REKLAMA

Lista premierowych hitów na festiwalu NOWE HORYZONTY według Karoliny Pasternak

Data emisji:
2019-07-29 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
22:27 min.
Udostępnij:

Co nas zachwyci jeszcze w 2019 roku w kinie? O pokazywanych na 19 Festiwalu Nowe Horyzonty premierowo filmach Tarantino, Holland, Almodovara, Żuławskiego i Celine Sciammy opowiada Karolina Pasternak.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

kultura osobista kultura osobista Łukasz Wojtusik zastępstwie Marty Perchuć Burzyńskiej Szanowni państwo przez kilka najbliższych dni zawsze po dziewiętnastej będziemy na antenie Radia TOK FM z Wrocławia, ponieważ trwa tutaj kolejna odsłona festiwalu nowe Horyzonty tych filmów, które można zobaczyć kina artystycznego dokumentalnego kina takie, które zaciekawi naprawdę filmowych trików jest mnóstwo, ale oprócz tego są takie powiem wprost hicior firmy, które wejdą do Rozwiń » dystrybucji w ciągu kilku najbliższych tygodni może miesięcy naj pojawią się też takie nazwiska jak Almodóvar Holland jak Tarantino, którego wszyscy czekają względnie niewielką rólkę polskiego aktora i tych filmach, które tutaj można już przedpremierowo zobaczyć porozmawiam z moim państwa gościem jest Karolina Pasternak dziennikarka kulturalna specjalistka z dziedziny filmu związana oczywiście z wynikiem witam serdecznie chciałbym chyba zacząć od tego co nie wiem czy było zaskoczeniem, bo bożka, więc może nam więcej powiedzieć czy filmu para Said, którego fabuły ponoć nie wolno zdradzać na zdecydowanie nie to jest wydaje się 1 z moich ulubionych filmów festiwalu w Cannes no było bardzo duża konkurencja w tym roku, bo tak jak wymieniać nazwiska Almodóvar i Tarantino brali udział w konkursie fantastyczny film francuskiej reżyserki Sellina jama, który tutaj też pokazywany portret kobiety w ogniu była mocna stawka w Cannes w tym roku wygrał film Tarasa, który jest no przy powieścią o o dzisiejszych czasach, ale jednocześnie filmem gatunkowym opowiada historię rodziny, która żyje trochę na uboczu społeczeństwa biednej rodziny, które jak sobie radzi kombinując, ale kombinują na wszelkie sposoby są bardzo inteligentni ludzie i in filtry ją z kolei bogatą rodzinę zostają po kolei do bogatego domu, a jako opiekunka to jako pomoc w sprzątaniu, a to jako jakiś korepetytor dochodzi do zderzenia klas od firm w głównej mierze jest po prostu zderzeniu klasowym, ale co się dzieje dalej faktycznie już jest jazda bez trzymanki tutaj zdrady za wiele nie można moim zdaniem 1 z naprawdę bardziej błyskotliwych bardzo inteligentny komentarzy na temat podwodnych nierówności, które obecnie mamy społeczeństwo także prasa jak najbardziej jak najbardziej to ja się przyznam czekam na nowy film Quentina Tarantino to jest taki z tego co zresztą pisarz Newsweeka taki fresk trochę nostalgiczna, opowiadając będący próbą opisu końca pewnej epoki środowiska artystycznego aktorskiego filmowego, ale nie tylko 50 lat temu w Ameryce wiele razy pojawia się w kontekście filmu słowo nostalgia i tutaj trochę z kolei Tarantino mnie wyprowadził z tego błędu z nim mam też okazję w Cannes krótką chwilę porozmawiać, bo to już czas był naprawdę ograniczonej ludzie się po prostu zabijali te możliwości spotkania ze starannie w Cannes, że ten, jakby nie można mówić o ten film w kategoriach zostali z 1 powodu, że zostawia trochę się, jakby kojarzy jak wiążę z tym z naszymi wspomnieniami świadomymi ze w przyszłości przeżyliśmy jako młodzi ludzie coś pięknego, jakby miło o tym, pomyślimy jakoś tak się rozczula my na to wspomnienie powiedział, że problem polega na tym, że okres, którym dzieję się akcja filmu pewnego razu w Hollywood to jest czas, kiedy on właściwie kilkuletnim biciem i nie ma