REKLAMA

„Na drodze zapominamy o prawach fizyki.” Czy nowa jednostka w policji – speed patrol – poprawi bezpieczeństwo na ulicach?

Data emisji:
2019-07-27 08:00
Audycja:
Weekendowy Poranek Radia TOK FM
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

ósmy 6 Karolina Głowacka przy mikrofonie specjalne grupy policji o nazwie Speed działają już w całej Polsce zaczęło się pod koniec 2018 roku w Warszawie są grupy, które mają pilnować porządku na drogach szybkiego ruchu na autostradach coś takiego może się złego dzieci na autostradzie skoro jest ona pomyślana przecież bardzo prosty sposób nie ma skrzyżowań są proste zjazdy naprawdę datę to polega, żeby było bezpiecznie tymczasem w Polsce wiemy bezpiecznie nie jest Rozwiń » napisała do nas słuchaczka przyznam, że ja się czasem boję jechać autostradą w Polsce kierowcy wywierają ogromną presję już nawet nie chodzi mi siedzenie na zderzaku mruganie światłami to jest potwornie stresujące, bo tracę zaufanie do siebie do swojego auta przecież właśnie wyprzedzam kogoś będącego na prawym pasie dodatkowo stresuje mnie pisze słuchaczka, że kierowcy ze jeść dają sobie drogę zachowuje odstęp od pojazdu przede mną około 150 m, żeby mieć przestrzeń np. hamowania awaryjnej tymczasem inni kierowcy ma inni kierowcy masowo czasem w ten zachowany odstęp się wciskają często, zmuszając mnie do hamowania potworne jest brak wyobraźni kierowców na polskich drogach pisze nasza słuchaczka czy zgodzi się z tym nasz ekspert czemu pan Filip Grega rzecznik praw kursanta Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy, ale dzień dobry dzień dobry pani redaktor ciągnąć ten były podpisy pod takim opisem, jaki przysłano słuchaczka słuchać jest osobą przede wszystkim bardzo rozsądną mówi kilku istotnych elementach prawidłowo wychowanych w ich na autostradzie oczywiście popisał się jak najbardziej MOS sposób poruszania się mocno się na kierowców polskich urzędników to autostradach drogach czy to prędkości w komisie mocy takiej standardowej dziewięćdziesiątki zaczyna ogłoszony i na tych drogach jest niestety niewłaściwe leczenie właściwą zapominali o prawach fizyki zapominamy opóźnia, że w tej chwili nie da się oszukać nadmiernie wiezione nasze umiejętności jeszcze bardziej wierzymy w morze jeździmy samochodami nowoczesnych systemach, które potrafią prawa fizyki oszukać tak się właśnie stąd przypadki w sobotę opłatą kropkę myśli mają państwo swoje komentarze zapraszamy, a ta grupa specjalna policji o nazwie Speed ta, która ma właśnie sprawdza co się dzieje na drogach szybkiego ruchu jest potrzebna grupa pana zdaniem każde działanie, które zmierza do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego jest dobre potrzebne grupa Speed to chyba Groupona, którą czekaliśmy od dawna i cel właściwie omówić jej cel toną potrzebna czy złoto co mogło dobrze zdefiniować do czego jest potrzebna tak naprawdę ona jest potrzebna przecież w celu łapania tych, którzy jak to się mówi bardzo często słyszy jeżdżą szybko bezpiecznie wszystko, ale bezpiecznie takich kierowców ma mnóstwo w Polsce ani istnieje takie pojęcie szybko, ale bezpiecznie przez kojarzą np. kierowcy Formuły 1 prawda i czymś bardzo szybko Unii jest dużo szybciej ostygł nasz naszych kierowców na drogach na ustawach co kierowca Formuły jedno rozpędza się 200250 może Pisa, czyli co nawet nie 2 × tyle to nasi kierowcy na autostradach, ale nie bierzemy pod uwagę, że po pierwsze, kultura ustosunkowuje jedzie po torze, który jest posprząta niemal odkurzania jedzie po to w zamkniętym tam, gdzie niema zagrożeń zewnętrznych są specjalne strefy bezpieczeństwa jedzie pojazd niemiecki chce nowoczesną przystosowaną do ścigania wyposażono system bezpośredniego bezpieczeństwo ochronę tylko my też wszyscy biorą udział w tym wyścigu nie jest także są statyści rady parze dokument jest dokładnie tak jak wszyscy biorą udział w wyścigu, a co najważniejsze jest wszyscy ci kierowcy są kierowcy, którzy jeżdżą od od dziecka od kilku lat szkoły zaczynają prowadzić chyba, nic więc unieruchomieniu kości kompetencji są niezwykłe, a jednak tam też zdarzają się wypadki śmiertelne, a proszę powiedzieć, bo ilekroć się rozmawia o nowych pomysłach policją w przepisach o wprowadzeniu nowych przepisów zaostrzeniu ewentualnie z zwiększeniu mandatów to pojawiają się komentarze zawsze takie, że ograniczenia są na drogach ustawiane po to, żeby wyłapać kierowców, że to jest łatanie budżetu, że policja tak naprawdę nie ma wiarygodnych metod na mierzenie prędkości i to wszystko jest ściema, że przecież na Zachodzie w Niemczech to niema ograniczeń na autostradzie można sobie jechać ile się chce w Polsce tutaj chcą nas gnębić może pan jakoś odnieść do tych klasycznych argumentów oczywiście z przyjemnością po pierwsze jest to nieprawda, że na Zachodzie w Niemczech nie ma ograniczeń prędkości w większości są ograniczenia po drugie, jeśli chodzi o proszę o dochodach, owszem, można ustalić sposoby mocą trochę dyskutować jednak to nie policja podejmuje decyzję o ostateczności tylko są dowolnie własnego uznania i doświadczenia ocenia dowody Chin m. in. materiały zebrane przez ZUS policjantów po prostu się zatrzymania lub 12, a najważniejsze jest to, że koszty których, które można rzec można doszukiwać i inwestycje to bezpieczeństwo tak naprawdę Osą pieniądze zaoszczędzone jak pewnie państwo jedno, a Jeślinie to pierwsze z tych informację o koszty społeczne finansowe kosztu wypadku ze skutkiem śmiertelnym w zeszłym roku to kwota 1  300  000 zł w wypadku, którą osoby ciężko ranne 3  300  000, ale jeszcze raz powiedzmy pani mówi o sumie zbiorcze tylko mówią 1 wypadku mówi o 1 wypadku o 1 osobie o 1 zdarzeniu i teraz przynoszonych przez upadki w zeszłym roku na autostradach, których było 478 o to dowód to szybko policzyć o byłoby to co 1 , 5 miliarda dobrze dobrze liczę jako sta w i gry trzeba, dobijając komu postu wypadku na samych autostradach jest święcie przekonany, że koszty poniesione na stworzenie grupy z PIT na te samochody, które lochu opowiadają nasi obywatele to drogie takie marki zagraniczne po co w UB wice wie pan co no właśnie Fundacja dzieci fascynują tak naprawdę będzie kosztował znacznie mniej nasze państwo niż skutki wypadku o odpowiedź, że nie tylko lewicę, bo znacznie mocniejsze samochody jeszcze Angel ponad 150360 konne będą się pojawiały już szykują się ją na polskich drogach i naprawdę można się bardzo zdziwić, kiedy taki pojazd zgonu przeczytałam w Rzeczpospolitej, że policja ma naprawdę coraz bardziej interesujące metody sprawdzania tego co się dzieje na autostradach m. in. helikoptery latające nad post na autostradami oraz drony i to taki kierowca, który np. jest kierowcą ciężarówki wyprzedzał inną ciężarówkę, czego nie wolno robić wypiera się, bo nie widział żadnego radiowozu, a tu Ciach był sobie dron nad nim albo helikopter, więc czy jest tak, że policja postanowiła naprawdę zająć się tym co się dzieje na polskich autostradach czy też jeszcze ciągle za mało jak pan ocenia wraca do pierwszego zdania każde działanie, które działa w kierunku poprawy bezpieczeństwa jest dobre potrzebne, a zatem można powiedzieć, że zawsze tego będzie za mało te działania takie mogą w nowoczesne nazwijmy to przede wszystkim trochę kosztowne, czyli śmigłowce, czyli drony to tu też normalności życie w wielkiej Brytanii obsługą przy tak wyrażę bezpieczeństwa na drogach zajmują się helikoptery na poziomie później niemal powiatu jest to normalne tam wykonuje się, choć dla bezpieczeństwa szczególnie mniejszych mniejszych obszarach nie nie mam postulat zgłosił się tych bezpośrednio na drodze tych różnego rodzaju przestępców, czyli po prostu uciekających na autostradzie w kampanii, jaki faktycznie się poświęcą ogromne środki na zatrzymanie, ale przede wszystkim obserwowanie na drodze sprawcy nawet tego tylko uciekającego jadącego bardzo szybko poprawić bezpieczeństwo, czego jest to normalne na świecie mogą musimy inwestować środki, żeby również ta interwencja policji była bezpieczna i skuteczna tylko część działań potrzeba tylko też szybkość to jest 1, ale też, o czym pisała nasza słuchaczka wciskanie się odstęp, który się zachowuje wyprzedzanie bardzo blisko no cm to przesada, ale blisko na metry powiedzmy zamiast na dziesiątki metrów, bo przecież na autostradzie tych prędkościach to wszystko inaczej powinno być liczone dużo takich zachowań właśnie ja nie wiem czy samo wrażenie, że to jest nieco niekoniecznie brawura co dziś kompletnym braku umiejętności z tym zjeżdżanie właśnie np. szybko naprawy pas zajeżdżanie drogi, a wśród nich staną zgadzam trzeba było podzielić kierowców na tych, którzy co do zasady nie, chcąc dostosować do obowiązujących przepisów Pomorską królami drogi mają mają Gromad Maksia mają niską samoocenę muszą sobie podnieść poprzez brawurową jazdę nocną jazdę i tych, którzy jadą szybko, bo 1 bezpiecznie szybko bezpiecznie ale, ale będzie tylko, dlatego że no nie mają takich znajomych jak i zachętą chociażby może się też przynosi wyrazie nie mają pojęcia o tym, jaka jest droga zatrzymanie pojazdu w razie potrzeby Gniezno polską głosem możliwe są 1 i można, by tu wrócić do szkolenia kursantów adiunkt, ale musimy kończyć dla tych wyręczył dziękuję bardzo Filip Grega rzecznik praw kursanta Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy ekspert bezpieczeństwa ruchu drogowego dziękujemy za rozmowy wszystkiego dobrego ósma 18 skrót informacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKENDOWY PORANEK - KAROLINA GŁOWACKA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!