REKLAMA

Po co znak "Koniec pomiaru prędkości"?

Analizy
Data emisji:
2019-08-02 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie, a w studiu Łukasz Zboralski redaktor portalu Bea Rd 24 PLB Rd, czyli bezpieczeństwo ruchu drogowego dzień dobry dzień dobry swoistą swoisty swoją drogą jest dosyć paradoksalne, że w Polsce portal, który zajmuje się bezpieczeństwem ruchu drogowego jednak tak się nazywa, kiedy oczywistą nazwą byłoby nie bezpieczeństwo ruchu drogowego, ale to tylko mój taki dosyć słaby dowcip na starcie, abyśmy się nie ma czego media Rozwiń » bardzo szeroko już Niewiem, który dzień opisują wypadek Kamila Durczoka dziennikarza, który jechał bardzo ile 2 , 5 problemy z 626 nawet we krwi został później zatrzymane i okazało się, że miał wsparcie ze strony sam samego samochodu, ale jednak niedostateczne dużo miejsca jest poświęcone tej historii z punktu widzenia dziennikarza, który zajmuje się bezpieczeństwem ruchu drogowego jest ona jakikolwiek pouczająca czy to taka stara Polska bieda i tylko kwestia celebrytce mężczyzn postaci, która znana powiedzmy, że jest to taka egalitarne historia, że pan Józek na wsi jeździ pijany czasami innej czasami znany dziennikarz siedzi pijany historię upadku ludzkiego są różne, czyli ci to problemy spotykają różnych ludzi w różnym statusie społecznym więcej tak dalej od tej strony to nie kształci nie zaskakuje rozumiem, że media to eksploatują, ponieważ jest to osoba publiczna i znana i na trudności, ale chyba trafne są słowa o upadku człowieka, że mam wrażenie, że to to nakręca kolejne historie zdjęcia szczegóły tej tej potwornej wyprawy po pijaku, a nie fakt, że właśnie człowiek, który jest ciężko pijany od sąsiada za kratkami obecności świadków siada za kierownicę i pokonuje 400 km nieniepokojony przez nikogo to mniej przyciąga uwagę niż fakt, że to rzeczywiście gwiazda pierwszego formatu, która jak sam zresztą dużo określił to kończy karierę nie jest fascynujące ten temat bezpieczeństwa ruchu drogowego dla naszej opinii publicznej jest bowiem sensie przecież o tym, trochę mówiłem, bo nie tylko bulwersuje nas to, że Durczok zachował się właściwie tylko, że też opinię długo autostradą, że mogło dojść do nieszczęścia, że prokuratura postawia stawiam moim zdaniem trochę na wyrost zarzut wprowadza możliwość rodzenia katastrofy w ruchu lądowym, a jeśliby dobrze pomyśleć co to może być punkt wyjścia do rozmów w mediach mój taki tekst się przed tygodniem każe papierowe tygodniku, bo po 1 sprawie można tu powiedzieć, czyli wszystkie kraje na świecie w dalszym zawężeniu do Europy mają ten problem z pijanymi kierowcami nie jesteśmy w stanie łatwo takiego kierowcy dostrzec wyłapać tak jak wówczas może przychodzi bardzo długo, zanim trafi jego szefową kontrola, bo nie będzie stłuczki nie ma takich ruchów ze strony przemysłu samochodowego, żeby masowo wprowadzić n p . takie onkolog, żeby nigdy nie można było uruchomić samochodu jak się po prostu z pijanym, chociaż masowej skali znowu nie byłoby takie pewnie bardzo drogie, ale tak samo nie ma innych ruchów zdemolowane wspaniały system wychwytywania pijanych kierowców rodzina znajomi świadkowie nie pozwoli pasażerom, którzy zwykle są takie straszne historie i ni i czy nie wszyscy mogą kontrolować swego ojca w rodzinie do końca czasami to są różnego rodzaju inne kłopoty, ale przy tej okazale panie redaktorze, który to już nawet nie wspomnę prezes związku środkowego czy któryś napisał, że kto nie jest, choć pierwszy rzuci nam właśnie, ale nowe modele ready wydaje mi się znowu trzeba trzeźwo spojrzeć na dane, że może może mamy może mamy człowieka, który publicznie jak pan ten pan nie wstydzisz przyznać, że być może pijany to