świadomych wspomnień on bardziej wraca do do tego momentu w popkulturze to znaczy cytuje tam na potęgę jakieś seriale telewizyjne jakiż plakaty filmowe to co go otaczało w tym Los Angeles, ale są po prostu chłoną jako takie właśnie kilkuletnie dziecko chłopiec rozwiązujemy non stop był totalnym trikiem i od dzieciństwa już przejawiał wielką fascynację komiksami właśnie serialami oglądał na potęgę, ale to nie jest jego powrót, jakby taki sentymentalny bardziej nostalgiczny tylko po prostu bardziej ja w ogóle uważa rząd wybrał ten moment w czasie jest nie uważam tak jest, żeby opowiedzieć o końcu pewnej epoki, bo rok temu rozgrywa się Arce tego filmu to jest rok, w którym umiera szarą tej, która została zamordowana siano tej i wszyscy ludzie którzy, którzy tam żyli w tym czasie i pamiętają jak opowiadają, że to to co się wydarzyło to takie jak brutalne przerwanie pewne imprezy tak to można powiedzieć, bo umówmy się, że lata sześćdziesiąte i ta rewolucja hippisowska, a i ta wolność wtedy panowała no była czymś, jakby na pewno dla tamtego pokolenia jakimś niesamowitym doświadczeniem, które nagle zostało przerwane w momencie, kiedy okazuje się, że nawet, że jesteśmy bezpieczni, że wszędzie czekano na zagrożenie, że to otwarte domy trwa nie zostawia, jakby niewykluczone to jest jakaś w ogóle utopia, której przez moment, by pozwolili życia, że w ogóle świat tak nie wygląda ludzie nie są cudowni przejmie nie będziemy tworzyć jakieś komuny wspólnotowości tylko, że wręcz przeciwnie dzieją się rzeczy straszne Tarantino tutaj pięknie daje odtrutkę na to wszystko jako kina są tylko znaczy, że w kinie można przez, ale to oczywiście znowu nie zdradzę, bo to kolejny film z kategorii tych, których po prostu absolutnie nie można za wiele powiedzieć akcji poza tym że, że tutaj on sobie automatycznie bardzo podchodzi do w tym filmie do do kina i opowiada o aktorach, których grają fantastycznie Brad Pitt Leonardo DiCaprio jednak kieruje do tego świata drugi jest ewidentnie częścią tego świata i w związku z tym jest dużo, jakby coś takiego anegdot na temat świata hollywoodzkiego aktorskiego celebryckie jego zaczęto się jest czymś co się wiąże jak to tak naprawdę wygląda życie takie ocieka, który z boku dziś wydaje, że przecież ma wszystko ma pieniądze na sławę i tutaj właśnie tego aktora gra Leonardo DiCaprio tak naprawdę jest kompletnie, jakim niepewnym siebie człowiekiem bardzo bardzo bardzo się, że szczerze o tym, opowiada o tym, uczuciu, które wydają się, że naprawdę wielu ludzi, którzy dziś są osiągnęli sukces towarzyszy to znaczy wieczne poczucie, że to jeszcze nie jest ten sukces, gdyż jeszcze większej rolnicy muszą ciągle ściga, więc świetna świetny film też i Polski aktor Rafał zawierucha, którą wspomniałem tak jak najbardziej chodzi, ale czy to nie jest taka szmalu w warunkach to jest on gra Romana Polańskiego świetnie szoferowi ma kilka bardzo bardzo fajnych stan kilka produkcji, których chciałbyś czysto porozmawiać, które są zupełnie innym sosie nie był jeszcze polskiego filmu Agnieszka Holland pokazuje na festiwalu nowe Horyzonty swoją najnowszą produkcję obywatelom to jest historia młodego dziennikarza, który w latach trzydziestych próbuje odkryć co tak naprawdę dzieje się u naszych sąsiadów czytałem w rozmowę z Agnieszką Holland to jest to jest powyższych uniwersalność dobrze rozumiem o trochę standardach dziennikarskich o fakcie kingu o tym, wszystkim, o czym też dzisiaj bardzo mocno i bardzo dużo się w mediach nie tylko społecznościowych mówi tutaj jakby wiecznie pojawia się pytanie o porównywanie epoki czasów czyniono to powinniśmy robić oczywiście to prowadzi do uproszczeń natomiast oglądając film naprawdę jestem dziennikarką studiowałam