REKLAMA

Paweł Juzwuk: "Każda piosenka może mieć w filmie znaczenie, koresponduje z materią filmu"

Kultura Osobista
Data emisji:
2019-07-30 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
21:58 min.
Udostępnij:

​​​​​Gościem Łukasza Wojtusika jest Paweł Juzwuk- konsultant muzyczny przy produkcjach filmowych (pracował przy filmach: "Ostatnia rodzina", "Córki dancingu", "Baby Bump", "Wszystkie nieprzespane noce") Rozwiń »

Na festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu można obejrzeć filmy "Biały, biały dzień" Hlynura Pálmasona, "Mr. Jones" Agnieszki Holland, "Fuga" Agnieszki Smoczyńskiej przy których Paweł pracował.
Paweł Juzwuk:"Film jest zawsze pracą zespołową, w procesie nauki tego zawodu wiem, że trzeba słuchać wszystkich. Współpracuję zawsze z reżyserem, cały obszar muzyczny przejdę i wybiorę to co najlepsze" Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista festiwal nowe Horyzonty właśnie z niego audycja kultura osobista Łukasz Wojtusik zastępstwie Marty Perchuć Burzyńskiej Szanowni państwo na tym festiwalu dzieje się naprawdę bardzo bardzo dużo rzeczy będzie przez cały tydzień przez cały dzień także na nim będziemy i mam nadzieję, że będę dla państwa miał ogromną pewność tak naprawdę wyciągać bardzo ciekawych artystów z kuluarów i zapraszać ich do radiowego stolika, by porozmawiać o filmie i tym Rozwiń » co dookoła filmu dzisiaj trochę taka rozmowa Paweł już będzie moim państwa gościem związany z mediami radiem teatrem kinem, ale tak naprawdę uwaga Szanowni państwo przede wszystkim konsultant muzyczny pracował w takich filmach jak ostatnia rodzina pokazywano tutaj fuga, a także przy takich firm, które tutaj właśnie po raz pierwszy można zobaczyć na festiwalu jak biały biały dzień czy Mister Jones Agnieszki Holland dzień dobry dzień dobry państwu czym tak naprawdę się zajmujesz konsultant muzyczny przy produkcjach filmowych co jest takiego konsultant muzyczny to to kombajn wielozadaniowe tak naprawdę, bo z 1 strony, by czasem zaczyna pracę już nawet na etapie pisania scenariusza, gdzie stażyści przychodzą i podpytują co można w ramach wątków, jaką muzykę można za zaszyć do scenariusza, a czasem jest to także dla przykładu jakich pana pan Masona względem bił jak temu wybrał sobie całą muzykę praktycznie sam miał bardzo spójny koncept wiedział co chce i tylko ja mu trochę pomogłem ze swojej strony jak to się mówi dawna dostanie tych utworów dostanie zgód na ich wykorzystanie zakupem licencji i namówieniem przede wszystkim artystów, którzy nagrali utwory do współpracy, bo to też jest ważna rzecz, ale zastanawiam się oglądając chociażby film, który mówi biały biały dzień powiedział, że ta koncepcja ma ona była bardzo spójna natomiast taka scena to możemy zdradzić, kiedy wnuczka zaczyna uczyć gry na deski Board tam zresztą piękna historia wpleciona bardzo ładnie narracja dotycząca 2 bardzo ważnych twórców i kobiety, która ich poróżniła stanem rzeczy zdarzają się takie sugestie w swej pracy nad szkodliwym jest coś takiego że, który ma coś zagrać w jakimś instrumencie, bo mamy jakiś motyw, który ma być leitmotivem i tak jest też proszono, by znaleźć tu akurat premierowi, że tak powiem pomogę od strony bardziej jak to można nazwać takiej formalnej po prostu moim zadaniem było on przed bessą listę utworów ja po prostu wychodziłem z Trybunałem wszystkich ludzi, żeby zgodzili na wykorzystanie natomiast Agnieszki Holland gracze boją się to była taka współpraca, którą pytasz Agnieszka pokazała mi scenariusz czytałem go z uwagą byłem zachwycony oczywiście jak mieszka powiedziała mi, że mamy 1 scenę duże imprezy, gdzie coś musi grać, ale mamy też bohaterów, którzy słyszą słuchają muzyki w swoich apartamentach co tam będzie grać tutaj zbiera tymczasem myślę udało mi się dotknąć tej tkanki wrażliwej jeśli chodzi o muzykę i wykorzystaną w trakcie reset czuł, jakby tych lat trzydziestych tego co było popularne co było słuchane grane na imprezach odkryłem, że pojawił się na taki człowiek Eddie Rosner, który miał święcił triumfy właśnie w latach trzydziestych w Moskwie m. in . grając tworząc różne względy zacząłem pogłębiać, jakby historyczną wiedzę na temat tej rodziny później, która pochodzi z Oświęcimia okazało się, że Edi urodził się w Berlinie, bo akurat mama wyjechała jakiś czas później już był dorosłym facetem przegrał w stanach konkurs na trąbkę Louis Armstrong ani sądowi otworzyła, jakby kariera w stanach, a Edi wrócił do Polski, ale zostały tam okrzyknięty biały marsz stron wiem wrócił do Polski, a potem je właśnie do Moskwy tam zaczął tworzyć tam będę i gdy jego sława urosła okazało się, że Stalin zaprosił tego od niego Ros nera do tego ze swoim agentem, żeby zagrał dla niego w Soczi, gdy zagrał koncert Stalin zakochał się w tej muzyce i widzę, że to jest tak cudowne, że zapraszam wszystkie sale koncertowe macie karierę jak chcecie Sęk w tym, że 34 lata później, gdy spotkał ze swoim artystycznym przyjacielem, że stał się muzyką zza żelaznej kurtyny i ten sam rozmach tymi samymi rękoma Stalina został wypchnięty na 8 lat gułagu, który przeżył, gdy przyszedłem z tą historią Agnieszka Lis powiedział dokładnie oto o to chodzi, żeby link chować jak i jakby prawdziwą historię w swoich filmach taki sposób, więc utwory z jego rodziny właścicieli są jego utwory tylko grany przez niego jeszcze zwinęli ze szlaków w starych szlaków nasi bohaterowie słyszą w swoich apartamentach rozmawiając natomiast samą imprezę no tutaj stwierdziłem, że adaptery nie będą potrzebne, bo skoro mamy w apartamentach to imprezy można było inaczej ogarnąć okazało się także wtedy graną na żywo, więc zaprosiliśmy Marcina Maseckiego Jana Emila Młynarskiego i rok Wicia do tego, żeby jako trio zagrali tą imprezę na żywo wybraliśmy zaproponowałem Agnieszce utwory ona wybrała sobie całego spektrum Marcin z chłopakami zażywali je na nowo i weszli w rolę aktorów grających na tej imprezie te utwory dodatkowo Marcin jeszcze skomponował 1 swój specjalnie na potrzeby filmu co wspaniałe to jest mniej więcej taka tkanka, na której uwielbia pracować to jest tak jak w ostatniej rodziny, gdzie gdzie, gdzie musiałem po prostu zrobić reset czy i odnaleźć całą muzykę, którą panowie i cała rodzina nazwała imienia nazwiska, którą kocha i metą Cechu playlisty ich ukochanych utworów zaimplementowane ćmy do każdej do wszystkich scen właściwie nie ma przypadków muzyce że, że jest coś tam czego by bohaterowie nie znali nie kochali nie słyszeli na ile jesteś w stanie jak chociażby w przypadku ostatniej rodziny czy w przypadku najnowszego filmu Agnieszki Agnieszki Holland kontrolować to, w którym momencie jak się pojawi jest tutaj ciebie jako osoby, która konsultuje ile jest tutaj już, jakby innych ludzi, którzy się tym zajmie film jest w ogóle zawsze były pracą zespołową to jest wielka machina jak widzisz zawsze napisy końcowe to są naprawdę setki często osób w procesie, jakby pracy i nauki w ogóle tego zawodu, bo jestem samoukiem widzę dochodzą do tego, że trzeba po prostu słuchać uważnie wszystkich dookoła i i po pewnym czasie to esencja sama wychodzić, bo każdy mówi w miarę podobny punkt widzenia uzyskuje właściwie troszkę tak, żeby słucham o to, żeby na brak 3 de optyki jestem dziennikarzem wypłaca nie mogę jeszcze po prostu taką ścieżką historyczną dziennikarską odkryć fakty połączyć kropki znaleźć linki tak tzw. muzyczne do sytuacji historii no bo wiadomo, że