jest straszne rzeczy publicznie ludzie potrafią przyjąć takich rzeczy tak jak wciąż jeszcze przyznają się do tego, że łamią przepisy, chociaż mamy mam wrażenie, że coraz bardzie jest to wstydliwy temat na szczęście problem jest gdzie indziej to znaczy my nie mamy dobrego systemu takiego całościowego podejścia do tego problemu pijanych kierowców, który mamy na poziomie średnim europejskim jeśli chodzi o wypadki powołane przez pijanych kierowców nie mam żadnego problemu wybujałe ego w Europie mamy i ostatnie dane, które były porównywalne z Europy pokazują, że się poniżej Europejskiej średniej nawet i to biorąc pod uwagę, że byle krajów ma wyższy od nas limit, którego zaczynają notować tych kierowców na niższy, bo nas policja będzie notowała też poza podważa to pod wpływem alkoholu kierowca, który brał udział w wypadku, ale los, ale mówi pan, ale jakoś nie mamy całości, ale został system otoczona czymś, czego nie ma o tym, tak jak w całym bezpieczeństwie i w całej sferze polityki nie mam w ogóle żadnego systemowego podejścia planu tak w tej szczegółowej sprawie nie mamy żadnego podejścia plan to coś objawy między nimi tym, że od dekad prowadzimy policja prowadzi jedni kontrolę czy wybranki, które są bez sensu, bo sami swoi danych widzą, że kierowcy pod wpływem alkoholu powodują wypadki wieczorami i w nocy, czyli musimy się skupiać na zgrupowaniu Kong w kumite konkretnych zagrożeń Damianie prowadzenia przyszłej kontroli na ludzi, którzy mogą dmuchać kaca, bo nie ma sensu, ale tu 1 resort co robimy w kraju oraz w takich odruch Pawłowa politycznych podwyższamy kary, kiedy dochodzi do spektakularnych wypadków i tak te kary relatywnie są dość niskie to znaczy, ale zakładamy, że podwyższanie kar jeśli szansa na złapanie kierowcy jest niska to należy przygotować się mówi np. Włosi wprowadzili 2 lata temu dobrze pani w 2016 chyba to ustawa, która wprowadziła ich kwalifikacji morderstwo drogą uwagę tam przyjdzie tam zagrożenie karą od 8122 części spowoduje wypadek i masie 1,5 ‰ więcej, ale nie tylko też jak jedzie ponad 50 km więcej niż dopuszczalna prędkość to bardziej działaliśmy tylko do pijanych kierowców, a u nas do całkiem do niedawna najniższy próg kary przez spowodowanie wypadku, czyli musi być taka osoba ranna tam powyżej 7 dalej tak dalej wynosił 9 miesięcy, gdy i do roku można było te kary stosować w zawieszeniu sędziowie dostosować zapisujemy Ziobro podwyższył też te kary teraz z powodu wypadku, po którym alkoholu jest karane bezwzględnym więzieniem 2 lat, ale zatrzymajmy się na tym co pan powiedział na temat kierowców pijany lub kierowców, którzy przekraczają prędkość 50 km względem dozwolone Włosi to jest kategorii vany jako morderstwo ja rozumiem, że chodzi o taki moment ten kierowca czy to jego stan czy też jego zachowanie jego decyzja o dodaniu gazu do takiej prędkości jest uznawany za osobę, która działała w zamiarze myślę, że to jest ciężkie przestępstwo to prowadzi do prowadzić może zabicia żony jeśli doszło tam wtedy też są osią czyny dokonane, czyli to nie jest tylko pomiar prędkości tylko wypadek przy takich RM takich groźnych Jonas zaczynamy dostrzegać to podejście nam brakuje narzędzi prawnych to znaczy z 1 strony mamy dość relatywnie wciąż nadal niskie kary dla takich ludzi, którzy jadą po pijanemu i powodują nawet wypadki później nie mamy nie mamy co zrobić z tymi ludźmi, którzy mają problem alkoholowy musimy zdać sprawę z tego, że bardzo dużo osób ma problem alkoholowy i oni nawet przy zakazach sądowych nawet powtórnie pani także dają jeżdżą samochodami oraz jest zawsze wielkie larum, jakie proponuje takie rzeczy jak zabór samochodu i t d. Finowie nie mają z tym kłopotów rozstrzygają takie auto