dziennikarstwo jak jest to moja pasja jakiś pierwsze wrażenia, które miały one na filmy takie niezwykle silne emocje wiązały się z tym, że od, kiedy są też stosunkowo młodą osobą i może jeszcze za mało przeżyłam, ale jakoś dałam się uwieść temu myśleniu o tym, że to w tym dziennikarstwo to się może tak trochę gorzej się dzieje, bo takie są czasy był kryzys Azji jest tak ciężko, że po prostu trzeba chodzić na jakiś kompromis czasem to właściwie z tego wynika, że tak, jakby trochę tłumaczyć sobie pewne zachowania nieetyczne nielojalne nie no no po prostu niedobre, a tymczasem Agnieszka Holland znalazła historię, która rozgrywa się w latach trzydziestych bardzo bardzo dawno temu i nagle okazuje się że, że ten dylemat albo też jakieś takie pokusy wchodzenia na kompromis i wdawania się jakieś nieczyste sytuacja one istniały w zawodzie zawsze to nie jest kwestia tego, że się gorzej dzieje finansowo albo, że dzisiaj ciężej znaleźć pracę dlatego pewnie ludzie robią pewne rzeczy po prostu odwieść od wieków było także, że ludzie dają skorumpować jakoś dają się uwieść, a to skorelować z 12 uwieść pewnym ideologią tylko wtedy tej ideologii były bardzo silna, bo oczywiście opowiadamy o latach trzydziestych, kiedy jak zderzenie faszyzmu i komunizmu ono dzisiaj nie mamy takiej teologii dzisiaj recykling ideologii jakieś jakieś odbicie tego, ale wtedy ludzie naprawdę myślę, że niektórzy z nich zasiada jest taka bardzo ciekawa postać dziennikarki to jest akurat postać fikcyjna i cieszę się bardzo, że pojawiła się w tym filmie, bo oczywiście opowiadamy o czasach niemalże 100 lat temu wtedy jednak mężczyźni dominowali w dyskursie także dziennikarskim w związku z tym, żeby pojawiła się postać kobieca dziennikarska to trzeba było użyć wyobraźni Agnieszka Holland zrobiła bardzo się cieszę i tam właśnie taka młoda dziennikarka Olga Brooks, która gra Vanessa Kirby ona jest taką młodą dziewczyną, którą po prostu ta ideologia komunistyczna uwodzi wierzy, że ten komunisty jakaś odtrutka na to co co się dzieje na świecie no, a oczywiście głównym bohaterem tego filmu jest młody człowiek po prostu dziennikarz takiej krwi kości taki czy, które docieka chce z wydziałem ktoś naprawdę coś naprawdę jak to jest, że ten związek radziecki po prostu tak rośnie w domu potęgę i w ogóle skłoni mające zbudują fabryki co tam, bo pojazd sprawdzić no, jakby odkrywa oczywiście wielki głód na Ukrainie i oka są tą straszną prawdę o tym, że to, że ten, że ta potęga była okupiona naprawdę milionami ludzkich istnień także film jest nie tylko udane moim zdaniem, ale też skłania do takiej refleksji na temat natury ludzkiej, która nie zmienia się jakichś powodów w każdym razie nie najlepsze do naszej rozmowy skargi powstaną jeszcze wrócimy Szanowni państwo też na festiwalu nowe Horyzonty, który przez cały dzień we Wrocławiu teraz informacje rektorem jesteśmy festiwalu nowe Horyzonty jego kolejna odsłona trwa we Wrocławiu siedzimy wspólnie z kolejną Pasternak przeglądamy program festiwalowy i oprócz wcześniej mówiliśmy tych pokazów, które pokazują nam kino ciekawe czasami niszowe bardzo wielu także sekcji, która na poświęcone są niektórym twórcą oprócz atrakcji dla tych, którzy lubią trochę zabawy z dokumentem czy z takim kinem eksperymentalnym albo Śląsk ma są te petardy już mówiliśmy, czyli firmy, które na pewno będziecie państwo chcieli zobaczyć, ponieważ pojawią się w szerszej dystrybucji także w polskich kinach duża Polska produkcja na tym festiwalu do zobaczenia film, który mam wrażenie również budzi duże emocje, dlatego że też opowiada, ale już wprost taką historię, która przy okazji historii związanej z nową historię tych właśnie rodziny jest taką historią pokazującą dla mnie przynajmniej próbą