przenosimy się 30 lat nie możemy grać 1 ustawy rada będzie troszkę znaczy będzie art, ale chyba, że z dnia Bazyl Norman Otóż to ale, ale jak mówimy o takim historycznym filmie jak obywatel Johnsona to tam nie było miejsca raczej na fikuśne, bo temat jest zbyt poważne łamanie na świecie mówiąc krótko współpracuje zawsze reżyserem, który mniej mówi o tym, czego potrzebuje ja jestem na niego, jakby takim człowiekiem, który dany obszar ten muzyczny oczywiście ja ten cały obszar przejdę wybiorę najlepsze przyjazd do wyboru rzeczywiście na swojego portfela jasno wynika, że inwestujesz w same bardzo dobre produkcje czy to jest także dzwoni reżyser i reżyserka i Greg i właśnie wysoko przyjrzałem scenariusz średnio ma ile jest także może to się ciągle udaje pomimo tego, że jeszcze nie wybiera 1 ten przedrostek konsultant jak czasem zmieniam supervisora w momencie, kiedy przychodzi mi pracować tylko łącznie tzw. licencjach i papierach to mogę wtedy powiedzieć to jest konsultacja muzyczna jak fragment konsultację muzyczną w momencie, kiedy przechodzimy do prawa do ringu już na etapie scenariusza ja zagłębiam się z niego i czytam oglądam jak lata mamy, jakie klimaty, jakie kolory czy jesteśmy po ciemnej strony mocy czy po Jasnej, bo też na muzykę zupełnie będzie już mogę spokojnie wyciągać tak nazywam linki takiej muzyki utwory, które tekstem mocno opowiadają tym samym nawiązują do tematu filmu nawiązują do scen no moja robota jest taka, żeby przynieść te 3 najlepsze, żeby mógł sobie wybrać jedno co wybierze to i tak dla mnie Super, bo ja w moim odczuciu wg mojej najlepszej wiedzy to jest Super tak dla przykładu teraz pracuje sprzęt Kruszewski montażystą ostatnie rodziny nad wspaniałym debiutem estońskiego reżysera właściwie on oddał nam sam zmontował z nim firm, ale coś tam pracowało dziwnego, jakby coś coś co było nie tak poprosiła mi o rozmowę z Jano podpowiedziałem mu jak widzę ten film co widzimy i Przemek dorzucił swoje nowe sugestie Jana pod wpływem naszych namów od dawna właściwie materiały powiedział to spróbujcie zrobić swoją wersję tego materiału, który zarejestrowałem i pokażcie mi co on się ogląda swoją drogą i co z tego wychodzi i my doczekaliśmy się w filmie wspaniałych archetypów i pewnych magicznie scen 70 % ścieżki dźwiękowej wyrzuciliśmy właściwie filmie pada 300 słów zdecydowaliśmy się, że całą narrację będziemy dopłat opowiadać utworami niczym ostatniej rodzinie to znaczy tekstami piosenek, gdy główny bohater zdradzę trochę wątek wraca o rozstaniu ze swoją żoną do domu rodziców jako czterdziestolatek pierwsze co robi to idzie ze Starym kumplem piwo no siedzą i ten jego przyjaciel jest tak szczęśliwy z powodu przybycia jego drugiego przyjaciela, że właściwie prawie nic nie mówi tylko pije piwo z rozmarzonym oczami, a z tych leci taki bardzo ładny utwór łąk dystans Love faktycznie, jakby czasem później nabiera to wszystko takiego metafizycznego wymiaru i te piosenki nie był przypadkiem mówią tym samym co się dzieje w scenie nie ma ona lecą w tej knajpie, gdzie one siedzą działanie siedzą albo w jakim samochodzie, ale każda piosenka ma znaczenie swój ukryty sens to nie jest tak tylko wyłącznie Entertainment to jest moja taka aktualnie mój konik, żeby wychwytywać jak najciekawsze propozycje muzyczne, które będą idealnie korespondować emocją tekstem i aurą, jakby całą z materią filmu to się zatrzymamy jeśli pozwolisz nowe Horyzonty festiwal, który związany wspólnie z radiem TOK FM Paweł już 2 naszym gościem teraz informacji redakcjom później dalsza część rozmowy na ulicy kultura osobista gwarno dźwiękowo jak słychać również na festiwalu nowe Horyzonty Paweł już dług przy radiowym stoliku Radia TOK FM jesteśmy