i pieniądze z budżetu do trafią do budżetu państwa i ja mam wrażenie, że to jest nasz największy problem ludzi, którzy ponownie siadają za kierownicę nawet zostali przyłapani i ponad 80 % ludzi, którzy siedzą w więzieniu za rzeczy dokonane w drodze są właśnie recydywiście alkoholowych po co ich wsadzać do więzień jak może być może część tych ludzi w czasie podróży można pomóc Słowacy wygram ten system może po prostu skopiować i inni tego chcą zrobić nie zdają się problemy, czyli na Słowacji przyłapany po alkoholu człowiek obowiązkowe spotkanie z psychiatrą psychiatra diagnozuje ma problem alkoholowy czy może tylko jest posłem alkoholu byłem narwany dwudziestej dodatkiem po imprezie jeśli ma problem nowe są proponowane leczenie jeśli niema problemu to i tak odbywa 12 godzin terapii 1 indywidualną 4 grupowe coś ten człowiek dostaje jakąkolwiek szansę na to, żeby zrozumieć co zrobił albo, żeby mógł zacząć leczyć u nas po prostu no podwyższamy kary podwyższamy kary, lecz ostatecznie lądują więzienie Best to jest wyrok należy dalej prawo tragiczne dla wszystkich, którzy próbują poruszać się bezpiecznie po drogach i przeżyć tam, że w Polsce istnieje duże przyzwolenie na picie alkoholu i duże przyzwolenie na awans taki ruch pochwalne wobec tego jednak nie ogromy zezwoleniach na brak zgadza się, że jeśli chodzi alkoholu wydają się tam przez te ostatnie lata udało się wypracować jakiś ostracyzm, że to już są na grubą pan ostatnio Towarzystwo odmówi picie alkoholu no jasne problem nie odmawia się niekiedy nie jest postanowienie, że nie pił przez piłę do Jasnej omawiali jak mówią jak biura, ale też nią ją rozumieją myślę, że tak nie jest różnie to za noszenie napisz to zachęcam zachęcam chłop dobrze jeszcze na jeszcze przejdźmy do innej sprawy, bo tak jak mówię mam wrażenie, że 1 Kamil Durczok mamy całe pełne drogi i noc leżakuje zwracać uwagę ludzi, ale jesteście 1 sprawa ministra infrastruktury ogłosiło niestety nie chce tego gość w radiu TOK FM nie udaje nam się zaprosić przedstawicieli ministerstwa żadnej rozmowy o bezpieczeństwo ruchu drogowego nie ma nie wiem dlaczego, skąd ten opór ogłosiło nowy kształt znaków drogowych, które będą informowały kierowców, że oto rozpoczyna się w tym momencie odcinkowy pomiar prędkości, a potem, że oto kończy się w tym miejscu odcinkowy pomiar prędkości zdumiało mnie, że minister tak bardzo zadbało o przejrzystość tych znaków żony w ogóle są potrzebne po co po co informować kierowcę, że tu odbywa się odcinkowy pomiar prędkości jest w stanie zrozumieć to znaczy jeśli mamy prawie także musimy informować znakami takiej kontroli, bo musimy, ale do tej pory taki Maciek dostał ani ja wierzę, że źle, bo co jakiś cel są różne podejścia w Europie, więc nie mam mamy takie ono jest najlepszym nie wiem wydaje mi się że, że moglibyśmy też mieć taką sytuację, że nie wiadomo, gdzie stoi fotoradar, bo mamy bardzo bardzo mało w kraju wtedy byłoby lepiej ludzie nie wiedzieliby, gdzie muszą naprawdę zwolnić uważali, by wszędzie albo części, by uważali uważam, że tak to mogłoby zadziałać to jest w tej sytuacji, gdy mamy oznakowaniem i przy odcinkowym pomiarze, które trwają długo no są przez parę kilometrów co najmniej rozumiem taki psychologiczny moment nawet kierowcy, który jak ja też mam taki sam, bo każdy może mieć że, że jadę i widzę kamery, a więc wiem nim staram się przekraczać prędkości uważa, że to dobrze mi wychodzi, ale mogę mistyki zawahanie wewnętrzne czy kurtyna na jej odcinku drogi trasy i czy na pewno czuje się bardziej dużo bardziej zaczyna zapędzać się zastanowić, ale na pewno to Boży, ale na pewno to 7060 rozumie, że część kierowców może być takie założenia wjeżdżając takie