uchwycenia tych największych demonów, które mamy obecnie w naszym małym światku nad Wisłą umowa o najnowszej produkcji Xawerego Żuławskiego to nie jest łatwy film ten film widziałem, a to jest film naszpikowany, a ścieżkami tematycznymi jest nie do końca linearny on bardzo artystyczne on pokazuje artysta pokazuje człowieka gdzieś we współczesność jako element tego filmu jest najważniejsze, zanim do tego przejdę byłem bardzo się cieszę, że tam jest tutaj pokazywane na festiwalu nowe Horyzonty we Wrocławiu, który by no pięknie nam się rozrastać tak jak powiedziałem pokazuje też Mistrzów i w ogóle jakieś wielkie światowe nazwiska, które rząd tutaj przyjeżdżają tak dalej natomiast zapowiedział, że kwestie artystyczne to jest film może niełatwe momentami to idealne sądom mam wrażenie nowy horyzont dlatego filmu, żeby tutaj miał polską światową jednocześnie premier Beata właśnie się stanie, więc ekstra cieszył się dla mnie co najważniejsze no to wolność jednak, że ten film opowiada o wolności wolności od, chociaż jest to bardzo trudne, bo mam wrażenie, że Żuławski pokazuje nam również jak bardzo operujemy literackimi słownymi myślowymi lalkami jak bardzo nie jesteśmy wolni absolutnie, a ten bardzo dobre co w ogóle zauważa, że absolutnie nie jesteśmy wolni tak bardziej nie jesteśmy wolni, tym bardziej ten film będziemy właśnie tak nas będzie tak trochę uwierał, ale to są też polskości oczywiście to, o czym mówić te wszystkie kalki językowe albo wręcz cytaty, bo niekiedy to naprawdę po sali Erratum znawcy, żeby wszystko tam grzebać się, że ja tego na pewno wszystkiego nie wychwyciła natomiast to ważna rzecz, a następie uzgodnimy scenariusz tego filmu pisał ojciec Xawerego Żuławskiego Andrzej Żuławski rozmawiałam z towarem o tym filmie jak już bardzo ważny dla niego było bardzo wręcz jego świętości podchodził do języka w tym filmie znaczy od razu jak kształt scenariusz, a co zabawne nie przeczytał go wcale od razu, bo ojciec przed śmiercią wręczył mu ten scenariusz jak wiemy nigdy ze sobą nie pracowali to nie był ten rodzaj relacji, które jak ojciec gdzieś tam przez Kasabian do tego zawodu kompletnie nie Andrzej Żuławski wręcz kompletnie nie chciał zarażać dzieci tym tym zawodem uważa, że będą, kiedy chcieli opuszcza po prostu pójdą, ale przed śmiercią dał ten scenariusz swojemu synowi, a on rzucił jak nie powiedział na tylne siedzenie swojego auta po prostu tam ze sobą woził do momentu, kiedy producent Andrzeja Żuławskiego nie zadzwonił do niego mówią co ja mam same rozmowy ptaków czy tobym tego nie zrobiła to bardzo ciekawy jest też mam ten scenariusz, ale poczekać poczekają aż do samochodu jego przeczytać i Xawery Żuławski, który jak wiemy wcześniej robił filmy popularne m. in. wojny polsko ruską no też na podstawie nie byle jakiej literatury, ale jednak, który okaz ludzkich emocji w pewnym sensie jest mowa no na pewno w sensie wyniku, jaki zrobił w kinach to było naprawdę mainstreamowe kino dla niego sam przyznał, że to co przeczytał to, o czym mówię, że to właśnie nie jest to nie idzie do to nie jest taka narracja typowa i też między którymi oni poszukują, mówi że on wtedy w pierwszym odruchu tak długo jak głębia koniec, ale są buty Andrzeja jego ojca tygodnie jestem w stanie zauważa się na śmieszność uważam, że nie, że wybrano tego z tego niesamowicie sprawnie język to jest coś, czego tam nie zmienia jeśli chodzi o inscenizację robił już po swojemu tam był jakieś uwagi jego ojca na temat, gdzie ma się rozgrywać natomiast on poszedł swoją ścieżką piękna jest to, że to po prostu rozgrywa współcześnie są na ulicach Warszawy w dużej mierze żoną łapie ten klimat tego co się dzieje obecnie znaczy jesteśmy na godzinie było w Warszawie widzimy manifestacje