REKLAMA

Ruch dobry na wszystko (powtórka)

Data emisji:
2019-07-29 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:26 min.
Udostępnij:

Systematyczny wysiłek zwiększa przepływ krwi przez naczynia krwionośne, obniża ciśnienie tętnicze, zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu, zatorów i zakrzepów. Ćwicząc regularnie obniżamy poziom tzw. „złego cholesterolu” LDL i zwiększamy stężenie dobrego HDL zapobiegając miażdżycy. Także ruch jest potrzebny trzustce produkującej insulinę, a jej prawidłowe działanie to właściwy poziom cukru w organizmie. Rozwiń »
Ruch wzmacnia układ kostny i elastyczność mięśni, przeciwdziała osteoporozie, zapobiega zwyrodnieniom stawów, poprawia równowagę, a nawet może pomagać w leczeniu stanów bólowych.
Wraz z wiekiem maleje nasza sprawność fizyczna, co prowadzi do większego prawdopodobieństwa urazów. Aktywność fizyczna poprawia sprawność oraz stan kości i zmniejsza tym samym ryzyko kontuzji np. w wyniku upadku.
Nie zdajemy sobie też sprawy jak pozytywnie ruch wpływa na funkcjonowanie mózgu. Zwiększa sprawność intelektualną, podzielność uwagi, wzmacnia układ nerwowy, zwiększa zdolności do pracy umysłowej. A także pomaga lepiej znosić stres. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!