REKLAMA

Czy slow jogging w stylu profesora Tanaki jest możliwy?

Data emisji:
2019-08-04 11:40
Audycja:
Rusz się, na zdrowie
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

3 na zdrowie czy absolwenci kończą się państwo do nas 42 w naszym radiu dziś Ryszard Szul fizjolog dzień dobry dzień dobry propagator zdrowego poruszania się poruszania się co ze swą ruchu różnego ruchu zdrowego treningu jeśli ktoś chce trenować ciekawy jest też regularne naszym gościom, ale odbyć właśnie spotkanie z Maciejem Kozakiewicza, który był naszym gościem całkiem niedawno, opowiadając o udźwigu, czyli japońskiej drodze do witalności Maciej Korzym Rozwiń » Kozakiewicz jest ekspertem azjatyckich metod długowieczności brzmi zachęcająco słuchaj co zrobić, żeby dożyć setki, żeby być takim zdrowie Japończycy, którzy mają się dobrze mieszka pani być Japończykiem no to, ale jeśli miasto 2 z tych warunków podanych tak przede wszystkim nie stresować stres zabija wszystkie urządzenia o odpadach widzę patrzę patrzę na siebie musimy znaleźć jak powiedziałem zdrowo odżywiać się narusza się to jest myślę najważniejsza sprawa bilansować zbilansować kalorie poprzez ruch nie tylko poprzez dietę poprzez jedzenie i ta metoda, którą pan Okazaki Which proponuje za profesorem taką wydaje mi się jest bardzo bardzo dobra i może się okazać bardzo fajna dla ludzi, którzy zaczynają się ruszać i strasznie jest głupio jak ci, którzy już biega już stronę wyprzedzają ich ciągle u nas ciągle jest nas chęć rywalizacji chęć pokazania, że jednak jesteśmy szybcy silni, a ta książka propaguje właśnie wolny styl styl umiarkowany moim zdaniem bardzo zdrowy co to podstawowe zasady techniki lub drugiego profesora taki, do którego odwołały polegają poza techniką biegu trzeba lądować na śródstopiu na wolnym tempie Niko Niko, które nie powoduje zmęczenia wzoru śmie tak to jest bardzo osobnicy tak podbródek lekko ku górze oczy zależy horyzontu oddychać nosem i nie trzeba nawet kontrolować tego dachu i cel 3060 minut dziennie, czyli dwu i pół do 7 km, ale z tego co mówiłem będąc gościem w poprzednich edycjach to wcale nie jest dobre, żeby ruszać codziennie tymczasem pan Kozakiewicz myśli idei prof. Tanaki twierdzi nawet codziennie powinniśmy ruszać, bo jeżeli tak, jeżeli to jest rzeczywiście 30 minut to co to jest 30 minut w stosunku do do całej doby to jest naprawdę bardzo mało możemy robić przy tak niskiej intensywności natomiast, jeżeli trenowali byśmy, czyli ta intensywność była wyższa dłuższa dłuższy czas dłuższy czas treningu na to wtedy te przerwy na regenerację powinny być natomiast nie wiem czy zwrócił uwagę czy szybko przeliczyłem się tam pan profesor powiedział 10 minut 10 minut nie tam było 303060 minut tak lub 10 lub 3 km 30 minut to jest 10 km / h to jest to jest około to jest 1 km 6 minut na kilometr dróg tania to jest jest też szybkie tempo oczywiście, że tak, więc profesor przeszłość resor jest taka resort napisał, że uprawiając jogging w wieku 50 lat przebiegł maraton 238 no wierzysz w to jak był dobry, dlaczego nie nie on po prostu wcześniej sportowcem był wcześniej sportowcem i miał przeszłość sportową trenował intensywnie i być może potem doszedł do wniosku, że taki trening intensywne wyniszcza organizm wyniszcza stawy dlatego proponuje ślad drogi proponuje to właśnie wolne bieganie no tak pytanie czy wszyscy mogą sobie na to pozwolić, bo też z tą książką zapoznałem się wcześniej sięgał do takiego optymalnego podziału dnia, jaką powinien wyglądać 8 godzin to sen książkowo idealnie 8 godzin to przyjemna praca twórcza ja taką mam, ale nie wiem jak jak inni medytacja modlitwa to 2 godziny myślę, że niewielu może sobie na to pozwolić niezależnie od przekonań w razie dojeżdża do pracy przygotowanie i spożywanie posiłków to następne 2 godziny nie sądzę, by ktoś sobie na to pozwalał dalej ćwiczenia fizyczne tak rodzina rozumie otwartej rozpoczynamy dzień religia zaczęła też godzina i rozrywka 2 godziny, ale myślę, że ludzkość byłaby szczęśliwa, gdyby każdy mógł dostosować do tego modelu to, że ktoś u nas w radiu tak wszyscy myślą mogą się do tego dostosować, ale inni przy taśmie Fabrycznej no powiedzmy, że ci, którzy chodzą na zakład jak to albo do roboty no to myślę, że się uśmiechnąć jeśli to usłyszał albo to irytuje dlatego