oznakowanie, że będzie pokazany tu się zaczyna odcinkowy pomiar jest tam sześćdziesiątka to dużo łatwiej zapamiętać, że przez zgadzam z tym tak samo jak bowiem chodzi o to, żeby przez ten odcinek on pojechał z taką planuje się z tym zgadzam i wiem też wiemy to z badań w momencie, kiedy pojawiał się fotoradar to w tym miejscu kierowcy zwalniali łączach zlikwidowano fotoradary zaczęło dochodzić masło do wypadków to po prostu działa natomiast w tym bardziej interesujące dla mnie ten drugi znak, który informuje kierowcę, że już nie będzie pomiar prędkości dalej, który w takim razie idąc tą samą logiką oznacza, że kierowca oddycha z ulgą wciśnie gaz i będzie bez bez problemu dalej, nadrabiając stracony czas dobrze jak logika wyznaczenia takich odcinków musimy się też na tym fresku mnie po to, zrobiono to w takich unijnych miejsca, że było to miejsce groźnych dochodziło do wypadków muszą być udokumentowane, bo na tej podstawie, a nawet GITD lokalizować i odcinkowe pomiary fotoradar tak lekko poddajemy się jasno, że sam fotoradar to nie pomaga, ponieważ kierowcy zwalniali tuż przed nim przyspieszali tuż, zanim związku z tym, ale profesor miar taka rola ta ni no tak inaczej fotoradar może zadziałać tylko punktowo i wiemy dobrze jak działa, ale odcinkowy pomiar prędkości działa lepiej tylko niestety nie wszędzie można zastosować, dlatego że musi być jednolita prędkość na dłuższym odcinku to to jest trudne, bo są miejsca w materiale, który właśnie może dostać tylko fotoradary, ale tylko dlatego już dłuższy co generuje bezpiecznie zgadza się tylko musimy takie wyniki wtedy na wzrost jest łatwo o tym, że kończy się ta tak ten pomysł, dlatego że kończymy ten niebezpieczny odcinek, w którym my ustawiliśmy urządzenie do spowolnienia kierowców to są tylko lata burza razem z mojej żonie to co tu Allianz bezpieczną ocenę no no no ten, który chcieliśmy, żeby kierowcy zwalniali, ale już nie możemy stosować tego, bo nie zmienia się prędkość tak dalej droga badanie tłumaczy powodu może dokonać kontroli no bo taki mamy prawo, jaka myśl może zatem co, bo to, że mamy takie prawo do różnych Wola mamy strasznie dużo bezsensownych przepisów jest jeśli chodzi o Robert, ale po co informować kierowcę, że już teraz da dalej nie tak, aby informować zwodzili, że w tym miejscu nie można każdą policja nic nie zagląda można tak na to spojrzeć co mnie się wydaje jednak gorszy informowanie przez policję o dniach, w których będą prowadzić zmasowane kontrole, bo akcje również 3 niż to, że mamy oznakowanie od tego do tego miejsca i pomiary muszę jechać tyle z pewną dojrzałość ludzka nie wiem nie podejrzewam wszystkich kierowców, chociaż mamy duży problem z prędkością dobrze o tym, wiemy, zwłaszcza przed przejściami dla pieszych też ostatnio pokazał, że nożem w Polsce może może tak psychicznie działać jak widzą koniec kontroli brzmieniem fotoradar tu też na sam się ludzie po foto radarze zawsze trochę przyspiesza właśnie w tym bardziej mnie ciekawi co informować o końcu odcinka pomiarowego rozumem można ewentualnie początku udało informowały potem przez co chwila ostro podskoczył już zastanawia, kiedy się z końcowych dniach ciekawy byłby eksperyment ASA czeka jestem co na to ministerstwo infrastruktury, bo przecież to od nich zależy, jaki kształt ma rozporządzenie o znakach sygnałach i ustawa o no zapomniał prawo ruchu drogowym oczywiście dziękuję sama sobie wspomniał Łukasz Zboralski z portalu bardzo 24 PL odsyłam zawsze państwo na ten portal, bo tam na stałe wiadomości o tym, bardziej na polskich drogach, a nie tylko wtedy, kiedy wypadku posłem alkohol dokona jakaś znana postać dziękuję panie rektorze Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA