckim także bardzo się cieszę że, że pokazujemy to kto tym razem w teatrze muzycznym w Gdyni, bo u nas u nas to przedstawienie się nie mieściło w mojej mamy tam właściwie wszystko co co co Szekspir Emu co coś eksportują w tych dramat, czyli polityka, czyli intryga, czyli morderstwa, czyli gwałt no no już wszystkie te cechy, które nas Wszechmogący wyposażył no to jest to jest bardzo mocne przedstawienie myślę myślę że, że zrobi wrażenie na naszych lica i to w niedzielę 4 sierpnia tak to na zakończenie, bo w niedzielę na zakończenie mamy mocne uderzenie potem w Rzymie, który jest naprawdę mocnej taki może nawet na niektórych działać przygnębiająco kiedy, kiedy człowiek przejrzy się w lustrze teatru i tam ujrzy on, że obraz nie zawsze zgodne z tym jak sobie wyobrażamy siebie w kosmosie no i to to na samo zakończenie mamy komedię należącą do nurtu, o którym wspomniałem sztuk współczesnych Szekspira tym razem jest to rycerz ognistego pieprzu sztuka Francji SA, bo montaż, która z 1600 siódmego roku, która jest również ciekawostką historyczną jest to 1 ze sztuk powiedziałbym eksperymentalnych tamtej epoki i niejeden młody reżyser mógł powinien tę sztukę albo przeczytać albo obejrzeć, żeby zobaczyć, że jego odkrycia sceniczna 400 lat temu już eksploatowana na scenie w Londynie zwany także rycerzem korzennego Łuczka tak tak tak no oczywiście to nawiązuje do do Kala Bór wtedy w tytule ja nie wiem pan redaktor kiedyśmy zwrócił uwagę, że od tych sprośne kalambury to można tylko po jakiejś godzinie mówić ale, ale tu angielski tytuł nawiązuje to do cech fal licznych płuczka do moździerza, a a, a ten ogniste albo palący to oznacza tłuczek zarażonych chorobą weneryczną zresztą tam w samej sztuce jest cała scena, gdzie występuje otwór bar Barbarą osa, który w, których więzi z chwili tynków i oddaje ich przymusowej kuracji, ale tu to jest wątek fabularny natomiast formalnie jest to jak mówiłem sztuka eksperymentalna tamtych czasów, które się bawić konwencjami teatru ci dramatopisarza tamtej epoki już wszystko mieli jak na tamte czasy wszystko, by poznali rodzaj litera poznali teatr od podszewki i wtedy typowym objawem jest zawsze, kiedy Nasser następuje takie taki przesyt jest zabawa konwencjami i tutaj mamy już na początku sztuki, kiedy aktorzy zaczynają grać przyzwoitą mieszczańską komedyjka na scenę w wpra w pada para mieszczan jak się dowiadujemy na, którzy już dorobili i aspirują do do wyższej klasy i oni przerywają przedstawienie i mówią że, że z nimi jest raz w ich Terminator, który jest bardzo utalentowanym aktorem świetnie na pewno zagra tylko musi być inna sztuka nie o mieszczanach tylko ma być sztuka z wyższych sfer rycerska najlepiej na znajdują sztukę, która jest bardzo bliska atmosferze i fabule Don Kichota, czyli dzieło takie Ferro i komisji na nawiązujące do średniowiecznych romansów rycerskich iter zarówno romans zostaje wyśmiany tak jak w banki chodzi zakładali są fajne normalne czynną należy świetne są tylko tutaj wyśmiane zostają w kontekście satyry na aspiracje nowej klasy nowobogackich, którzy już się dorobili mają pieniądze, ale nie mają ani tytułów ani to jeszcze świadomości i obyczajów lasy wyższe i to zostaje wyśmiany, bo to tak jak tak jak w Hamlecie Jana Klaty pokazywanym przed laty stoczni gdańskiej tam też Klaudiusz dworzan uczy w innych smakowe próbują wina i on on nie jest przedstawia swoim tworzono także ta też satyr wrócimy panie profesorze naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja o dziesiątej 40 prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego państwa mają goście ze studia Radia TOK FM w Gdańsku wczoraj wracamy do studia Radia TOK FM w Gdańsku tam jest prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego rozmawiamy o festiwalu szekspirowskim dwudziesta trzecia edycja festiwalu rusza Szanowni państwo lada chwila, bo już za 8 godzin, gdzie ten zagraża panie profesorze 