Ross spotkanie się z autorem i pewne rzeczy powiedziałem mu, że na nie tak sobie to wyobrażam na dzisiejszych czasach resort taka jest w tej chwili mamy ponad 70 lat i ciągle odwołuje się do przeszłości do lat sześćdziesiątych m. in . w tej książce jest pomiar tętna metodą palpacyjną, czyli przykładami palce do do nadgarstka oczywiście tak się żyło tętno no w 30100 lat temu w tej chwili są inne metody pomiaru tętna o wiele wygodniejsze i tym samym informacje do dostarczanej bezpośrednio do naszej głowy dla płynące z naszego organizmu poprzez obserwacje te są dokładniejsze i i szybsze natomiast to co tam pan prezes PiS o tym w stosowaniu tych 2 godzin tak dalej no niewykonalne niewykonalne u nas, aczkolwiek namawia do ruchu to to jest ciekawy myślę, że trzeba, by to wszystko zmodyfikować do dzisiejszych czasów jeszcze wracając Japończyk przebywał w złotych jeszcze jest chiński zegar z dnia i teraz uwaga dla państwa ten dzień powinien zaczynać się inaczej są fazy każdego dnia, które odpowiadają za dane organ naszego ciała wstajemy o godzinie piątej po tym, jak nasze płuca pracują, które pozbywają się to sens pamięci to wszystko co przyjemne piątej stajemy wtedy zaczyna działać jelito grube w stanie medycznej spra w Facebooka na toalecie rozwiąże medytacja możemy się również tam o godzinie siódmej czy posiadanie wtedy zaczyna działać żołądek później śledziona, kiedy jemy drugie śniadanie serce, kiedy należy unikać kawy prowadzić rozmowy i tak znaleźli której, które tam kładziemy jeśli 8 godzin piąta rano, czyli dwudziesta pierwsza dwudziesta sen sen następuje postęp benzen 2003. tonie nie należy wystarczy, że to zostajemy ile godzin nota 6 godzin tak nie wyjdzie na nie wejdzie nadal czeka, bo to jest chińskie to był japońska no tak jeszcze w piątek Sejm, który musimy się właśnie to jest napisano dwudziesty trzecie szósty należy raz powtarzam to jest jak dotąd, bo pani Sara woli w istocie japońskie ja widzę jak pierwszy raz spotkam z chińskimi japońskiej metodami uprawiano wtedy triathlon i musiał go intensywnie trenować byłem w Japonii zaproszony przez kierowcę Jarka Pierre Dukana jest kierowca wyścigowy i poszedł na basen w hotelu 6 torów i chciał popływać 1 tor był do pływania natomiast na pozostałych 5 torach chodzili Japończycy wodzi popiersi ręce splecione na plecach no i po prostu chodzili suka jest na kilka przyczyn tak gaża aktywności rządu wg tradycyjnej medycyny chińskiej zatrzyma, bo ten zegar proponuje się między 1920 pierwszą, kiedy osierdzia jest w stanie najwyższej aktywności zrobili sobie masaż stóp czytali śmiali się bawili albo uprawiali seks i teraz pytanie między 19 w dwudziestą pierwszą sobie na to może pozwolić władzy czasem słabo poprawne słabe czy należy biegać tutaj też spotykam się z taką tezą, która jest badana przez wielu fizjologów teraz pytam co UK uważnie na trzecią są prawdziwe dźwięki są w 2 szkoła życia w Poznaniu tak określił paleniska Otwocka no właśnie robię kiedyś testy na sobie po różnego rodzaju incydentach po jakimś czasie następuje spadek całkowity spadek nikogo miejscowego i odmowa wykonywania wysiłku zacząłem jazdę na rowerze na czczo oczywiście z pełną kontrolą z jedzeniem ze sobą picie i t d . z określoną prędkością do na określonym Tent, czyli to było 28 na godzinę 1520 i patrzyłem po jakimś czasie wzrasta tętno albo tętno jest to samo spada prędkość i okazało się, że po mniej więcej 90 minutach takiej niskiej intensywności nagle, by nie był w stanie jechać taką szybkością musiał jechać 1618 km / h Aten było już wysokie było 120 w dalszym ciągu, czyli wystarczy mi 129 minut z zasobu glikogenu na aktywność, jeżeli teraz idea jest taka, że do tego, żeby spalać tłuszcz spala tkankę tłuszczową potrzebne są węglowodany tkanka tłuszczowa wolne kwasy tłuszczowe aktywują się po mniej więcej 30 minutach wysiłku, jeżeli mamy wysoki poziom cukru we krwi natomiast po poście nocnym taka jest idea, kiedy poziom okres niski to przemiany tłuszczowej uruchamiają się wcześniej, jeżeli to będzie trwało ta Centralna to 30 minut do 40 HOKEJ natomiast później zaczyna tego co publikować i może dojść do całkiem po prostu hipoglikemii niedocukrzenia dostanie drążki dostaniesz nie będzie mógł biegać może być problem jestem zwolennikiem 30 minut na czczo bardzo niskiej