REKLAMA

Ćwiczę - boli. Co robić? (powtórka)

Data emisji:
2019-08-02 13:50
Audycja:
Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
01:42 min.
Udostępnij:

Zaczęłam ćwiczyć i dzisiaj mnie wszystko boli. Nogi od rozciągania sie i talia od krecenia hula-hoopem. Czy teraz mam dalej ćwiczyć czy sobie odpuścić Rozwiń »
To pytanie często stawiane.
Ból mięśni powstający po treningu, a najbardziej odczuwalny nazajutrz lub nawet kilka dni po intensywnym wysiłku, spowodowany jest przez mikrouszkodzenia komórek mięśniowych. Nie są tzw zakwasy. Te znikają już po do dwóch godzinach od zakończenia treningu.

W takiej sytuacji należy przestać ćwiczyć do ustąpienia objawów, by organizm zaadoptował się do wysiłku. Na przyszłość by zminimalizować skutki mikrourazów, należy dokładnie wykonywać rozgrzewkę i rozciąganie po treningowe. Obciążenie dawkować z wyczuciem. Zbyt ciężki trening siłowy bardzo szybko doprowadza do uszkodzenia komórek mięśniowych i wymaga długiej regeneracji.
W wypadku bólu pomaga kąpiel i odpowiedni masaż. Można także zastosować preparat w postaci żelu, który wmasowany w niewielkiej ilości w mięśnie przyspiesza redukcję bólu. Po wmasowaniu najlepiej położyć się z nogami do góry i relaksować się przez kilkanaście minut. Odpływ krwi ze zmęczonych nóg dodatkowo przyspiesza ich regenerację i jest znany wszystkim kolarzom.

Można również nałożyć opaski kompresyjne, które także wspomagają odpowiedni przepływ krwi i zdecydowanie łagodzą potreningowy ból mięśni. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Letnie wyprzedaże w TOK FM - teraz nawet 40% zniżki na Dostęp Premium! Sprawdź promocję i słuchaj wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW" w super cenie!

Sprawdź teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!