17 minut i 17 sekund, a proszę wszystko gotowe wszystko zapięte na ostatni guzik wspaniałe przedstawienia przygotowane także chorwacka chorwackie przedstawienie, które powraca teatr, który powraca do teatru Szekspirowskiego tak tak, że rzeczywiście 2 lata temu zaprosiliśmy ten teatr Hamletem teatr tak, ale to nazwa jest z lat komunistycznych teraz to to bez znaczenia to nie dotyczy wieku aktorów i twórców w każdym razie ten tamten Hamlet był w reżyserii głośnego u nas nie tylko u nas reżysera wylicza tych z tym, że nie wzbudził większych kontrowersji bo, bo był raczej zaangażowane w sprawy strategii politycznych tak lub mieć takie było czytanie Hamleta bardzo zresztą dobre przedstawienie bardzo nam się spodobało no i byłem w Chorwacji później oglądając rozmaite przedstawienia, ponieważ szykujemy festiwal chorwackich, które odbędzie odbędzie się w przyszłym roku i tam zobaczyłem sztukę, którą który, w którą zaprosiliśmy Tytus Sandro kurs bardzo ciekawa inscenizacja z muzyką na żywo świetnie zagrana także na pewno się podoba no, a Tytusa rolników do niedawna pomijany prawie całkowitym milczeniem, zwłaszcza w nauce Szekspira rodzaj, jakby się wstydzili, że Szekspir taką sztukę napisał, bo to jego pierwsza tragedia z gatunku tragedii zemsty na wykorzystująca rozmaite cechy gatunkowe już wyeksploatowane na na scenach stąd stąd takie Pragi zachwytu nad sztuką, ale w latach dziewięćdziesiątych uczuli ta zima zrobiła amerykańska reżyserka teatru lalkowego, a później języka nowego na pierwszy z pierwszego króla lwa reżyserowała w nowym Jorku i zrobiła film z Anthonym Hopkinsem i ten film chyba miał olbrzymi wpływ nie tylko na widowni światową, a bo, bo przed do kin na całym świecie, ale również na środowisko teatralne tak jakby na nowo odkryło sztuka i tam również feministki lubiły też sztukę co nie jest bez znaczenia w dzisiejszym świecie imamy renesans zainteresowania tragedii, które jest nie tylko przejmująca, ale bardzo krwawa mamy tam bardzo okrutny gwałt na na córce tytułowego bohatera oto, żeby nie wyjawiła tożsamości gwałcicieli to oprawcy obcinają język i ręce także temu no i później następuje zemsta Tytus 30, bo tych Młodzieniak skupów zwabia do swojego domu zabija i robi z nich pasztet, który piecze i podaje na kolacji ich mamuś chce, która też nie jest bez winy w tym wszystkim także dużo okropieńst w, ale jednocześnie jakaś wiara, że rzecz, że dobro w końcu zwycięża i że świat nie pogrąża się tylko w aucie i morderstwie wspomniał, aby w tym nurcie głównym oprócz międzynarodowych spektakli spektakl i produkcji rosyjsko brytyjskiej chorwackiej także świetne polskie przedstawienia wspomniał pan już panie profesorze o Hamlecie w reżyserii Mai Kleczewskiej, ale mamy także inne ponad jedno Rybno mamy mamy bardzo ciekawe tylko ciekawe ciekawe przedstawienie wieczór 3 Króli w reżyserii Łukasza Kosa z Lublina bardzo się cieszę, że oprócz większych ośrodków takich jak Poznań finale konkursu złotego Yoricka są również mniejsze Lublin i Słupsk wspomniana już sztuka kupiec wenecki w reżyserii Szymona Kaczmarka, który przed laty zdobył naszego yorka za przedstawienie, o ile pamiętam poskromienia złośnicy w teatrze Wybrzeże także bardzo cieszy, że w mniejszych ośrodkach robi się ciekawe rzeczy, a to jest to nie jest łatwe to nie jest łatwe nie, dlatego że że nie ma tam gwiazd aktorskich ale, ale również nie zawsze dopisuje publiczność się robi ciekawe poszukujące przedstawienia to tej publiczności zaczyna niekiedy brakować ten kupiec wenecki będzie szczególnie ciekawy dzisiaj, kiedy kiedym mamy doświadczenie Białegostoku i to co się tam wydarzyło mam nadzieję, że to wstrząsnęło tysięcy całym krajem i będzie będzie ta sztuka zupełnie co innego znaczyła niż kilka miesięcy temu zresztą w interpretacji Kaczmarka to pomyślcie czy ciekawe jest także, że to nie ten szajs LOK rzecz jest jedynym takim pazernym i złym człowiekiem, którego