intensywności liczyli, że lubi oczywiście może przyznać, że jestem teraz też bardzo serio mówię zwolennikiem wszystkich metod, które proponuje pan Maciej Kozakiewicz to ze względu na to żony nie są męczące to jest to jest jedno z masą mam wrażenie bardzo zrównoważone, a 3 nie zakładają żadnej realizacji tak to jest to jest prawda, aczkolwiek miałem tam, przeglądając książkę miał tam pewne wątpliwości mianowicie resort tak mówi, że to jest optymalna optymalna prędkość do spalania tkanki tłuszczowej tylko, że jest jeszcze coś takiego jak minimalna skuteczność treningowe i teraz, jeżeli założymy słusznie albo nie, że to jest 6 minut na kilometr to znam ludzi, którzy nie są wstanie truchtać nie wiem jak wolno i z taką prędkością lub w ogóle truchtać, żeby nie dostać zadyszki ludzie otyli ludzie, którzy nigdy nie premierzy woleli spacerować na początek właśnie właśnie to jest to było moje pierwsze zastrzeżenie czy to musi być trucht czy nie może być naturalna forma, czyli trochę Truck tam trochę spaceruję trochę truchtem trochę spaceruje, ale musi kontrolować tętno czy przypadkiem nie wchodzą do strefy zakazaną słał do ringu czy to strefy intensywną to była pierwsza sprawa, która przyszła do głowy druga sprawa czy ktoś wytrenowany tak jak ty np. czyha biegając biegając tak bardzo wolniutko czy osiągniemy to minimalna skuteczność treningową czy to nasze bieganie będzie na tyle efektywne, że będzie nam spalało tą tkankę tłuszczową i czyta wolna prędkość zakładając, że mam mało czasu będzie tak samo efektywna na świat prędkość 75 % maksymalnego widać wyraźnie wyżej, gdzie wygląda pan Maciej Kozakiewicz znalazła się część ciasta tak czytam właśnie ze Wschodu zrzucił ze stanu wątek model wybiegu nie troszkę to widoczne ostatnio przy tym okazać, czyli te są drogi nie zawsze jest właśnie jego wyważenie biega, ale widziałem prezydenta na filmie tak rzeczywiście dzięki narzędziom jak jest dobre czy złe, bo niektórzy mówią, że przesadna przesadnie szczupła sylwetka ciała nawet wskazuje na czynniki chorobowe, które organ jak ja przypomniałem sobie chce taką takie zdarzenie, gdzie trenowałem wtedy jeszcze Kolarstwo górskie i prezydent jedzie na uczelni miałem miałem swoich studentów spotykam studentów i pamiętam, że ważyłem 72 kilo to to było bardzo mało spotkaniem mój student mówi co pan jest pan chory co się panu stało, a ja byłem w treningu byłem tak jak to się po kolarską mówi wycelowane i to dało domyślenia, że to widocznie nie jest czasami też spotykasz spotykam znajomych, którzy mówią, ale dzisiaj pobiegłem, ale jestem w treningu jak teraz waży Super wygląda fatalnie zapadnięte policzki podkrążone oczy jeszcze 1 aspekt tego zdaje zbyt ich hojności mianowicie starzenie organizmu, o czym też powinny myśleć, bo skończyły 40 ta no właśnie właśnie zaczyna się powinny myśleć zdarzenie to jest m. in. utrata masy mięśniowej i teraz, jeżeli zaprzestaje ruchu to nasze mięśnie są coraz słabsze coraz mniejszy dobre sobie, że dasz rękę do gipsu na tydzień masz całkowity od razu Mar zanik masy mięśniowej zanik mięśni i to samo dzieje się z organizmem, kiedy przestajemy się ruszać i teraz, żeby żyć z kolei na to musimy mieć określoną ilość możemy dostarczać określoną ilość tlenu do organizmu tlenu do do pracujących mięśni to musi być 1520 ml kg masy ciała muszą być mięśnie, żeby dostarczyć teraz, jeżeli te mięśnie się rozpadają tych miejsc nie ma na to będziemy słabi staruszkami bardzo szybko możemy zejść z tego świata obiecuję tobie naszym słuchaczom, że będziemy bardzo dziarski minister staruszka właściwie należałoby teraz włączyć utwór wesołe życie staruszka potraktował mnie mój gość dziś, ale trudno wybaczam Ryszard Szul fizjolog opowiadał o zaletach są do ringu to też inspiracji książką Macieja Kozakiewicza są dźwięk japońska droga witalności pan Maciej oczywiście pozdrawiamy profesor tak, bo prekursorem tej tej sztuki będę trzymał nawet miał być zniedołężniały staruszkę dziękuję bardzo dziękuję dzień w informacji Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Letnie wyprzedaże w TOK FM - teraz nawet 40% zniżki na Dostęp Premium! Sprawdź promocję i słuchaj wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW" w super cenie!

Sprawdź teraz

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!