to jest państwo będziemy do końca tego tygodnia audycja kultura osobista w radiu TOK FM Łukasz Wojtusik Paweł już Bóg konsultant muzyczny supervisora sam sobie mówi przy wielu produkcjach już pracował część z nich tak jak choćby obywatel wciąż Agnieszki Holland czy biały biały dzień, która padła ona są pokazywane właśnie na festiwalu nowe Horyzonty oraz rozmowy jak dziś taki sens załóżmy w ramach nowych horyzontów to zdarzać się, że słyszysz np. jakiś moty w muzyczny, a w głowie układać jakiś inny wariant czy filmy oglądasz wszystko dla przyjemności czy zwraca uwagę na to jak też zrobione jak się tam pojawia czy to gra czy nie gra jak to jest każdy ogląda po prostu albo ten film działa i nie zastanawiam się na technika ja po prostu jestem w środku wieża każdą sekundę i nie mam tak jak biały biały dzień dzień nie mam ani grama jako widz właściwie nie mam ani grama fałszu ani takiego poczucia, że to jest realizacja ludzi p t. film nie oglądamy coś widzimy jak było to prawda to jest magia kina na ten moment, w którym który ja preferuję jednak ostatnia rodzina z tego też takim to jest ten format kina, które uwielbiam, gdzie trzymamy się prawdy to bardzo ważne słowa w kinie pokazujemy rzeczywiste emocje i nie nie koloryzuje my tego nie pakujemy tego nie nie poruszamy się po powierzchni tylko jesteśmy pod wodą pod skórą, a nie, a nie tylko opakowanie i trwa tak mogę ująć, jakie sam kino lubisz co kręci co mnie kręci ja jestem wielkim fanem kina artystycznego takiego głębokiego dotykającego człowieka zapewne na pewno Jorgos latino z taką osobą jego projekcję produkcji wszystkie właściwie nie mogę tak brzydko nazwać produkcja film widziała no oni mi mówi do nas absolutnie mówi daje nam do myślenia i skłania do refleksji na temat tego w jakim miejscu jesteśmy życia no wiadomo, że kocham lubię, ale na dom dziecka przez obserwuje go to od zawsze właściwie i to jest też wspaniały pisarz i reżyserii i scenarzysta i wszystko jest wspaniały w prawie to jest niesamowite, bo ja naprawdę mam dziesiątki setki ulubionych filmów to jest tak jak z muzyką nie ma 1 ulubionego utworu tylko mam napotykają swoich mam 10  000 ulubionych wiem, że one są wszystkie dobrze selekcja jak śledziłem twoją listę spotykają jedno jedno zlotych Instytut naprawdę rozrzut jest jest ogromny i gatunkowy, jeżeli chodzi o lata czasami cofamy się od lat sześćdziesiątych siedemdziesiątych, a czasami są nowe interpretacje dźwięków, które brzmią nam dla nas Secret Troll, a czasami są zupełnie nowe rzeczy no tak ta konsultacja moja moja praca polega na tym właśnie że, żeby jak metaforycznie nazwać także, by zazwyczaj zwykli ludzie poruszają się po takich akwenach jak Zatoka Pucka zalew Zegrzyński jeśli chodzi o muzykę ja natomiast pływam całe noce w całym oceanie światowym mowa znam każdy zatoki wyciągam najpiękniejsze smaczki Nana Nana potrzeby każdej sytuacji nie wiem może zadać tematu jedzenie można zadać to ona na każdy temat mogę znaleźć kawał pięknej muzyki z całego świata we wszystkich językach faktycznie to jest takie lustra wspaniałe nie może przewrotnie zapytam nie ma czasami także dzieje się coś w życiu i nagle piosenka się pojawia, które z tekstem tak dziwnie koresponduje do tego albo pod tak w przypadku miliarda rzeczy to znaczy mam nawet swoje ulubione piosenki na określonym moment, ale to nie chodzi o mocy typu święta tylko skażeń chodzi o to, że chodzić po głowie jakiś temat, jaki problem trudność nie ma rozwiązania nagle słyszę piosenkę czy taki prezent jest odpowiedź na to rozwiązanie ktoś przeżył ktoś o tym, powiedział to jest magia kina idealna, bo trzeba odnaleźć w tej muzyce co dokładnie to samo to coś przeżył co mamy na ekranie wtedy to