zaślepia żądza pieniądza, ale cała Wenecja jest tak wszyscy wszyscy gonią za pieniądze jest to jest to okres mu dzisiaj socjologowie czy historycy nazwali to Fed czy wczesnym kapitalizmem całe miasto jest ogarnięte żądza pieniądza i to powoduje, że ludzie się oszukują, że są intrygi, że córka okrada ojca że, że sprawy musi rozstrzygać sąd nie robi to w sposób obiektywny, że ludzie są przekupni, że zdradzają się nawzajem i t d. tak dalej to wszystko uwalnia bardzo to zresztą Suszek wspiera w tekście Szekspira Kaczmarek tylko inaczej akcenty może rozłożył niż tradycyjnych przedstawieniach, ale tak jak mówię dzisiaj ta sztuka może pokazać że, że jest jakaś analogia, że to nie jest to, że tylko wybrana grupa kiboli czy ludzi z gruntu złych jest tu jest zła, ale że może to zło ogarnia szersze stres sfery społeczne dzięki w kraju, w którym społeczeństwo może to czy grzech obojętności i to to wszystko jest w tej sztuce znajdziemy jeszcze zwróciło moją uwagę bardzo ciekawie zapowiadający się czy zwrócimy uwagę bardzo ciekawie zapowiadający się spektakl Lejdy Makbet no tak to jest teatr tańca w wykonaniu w tych kręgach znanego zespołu także cieszę się że, że to przywożą, ale jest jeszcze pozwolę sobie zwrócić uwagę na nasz offowych program, który o komentarz będziemy rozmawiać też programie Owczarek panie profesorze, ale hala rośnie także jako zapowiedź dobrze że, że offowy programie, bo jesteśmy bardzo dumni z tego programu, który pod wodzą krzyż Krzysia Grabowskiego rozwija się doskonale im już ma charakter międzynarodowy i nie są to amatorskie przedstawienia tylko to są to jest teatr w pełni profesjonalny, który poszukuje nowych przestrzeni poszukuje nowych nowych inscenizacji na nie zawsze teatrach mainstreamowych może może znaleźć siebie miejsce stąd też jest grupa profesjonalistów, którzy szukają czegoś innego chcą zaistnieć w wydarzeniach artystycznych nie zawsze komercyjnych także cieszę się, że ten nurt nam się rozwija mamy też program edukacyjny, który z, którego też bardzo dumni jesteśmy mamy spotkania z aktorami reżyserami mamy warsztaty w tym roku po raz pierwszy większość występujących zespołów Menis w programie głównym zgodziła się poprowadzić nie tylko próby otwarte, ale również warsztaty dla chętnych nawet zespół Tiger Lewis będzie miał warsztaty dla chętnych podobno będzie będzie nauka gry na Pile na Pile tak to chyba zgłoszę nie wiem czy trzeba przywieźć czyni ze sobą piłę, ale może na miejscu będzie tak jak czarną kurę musieliśmy sprowadzać temu piły pewnie też dobrze w takim razie panie dyrektorze nie pozostaje nic innego jak tylko trzymać kciuki, bo tegoroczny 2003 . festiwal Szekspirowski zapowiada się wyjątkowo smakowicie dziękuję bardzo dziękuję zapraszam wszystkich państwa, bo naprawdę wiele będzie się działo i mamy może nie do końca klasyczne przedstawienie, chociaż przepraszam może wspomnieć, bo dla miłośników języka Szekspira oryginału mamy przedstawienie z Londynu w wykonaniu studentów najlepszej szkoły teatralnej w Anglii, które się nazywa rada roju Akademia dramaty Cold i oni przywożą Juliusza Cezara, więc jak ktoś ktoś jest spragniony klasycznego Szekspira to to tu znajdzie na pewno bardzo dziękuję prof. Jerzy Limon dyrektor gdańskiego teatru Szekspirowskiego państwa i moim gościem dziękuję panie profesorze dziękuję ido widzenia do widzenia informacji Radia TOK FM już za kilka minut Gdański festiwal Szekspirowski dwudziesta trzecia edycja rusza dzisiaj, a w radiu TOK FM jest patronem medialnym tego wydarzenia, a ja dodam jeszcze, że wszyscy w przyszłym tygodniu specjalne wydanie programu Owczarek właśnie poświęcone gdańskiemu festiwalowi Szekspira w Szekspirowskiego o godzinie dwudziestej poniedziałek wtorek środa czwartek piątek będzie informować co ciekawego dzieje się w Gdańsku na festiwalu szekspirowskim informacje już za kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!