widzimy te emocje, które się tam rodzą buzują i to jest umieszczone w kontekście filmu to znaczy to nie jest relacja tylko jakby telewizyjna jakiś reportaż tylko to na zawsze pozostanie w tym filmie zostanie jego udokumentowane to jaki właśnie klimat panował w naszych czasach w naszym kraju na ulicach Warszawy to jest coś, czego nie dało się zainscenizować uważam, że to jest jakaś taka dodatkowa wartość tego filmu, a przede wszystkim ta opowieść właśnie o od tej wolności artystycznej, bo to artyści też rozgrywa się do artystów, którzy są trochę prześmiewcze pokazanie umówmy się oni mają dużo dystansu do tego są takie archetypy 1 przy maszynie drugi komponuje też próbuje, więc to oni są to zdrowa współczesna Bohema wspólnego mieszkania 2 twórców jest rzeczywiście pokazywał z mocnym przymrużeniem oka absolutnie z przymrużeniem oka i tutaj myślę, że jeśli zaczniemy sobie oglądać też zadawać pytania oraz stary co robię zaczynam się na maszynie, żeby nie jeśli zaczniemy w ten sposób do jak zagrożenie życia pytali także próbować za bardzo analizować różne mniejsze od wejścia Fin dać mu ponieść trochę mieć w tył głowy, że też to nie wszystko co tam, gdzie jest się dzieje dla niektórych to będzie jasny dla niektórych nie natomiast ten film płynie trzeba się udać troszeczkę porwać no i dla fanów oczywiście Andrzeja Żuławskiego myślę, że to jest nie lada gratkę, że przeznaczy np. film Andrzeja Żuławskiego były dla mnie zawsze ciężkim kawałkiem orzechem do zgryzienia są nie widzą, jakim zrozumieniem patrzy na HIV itp tak natomiast tutaj uważam, że to spotkanie ojca z synem no jest ekstra, dlatego że Xawerego Żuławskiego wydaje się bardziej ciągnie właśnie do tego, by tego narracyjnego opowiadania jak myśmy się spotkali to napadało serialach, które go kręcą tak dalej nagle widać że, że on jest troszeczkę innym klimacie winnym sosie, że goście strefę po prostu Samowi tym erudytą człowiekiem oczytanym które, jakby zupełnie inną stronę taki naciągnął jest to spotkanie jak tej erudycji z tą taką powieścią wydaje się w tym filmie naprawdę sam zagrał muzyka jej wydają się tam ta piosenka dziewczyna zła która, która trenowała ci się pojawia to będzie hit tutaj klubu festiwalowego jak tylko ten film będzie miał premierę to naprawdę macie państwo strasznie strasznie fajne jest też sfera muzyczna w tym filmie to Xawery Żuławski już tuż tuż jego premiera, a także do zobaczenia na nowych horyzontach jeszcze 1 film, o którym to nie zaskoczenie sporo się mówi zgarnie naprawdę znakomite recenzje portret kobiety w ogóle to jest film, który dostał nagrodę za scenariusz na festiwal IMKA taki, który otworzył festiwal nowe Horyzonty reżyserka tutaj była będziemy opowiadać o feminizmie siłą rzeczy, bo to jest kino bardzo sobie tylko nocą to jest pytanie też kino kobiece Kotański Romański Modelski naukowiec, dlatego że od sceny właściwie pierwszej, w której główna bohaterka zostaje przywieziona Łodzią na NATO wyspę, na której rozgrywa się akcja filmu do ostatnich scen widzimy żadnych mężczyzn mężczyźni ją przywożą, a potem jakiś mężczyzna pojawia się ostatnio stania pomiędzy jesteśmy w świecie kobiet i jak tutaj z Agnieszką Holland Parysów wymieniłam na temat tego filmu, które też, dlaczego pierwsza na otwarcie wzywa mówi z Chojnic niebywały mają po prostu nagle jak ten człowiek mężczyzna pojawił się w ostatniej scenie to jakiś taki kosmita klęską przeszedł przez to w ogóle się nie w każdym razie tak jesteśmy zanurzeni w tym świecie kobiet że, że potem nam coś zgrzyta jak 1 mężczyzna pojawia, a jesteśmy zanurzeni w tym świecie kobiet nie bez powodu filmu rozgrywa się 200 lat temu opowiada o malarce, czyli właściwie, o czym, o czym nie za wiele jest bardzo mało relacji na