prawda jest jedno 1 przelana i my się utożsamiamy nie mamy fałsz nie mam jakiegoś dysonansu o takiego poznawczego, siedząc w kinie to jest taka fajna dźwignia wracając jeszcze swego pytania to powiem na pewno Sorrentino jest wielki mistrz moimi i to w jaki sposób traktuje muzykę, jaką muzykę układa, jakim składzie no wszystkie filmy Agnieszki smoleńskiej są dla mnie też bardzo ważne wiadomo, że Agnieszki Holland Hani Polak Kuba Czekaj też 1 z moich ulubionych reżyserów którymi pracujemy właściwie niemal od początku kariery to był pierwszy taki, którym koła jako reżyser powiedział dobra to przecież zobaczmy co co przyniesie przyniosły mu bardzo się spodobało, a potem staliśmy pół roku później w Wenecji na czerwonym dywanie z chyba mam pamięć tego to są takie magiczne chwile jak mówiono, a słuchanie muzyki jest dla ciebie zupełnie absorbujące czy to jest muzyka jest tłem do działania do myślenia jak to jest właściwie jak budzę się to już zaczyna coś grać to bardzo lubię też się o oczywiście, ale to jest raczej narzędziem medytacyjne dla mnie niż taki stan normalny natomiast mój stan normalny to jest zawsze ścieżka dźwiękowa dzieci i cały czas praca i szukanie nową nowych utworów albo bierze w tej chwili mamy około 10 różnych projektów z całej Europy na 2002 . roku właściwie już zaplanowanych i to jest także cały czas muszę myśleć już o tym, każdym projekcie z osobna, bo to są n p . ludzie ekranizacja Masłowskiej przez, ale też miejską i tutaj mamy rapera powiedzmy tak mamy film wiele cywila, który się powoli przygotowuje na to mamy zupełnie inną sytuację i trochę można stan techniczny czasem popaść przy przy przy tej ilości i różnorodność muzyki natomiast na szczęście nie nie udaje się to w każdym razie no i wymaga to tak jakby zagłębienia się przy każdym projekcie osobno bardzo pomocne zaskoczenie podwody głęboko, żeby istnieć koncentrowanie się na ten projekt żeby, żeby wyciągnąć notą tkankę taką metafizyczną, która zniesie muzyka czy tkanka metafizyczna może się także znajdować w tkance reklamowej, bo tym też zajmie projektami reklamowymi jak ktoś tutaj, bo powszechnie mogliśmy tego powiedzieć, że kino artystyczne ambitne wymaga dużo więcej niż reklama do tak, ale ja też jak już pracowałem przy listach do 3 np. pomagałem opracować muzyczne nad nimi bracia piosenki rozwiązania pewne to jest troszkę inna praca, bo w momencie, gdy mamy autorski projekt artystyczne albo pracujemy z wielkimi artystami, którzy dobierają sobie też do pracy w filmie i innych artystów każdy ma swoje swoją wolność w ramach jakiejś tam formy w tym, na której pracujemy, ale to my no jak każdy zawód, który pracuje przy tym musi zaproponować ma obowiązek zaproponować reżyserowi coś najlepszego wg własnej wiedzy w reklamie jest także, że klient musi bardzo precyzyjnie swój przekaz skonstruować i czasami dla niektórych klientów muzyka jest po prostu ładną melodię teraz będzie płynąć nie przeszkadza czasami stawiamy reklamy na od utworu i trzeba go wybrać najpier w, żeby stworzyć scenariusz znam takie reklamy nie mogę wymienić, ale które dzięki muzyce pamiętam tak tak tak, bo wszyscy znamy te przeboje, które lubimy albo na odwrót, ale czasami to bardzo złożona materia jak reklama, bo czasami to jest 11 takie lustro dla ludzkości dla ludu dla ludzi, a czasami reklama jest tzw. liderem, która dopiero nakłania i po proponuje jakieś nowe rozwiązania ludziom jak w tej lepiej czuje niż tym prostsze, bo lustro powiedzmy niejednokrotnie zatrzymuje się muzycznie majteczki kropeczki co jest dla mnie głęboko głęboko, ale kiedyś zacząłem się tym zajmować właściwe zacząłem się tym zajmować powodu zwykłej ludzkiej frustracji, bo musiałem się, że w Polskim kinie