temat malarek tamtego okresu mamy oczywiście głównie mężczyzn malarze i jeśli były to kobiety to właśnie tak jak bohaterka tego filmu, dlatego że jej ojciec maluje napędza się przejmuje ten biznes, ale też maluje za ojca to znaczy, żeby móc się pojawić na wystawie to po prostu musi pod nazwiskiem ojca swój swoje prace zaprezentować Janas swoje zadanie namalowania portretu drugiej bohaterki tego filmu, który to portret mają my zaś męża czy można tam jest w Mediolanie na przyszły ewentualny mąż ją zobaczyć swoją nauczyć nie ma prawa go zobaczyć nigdy nie zostanie najpier w portrety, żeby zaakceptować włącznie natomiast tamten pan chce zobaczyć czy akceptuje swoją przyszłą małżonkę czyniono to młoda kobieta się buntują nie chcę, żeby malować nie chce być wydana za mąż i matka wymyśla podstęp i wprowadza właśnie kobieta, która niby ma być jej towarzyszką porażką jej spacerów, a tak naprawdę ma się przyglądać i próbować namalować ten portret najpier w po kryjomu, a potem już po to, już naprawdę ich bardzo to co najciekawsze w ogóle tam bardzo dużo można takie też nowy horyzont owe spokojne bardzo nie wizualne i subtelne kino tam też bardzo dużo wydarzają się pewne rzeczy, które nagle uzmysławiają nas na nam dlaczego, dlaczego tak dużo kontrowersji pewne rzeczy związane ze światem kobiet przeżyciami kobiecymi budzą do dziś mówię tutaj np. o macierzyństwie rodzin o rodzicielstwie o dzieciach o tym kiedy się zaczyna życie to decydują o tym, poczęcie życia tak dalej, dlaczego to wszystko do tej pory tak wielkie budzi kontrowersje i tam nagle czy sobie uświadamia, bo myśmy tego w ogóle nie pokazywali, bo nie ma relacji kobiecy o sprawach kobiece nie było w sztuce, bo nie było kobiecych malarek było ich na policzyć można na palcach 1 ręki w przypadku kobiet Pisarek, który pisał o swoim kobiecym doświadczeniu głębszy sposób taki, jakby bardziej cielesne i ten film właśnie dokładnie o tym, opowiada o tym, braku kobiecej narracji i Wiednia żadnych domagają się parytetów to w ogóle nie jakiegoś politycznego punktu widzenia tę samą powiedziano z takiego zupełnie, by prywatnego osobistego jest naprawdę bardzo bardzo daje domyślenia ten film nagle jakby zaczynamy rozumieć, dlaczego jesteśmy tu, gdzie jesteśmy jak bardzo ważny jest, żebyśmy się mężczyźni kobiety po prostu nie spotkali ten dyskurs, żebyśmy ze sobą rozmawiali, żeby te perspektywy zawsze była odbite i zawsze były obecne obie o nam jak państwo wreszcie udało się spotkać kary na posterunek opowiadała o tych filmach, które wchodzą na dniach wciągu najbliższych tygodni wejdą do dystrybucji także w Polsce jeszcze dorzuca, że można jeszcze tak znakomitych twórców filmu zobaczyć najnowsze produkcje jak i czasami kontrowersyjnych przypadków Francois Ozona, którego wkrótce dzięki Bogu nazywana jest takim francuskim klerem trochę do tego dorzućmy również bardzo ciekawy film, który bardzo chce przyznaje szczerze zobaczyć Fatiha Akina, który też pomoże opowiada o takiej narracji dotyczącej w ogóle narracji w kinie i przestrzeni publicznej dotyczącej seryjnych morderców zabójstwa i tych propozycji na festiwalu nowe Horyzonty, na który do końca tego tygodnia całe mnóstwo Karolina Pasternak dziennikarka kulturalna specjalizująca się oczywiście w kinie filmie z Newsweeka była moim państwa gościem wielkie dzięki krwi dziękuję bardzo miłe sensów no to ja wybieram się na seans wieczorny Szanowni państwo, a teraz informacja weryfikowana Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Letnie wyprzedaże w TOK FM - teraz nawet 40% zniżki na Dostęp Premium! Sprawdź promocję i słuchaj wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW" w super cenie!

Sprawdź teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!