mamy tak dużo szczytowej muzyki jeśli tak to mogę nazwać złej muzyki poprzez czynienie fajnej, a wiem i wiedziałem, że mamy na świecie i w Polsce również masę pięknej muzyki, która nie ma niejednokrotnie dobra ekspozycja firma nadal takie spotkania premiery, a filmów, do których pomaga przygotować muzyka, jaką prowadzi rzeczy czy na poziomie konsultacji muzycznych to są ciągle dla ciebie tak emocjonalne wydarzenia czy traktujesz ten projekt, który jak mówi się z projektem tak naprawdę współpracy wielu ludzi jako trochę swoje dziecko absolutnie jestem zawsze zaangażowany na 100 albo więcej procent projekty, bo też cieszę się, bo do mnie przychodzą takie zwykłe komercyjne filmy 2 tylko też staram się pracować w takich projektach, które mają coś dopowiedzenia każda premiera to jest to są troszkę, jakby dzień narodzin twórców i ich własnego dziecka, więc ja ten to dziecko zawsze każdy kocham docenia szanuje i właściwe traktuje tak jak z najlepszych podręczników rodzic sam jestem rodzicem czworo synów, więc to tylko w ten interes taki piąte moje dziecko i głównym zadaniem to jest zawsze filmie, żeby wyciąć wyjąć rzeczy zbędne niepotrzebne i zaśmiecające w jakim sensie, ale o to, żeby tylko w łącznym Kremla Krym został cały materii zarejestrowanego filmów znamy termin widzieliśmy go już niejednokrotnie konstruowaliśmy go, a nagle przychodzą ludzie nie wiedzą nic do końca siadają i ja się wokół nich na sali widzę jak reagują wzruszające czy nie wtedy myślę sobie oka na dobra to jest to jest to tak jakby nie to nie jest tylko filmie było, gdzie kończymy wychodzą ludzie nawet pamiętali co za film do końca tylko zawsze te projekty są takie, które coś tam nas mogą zmienić po prostu na lepsze, bo to jakiś w takim razie, żeby pan Jorgos albo pan łudzi zadzwonili po słuchaj weź tu skonsultuj, bo taki Polski wątek muzyczny warto by było, żeby się temu temu przyjrzał tymczasem Szanowni państwo już niedługo na ekranach mam nadzieję tych dużych obywatelom najnowszy film Agnieszki Holland to już niedługo mam nadzieję, ale na nowych horyzontach jest jeszcze do zobaczenia Szanowni państwo Agnieszka Smoczyńska również do zobaczenia to są 2 filmy przy, których muzycznie dołożył się bardzo mocno nasz gość Szanowni państwo były wyświetlane w Cannes w ramach syna jak WIG przy czym biały biały dzień został wyróżniony nagrodą za najlepsze aktorstwo znakomita rola, a teraz także będzie można zrobić z tego co ją zobaczyć już niedługo w Polsce w szerszej dystrybucji jak już widziałem i myślę, że wolicie państwo zwrócić uwagę na to na tę produkcję jak anegdota tylko dodam, że to był 1 z nielicznych filmów, gdzie po wysłaniu tzw. zapytania licencyjnego autorzy napisali bardzo osobisty list do nas z podziękowaniem za piękne wykorzystanie utworu końcowego pana kolejna i to bardzo rzadko zdarza ja mam kilkadziesiąt produkcji, ale to chyba 0203 . raz taki mail przyszedł po poza pytaniu, że ze zgodą oczywiście i w, więc to jest naprawdę bardzo majstersztyk jeśli chodzi o wykorzystanie utworu i położenie go kontekstu emocji te są dwukrotnie, lecz skoro wiemy, że jest specjalistą od muzyki pojawił się kołem to trochę możemy zdradzić, że jest to także, a może przede wszystkim film o miłości to jaki z tym państwo zostawiamy Szanowni państwo biały biały dzień mam nadzieję, że snuje pan masonem udam się nowych horyzontach spotkać tymczasem już 2 moi państwo gościem audycji kultura osobista dzięki wielkie obawy znalazły czas na to spotkanie to ja dziękuję bardzo życie wspaniałych prezentów nowe Horyzonty przez cały ten tydzień Szanowni państwo jeszcze na we Wrocławiu warto się wybrać teraz już informacje w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!